ovo rjesenje za punjenje vamo i tamo ce biti tako da ce svaki parking, ili dijelovi cesta imati ugraden bezicni punjac koji ce nadopunjavati baterije gdje god stanemo bez da mislimo o tome
Već 20% Amerikanaca želi da im sljedeći automobil
- poruka: 70
- |
- čitano: 21.126
- |
- moderatori:
vincimus
ako je tebi bolje trazit kablove, uticnice i sl. samo naprijed.. ja se vise veselim ovome sto je vec i razvijeno ako se ne varam..
volio bih (začudo) imati nofaca pa da mi je bivši auto električni, jer će sljedeći biti 1,6 tdi
aha sad kuzim da ne kuzis.
nigdje nisam naveo da je to jedino punjenje, nego nadopunjavanje svugdje. kog briga o efikasnosti manjoj za 99% ako odem u trgovinu, ostavim auto na parkingu pred trgovinom, dok se vratim iz trgovine on se malo nadopunio, ja sjedam i idem dalje, ne razmisljam o tome imam li dovoljno da se vratim do kuce, ne razmisljam o kablovima, uticnici i sl., i tako po svuda na 20 mjesta na koja stajem tokom dana..
nocu ga ostavim na normalnom punjacu, da mi nitko ne prigovara da sam neefikasan i to je to..
Hrvatska je vec sad daleko ispred po pitanju ukupnog udjela obnovljive el. energije od onoga sto EU zahtijeva.
Može referenca? Nedavno sam čitao o tome da ćemo snositi sankcije jer smo prije imali visok udio obnovljive energije u ukupnoj (ne električnoj, već ukupnoj), a to je naglo palo. Razlog? Bili smo toliki idioti da grijanje na drva uračunavamo u obnovljive izvore energije (tehnički točno, ali s aspekta ekologije i održivosti netočno).
Zasto grijanje na drva ne bi bilo odrzivo i ekoloski? Sume imaju prirast, koji ako se ne iskoristava odumire te truljenjem ispusta isto toliko CO2 koliko i sagorijevanjem.
Hrvatska je vec sad daleko ispred po pitanju ukupnog udjela obnovljive el. energije od onoga sto EU zahtijeva.
Može referenca? Nedavno sam čitao o tome da ćemo snositi sankcije jer smo prije imali visok udio obnovljive energije u ukupnoj (ne električnoj, već ukupnoj), a to je naglo palo. Razlog? Bili smo toliki idioti da gijanje na drva uračunavamo u obnovljive izvore energije (tehnički točno, ali s aspekta ekologije i održivosti netočno).
Zasto grijanje na drva ne bi bilo odrzivo i ekoloski? Sume imaju prirast, koji ako se ne iskoristava odumire te truljenjem ispusta isto toliko CO2 koliko i sagorijevanjem.
Ili, stabla koja rastu i imaju prostora preuzimaju i zakljucavaju u sebe vise CO2 od stabala koja su u gustoj sumi bez velike mogucnosti rasta.
Obje situacije pokazuju da je grijanje na drva CO2 neutralno.
Problem s fosilnim gorivima je sto mi sagorijevanjem otpustamo CO2 koji je zakljucan iz atmosfere prije vise desetaka i stotina milijuna godina, dakle koji je visak u danasnjem ekosustavu.
da, stariji sam od 3 godine, jasno mi je.
ali, poanta je da me totalno zaboli briga koliki su gubitci prilikom bezicnog punjenja jer je to nesto usput i bez razmisljanja, takoder mislim da je briga i neki trgovacki centar koji ce npr. tu energiju dobiti iz solarnih panela, bitnije im je da kupac bude zadovoljan pa ce i to biti dio ponude.. a to da li mi se za vrijeme mog boravka u trgovini nadopunio 5% ili 7% me totalno zaboli, i bez razmisljanja prihvacam ovih 5% umjesto 7% ako ne moram misliti o nicemu, ni o kablu, vrsti prikljucka, da li sam se sjetio spojiti ili nisam, da li sam se odspojio, bla bla...
isto tako zaboli neki trgovacki centar sto cu ja iskoristiti 70% od 100% energije koje mi nude... znaci jedino ja sam "u gubitku".... da je efikasnost 10% u odnosu na klasicno punjenje, opet bi htio bezicno..
https://zimo.dnevnik.hr/clanak/bezicno-punjenje-i-za-elektricne-automobile---490523.html
https://www.tportal.hr/tehno/clanak/bezicno-punjenje-e-automobila-moze-ako-se-pita-ford
btw u skoro vrijeme ce to imati svako vozilo kao sto sada ima svaki malo bolji mob, tako da raspravljamo u prazno, tako ce biti rekli mi ovako ili onako, stvari se vec rjesavaju u tom smjeru jer je to cista logika, i naravno da ce se poboljsavati i efikasnost u buducnosti..
shvacam ja tebe, ali ne shvacas ti mene.
bezicno punjenje ne mora biti primarno punjenje, nego usputno, da se npr. kuci vratim sa istom napunjenoscu baterije s kojim sam otisao, a da ni ne znam, jer se usput tu i tamo malo nadopunio..
shvacam ja tebe, ali ne shvacas ti mene.
bezicno punjenje ne mora biti primarno punjenje, nego usputno, da se npr. kuci vratim sa istom napunjenoscu baterije s kojim sam otisao, a da ni ne znam, jer se usput tu i tamo malo nadopunio..
Bezicno punjenje s danasnjom tehnologijom je bacanje novaca i resursa. Tebe zaboli k jer u slucaju shopping centra nisi ti taj koji baca svoje novce vec vlasnik. Ucinkovitost od 70% znaci da imas 30% gubitaka, a oni se nekako moraju pokriti. Ili je potrebno staviti 30% vise panela, vjetroelektrana ili u najgorem slucaju dobiti tu razliku iz ugljena. S tim da ti je lijepo receno kako je kod mobitela to jos i OK jer se radi o malim kolicinama gubitaka. Kod auta bi ti gubici bili puno veci (mozda i veci od 50%), ali opet kratkovidnost pojedinca "punio bih kada bi ucinkovitost bila i samo 10%" savrseno pokazuju zasto smo u ovakvoj sugavoj situaciji (lokalno u HR po pitanju svega i globalno po pitanju ekologije). Bas me zanima bi li imao kod kuce bezicni punjac automobila kada bi ti bio taj koji bi placao 100% potrosene energije, a samo 10% bi zavrsilo u bateriji auta.
shvacam ja tebe, ali ne shvacas ti mene.
bezicno punjenje ne mora biti primarno punjenje, nego usputno, da se npr. kuci vratim sa istom napunjenoscu baterije s kojim sam otisao, a da ni ne znam, jer se usput tu i tamo malo nadopunio..
Bezicno punjenje s danasnjom tehnologijom je bacanje novaca i resursa. Tebe zaboli k jer u slucaju shopping centra nisi ti taj koji baca svoje novce vec vlasnik. Ucinkovitost od 70% znaci da imas 30% gubitaka, a oni se nekako moraju pokriti. Ili je potrebno staviti 30% vise panela, vjetroelektrana ili u najgorem slucaju dobiti tu razliku iz ugljena. S tim da ti je lijepo receno kako je kod mobitela to jos i OK jer se radi o malim kolicinama gubitaka. Kod auta bi ti gubici bili puno veci (mozda i veci od 50%), ali opet kratkovidnost pojedinca "punio bih kada bi ucinkovitost bila i samo 10%" savrseno pokazuju zasto smo u ovakvoj sugavoj situaciji (lokalno u HR po pitanju svega i globalno po pitanju ekologije). Bas me zanima bi li imao kod kuce bezicni punjac automobila kada bi ti bio taj koji bi placao 100% potrosene energije, a samo 10% bi zavrsilo u bateriji auta.
i onda ukljucimo mozak pa to ispadne ovako; shoping centar mi daje 100% necega, u ovom slucaju el.energije, ja od toga iskoritim 70%, 30% bacim u svemir, tko je u gubitku? shoping centar koji daje tih 100% svakako kojih bi iskoristio kabelom ili ja koji nisam iskoristio tih 100%?
pa ne daje mi 130% (ovo sto ti mislis pa da treba vise energije), da je tako onda bi se dosli do ucinkovitosti kabela..
i kako znas koliki su gubitci kod auta? probao si, testirao si? zasto sutra ne bi dosla tehnologija koja ce imati 90% ucinkovitost u odnosu na kabel.. (btw dosla je)
i normalno da me briga u tom slucaju i da je 1% ucinkovitost kao i tebe, kao i bilo koga na ovom svijetu, jer cemo kod kuce gdje placamo tu energiju gledati kako sto jeftinije proci i puniti kabelom jel tako?
ajmo dalje; i sad je ucinkovitost oko 80% sigurno iz osobnog iskustva sa mobitelom, oko 15-20% sporije se napuni bezicno, mozda cak i brze od toga, uz istu potrosnju energije iz istog adaptera kao kad punim kabelom. tako da nista od tog vaseg 70/30..
i ajmo sad zacepit usta skroz; https://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_charging#cite_note-11 (For example, the Magne Charge vehicle recharger system employs high-frequency induction to deliver high power at an efficiency of 86% (6.6 kW power delivery from a 7.68 kW power draw))
https://www.computerworld.com/article/3235176/mobile-wireless/wireless-charging-explained-what-is-it-and-how-does-it-work.html
In WiTricity's car charging system, large copper coils – over 25 centimeters in diameter for the receivers – allow for efficient power transfer over distances up to 25 centimeters. The use of resonance enables high levels of power to be transmitted (up to 11kW) and high efficiency (greater than 92% end-to-end)
he S550e can simply park over a pad and they begin charging even more efficiently than if it were plugged in
VEĆA EFIKASNOST NEGO KABELOM! jer i kabel ima gubitke zbog otpora..
https://www.caranddriver.com/news/no-strings-2018-mercedes-benz-s550e-plug-in-hybrid-to-add-wireless-charging
he charger can operate at an impressive 90 percent efficiency, measured from power supply to on-board charger
mozete se uzjebat koliko hocete ali to je buducnost htjeli ili ne, tj. sadasnjost jer tehnologija postoji, i dok elektricni auti postanu mainstream tu tehnologiju ce imati svi kao sto sada svi mobiteli imaju bezicno, brzo, ovako, onako punjenje...
Kad bude više električnih automobila, punjač će biti stalno u pogonu, pa je pitanje da li će se isplatiti plaćati troškove za trenutne punjače, a kamo li instalirati nove. Ako zaključe da im se marketinški isplati, efikasnost je bitna - ili moraju ići na višu snagu, pa plaćati više ili dolaze u situaciju da se ljudi žale da su bili dva sata u shoppingu, a baterija se tek malo napunila, škrtice neće puste punu snagu i slično. Ljudi ipak vole gledati poklonjenom konju u zube.
Besplatno punjenje je marketinški potez i nema smisla uopće raditi dugoročne kalkulacije koje pretpostavljaju da će biti besplatno ni u budućnosti. U krajnjem slučaju, platiti ćeš ga ovako ili onako - bilo direktno, bilo kroz cijenu proizvoda i usluga.
Što se tiče tvog mobitela, prva faza punjenja je limitirana snagom punjača, pa kod neefikasnijeg prijenosa traje dulje. Međutim, kasnija faza je limitirana elektronikom mobitela (odnosno naponom baterije), pa u toj fazi trajanje punjenja ne ovisi o efikasnosti prijenosa, već se ona kompenzira većom snagom uzetom iz punjača.
Magne charge nije punokrvni bežični punjač, već i dalje moraš uštekati kabel, jedina razlika je što je veza u konektoru induktivna pa nema problema s trošenjem ili prljanjem kontakta. Takva tehnologija može postići veliku efikasnost, ali ne daje nikakve benefite po pitanju jednostavnosti korištenja.
Za ova druga dva nisam uspio pronaći ništa osim obećanja. Obećanja nam ne nedostaje, ali u praksi se nisu pokazala korisna - od baterija visoke gustoće energije koje se pune za 5 minuta, gorivnih članaka visoke efikasnosti, niskotlačnih spremnika vodika, efikasne fotolize vode...
Općenito, problem s bežičnim punjačima predstavlja i EM onečišćenje, pa bi popularizacija punjača velike snage mogla donijeti nove probleme s komunikacijskim ili medicinskim uređajima.
Što se tiče efikasnosti u usporedbi s kabelom, ni to ti ne stoji. Bežični prijenos energije mijenja zadnja 2 metra kabela, a svi ostali sklopi ostaju isti ili slični i imaju iste gubitke. Kad bi imao 10% gubitaka na 2 metra kabela, vatrogasci bi imali posla.
to sto sam ti dokazao da sam u pravu kompenziras hrpom nepotrebnog teksta da djecu do 2 godine?
pa ok.. ja sam svoje rekao, nadi gdje nisam u pravu.
procitaj jos koji puta moje postove..
jos jedan citat iz gornjih linkova "Wired charging systems use electronics to convert AC to DC and regulate the flow of power, reducing efficiency to about 86%"
cak si uspio doci do tog da ce se ljudi (svjesni toga da je bezicno sporije.. barem jos koji tjedan...) buniti trgovackom centru zasto im se sporije auti pune, pa ce morati povecavati snagu... genijalno.. presli smo u psihologiju..
do tada zbogom i moj prijedlog ti je da ako zelis neke rasprave potrudi se barem saznati neka zbivanja u svijetu.
vidimo se na parkingu sa bezicnim punjenjem koje ce se dogoditi ovako ili onako, sasvim normalna logicka pojava koja slijedi.. pusaa
Trgovački centar nema koristi od tog "besplatnog" punjača kojeg plaća ako mu nije dobra reklama i ako kupci nisu zadovoljni, pa postavljanje besplatnih punjača svakako jest u domeni psihologije
Što se tiče punjača i pretvorbe AC/DC, fizikalno je nemoguće napraviti bežični punjač koji je jednako efikasan kao i žičani, ukoliko žičani koristi ista rješenja za one dijelove koje imaju zajedničke. I bežični punjač koristi pretvarač i to obično ne jedan, već dva. Dakle, ako je pretvarač efikasan 86%, dva pretvarača su efikasna 74% bez imalo gubitaka na samom bežičnom prijenosu. Jednostavno, ne možeš dodati dodatnu komponentu u lanac prijenosa bez dodatnih gubitaka.
ipak ces morati malo bolje prouciti gradivo
Evo vam dokument u kojem je sve što ste htjeli znati o el. automobilima (u Ameriki) na jednom mjestu:
https://www.manhattan-institute.org/sites/default/files/R-JA-0518.pdf
VI. Conclusion
Da, tu se često povlači tvrdnja da je sagorijevanje istog goriva ekološkije i učinkovitije u elektranama nego u autima, što načelno jest točno, međutim, zaboravlja se jedna činjenica - automobili imaju daleko kraći rok trajanja, pa lakše prate i napredak tehnologije koja smanjuje zagađenje, pa kad usporedimo elektranu staru par desetaka godina i automobil star par godina, usporedba pada u vodu.
Da, tu se često povlači tvrdnja da je sagorijevanje istog goriva ekološkije i učinkovitije u elektranama nego u autima, što načelno jest točno, međutim, zaboravlja se jedna činjenica - automobili imaju daleko kraći rok trajanja, pa lakše prate i napredak tehnologije koja smanjuje zagađenje, pa kad usporedimo elektranu staru par desetaka godina i automobil star par godina, usporedba pada u vodu.
Samo što se o gradnji nove elektrane obavezno rade studije utjecaja na okoliš i ljudi imaju načina tome se organizirano oduprijeti, dok će tisuće starih dizelaša sada doći iz Njemačke i pojeo vuk magare.
Da, tu se često povlači tvrdnja da je sagorijevanje istog goriva ekološkije i učinkovitije u elektranama nego u autima, što načelno jest točno, međutim, zaboravlja se jedna činjenica - automobili imaju daleko kraći rok trajanja, pa lakše prate i napredak tehnologije koja smanjuje zagađenje, pa kad usporedimo elektranu staru par desetaka godina i automobil star par godina, usporedba pada u vodu.
Samo što se o gradnji nove elektrane obavezno rade studije utjecaja na okoliš i ljudi imaju načina tome se organizirano oduprijeti, dok će tisuće starih dizelaša sada doći iz Njemačke i pojeo vuk magare.
Pa i ako posluže zamjeni još starijih dizelaša dobro je i napravljeno.
Na stranu što smo mi mali i ekološki neproblematični, mi nemamo financijsku snagu ozbiljnog prelaska na nešto novije. Kad vidim ove ideje o "solarima, bežičnom punjenju" itd. stvarno me uhvati smijeh. No možda za koje desetljeće...
S druge strane, država može propisati limite pri uvozu starijih vozila, a generaciju bolje je i dalje ekološkije od trenutnog stanja, pogotovo u državi u kojoj ljudi sebi ne mogu priuštiti ista novije, a kamo li električno. Misliš li da je bolje da ljudi voze golfa jedinicu ili da uzmu jeftinu 5-icu koja je Njemačkoj prljava, ali je i dalje čišća od propuhale jedinice? Ne živimo u bajci u kojoj potezom pera svi mogu voziti električne aute, a da ideš zabraniti vožnju starih vozila, radiš ekonomsku krizu koja će dugoročno opet imati negativne posljedice i na ekologiju.
Ovo da mi nismo ekološki ugroženi je smiješno. Zar ljudi trebaju početi umirati da nešto poduzmemo? Tko nema novaca neka se vozi javnim prijevozom, a ne dizel jedinicom. Porez treba biti eksponencijalno vezan uz štetne emisije, da se istrijebe SUVovi i slični nepotrebni zagađivači.
Ovo da mi nismo ekološki ugroženi je smiješno. Zar ljudi trebaju početi umirati da nešto poduzmemo? Tko nema novaca neka se vozi javnim prijevozom, a ne dizel jedinicom. Porez treba biti eksponencijalno vezan uz štetne emisije, da se istrijebe SUVovi i slični nepotrebni zagađivači.
Jedinicu ne možeš uvesti, peticu možeš. Postoje ograničenja, ne može se sve izvesti.
Tehnički, RH nije ekološki "ugrožena". Porezi već jesu vezani uz štetne emisije.
Kad je ekologija u pitanju ne treba čekati da postaneš službeno ugrožen.
Kad je ekologija u pitanju ne treba čekati da postaneš službeno ugrožen.
Kupnja dizelaša ne znači da će se povećati zagađenje, dapače, općenito kupnja novijih znači smanjenje zagađenja.
Mi smi daleko od bilo kakvih stvarnih problema. praktički nema zone u RH koja je problematična, a one koje su problematične nemaju veze sa vozilima (Brod / Sisak / Zagreb itd.).
Druge vrste rješavanja problema nema, dapače, ni volje ni ikakve mogućnosti da država nešto ozbiljnije napravi.
ovakve rasprave se periodički ponavljaju na svaku vijest o tesli, musku ili dizelima. i svaki put ista priča, ev je čišći, jeftiniji, dobiš poticaje, punjači su besplatni i svakojake beneficije. sve to, čim se popularizira ev, odlazi u prošlost. a do tada treba: mreža punionica, zbrinjavanje baterija, pojačavanje lokalnih elektro mreža, novi izvori eko energije. i onda slijede porezi. u cijeni litre goriva se nalazi trošak od oko 60% nameta koji grabi država. pazi sad, toga poreza na struju nema. tko je naivan da misli da će ev izbjeći taj porez nek digne ruku u zrak.
nisam a priori protiv ev, dapače. sviđa mi se sto se polako sve okreće na tu stranu, ali treba biti i realan. da je sve tako bajno kako se predstavllje, svi bi imali panele po krovovima, power packove po zidovima, pa onda, zašto ih nemamo? zašto ih nitko nema, a da nije u pitanju poticaj koji, surprise surprise, dolazi iz naših džepova i koji će popularizacijom nestati? u isto vrijeme, odbacivanjem goriva i njihova će cijena drastično pasti jer ih se, ko fol, više neće koristiti. zato danas nafta probija plafon. tesla, koja se bacila na glavu u ev, danas ima poprilično gadan problem. financije. a ni auti im nisu jeftini da bi išli ko kifle. uostalom, auto od 40000+$ za prosječnog čovjeka?
na kraju, lako za ono što se tu piše. borba linkovima nikad ne daje pobjednika. njega će dati tržište. za sad ev-u, izuzev populizma (poticaji, besplatna struja...) baš i ne ide.
Što se tiče javnog prijevoza, tamo gdje je on funkcionalan i redovit, a koristi tramvaje ili autobuse novije od golfa jedinice, ljudi ionako koriste javni prijevoz zbog parkinga. Osim onih koji si mogu priuštiti nekog skupog SUV-a, a njih se nećeš riješiti ako čovjeku 30 km od najbližeg grada s jednom autobusnom linijom dnevno oduzmeš mogućnost da si kupi nekog malo pouzdanijeg dizela koji mu život znači jer misliš da će to puno pogoditi onog koji kupuje SUV-a.