PHEV se "pripunjuje" regenerativnim kocenjem, ali CE ne puni aktivno bateriju,
jer je velika, i sva usteda u potrosnji bi se smanjila, jer bi trosio vise na punjenje baterije,
nego sto zapravo trebas.
PHEV je super ako ima dnevne manje rute po gradu, gdje mozes 50km odvesti
vecinski na bateriji, uz povremeno ukljcivanje CE, radi grijanja, snage itd,
ali ako mekse vozis, mozes sve na bateriju, jer odavno vec Toyotini HEV-i i PHEV-i
imaju elektricnu klimu koja radi i bez CE.
Po meni je PHEV idealan ako si vecinom u gradu, jer tu se isplati, osobito ako mozes pripuniti na poslu,
ili doma, ustedis jako puno. Izvan grada je obicni HEV bolji, jer ne moras sa CE vuci teske baterije,
jer kad se baterije na PHEV-u iskoriste, sve radi CE, i onda imas samo trosak zbog nepotrebnog utega,
dok kod HEV-a imas malu bateriju i razlika je zanemariva, te pri kocenjem i nizbrdici napunis bateriju na 100% jako brzo.
EV ja necu i ne zelim, PHEV i HEV moze. Jednostavno predugo traje punjenje, i ne mozes sjesti i startati ako si prazan.
Zamisli sad ove u Petrinji, bez struje, i da imaju Leafove - laku noc, jedna voznja, jedna noc sa grijanjem, baterija papa.
CE benzin/dizel/plin, HEV i PHEV, uvjek imas u njima CE koji kad napunis - vozis, grijes, i to je to.
Sad su i poplave - jebiga, EV, ako voda udje gdje ne treba, sranje u boji. Tu su HEV-i i PHEV mnogo
manje osjetljivi, makar nije idealno, dok ce CE moci i kroz vecu kolicinu vode pretrpiti jednokratno,
bitno da ne udje u usis voda, onda je papa,a kako ce biti sa elektricnim senzorima dugorocno, ne zna se,
ali u trenutku kad je najpotrebnije, ta vozila rade.
EV je idealan za taksije po gradu, ili kao drugo vozilo. Nikad nebi imao EV kao jedino vozilo.
S druge strane, Toyota kaze da su pri kraju sa razvitkom suhih baterija, koje ce se moci u 5min
napuniti, imat ce 1/3 mase obicnih baterija, veci domet itd, al sta to vrijedi ako nemas gdje napuniti,
i jos nema ni infrastrukture ni punionica.
Tu bi radije imao FCEV, uz uvjet da H2 mozes tociti na puno mjesta, jer sa 10kg H2 mozes daleko,
isto kao i sa tankom benzina, i nisi ovisan o uticnici i dostupnosti struje, nego kao i CE, ovisan si o pumpi.
Po meni je FCEV jedini pravi put, jer trenutno su EV po meni "medju korak" u evoluciji, baterije su velike
i nepotrebne, sporo se pune, kad crknu treba ih negdje sigurno skladistiti, ako se ne mogu reciklirati,
litij nije neiscrpan - dok male baterije na FCEV-u ili PHEV/HEV-u nisu problem.
Ne postoji idealno vozilo, nego postoji samo idealni odabir za uvjete (kad se nebi gledali novci).
Kad sam vozio puno po gradu, hibrid mi je bio super, sad sam opet malo dalje, i idem puno autoputom
i po brdima, tu mi je benzinac 4x4 drazi, osobito sto ne moram brinut da ce mi se smrznut kao dizel,
makar tocio zimski dizel.
Sta ja znam, svatko treba odvagnut i gledati dugorocno. Da takstiti moraju platiti struju,
vjerovatno bi manje imali EV-a nego sto imaju, jer ovako em imaju besplatnu energiju,
em su dobili poticaje, oni su na profitu.