Još svima nije jasno. Autonomna vozila ne mogu voziti na istoj prometnici gdje su Mujo i Haso. Zaboravite to. Kada se definiraju prometnice isključivo za autonomna vozila, onda će to funkcionirati...
Samovozeći automobili uglavnom su bolji vozači, al
- poruka: 12
- |
- čitano: 5.965
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Šah i slične igre imaju jasno definirana pravila, a u promet ljudi unesu puno svoje osobnosti. Ako će mašine jednog dana to moći savršeno razumjeti i oponašati, zbogom ljudski rode. Prije mislim ca ćemo mi ljudi prilagoditi stil vožnje samovozećim autima jednom kad ostanemo u manjini na cestama. Kao što već danas manje ili više svjesno postupamo naizgled nelogično u nekim situacijma s mašinama. Npr. kad restartamo PC, šamaramo automat sa čokoladicama ili zagrijavamo bateriju rukama po vrlo hladnomo vremenu.
Šah i slične igre imaju jasno definirana pravila, a u promet ljudi unesu puno svoje osobnosti. Ako će mašine jednog dana to moći savršeno razumjeti i oponašati, zbogom ljudski rode. Prije mislim ca ćemo mi ljudi prilagoditi stil vožnje samovozećim autima jednom kad ostanemo u manjini na cestama. Kao što već danas manje ili više svjesno postupamo naizgled nelogično u nekim situacijma s mašinama. Npr. kad restartamo PC, šamaramo automat sa čokoladicama ili zagrijavamo bateriju rukama po vrlo hladnomo vremenu.
Nijedna navedena procedura nije nelogična.
A u prometu zadnje treba koristiti osobnost, pravila su bitnija. Po tome bi autonomna vozila trebala biti bitno bolja od većine vozača. Nemaju nikakvu potrebu ikog oponašati.
Šah i slične igre imaju jasno definirana pravila, a u promet ljudi unesu puno svoje osobnosti. Ako će mašine jednog dana to moći savršeno razumjeti i oponašati, zbogom ljudski rode. Prije mislim ca ćemo mi ljudi prilagoditi stil vožnje samovozećim autima jednom kad ostanemo u manjini na cestama. Kao što već danas manje ili više svjesno postupamo naizgled nelogično u nekim situacijma s mašinama. Npr. kad restartamo PC, šamaramo automat sa čokoladicama ili zagrijavamo bateriju rukama po vrlo hladnomo vremenu.
Nijedna navedena procedura nije nelogična.
A u prometu zadnje treba koristiti osobnost, pravila su bitnija. Po tome bi autonomna vozila trebala biti bitno bolja od većine vozača. Nemaju nikakvu potrebu ikog oponašati.
Napisao sam "naizgled nelogične procedure". Kad znaš razlog, onda je naravno i logično. Ali da li bi probao izaći i ponovo ući u auto ako neće upaliti, ili možda zagrijati rukama ručicu mjenjača? Iil tresnuti mobitel na pod ako mu je baterija skoro prazna? To bi bili jednako (ne)logični pokušaji kao ovi koje sam nabrojio. Tako ćeš možda u budućnosti bespotrebno kočiti prije križanja ili mijenjati traku (glupi primjeri, ne pada mi trenutno ništa pametinje na pamet) da bi se bolje uklopio u ponašanje samovozećih auta.
A što se tiče poštivanja pravila u prometu: sasvim si u pravu, ona su jasno propisana i da ih se svi slijepo drže, promet bi bio puno jednostavnija stvar nego šah. Ali ako si jednom iskusio promet u Palermu (da ne kažem u Indiji), ta slika se dosta promijeni. Mislim da bi se prosječno vrijeme preživljavanja jednog samovozećeg auta tamo mjerilo u sekundama. Problem je čak i ljudima uklopiti se u nepisana pravila nove sredine - iskusni vozač iz Palerma bi imao jednako problema u New Delhiju kao ti i ja.
Nijedna navedena procedura nije nelogična.
A u prometu zadnje treba koristiti osobnost, pravila su bitnija. Po tome bi autonomna vozila trebala biti bitno bolja od većine vozača. Nemaju nikakvu potrebu ikog oponašati.
Napisao sam "naizgled nelogične procedure". Kad znaš razlog, onda je naravno i logično. Ali da li bi probao izaći i ponovo ući u auto ako neće upaliti, ili možda zagrijati rukama ručicu mjenjača? Iil tresnuti mobitel na pod ako mu je baterija skoro prazna? To bi bili jednako (ne)logični pokušaji kao ovi koje sam nabrojio. Tako ćeš možda u budućnosti bespotrebno kočiti prije križanja ili mijenjati traku (glupi primjeri, ne pada mi trenutno ništa pametinje na pamet) da bi se bolje uklopio u ponašanje samovozećih auta.
A što se tiče poštivanja pravila u prometu: sasvim si u pravu, ona su jasno propisana i da ih se svi slijepo drže, promet bi bio puno jednostavnija stvar nego šah. Ali ako si jednom iskusio promet u Palermu (da ne kažem u Indiji), ta slika se dosta promijeni. Mislim da bi se prosječno vrijeme preživljavanja jednog samovozećeg auta tamo mjerilo u sekundama. Problem je čak i ljudima uklopiti se u nepisana pravila nove sredine - iskusni vozač iz Palerma bi imao jednako problema u New Delhiju kao ti i ja.
Palio sam i gasio auto radi problema (Smart), nije baš da su samo računala sklona tome.
Ponašanje samovoznih automobila? Samo da poštuju zakon. Zašto bi mijenjao traku drugačije nego s "ljudskim" vozačima?
Zašto bi grijao mjenjač? Tresnuo mobitel o pod?
A i u Indiji imaš firme koje su krenule s tim jer smatraju da je Indija idealno mjesto za to. To što sad vozači ne poštuju zakone nije problem vozila vez vozača.
Znaci nebudu nikada, jel mozes zamisliti robota da je bolji u penjanju na neku planinu od čovjeka? Tako i ovde previše varijabli koje ni skynet nemoze to procesirati poput covjeka.
Po skepticnim komentarima, kao da sam zalutao na forum Vecernjaka, a ne Bug Forum.
Imam dovoljno godina , da se sjecam tvrdnji "znalaca" - da kompjuter nece nikad pobjediti sahovskog velemajstora...
Govorilo se tada, da ljudska intuicija nema zamjenu. Danas ti isti izucavaju poteze AlphaZero i lupaju glavu - kako?
Sada, opet, citam istu pricu. Kako autonomna vozila nece moci ovo, ili ono...
Zasniva li se kretanje vozila na zakonima fizike?
Zasniva li se javni promet, na pisanim zakonima i pravilima?
Sve to kompjuter moze, uz dovoljno simulacije i treninga, poznavati bolje od ljudi.
I psihologija je nauka, koja se moze nauciti, ali bih se prije osvrnuo na cinjenicu, da ni ovi "skeptici" nisu bas Frojdovi i Jungovi...
Znaci nebudu nikada, jel mozes zamisliti robota da je bolji u penjanju na neku planinu od čovjeka? Tako i ovde previše varijabli koje ni skynet nemoze to procesirati poput covjeka.
mogu lako zamisliti
ima siljke na rukama i nogama, i penje se na mt everest po ravnoj liniji bez problema
Valjda se ljudi osjecaju ugrozeno pa zato takvi komentari.
Ne mora AI uopce imat nekakvu intuiciju i kaj ja znam kaj. Samo da ne radi gluposti na cesti i drzi se propisa vec je to velik posao i dobar dio sranja kojeg mi radimo je maknut.
Ja bi prvo dao zakon da svi BMW-i moraju bit autonomni. :P
Znaci nebudu nikada, jel mozes zamisliti robota da je bolji u penjanju na neku planinu od čovjeka? Tako i ovde previše varijabli koje ni skynet nemoze to procesirati poput covjeka.
Koju planinu?
Roboti Boston Dynamics-a se vec krecu kroz prilicno strme predjele...
A ako ti je zahtjev za kvalifikaciju planinara/vozaca, da se popenje na Mt. Everest, u Zagrebu bi imao manje od 10 automobila...
Ne trebaju roboti biti Schumaheri, na cestama voze i 80 godisnjaci...
Po skepticnim komentarima, kao da sam zalutao na forum Vecernjaka, a ne Bug Forum.
Imam dovoljno godina , da se sjecam tvrdnji "znalaca" - da kompjuter nece nikad pobjediti sahovskog velemajstora...
Govorilo se tada, da ljudska intuicija nema zamjenu. Danas ti isti izucavaju poteze AlphaZero i lupaju glavu - kako?
Sada, opet, citam istu pricu. Kako autonomna vozila nece moci ovo, ili ono...
Zasniva li se kretanje vozila na zakonima fizike?
Zasniva li se javni promet, na pisanim zakonima i pravilima?
Sve to kompjuter moze, uz dovoljno simulacije i treninga, poznavati bolje od ljudi.
I psihologija je nauka, koja se moze nauciti, ali bih se prije osvrnuo na cinjenicu, da ni ovi "skeptici" nisu bas Frojdovi i Jungovi...
Izvlačiš parcijalne primjere. Bilo je i drugih primjera predviđanja koja se nisu ostvarila i neće još dugo. Skeptičan biti prema novotarijama bi trebalo biti normalno stanje. Napravi i dokaži da radi radi pa možemo razgovarati. To nikoga ne bi trebalo vrijeđati.