Imam desktop PC koji je pod garanacijom (ne smijem ga sam otvarat bez da je izgubim) kojeg bi trebalo ocistit od prasine jer se poceo pregrijavat. Kako to ne mogu sam napravit moram ga odnjet na servis. Ali ne bih htio da serviseri imaju pristup HDDu, znam da su to sve fini i posteni ljudi ali neka, za svaki slucaj :P Tako da me zanima jel im mogu rec da izvade disk prije servisa pa da bude kod mene dok je PC na servisu? Pitam zato jer sam cuo da nekima nisu htjeli napravit sve potrebne testove (stabillity test) ako im nisu dali lozinku za pristup windowsima. Jer kao nemaju di pokrenut te aplikacije, lol Planirao sam klonirat disk pa ga wajpat ali nemam dovoljno velik disk pri ruci..
Servis i (privatni) podaci na disku
- poruka: 21
- |
- čitano: 5.698
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Imam desktop PC koji je pod garanacijom (ne smijem ga sam otvarat bez da je izgubim) kojeg bi trebalo ocistit od prasine jer se poceo pregrijavat. Kako to ne mogu sam napravit moram ga odnjet na servis. Ali ne bih htio da serviseri imaju pristup HDDu, znam da su to sve fini i posteni ljudi ali neka, za svaki slucaj :P Tako da me zanima jel im mogu rec da izvade disk prije servisa pa da bude kod mene dok je PC na servisu? Pitam zato jer sam cuo da nekima nisu htjeli napravit sve potrebne testove (stabillity test) ako im nisu dali lozinku za pristup windowsima. Jer kao nemaju di pokrenut te aplikacije, lol Planirao sam klonirat disk pa ga wajpat ali nemam dovoljno velik disk pri ruci..
Neces izgubit garanciju nego besplatnu dijagnostiku kvara...dakle slobodno samo skini bocnu stranicu i ako imas kompresorom samo ispusi prasinu (zaustavi ventilatore da se ne sje*u)
I postoji nesto sto se zove zastita potrosaca ako se ne varam i ne brini se za podatke na HDD-u, nebu oni gledali kaj ima na hdd-u :).
Imam desktop PC koji je pod garanacijom (ne smijem ga sam otvarat bez da je izgubim) kojeg bi trebalo ocistit od prasine jer se poceo pregrijavat. Kako to ne mogu sam napravit moram ga odnjet na servis. Ali ne bih htio da serviseri imaju pristup HDDu, znam da su to sve fini i posteni ljudi ali neka, za svaki slucaj :P Tako da me zanima jel im mogu rec da izvade disk prije servisa pa da bude kod mene dok je PC na servisu? Pitam zato jer sam cuo da nekima nisu htjeli napravit sve potrebne testove (stabillity test) ako im nisu dali lozinku za pristup windowsima. Jer kao nemaju di pokrenut te aplikacije, lol Planirao sam klonirat disk pa ga wajpat ali nemam dovoljno velik disk pri ruci..
Pa iskopiraj podatke na neku USB memoriju ili externi disk, možeš ih i snimit na DVD. Neće ti oni vadit disk iz računala samo zato što se ti bojiš da će ti pronaći ne znam šta.
A zasto mi ne bi izvadili disk? Pa nisam jedini koga brine sto postoji mogucnost da ce mu nepoznati ljudi prckat po desktopu..
-zubari, ginekolozi.. gastroskopija, mogu 'zaviriti' dublje u intimu ali to ne zabrinjava kao pristup desktopu? LOL, ali i OK...
-naljepnica nema (baš nikakve) veze s garancijom, tj to je fičer kojim se trgovac-servis pokušava osigurati. Ignoriraj.
-svoje podtke možeš zaštititi na nekoliko načina, recimo password OSa za login, admin permisioni na folderu.. i serviser nema baš objašnjenje zašto bi trebao tvoj pass. Diagnostika se treba obaviti njihovim alatima (softwareom), ne tvojim OSom koji može biti npr bugovit, zaražen itd. još manje da instaliraju neki soft.
-prebiše buke ni oko čega, zabrani im pristup, traži obavljanje servisa, ako ne znaju kako nisu servis nego fušeraj. Knjiga žalbi je negdje u blizini...
Sad sam bas razgovaro s frendom i reko mi je da su njega trazili lozinku od OS-a. Tako da im ocito "treba" pristup OSu iz nekog meni nepoznatog razloga. Zato bi ja najrade da disk bude kod mene dok je PC na servisu.
Mene u takvim situacijama brine samo da mi u servisu ne obrišu podatke, a što će ih vidjeti, to me nije previše briga.
Ak ih pitaš onda će namjerno gledati jer će ih zanimati, ovako ih nije briga hard ko svaki drugi.
Sad sam bas razgovaro s frendom i reko mi je da su njega trazili lozinku od OS-a. Tako da im ocito "treba" pristup OSu iz nekog meni nepoznatog razloga. Zato bi ja najrade da disk bude kod mene dok je PC na servisu.
Zavisi šta se radi u servisu. Ako postoji neki problem sa OS-om onda je normalna stvar da traže šifru. Kako da uđu na nalog i provjere ako nemaju šifru?
Pošto ti želiš samo da "izduvaš" kompjuter onda nije nužan pristup OS-u, ali ako se to želi napraviti kako treba onda je nakon "izduvavanja" potrebno da upale kompjuter i puste neki test opterećenja (Aida64 i sl.) barem pola sata i prekontrolišu temperature. Naravno ti možeš insistirati na tome da to ne rade i ne pale kompjuter, ali onda nemoj njih kriviti ako ti nakon toga nešto ne bude radilo.
Ako baš želiš da ti nešto ne vide onda instaliraj "Folder Guard" ili nešto slično i tamo natrpaj "kompromitujući materijal".
Inače za nekih 10 godina koliko se profesionalno bavim servisiranjem doznao sam na hiljade raznoraznih šifri. I zaboravio ih nakon 5 minuta. A imena ljudi čiji kompjuter radim i ne gledam. Nisu bitan podatak za servisiranje.
Ne kažem da nema servisera koji neće zloupotrijebiti povjerenje jer se naprosto ovim poslom sada svako bavi. Pravog profesionalca ne interesuje šta neko drži na kompjuteru. Gleda da završi posao što brže i bolje, a nema vremena niti želi da se bavi nečijim ličnim podatcima.
Sad sam bas razgovaro s frendom i reko mi je da su njega trazili lozinku od OS-a. Tako da im ocito "treba" pristup OSu iz nekog meni nepoznatog razloga. Zato bi ja najrade da disk bude kod mene dok je PC na servisu.
Zavisi šta se radi u servisu. Ako postoji neki problem sa OS-om onda je normalna stvar da traže šifru. Kako da uđu na nalog i provjere ako nemaju šifru?
Pošto ti želiš samo da "izduvaš" kompjuter onda nije nužan pristup OS-u, ali ako se to želi napraviti kako treba onda je nakon "izduvavanja" potrebno da upale kompjuter i puste neki test opterećenja (Aida64 i sl.) barem pola sata i prekontrolišu temperature. Naravno ti možeš insistirati na tome da to ne rade i ne pale kompjuter, ali onda nemoj njih kriviti ako ti nakon toga nešto ne bude radilo.
Ako baš želiš da ti nešto ne vide onda instaliraj "Folder Guard" ili nešto slično i tamo natrpaj "kompromitujući materijal".
Inače za nekih 10 godina koliko se profesionalno bavim servisiranjem doznao sam na hiljade raznoraznih šifri. I zaboravio ih nakon 5 minuta. A imena ljudi čiji kompjuter radim i ne gledam. Nisu bitan podatak za servisiranje.
Ne kažem da nema servisera koji neće zloupotrijebiti povjerenje jer se naprosto ovim poslom sada svako bavi. Pravog profesionalca ne interesuje šta neko drži na kompjuteru. Gleda da završi posao što brže i bolje, a nema vremena niti želi da se bavi nečijim ličnim podatcima.
-sve je točno, slažem se. .. ''ALI''.
-servis i garancija se odnosi isključivo na hardware, ne na software. Izuzetak, spašavanje podataka, virus i sl. tad je to 'soft' servis, ali to tad nema veze s garancijom-reklamacijom ili ovlaštenim servisom.
-ako je računalo neispravno, nestabilno .. bilo što što pokriva garancija, nema nikakvog razloga da serviser uopće pali korisnikov OS. To se često zloupotrebljava, pa čak i koristi kao 'isprika' (često laž - izmišljotina) da je npr krivac pirat-OS, virus i sl. Korisnik može donjeti formatiran (prazan) HDD ili bez HDDa osim ako je to komponenta koju se želi testirati. U ovom slučaju (po riječima korisnika) to nije, za sad ni ne sumnja da je HDD krivac-uzrok.. nema baš nikakvog razloga da im ga uopće da. Ako servis na toodgovori da ne može obavitit testove, tad nije servis nego ''mali o' tetke'' (amater, koji sve zna), nasuprot ovlaštenog servisa koji mora biti dovoljno stručan da zna da to nije izgovor. Govori se o garnaciji. Soft nije pod garancijom, može bit LiveCD, hardware se testira.
-jednako tako, ako je uzrok problema neki soft, npr virus, loš crack, OC. .. bilo što što ne ulazi pod garanciju, servis može uredno naplatiti svoj posao i odbiti reklamaciju. Serviser mora biti stručna osoba koj 100% (i više) zna što radi, tad nije problem ovo što konkretan korisnik traži.
- ako servis ne otkrije konkretan hardware kvar, mora objasniti i dokazati korisniku (kupcu) što su radili, pružiti 'dokaz' da je reklamacija neopravdana, da je računalo ispravno. Ako je problem povjerenje u servis, to je pravi problem.. npr. serviser otkrije hardware kvar npr na VGA ili RAM ili MBO ili napajanje.. i pošto je pod garnacijom uredno zamijeni komponentu, ali može kupcu reči da ništa nije neispravno, tj da je reklamacija lažna i da se naplačuje servis-diagnostika. Kupac se može zaštititi samo ako popiše serijske brojeve svih komponenti i usporedi ih nakon servisa, koje možda nisu vidljive bez rastavljanja ili (servis izum) garancijska naljepnica koja to brani kupcu... što tad? Ništa, kupac plati popravak pod garancijom što je inače besplatno. Servisi nisu imuni na stanje (besparicu) pa se svakakve gadosti mogu očekivati. Jedino rješenje koje bi moglo štititi kupca je opet 'servisna naljepnica', kupac nek stavi svoju servisnu naljepnicu (bilo što što se ne da lako skinuti), pa će tako znati dali je servis otvarao računalo i dali su možda zamijenili neku komponentu. .. ili da inzistira da se otvaranje i testiranje obavi pred njim. (To servis neće prihvatiti..).
Za uobičajenu diagnostiku, pogotovo ako traže pass za OS, nije potrebno otvaranje kućišta osim fizičke provjere stanja (oštećenja) koje može skratiti vrijeme za traženje uzroka npr klimavi kabel, loše pričvršćena VGA i sl.
Povjerenje... nema ga. Servis bi morao biti profesionalan, tj kupac bi tad mogao imati povjerenja da servis neće nešto ''muljati'', da je njihov posao i objašnjenje točno.
@ 'korisnik',
- u BIOSu, postoji mogućnost postavljanja passa na HDD (većina BIOSa ima tu opciju), tad za vrijeme boota BIOS traži pass, bez passa nema HDDa, tj kao da je odspojen (nedostupan). Postavljanje admin passa koji ne dozvoljava ulaz u BIOS, ali dozvoli paljenje (bez HDDa)..
- problem s tom zaštitom, moraš znati što radiš, u slučaju problema ostaješ bez HDDa. To se radi samo ako je neophodno, ne zbog pornjave s YT-fb..
- radije izvadi HDD ako nisi 100% siguran.
Važno za ovakvu reklamaciju, moraš biti siguran da nije software uzrok, da je OS+ svi driveri i postavke, sav soft uredan, ispravan.. ne crack-loaderi i sl. Obrnuto, nekim diagom bi trebao barem osnovne testove za otkrivanje uzroka problema, zaključiti što bi moglo biti. Ako je krivac driver, to nije pod garancijom, ako je krivac igra ista stvar.
Zato pravi servis ni ne radi detekciju pod tvojim OSom, obično imaju neki 'test' PC za to pa na njemu testiraju pojedine komponente. Testiranje svake pojedine komponente na taj način može trajati satima... Što ako je sve ispravno? Što ako ti tad naplate servis za lažnu reklamaciju? Ne svađaj se sa serviserima i ne inzistiraj na ovom problemu ako nisi siguran da postoji dobar razlog. Daš im pass i to je to.
Ono zašto traže pristup OSu, jer su korisnici često amateri, koji ne znaju ni instalirati odgovarajući driver ili virus.. tad brže otkriju 'kvar'.. uobičajeno tad naplate pola-do-jedan servis sat (sve rjeđe besplatno, besparica). Ako se svađaš, to može biti puno više (tvojom greškom) i tad imaju pravo.
mislim, da se namjere na desktop da se ta šifra za ulaz u windows mislim ali nisam siguran nekako zaobić....
mislim, da se namjere na desktop da se ta šifra za ulaz u windows mislim ali nisam siguran nekako zaobić....
Može, nije to toliki problem. Može se poništiti sa posebnim programima, ali to ćeš odmah primjetiti. Na XP-u uvijek postoji nalog Administrator koji većinom nema šifru.
A šifra se može i saznati preko programa SamInside i sličnih. Doduše to traje pa se ne koristi ako se baš ne mora.
Ali šifra na hard disku (koja se postavlja u BIOS-u) se ne može zaobići, čak i da se hard disk izvadi pa prebaci u drugi kompjuter. Takođe se ne može zaobići šifra na programima tipa FolderGuard.
-sve je točno, slažem se. .. ''ALI''.
....
Da ne kopiram ostatak, uglavnom se i ja slažem s tobom.
Svako servisiranje, ne samo informatičke opreme se zasniva dobrim dijelom i na poverenju. Nažalost, ovim poslom se bave mnogi koji su "juče počeli raditi", a misle da sve znaju. Sa druge strane informatičke firme u ovoj besparici gube iskusne ljude jer ih naprosto ne mogu adekvatno plaćati. Umjesto njih dolaze neki koji misle da ako znaju instalirati Windows da su popili svu pamet ovog svijeta. I onda možeš očekivati svašta od fušeraja do listanja korisnikovih slika, dokumenata, mail-ova etc.
Korisnici tu mogu malo šta učiniti, a većinom ih nije briga.
@dragans: evo da te jos pitam kao servisera, jel bi se ti bunio da te korisnik trazi da mu izvadis HDD prije servisa?
Sve mi se cini da cu ja odljepit te naljepnice i pocet sam "servisirat" svoj komp. Znaci velite da te naljepnice zapravo nista ne znace, odnosno da ce mi priznat garanciju i bez njih?
@dragans: evo da te jos pitam kao servisera, jel bi se ti bunio da te korisnik trazi da mu izvadis HDD prije servisa?
Sve mi se cini da cu ja odljepit te naljepnice i pocet sam "servisirat" svoj komp. Znaci velite da te naljepnice zapravo nista ne znace, odnosno da ce mi priznat garanciju i bez njih?
Ne bih se bunio, naravno. Slegnuo bih ramenima i rekao OK.
Ne bi trebalo da ti prave probleme zbog naljepnice. Garancija ti važi bez obzira na naljepnicu jer garancija ide po komponentama. Neko je već pomenuo da je svrha naljepnice neki besplatan servis u garantnom roku ili nešto slično.
u krajnjem slučaju kriptiraj podatke sa truecrypt. ili instaliraj neki keylogger pa ćeš vidjet da li ti je serviser čeprkao po podacima (neka svake 1 minute napravi ss)
Nista, vrijeme je da postanem sam svoj majstor
Ako netko ima jos kakva iskustva ili savjet u vezi ovoga neka slobodno napise jer nisam 100% siguran sta da napravim..
Ajd ne budalesajte, ako to računalo gubi garanciju jer je otvoreno, onda mi koji smo si sami kupili komonente i složili računalo nemamo nikakvu garanciju. Garancija ide na komponente i nijedan prodavač nema pravo postaviti uvjet da se gubi garancija otavranjem , jer svaka komponenta u računalu je od drugog proizvođača i svaki daje garaciju za svoj dio. Da se radi o laptopu još bi i razumio a ovako. Samo ti otvori i počisti samo pazi šta radiš da nešto ne zezneš, ako i zezneš odnesi na servis i reklamiraj. Postoji i za to način da se utvrdi da li se radi o kvaru na komponenti koja spada u reklamaciju ili ne.
P.S. A da ne spominjem to kako neke trgovine npr za hdd koji ima garanciju 3 ili više god. ovi stave garanciju 2 god. i sl. Tako da je to malo uzelo maha previše
Evo da ne otvaram novu temu - vrijedi li garancija na grafičkoj kartici ako su oštećene naljepnice na šarafima koji drže ventilator i ako je ventilator promijenjen ( ne cijeli hladnjak )
čini mi se da se mijenjanjem ventilatora gubi garancija
Ako si vent sam mijenjao,gubiš garanciju.Jer opet dobiješ novu naljepnicu preko venta,u servisu.Promijeniti vent na grafi nije problem,ali sad kad se nešto pokvari,zasigurno češ dobiti odgovor "nestručna primjena".Imao si garu,a ti sam popravljaš,pa to se radi(ako nešto znaš o tome) kad gara istekne,a ne prije.Neču ti sada reči kako koji servis,možda su razlike u njima,ali mislim da gubiš garu.Ti slobodno nazovi pa pitaj u servis.