Pa šta,ljudi uče spin...er,optimistično gledanje od Grčiča,majstora tog zanata. :)
Pa šta,ljudi uče spin...er,optimistično gledanje od Grčiča,majstora tog zanata. :)
a nikome tamo nije palo da tim điđarijama trajno snize cijene (i 50% bi bilo premalo)?
a nikome tamo nije palo da tim điđarijama trajno snize cijene (i 50% bi bilo premalo)?
Da, tako je jednostavno smanjit cijenu za 50%..... Dam se okladit kad pokriju R&D, troškove izrade, marketinga da im profitna marža nije ni blizu 50%.
Da, tako je jednostavno smanjit cijenu za 50%..... Dam se okladit kad pokriju R&D, troškove izrade, marketinga da im profitna marža nije ni blizu 50%.
jako (jako!) bih volio da mi netko argumentira ovakav paušalan navod točnim popisom čistih (fiksni + varijabilni) proizvodnih troškova po telefonu na razini proizvedenih npr. milijun komada. bez marže, marketinga i ostalih gluposti. a ti se kladi koliko te volja.
Samsung u marketing ulaže ogromna sredstva, iskaču iz paštete i sigurno je da je i to dio uspjeha (jedna Coca-Cola ulaže više od 70% profita u marketing). Drugi par postola je što su raširili paletu mobitela koji su blizu flagshipa, i to je uzrok pada prodaje. Naravno, i konkurencija uzima zub, pogotovo kineska.
I za kraj zaista su koraci u napretku sve manji i manji.
a nikome tamo nije palo da tim điđarijama trajno snize cijene (i 50% bi bilo premalo)?
Da, tako je jednostavno smanjit cijenu za 50%..... Dam se okladit kad pokriju R&D, troškove izrade, marketinga da im profitna marža nije ni blizu 50%.
totalno si u pravu, svi ti veliki igraci rade sa ruc-om od 1% i u biti cijeli taj biznis rade iz cistog covjekoljublja...
uostalom, kad bi im telefoni bili toliko jeftiniji koliko iznose troskovi marketinga i PR-a vjeruj mi da bi se prodavali kao ludi...bez marketinga... samo onda ne bi vise spadali u kategoriju konkurenata applu, dakle ekskluziv faktor pada u vodu, a samim time ne mozes vise niti ubirati brutalan ruc kao kad dilas ekskluzivu. svaki taj trosak koji ti navodis mora imati jebenica opravdanje na profitnoj strani, inace ga niti ne bi bilo.
mislim da bi ti gadno legao kad bi cuo koliki su u biti ruc-evi, samo, skupa sa svima nama, taj podatak nikad neces dobiti na uvid
I nismo uračunali situaciju kad je npr. Uredjaj na tržištu već godinu dana, oni mu srežu cijenu za 30% i još uvijek au u dobroj zaradi, to je isto bitno.
a nikome tamo nije palo da tim điđarijama trajno snize cijene (i 50% bi bilo premalo)?
Da, tako je jednostavno smanjit cijenu za 50%..... Dam se okladit kad pokriju R&D, troškove izrade, marketinga da im profitna marža nije ni blizu 50%.
Galaxy S6 i Edge se proizvedu za 202$ i 282$, a prodaju za 749$ i 800$.
Tko je tu lud?
Skidam im kapu svima (dakle, i Appleu) kad uspiju privući tolike kupce svojim precijenjenim proizvodima. To je majstorstvo. Na globalnoj razini.
Da, tako je jednostavno smanjit cijenu za 50%..... Dam se okladit kad pokriju R&D, troškove izrade, marketinga da im profitna marža nije ni blizu 50%.
jako (jako!) bih volio da mi netko argumentira ovakav paušalan navod točnim popisom čistih (fiksni + varijabilni) proizvodnih troškova po telefonu na razini proizvedenih npr. milijun komada. bez marže, marketinga i ostalih gluposti. a ti se kladi koliko te volja.
IHS godinama objavljuje Bill Of Materials određenih flagship smartphonea, tako da ovdje možeš vidjeti BOM za 64 GB verziju Samsung Galaxy S6 Edgea - proizvodni troškovi su 284,85 dolara za materijal i 5,6 dolara za proizvodnju, ukupno 290,45 dolara, a prodaje se za 799,99 dolara. Najskuplji dijelovi su ekran, 85 dolara, i SoC koji košta 29,5 dolara. Inače, cijena 32, 64 i 128 GB modela razlikuje se za 100 dolara između svake veličine, a Samsung 32 GB memorije košta oko 13 dolara, a 64 GB 25 dolara. Dakle, 128 GB verziju naplate 200 dolara više, a 96 dodatnih gigabajta flash memorije košta ih manje od 38 dolara.
Mislim da je za kupce Samsungovih flagshipova S6 korak nazad - dobiva se brži SoC (iako su i prethodni sasvim dovoljno brzi), veći broj piksela na ekranu (iako Full HD na S5 ima praktički nevidljive piksele), metalno kućište koje se lakše ošteti, kraće trajanje baterije i optička stablizacija slike na kameri (korisno), ali se gubi otpornost na prašinu i vodu, izmjenjiva baterija i mogućnost proširenja memorije jeftinim karticama (Samsungova microSD kartica od 64 GB košta oko 20 dolara, a 128 GB oko 30 dolara).
Skidam im kapu svima (dakle, i Appleu) kad uspiju privući tolike kupce svojim precijenjenim proizvodima. To je majstorstvo. Na globalnoj razini.
Baš to, a precijenjeni su jer su ljudi u najmanju ruku mutavi.
Skidam im kapu svima (dakle, i Appleu) kad uspiju privući tolike kupce svojim precijenjenim proizvodima. To je majstorstvo. Na globalnoj razini.
Baš to, a precijenjeni su jer su ljudi u najmanju ruku mutavi.
A Samsung svoje uredjaje neprecijenjuje?
Niti jedan Samsung vec ne radi kak spada 4 godine, svaki ima neki problem, do S6 su stekali svi od reda, a S6 se sad pregrijava, a baterija daje 2h SOT-a. Kad se podvuce crta Apple je bolji od Samsunga bez obzira na 100 GB RAM-a i 50 jezgri i clock od 5 GHz.
Nisu precijenjeni, nego jednostavno zna se koji dio kolaca ce uzet po toj i toj cijeni.
Da oni izdaju One Plus One-like ili N5-like uredaj, oni bi kao kompanija propali jer su im troskovi zaposlenja i uprave preskupi.
Ali zato Google recimo, IZNAJMI pogon, ima par ljudi koji naprave uredaj (a ne tim od 500), a OS je vec rijeseno pitanje...izdaju ga uz minimalnu marzu i bok..
a nikome tamo nije palo da tim điđarijama trajno snize cijene (i 50% bi bilo premalo)?
Da, tako je jednostavno smanjit cijenu za 50%..... Dam se okladit kad pokriju R&D, troškove izrade, marketinga da im profitna marža nije ni blizu 50%.
Galaxy S6 i Edge se proizvedu za 202$ i 282$, a prodaju za 749$ i 800$.
Tko je tu lud?
Gdje je tu R&D, marketing, troškovi dostave, udio preprodavača (retailera), troškovi održavanja (software updejti i sl.)...?
Ovo su većinom troškovi koji se smanjuju (po proizvodu) ako samsung proda više jedinica prozivoda tako da ako prodaju veliki broj uređaja moguće je da dosegnu veću maržu.
cekam da bug forumasi naprave firmu i krenu prodavati smartphone... umjesto da se tu prave pametni citirajuci kolko samsunga kosta proizvodnja 1 mobitela...
labor theory of value je davno propala teorija tako da ono cijena mobitela je onolika kolika je da maksimizira dobit samsunga... - da ga mogu proizvesti za 10$ i prodati za 1000$ to bi i napravilil.
a nikome tamo nije palo da tim điđarijama trajno snize cijene (i 50% bi bilo premalo)?
Da, tako je jednostavno smanjit cijenu za 50%..... Dam se okladit kad pokriju R&D, troškove izrade, marketinga da im profitna marža nije ni blizu 50%.
Galaxy S6 i Edge se proizvedu za 202$ i 282$, a prodaju za 749$ i 800$.
Tko je tu lud?
Gdje je tu R&D, marketing, troškovi dostave, udio preprodavača (retailera), troškovi održavanja (software updejti i sl.)...?
Ovo su većinom troškovi koji se smanjuju (po proizvodu) ako samsung proda više jedinica prozivoda tako da ako prodaju veliki broj uređaja moguće je da dosegnu veću maržu.
R&D je uracunat, SW updatei nisu ali to je glupo uzimati po cijeni uredaja kad je to masa uredaja i popravljaju ih odjednom (a i jedino sto rade jest TW i kernel...nije bas velika naplata tu)
Marketing definitivno nije toliko velik po uredaju da bi cinio razliku...na to dajem 20ak $ po komadu...
Dostava se placa zasebno, a udio preprodavaca nije u ovome jer je ovo operaterska (wholesale = veleprodajna) cifra. Retaileri na to dodaju 7%.
cekam da bug forumasi naprave firmu i krenu prodavati smartphone... umjesto da se tu prave pametni citirajuci kolko samsunga kosta proizvodnja 1 mobitela...
labor theory of value je davno propala teorija tako da ono cijena mobitela je onolika kolika je da maksimizira dobit samsunga... - da ga mogu proizvesti za 10$ i prodati za 1000$ to bi i napravilil.
Prosle godine sam radio linearno programiranje za Apple iPhone 6 i 6 Plus preko grafova na faksu.
Dobio sam rezultat maksimiziranja profita s greskom od 1% (oko 180 mil $, ukupno 12.75 mlrd je ispao rezultat, a u tom kvartalu su zaradili 12.93) u odnosu na njihovu analitiku trzista, mogu dokazat ukoliko je potrebno...
Skidam im kapu svima (dakle, i Appleu) kad uspiju privući tolike kupce svojim precijenjenim proizvodima. To je majstorstvo. Na globalnoj razini.
Baš to, a precijenjeni su jer su ljudi u najmanju ruku mutavi.
A Samsung svoje uredjaje neprecijenjuje?
Niti jedan Samsung vec ne radi kak spada 4 godine, svaki ima neki problem, do S6 su stekali svi od reda, a S6 se sad pregrijava, a baterija daje 2h SOT-a. Kad se podvuce crta Apple je bolji od Samsunga bez obzira na 100 GB RAM-a i 50 jezgri i clock od 5 GHz.
Sve i jedan flagship je debelo precijenjen. Dat za mobitel 7000 kn i više je van svake pameti.
labor theory of value je davno propala teorija tako da ono cijena mobitela je onolika kolika je da maksimizira dobit samsunga... - da ga mogu proizvesti za 10$ i prodati za 1000$ to bi i napravilil.
Pa zato sam napisao da im skidam kapu kada uspiju animirati toliki broj kupaca na globalnom tržištu da kupe njihov mobitel po previsokim cijenama.
Sve se to ne događa preko noći, to je proces i traje godinama. Nekima uspije, a nekima ne. Sonyju ne uspijeva.
Sve i jedan flagship je debelo precijenjen. Dat za mobitel 7000 kn i više je van svake pameti.
Slažem se.
labor theory of value je davno propala teorija tako da ono cijena mobitela je onolika kolika je da maksimizira dobit samsunga... - da ga mogu proizvesti za 10$ i prodati za 1000$ to bi i napravilil.
Pa zato sam napisao da im skidam kapu kada uspiju animirati toliki broj kupaca na globalnom tržištu da kupe njihov mobitel po previsokim cijenama.
Sve se to ne događa preko noći, to je proces i traje godinama. Nekima uspije, a nekima ne. Sonyju ne uspijeva.
Ne bih se slozio...za One Plus One znaju svi koji su planirali kupiti flagship
Najbolji marketing je kvaliteta uredaja samog po sebi...
Šta su već došli do slova S? Plaču, jer ih no-name kinezi ubijaju. Brand se topi i sve je teže prodavati precjenjeno ime. Za kupce je dobro da ima što više podjednakih proizvođača. To što se Samsungov tržišni kolač topi uopće nije loše.
labor theory of value je davno propala teorija tako da ono cijena mobitela je onolika kolika je da maksimizira dobit samsunga... - da ga mogu proizvesti za 10$ i prodati za 1000$ to bi i napravilil.
Pa zato sam napisao da im skidam kapu kada uspiju animirati toliki broj kupaca na globalnom tržištu da kupe njihov mobitel po previsokim cijenama.
Sve se to ne događa preko noći, to je proces i traje godinama. Nekima uspije, a nekima ne. Sonyju ne uspijeva.
Ne bih se slozio...za One Plus One znaju svi koji su planirali kupiti flagship
Najbolji marketing je kvaliteta uredaja samog po sebi...
One Plus One je primjer maltretiranja kupaca. Možda to nekome neće tako izgledati, ali ja na to tako gledam. Zamisli, imaš proizvod i onda maltretiraš kupce pozivnicama, flash prodajama i sličnim metodama sve s ciljem stvaranja privida da je proizvod važan i da ga se isplati čekati.
Najbolji marketing je usmena predaja. Kvaliteta uređaja već odavno nije presudna. Ljudi kupuju sve što im se gurne pod nos.
Samsung je očekivao prodaju od 70 milijuna S6 i S6 Edge uređaja, a hvalili su se s 20 milijuna predbilježbi. Stvarnost je nešto drugačija - u kanal su isporučili 10 milijuna uređaja (nije navedeno do kojeg datuma, ali članak je objavljen 19. svibnja), a Counterpointovo istraživanje otkriva da je do kraja travnja prodano oko 6 milijuna uređaja. Samsung je imao u planu proizvesti 13 milijuna uređaja do kraja travnja; ako su to ostvarili, znači da je isporučeno u prodajni kanal 77%, a prodano 46% planirane količine uređaja.
Dodatno, izvještaj koji kruži tajvanskim tiskom navodno otkriva da je Samsung smanjio narudžbe komponenti za 16%, što znači da može izraditi oko 50 milijuna uređaja. Zanimljivo je da je Citybank početkom ožujka revidirao prognozu o isporukama S6 i S6 uređaja s 38 milijuna isporučenih uređaja na 46 milijuna, što su (ukoliko je izvještaj točan) sada prihvatili i u Samsungu. 70 milijuna uređaja je bilo divlje optimistično sa strane Samsunga, a ako je podatak o 6 milijuna prodanih uređaja točan, neće biti lako dosegnuti Citybankove prognoze (bilo revidirane ili nerevidirane); morat će ostvariti prodaju od 4-5 milijuna uređaja svaki mjesec do kraja godine, što je teško ostvarivo - četiri milijuna svaki mjesec za 38 do kraja godine ili pet milijuna svaki mjesec za 46 milijuna do kraja godine, a u prvom mjesecu nakon predstavljanja (kada je potražnja najveća) prodano je 6 milijuna.
Ne znam što se bune kućni ekonomski analitičari.
Pa danas imaš firme poput Xiaomija, Meizua, 1+1 i još mnoge gdje je omjer između cijene komponenti i krajnje cijene uređaja daleko povoljniji.
To je nama naša Kina dala, da nemamo (nužno) Samsunga za vladara.
A o ekonoskom računu vam je Zodberg već napisao sve što treba znati.
Da, isto tako dati dati vise od 15-20 milja eura za auto je van svake pameti, i za milion stvari koje ljudi koriste.
Dati bilo koji novac za recimo cigare je meni isto van svake pameti, taman popusis skoro jedan takav mobitel godišnje, jbga, sto ljudi, sto cudi.
a u povijesti Interneta ostala je zapisana još jedna korisnicima ionako nebitna crtica u režiji svemogućeg korporativnog PR-a...
i još jedan bug-ov clanak o nebitnim crticama
Kada je u BugTV-u iznijeta prognoza da ce se S6 dobro prodavati samo sam se nasmijesio. Dani kada je Samsungova Galaxy S linija obarala rekorde su iza nas i siguran sam da se to vrijeme vise nikada nece ponoviti. Očekujem da ce svaki novi Samy model da se prodaje slabije vise ili manje. Nikakav features nece pomoci Samsungu kako bi popravio prodaju. Nova su vremena i stari trikovi vise ne vrijede.
U Android svijetu itekako je imalo smisla npr. u 2011. godini kupovati flagshipove jer je to bio jedini nacin da imate kakvo takvo "premium korisnicko iskustvo", danas vise nije tako. Danas imamo na trzistu relativno pristojan broj telefona koji nisu flagshipovi, a misljenja sam da znacajnom broju, korisnika mogu pruziti sve ono sto im je potrebno. Objekativno je manja potreba za mijenjanjem telefona jer je hardware više nego snazan da se nosi sa izazovima/potrebama korisnika. Slicna situacija je danas i u PC svijetu. Nema vise potrebe za kupovinom novog PC-ja svake 2 ili 3 godine.
Danas je isto tako zasicenost trzista znacajno visa u srednjoj i visoj klasi nego sto je to bila prije 2 ili 3 godine. Da, ne pominjeno najezdu jeftinih telefona koji su se pojavili u zadnju godinu ili nesto vise.
Neko od kolega je vec pomenuo svojevrsni kanibalizam sa kojim se susrece Samsung: imaju previse telefona na trzisistu između kojih objektivno postoji veoma malo razlike. Sve to je uticalo da prodaja Samsunga padne tokom vremena.
A ove godine Samsung je napravio kardinalnu gresku kada je napravio racunicu da je potpuno siguran u "Android svijetu" i kada je sve adute dao na iphone features: bolji materijal, odbacivanje sd utora, odbacivanje izmjenljive baterije te vodootpornosti.
To su siguran sam stvari koje su također doprinijele da prodaja S6 modela ide jos slabije.
Niko od nas ne zna pouzdano koliko se lose prodaje S6, no neki indikatori ukazuju da je poprilicno losa situacija: ove godine, ako se ne varam po prvi puta nismo imali one groteskne najave: isporuceno 10 miliona uređaja za X dana.......
To je zato sto je prodaja slabija od S5 modela koji je također imao mlak prijem među kupcima. Zapravo, projekat "Zero" je i pokrenut kako bi se napravio zaokret u prodaji. Kako vidimo to nije uspjelo.
Svojevremeno sam procitao da se 6-ica slabo prodaje čak i u Koreji. U Japanu se Samsung nikada nije proslavio po prodaji pa svoj model na tom trzistu prodaju pod tuđim brendom: Docomo:
https://www.nttdocomo.co.jp/product/smart_phone/sc05g/
Samsungov PR radi punom parom kako bi ublazio za njih neugodnu istinu. Evo tek samo jedan primjer: Prije par dana na stranici Androipit pojavio se clanak po nazivom: "Galaxy S6 sales nightmare: is a price drop imminent?" Danas više taj članak nije moguce naci umjesto njega nalazi se sada ovaj clanak:Samsung Galaxy S6 review: a great design, a great device
http://www.androidpit.com/galaxy-s6-review
No, iz cashe moguce je ipak izvuci stari clanak:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:D9DPfDTvi5IJ:www.androidpit.com/samsung-galaxy-s6-sales-price-drop%3Fc%3D1727600+&cd=1&hl=en&ct=clnk
Prodaja je ispod ocekivanja iako se Sumsung i njegovi distributeri svojski trude da prodaju S6:
http://www.att.com/shop/wireless/devices/Tab4-Bundle.html
A u narednim mjesecima vjerujem da ce biti jos i gore: tradicionalno prodaja novog modela je najbolja u prvom mjesecu; uskoro stize novi Note, a i iPhone 6s je vec pred vratima.
Svako daljnje nastojanje da se S serija dovede u vezu sa iPhonom je promasaj. Samsung treba prije svega raditi na prepoznatljivosti svog brenda u Android svijetu, za njih je Apple te njihova nevjerovatna prodaja iPhona nedostizan san.
Mada mislim da to Samsungovo (Sifizsko) rukovodstvo ne shvata, bar ako je suditi po glasinama u vezi novog Edge modela od 5.7 incha koji ce vjerovatno izbaciti negdje u vrijeme pojave iPhona 6s/6s+.
Iako je Samsung dominira po prodaji telefona koje pogodni Android to bi se uskoro moglo veoma lako promjeniti. I veci igraci od Samsunga su posrnuli....čini mi se da se novi trendovi naslućuju.
Nekako laički mislim da je Samsungu potrebno tako malo da bude prepoznaljiv u svijetu Android telefona: vratiti sd utor, zamjeljivu bateriju i ponuditi mogucnost da se umjesto njihove modifikacije androida: touchwiz-a moze instalirati cisti android i to bi bilo sasvim dovoljno za pocetak. Tako bi se i rasteretili pritiska oko "spore" nadogradnje na 1001 model.
Da, zaboravih napisati i svakako smanjiti broj modela u ponudi.
Mali osvrt i na Apple: Nece ni Apple sa svojim iPhonom do u vjecnost moci povecavati prodaju iz godine u godinu. I tome ce doci limit za godinu ili dvije.... Osim, ako mozda ne otkriju vanzemaljce koji će se također popaliti za tim gad-getom.
Nisam čitao prethodne komentare, no novac sve kupuje, pa tako i "uspješnu" ili "nesupješnu" prodaju nekog uređaja...
Mediji nam često serviraju ono što korporacije žele da čitamo, pa sve što čitamo valja uzeti sa velikim komadom soli...