Ovo je vjerojatno pametan potez, Velika Britanija ima već jako velik udio obnovljivih izvora i problema sa distribucijom te energije kroz mrežu pa ako kod njih prođu, prošli su svugdje
Ovo je vjerojatno pametan potez, Velika Britanija ima već jako velik udio obnovljivih izvora i problema sa distribucijom te energije kroz mrežu pa ako kod njih prođu, prošli su svugdje
Jel to od Muska kupio gotov proizvod?
https://www.popularmechanics.com/science/a31350880/elon-musk-battery-farm/
Jel to od Muska kupio gotov proizvod?
https://www.popularmechanics.com/science/a31350880/elon-musk-battery-farm/
Nije Tesla ni prvi ni jedini u ovom poslu.
Nije Tesla ni prvi ni jedini u ovom poslu.
Baš zato i pitam jer RImac nekako pokazuje naviku da kupuje tuđe gotove proizvode i prodaje ih kao vlastito tehnološko postignuće.
Nije Tesla ni prvi ni jedini u ovom poslu.
Baš zato i pitam jer RImac nekako pokazuje naviku da kupuje tuđe gotove proizvode i prodaje ih kao vlastito tehnološko postignuće.
I to je umjetnosst, ali Tesla nije običan OEM, oni hoće veći dio kolača tako da uz njihove baterije ide njihov softver za sudjelovanje na aukcijama za termine i uvjete isporuke energije i servisa i još puno toga drugog gdje oni hoće imati potpunu kontrolu. Uglavnom, nećemo vidjeti prefarban Teslin logo u skorije vrijeme. Stvar je u biti u tome da svi mogu otići u Kinu i pod jednakim uvjetima kupiti gigavat sate baterija i odgovarajuće invertere. Ali s time se ne dobivaju neki veliki profiti, prvi iznad tebe s dubljim džepom će te pojesti u roku jučer; treba ponuditi nekaj povrh baterije da bi se zaradilo ekstra, vezalo kupca dugoročno i slično. Tu je i dio poznavanja lokalnih regulatorinh uvjeta i sve sile administracije koja ide uz regulirano tržište.
Nije Tesla ni prvi ni jedini u ovom poslu.
Baš zato i pitam jer RImac nekako pokazuje naviku da kupuje tuđe gotove proizvode i prodaje ih kao vlastito tehnološko postignuće.
Pa EV industrija je trenutno na aparatima. Ako ne nade profitabilniji izvor prometa od samih dijelova i automobila, vjerojatno mora downscaleat znacajno u odnosu na koliko je uzeo investicija.
jel to znači da će London dobiti prije samovozne taksije nego Zagreb
jel to znači da će London dobiti prije samovozne taksije nego Zagreb
ma ne. to je način zaobilaženja politiker. eu isplati lovu rajmaku ("poticaji") a on je ulupa u breksitaše, jer im ne smiju direktno davati lovu. iako, čudi me da nije bacio pare u (super) bosna svjećice ...
Rimac je još davno dao intervju u kojem je objasnio kako on koristi baterije američkog proizvođača i povezuje ih (elektronika) na specifičan način koji odgovara radnim uvjetima vozila
Ne znam da li se nešto promijenilo po tom pitanju
Rimac je još davno dao intervju u kojem je objasnio kako on koristi baterije američkog proizvođača i povezuje ih (elektronika) na specifičan način koji odgovara radnim uvjetima vozila
Ne znam da li se nešto promijenilo po tom pitanju
U članku nije riječ o vozilima.
Izvini, ali na što se to odnosi "...pokazuje naviku da kupuje tuđe gotove proizvode i prodaje ih kao vlastito tehnološko postignuće" ako ne na baterije u vozilima? Rimac do sada nije radio na pohrani energije za kućanstva/industriju.
Izvini, ali na što se to odnosi "...pokazuje naviku da kupuje tuđe gotove proizvode i prodaje ih kao vlastito tehnološko postignuće" ako ne na baterije u vozilima? Rimac do sada nije radio na pohrani energije za kućanstva/industriju.
Odnosi se na robotaksije koji se tako pompozno najavljuju i u koje je utošeno podosta milijuna eura.
https://autonet.bug.hr/biznis/sada-znamo-ciju-ce-tehnologiju-autonomne-voznje-imati-rimcev-robotaksi-38392
To je sasvim normalna poslovna procedura. Prvo je Rimac najavio kako će za samovozeće robo-taksije koristiti Kia vozila, zatim da će software biti izraelski. Zašto izmišljati toplu vodu, ako već postoje gotova rješenja? Druga je stvar što je njegov poslovni pohvat subvencioniran, uvjeti su sigurno poznati od početka. Ako je na neki način prevario ulagače, morati će vratiti subvencionirano.
To je sasvim normalna poslovna procedura. Prvo je Rimac najavio kako će za samovozeće robo-taksije koristiti Kia vozila, zatim da će software biti izraelski. Zašto izmišljati toplu vodu, ako već postoje gotova rješenja? Druga je stvar što je njegov poslovni pohvat subvencioniran, uvjeti su sigurno poznati od početka. Ako je na neki način prevario ulagače, morati će vratiti subvencionirano.
To je sasvim normalna poslovna procedura. Prvo je Rimac najavio kako će za samovozeće robo-taksije koristiti Kia vozila, zatim da će software biti izraelski. Zašto izmišljati toplu vodu, ako već postoje gotova rješenja? Druga je stvar što je njegov poslovni pohvat subvencioniran, uvjeti su sigurno poznati od početka. Ako je na neki način prevario ulagače, morati će vratiti subvencionirano.
Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?
Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?
Evo meni nije jasno zašto onda nije kupio par Tesla automobila. To je isto tako gotovo rješenje bez izmišljanja tople vode i s boljim softverom.
Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?
Evo meni nije jasno zašto onda nije kupio par Tesla automobila. To je isto tako gotovo rješenje bez izmišljanja tople vode i s boljim softverom.
Prvo pitanje je: da li Tesla želi prodavati svoja rješenja? Drugo je: koliko to košta? A treće je: da li Tesla rješenje ima uporabnu dozvolu za EU tržište? Oni su svoj sustav razvijali na američkom tržištu, nisam čuo da itko koristi taj sutav u EU. Ali sam zato čuo da Mercedes-benz ima svoje rješenje koje ima uprorabnu dozvolu: u garažama EU. Toliko su napredni.
Kako se meni čini EU je investirala novac u Rimac
https://seebiz.eu/auto-moto/europska-komisija-odobrila-drzavnu-pomoc-za-rimcev-robotaksi/291893/
ili zato što vjeruje da će Rimac iznijeti neko rješenje koje je prikladno za EU tržište (kako članak sugerira) ili ne vjeruju pa žele stati na kraj malverzacijama (u tom slučaju će europski ured u ZG imati pune ruke posla).
U svakom slučaju, win-win situacija za EU
Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?
Evo meni nije jasno zašto onda nije kupio par Tesla automobila. To je isto tako gotovo rješenje bez izmišljanja tople vode i s boljim softverom.
Kod Tesle nemaš šta raditi; to je gotovi proizvod namijenjen krajnjem kupcu. MobileEye prodaje komponente proizvođačima, a praktično svi današnji automobili (osim Tesle) se mogu voziti preko OBDa da nikad ne moraš stisnuti kočnicu/gas ili dirnuti volan. Tako i UBER, Google i svi ostali testiraju svoja samovozeća rješenja.
Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?
Evo meni nije jasno zašto onda nije kupio par Tesla automobila. To je isto tako gotovo rješenje bez izmišljanja tople vode i s boljim softverom.
Kod Tesle nemaš šta raditi; to je gotovi proizvod namijenjen krajnjem kupcu. MobileEye prodaje komponente proizvođačima, a praktično svi današnji automobili (osim Tesle) se mogu voziti preko OBDa da nikad ne moraš stisnuti kočnicu/gas ili dirnuti volan. Tako i UBER, Google i svi ostali testiraju svoja samovozeća rješenja.
>> Kod Tesle nemaš šta raditi; to je gotovi proizvod namijenjen krajnjem kupcu.
Da vjerujem tebi samo zato što si ti to rekao? Ili da vjerujem onome što sam pročitao, kako se dvoje vozilo u Tesli na zadnjem sjedištu, a Tesla samovezeće vozilo ih dovelo do jarka u kojem je došlo do samozapaljenja vozila (baterija), dok su vatrogascima trebali sati da to ugase? Pa smo dobili samozapaljivo, umjesto samovozećeg vozila.
>> Tako i UBER, Google i svi ostali testiraju svoja samovozeća rješenja
I Google je isto imao nesreću, srećom bez težih posljedica. Kako stoji UBER, ne znam.
>> MobileEye prodaje komponente proizvođačima, a praktično svi današnji automobili (osim Tesle) se mogu voziti preko OBDa da nikad ne moraš stisnuti kočnicu/gas ili dirnuti volan.
Mislim da je fokus na urbanim sredinama koje su gusto naseljene, za raziku od USA gdje su prometnice kud i kamo šire. A Izrael je u tom pogledu bliži EU pa me stoga ne čudi odabir.
Ako mene pitaš, svje je to jedan veliki hype potaknut razvojem umjetne inteligencije - AI. Ne volim našu kraticu jer me UI podsjeća na engleski User Interface.
Što ti nije jasno? Uvjeti su poznati, ako je na bilo koji način došlo do prijevare, npr. subvencija se odnosi samo na vlastito rješenje koje je Rimac dužan donijeti, za to će odgovarati. Ili ti misliš da je subvencija izdana samo od HR, a ne i EU, pa može proći lišo?
Evo meni nije jasno zašto onda nije kupio par Tesla automobila. To je isto tako gotovo rješenje bez izmišljanja tople vode i s boljim softverom.
Kod Tesle nemaš šta raditi; to je gotovi proizvod namijenjen krajnjem kupcu. MobileEye prodaje komponente proizvođačima, a praktično svi današnji automobili (osim Tesle) se mogu voziti preko OBDa da nikad ne moraš stisnuti kočnicu/gas ili dirnuti volan. Tako i UBER, Google i svi ostali testiraju svoja samovozeća rješenja.
>> Kod Tesle nemaš šta raditi; to je gotovi proizvod namijenjen krajnjem kupcu.
Da vjerujem tebi samo zato što si ti to rekao? Ili da vjerujem onome što sam pročitao, kako se dvoje vozilo u Tesli na zadnjem sjedištu, a Tesla samovezeće vozilo ih dovelo do jarka u kojem je došlo do samozapaljenja vozila (baterija), dok su vatrogascima trebali sati da to ugase? Pa smo dobili samozapaljivo, umjesto samovozećeg vozila.
>> Tako i UBER, Google i svi ostali testiraju svoja samovozeća rješenja
I Google je isto imao nesreću, srećom bez težih posljedica. Kako stoji UBER, ne znam.
>> MobileEye prodaje komponente proizvođačima, a praktično svi današnji automobili (osim Tesle) se mogu voziti preko OBDa da nikad ne moraš stisnuti kočnicu/gas ili dirnuti volan.
Mislim da je fokus na urbanim sredinama koje su gusto naseljene, za raziku od USA gdje su prometnice kud i kamo šire. A Izrael je u tom pogledu bliži EU pa me stoga ne čudi odabir.
Ako mene pitaš, svje je to jedan veliki hype potaknut razvojem umjetne inteligencije - AI. Ne volim našu kraticu jer me UI podsjeća na engleski User Interface.
Možda sam bio nejasan - nisam htio reći da Tesla ima kvalitetno rješenje u koje samo sjedneš i robot te vezi već da oni nisu dobavljač komponenti; ne možeš dorađivati njihov sustav ili integrirati u nešto drugo jer je dio vozila i paketa koji se prodaje krajnjem kupcu. MobileEye, na drugoj strani, ne prodaje ništa kupcu već komponente drugima koji ih onda integriraju u svoje proizvode. Tako da Rimac ne može kupiti Teslu i prodavati ga dalje već isključivo kao i VW, GM, Ford, Apple i drugi kupovati komponente i pokušati od njih sastaviti sklop koji daje više od zbroja ugrađenih dijelova. i po tome nije nikakva hrvatska prijevara jer to isto rade apsolutno svi drugi. Drugi par cipela je što ni on niti bilo tko drugi neće tek tako stvoriti autonomno vozilo; to svi znaju ali svejedno i dalje pumpaju novce zbog stvaranja kompetencija i onih malih 1% šanse da će netko možda ipak uspjeti.
Problem je navodno u tome što je Rimac dobio subvenciju za autonomno vozilo razine 5, a na kraju će biti 4. Moguće da novinari cjepidlače, tko to danas ima razinu 5?
Problem je navodno u tome što je Rimac dobio subvenciju za autonomno vozilo razine 5, a na kraju će biti 4. Moguće da novinari cjepidlače, tko to danas ima razinu 5?
Problem je navodno u tome što je Rimac dobio subvenciju za autonomno vozilo razine 5, a na kraju će biti 4. Moguće da novinari cjepidlače, tko to danas ima razinu 5?
i razina 4 je prilično nedostižan cilj. Ako google, tesla i intel (vlasnik mobileEya) nisu toliko daleko došli, još je manja šansa da do toga dođe Mate. Ali, neka, barem uvozi i nešto školovanih ljudi za razliku od ostatka naše "ekonomije"
i razina 4 je prilično nedostižan cilj. Ako google, tesla i intel (vlasnik mobileEya) nisu toliko daleko došli, još je manja šansa da do toga dođe Mate. Ali, neka, barem uvozi i nešto školovanih ljudi za razliku od ostatka naše "ekonomije"
Čekaj malo, napisao si "... i po tome nije nikakva hrvatska prijevara jer to isto rade apsolutno svi drugi", a sad govoriš "i razina 4 je prilično nedostižan cilj. Ako google, tesla i intel (vlasnik mobileEya) nisu toliko daleko došli, još je manja šansa da do toga dođe Mate".
Evo razine 4 koju ima Moibileye:
"Četvrta, posljednja razina po klasifikaciji Mobileyea zove se No Driver, odnosno bez vozača. Jedino u toj kategoriji nema usporedbe sa SAE klasifikacijom."
"No driver: Kada nema ljudskog vozača, recimo u robotaksiju, ulogu ljudskog vozača zamjenjuje teleoperater koji može intervenirati kako bi riješio situacije koje nisu povezane sa sigurnošću kao što su gore navedene", stoji u objašnjenju na službenim stranicama izraelske tvrtke.
A ovo je današnja izjava od Mobileye (autonomna vozila se očekuju 2026)
To ti nikad ne bude prošlo.
Level 3 je zadnji i gotovo.
Od levela 4 na dalje više vozač ne mora držati volan i nije odgovoran, i ni jedan zakonodavni okvir ne bude dopustio takva vozila u kojima nitko nije odgovoran za ništa.
To bi bio totalni kaos i raspad sistema, i mrtvih na bacanje.
BTW, još je dodatni problem i kaj kad netko tvrdi da je razvio level 5, to je zapravo nemoguće dokazati - idealno za upecat naivne investitore.
To ti nikad ne bude prošlo.
Level 3 je zadnji i gotovo.
Od levela 4 na dalje više vozač ne mora držati volan i nije odgovoran, i ni jedan zakonodavni okvir ne bude dopustio takva vozila u kojima nitko nije odgovoran za ništa.
To bi bio totalni kaos i raspad sistema, i mrtvih na bacanje.
BTW, još je dodatni problem i kaj kad netko tvrdi da je razvio level 5, to je zapravo nemoguće dokazati - idealno za upecat naivne investitore.
U slučaju robotaxija, nema vozača. Ti govoriš o trenutnoj regulativi koja ne dozvoljava razinu 4/5 (dao sam primjer MB-a u garaži). No do 2026 to EU može promjeniti. Može i 2030, nikamo nam se ne žuri.
U slučaju robotaxija, nema vozača. Ti govoriš o trenutnoj regulativi koja ne dozvoljava razinu 4/5 (dao sam primjer MB-a u garaži). No do 2026 to EU može promjeniti. Može i 2030, nikamo nam se ne žuri.
Da netko ima funkcionalnu tehnologiju toliko da može naći osiguravajuće društvo koje će to podržati, sutra bi bila zabranjena "ručna" vožnja. Sad je u pitanju lov na devetke. Trenutno smo na 99% vremena sistem dobro radi. Da bi legalno zamijenio ljude, morat će raditi ispravno 99,999999999999% vremena, a svaka sljedeća devetka je teže dohvatljiva. Mi ljudi smo trenutno na standardu da otprilike 400 vozila izađe iz tvornice, 20 godine se vozikaju uokolo po svim mogućim cestama i uvjetima te se lagano odvezu na CIOS kad su gotovi. I za to vrijeme samo jedan od njih sudjeluje u prometnoj nesreći sa smrtnom posljedicom. To je sve skupa nekih 100 milijuna milja/kilometara, tako svejedno, odvoženo s prosječnih 50 na sat daje 20 milijuna sati vožnje između fatalnih udesa. Danas niti jedan od ovih uređaja nije u stanju uopće voziti u svim uvjetima, a kamoli da bi to radio 20 milijuna sati između dvije fatalne greške. Ne bu to tako skoro
U slučaju robotaxija, nema vozača. Ti govoriš o trenutnoj regulativi koja ne dozvoljava razinu 4/5 (dao sam primjer MB-a u garaži). No do 2026 to EU može promjeniti. Može i 2030, nikamo nam se ne žuri.
Da netko ima funkcionalnu tehnologiju toliko da može naći osiguravajuće društvo koje će to podržati, sutra bi bila zabranjena "ručna" vožnja. Sad je u pitanju lov na devetke. Trenutno smo na 99% vremena sistem dobro radi. Da bi legalno zamijenio ljude, morat će raditi ispravno 99,999999999999% vremena, a svaka sljedeća devetka je teže dohvatljiva. Mi ljudi smo trenutno na standardu da otprilike 400 vozila izađe iz tvornice, 20 godine se vozikaju uokolo po svim mogućim cestama i uvjetima te se lagano odvezu na CIOS kad su gotovi. I za to vrijeme samo jedan od njih sudjeluje u prometnoj nesreći sa smrtnom posljedicom. To je sve skupa nekih 100 milijuna milja/kilometara, tako svejedno, odvoženo s prosječnih 50 na sat daje 20 milijuna sati vožnje između fatalnih udesa. Danas niti jedan od ovih uređaja nije u stanju uopće voziti u svim uvjetima, a kamoli da bi to radio 20 milijuna sati između dvije fatalne greške. Ne bu to tako skoro
Sve će biti jasno 26.06 kada bi trebala krenuti prva faza testiranja robotaksija. Testnim vozilima će upravljati vozači. Učinit će to pomoć standardnih vozila koja su opremljena tehnologijom kojom će se mapirati prometnice. Nakon toga, u idućim mjesecima planiraju se provesti i druga testiranja. Dakle, do 2026 bi robotaksi trebao biti spreman, očito sinhronizirano sa najavom Mobileye-a o prvim autonomnim vozilima do 2026.
Što se tiče (porazne) statistike o jednom mrtvom na 400 vozila, u kojem postotku se to odnosi na urbane sredine (gradove) na kojim će za sada (jedino) prometovati robotaksi, a koliko na prometnice van gradova?