Konkretno moj mob je imao tvorničke greške koje sam zbog kasnog raspakiravanja i godišnjeg reklamirao tek nakon mjesec dana od kupovine.
Većina je govorila da imam pravo na novi uređaj no samo ako se problem uoči i prijavi unutar 7 dana od kupovine, no internet u zadnje vrijeme tvrdi drugačije.
Ako se radi o tvorničkoj grešci tj. o materijalnom nedostaku, na netu se može nać podatak da imam pravo na zamjenu unutar 6 mjeseci od kupovine.
Zgodno? Jašta. 2 gud 2 B tru? Će vidimo!
Nebud lijen pisao sam hakomu koji je pak me uputio na potrošača i dobio sam ovaj odgovor:
U slučaju pojave materijalnog nedostatka u roku 6 mjeseci od kupnje
proizvoda imate pravo na reklamaciju, prema čl.43 Zakona o zaštiti potrošača
NN 41/14 te čl.400. Zakona o obveznim odnosima, uz predočenje računa.
Prema čl. 410. Zakona o obveznim odnosima, kupac-potrošač koji je pravodobno
i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku može po svom izboru:
1) zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni,
2) zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka,
3) zahtijevati sniženje cijene,
4) izjaviti da raskida ugovor - povrat novca
Savjetujemo da napravite pisanu reklamaciju (mailom, poštom preporučeno na
trgovca ili urudžbiranjem kod trgovca - pritom zatražite potvrdu primitka na
kopiji prigovora), pozovite se na navedene članke Zakona o obveznim odnosima
i Zakona o zaštiti potrošača. Reklamaciji priložite kopiju računa i
objasnite kronologiju događaja. Ukoliko hoćete skratiti vrijeme slanja
uređaja od trgovca imate pravo direkno odnijeti uređaj u ovlašteni
servis. Procedura je ista kao i reklamacije trgovcu.
Trgovac/servis je dužan odgovoriti u roku 15 dana sukladno članku 10 Zakona
o zaštiti potrošača.
U slučaju negativnog odgovora, trgovca/servis prijavite Ministarstvu
gospodarstva, Tržišna inspekcija, Vukovarska 78, 10 000 Zagreb, ili putem
Centralnog informacijskog sustava zaštite potrošača (CISZP)
https://prijava.mingo.hr/CD/prijava.jsp te zatražite provedbu inspekcijskog
nadzora nad njihovim poslovanjem.
Treba imati na umu kako trgovac uvijek ima pravo proizvod koji se reklamira
poslati na servis, međutim trebate inzistirati na DIJAGNOZI mogućeg kvara, a
ne pristati na popravak ukoliko želite zamjenu proizvoda ili povrat novca.
Ja upravo postupam po naputku, u mom slučaju se radi o Xperia z5 i tele2.
Javim rezultate.
Nadam se da će ovo nekom pomoći :)
Pozz