R3nchi , kod mene je sarkazam i sprdnja uvjek na full, tako da nemoj to shvaćati osobno.
Da, neke birtije još uvjek imaju novine, no ne sve birtije, a kad tisak postane neisplativ onda više nijedna birtija nebu imala papirnate novine. Osim toga, u rukama većine gostiju birtije je mobitel a ne jutarnji list.
Naravno da se knjige i dalje štampaju i prodaju, no zbog općeg tijeka ( digitalizacija, ekologija, smanjenje sječe šuma, smanjenje otpada...) će vremenom papirnate knjige postojati samo u muzejima i privatnim kolekcijama bogataša. Jedan član moje obitelji radi baš u tiskari i kaže da sada tiskaju 1% knjiga u odnosu na situaciju prije 20 godina pa žive od štampanja kartonske ambalaže za koječega....
Digitalizacija u kombinaciji sa robotizacijom će ići do nivoa koje danas možda nemožemo niti pretpostaviti. Vidi ovo ( https://www.bug.hr/robotika/farmerski-robot-uz-pomoc-umjetne-inteligencije-plijevi-100000-korova-na-sat-21130 ), robotski stroj plijevi 20 hektara dnevno, i zamjenjuje tako tisuću ljudi čije školovanje, plaće, bolovanja, godišnji odmori bi koštali milione dolara a stroj košta npr jednokratno 200 000 dolara a vremenom bu imao fotonaponske ćelije na krovu pa bu imao free gorivo.
I firme i države će sve više ići u smjeru digitalizacije ( jer im je to jeftinije, par jačih računala im može zamijeniti desetak tisuća službenika koji rade u birokraciji ( hzzo, hzmo, socijala, gomila birokracije u raznim agencijama ...) i ti ćeš morati imati nekakvi elektronski id/otisak, a njega buš plaćao kao što i danas plaćaš svakih 5 godina izdavanje osobne iskaznice 79 kn.
Neki dan sam obavljao nekakvu birokraciju u svezi dionica, i u državnom centru za restrukturiranje sam morao obići tri kancelarije i zadovoljiti zahtjeve troje službenika da bih mogao urudžbirati jedan dopis/zahtjev/nalog... U prvoj kancelariji te upišu da si došao, u drugoj pogledaju kaj si donio i daju ti urudžbeni broj i onda svoj podnesak skupa sa dodijeljenim brojem ostaviš u trećoj kancelariji u kojoj dobiješ papirić sa potvrdom urudžbiranja. I takav mehanizam održavaju i plaćaju radi par klijenata tjedno. Pa naravno da će takve nebuloze vremenom nestati a ja bum svoj podnesak tada mogao poslati mailom. E ali prvo bum morao imati mail i tu uslugu nekome plaćati inače nemrem do svojih dionica....
Posjedovanje nekakve elektronske adrese/pretinca putem kojeg ćeš komunicirati sa državom i komunalnim tvrtkama ( pa i sa tvojom tvrtkom, školom, faksom ) će postati obvezno jer bez toga nebuš mogao dogovoriti priključak struje, pregled liječnika i sl. A dal buš taj pretinac/mail plaćao googleu ili nekakvim beroševim informatičarima je tak svejedno...
Pa najmlađa kćer je u prvom razredu osnovne škole dobila od carneta account koji koj je kasnije trebao za free office365 , e dnevnik, e ocjene i sl. Najstarija kćer je na faksu isključivo elektronski mogla prijaviti ispit a ja sam u svoje vrijeme popunjavao one papirnate obrasce i stajao u redu pred profinom kancelarijom da bih mu predao prijavnicu za ispit.
I tak, promjene su neminovne, a dinamika i tempo ovise o gomili silnica.
Sto se tice ove birokracije u HR, vjerujem ti, nimalo ne sumnjam.
Ali koliko znam ne moras imati adresu e-poštu za otvorit e-građani pretinac? Samo ti treba nova osobna i citac (koji kosta 100-ak kn)