potpuno je u redu da država debeloj guski vrat maže i s tuđim pimpekom mlati po gloginjama: bogatašima koji si uopće mogu priuštiti takve automobile (i boli ih q za "poticaje") i prekenjavati se (samozavaravajući se kako su "ekološki svjesni") statusnim simbolima još daje i poticaje. iz proračuna. koji pune svi (a najviše oni koji zarađuju malo). ista ta država vozi najveće zagađivače. genijalno.
I službeno započela ovogodišnja priča o poticajima
- poruka: 20
- |
- čitano: 12.539
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Za fizičke osobe, znači privatne kupce..
-ne, tj ako se želi pravno-pedantno nešto opsiati-objasniti tad se ne može koristiti pogrešan ili kolokvijalni naziv.. mada svi znamo što se misli..
-privatno je privatno, privatno vlasništvo, biznis-firma je također privatna, no to je biz-komercijala i to je kriterij, ne privatna-osobna osoba, fizička, dok pravni termin za firmu postoji kao pravna osoba (ne fizička)..
-kućni, osobni, kranji, kupac za svoje potrebe, ne za prodaju, biz, komercijalu itd.. to je fizička pravna osoba, koja se može prijaviti za poticaje, ne može ostalo, tj pravna, institucije-firme.. dok vlasnička struktura nije kriterij tj problem našeg jezika i 'privatnosti' u pravnom i kolokvijalnom značenju, koje kad se želi precizno, tad se mora upravo tako precizno navesti.. ne pogrešno jer se time gubi smisao, oximoronizam..
-dakle, ne znači, privatne kupce, neog osobne kupce, kranji korisnik-potrošač, mali kupac za osobne-vlastite potrebe.. nema veze s riječi privatno koje se odnosi na vlasništvo u pravu.
edit: odnosno, pošto govorimo o kupnji osobnog vozila.. upravo to je već dovoljno za jasnoću, osobno vozilo, za osobne potrbe.. kao i poslovno za poslovne, je kategorija za sebe, koja se naziva upravo osobna vozila, ne privatna, s razlogom.. jer to naprosto pravno nije istoznačno i upravo zato se koristi riječ osobno, kao vozilo, dokument-iskaznica itd.. ne privatno-javno kao pandani sasvim drugih stvari.
Za fizičke osobe, znači privatne kupce..
-ne, tj ako se želi pravno-pedantno nešto opsiati-objasniti tad se ne može koristiti pogrešan ili kolokvijalni naziv.. mada svi znamo što se misli..
-privatno je privatno, privatno vlasništvo, biznis-firma je također privatna, no to je biz-komercijala i to je kriterij, ne privatna-osobna osoba, fizička, dok pravni termin za firmu postoji kao pravna osoba (ne fizička)..
-kućni, osobni, kranji, kupac za svoje potrebe, ne za prodaju, biz, komercijalu itd.. to je fizička pravna osoba, koja se može prijaviti za poticaje, ne može ostalo, tj pravna, institucije-firme.. dok vlasnička struktura nije kriterij tj problem našeg jezika i 'privatnosti' u pravnom i kolokvijalnom značenju, koje kad se želi precizno, tad se mora upravo tako precizno navesti.. ne pogrešno jer se time gubi smisao, oximoronizam..
-dakle, ne znači, privatne kupce, neog osobne kupce, kranji korisnik-potrošač, mali kupac za osobne-vlastite potrebe.. nema veze s riječi privatno koje se odnosi na vlasništvo u pravu.
edit: odnosno, pošto govorimo o kupnji osobnog vozila.. upravo to je već dovoljno za jasnoću, osobno vozilo, za osobne potrbe.. kao i poslovno za poslovne, je kategorija za sebe, koja se naziva upravo osobna vozila, ne privatna, s razlogom.. jer to naprosto pravno nije istoznačno i upravo zato se koristi riječ osobno, kao vozilo, dokument-iskaznica itd.. ne privatno-javno kao pandani sasvim drugih stvari.
Ukratko - trebalo je pisati za fizičke osobe.
-da i ne :) ..
tj već je dovoljno napisati prodaja osobnih vozila, osobama.. a kad se želi pravno precizirati, tad se navede fizička pravna osoba, tad oni kojima je to bitno-struka znaju .. a ako nije bitno tad je nebitno :))
-da i ne :) ..
tj već je dovoljno napisati prodaja osobnih vozila, osobama.. a kad se želi pravno precizirati, tad se navede fizička pravna osoba, tad oni kojima je to bitno-struka znaju .. a ako nije bitno tad je nebitno :))
Osobe su i ljudi i tvrtke
-da, oboje su pravne osobe, pri čemu su ljudi, fizičke osobe, dok su firme-institucije, pravne osobe.
-nasuprot tog je vlasništvo, privatno ili javno-društveno.. vlasništvo nije kriterij ove kupnje-poticaja, nego je kriterij fizička osoba, osobno vozilo za osobne potrebe..
Za 15 milijuna ni Osijek ne može zaijeniti dizelaše za električne autobuse.
Btw, protiv sam subvencija. Ako su tako dobri, sami će se probiti na tržištu.
Za 15 milijuna ni Osijek ne može zaijeniti dizelaše za električne autobuse.
Btw, protiv sam subvencija. Ako su tako dobri, sami će se probiti na tržištu.
Ni privatni automobili se neće svi zamijeniti ovime.
Što je bolje, javni novac stavljati u javni prijevoz ili u privatni?
Što je bolje, javni novac stavljati u javni prijevoz ili u privatni?
Svakako javni.
No, kad se već daju poticaji privatnim fizičkim licima, prednost pri kupovini bih dao fizičkim osbama s invaliditetom donjih ekstremiteta od 60% i to s još većim poticajima.
Na ovaj način, poticaje će opet uzeti debele guske.
Za 15 milijuna ni Osijek ne može zaijeniti dizelaše za električne autobuse.
Btw, protiv sam subvencija. Ako su tako dobri, sami će se probiti na tržištu.
Ni privatni automobili se neće svi zamijeniti ovime.
Što je bolje, javni novac stavljati u javni prijevoz ili u privatni?
Naravno da se neće privatni automobili zamijeniti. Javne firme mogu donijeti odluku, sada, ove sekunde, da više neće kupiti niti jedan novi dizel bus. Kako im dolazi vrijeme za zamjenu, neka uzimaju električne autobuse. S građanima to ne ide tako, milijun ljudi, milijun ćudi.
Uzgred, tipični autobus u tipičnim uvjetima nije nimalo nježniji od prosječnog automobila; električni bus nije bolji od električnog automobila. Jedina razlika je u manjim gužvama na cestama u špici. Već sam pisao o tome ovdje; prosječna zauzetost busa je 10 putnika po kilometru uz potrošnju od 40 litara; 4 po putniku. Prosječna zauzetost automobila je 1,6 putnika uz potrošnju od 5-6 litara dizela... električni 140 kWh na 100 km vs 15-20 kWh za automobil pa podijeli na broj putnika...
Poanta je da su obje verzije sranje; javni prijevoz koji nije željeznica je neefikasan i točka. Željeznica u bilo kojoj varijanti u naselju manjem od 250.000 stanovnika je gubitaš. U EU 60-70% stanovnika živi u takvim naseljima.
Bdv, gdje si našao prosječan broj putnika za autobuse?
Bdv, gdje si našao prosječan broj putnika za autobuse?
Naravno da mora postojati. Samo pridodajem da nije panacea koja će riješiti štetne emisije iz transporta
Na googlu, di drugdje...
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_efficiency_in_transport
Eh, nikad od vas Superhik...
Bdv, gdje si našao prosječan broj putnika za autobuse?
Naravno da mora postojati. Samo pridodajem da nije panacea koja će riješiti štetne emisije iz transporta
Na googlu, di drugdje...
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_efficiency_in_transport
Pitam jer svaki putt kada se moram voziti autobusom kod nas imam osjećaj srdele u konzervi. Tako da ćisto šumjnam da je samo 10 putnika po km kod nas. A od nećeg se treba početi. Nije da se može cijela flota javnog prijevoza preko noći zamijeniti... Ne postoji jedan potez koji će riješiti sve odmah sad istitren...
Bio sam ja negdje stavio link na jednoj temi, ali da ne tražim sad, imaš službeno ZET-ovo godišnje izvješće, brojka je čak i puno gora nego ovih 10 (mislim da je cca. 6 bilo u pitanju).
A ZET ima najbolju popunjenost u RH, pa si ti misli...
Javni prijevoz ne samo da je nepraktičan, skup i neisplativ, nego i neekonomičan (to zapravo spada pod skup i neisplativ).
P.S. ako želiš vidjeti pravu tragediju, pogledaj HŽ izvješće.
Doslovno kad podijeliš ukupne troškove s brojem prevezenih putnika, ispadne jeftinije da svakom putniku kupe neki mali polovni auto i plaćaju mu sve troškove, umjesto kaj to ulažu u rupu bez dna.
HŽ je isto kao i HAC mehanizam za zbrinjavanje uhljeba. Kad ne bi imali toliko beskorisnih radnika koji imaju poslove samo zato da ih imaju onda bi mozda i imali manje troskove. Isto tako jedan od razloga zasto nitko ne koristi njihove usluge je jer su smece!
Radil sam sedam godina u Zg i vozil sam se iz Vž. Sa vlakom sam isel jednom, prvi i zadnji put!
Zet bi trebao biti besplatan,a onima koji voze dignuti cijenu benzina 1-2 kune po litri radi solarnih promjena....
Bio sam ja negdje stavio link na jednoj temi, ali da ne tražim sad, imaš službeno ZET-ovo godišnje izvješće, brojka je čak i puno gora nego ovih 10 (mislim da je cca. 6 bilo u pitanju).
A ZET ima najbolju popunjenost u RH, pa si ti misli...
Javni prijevoz ne samo da je nepraktičan, skup i neisplativ, nego i neekonomičan (to zapravo spada pod skup i neisplativ).
P.S. ako želiš vidjeti pravu tragediju, pogledaj HŽ izvješće.
Doslovno kad podijeliš ukupne troškove s brojem prevezenih putnika, ispadne jeftinije da svakom putniku kupe neki mali polovni auto i plaćaju mu sve troškove, umjesto kaj to ulažu u rupu bez dna.
Za HŽ me sram ić gledati :D
Ne znam je li ZET ima najbolju popunjenost. Čisto gledajući gustoću naseljenosti RI i ST bi trebali imati veće brojke (+ još ne postoje biciklističke staze u RI i ST, gotovo nitko se u gradu ne vozi biciklom). Mada statistiku ne mogu naći nigdje...
Bdv, gdje si našao prosječan broj putnika za autobuse?
Naravno da mora postojati. Samo pridodajem da nije panacea koja će riješiti štetne emisije iz transporta
Na googlu, di drugdje...
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_efficiency_in_transport
Pitam jer svaki putt kada se moram voziti autobusom kod nas imam osjećaj srdele u konzervi. Tako da ćisto šumjnam da je samo 10 putnika po km kod nas. A od nećeg se treba početi. Nije da se može cijela flota javnog prijevoza preko noći zamijeniti... Ne postoji jedan potez koji će riješiti sve odmah sad istitren...
Statistika je krajnje zanimljiva disciplina. U pravu si kao putnik, a u krivu po pitanju PROSJEČNE popunjenosti. Recimo da na liniji vozi 5 autobusa od čega je u nekom momentu u jednom busu 56 ljudi, a u ostala četiri po 1. Prosječna popunjenost je 12, a 56/60 ljudi (91,67%) je doživjelo groznu gužvu. Busevi su puni ujutro u jednom smjeru, prazni u drugom. Popodne obrnuto. Automatski ti je prosjek popunjenosti prepolovljen. Između toga, koliko puta je bus potpuno prazan... Ili je pun od ZG do Sesveta, poluprazan do Dugog Sela, a potpuhno prazan do Brckovljana. Ti koji putuješ do Dubrave uvijek misliš da je ZET nesposoban organizirati prijevoz jer ne možeš ući u bus kolika je gužva, a njima je na kraju godine potrebna subvencija da bi platili račune.