čemu retrovizori ako nema vozača?
Waymo najavio sustav robotaksija šeste generacije
- poruka: 14
- |
- čitano: 2.964
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
čemu retrovizori ako nema vozača?
čemu prednji i zadnji kraj vozila, zašto ne u oba smjera?
čemu brisači stakala?
Teško smeće, Rajmekova prva generacija robotaksija navođenog daljincem smaže Waymo za marendu.
čemu retrovizori ako nema vozača?
čemu prednji i zadnji kraj vozila, zašto ne u oba smjera?
čemu brisači stakala?
pa baš to, čemu brisači? ako nema volan onda je i to bespotrebno
Brisači pomažu povećanoj vidljivost onim vozačima koji se voze iza tog auta.
Pa nisu brisaci tu samo zbog vozaca. Po vama ni prozori nisu potrebni. Tko bi se normalan vozio u limenoj kutiji bez da vidi van? Nitko.
čemu retrovizori ako nema vozača?
-primarno, jer su to teh.uvjeti za vozilo-registraciju, sekundarno, jer senzori-videokamere negdje moraju biti ugrađeni pri čemu je pozicija retrovizora dobra za namjenu + svako takvo vozilo ih ima više ako ih nazovemo 'retrovizori'.. recimo krovni senzor-retrovizor-lidar-radar.. dok mi kao ljudi samo bočne i unutarnji-centralni retrovizor doživljavamo kao retrovizore.. odnosno retro-unazad, je samo 'smjer' gledanja, pa bi teoretski kameru-senzor koji kontrolira bokove mogli zvati bokovizor ili prednju prednjovizor.. :)
-tercijalno, ako vozilo ima mogćnost upravljanja 'ljudskim vozačem', tad za vožnju mora imati upravo sve propisano propisima, osim sjedala recimo sigurnosni pojas na mjestu za sjedenje-vozača.. ako tog sjedala nema, tad nema ni obveze pojasa na tom mjestu itd..
Pa nisu brisaci tu samo zbog vozaca. Po vama ni prozori nisu potrebni. Tko bi se normalan vozio u limenoj kutiji bez da vidi van? Nitko.
dobro pitanje,
zašto uopće postoji waymo, zašto nema više autonomnih vozila koji prevoze samo robu, (pa ti ne trebaju ni stakla, infotainment, niti sjedalice.) čemu tolika fiksacija na ljudske putnike?
-cijena.. tj ako nisi primijetio, skuplja je dostava ljudi što inače nazovemo taxi-prijevoz, od npr dostave paketa-pizze i sl.. :) odnosno, zarada.
-cijena.. tj ako nisi primijetio, skuplja je dostava ljudi što inače nazovemo taxi-prijevoz, od npr dostave paketa-pizze i sl.. :) odnosno, zarada.
po toj logici, nek naprave autonomni prijevoz specijalnog tereta, siguran sam da je to još skuplje...
-nasuprot.. time bi prijevoznik zaradio-naplatio manje, ovako za spec.terete-prijevoz imaš ekipe-timove, desetke osoba koje hodaju oko vozila itd.. ako to radi 'robot' tad su višak.. elementarna matematika-biz :) pri čemu će ako i vozi robot-ai (samostalno) i dalje naplaćivati ostatak šetaća-osoblja.. pa sve do teleportacije koja opet poslovnom logikom neće biti jeftinija ako pitamo biz stranu, tj ovisi koga pitaš, onog tko plaća ceh ili onog tko na tome zarađuje, pri čemu postoje dvije suprotne strane-interesa a biz je onaj tko stvara trend, mada korisnika reklama uvjerava da je on taj.. :)
-nasuprot.. time bi prijevoznik zaradio-naplatio manje, ovako za spec.terete-prijevoz imaš ekipe-timove, desetke osoba koje hodaju oko vozila itd.. ako to radi 'robot' tad su višak.. elementarna matematika-biz :) pri čemu će ako i vozi robot-ai (samostalno) i dalje naplaćivati ostatak šetaća-osoblja.. pa sve do teleportacije koja opet poslovnom logikom neće biti jeftinija ako pitamo biz stranu, tj ovisi koga pitaš, onog tko plaća ceh ili onog tko na tome zarađuje, pri čemu postoje dvije suprotne strane-interesa a biz je onaj tko stvara trend, mada korisnika reklama uvjerava da je on taj.. :)
možda kad bi se dostavljač pizze vozio waymom bi bilo bolje za biz?
Pa nisu brisaci tu samo zbog vozaca. Po vama ni prozori nisu potrebni. Tko bi se normalan vozio u limenoj kutiji bez da vidi van? Nitko.
dobro pitanje,
zašto uopće postoji waymo, zašto nema više autonomnih vozila koji prevoze samo robu, (pa ti ne trebaju ni stakla, infotainment, niti sjedalice.) čemu tolika fiksacija na ljudske putnike?
Dugi odgovor je Američka povijest od 1861. preko 1928. do danas.
Kraći odgovor je samo-ostvarajujuće proročanstvo Elona Muska i Tech kompanija temeljeno na:
Srednjem odgovoru gdje se Amerika zbog:
1. otkrića nafte na svom tlu
2. Mehanizacije ratovanja u WW1
3. nemogućnošću daljnje pravno-tržišne bitke sa oligopolom željezničkih kompanija
4. masovnog uspjeha Auto-industrije - Ford
5. Imperijalističkog zaokreta zbog francusko-britanskog pokušaja da ostvare kontrolu nad naftom Bliskog Istoka nakon raspada Otomanskog Carstva u WW1.
6. snažnog individualističkog pristupa društvu
7. rasističkih segregirajućih urbanističkih planova kojima se bjelačka srednja klasa odvajala u udaljene suburbije dalje od imigranata i crnaca time ukidajući potrebu za razvojem javnog prijevoza nauštrb osobnih vozila
8. udruženja proizvođača aviona sa ratnim strojem gdje je avion zamjenio vlak
okrenula automobilima i kamionima kao glavnim prijevoznim sredstvima.
Samim time Amerika, za razliku od Kine, Japana i Francuske nije usmjerila kompletnu razvojnu industriju u smjeru učinkovitijeg transporta što većeg broja ljudi već je fokus na komociji pojedinca.
To se također može predočiti evolucijom američkog kapitala:
1. Ugljen -> Željeznica -> Nafta -> Tech -> Tech Parazitiranje
Kako sve te iskorake prati sprega vojne industrije i Wall Streeta, svaka je industrija imala veće prihode od prijašnje sa daleko manje uloženog rada, pa tako Amazon kao posrednik u trgovini ima daleko veće prihode i jači monopol od Union Pacifica koji je em morao ulagati u infrastrukturu, em mu je Vlast rušila akvizicije zbog tih monopola.
Isto se desilo i sa AT&T koji je razdvojen zbog monopola nad komunikacijskim mrežama, dok danas monopol nad "platformama" nije jednako snažno sankcioniran.
No kako su Google, Amazon i Meta tek posrednici između industrije i kupca, samim time rast, čak i monopolima usprkos, ima plafon te se moraju diversificirati u druge vidove zarade - a kako je pružanje subscription based usluge najlakši način zarade - Google u biti ne razvija "industriju" već nameće svoj poslovni model na sve što može.
Isto tako Uber i Booking/AirBnB nisu ni tech kompanije, ni prijevozničke/hotelijerske, već paraziti na tuđem poslovnom modelu.
I to je jasna distinkcija - dok postoji konkretna industrija postojati će i paraziti, problem je što se održavanje parazitskog položaja uspijeva jedino monopolističkim makinacijama i svetim gralom svakog poslovanja:
1. Rizik se outsourcea
2. Profit se monopolizira
Zašto sam onda spomenuo Elona Muska i Tech kompanije u uvodu? Jer je proizvodnja Tesle skupa i besmislena ukoliko se od države i korisnika usluga može zaraditi daleko više bez da uopće proizvodiš išta.
Zato Musk od Tesle pokušava napraviti Uber-na-državnim-jaslama, a Google outsourcea proizvodnju Zeekru. I zato je Musk lobirao da mu se tutne gradnja tunela ispod gradova za možda najgluplju ideju ikad izrečenu u javnosti.
No eto - u Las Vegasu je prošlo i Musk je zaradio lijepi novac (dijelom poreznih obveznika).
čemu retrovizori ako nema vozača?
-primarno, jer su to teh.uvjeti za vozilo-registraciju, sekundarno, jer senzori-videokamere negdje moraju biti ugrađeni pri čemu je pozicija retrovizora dobra za namjenu + svako takvo vozilo ih ima više ako ih nazovemo 'retrovizori'.. recimo krovni senzor-retrovizor-lidar-radar.. dok mi kao ljudi samo bočne i unutarnji-centralni retrovizor doživljavamo kao retrovizore.. odnosno retro-unazad, je samo 'smjer' gledanja, pa bi teoretski kameru-senzor koji kontrolira bokove mogli zvati bokovizor ili prednju prednjovizor.. :)
-tercijalno, ako vozilo ima mogćnost upravljanja 'ljudskim vozačem', tad za vožnju mora imati upravo sve propisano propisima, osim sjedala recimo sigurnosni pojas na mjestu za sjedenje-vozača.. ako tog sjedala nema, tad nema ni obveze pojasa na tom mjestu itd..
Evo odgovora: Jer se takvi automobili (večina njih) proizvode na način da se preradi neko drugo cestovno vozilo i zbog toga imaju iste dijelove. Ako koristiš karoseriju nekog automobila, micanje tako nečeg bi poskupilo proizvodnju jer bi se ponovo morali raditi testovi i čekati da zakonodavac donese zakonski akt (ako već nije) koji bi omogućio da se takva vozila koriste (autonomna vozila bez dijelova koji im ne trebaju).