Educiranje zaposlenika je sizifov posao. čak i ako ih nečemu i uspiješ naučiti, moraš stvar ponoviti kada odu, a netko drugi dođe. Ja sam u firmi morao koordinirati manualno testiranje proizvoda od strane 10ak zaposlenika jer je alat bio u izradi, a rokovi su stiskali. Sve sam tako organizirao da bi i čimpanza mogla obaviti zadatak: stisni gumb, ako je radnja uspješno obavljena obojaj čeliju u excelu u zeleno, ako radnja ne prođe obojaj u crveno, ponovi sve 10 puta. Lakse bi mi bilo da sam sve sam radio ili stvarno unajmio čimpanze.
Stavljati povjerenje u ljude nije inteligentni pristup rješavanju problema. Kako je Friday rekao, kada nešto zaje*b, lupi po džepu i neće više nikada. Osnovna informatička pismenost se mora imati.
Što se tiće backupa, ja nemam povjerenja u oblačne servise, ali za maximalnu sigurnost su jedini izbor kao tercijarni backup (enkriptiran lokalno naravno). Sekundarni bi bio cold storage, a primarni NAS. Jedini problem je što sve to košta i to ne baš malo.