Koji glup naslov. Elektrifikacije je definirana cijenom baterija, potom cijenom i tek onda cijenom. Jesam li spomenuo da je cijena baterija bitna?
Mercedes razvija baterije s čvrstim elektrolitom z
- poruka: 12
- |
- čitano: 3.535
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
"...snižavajući im cijenu i povećavajući autonomiju". Čak i da nije uz nižu cijenu, povećanje autonomije znači više za manje. Samo prekasno, tek za 10-tak godina. Kinezi će do tad proizvodit leteće automobile.
"...snižavajući im cijenu i povećavajući autonomiju". Čak i da nije uz nižu cijenu, povećanje autonomije znači više za manje. Samo prekasno, tek za 10-tak godina. Kinezi će do tad proizvodit leteće automobile.
Pusti ti te priče. Solid state nije jeftiniji po kWh. Jedino što postaje lakše nakrcati bateriju velikog kapaciteta. Povećanje dometa donosi sve manju korist što se dalje ide. Koliko je bolji auto od 600 km od onog sa 400? 50%? Ne bih rekao, ionako si svaki dan doma, a par puta godišnje na duljim putovanjima svejedno trebaš javne punionice. I to je ono što je bitno, tamo gdje ih ima dovoljno, a punjenje je brzo, domet postaje skoro pa irelevantan.
Ne bi se složio. Vozio sam od HR do DE nekih 1000 km (i natrag toliko), tankao jednom u HR, jednom prije Munchena, i jednom pred ciljem (oko 40 l je tank). Sveukupno mi je trebalo oko 16h (i tako 3x2 puta). Znači električni sa 400 km dometa je skoro pa identičan dometom do Munchena, a ovaj od 600 km bi mogao komotno do cilja sa samo jednim punjenjem tijekom putovanja. Slično i u gradu: ako nemaš punionicu na poslu ili kod kuće (što je čest slučaj jer većina živi u stanovima), više vrijedi veći domet s obzirom na veću potrošnju u gradovima, nego li veća brzina punjenja (za koju govore da više šteti bateriji).
Ne bi se složio. Vozio sam od HR do DE nekih 1000 km (i natrag toliko), tankao jednom u HR, jednom prije Munchena, i jednom pred ciljem (oko 40 l je tank). Sveukupno mi je trebalo oko 16h (i tako 3x2 puta). Znači električni sa 400 km dometa je skoro pa identičan dometom do Munchena, a ovaj od 600 km bi mogao komotno do cilja sa samo jednim punjenjem tijekom putovanja. Slično i u gradu: ako nemaš punionicu na poslu ili kod kuće (što je čest slučaj jer većina živi u stanovima), više vrijedi veći domet s obzirom na veću potrošnju u gradovima, nego li veća brzina punjenja (za koju govore da više šteti bateriji).
Pa ako baš ideš u Njemačku gdje se može jako brzo voziti, bolja ti je strategija stiskati do poda, stati svakih 200 km i brzinski napuniti od 5-60% u 10-tak minuta, pa opet ful gas. Brže ćeš stići nego da se taljigaš 90 km/h da bi postigao 600 km. Cijela priča o dometu je bitna iz samo jednog razloga - punionice. Em su razbacane, em relativno sporo pune. Da je to 5 minuta, bolio bi te đon jel ima 200 ili 400 km, uzeo bi ono što je jeftinije osim ako ne putuješ svaki dan ZG-OS.
Pa ne baš, benzinski motori imaju najbolju iskoristivost pri brzini između 90-120 km/h. Bez brige, potegao sam na Autobahn-u i preko 200 km/h jer je jednostavno bio gušt, a i malo da se motor razradi.
A što se tiče baterija: kažu da je ne bi trebali puniti iznad 80% i ne dozvoliti da padne ispod 20% ako želiš sačuvati bateriju maksimalno (vidjet ćemo kako će bit sa solid state baterijama).
Poanta je: što veći kapacitet baterije, to je više možes držati u optimalnom stanju kad je u pitanju trajnost. Baterije su (još uvijek) skupe.
Ako će u nekoj skoroj budćnosti biti EV npr. veličine P-208/2008 s baterijom od 100kWh po cijeni od 25-35k €, onda će ljudi početi možda i kupovati EV.
Meni je bitna što veća baterija, iako to nije racionalno, ali zašto ne imati EV koji može proći 500-600 km autoceste, bez da se ga puni.
npr. Tesla Y s 125kWh, ali iste težine kao sada LR model i naravni možda 10% veće cijene (još bolje niža cijena, ajoš veća baterija), ili nešto od kineza, ali jeftinije.
Ako je vjerovati kinezima da će baterije doći na 40-50$ po kWh, i modeli gustoće oko 500Wh po kg (naravno upitna cijena navedene), onda EV imaju budućnost,
ali naravno i dalje su potrebni novi punjači u gradovima i otvorenim cestama.
Pa ne baš, benzinski motori imaju najbolju iskoristivost pri brzini između 90-120 km/h. Bez brige, potegao sam na Autobahn-u i preko 200 km/h jer je jednostavno bio gušt, a i malo da se motor razradi.
A što se tiče baterija: kažu da je ne bi trebali puniti iznad 80% i ne dozvoliti da padne ispod 20% ako želiš sačuvati bateriju maksimalno (vidjet ćemo kako će bit sa solid state baterijama).
Poanta je: što veći kapacitet baterije, to je više možes držati u optimalnom stanju kad je u pitanju trajnost. Baterije su (još uvijek) skupe.
Ne vidim kako se benzinac uklapa u moje brbljanje o baterijama, ali nek ti bude.
Kako koja baterija. Moja se može i treba jednom tjedno napuniti do 100%. S druge strane, takve maksimalne domete trebaš samo povremeno, ako nisi ranije spomenuti izuzetak, i tako ti je svejedno da li ima 400 ili 500 km dometa ako taj dan trebaš 60 km (tipična dnevna kilometraža), a navečer stižeš doma na punjač (ako ti uopće treba taj dan i sutra i prekosutra).
Ne vidim kako se benzinac uklapa u moje brbljanje o baterijama, ali nek ti bude.
Kako koja baterija. Moja se može i treba jednom tjedno napuniti do 100%. S druge strane, takve maksimalne domete trebaš samo povremeno, ako nisi ranije spomenuti izuzetak, i tako ti je svejedno da li ima 400 ili 500 km dometa ako taj dan trebaš 60 km (tipična dnevna kilometraža), a navečer stižeš doma na punjač (ako ti uopće treba taj dan i sutra i prekosutra).
Je, sad vidim da si govorio o stiskanju do poda za bateriju, mislio da meni govoriš za moje putovanje benzincem. Opet kažem: većina stanovništva živi u gradovima i nema doma punjač. Ako ga nemaju i na poslu, bolja im je opcija maksimalni domet.
Ne vidim kako se benzinac uklapa u moje brbljanje o baterijama, ali nek ti bude.
Kako koja baterija. Moja se može i treba jednom tjedno napuniti do 100%. S druge strane, takve maksimalne domete trebaš samo povremeno, ako nisi ranije spomenuti izuzetak, i tako ti je svejedno da li ima 400 ili 500 km dometa ako taj dan trebaš 60 km (tipična dnevna kilometraža), a navečer stižeš doma na punjač (ako ti uopće treba taj dan i sutra i prekosutra).
Je, sad vidim da si govorio o stiskanju do poda za bateriju, mislio da meni govoriš za moje putovanje benzincem. Opet kažem: većina stanovništva živi u gradovima i nema doma punjač. Ako ga nemaju i na poslu, bolja im je opcija maksimalni domet.
Stanovi će biti problem, nema sumnje. Međutim, tu ima nekoliko faktora koje treba uzeti u obzir - ako ne puniš doma, moraš imati infrastrukturu. Bila baterija od 1000 km ili od 100, ukupna količina struje koja se MORA isporučiti je ista (čak nešto viša ako imaš veće i teže baterije) stoga opet moraš ciljati dovoljan broj punionica s vrlo brzim punjenjem. Ako ih imaš kao benzinske, svakih par kilometara u većim gradovima, a punjenje traje kratko - nikakav problem. Ako imaš punionicu tu i tamo, spora je a tvoja baterija ima za 1000 km, onda ćeš satima sjediti u nekoj pripizdini i čekati da se napuni... karikiram, ali vidiš kamo idem. Drugo, broj ljudi koji žive u stanovima je oko 45% na razini EU, kod nas znatno manje - minus Novi Zagreb, Malešnica, dio Splita i tako redom. U gradovima veće gustoće, automobil je ionako tlaka, nemaš ga gdje parkirati, gužve ubijaju smisao posjedovanja auta. Ukratko, dobar dio Zagrepčanaca živi normalno bez auta ili s jednim za cijelu familiju za ljetovanja, dok okolica ne može bez 3-4 auta po kući.
Ne vidim kako se benzinac uklapa u moje brbljanje o baterijama, ali nek ti bude.
Kako koja baterija. Moja se može i treba jednom tjedno napuniti do 100%. S druge strane, takve maksimalne domete trebaš samo povremeno, ako nisi ranije spomenuti izuzetak, i tako ti je svejedno da li ima 400 ili 500 km dometa ako taj dan trebaš 60 km (tipična dnevna kilometraža), a navečer stižeš doma na punjač (ako ti uopće treba taj dan i sutra i prekosutra).
Je, sad vidim da si govorio o stiskanju do poda za bateriju, mislio da meni govoriš za moje putovanje benzincem. Opet kažem: većina stanovništva živi u gradovima i nema doma punjač. Ako ga nemaju i na poslu, bolja im je opcija maksimalni domet.
Stanovi će biti problem, nema sumnje. Međutim, tu ima nekoliko faktora koje treba uzeti u obzir - ako ne puniš doma, moraš imati infrastrukturu. Bila baterija od 1000 km ili od 100, ukupna količina struje koja se MORA isporučiti je ista (čak nešto viša ako imaš veće i teže baterije) stoga opet moraš ciljati dovoljan broj punionica s vrlo brzim punjenjem. Ako ih imaš kao benzinske, svakih par kilometara u većim gradovima, a punjenje traje kratko - nikakav problem. Ako imaš punionicu tu i tamo, spora je a tvoja baterija ima za 1000 km, onda ćeš satima sjediti u nekoj pripizdini i čekati da se napuni... karikiram, ali vidiš kamo idem. Drugo, broj ljudi koji žive u stanovima je oko 45% na razini EU, kod nas znatno manje - minus Novi Zagreb, Malešnica, dio Splita i tako redom. U gradovima veće gustoće, automobil je ionako tlaka, nemaš ga gdje parkirati, gužve ubijaju smisao posjedovanja auta. Ukratko, dobar dio Zagrepčanaca živi normalno bez auta ili s jednim za cijelu familiju za ljetovanja, dok okolica ne može bez 3-4 auta po kući.
Ono na što ciljam je kuća-posao bez punjenja, a za vikend punjenje jednom ili dva puta ovisno da li se pravi neki izlet i slično. Ne znam za brojke na razini EU, ali znam da u Njemačkoj većina ne živi u svojoj nekretnini. Iako se većinom radi o stanovima, oni imaju podzemne garaže ispod stambenih zgrada tako da im je lako puniti doma.
Ono na što ciljam je kuća-posao bez punjenja, a za vikend punjenje jednom ili dva puta ovisno da li se pravi neki izlet i slično. Ne znam za brojke na razini EU, ali znam da u Njemačkoj većina ne živi u svojoj nekretnini. Iako se većinom radi o stanovima, oni imaju podzemne garaže ispod stambenih zgrada tako da im je lako puniti doma.
Rentaš ili ne, nije bitno - ionako moraš platiti sve režije pa tako i struju ako puniš... Prosjek za EU je 45% u stanovima, ostalo je u kućama, samostojeće ili u nizu. Dobar dio zgrada su manje, sa par stanova gdje svako ima svoje parking mjesto pa tako može imati i svoju utičnicu. U starim gradovima je to malo zajebanije, ali tamo je ionako u prosjeku manje auta po glavi, rjeđe se vozi. Samo treba što više brzih punionica, da na svakoj možeš platiti bez skidanja aplikacije, samo karticom i to ispada ko benzinska, staneš na 10 minuta, provučeš karticu, bježi dalje.