gluposti u članku koliko hoćeš
samograditelji nisu izvan zakona
malo proučiti termine street legal i off-road
gluposti u članku koliko hoćeš
samograditelji nisu izvan zakona
malo proučiti termine street legal i off-road
gluposti u članku koliko hoćeš
samograditelji nisu izvan zakona
malo proučiti termine street legal i off-road
Izvan zakona su u smislu da ih ljudi naprave i onda misle da ih mogu voziti kao bicikl, odnosno neregistriran, bez vozačke i bez zaštitne opreme.
gluposti u članku koliko hoćeš
samograditelji nisu izvan zakona
malo proučiti termine street legal i off-road
obrazlozi molim svoju izjavu.
street legal i off-road termine ne nalazim nigdje u hrvatskom zakonu
Ima koga da se kuži u električne skateboarde/romobile?
Vidim ih puno na ulicama u zadnje vrijeme pa me zanimaju, koja bi bila preporuka za jedan takav?
Skate me više zanima.
gluposti u članku koliko hoćeš
samograditelji nisu izvan zakona
malo proučiti termine street legal i off-road
Sami po sebi nisu izvan zakona, međutim ako s njima iziđu na cestu bez registracije, krše zakon o sigurnosti prometa na cestama. U ceste u uvrštene i nerazvrstane ceste koje zakon definira kao:
Nerazvrstana cesta je površina koja se koristi za promet po bilo kojoj osnovi i koja je dostupna većem broju raznih korisnika (seoski, poljski i šumski putovi, putovi na nasipima za obranu od poplava, pristupne ceste i prostori parkirališta, benzinskih crpki i sl.),
Dakle, vozila koja nisu street-legal se ne smiju voziti ni po javno dostupnim off-road stazama, osim ako je u toku utrka pri kojoj je staza zatvorena isključivo za potrebe natjecanja.
Ima koga da se kuži u električne skateboarde/romobile?
Vidim ih puno na ulicama u zadnje vrijeme pa me zanimaju, koja bi bila preporuka za jedan takav?
Skate me više zanima.
Preporuka je da zaobiđeš. Prije je postojala odredba o pješačkim pomagalim, međutim, ona je ukinuta. Po trenutnom zakonu, ako ima motor, onda je pedelec (električni bicikl), moped ili motocikl, ovisno o tome koje uvjete udovoljava. Ako kupiš električni romobil, službeno moraš tražiti potvrdu o homologaciji i registrirati ga. Tu je opet potrebno čitati sitna slova jer neki proizvođači jednostavno napišu sitnim slovima da vozilo nije namijenjeno za vožnju po javnim površinama i time su se oslobodili potrebe za homologacijom, a ti si kupio preskupu, beskorisnu igračku.
električni skuter je samo veća vjerojatnost za pogibiju lovčeva žuće jer ga se uopće ne čuje (a što je bitan faktor sigurnosti za ovakva "prometala". imali ih tu blizu mene nekoliko za dostavu pizzzzze i svih se riješili zbog niza "ups!". u nas vozači uglavnom skutere (a i motore jedva) doživljavaju pa je ovo barem sigurnija smrt na cesti. pouka: ne (ne!) bisere pred svinje.
Taj problem je sve više i više izražen kod novih motora jer su propisi po pitanju buke sve rigorozniji, pa više ne čuješ ni novi motor od 600 ccm, a kamo li električni skuter.
Međutim, nije samo pitanje kulture vozača automobila, već je i pitanje kulture vozača motora i mopeda. Ako voziš slalom, pretječeš s desne strane (pogotovo kombije i kamione), voziš između kolona i to dosta brže od brzine kolone i sl. vrlo lako se može dogoditi da te i pažljivi vozač ne uspije vidjeti.
Lajkam tekst ovog članka. U dobrom svijetlu pokazuje električne skuter koji će to više postati popularni kako će im cijena padati do razine cijene koja je ekvivaletna istoj braći sa untaršnjim izgaranjem.
Nisu svi ekološki osvješteni, ali će ih manja cijena resursa za pokretanje samim time privući.
Zgodna je to stvar.
dobri su ovi motorini za od vikendice do prvog mjesta (sa trgovinom) i nazad :D
Posipam se pepelom
Očito sam prvi puta čitajući nešto krivo skužio,
za kaznu sam pročitao zakon i članak ponovno
Priznajem ipak je dobro napisano
s tim da se može debatirati o toj "većini" samograditelja
tko nije stavio PAS riskira kaznu iako se to u praksi rijetko kontrolira
ali u slučaju sudjelovanja u nezgodi je takav nadrapao
bez tog senzora zakonski se radi o mopedu ukoliko se vozi po cesti
dakle opcija takvima je vozit se po livadi (off-road) :-)
i pješice i biciklom je "čista mobilnost".
i pješice i biciklom je "čista mobilnost".
Osim kad se, kao npr. ja, naždereš graha i koječega pa prdiš pri svakom pokretu....😁
Osim kad se, kao npr. ja, naždereš graha i koječega pa prdiš pri svakom pokretu....😁
jet propulsion možeš koristiti i na munjovodnom skuteru. bitno je da se prije okupaš pa je sve čisto.
gluposti u članku koliko hoćeš
samograditelji nisu izvan zakona
malo proučiti termine street legal i off-road
Izvan zakona su u smislu da ih ljudi naprave i onda misleda ih mogu voziti kao bicikl, odnosno neregistriran, bez vozačke i bez zaštitne opreme.
Kaj se tiče naših zakona, to je zbrkana zastarjela septička jama još iz doba stare juge.Dok mi updejtamo zakone kak se spada, dotle možda Dinamo i osvoji Ligu Prvaka.
"Električni bicikl je definiran zakonom o sigurnosti prometa na cestama kao vozilo koje ima najmanje dva kotača i koje se pokreće isključivo snagom vozača ili koje je opremljeno pedalama i pomoćnim (električnim) motorom čija najveća trajna snaga nije veća od 0,25 kW i koja se progresivno smanjuje do nule kad brzina dostigne 25 km/h, ili prije, ako vozač prestane pokretati pedale."
Bicikl je prilično širok pojam, pogleč ovo cijena 10 000 dolara pa domet 60-180km+maksimalna brzina do 45kmh.Švicarac je poželjni brzanac(ajmo mladež HDZ-a kaj se čeka), ali cijena baš i nije ugodna fučkaj ga sad.
https://www.stromerbike.com/en_NL/e-bikes/st5.html
Dakle ja sutra dobim na lotu 200 000kn, i kupim tog Švicarca dakle po zakonu vlasnik ga ne bi ga smio vozit "bez AM kategorije" po očerupanoj Hrvaškoj.Moš si mislit kak ga neko ne bi vozil bez AM kategorije. Sjedi i bicikliraj boli te đon za Muriju, koja ionak ne razlikuje Goluba od Grlice itd.
Nekontam...
Konstantno se priča o eko ovo, eko ono, smanjenju emisija ovih i onih a ele. skuteri se tek sad populariziraju.
2009 sam se odselio u Shenzhen i prvo sto sam primjetio vezano za promet je da imaju previse auta i da se nijedan skuter necuje...
Jedino su policija i par bogatih tatinih sinova imali motore na unutranje irgaranje dok su svi ostali vozili ele. skutere koje osim po nedostatku buke nisi mogao razaznati od "obicnog skutera".
Kad sam krajem 2012 napustio SZ cijena tih ele. mopeda je bila oko 2.5-6k kuna a vec je i tada bila dosta visoka u usporedbi sa 2010-om.
Zašto se sad u EU prodaju za 10k i vise kuna a furamo taj neki eko standard!? Subvencija drzave? ili je to rezervirano za "Genijalne" izume koji ciste džepove građana, pardon motore.?!