Ali ali zar nije Europi stalo do zelene tranzicije ...
EU najavila nove visoke carine na električne autom
- poruka: 52
- |
- čitano: 16.779
- |
- moderatori:
vincimus
Ovo je kao za vrijeme bivše Juge, kupiš Golfa i platiš još jednog državi.
To se tako radi....puna usta zelenjave...ali zašto da plaćamo EV 20000€ kad može za 60000€...meni padaju euri s neba...pa zašto nebi plaćao 3 puta skuplje...03.srpanj ove godine 11 godina da kupio polovni Twingo...još tri...četri godine...nakon toga još jednom dinosaur prdekalo...tamo 2040 uzeti EV
To se tako radi....puna usta zelenjave...ali zašto da plaćamo EV 20000€ kad može za 60000€...meni padaju euri s neba...pa zašto nebi plaćao 3 puta skuplje...03.srpanj ove godine 11 godina da kupio polovni Twingo...još tri...četri godine...nakon toga još jednom dinosaur prdekalo...tamo 2040 uzeti EV
Nakon toga upgrade na izgaženog Klitača RS-a s barem 200k km na satu.
Znači, svojima 10%+38.1% carine, a Tesli 0%
Šta reći, koju posluku porati...
licemjerno - govnarski potez... nemaju muda isto tesli i amerima lupiti 50% carine
Rađe polovni benzinac...ušteđenu razliku...poljo zemljište i zasaditi stabla da čiste proizvedeni mi CO2...sve ostalo je licemjerna demagogija
Rađe polovni benzinac...ušteđenu razliku...poljo zemljište i zasaditi stabla da čiste proizvedeni mi CO2...sve ostalo je licemjerna demagogija
1.5 dCi živi vječno!
Moj Clio ima skoro 15 godina (1.2 TCe) i dalje vozi bez nekih problema uz redovno održavanje, 130k na satu. Zna se pronaći i RS u ok stanju, ali za nažalost (pre)masne novce. Obično su izubijani.
Fora mi je vidjeti ganc novog Clija, osnovni model u ponudi je 1.0 trocilindraš sa nevjerojatnih 66 konjića. Kakva zvijer!
Bravo njemci tako se štiti država i proizvodnja, barem ono što je ostalo. Naši su ugasili sve, vidimo koja je to pamet bila
Znači, svojima 10%+38.1% carine, a Tesli 0%
Šta reći, koju posluku porati...
Koji kapacitet i broj vozila može isporučiti Tesla, a koliko Kineski proizvođači. Tesla ima u promilima.
Nope.
2023. Tesla je činila 39% +- EV-ova izvezenih iz Kine.
BTW, model 3 i model Y najviše olakšica u Kini u toj istoj godini.
"In the first six months of 2023, Tesla accounted for 39 percent of all EV exports from China against 26.3 percent for SAIC and 16 percent for BYD, according to a report from the Center for Strategic and International Studies. Geely’s share is 1.5 percent."
Balkanska logika: Preplavite EU tržište jeftinim subvencioniranim od države kineskim vozilima. Ubijte europsku industriju u procesu, pa kad stotine tisuća ljudi, i više, izgubi posao, recesija, onda će biti krivi biti svemirci, amerikanci, aboridžini, Greta, i orao ribar. Pa će biti kmečanja kako prosječni balkanjeros više ne može naći posao u dojčland, a i nema više bemvea s 200tsk za kupit na leasing. Kako će se onda kručit u selu?
Nije ni čudo da nas pljačkaju 30 godina i smiju nam se u lice kroz prozor ferraria kad ovako ljudi razmišljaju.
Pozdravljam odluku EU i Turske o dizanju carina.
Nope.
2023. Tesla je činila 39% +- EV-ova izvezenih iz Kine.
BTW, model 3 i model Y najviše olakšica u Kini u toj istoj godini.
"In the first six months of 2023, Tesla accounted for 39 percent of all EV exports from China against 26.3 percent for SAIC and 16 percent for BYD, according to a report from the Center for Strategic and International Studies. Geely’s share is 1.5 percent."
Pričam o EU, ne o izvozu iz Kine.
Kaj bi Evropa htjela? Visoke plaće, a jefitnu proizvodnju?
To tak' ne ide.
Kupci se okreću kineskim prozivodima, jer funkcioniraju. A, cijena je manja.
Eh, sada Evropa slijedi politiku drugih, a ne svojih građana.
Bili su nedavno evropski izbori za evropsku skupštinu, pa je recimo u Hrvatskoj bila mala izlaznost.
Građani imaju u svojim rukama moćan instrument. A, to je glasovanje unutar okvira predstavničke demokracije.
Iz Evropske Unije se može i izaći ako treba. Neka građani odluče kakvu političku sudbinu za sebe žele.
Nije samo jedan put dobar. Ima ih više dobrih.
Pričam o EU, ne o izvozu iz Kine.
Ni to.
Tesla ti proizvodi skoro jednako auto koliko i BYD.
I Model 3 se isključivo proizvodi u Kini, a uz Y je pojedinačno najprodavaniji EV u svijetu.
I u Europi je najprodavanija.
A ovom odlukom iz igre ispadaju apsolutno svi drugi igrači, osim u najskupljim kategorijama (koje se proizvode u EU).
Npr. sad Dacia Spring poskupljuje 30% itd.
Edit: a sad kad Kina udari carine na izvoz sirovina u EU, automatski ti sve poskupljuje, ne samo EV.
Edit 2: Kina je najviše dala BYD-u (3.5% prihoda u 2022.), daj zamislite da sad Kina nabije carine na Rimac aute jer je 100% subvenvioniran.
Oh wait, ali ne mogu
Čisto Ok, pošto kinezi igraju prljavo sa državnim subvencijama, treba izbalansirati to radi konkurentnosti.
Čisto Ok, pošto kinezi igraju prljavo sa državnim subvencijama, treba izbalansirati to radi konkurentnosti.
Upravo suprotno.
Europski sustav poticaja ubija konkurentnost.
Kinezi daju poticaje direktno proizvođaču (da mu kompenzira gubitak, kaj rade i SAD i EU, ali selektivno), a kupac ne mora platiti dio ili sav porez na EV.
Kod nas lova ide kupcu, pa onda proizvođači imaju manevarskog prostora za podići cijene.
Pa onda prije raspisivanja poticaja dignu cijene, i na kraju kupac plati višu cijenu na koju mu onda država vrati razliku prema normalnoj cijeni.
U osnovi je to super jer proizvođačima povećaš zaradu, ali kad stanu poticaji onda nitko više ne kupuje EV, i zapravo dugoročno zacementiraš cijene, i svi čekaju s kupnjom EV-a dok ne dođu poticaji.
I onda kad ukinu poticaje, nitko ne bude kupovao EV i proizvođače si zajebao puno više nego kaj si im pomogao (aktualna situacija, prije dva kvartala EU proizvođači imali rekordne dobiti, sad ovaj kvartal imaju pad dobiti od 85%).
Au au pa sta bi sa pukim prezivljavanjem planete? Haman cemo izginut svi al s parama
Plus debeli, zadovolnji i masni!
Čisto Ok, pošto kinezi igraju prljavo sa državnim subvencijama, treba izbalansirati to radi konkurentnosti.
Upravo suprotno.
Europski sustav poticaja ubija konkurentnost.
Kinezi daju poticaje direktno proizvođaču (da mu kompenzira gubitak, kaj rade i SAD i EU, ali selektivno), a kupac ne mora platiti dio ili sav porez na EV.
Kod nas lova ide kupcu, pa onda proizvođači imaju manevarskog prostora za podići cijene.
Pa onda prije raspisivanja poticaja dignu cijene, i na kraju kupac plati višu cijenu na koju mu onda država vrati razliku prema normalnoj cijeni.
U osnovi je to super jer proizvođačima povećaš zaradu, ali kad stanu poticaji onda nitko više ne kupuje EV, i zapravo dugoročno zacementiraš cijene, i svi čekaju s kupnjom EV-a dok ne dođu poticaji.
I onda kad ukinu poticaje, nitko ne bude kupovao EV i proizvođače si zajebao puno više nego kaj si im pomogao (aktualna situacija, prije dva kvartala EU proizvođači imali rekordne dobiti, sad ovaj kvartal imaju pad dobiti od 85%).
možeš li više okrenut pilu naopako?
kinezi daju subvencije isključivo svojim autohtonim tvrtkama, čime ih postavljaju u povoljniji tržišni položaj u odnosu na strane proizvođače u kini, koji su usput ograničeni obavezom suradnje s državnim tvrtkama i nizom drugih depoticajnih mjera
dok subvencija kupcu z akupnju električnog vozila sve igrače na tržištu stavlja u isti položaj, jer bira kupac, a ne država
proizvođač može kupca nagovorit brendom, nižom cijenom, marketingom i natjecat se sa drugima na tržištu, kad ti država oderdi da će subvencionirat samo svoje proizvođače, onda tu nema tržišnog natjecanja
subvencije za kupnju u europi traju dok država smatra da ih treba davati - sa i bez subvencija svi posluju pod istim uvjetima, dok kineske subvencije državnim tvrtkama na kineskom tržištu traju dok država ne procijeni da su dovoljno uništili konkurenciju
možeš li više okrenut pilu naopako?
1) kinezi daju subvencije isključivo svojim autohtonim tvrtkama, 2) čime ih postavljaju u povoljniji tržišni položaj u odnosu na strane proizvođače u kini, koji su usput ograničeni obavezom suradnje s državnim tvrtkama i nizom drugih depoticajnih mjera
3) dok subvencija kupcu z akupnju električnog vozila sve igrače na tržištu stavlja u isti položaj, jer bira kupac, a ne država
proizvođač može kupca nagovorit brendom, nižom cijenom, marketingom i natjecat se sa drugima na tržištu, kad ti država oderdi da će subvencionirat samo svoje proizvođače, onda tu nema tržišnog natjecanja
4) subvencije za kupnju u europi traju dok država smatra da ih treba davati - sa i bez subvencija svi posluju pod istim uvjetima, dok kineske subvencije državnim tvrtkama na kineskom tržištu traju dok država ne procijeni da su dovoljno uništili konkurenciju
1) nope
2) to ti rade svi.S tom razlikom da ovom metodom su generirali mnoštvo konkurentnih firmi, kaj je za kupca puno bolje.
3) varaš se.
Ne kužiš zamke takvih poticaja i psihologije kupaca.
Primjer: prodaješ EV za 40k.
RH raspiše natječaj da daje 10k subvencije.
Proizvođač digne cijenu na 45k kad počnu subvencije.
Kupci navale i kupe po 35k.
Ukineš subvencije, i sad je cijena auta 45k i više nitko ne kupuje.
Proizvođač ima onda ogroman lager koji nemre prodat.
Spusti na 35k, kaj je bila cijena kupcu s poticajem, ali je i niža od njegove prvotne.
Ali nitko ne kupuje, jer je to u psihi ljudi - za 35k budu kupili ko vruće kifle ak je s poticajem, ali ak nema poticaja za tih istih 35k nitko ne bude kupio.
Na kraju imaš silne hrpe neprodanih EV-ova (taj su scenarij ameri nedavno prošli, mi idemo u njega), kupaca nemaš, a proizvođač mora svim budućim modelima dići cijenu da bi nadoknadio bar dio gubitaka.
A neprodane modele budu zdrobili u otpad jer si ne mogu dopustiti da ih prodaju po puno nižoj cijeni.
Super sistem, funkcionira baš kao u toj tvojoj bajci s jednorozima...
4) opet jednorozi...
Edit: fascinantno kad pogledaš graf, Rimac je praktički u jednoj godini dobio više nego SAIC ukupno, kaj ako ideš računati po prodanim autima ispadne beskonačno naprema par tisuća po komadu...
Očito kinezi imaju puno bolje ekonomiste.
Kina zasigurno daje subvencije. Daje subvenciju za uvoz sirovine. Točne cifre se ne znaju, ali govori se u rasponu od 20 do 30 posto po jedinici uvezene sirovine.
Kina tu sirovinu prerađuje. Radnici žive u krugu tvornice rade 28 do 29 dana mjesečno. Prosječno dnevno rade do 10 sati plaća je 800 € mjesečno. Godišniji je za kinesku novu godinu 2 tjedna.
Proizvod koji proizvedu prodaju nazad u europu pa cijeni koja je 2 eura manja po jedinici proizvoda od europskog.
Informacija od ljudi koji idu/rade sa Kinezima.
Kina zasigurno daje subvencije. Daje subvenciju za uvoz sirovine. Točne cifre se ne znaju, ali govori se u rasponu od 20 do 30 posto po jedinici uvezene sirovine.
Kina tu sirovinu prerađuje. Radnici žive u krugu tvornice rade 28 do 29 dana mjesečno. Prosječno dnevno rade do 10 sati plaća je 800 € mjesečno. Godišniji je za kinesku novu godinu 2 tjedna.
Proizvod koji proizvedu prodaju nazad u europu pa cijeni koja je 2 eura manja po jedinici proizvoda od europskog.
Informacija od ljudi koji idu/rade sa Kinezima.
Bolje da ne znaš kaj rade u BiH za 600 maraka mjesečno...
Informacija od ljudi koji su to radili.
svim neocon svršavateljima na tu hrabru epohalnu odluku - sjećam se, dovoljno sam star, i ex-Yu je cepala 100% carine za avte...
znamo kako je svršilo....
Kad se dvoje djece igraju u pijesku. Jedno napravi veći i ljepši dvorac a onda ovo drugo sve nogama satare i pobjegne.
Balkanska logika: Preplavite EU tržište jeftinim subvencioniranim od države kineskim vozilima. Ubijte europsku industriju u procesu, pa kad stotine tisuća ljudi, i više, izgubi posao, recesija, onda će biti krivi biti svemirci, amerikanci, aboridžini, Greta, i orao ribar. Pa će biti kmečanja kako prosječni balkanjeros više ne može naći posao u dojčland, a i nema više bemvea s 200tsk za kupit na leasing. Kako će se onda kručit u selu?
Nije ni čudo da nas pljačkaju 30 godina i smiju nam se u lice kroz prozor ferraria kad ovako ljudi razmišljaju.
Pozdravljam odluku EU i Turske o dizanju carina.
A kao sad nam je auto trziste bas bajno? Europski auti su bas prihvatljivi za srednju klasu?
Gulu i lazu kupce koliko god mogu, a auti nize klase se redovno rezu iz ponude zato sto mogu vise profita izmusti iz vecih SUV-ova.
A kvaliteta izrade, pouzdanost i inovacije ne pratu niti blizu inflaciju cijena vozila.
Jos ako ubacis u tu racunicu lihvarske cijene opreme, ispreleteno tako da ti proda i sto treba i sto ne treba.
Sve jedvo cekam se zaduziti do grla, placat overpriced cheap-plastic pos auto koji ima 360 HP u saku deca zapremnine sa life expectancy od zlatne ribice.
Europska industrija ako propadne propast ce radi pohlepe i nesposobnosti, a pod to mislim i nase auto proizvodace i EU policy makere.
Kina zasigurno daje subvencije. Daje subvenciju za uvoz sirovine. Točne cifre se ne znaju, ali govori se u rasponu od 20 do 30 posto po jedinici uvezene sirovine.
Kina tu sirovinu prerađuje. Radnici žive u krugu tvornice rade 28 do 29 dana mjesečno. Prosječno dnevno rade do 10 sati plaća je 800 € mjesečno. Godišniji je za kinesku novu godinu 2 tjedna.
Proizvod koji proizvedu prodaju nazad u europu pa cijeni koja je 2 eura manja po jedinici proizvoda od europskog.
Informacija od ljudi koji idu/rade sa Kinezima.
Bolje da ne znaš kaj rade u BiH za 600 maraka mjesečno...
Informacija od ljudi koji su to radili.
ne zaboravi da je smjestaj i hrana uracunata u to.
uglavnom, bolji uvjeti nego u hr. ili kad sam ja radio sezonu prije 15g. 94 dana u komadu, mamicu mu hercegovansku.
ma može carina (izgovara se sa "c") ali ne bi bilo loše na haubu staviti i oznaku "povratna naknada 50 lp" (iliti 7 cenata, prema tečaju za kolekcionare).
Kako novinar nije napisao koliko je carina europskih prozvođača prilikom uvoza u Kinu mogu slobodno reči da se ovim carine izjednačavaju (24%) za obične aute.
Za električne ''The European Union plans to increase tariffs on Chinese electric vehicles to 25%, despite German warnings of a trade war. France and Spain support the move to protect European manufacturers and generate revenue. Currently, the EU imposes a 10% duty on Chinese EVs, while China taxes European imports at 15%.''