Upustanje u oblast 3D Modeliranja

poruka: 7
|
čitano: 5.900
|
moderatori: pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
8 godina
neaktivan
offline
Realna ocekivanja (?)

Prije svega pozdrav i unaprijed izvinjenje ako je slicna tema vec otvorena (iako sam prelistao par stranica foruma te nisam nasao odgovore koji me zanimaju).

 

Mozda ce moje pitanje djelovati previse siroko i zahvatiti mnogo faktora, te buduci da sam vec u startu toga svjestan, iskreno i ne ocekujem neke precizne odgovore i upute, ali bih u svakom slucaju bio mnogo zahvalan za bilo kakav odgovor koji bi mi mogao malo realnije predstaviti generalnu sliku.

 

Nije mi u cilju oduzimati nicije vrijeme velikim porukama ili pisanjem romana, pa cu pokusati biti sto kraci i konkretniji.

 

3d modeliranje mi je oduvijek djelovalo zanimljivo i sve sto sam uradio povodom toga je nista drugo nego mastanje kako bi bilo lijepo baviti se time i postati 'kvalitetan-iskusan' dizajner. Na zalost, na tome je sve ostalo. Sada kada su tu obaveze (posao i porodica) i kada me odjednom zanijela zelja da se upustim u ovu oblast, ostaje mi samo da se ljutim na sebe sto nisam prije 5,7 ili 10 godina poceo raditi na tome. A moje pitanje je upravo vezano za ovo prethodno navedeno.

 

Koristeci Lynda Autodesk 3ds Max 2010 Essential Training, poceo sam uciti 3ds Max i iskreno, za sada mi djeluje poprilicno zanimljivo i jos uvijek me drzi ta neka blaga euforicnost (u biti trcim sa posla da nastavim ove tutoriale koje pratim ujedno i istovremenim radom-vjezbama). Medjutim, kako detaljnije ulazim u neke oblasti, sve sam svjesniji cinjenice da je u pitanju cijela institucija za savladati, a buduci da vise nisam pretjerano mlad i poletan (32 god.), a pored svega su tu, kao sto sam ranije naveo, posao i porodica, tako da dnevno mogu odvojiti najvise 2-3 sata (otprilike dva) za ucenje i rad u 3ds max-u, što mi u konacnici oduzima onaj entuzijazam iz ranih dvadesetih koji je obicno glasio 'samo nebo je granica'.

 

Zamolio bih iskusnije 3d dizajnere tj one koji se komercijalno bave 3d dizajnom (a cim su dosli do toga nivoa, za pretpostaviti da su strucni), da mi, ako je moguce, daju neku realnu sliku, svoje misljenje i nista drugo nego 'brutalnu' istinu (nemam problem sa iskrenoscu koliko god surova bila - vise je cijenim od lazne nade koja rezultira gubljenjem vremena), da mi odgovore:

 

Tim nekim tempom dvosatnog dnevnog ucenja, ukoliko bi se zaista ukljucio i imao neki osnovni smisao za 3d (a mislim da imam - za pet dana sam napravi osovinu za auto - lose izgleda, ali je neki pocetak :) ), koristeci razne i kvalitetne dostupne tutoriale (sto video, sto tekstualne, vjezbe i sl.) sa interneta, da li bih za nekih cca godinu dana mogao savladati 3ds max u toj mjeri da nakon toga imam osnovni temelj za odluciti se koji pravac 3d modeliranja gdje bi nastavio uciti istim navedenim tempom, pa za neke 3-4 godine dosao do nivoa-znanja da mogu 'nesto' i zaradjivati u oblasti 3d modeliranja?

 

Mislim da bi bilo bitno navesti kako ne ciljam na neki ultra profesionalni nivo sa kojim bi zaradjivao velike pare (realan sam i iskren prema sebi i ne smatram da imam taj kapacitet pa mi isto djeluje nemoguce), nego cisto nesto honorarno sa strane jer inace radim u solidnoj i stabilnoj firmi gdje su mi primanja i vise nego ok, tako da 3d dizajn ne bih gledao kao potencijalnu broj 1 profesiju, nego kao 'hobi' - sto volim i sto mi je zanimljivo, te mi cini zamjenu za video igre, filmove i sl.

 

Ali bez obzira koliku zelju imao i koliko mi ovo djelovalo zanimljivo, opet, da budem iskren, ako uzmem sve faktore, 32 god, porodica, posao i cinjenicu da mogu dnevno odvojtii neka dva sata svog jedinog slobodnog vremena, ne bih se opet upustao u to ako cu na kraju potrositi godine i shvatiti da sam se ipak kasno odlucio za ovu oblast i da je suvise zahjevna za mene, pa bih radije u startu prihvatio poraz, nego vodio duge i teske bitke, te na kraju izgubio.

 

Opet sam napisao malo poduzu poruku, ali mislim da nisam mogao krace, jer sam vam morao predstaviti malo detaljniju sliku svoje situacije, pa bi stvarno cijenio iskren i (nebitno koliko) brutalan odgovor i vase misljenje, jer vi iskusniji najbolje znate koliko 'zivota' 3d dizajn oblast zahtijeva.

 

Hvala.

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 16.3.2016 0:05 (A1miR).
 
0 0 hvala 0
16 godina
online
Upustanje u oblast 3D Modeliranja

Sudeći po izobilju odgovora u preko mjesec dana izgleda da veličina eseja baš i ne igra neku ulogu :)

Na pitanje koliko tebi treba da nešto savladaš teško da ti itko može suvislo odgovoriti, jer nisi naveo ni dosadašnja predznanja, sklonosti, vještine ... o predispozicijama sam već nešto pisao (http://www.bug.hr/forum/topic/graficki-programi/3d-modeling-iskustva-programi-problemi-dr/60304.aspx?page=42&jumpto=4561934&sort=asc&view=flat) pa da se ne ponavljam. Više puta naglašavaš kako nemaš vremena, hrpa obaveza, da si star (sa 32 !?), pa bi malo hobi, ali da može biti i posao ... tako da mi se čini da bi te trenutno jedino Grunf mogao posavjetovati ("Bolje častan uzmak nego nečastan poraz") :).

 

Usput, da malo zaofftopičarim :) ... valjda nisam u toku sa fancy nazivima, ali što je uopće 3D dizajner ?

Samo nespretno sklepan hrvatski naziv ili nešto suvislo ? (moderno zvuči :)).

Lijepo je kad dizajner (bilo kog smjera) ujedno vlada i nekim 3D alatom pa sam može i vizualizirati (ili pripremiti za proizvodnju) svoj dizajn ali 3D je malo preširok da bi svi znali sve (kao da programeri znaju sva područja za koja pišu softver) ... da li je netko tko radi 3D tuđeg dizajna još uvijek bar 3D generalist vulgaris ? :)

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Upustanje u oblast 3D Modeliranja

Kao sto kolega vec rece sam pojam 3D dizajner je prilicno sirok, da se tako izrazim.

Sam 3D posao obihvata veeeeeeeliki broj sto slicnih sto totalno razmlicitih podrucja tako da dok se to ne precizira tesko da mozes dobriti kakav bolji odgovor.

Za pocetak ako je fokus samo 3D modeling tj izrada gotovih modela to je jedna stavka.

Ako gledas da se zakopas malo dublje u tematiku pa preci i na rigging, aniamcije, rendering... ee to je vec druga stavka.

Tako da prije nego upadnes u rupu bez dna bih ti savjetovao da pogledas malo sta u stvari sve obuhvata 3D pa da onda nadjes sebe u tom svemu.

Godine igraju ulogu koliko god neki tvrdili da nije tako.

Prije svega pocevsi od faktora slobodnog vremena, posao zena djeca... pa i do samih fizickih mogucnosti.

Da se ne lazemo u 20tim mozes prvovesti 3 dana bez sna pa da malo preklopis i opet kao nov, kako godine idu ostanes jednu noc do zore i sturadan si prakticno bolestan :)

Svakako nije isto kada potrosis maltene citav dan uceci to sto te zanima i ako imas vremena sad dva dnevno.

Tako da uzimajuci sve u obzir ostaje cinjenica da nikako nije kasno ali da bi najbolje bilo da vidis sta sve 3D ustvari obuhvata, koji dio toga te zaniam i onda realno mogucnosti toga za potencijalnu zaradu.

Ako mislis npr e sad cu da naucim animaciju pa idem u pixar.... to je iskreno malo manje realno nego da se fokusiras recimo na arhitekturu i vizualizacije za koje je relativno lakse i naci id ogovoriti poslove. Tako da Pprodji malo dublje tematiku vidi koje podrucje te zaniam i odvazi dali se upustats u toi cisto kao hobi, u tom slucaju sta god da radis svejedno ti je dok god ti je zabavan hobi, ili planiras promjenu karijere, u tom slucaju bi vec ozbgiljnije trebalo odvagati stvari. 

http://www.modsrigs.com/detail.aspx?BuildID=34436
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Upustanje u oblast 3D Modeliranja

Ovo sam napisao prije nego sam pogledao status OP-a, te vidio da je bio zadnji put online u 3. mj 2016, tako da je velika vjerojatnost da on ovo neće pročitati. Ali ako nekome bude od koristi, nek ostane pošto je već tu...

------------------------------------------------------

Ako ti je cilj učenja 3D-a zarada, zaboravi. 
To je funkcioniralo prije cca 10 godina kad su se 3D vizualizacije počele širiti i kad je građevina bujala. Onda se moglo "malo-po-malo" učiti i tu i tamo nešto zaraditi. Ali kako je došla kriza, u kojoj je građevina prva dobila po glavi, pala je i potražnja za 3D-om. U tom periodu je puno onih koji su radi "lake love" krenuli u 3D, odustalo od toga, jer su se klijenti okrenuli ili lošijim ali jednostavnijim i jeftinijim opcijama izrade 3D modela u sklopu arhitektonskog projektiranja ili su se okrenuli jeftinijim tržištima azije. 


Ali, jeftinije ne znači i bolje i isplatljivije, tako da se u zadnjih par godina stvari opet okreću i preferira se usluga kvalitetnijih lokalnih firmi, koje su sposobne odraditi 3D vizualizacije kvalitetno, brzo i profesionalno, ali ne i jeftino. Prije nego nastavim, da napomenem da pod "lokalno" mislim na područje cijele EU.
Tako da podosta posla koji je odlazio jeftinijim indijcima i kinezima, sad dolazi natrag, ali ga preuzimaju firme i freelanceri koje nude kvalitetu, pouzdanost i brzinu, jer se puno firmi opeklo na tim "jeftinim" uslugama. 
Ali, to znači da za nekoga tko se tek ući, nema puno mogućnosti da uz učenje nešto i zaradi, jer ako netko treba 3D treba kvalitetno i ne pita za cijenu, ili treba relativno kvalitetno, ali je spreman riskirati za nižu cijenu i uzeti nekog iz indije/kine. 
Da, nađe se poslova po razno raznim "freelance" siteovima, ali ti freelance poslovi su dovoljni da ti pokriju eventualno troškove struje i da ti ostane za koju kavu. Više se ne može očekivati da ćeš odraditi jedan freelance posao i odma kupiti novi auto i da će ti još ostati za ljetovanje.... 

Tako da bi moj savjet bio svima koje 3D interesira, da sjednu i razmisle što žele sa tim 3D-om postići;
- ako je hobi, onda "udri brigu na veselje" i radi što te zanima, bez puno mučenja oko detalja i finesa

- ako misliš to pretvoriti u posao (bilo da se zaposliš ili otvoriš svoju firmu), onda se treba fokusirati na to da si samostalno napraviš kolekciju referenci koje mogu predstavljati tvoju kvalitetu i stručnost. To ne moraju biti konkretni pravi projekti odrađeni za klijente, nego mogu biti izmišljene stvari ili reprodkcije nekih postojećih stvari (kuće, brodovi, auti i sl.). 
Ali, tu treba voditi računa o par stvari:
1.) Preciznost : sve što radiš mora biti precizno, u točnim mjerama, čistih i pravilnih linija i krivulja. Možeš imati ne znam kako divan rend sa predivnim osvjetljenjem, texturama i sl. ako ti proporcije i dimenzije objekata u sceni ne štimaju. Jer to reflektira tvoju predanost kvalitetnom i preciznom radu. 
2.) Kreativnost : kopiranje modela je ok; jedno vrijeme je bio popularan tutorial za Audi A3 i svi živi su radili Audi A3; ali ono što je netko napravio sa tim modelom nakon što ga je napravio, je ono što odvaja prosjek od "top-lige". Naravno, ta "kreativnost" opet mora biti smislena, uravnotežena i biti unutar konteksta stvari na koje ciljaš. 
3.) Brzina i rokovi : možeš raditi ne znam kako divne modele, ali ako ti treba 6 mj. za napraviti 3D viz prizemnice 15x15m, onda zaboravi. Isto tako, ako veliš da ti treba tjedan dana, onda ti treba tjedan dana; ne 2 tjenda, ne tjedan i 3 dana, ne tjedan i 1 dan, a ne i tjedan i 1h, nego TOČNO tjedan dana (zato uvijek veliš min. 50% više vremena od optimistične procjene; a ako im treba prije, naplatiš dodatno žurnu izradu). 
4.) Komunikacija : DOBRO poznavanje  engleskog je must, jer moraš biti u stanju iskomunicirati to što radiš sa klijentom i razumjeti njihove potrebe i želje. Ukoliko ti je engleski loš, rađe prvo utrošiti vrijeme na učenje engleskog, a onda se okrenut 3D-u (i obavezno windowse i sav software stavit na engleski). I komunikacija sa klijento treba biti redovita, kvalitetna i iskrena; ako je nastao neki problem, klijent to mora znati i mora znati na vrijeme. Muljanje i izvlačenja ako prođu, prođu samo jednom i nikad više kod istog klijenta, ali u 90% slučajeva, ako je komunikacija iskrena i jasna, će klijent razumjeti i izaći u susret.
5.) Opće znanje, logika, strpljenje, fokusiranost - u ovom poslu nema "rada na autopilotu" tako da si ili 100% u tome ili nisi uopće. Svaki projekat je jedinstven i drugačiji, te svaki zahtijeva određeno predznanje ili dobru logiku da se razumije kako to što treba napraviti bi trebalo izgledati ili funkcionirati. Osobno sam radio projekte koji su zahtijevali od mene da naučim i poznajem kompletnu ljudsku anatomiju, drugi su zahtijevali dobro poznavanje arhitektonske dokumentacije i principa gradnje zgrada, treći detaljno poznavanje dijelova i mehanike auta, četvrti brodova, peti su zahtijevali znanje programiranja i sl.... I u svakom je situacija bila takva da sam morao detaljno učiti o svakom tom polju koje sam radio, kako bi mogao kvalitetno odraditi posao. 
A strpljenje je tu ključan faktor, jer nekad treba učiti i dosadne stvari... a nekad treba jednostavno imati i strpljenja sa poprilično napornim i teškim klijentima.

Eto, tolko od mene; za sad mi ne pada ništa drugo na pamet, ali ako netko ima još kakvih pitanja, slobodno pita.

http://www.dd3d-studio.com/
Moj PC  
2 0 hvala 4
12 godina
neaktivan
offline
Re: Upustanje u oblast 3D Modeliranja
Vidim da vas ovdje ima koji ste duze u vodama 3d modeliranja pa da iznesem svoju situaciju i da potrazim misljenje i savjete oko 3d modeliranja.
Naime, meni su 34 godine, vec 10tak godina radim u jednoj firmi i posao mi je koliko toliko stabilan, ali sam se iskreno zasitio... Medjutim kako nikada nisam zavrsio faks (rano se ozenio, djeca, stambeni kredit i briga oko finansija) jasno je da i nemam puno mogucnosti oko posla, pogotovo u BiH... Ovdje cak ljudi s faksom jedva dolaze do posla a kamo li sa SSS... ali dobro nije to sad tema.
Ja sam se prije par dana prvi put susreo sa 3d modeliranjem, dok sam skidao s torrenta 3ds max instalirao sam sebi sketchup cisto da vidim da li je to to i moram reci da sam se odusevio, pratio sam tutorijal i uz njega mi je sve islo od ruke...
Definitivno sam odlucio da mi to bude hobi... E sad, zanima me kakve su sanse kad bi ja svaki dan minimum 4-5h ucio 3d modeliranje da nakon godinu-dvije mognem naplacivati rad... Ne mastam uopste o nekim velikim ciframa, recimo da li je realno da ja nakon eto recimo dvije godine preko freelance-a ili radeci za nekoga mjesecno zaradim 500eura?
Moj trenutni posao ukljucuje i nocni rad gdje od 12h imam mozda 2h efektivnog rada i svo ostalo slobodno vrijeme bi koristio za ucenje.
Da napomenem da u Photoshopu nisam bas najbolji a procitao sam da su usko vezani pa bi morao i na njemu poraditi.
Sta mislite?
 
0 0 hvala 0
12 godina
neaktivan
offline
Re: Upustanje u oblast 3D Modeliranja
Iko ista da mi kaze?
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Upustanje u oblast 3D Modeliranja
Esprit kaže...
Vidim da vas ovdje ima koji ste duze u vodama 3d modeliranja pa da iznesem svoju situaciju i da potrazim misljenje i savjete oko 3d modeliranja.
Naime, meni su 34 godine, vec 10tak godina radim u jednoj firmi i posao mi je koliko toliko stabilan, ali sam se iskreno zasitio... Medjutim kako nikada nisam zavrsio faks (rano se ozenio, djeca, stambeni kredit i briga oko finansija) jasno je da i nemam puno mogucnosti oko posla, pogotovo u BiH... Ovdje cak ljudi s faksom jedva dolaze do posla a kamo li sa SSS... ali dobro nije to sad tema.
Ja sam se prije par dana prvi put susreo sa 3d modeliranjem, dok sam skidao s torrenta 3ds max instalirao sam sebi sketchup cisto da vidim da li je to to i moram reci da sam se odusevio, pratio sam tutorijal i uz njega mi je sve islo od ruke...
Definitivno sam odlucio da mi to bude hobi... E sad, zanima me kakve su sanse kad bi ja svaki dan minimum 4-5h ucio 3d modeliranje da nakon godinu-dvije mognem naplacivati rad... Ne mastam uopste o nekim velikim ciframa, recimo da li je realno da ja nakon eto recimo dvije godine preko freelance-a ili radeci za nekoga mjesecno zaradim 500eura?
Moj trenutni posao ukljucuje i nocni rad gdje od 12h imam mozda 2h efektivnog rada i svo ostalo slobodno vrijeme bi koristio za ucenje.
Da napomenem da u Photoshopu nisam bas najbolji a procitao sam da su usko vezani pa bi morao i na njemu poraditi.
Sta mislite?

 Pa, tehnički ako imaš volje i vremena, sve se može naučiti. A pošto nema nekog standardiziranog načina mjerenja nečijeg znanja 3D-a, tvoji radovi su ti jedini način kako dobiti posao / projekt. Dakle, treba raditi na vlastitom portofliju tako da usljed manjka konkretnih odrađenih projekata, u startu možeš te vlastite radove predočiti kao reference. Tako da vrijeme učenja treba upariti sa izradom vlastitog portofilja, a onda polako tržiti poslove, ako se time misliš komercijalno baviti.  A sve ovo što sam naveo u mojem prethodnom postu i dalje vrijedi. 

 

http://www.dd3d-studio.com/
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice