Zanimljivo za akademske krugove (učenje paralelnog programiranja), ali superkompjuter baš i nije. Za $100, Radeon 7750 postže preko 50 GFLOPS-a u double, odnosno skoro 1000 single precision GFLOPS-a.
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Ok, i koja je razlika izmađu ovoga i GPGPU rješenja?
Još da je na x86 arhitekturi...
Još da je na x86 arhitekturi...
upravo zato nije, RISC. Mada je odavno postao dio CISCa od Pentiuma..
Ok, i koja je razlika izmađu ovoga i GPGPU rješenja?
Pretpostavljam da u ovome:
To make parallel computing ubiquitous, developers need access to a platform that is affordable, open, and easy to use. The goal of the Parallella project is to provide such a platform! The Parallella platform will be built on the following principles:
- Open Access: Absolutely no NDAs or special access needed! All architecture and SDK documents will be published on the web as soon as the kickstarter project is funded.
- Open Source: The Parallella platform will be based on free open source development tools and libraries. All board design files will be provided as open source once the Parallella boards are released.
- Affordability: Hardware costs and SDK costs have always been a a huge barrier to entry for developers looking to develop high performance applications. Our goal is to bring the Parallella high performance computer cost below $100, making it an affordable platform for all.
Sve do jučer-danas bih svaki put kad bih vidio Raspberry, pomislio bih na RIM. Sad vidim kako jedni gomilaju dugove, drugi se šire strelovitom brzinom. Uskoro bi moglo postat obrnuto - čujem blackberry i pomislim na mini-kompve..
Ok, i koja je razlika izmađu ovoga i GPGPU rješenja?
Ne moraš imati još jedan kompjuter (ostatak PC komponenti) da bi mogao izvršavati software na tom drugom kompjuteru (GPUGPU).
Još da je na x86 arhitekturi...
Zašto, da se češće resetira ako se nakupi malo prašine na ventilatoru? :D
Ok, i koja je razlika izmađu ovoga i GPGPU rješenja?
Nisam se bavio GPGPU programiranjem, ali koliko sam čitao, malo je specifično. Recimo, shaderske jedinice na Radeonima su grupisan u klastere unutar kojih sve u svakom trenutku izvršavaju iste instrukcije (ako dođe do grananja sa različitim ishodima, prvo se izvršava true grana kod svih niti kod kojih je uslov ispunjen, a ostale se stalluju, pa se onda po istom principu izvršava else grana). Takođe, zbog ovakve podele, postoji više nivoa konteksta pa niti mogu deliti podatke sa "bližim" nitima, dok su od "daljih" praktično odsečene.
Ovo je, pretpostavljam, malo "normalnije" okruženje.