Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna nesre zaključana tema

poruka: 47
|
čitano: 9.128
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna nesre".
14 godina
offline
Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna nesre

A to je problem da, kad leti bez falangi. I onda se dešavaju sranja.

 

Moj PC  
2 0 hvala 0
8 godina
offline
Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna nesre

kao netko iz avijacije sa 5+godina iskustva

apsolutno sve sta dalibor piše je točno
drago malo je ovo sramotno, tupis i uvjeravas covjeka iz struke koji je za mene enciklopedija znanja, a to isto sam ja za tebe.
moras se staviti na mjesto, ti si entuziast i za nekog laika znas ok o aviaciji, ali imas nula minuta naleta u guzici i 0 clearance izdanih.

 

ego je zajebana stvar, od ovakvih ljudi se uci a ne ide u svađu 

 
0 0 hvala 0
16 godina
moderator
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
sporttest kaže...

kao netko iz avijacije sa 5+godina iskustva

apsolutno sve sta dalibor piše je točno
drago malo je ovo sramotno, tupis i uvjeravas covjeka iz struke koji je za mene enciklopedija znanja, a to isto sam ja za tebe.
moras se staviti na mjesto, ti si entuziast i za nekog laika znas ok o aviaciji, ali imas nula minuta naleta u guzici i 0 clearance izdanih.

 

ego je zajebana stvar, od ovakvih ljudi se uci a ne ide u svađu 

 Znači tip koji na forumu prati grupe: 

Koji televizor kupiti - vodič za odabir, Bodybuilding - od početnika do naprednih, Popusti, akcije i dobre ponude[Hardver], Popusti, akcije i dobre ponude[Hardver] - P&O, Dragon Ball, Xiaomi Redmi 3, Nintendo Switch, Sony PlayStation 5, Xbox Series X, Pročiščivač zraka? 

 

je zapravo u stvarnom životu "netko iz avijacije s 5+ godina iskustva!". Tovariš kufere? To je isto okej posao.

Javi Air Serbiji da ne raskida ugovor s Marathon Airlinesom i da tuži kontrolu. 

 

 

This space for rent!
8 godina
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
Drago kaže...
sporttest kaže...

kao netko iz avijacije sa 5+godina iskustva

apsolutno sve sta dalibor piše je točno
drago malo je ovo sramotno, tupis i uvjeravas covjeka iz struke koji je za mene enciklopedija znanja, a to isto sam ja za tebe.
moras se staviti na mjesto, ti si entuziast i za nekog laika znas ok o aviaciji, ali imas nula minuta naleta u guzici i 0 clearance izdanih.

 

ego je zajebana stvar, od ovakvih ljudi se uci a ne ide u svađu 

 Znači tip koji na forumu prati grupe: 

Koji televizor kupiti - vodič za odabir, Bodybuilding - od početnika do naprednih, Popusti, akcije i dobre ponude[Hardver], Popusti, akcije i dobre ponude[Hardver] - P&O, Dragon Ball, Xiaomi Redmi 3, Nintendo Switch, Sony PlayStation 5, Xbox Series X, Pročiščivač zraka? 

 

je zapravo u stvarnom životu "netko iz avijacije s 5+ godina iskustva!". Tovariš kufere? To je isto okej posao.

Javi Air Serbiji da ne raskida ugovor s Marathon Airlinesom i da tuži kontrolu. 

 

 

ad hominem.....super!

kakve veze ima što netko prati na forumu??
sto bi na informatickom forumu trebao pratiti politiku, fiziku, razglabat o teoriji leta, propitkivat flasove, preispitivat sidove ili mozda da sa tobom pricam o novom thalesovom sustavu???
 po tvom bi trebao cijeli svoj zivot posvetiti svojoj struci??

ovaj odgovor kao da je pisao pubertetlija od 16 godina, nicija struka ne određuje njegovo slobodno vrijeme....pratim i neke tematske forume na tu temu, al to je za tebe nebitno 

isto tako da sam bezobrazan mogao bi tebi nabiti na nos da si za nekog ko je zavrsio sociologiju previse samopouzdan u vezi tehnicko-informatickih tema 



i

16 godina
moderator
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n

 

Znači tovariš kufere?

Mislim, nije to tako teško pogoditi kad netko piše na razini osmoškolca, samo šta je onda glupo pozivati se na vlastitu stručnost.

 

 

This space for rent!
8 godina
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
Ne mogu vjerovat da si ovako nezrel
Ocekivao sam vise od tebe.

Inace za tvoj nacin pisanja su se na ovom forumu dobivale opomene a cesto i ban.
Budi gospodin, drzi do svog ugleda jer za razliku od nas ostalih ovdje ti stojis imenom i prezimenom
16 godina
moderator
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n

Pa budi i ti gospodin pa se potpiši i stoji iza svog mučnog nabadanja slova svojim imenom i prezimenom - nije tako baš Hrvatska velika tako da ako je netko "ćovijek iz aviaciske struke" kao ti, lako to potvrdimo u dvije minute.

 

This space for rent!
8 godina
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
Bas si mi ga rekao i stavio se nad mene sa tim ruganjem o nepismenosti.
Medutim, niti sam ja u ijednom trenu tako pisao, niti zivim od novinarstva kao ti.
Pisem kako pricam, nije ovo sluzbeni dokument nego forum.

Ja nemam potrebe za otkrivanjem sebe, dok npr znas tko je dalibor i to ti treba biti dovoljno.
Inace osoba sa toliko iskustva poput dalibora lako prepozna tko je zapravo iz struke.

Dalibore, do slusanja na frekv.
16 godina
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
Drago kaže...
dalibor kaže...

mislim, ovo je stvarno žalosno, mislio sam, da si ipak pravi avijatičarski entuziast, pa evo, u krivu sam živio sve te godine. Nije sve tako kako ti misliš u svjetu avijacije i nema svega na iternetu da možeš pročitati i onda to koristiti kao argument i to još van konteksta.

 

Žalosno je to šta ti imaš svoju agendu koja s ovom pričom nema veze - ti i ja smo bili prijatelji, a više nismo, a ti se pretvaraš da je ovo rasprava o Air Serbiji, a ne tvoj odgovor na moj mail od prije godine dana. 

 

 

 

 opet si u krivu. nemam agendu, ljuti me samo, kad netko koji nema nikakvog iskustva iz nečega, tvrdi nešto što je pročitao na internetu i ima svoje mišljenje o tome, ne razume o čemu ja pričam i zašto se to u bgd moglo vrlo lako drukčije napraviti, ali ne...ti pucaš u nešto drugo i ne dozvoljavaš da ti objasnim zašto si u krivu. a to što smo bili frendovi nema veze. kakav si frend pokazao si bitno ranije od onog maila (kad več iznosiš takve stvari na forum). nema veze. što je bilo - bilo je. Možeš ti meni tupiti da nemam pojma o mom poslu, da neznam što mogu i što ne, ali ti češ zauvjek biti avijatičar amater (i u tome nema ništa loše, nit je mišljeno kao psovka) i neke stvari nečeš nikada razumjeti, jer jih jednostavno ne možeš, jer nemaš iskustva iz prve ruke. To je sve od mene što se toga tiče (ovaj puta stvarno).

Plamene zore bude me iz snaFabrička jutra, dim iz dimnjakaPesma se ori, mladi radniciČelicna jutra, hitam fabrici.
16 godina
moderator
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
dalibor kaže...

 opet si u krivu. nemam agendu, ljuti me samo, kad netko koji nema nikakvog iskustva iz nečega, tvrdi nešto što je pročitao na internetu i ima svoje mišljenje o tome, ne razume o čemu ja pričam i zašto se to u bgd moglo vrlo lako drukčije napraviti, ali ne...ti pucaš u nešto drugo i ne dozvoljavaš da ti objasnim zašto si u krivu. a to što smo bili frendovi nema veze. kakav si frend pokazao si bitno ranije od onog maila (kad več iznosiš takve stvari na forum). nema veze. što je bilo - bilo je. Možeš ti meni tupiti da nemam pojma o mom poslu, da neznam što mogu i što ne, ali ti češ zauvjek biti avijatičar amater (i u tome nema ništa loše, nit je mišljeno kao psovka) i neke stvari nečeš nikada razumjeti, jer jih jednostavno ne možeš, jer nemaš iskustva iz prve ruke. To je sve od mene što se toga tiče (ovaj puta stvarno).

 

Do sada sam spremajući ovaj članak razgovarao s dva profesionalna pilota (jedan od njih, Davor Šimek, trenutno kapetan na A321, instruktor, examiner za A321, Citation Jet, Turoblet L410 i šta sve ne, vođa operacija Air Panonije, bivši inspektor u HACZ - CCAA) i profesionalnim kontrolorima (Marko Guzina i Vera Prica) plus tekstovi profesionalaca na Exyuaviation, T6, PPrune, a ti i tvoj frend "ćovijek iz struke" ste jedini koji ovdje vide grešku kontrole. 

 

Svašta si mi o meni rekao, ali mi još mi nisi objasnio po kojem osnovu (neki konkretan dokument - ja sam tebi dao link na dokumente za operacije na LYBE - doslovce nigdje nema zabrane poletanja s bilo koje intersekcije za bilo koji tip - što je normalno - na većini aerodroma toga nema, vrlo su rijetki aerodromi na kojima postoji zabrana polijetanja s intersekcija) bi kontrola trebala biti imalo kriva.

 

Dakle, još mi nisi dao niti jedan dokument, link, dokaz da je išta što je kontrolor napravio bilo suprotno zakonu, pravilniku ili bilo čemu konkretnom osim tvom osjećaju za filing. 

 

Ili daj nešto konkretno osim tvog mišljenja ili prestani (iz)mišljati. Znam koja je tvoja agenda jer veze nema s mišljenjem svih drugih profesionalaca koje sam konzultirao prije pisanja ovog članka. 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put sri 21.2.2024 15:27 (Drago).
11 godina
offline
Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna nesre

Da budem iskren ne znam tko je luđi, Drago ili dalibor. Kao da je važno tko je od vas u pravo. Dali ste nam informacije, a mi ćemo procijenit čije su bolje. A o krivcima u Beogradu vi, a još manje ova rasprava na forumu, ništa nećete odlučivati.

42
Poruka je uređivana zadnji put sri 21.2.2024 16:09 (markoBT).
 
4 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
Drago kaže...
dalibor kaže...

 opet si u krivu. nemam agendu, ljuti me samo, kad netko koji nema nikakvog iskustva iz nečega, tvrdi nešto što je pročitao na internetu i ima svoje mišljenje o tome, ne razume o čemu ja pričam i zašto se to u bgd moglo vrlo lako drukčije napraviti, ali ne...ti pucaš u nešto drugo i ne dozvoljavaš da ti objasnim zašto si u krivu. a to što smo bili frendovi nema veze. kakav si frend pokazao si bitno ranije od onog maila (kad več iznosiš takve stvari na forum). nema veze. što je bilo - bilo je. Možeš ti meni tupiti da nemam pojma o mom poslu, da neznam što mogu i što ne, ali ti češ zauvjek biti avijatičar amater (i u tome nema ništa loše, nit je mišljeno kao psovka) i neke stvari nečeš nikada razumjeti, jer jih jednostavno ne možeš, jer nemaš iskustva iz prve ruke. To je sve od mene što se toga tiče (ovaj puta stvarno).

 

Do sada sam spremajući ovaj članak razgovarao s dva profesionalna pilota (jedan od njih, Davor Šimek, trenutno kapetan na A321, instruktor, examiner za A321, Citation Jet, Turoblet L410 i šta sve ne, vođa operacija Air Panonije, bivši inspektor u HACZ - CCAA) i profesionalnim kontrolorima (Marko Guzina i Vera Prica) plus tekstovi profesionalaca na Exyuaviation, T6, PPrune, a ti i tvoj frend "ćovijek iz struke" ste jedini koji ovdje vide grešku kontrole. 

 

Svašta si mi o meni rekao, ali mi još mi nisi objasnio po kojem osnovu (neki konkretan dokument - ja sam tebi dao link na dokumente za operacije na LYBE - doslovce nigdje nema zabrane poletanja s bilo koje intersekcije za bilo koji tip - što je normalno - na većini aerodroma toga nema, vrlo su rijetki aerodromi na kojima postoji zabrana polijetanja s intersekcija) bi kontrola trebala biti imalo kriva.

 

Dakle, još mi nisi dao niti jedan dokument, link, dokaz da je išta što je kontrolor napravio bilo suprotno zakonu, pravilniku ili bilo čemu konkretnom osim tvom osjećaju za filing. 

 

Ili daj nešto konkretno osim tvog mišljenja ili prestani (iz)mišljati. Znam koja je tvoja agenda jer veze nema s mišljenjem svih drugih profesionalaca koje sam konzultirao prije pisanja ovog članka. 

 ajd dobro, moram odgovoriti kad me prozivaš, iako sam rekao da neču više. Ni u jednom trenutku nisam rekao da ima poljetanje sa bilo koje točke zabranu, nema je. Niti sam rekao da su kontrolori prekršili bilo kakav zakon ili pravilnik (dobro, nemam dostupa do dokumentacije beogradskih kontrolora, pa ni ne mogu komentirati), i da, napisao sam, da su pridonjeli tome što se desilo. A to je ono što ti nikada nečeš razumjeti - kontrolori (a i piloti) imaju dozvolu da u nekim situacijama (nije točno propisano kojim, kad se toliko pališ na dokumentaciju) rade stvari koje nisu propisane ili čak da rade stvari koje su van propisa, ako situacija to zahtjeva. Nisi ti nikad bio u situaciji da ti posada javlja da je crko motor na ILS i da misle da neče stiči do staze, nisi bio u situaciji da imaš putnički avijon u kojem radi samo brzinomjer i visinomjer, nisi bio u situaciji da ti avijon upadne u spuštajuču spiralu u oblacima usred planinčuga i leti ispod propisane minimalne visine, nisi bio u situaciji da ti javi pilot da se izgubio u magli, nisi bio u hrpi drugih situacija gdje treba reagirati nekako ili pustiti sve da ode u kurac i do kraja života razmišljati "jesam li stvarno sve napravio što sam mogao". Da, jebeni filing osječaja koji se razvio u 30 jebenih godina radeči taj posao meni kao nekome koji treba dati dozvolu za poljetanje je BITNIJI od onoga što kaže posada ALI (i to ti uporno negiraš) ne u svim situacijama, ja uporno pišem i raspravljam o ovoj, beogradskoj. Ja, kao izvršni kontrolor imam mogučnost (i u ovom slučaju mirno mogu reči da i dužnost) da vratim avijon bar za 1000 m dalje, da imaju bar 2500 m za zatrčavanje i poljetanje. Ako ti to nije jasno, onda stvarno ne znam čime još da te uvjerim. Pa jeli tebi uopče jasno kako zajebano je gledati avijon koji udara u tlo, jesi li ikada to doživio? A zašto? Samo zato, jer je posada pogrešila a kontrola nema muda da ga pošalje za jebenih 1000 m više? Ma daj Drago. Što se tiče profesionalaca koje si kontaktirao - dva pilota i dva kontrolora. Dali si jim dao koordinate mojeg argumenta? Sigurno nisi. Niti jednom sam tvrdio da je to krivica kontrole, rekao sam, da su mogli sprječiti da su htjeli, da su imali muda ako hočeš. I shvati več jednom, ako ja kažem pilotu, backtrack to D6 ima da vozi do D6 pa što god si misilo ili bi ga vratio na apron. Jer JA dajem clarance za take off, ne ON. JA ne želim imati njegovu krv na svojim rukama. Ako je on glup i ne shvača, ne treba ja da si sjebem život zbog toga. Dosada još nitko nije bio osuđen na zatvor ako je protjerao avijon da vozi 3 minute dulje na drugu intersekciju, ali su kontrolori bili osudjeni na zatvor zato jer nisu napravili sve što pravosuđe misli da su trebali. Ali ja ni o tome ne govorim. Da sam ja na bio na tornju kad se to dešavalo i posada bi ustrajala na TORA 1350m ja bi tražio da me smjene i da netko drugi zaprlja ruke ako hoče. Pa jesi li svjesan o čemu se mi tu raspravljamo? O tome, da su za tri minute mogli biti na D6 i normalno poletjeti, a ti uporno tvrdiš da je sve bilo ok. Možda je čak i bilo regularno (baš bi volio vidjeti FOM AS za E195) ALI NIJE BILO NE U REDU NITI SIGURNO, a na kraju se ispostavilo i OPASNO.

Plamene zore bude me iz snaFabrička jutra, dim iz dimnjakaPesma se ori, mladi radniciČelicna jutra, hitam fabrici.
16 godina
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
markoBT kaže...

Da budem iskren ne znam tko je luđi, Drago ili dalibor. Kao da je važno tko je od vas u pravo. Dali ste nam informacije, a mi ćemo procijenit čije su bolje. A o krivcima u Beogradu vi, a još manje ova rasprava na forumu, ništa nećete odlučivati.

 Ja, kad smo več kod toga. I nije stvar tko je u pravu ili krivu. Ja dajem svoje viđenje i argumente za to.

Plamene zore bude me iz snaFabrička jutra, dim iz dimnjakaPesma se ori, mladi radniciČelicna jutra, hitam fabrici.
11 godina
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
dalibor kaže...
markoBT kaže...

Da budem iskren ne znam tko je luđi, Drago ili dalibor. Kao da je važno tko je od vas u pravo. Dali ste nam informacije, a mi ćemo procijenit čije su bolje. A o krivcima u Beogradu vi, a još manje ova rasprava na forumu, ništa nećete odlučivati.

 Ja, kad smo več kod toga. I nije stvar tko je u pravu ili krivu. Ja dajem svoje viđenje i argumente za to.

 

Pa za to je dovoljan jedan ili dva posta, a ton tih postova morao bi biti neutralan.


Ali kad već pišem da i ja dam svoje viđenje događaja. Ja nisam ni profesionalac ni entuzijastički amater u avijaciji (ovo entuzijastički amater nemojte pogrešno shvatiti, jer entuzijasti često znaju više o nekim stvarima od profesionalaca. Profesionalci to rade jer im je posao i ponekad uzimaju zdravo za gotovo neke stvari, kao što su to učinili i piloti u Beogradu, a entuzijasti zato što to vole i ne žele prepustit slučaju ni jednu sitnicu).


Ali, kao inženjer strojarstva, ponešto se razumijem u fiziku, tehniku i (pogotovo) strojeve. A u fizici, pa tako i u tehnici, ni jedan izračun nije točan. I zato fizičari svoje izračunate i izmjerene veličine daju s tolerancijom, a tehničari ih izrađuju uz određeni koeficijent sigurnosti (koeficijent sigurnosti je omjer izvedene i izračunate veličine i uvijek je veći od 1). Za situaciju u Beogradu koeficijent sigurnosti je bio 1300/1439* = 0,903, dakle manji od 1 i da sam ja bio kontrolor leta ne bi, ako na to imam pravo, dozvolio polijetanje. Bez obzira na to što piloti inzistiraju i što je pista u London Cityju duga samo 1.300 metara, a s nje polijeću E-190, ova u Beogradu je duga je 3.500 i ima dovoljno mjesta da E-195 sigurno uzleti. Iako treba uzeti u obzir da je u onih 1.439 m uračunat koeficijent sigurnosti ipak je to jedina veličina koja je mi stoji na raspolaganju, a E-195 se nalazi ispod nje i ja mu ne dozvoljavam da poleti. Zašto je to kontrolor u Beogradu ipak učinio zanimljivo je pitanje.


E da, sociolozi svoja zapažanja temelje na statistici i zato je Dragi kao sociologu točka e (statistika uzlijetanja) relevantna, a daliboru, koji je pretpostavljan tehničar, nije.

 

*1.439 m je, po priručniku, minimalna dužina poletne staze, a 1.300 m je dužina odakle je E-195 krenuo u uzlijetanje.

 

p.s.

 

Što misliti hoće li i ubuduće kontrolori leta u Beogradu dopuštati da E-195 polijeće sa križanja D5?

42
Poruka je uređivana zadnji put sri 21.2.2024 19:30 (markoBT).
16 godina
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
Tome se i ja čudim. Ali sam se naljutio kad mi netko od zvana govorikako ja moram raditi i što smijem i što ne smijem. Inače sam i ja iz humanistike i statistika za mene ne igra velike uloge pri odlučivanju, jer se tisuću puta u našem poslu pokazalo, da je statistika kurva teške kategorije. Poanta svih mojih zapisa na ovu temu je:: zašto matematički dokazljivo smanjivati sigurnost kad za to nema absolutno nikakve potrebe.
A vaše pitanje na kraju nosi i odgovor: siguran sam da neče ili če bar pet puta dobro razmisliti
Plamene zore bude me iz snaFabrička jutra, dim iz dimnjakaPesma se ori, mladi radniciČelicna jutra, hitam fabrici.
16 godina
moderator
offline
Re: Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna n
markoBT kaže...

 

Pa za to je dovoljan jedan ili dva posta, a ton tih postova morao bi biti neutralan.


Ali kad već pišem da i ja dam svoje viđenje događaja. Ja nisam ni profesionalac ni entuzijastički amater u avijaciji (ovo entuzijastički amater nemojte pogrešno shvatiti, jer entuzijasti često znaju više o nekim stvarima od profesionalaca. Profesionalci to rade jer im je posao i ponekad uzimaju zdravo za gotovo neke stvari, kao što su to učinili i piloti u Beogradu, a entuzijasti zato što to vole i ne žele prepustit slučaju ni jednu sitnicu).


Ali, kao inženjer strojarstva, ponešto se razumijem u fiziku, tehniku i (pogotovo) strojeve. A u fizici, pa tako i u tehnici, ni jedan izračun nije točan. I zato fizičari svoje izračunate i izmjerene veličine daju s tolerancijom, a tehničari ih izrađuju uz određeni koeficijent sigurnosti (koeficijent sigurnosti je omjer izvedene i izračunate veličine i uvijek je veći od 1). Za situaciju u Beogradu koeficijent sigurnosti je bio 1300/1439* = 0,903, dakle manji od 1 i da sam ja bio kontrolor leta ne bi, ako na to imam pravo, dozvolio polijetanje. Bez obzira na to što piloti inzistiraju i što je pista u London Cityju duga samo 1.300 metara, a s nje polijeću E-190, ova u Beogradu je duga je 3.500 i ima dovoljno mjesta da E-195 sigurno uzleti. Iako treba uzeti u obzir da je u onih 1.439 m uračunat koeficijent sigurnosti ipak je to jedina veličina koja je mi stoji na raspolaganju, a E-195 se nalazi ispod nje i ja mu ne dozvoljavam da poleti. Zašto je to kontrolor u Beogradu ipak učinio zanimljivo je pitanje.


E da, sociolozi svoja zapažanja temelje na statistici i zato je Dragi kao sociologu točka e (statistika uzlijetanja) relevantna, a daliboru, koji je pretpostavljan tehničar, nije.

 

*1.439 m je, po priručniku, minimalna dužina poletne staze, a 1.300 m je dužina odakle je E-195 krenuo u uzlijetanje.

 

 

 

To je minimalna duljina za natovaren avion (MTOW 52.290 kg - Aircraft Performance Database > E195 (eurocontrol.int), a kontrola nema pojma koliko je avion natovaren ni koji je derate u igri niti koja je izračunata minimalna duljina piste. Kontrola nema pojma ni o čemu iz kompanijskog SOP-a, trenutnom stanju aviona, stanju motora, broju putnika itd. Kontrola za E195 zna iz predanog plana ovo: EMBRAER E195-E2 E295, dakle tip aviona, proizvođača, oznaku tipa, tip i broj motora, wake turbulence category i naravno plan leta otkud dokud i preko čega i kako. U predanom planu za taj let nema podataka o tome koliko piste avionu treba.

 

Ova ideja da je ATC morao telepatski znati da nešto nije u redu jer je zadnja trećina piste nema veze ni sa čime stvarnim.

 

Doslovce svakodnevno diljem svijeta avioni s raznih aerodroma polijeću s intersekcija, a ne s krajnjih točaka piste i u tome nema ništa čudnovato i karakteristično samo za ovaj slučaj. 

 

Pa što onda ako je zadnja trećina piste? Ima li LYBE kakvo pravilo da se može kretati samo s krajnjih točaka piste? Marathon Airlines? Nema. Mlazni i turboelisni i elisni avioni bez problema i prazni i puni, ako imaju pravilno postavljenu konfiguraciju i ovisno o težini, poleću i s kraćih pista. Dao sam ranije u ovoj dretvi linkove na videe za B777 i E195 koji poleću s kratkih pista, ali na još višim temperaturama. 

 

Koja je pravilna konfiguracija za taj konkretni let? Kontrola nema pojma, ali zato u tom avionu postoje dva pilota, oba s važećim licencama za taj tip aviona tvrde da im je D5 dovoljno i to nakon tri upozorenja i ponude da backtrackaju na D6. 

 

Ova priča kako kontrola mora znati bolje od pilota je besmislena jer ne radi se o tome da se kontrola pravi da to nije njen posao, nego doslovce to NIJE njen posao. Piloti su certificirani za svoj, a kontrola za svoj. Ako svi znaju svačiji posao, onda ne trebaju certifikati ni kontrola ni piloti nego su svi sve.

Kontrolor je posumnjao da su se piloti prevarili, pitao ih je znaju li da su na D5, a ne D6, rekli su da znaju. Dakle, piloti su svjesni piste pred sobom i piste za sobom. Pitao ih je žele li ipak backtrack na D6. Rekli su da im ne treba da im je TORA izračun okej. 

 

Kako kontrolor može pretpostaviti da on, koji nema podatke o masi aviona niti bilo kakav izračun duljine zaleta, niti ima bilo kakvo znanje o tom tipu koje bi makar izdaleka bilo usporedivo sa znanjem dvaju pilota certificiranih i obučenih za taj tip aviona, zna BOLJE od pilota s licencama za taj tip i to ne jednog pilota nego njih oba?

 

E195 nije "doctor killer", dakle neki sportski, privatni avion koji vikendom leti neki doktor ili advokat kad ne radi ono što mu je pravi posao s njim kao jedinim pilotom u tom avionu pa da se može pretpostaviti da kao nevježa malo baulja. Embraer E195  je dio komercijalne avijacije s visokoobučenom i certificiranom posadom koja upravlja tim avionom: pilotom i kopilotom. 

 

Ima slučajeva da kontrola vraća s intersekcija na početnu točku, ali na onim aerodromima koji po proceduri ne dozvoljavaju poletanje s intersekcija, a LYBE nema takvo ograničenje. 

 

Zašto bi kontrolor, koji nema sve gore potrebne informacije niti znanje, overridao odluku licenciranih profesionalnih pilota i mimo bilo kakve propisane procedure vratio ih na D6 ili D7? Mislim, da postoji neka procedura za LYBE koja kaže "za 30L je u poletanju dozvoljena jedino intersekcija D7 i D6" ili nešto u tom stilu shvatio bih, ali tog pravila (barem za sada) jednostavno nema. 

 

Ovdje je sve "očito" nakon što se radnja odigrala pa svak može biti general poslije bitke i pričati što bi on unatrag uradio da je on bio tamo, ali u trenutku poletanja nije bilo ničega jedinstvenoga u tome da posada poleće s kraće intersekcije.

 

 

This space for rent!
16 godina
moderator
offline
Pukom srećom izbjegnuta katastrofa – bizarna nesre

Rasprava se vrti u krug, ponavljaju se već izrečeni stavovi, pa iako su obrisani off topic postovi - čini mi da je najzdravije temu ostaviti zaključanu.

 

Ako netko ima potrebe još nešto (u vezi teme) dodati - neka mi pošalje PP, pa ću mu otvoriti temu.

 

P.S.

dalibor primio sam tvoju PP, ali ti ne mogu odgovoriti - jer si isključio mogućnost primanja PP.

 

...
Poruka je uređivana zadnji put čet 22.2.2024 14:44 (Miro).
Moj PC  
5 1 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice