wyks, mislim da su to plaće pilota i to kapetana. To je okej. U vojsci ni pilot na Migu nema toliko (ni blizu kopilota, a kamoli kapetana).
U vojsci pravno gone pilote nakon nesreće i traže da nadoknade štetu.
wyks, mislim da su to plaće pilota i to kapetana. To je okej. U vojsci ni pilot na Migu nema toliko (ni blizu kopilota, a kamoli kapetana).
U vojsci pravno gone pilote nakon nesreće i traže da nadoknade štetu.
"I tako, ja sam mislio da je provalnik i pogodio ga metkom u kuk. Kad sam vidio da sliči na moju djevojku, razbjesnio sam se što se taj šejpšifter maskirao u moju djevojku i namlatio ga palicom da skinem masku. No, nije se maska dala skinuti pa sam pokušao s još tri metka, za svaki slučaj. Nije upalilo."
Ne zanima me uopće odnos ovih čelnika i glavešina i neću to komentirati jer nisam upućen u to.
Osvrnut ću se samo na ono što mogu komentirati iz dostupnih podataka.
Tako ti u Godišnjem programu rada za 2013. CCAA stoji sljedeće(strana 35)
"Temeljem dostavljenih ponuda, Agencija je ustanovila da je prosječna cijena aviona - iznos od približno 5.000.000 EUR za avion, a za sustav za umjeravanje/letnu inspekciju radionavigacijskih sustava/uređaja iz zraka (Flight Inspection System - FIS) - iznos od približno 3.500.000 EUR."
Od tu novinarima cifra od 64 miljuna kuna.
Nego, ovako. Znaš puno više od mene što se tiče avijacije, pogotovo civilne, više me zanima sudbina HRZ, al možeš li molim te prokomentirati sljedeće.
Prije sam gore spomenuo, zašto nisu uzeli otpisani AN 32-B, koji su naši umovi proglasili neperspektivnim. Nije li on STOL pa ima manju brzinu prilaza.
Koje je stanje u slučaju s 9A licencama iz hrvatske? Vjerojatno znaš za Pannoniu.
Niti jedan avion nije još odabran za kupnju. Cijena novoga CJ2+, primjerice, može biti u tom rangu, a može se bez problema kupiti i polovni s hrpom resursa za pola cijene ili manje (http://www.globalplanesearch.com/cessna/vip/jets/bizjets/light/cj2.htm).
Sada govorim napamet, ali pretpostavljam da se An-32 jednostavno ne isplati. To je vrlo veliki avion (48 padobranaca u bucket seastsima kapacitet), novi košta od 6-9 milijuna, održavanje i eksploatacija je skupa, a baš se i ne isplati imati avion kapaciteta 48 mjesta ako će njime tri čovjeka kalibrirati radionavigaciju, ili prevoziti frižiderčić s bubrezima, ili ćeš voziti inspektora od jednog do drugom aerodroma ili ćeš voziti pet članova vlade negdje.
Ja se, inače, slažem da je taj avion neperspektivan i beskoristan našoj vojsci koja i da hoće ne može popuniti ni jedan, a kamoli dva padobrancima. Putovanje u Afganistan s time je bilo skuplje, neudobnije i nesigurnije i puno dulje nego da su iznajmili civilni zrakoplov za prijevoz putnika, kao što se najnormalnije radi.
Naša vojska nema love niti za redovnu obuku pilota i održavanje avijacije, tako da je otpis ove dvije kante po meni pametna odluka.
O ovom zadnjem ne znam ništa, ali mogu se raspitati kod onih koji znaju ili mi konkretno reci o čemu se radi.
wyks, mislim da su to plaće pilota i to kapetana. To je okej. U vojsci ni pilot na Migu nema toliko (ni blizu kopilota, a kamoli kapetana).
U vojsci pravno gone pilote nakon nesreće i traže da nadoknade štetu.
LOL? Misliš da je istina da su to Gariću pokušali uvaliti? Mislim da je Tino Jelavić pisao nešto slično, ali nemoj me uzeti za riječ, samo se prisjećam...
Gore sam vidio plaću od 108.000 kuna. Neto ili bruto? Jel' to točna informacija?
Prvi put čujem za tako ogromnu plaću, dakle neto nije sigurno. Bruto je već moguće u nekakvim ekstremnim okolnostima, ali u tom slučaju više od pola ide državi.
Kažu neto. No, i bruto je bezobrazluk kakvog nema ako i jednu kunu Kontrola uzima iz proračuna.
Kontrola se ne financira iz proračuna. To je njihova lova.
Nije problem u lovi, nego u sigurnosti, prekovremenim i nezapošljavanju novih ljudi. Ako ikoga zanima, mogu mu objasniti o čemu se radi.
Ja ne smatramo Kontrolu zlom firmom, ima poznanike i prijatelje koji tamo rade, ali ovu kampanju protiv Agencije, a koja dolazi s točno određenog mjesta iz Kontrole smatram prljavom i pokvarenom.
Sad sam malo detaljnije pročitao raspravu o avionu za kalibraciju i, iako mi se prilično mogućim čini da je netko iz Kontrole plasirao vijest o neprofitabilnom avionu koji nabavlja Agencija, iz razloga što netko ili neki iz Kontrole imaju osobnu korist (if ju keč maj drift) od deala da kalibraciju vrši netko treći; unatoč tome, Dragi zamjeram što nije stavio nijedan dokaz profitabilnosti tog aviona. Također zamjeram što često iznosi podatak o 108k kn na ruke bez dokaza, iako mislim da nije toliko lud da samo tako izmisli taj podatak.
S druge strane, Vortacu zamjeram što se u većini slučajeva poziva na Draginu neupućenost, a ni sam ne može (ili ne želi) odgovoriti na neka bazna pitanja o Kontroli koja Drago postavlja o kojima se pisalo i u medijima. Čak i ako je Vortac bolje upućen, to mu ne može biti argument da izbjegava Dragina pitanja. Također, kad je u pitanju profitabilnost spornog aviona, niti Vortac ne iznosi nijedan dokaz neprofitabilnost aviona. Brani se da je to mišljenje Kontrole koja ionako nema uvid u poslovanje Agencije te je labavo prozivati potez neke firmu bez poznavanja slučaja u dubinu. Pozdravljam da Kontrola ukaže na moguće malverzacije Agencije, ali ne ukoliko ne mogu to potkrijepiti dokazom.
U zaključku smatram da se rasprava o avionu za kalibraciju svela na svađu tko je relevantniji po tom pitanju, umjesto da se rasprava usmjeri u smjeru debunkanja (ne)profitabilnosti aviona. Ukoliko je nemoguće dokazati da će avion biti (ne)profitabilan pošto projekcije još nisu napravljene, onda smatram da nemate tu šta sad raspravljati dok se projekcije ne naprave. U Draginoj kolumni je vijest poslužila svrsi pošto je, koliko sam shvatio, vijest u medijima totalno mašila poantu.
Ja ne smatramo Kontrolu zlom firmom, ima poznanike i prijatelje koji tamo rade, ali ovu kampanju protiv Agencije, a koja dolazi s točno određenog mjesta iz Kontrole smatram prljavom i pokvarenom.
U ovom slučaju jesu jer netko želi omastiti brk putem tih napada na Agenciju.
Sad sam malo detaljnije pročitao raspravu o avionu za kalibraciju i, iako mi se prilično mogućim čini da je netko iz Kontrole plasirao vijest o neprofitabilnom avionu koji nabavlja Agencija, iz razloga što netko ili neki iz Kontrole imaju osobnu korist (if ju keč maj drift) od deala da kalibraciju vrši netko treći; unatoč tome, Dragi zamjeram što nije stavio nijedan dokaz profitabilnosti tog aviona. Također zamjeram što često iznosi podatak o 108k kn na ruke bez dokaza, iako mislim da nije toliko lud da samo tako izmisli taj podatak.
S druge strane, Vortacu zamjeram što se u većini slučajeva poziva na Draginu neupućenost, a ni sam ne može (ili ne želi) odgovoriti na neka bazna pitanja o Kontroli koja Drago postavlja o kojima se pisalo i u medijima. Čak i ako je Vortac bolje upućen, to mu ne može biti argument da izbjegava Dragina pitanja. Također, kad je u pitanju profitabilnost spornog aviona, niti Vortac ne iznosi nijedan dokaz neprofitabilnost aviona. Brani se da je to mišljenje Kontrole koja ionako nema uvid u poslovanje Agencije te je labavo prozivati potez neke firmu bez poznavanja slučaja u dubinu. Pozdravljam da Kontrola ukaže na moguće malverzacije Agencije, ali ne ukoliko ne mogu to potkrijepiti dokazom.
U zaključku smatram da se rasprava o avionu za kalibraciju svela na svađu tko je relevantniji po tom pitanju, umjesto da se rasprava usmjeri u smjeru debunkanja (ne)profitabilnosti aviona. Ukoliko je nemoguće dokazati da će avion biti (ne)profitabilan pošto projekcije još nisu napravljene, onda smatram da nemate tu šta sad raspravljati dok se projekcije ne naprave. U Draginoj kolumni je vijest poslužila svrsi pošto je, koliko sam shvatio, vijest u medijima totalno mašila poantu.
Koliko sam ja shvatio-fimre vani zarađuju na toj kalibraciji-pa zašto Agencija ne bi mogla isto pobrati dobre pare vršeći te usluge vani?
Po tome je avion i više nego profitabilan.
@Drago
Radilo se o školi letenja Pannonia koja je otišla iz Hrvatske, tj. registrirali su se u Sloveniji kako bi mogli bez problema obučavati pilote. Ne mogu pronaći članak, kad pronađem stavim link.
Po tome je avion i više nego profitabilan.
Vortac je negdje rekao da je konkurencija za kalibraciju velika i da firme koje već rade kalibraciju imaju više iskustva od Agencije koja to nikad nije radila. Opet je to Vortacova riječ protiv Dragine i nema tu baš nekog konkretnog odgovora sve dok Agencija ne napravi plan za taj avion.
Vortac je negdje rekao da je konkurencija za kalibraciju velika i da firme koje već rade kalibraciju imaju više iskustva od Agencije koja to nikad nije radila. Opet je to Vortacova riječ protiv Dragine i nema tu baš nekog konkretnog odgovora sve dok Agencija ne napravi plan za taj avion.
Zar nije Drago napisao da ovdje na Balkanu to radi samo jedna firma u Srbiji koja je toliko pretrpana poslom da ih mora odbijati? Meni se to čini kao prilika.
Sad sam malo detaljnije pročitao raspravu o avionu za kalibraciju i, iako mi se prilično mogućim čini da je netko iz Kontrole plasirao vijest o neprofitabilnom avionu koji nabavlja Agencija, iz razloga što netko ili neki iz Kontrole imaju osobnu korist (if ju keč maj drift) od deala da kalibraciju vrši netko treći; unatoč tome, Dragi zamjeram što nije stavio nijedan dokaz profitabilnosti tog aviona. Također zamjeram što često iznosi podatak o 108k kn na ruke bez dokaza, iako mislim da nije toliko lud da samo tako izmisli taj podatak.
S druge strane, Vortacu zamjeram što se u većini slučajeva poziva na Draginu neupućenost, a ni sam ne može (ili ne želi) odgovoriti na neka bazna pitanja o Kontroli koja Drago postavlja o kojima se pisalo i u medijima. Čak i ako je Vortac bolje upućen, to mu ne može biti argument da izbjegava Dragina pitanja. Također, kad je u pitanju profitabilnost spornog aviona, niti Vortac ne iznosi nijedan dokaz neprofitabilnost aviona. Brani se da je to mišljenje Kontrole koja ionako nema uvid u poslovanje Agencije te je labavo prozivati potez neke firmu bez poznavanja slučaja u dubinu. Pozdravljam da Kontrola ukaže na moguće malverzacije Agencije, ali ne ukoliko ne mogu to potkrijepiti dokazom.
U zaključku smatram da se rasprava o avionu za kalibraciju svela na svađu tko je relevantniji po tom pitanju, umjesto da se rasprava usmjeri u smjeru debunkanja (ne)profitabilnosti aviona. Ukoliko je nemoguće dokazati da će avion biti (ne)profitabilan pošto projekcije još nisu napravljene, onda smatram da nemate tu šta sad raspravljati dok se projekcije ne naprave. U Draginoj kolumni je vijest poslužila svrsi pošto je, koliko sam shvatio, vijest u medijima totalno mašila poantu.
Ja se bojim da ti nisi dobro pratio raspravu. Srbi koji sada prodaju usluge kalibracije odnedavno imaju DVA aviona te namjene - dao sam link na njihove stranice http://www.smatsa.rs/AboutUs.html.
Kalibriraju nama, sebi, Mađarima, Bosancima i ne znam još kome.
Ja ti, naravno, ne mogu dati dokumente o plaćama jer ga nemam, ali mogu ti reći da imam "visoki izvor" iz firme koji mi je to potvrdio. Da li će se u idućih nekoliko mjeseci to i javno objaviti, ne znam ali se iskreno nadam da hoće. Ne postoji način da ja kao novinar dobijem izlist svih plaća u Kontroli. Kolegica Raić je to isto bila pitala, ali je krivo formulirala pitanje. Njeno je glasilo: Da li je istina da je najveća isplaćena plaća s prekovremenim bila 90.000 kuna? i dobila je odgovor da nije. Što je točno. Najveća isplaćena plaća je bitno veća od 90.000 kuna (108k), ali ona to nije pitala.
Odakle Vortac može procijeniti iz svoje perspektive... nekoga... u Kontroli, isplativosti aviona kada se:
a) ne zna koji će biti kupljen
b) ne zna za što će se sve koristiti
c) nikada u životu nije radio na tim poslovima?
Na koncu, kakve veze ima "isplativost" aviona kada kupnju financira sama Agencija kojoj, kao i Kontroli, lova u stvarnom i prenesenom značenju pada s neba i ne financira se iz proračuna? (Vortac je namjerno slagao da se tobože u krajnjem slučaju sve to financira iz proračuna što je totalna laž).
Da je i neisplativ, meni i tebi kao poreznim obveznicima to je posve nebitno jer se iz prihoda Agencije puni proračun, a ne sisa se iz njega (oni, kao i ja plaćaju poreze, a ne uzimaju iz proračuna).
Taj avion je Agenciji sredstvo za rad. Kraj priče.
@Drago
Radilo se o školi letenja Pannonia koja je otišla iz Hrvatske, tj. registrirali su se u Sloveniji kako bi mogli bez problema obučavati pilote. Ne mogu pronaći članak, kad pronađem stavim link.
EDIT: http://www.jutarnji.hr/-zaraduju-cak-60-milijuna-kuna-na-godinu--a-zbog-njih-hrvatski-piloti-vise-nece-moci-letjeti-u-zemlje-eu-/1030781/
Pogledat ću. Autorica teksta mi nije ostala baš u dobrom sjećanju po nekim drugim svojim tekstovima u kojima apsolutno ništa nije razumjela, ali možda je ovdje u pravu. Raspitam se pa ti javim.
Po tome je avion i više nego profitabilan.
Vortac je negdje rekao da je konkurencija za kalibraciju velika i da firme koje već rade kalibraciju imaju više iskustva od Agencije koja to nikad nije radila. Opet je to Vortacova riječ protiv Dragine i nema tu baš nekog konkretnog odgovora sve dok Agencija ne napravi plan za taj avion.
Vortac nije pilot, nije se nikada bavio time i priča napamet ili jednostavno laže. Avion će se koristiti za više namjena, od kojih je kalibracija samo jedna.
Break-even za jet je 320-330 sati naleta godišnje. Samo da Kontrola sklopi ugovor s Agencijom to je već pola do točke kad je jet sam sebe isplatio, ne računajući najmove drugima, prijevoz organa, prijevoz rulje iz vlade, prijevoz vlastitih ljudi (inspektora) u inspekcije i sve ostalo.
I da se ne isplati - koga briga? Ne financiraju se iz proračuna već od svoje love. Možda je bolje da to potroše na službene terence i druge aute za ekipu bez vozačke?
Ako je tako, baš me zanima na koju foru preživljavaš? Meni eventualno zafali 5% od plaće do plaće, ali ne uvijek i uglavnom zato što te pare potrošim na neku glupost. Kad malo bolje razmislim, što mi je manje para raspoloživo, to sam sve više i više racionalan s novcem. Teško je živjeti pod ručnom kad si hedonist u duši i voliš puno toga, ali treba se truditi.
David Coperfield je goli *urac za mene.. A i 350-tak tisućica na zavodu netko hrani. Ako malo bolje razmislim, u manjini obitelji koje poznajem rade oba supružnika. Nekada jesu, ali danas? Ne govorim o hedonizmu i ručnoj, a ti kod mamice na domaćoj spizi i plaćenim režijama razmišljaš koji ćeš novi mobi kupiti. Nego cijeli paket; žena, djeca, auto, pas, mačka, tatarata.. A plaća jedna. Da se radi o gore spomenutim ciframa, ne bih se bunio. Ako te konkretno interesira, radim i nakon standardnog posla, pa i sad dok ovo pišem. Hedonizam my ass..
Što se aktualne zrakoplovno-ekonomsko-političke diskusije tiče, imam reći samo:
Ako Kontrola nema obavezu javnog natječaja, ne vidim kako Agencija sada može dobiti taj posao (taman da i budu jeftiniji :)
Što se aktualne zrakoplovno-ekonomsko-političke diskusije tiče, imam reći samo:
-eh, da. Još da se ''Dalibor'' (Drago) sjeti dijela teksta koji je bio uvod u avijatičarsku raspravu, (svi, znaju sve o svemu, imaju mišljenje i svemu i ..)
-btw, Dalibor je jedan od onih likova iz vremena AlanFordovske sličice.
.. i btw,Šajeta u svojoj emisijici (katastrofalnog retro kenjkanja, jer nije bio ni spermić u to vrijeme) i jedna greška za nagradno pitanje, pa da jungen generacija ne bi bila u zabludi, Ani-4-Pištolja je lik iz Malog Renđera, Frenkijeva partnerica, ne iz Texa. Dok Grumf RULA sloganima. ''TRT-MRT-SMRT''.
-i da, Šajeta (ako slučajno čitaš) ono je Josefina (Napoleonova) ne švabica, 'čita se francuskim naglaskom'... (ne, to ne mogu prenjeti nekom tko to nije tada čitao).
Ako Kontrola nema obavezu javnog natječaja, ne vidim kako Agencija sada može dobiti taj posao (taman da i budu jeftiniji :)
Zašro misliš da Kontrola nema obvezu javnog natječaja?
Niti jedan avion nije još odabran za kupnju. Cijena novoga CJ2+, primjerice, može biti u tom rangu, a može se bez problema kupiti i polovni s hrpom resursa za pola cijene ili manje (http://www.globalplanesearch.com/cessna/vip/jets/bizjets/light/cj2.htm).
Sada govorim napamet, ali pretpostavljam da se An-32 jednostavno ne isplati. To je vrlo veliki avion (48 padobranaca u bucket seastsima kapacitet), novi košta od 6-9 milijuna, održavanje i eksploatacija je skupa, a baš se i ne isplati imati avion kapaciteta 48 mjesta ako će njime tri čovjeka kalibrirati radionavigaciju, ili prevoziti frižiderčić s bubrezima, ili ćeš voziti inspektora od jednog do drugom aerodroma ili ćeš voziti pet članova vlade negdje.
Ja se, inače, slažem da je taj avion neperspektivan i beskoristan našoj vojsci koja i da hoće ne može popuniti ni jedan, a kamoli dva padobrancima. Putovanje u Afganistan s time je bilo skuplje, neudobnije i nesigurnije i puno dulje nego da su iznajmili civilni zrakoplov za prijevoz putnika, kao što se najnormalnije radi.
Naša vojska nema love niti za redovnu obuku pilota i održavanje avijacije, tako da je otpis ove dvije kante po meni pametna odluka.
Ne kažem da je odabran. Nije li dolet AN-32B do 2500km? Do Afganistana ima više čini mi se.
O pravilnom korištenju nečeg u HR se ni ne može pričat.
Koliko se meni čini, na Jackal Stone nije transportirao ništa, za sve su korišteni C-130. To je bio problem vodećih ljudi iz RZa koji ne znaju optimalno koristit resurse.
Pa HRZ danas više nije ni RZ, već hitna medicinska služba. http://www.vecernji.hr/vijesti/protiv-pravila-eu-vojni-piloti-lani-helikopterima-spasili-470-ljudi-clanak-499568
@Tonči
Ne, nisam mislio na taj događaj, već na Slunj 2010.
zaboga, nisi ti po svim tockama popisa od neki dan...tu je prodefiliralo 6-7 partijanera. eeevek, pornolover itd. mozda se na tebe odnosila samo tocka sa padobranom. makar ja fino sudjelujem bez egotriperstva. izvlacim ponekad zakljucke,kao i sada, te pitam...odakle toliki prezir? to pitam! ponasate se kao da vas pita kreten don ante bakovic,a ne ja.
to je kao da ja napisem.... meni se cini da ovdje najvise galame usamljenici +40 koji su izrazito ruzni muskarci i nemaju nikakve sanse da se ogrebu za snosaj,a kamoli da pronadju partnericu za umnozavanje
Kakve insinuacije i laži, ja uopće nisam partijaner Ovo "prijezir" uopće neću komentirati jer si se uvrijedio k'o treba u PMS-u i digao sve to na neku drugu dimenziju koja ne postoji (muha-slon)
I zašto ne bi napisao ovu zadnju rečenicu, ako tako misliš? Što su se svi u zadnje vrijeme stisnuli za jaja i boje se reći svoje iskreno mišjenje? Nije li iznošenje stajališta poanta foruma?
Ako netko ne voli djecu ili ih jednostavno ne želi (na moraš mrziti djecu za ovo drugo, znaš), bolje da napiše kako ih ne voli/ne želi nego da bude "politički korektan" i počne kenjanje o manjku vremena, novca i sličnim izlikama. Jednako tako, ako netko ne podnosi homoseksualce - drago mi je vdjeti da tako i napiše pa pokuša obrazložiti svoj stav nego da stisnutih jaja zauzme imaginarnu poziciju "nemam ništa protiv njih, ali...)
Pljunite šta mislite, koji k*** ste se svi upapčili?
Tu su, više manje, sve odrasle osobe i ne bi se trebale olako uvrijediti i ako ih se dirne u žicu. Ako ti napišem da mi je drago što uživaš u svom životu, ali se ne bih s tobom mijenjao, ne vrijeđam te...iskreno te ne vrijeđam.
Ne bih se mijenjao niti sa bilo kojom ženom, pa što? Eto, ne bih bio žena nikad...znači li to da sam mrzitelj žena i da ih time vrijeđam, ili će mi netko reći da ne znam što znači darovati život rođenjem. Ne znam i ne želim znati, pomoz' bog.
Ne bih želio biti rođen u Zimbabveu, da mi se da prilika za reinkarnaciju ili neki racku, radije bih da se ne reinkarniram. Jesam li rasist ili mrzitelj crnaca, Zimbabveanaca, nešto treće?
Ili zbog lažne korektnosti više nemam pravo na vlastiti stav o određenim stvarima koje su, recimo to tako - tabu (crkva, brak, djeca, seksualnost, "rasa"...)?
Nah...preferiram društvo koje će mi u facu reći da sam glup i to obrazložiti nego da drže to u sebi
Ovo "prijezir" uopće neću komentirati jer si se uvrijedio k'o treba u PMS-u i digao sve to na neku drugu dimenziju koja ne postoji
necemo kvarit avijaticarima temu i prijezitirat se o nacinu konzumiranja zivota. o avijaciji i agencijama nemam pojma, stoga citam sadrzaj od ljudi koji imaju nekog pojma i sutim. neda mi se ponavljat, tko je stvorio superiornu "drugu dimenziju" koja postoji na temi uz raznorazna perfidna fixiranja.
i kvaka je u tome sto ja na ovom forumu uvijek pisem sto mislim,svidjalo se to kome ili ne,a zadnja recenica onog posta je... "to je kao da ja napisem"...nigdje ne tvrdim da to i mislim...dakle karikiram.
@Tonči
Ne, nisam mislio na taj događaj, već na Slunj 2010.
Čuo sam ja i za slučaj navodno pijanih visokih časnika koji su pali s helićem i napustili ga? Mislim da je i o tome netko pisao... A ovo kod Slunja, čuj, ne vidim logiku po kojoj bi odgovarali financijski. Nesreća nije problem pilota niti bi smjeli imati financijsku odgovornost...
Ne mislim, nego sam to napisao uvjetno. A uvjet mi se učinio logičan za pretpostaviti na temelju tvoje izjave par postova ranije:
Postoji li neki razlog da bi kontrola trebala raditi natječaj za nešto za što ne troše lovu iz proračuna RH (nego vlastitu)?
Pitao si Vortaca još tamo u onoj temi o novinarstvu:
Meni to nije nimalo čudno, tim više što i sam tvrdiš da agencija svoju vlastitu lovu zarađuje na tržištu. Dakle, agencija bi morala biti povoljnija od stranih ponuđača, ne kužim otkud sad tebi neke patriotske ideje kao bilo kakva argumentacija. Zato mi je bilo i deplasirano pisati tamo...
Na kraju, čini mi se da ste se obojica pomalo zaletili i ne znam otkud vam ideja da nitko ne čita te vaše postove, pa iz aviona se vidi da preskačete odgovore (ili komentare) na neka pitanja (ili tvrdnje). Meni je to glupo. Ne neinteligentno, već onako, baš pravo dječje glupo.
S druge strane, Vortacu zamjeram što se u većini slučajeva poziva na Draginu neupućenost, a ni sam ne može (ili ne želi) odgovoriti na neka bazna pitanja o Kontroli koja Drago postavlja o kojima se pisalo i u medijima. Čak i ako je Vortac bolje upućen, to mu ne može biti argument da izbjegava Dragina pitanja. Također, kad je u pitanju profitabilnost spornog aviona, niti Vortac ne iznosi nijedan dokaz neprofitabilnost aviona. Brani se da je to mišljenje Kontrole koja ionako nema uvid u poslovanje Agencije te je labavo prozivati potez neke firmu bez poznavanja slučaja u dubinu. Pozdravljam da Kontrola ukaže na moguće malverzacije Agencije, ali ne ukoliko ne mogu to potkrijepiti dokazom.
U zaključku smatram da se rasprava o avionu za kalibraciju svela na svađu tko je relevantniji po tom pitanju, umjesto da se rasprava usmjeri u smjeru debunkanja (ne)profitabilnosti aviona. Ukoliko je nemoguće dokazati da će avion biti (ne)profitabilan pošto projekcije još nisu napravljene, onda smatram da nemate tu šta sad raspravljati dok se projekcije ne naprave. U Draginoj kolumni je vijest poslužila svrsi pošto je, koliko sam shvatio, vijest u medijima totalno mašila poantu.
Sviđa mi se tvoje analitičko i racionalno razmišljanje. Nažalost, kontraproduktivno je i besmisleno intenzivnije sudjelovati u raspravi u kojoj je izvjesna osoba s titulom moderatora ujedno i glavni trol, te mu se na sam spomen "Kontrole" postovi pretvaraju u nekoherentnu hrpu plitkih provokacija i/ili izmišljotina, daleko ispod njegovih uobičajenih intelektualnih kapaciteta. Dodajmo k tome i njegove blago rečeno neuravnotežene prijetnje nekakvim anonimnim prijavama/tekstovima i imamo šta imamo. Više zainteresirane mogu eventualno uputiti na jednu sličnu temu na drugom portalu. Zahvaljujem se na pažnji i svim konstruktivnim pitanjima.
Eh šta reč na ovo ti bokca jel, to se zove bit na krivom mjestu u točno određenom trenutku.Hodaš poljem i hop otvori se rupa koja sudbina, i gadna smrt utopit se u toj mješavini nafte i vode usput ko obično kod nas ovi balvani iz INE peru zmazane šape nit vidim nit čujem.
1) Postoji li neki razlog da bi kontrola trebala raditi natječaj za nešto za što ne troše lovu iz proračuna RH (nego vlastitu)?
Pitao si Vortaca još tamo u onoj temi o novinarstvu:
2) Meni to nije nimalo čudno, tim više što i sam tvrdiš da agencija svoju vlastitu lovu zarađuje na tržištu. Dakle, agencija bi morala biti povoljnija od stranih ponuđača, ne kužim otkud sad tebi neke patriotske ideje kao bilo kakva argumentacija. Zato mi je bilo i deplasirano pisati tamo...
3) Na kraju, čini mi se da ste se obojica pomalo zaletili i ne znam otkud vam ideja da nitko ne čita te vaše postove, pa iz aviona se vidi da preskačete odgovore (ili komentare) na neka pitanja (ili tvrdnje). Meni je to glupo. Ne neinteligentno, već onako, baš pravo dječje glupo.
1) Naravno da postoji - Zakon o javnoj nabavi. Oni su državna firma i za njih vrijede pravila za državne firme iako se ne financiraju iz proračuna.
2) Opet nisi shvatio - Agencija tek treba ponuditi uslugu kalibraže, tako da oni nisu još na tržištu.
Međutim prije i nego je agencija nabavila avion i objavila cijene iz Kontrole unaprijed tvrde da će biti ekonomski neisplativo. Ne samo to, nego iz Kontrole "znaju" da za njih nema tržišta ne samu u Hr nego i uopće. Kako to znaju unaprijed? Ne radi se o nekim mojim nacionalističkim glupostima (jer sam operiran od toga) nego čisto ekonomskim - nema teorije da te strana firma košta manje od domaće. Zašto? Jer je dnevnica pilota kad ti dolazi izvana oko 400 eura, pa su tu troškovi smještaja posade, pa troškovi preleta pa ovo, pa ono...
Agencija ima svoje pilote na plaći kojima je onda "dnevnica" za rad u Hrvatskoj 150 kuna - a između 400 eura i 150 kuna ti je razlika nebo i zemlja. Plus nemaš nikakve troškove smještaja strane posade, troškove preleta i sve dodatne troškove koji nisu sama kalibraža, a moraš platiti stranoj posadi.
Na koncu se, međutim, sve svodi ne na Kontrolinu tobožnju brigu o isplativosti, nego je osnovno pitanje - ima li Kontrola ikakvo pravo govoriti Agenciji koja nju treba nadzirati (i Vladi i Ministarstvu pomorstva, prometa i veza, koje je ovdje pravi cilj napada) kako da radi svoj posao?
Nema, bez obzira hoće li Agencija zaraditi na tom avionu, gubiti, ili biti na nuli. Agencija ima inspektora za Kontrolu (odnosno davatelja usluga - tko zna da li ćemo za par godina uopće imati svoju Kontrolu), a ne obratno.
Kontrola se tobože brine za poslovanje druge državne firme, koja nikada nije bila ni u kakvoj gabuli, a Kontrola je ta koja je prošle godine ("rekordne") morala uzeti lombardni kredit da bi imala za plaće.
A sve, naravno, uopće nema veze s ekonomskim projekcijama i Agencijom, nego s time tko će biti, ili bolje rečeno tko ne može biti direktor Kontrole.
3) Reci konkretno što sam preskočio, pa ću ti odgovoriti.
Molim bez prozivanja sugovornika trolovima. Meni ne smeta i osobno me može bilo tko zvati trolom, ali nekima smeta i smatraju to uvredom. Hvala.
Kao prvo, hvala za odgovor, obzirom da nema tog dugmića na ovom podforumu...
S tvoje strane ono o rušenju mađarskog aviona, za koji Vortac tvrdi da nikad nije obavljao poslove kalibraže. Unaprijed priznajem da sam lijen danas, pa nisam slijedio linkove (tvoje, niti njegove), pa imaj to na umu :)
S Vortacove sve ostalo. Iako, moram priznati da ga razumijem - niti ja ne vidim razlog zašto on ne bi mogao pisati svoj stav o temi, nevezano za to gdje radi, pod uvjetom da ima neke konkretne argumente. Ovo za izjave v.d. kontrole se apsolutno slažem, netko na njegovoj poziciji je jednostavno u drugoj situaciji i mora biti hladne glave, no s obzirom na sve kontroverze na ovu temu...
S tvoje strane ono o rušenju mađarskog aviona, za koji Vortac tvrdi da nikad nije obavljao poslove kalibraže. Unaprijed priznajem da sam lijen danas, pa nisam slijedio linkove (tvoje, niti njegove), pa imaj to na umu :)
Da, taj avion se razbio, ali sam dao krivi link - isto turbolet, isto mađarska rega, ali nije taj. Čekam neke podatke pa ti dam link na taj avion koji se razbio.