Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov

poruka: 21
|
čitano: 14.808
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov".
5 godina
offline
Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov

Brutala!

 
3 0 hvala 0
8 godina
protjeran
offline
Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov

Svaka ćas

 
3 0 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov

 

 

Bravo za ekipu iz Nanobita. Tako se to radi.  Ovo je velika stvar.

 

Samo je loše ako netko vidi samo novac, ne vidi što stoji iza toga novca koji su danas spominje u vezi Nanobita u medijima.

Rad i samo fokus na rad. Upornost.

 

 

 

Panzerkampfwagen.dzg-C++-USA. :-)
Moj PC  
3 0 hvala 0
13 godina
odjavljen
offline
Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov

Zar nije bit da imamo firme koje su u vlasništvu Hrvata, a ne samo prodavati? Šta je loše išlo pa su se odlučili prodat? Ne kužim 

 
2 4 hvala 0
16 godina
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
Dex.pwn kaže...

Zar nije bit da imamo firme koje su u vlasništvu Hrvata, a ne samo prodavati? Šta je loše išlo pa su se odlučili prodat? Ne kužim 

 Kad vodis firmu s jednom/dvije ideje i dovedes/optimiziras je do potencijalnog vrha, iduci "exit" je ili spajanje strateski s nekim vecim ili doslovno exit u smislu prodaje firme.

 

I onda s tim kapitalom ganjas nesto drugo...tako to ide u svijetu poduzetnistva.

 

U smislu za Hrvatsku se rijetko sto mijenja...i dalje zaposljavaju nase ljude u jednakom broju (mozda uskoro i vecem), firma posluje u Hrv i placa neki porez ovdje...

 

Kapital ide tamo gdje je produktivnost najveca...

10 godina
neaktivan
offline
Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov

 

 

Nije bitno dal' je mačka crna ili bijela, nego da lovi miševe.

 

To je rekao jedan drug. Tak' vam je i sa gazdama firme.

Panzerkampfwagen.dzg-C++-USA. :-)
Moj PC  
1 0 hvala 0
13 godina
odjavljen
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
A zašto ne smislit nešto novo? Nije da rade kruh ili nešto slično. Rade video igre. Trebaju imati hrpu ideja.
10 godina
protjeran
offline
Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov

100 miljona je više od 10 miljona. Eto!

Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
Mitch kaže...

 Kad vodis firmu s jednom/dvije ideje i dovedes/optimiziras je do potencijalnog vrha, iduci "exit" je ili spajanje strateski s nekim vecim ili doslovno exit u smislu prodaje firme.

Ne znam tocno kakva je struktura u Nanobitu bila sto se tice ulaganja, ali Stilfront je saroliko investiran pa su bar njima akvizicije standardni dio sirenja.

Ukoliko Nanobit nema neki svoj engine ili fransizu, prodaja/merging im je jedini isplativi tj. jedini moguci exit.

Dex.pwn kaže...
A zašto ne smislit nešto novo? Nije da rade kruh ili nešto slično. Rade video igre. Trebaju imati hrpu ideja.

 Zato jer Nanobit u biti nije gaming studio u smislu u kojem se shvacaju igre.

 

Oni u biti prodaju sustav mikrotransakcija, pa je prica tek sekundarna (kao sto i kazu sami u jednom intervjuju da su za story i opceniti art department uzimali vanjske suradnike).

 

Radio sam jednu manju analizu mobilnih igara. Imas cijelu vojsku developera iz Kine koji u nazivno razlicitim studijima izbajucu stotine igara kojima je mehanika iskljucivo temeljena na vremenskom ogranicenju igraca kako bi istog natjerao na kupnju smanjenja vremena. Primjerice, ako je mehanika igre gradnja - postaviti ce mehanizme kojima mozes skratiti vrijeme gradnje sa npr. 3 dana na 15 minuta. Znaci mehanika je gradnja - a sama prica je nebitna, moze biti fantasy, moze biti SF, moze biti mafija, hoteli etc. To se reciklira ovisno o potraznji na trzistu pa se recimo Nanobit uspjesno probio na Bliski Istok.

 

Tako da Nanobit nije "gamerski studio" poput npr. CDPRa, koji uzima IP za cijeli koncept igre, pa mehaniku primarno temelji na prici, vec su to mozda cak i kupljeni engine za igre kojih imas tisuce na App Store. Nisam siguran za Nanobit - mozda imaju svoja rjesenja, ali siguran sam da slicnih igara ima stotine, jer ove kineske koje sam spomenuo u desetak odigranih sam naisao na iste ikone u sucelju iako su izdavaci (bar oni napisani na PlayStore) razliciti.

 

Inace, ovo je za hrvatske prilike veliki novac, ali primjerice Kim Kardashian je prema Forbesu jos 2014-2016 zaradjivala oko 50-70 milijuna dolara preko jedne igre koju je razvijao Glu Mobile - tocnije Kim je dobilvala oko 30-50% te zarade, ali kako je igra veoma popularna godinama, Kim je na njoj zaradila ogroman novac. Takodjer se radi o igri u kojoj igrac trazi slavu u USA.

 

Takodjer, da ovo netko ne shvati kao omalovazavanje - i sa biznis strane se recimo CDPR i Nanobit sustinski razlikuju jer ce CDPR imati svoj in-house cjelokupni art-development, dok Nanobit moze prema trendovima izbaciti npr. nogometnu igru, jer je analiza trzista pokazala da je takav "story" unosan. Samo ce unajmiti art developere za vizuale nogometa i razvoj sportskih scenarija.

 

Opet, i veliki studiji sa velikim fransizama najcesce ne izbacuju punokrvne igre na mobilno trzite, vec je to dobro osmisljeni sustav mikrotransakcija pa su vizuali i prica tek sporedni dio.

Star Wars i nekakav Age of Magic - imaju doslovno istu mehaniku u svojim popularnim igrama - vremenski ogranicene mehanike koje mozes resetirati mikrotrasnakcijama, te skupljati karte heroja - i sto vise karata ili nekih itema imas to su heroji jaci, pa imas i legendarne heroje koje uzasno tesko mozes osvojiti bez placanja, a sve to najcesce kosta i do nekoliko stotina ili tisuca pravih dolara.

 

Kako takve mehanike stvaraju ovisnost, osobno iste ne bih nazivao igrama - vec pristupacnijim kockarnicama, jer se u vecini igara napredak svede na otvaranje loot boxeva ili kupnju lutrije.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
16 godina
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
Dex.pwn kaže...

Zar nije bit da imamo firme koje su u vlasništvu Hrvata, a ne samo prodavati? Šta je loše išlo pa su se odlučili prodat? Ne kužim 

 čujem da su im IT paušalci sav posao preotimali i da ih je to dovelo na rub propasti... tako nešto je ovaj Alan cvilio svojevremeno u javnosti... čak se odmah i zakonodavac uzjebo jer su išli u izmjene zakona...

14 godina
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
Aldo kaže...

 čujem da su im IT paušalci sav posao preotimali i da ih je to dovelo na rub propasti... tako nešto je ovaj Alan cvilio svojevremeno u javnosti... čak se odmah i zakonodavac uzjebo jer su išli u izmjene zakona...

 Također je zagovarao da se paušalcima smanji zarada na maksimalno 150,000 kn jer očito previše zarađuju samostalno, a oni u Nanobitu daju odlične plaće.

www.adriaesports.net
7 godina
protjeran
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
Aldo kaže...
Dex.pwn kaže...

Zar nije bit da imamo firme koje su u vlasništvu Hrvata, a ne samo prodavati? Šta je loše išlo pa su se odlučili prodat? Ne kužim 

 čujem da su im IT paušalci sav posao preotimali i da ih je to dovelo na rub propasti... tako nešto je ovaj Alan cvilio svojevremeno u javnosti... čak se odmah i zakonodavac uzjebo jer su išli u izmjene zakona...

 kak su mu paušalci otimali posao kad žive od mikrotransakcija u svojim igrama? 

Ferritin kaže...
Aldo kaže...

 čujem da su im IT paušalci sav posao preotimali i da ih je to dovelo na rub propasti... tako nešto je ovaj Alan cvilio svojevremeno u javnosti... čak se odmah i zakonodavac uzjebo jer su išli u izmjene zakona...

 Također je zagovarao da se paušalcima smanji zarada na maksimalno 150,000 kn jer očito previše zarađuju samostalno, a oni u Nanobitu daju odlične plaće.

 jel nije on srao što neka inostrana firma može zaposlit paušalca, a kod nas u rvatskoj firma ne smije zaposlit paušalca, nego samo na normalni ugovor?

12 godina
neaktivan
offline
Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov

Sricom uvijek ce bit budala za placanje mikrotransakcija za glupe igrice... 

I da slažem se vecina strategija na mobitelu su totalno iste samo je vizualno malo promjenjena vizura igre Sf zombiji povijest a sve drugo je u 95% isto... 

I ja bas ne kuzim ko daje za neke bezvezne tako igre bez price bez nekog cilja ogromnu lovu za mikrotransakcije? To mi je uvijek fascinantno... 

Naprimjer kad gledam angryjoa on uvijek ranta o tome kako ea i slicni su uvalili mikrotransakcije za odredene stvari i kako je to krivo a to au igre tipa fifa i slicne... 

Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
wyks kaže...

Kako takve mehanike stvaraju ovisnost, osobno iste ne bih nazivao igrama - vec pristupacnijim kockarnicama, jer se u vecini igara napredak svede na otvaranje loot boxeva ili kupnju lutrije.

 
Odličan post 

Samo ne bih ove igrice nazivao kockarnicama, jer u kocki imaš neki ulog i potencijalni dobitak. U ovim igricama ne možeš ništa dobiti, nego plaćaš beskonačno nekakve glupe skinove i slično. Čista mamipara

16 godina
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
neampojma kaže...

 

 kak su mu paušalci otimali posao kad žive od mikrotransakcija u svojim igrama? 

...

 jel nije on srao što neka inostrana firma može zaposlit paušalca, a kod nas u rvatskoj firma ne smije zaposlit paušalca, nego samo na normalni ugovor?

1.  neznam, njega treba pitati to kako misli da mu paušalci otimaju posao, iskreno ni meni nije jasno... nema apsolutno nikakve logike

2. pa njemu bar nije bio problem otvoriti firmu negdje vani i preko nje zapošljavati paušalce, pa čak i nekoliko firmi vani i onda rotirati račune..., a jebiga, možda i nije lik baš tolko bistar kako se predstavlja i kako ga ljudi vide. Mislim da je ipak mozak firme onaj drugi lik...Zoran, il' kak se već zove. Ovaj bi mogao biti samo agresivac i pozer.

7 godina
protjeran
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
Aldo kaže...
neampojma kaže...

 

 kak su mu paušalci otimali posao kad žive od mikrotransakcija u svojim igrama? 

...

 jel nije on srao što neka inostrana firma može zaposlit paušalca, a kod nas u rvatskoj firma ne smije zaposlit paušalca, nego samo na normalni ugovor?

1.  neznam, njega treba pitati to kako misli da mu paušalci otimaju posao, iskreno ni meni nije jasno... nema apsolutno nikakve logike

2. pa njemu bar nije bio problem otvoriti firmu negdje vani i preko nje zapošljavati paušalce, pa čak i nekoliko firmi vani i onda rotirati račune..., a jebiga, možda i nije lik baš tolko bistar kako se predstavlja i kako ga ljudi vide. Mislim da je ipak mozak firme onaj drugi lik...Zoran, il' kak se već zove. Ovaj bi mogao biti samo agresivac i pozer.

 cijelo vrijeme je priča kako su njih dvojica osnovali nanobit, a drugog lika sam vidio tek nedavno u nekom članku, očito lik ne voli biti u centru pažnje 😂

12 godina
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
Aldo kaže...
Dex.pwn kaže...

Zar nije bit da imamo firme koje su u vlasništvu Hrvata, a ne samo prodavati? Šta je loše išlo pa su se odlučili prodat? Ne kužim 

 čujem da su im IT paušalci sav posao preotimali i da ih je to dovelo na rub propasti... tako nešto je ovaj Alan cvilio svojevremeno u javnosti... čak se odmah i zakonodavac uzjebo jer su išli u izmjene zakona...

 Svaki put kad ga vidim u vijestima prva pomisao mi je to plakanje oko paušalaca (a nisam paušalac)

16 godina
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
Neuk kaže...

Samo ne bih ove igrice nazivao kockarnicama, jer u kocki imaš neki ulog i potencijalni dobitak. U ovim igricama ne možeš ništa dobiti, nego plaćaš beskonačno nekakve glupe skinove i slično. Čista mamipara

Ukoliko skin gledas kao dobitak, onda govorimo o kockanju, jer je mehanika ista - placas ulog dok ista mehanika randomiziranog dobitka odredjuje sto ces dobiti u loot-boxu.

Napominjem da nije svaka interakcija u igri lutrija, vec odredjeni dijelovi.

 

Primjerice u igri koju sam cak i igrao neko vrijeme:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.and.riseofthekings&hl=en

 

Imas mini-game bacanja kocki i ovisno o zbroju dobijas in-game iteme, ali broj bacanja mozes kupiti dolarima. To jest kockanje.

 

No moze biti i manje ocito - da imas odredjeni broj koraka koje dnevno mozes napraviti, ali da taj broj mozes ili direktno resetirati kupnjom ili mozes kupiti nekakav loot-box koji ce ti na random dati odredjene benefite ili iteme u igri.

Kako nemas utjecaja na to sto ces dobiti - to je kockanje.

 

Iako i dalje stoji argument da se radi o igri - to i jest poanta.

 

SW Battlefront 2 - nikada nije bio zamisljen kao "igra", vec je menadzment odlucio monetizirati popularni IP jer su projekcije pokazale da se na slicnim mehanikama u mobilnim igrama vrte milijarde dolara - jer je potencijalno veci dobitak na desetak milijuna igraca koji ce tu i tamo platiti 1,2,10,100$ na dnevnoj ili mjesecnoj bazi, nego da milijun igraca kupi igru jednom za 50$.

Tako da nikoga u tom developmentu nije bilo briga je li se igra zove SW ili Galaxy Hero - to ionako nije core development.

 

Ako imas engine koji podrzava likove - iznimno je lako unajmiti vanjski studio (ili kao EA koji ima masu svojih art developera) koji ce na te likove nalijepiti sto god ti zelis. Prica je ionako samo tekst u sucelju.

 

https://nanobit.talentlyft.com/jobs/junior-story-designer-student-mf-jkU

 

Evo - ako zelis pisati price za Nanobit - imas oglas pa i ti mozes biti "pasionirani game developer".

Jer u cjelokupnom projektu IP je nebitan - osim ako je privlacan igracima.

Kad gledas Battlefront 2 nije donio apsolutno nista novo u kontkestu price ili razvoja likova, ali je primamljiv jer svi zele igrati sa Darth Vaderom - i taj lik je bio dio random loot-box dropa.

 

Heartstone je isto tip igre koji nikada nije bio ni zamisljen kao igra, vec poduzetnicki pothvat menangmenta da monetiziraju mobilno trziste i mehaniku skupljanja karata - a sto je na karti je nebitno - unajmiti ce nekog pasioniranog Warcraft lore fana koji ce to obaviti za njih.

 

Igara koje Nanobit izdaje na trziste ima stotine, bitniji dio posla je kako tu istu "igru" plasirati na trziste. I tu je razlika - CDPR ako nema dobru pricu nece prodati nastavak - dok je Nanobitu bilo bitnije biti prvi na trzistu, i sa prikladnim proizvodom; zato se spominju trzista sj. Afrike ili Bliskog Istoka - a i posluju 12 godina pa je to veliki benefit. Zato je u Nanobitu story-developer - junior student position, jer je taj dio apsolutno nebitan.

CDPR moze prodati i losiju igru, u smislu mehanike, ako prica ima kultni status, ali njima prica uvijek uvjetuje mehaniku igre. Ako Geralt ima neku posebnost koja je okosnica igre - developer mora raditi blisko sa art departmentom kako bi to sto vjernije prebacio u igru - iako se i tu mogu unajmiti partneri koji je razvijati price za side-questove i sl.

 

To je samo stvar dinamike, pa pojednostavljeno - CDPRu tempo diktiraju oni koji razvijaju pricu, dok je engine malo manje bitan, a Nanobit si moze dopustiti da u biti cijeli kreativni dio prepusti studentima.

I zato se mnogi razocaraju kada dodju raditi u "mobilnoj game industriji" jer ocekuju da ce stvarati "magicne svjetove", a u biti im je daily task kako optimizirati mikrotransakcije da se minimizira annoyance, a maksimizira incentive igraca da kupi item. A magicne svjetove radi neki student koji je dosao u ured u pauzi za rucak.

 

Lakmus test - cuo si za Witchera iako mozda nisi ni znao za engine ili developera, ali za Nanobit u 12 godina nisi cuo nista osim suhoparnog biznisa, a bave se igrama :D.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
4 godine
protjeran
offline
Re: Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za g
Dex.pwn kaže...

Zar nije bit da imamo firme koje su u vlasništvu Hrvata, a ne samo prodavati? Šta je loše išlo pa su se odlučili prodat? Ne kužim 

 Zato jer je njima to ogroman novac, a što se tiče Šveđa ako im se posreći povratiti će ga u 5g. 

Mogli su riskirati i ići po milijardu dolara a ne kuna, ali što je sigurno je sigurno:)

Poruka je uređivana zadnji put sub 19.9.2020 17:46 (razor23).
6 godina
neaktivan
offline
Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov

Mislio san da ovi proizvode nekakve PC i konzolaške igre vridne spomena, ovo šta prodaju je najobičniji otpad, blago rečeno.  

 
2 0 hvala 0
11 godina
offline
Nanobit prodan švedskom gamerskom gigantu za gotov

evo prilike za postaviti pitanja

Moj PC  
1 0 hvala 1
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice