Moglo bi proći kao jeftinijia varijanta stacionarnih baterija. Sve osim skladištenja vodika je isto kao u gorivnoj ćeliji uključujući spori start, pred zagrijavanje na radnu temperaturu i slično.
Protonska baterija: sigurna, jeftina i ekološki pr
- poruka: 7
- |
- čitano: 9.838
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Godinama(rekao bih čak i desecima godina) se raspreda i razglaba o raznoraznim baterijama ali još uvijek nema komercijalnog rješenja i bolje baterije od Li-Ion ili Li-Po za široke mase. Nevjerojatno ili namjerno?
Koja je ovo revolucionarna po redu? Mensečini dvitućedvaestpetašesta, ali sam presta brojit unazad desetak godina. Prati neko?
Koja je ovo revolucionarna po redu? Mensečini dvitućedvaestpetašesta, ali sam presta brojit unazad desetak godina. Prati neko?
Pratim otprilike jednako dugo pojavljivanje novih baterija kao ti, a i Ajar je jako zainteresiran. Eto, dobili smo ovotjednu super duper bateriju, koja se neće tako lako (ako će uopće) pojaviti na tržištu. Nadam se da griješim, ali podučen iskustvom...
Godinama(rekao bih čak i desecima godina) se raspreda i razglaba o raznoraznim baterijama ali još uvijek nema komercijalnog rješenja i bolje baterije od Li-Ion ili Li-Po za široke mase. Nevjerojatno ili namjerno?
Do nedavno sam mislio da je pojavljivanje novih, boljih baterija od LiIon zato što novu nisu još smislili, ali sada sam pomalo skeptičan oko toga. Sjetio sam se mog profesora s faksa koji nam je onda (prije cca 40 godina) pričao o tome zašto se ne proizvode električni automobili mada su po svim pokazateljima bolji od benzinaca/dizelaša. Ispričao nam je kako je neki tip iz Norveške (ili Švedske, ne sjećam se točno) izumio neku bateriju prema kojoj bi i LiIon izgledao jadno. Jednog lijepog dana došli su kod njega tipovi iz nekog američkog automobilskog koncerna i ponudili mu hrpu $ da odustane od svoje baterije, a ako neće, pa, olova na svijetu ima u dovoljnim količinama. Tip je bio pametan i pokupio lovu, a bateriju su pokupili Ameri i tutnuli je u neko ćoše da je nitko nepozvan ne može naći. Kada bude povoljna situacija, ugledati će svjetlo dana. Do tada se moraju isplatiti svi ti troškovi oko LiIon baterija. Ova protonska sigurno nije ta baterija koju je onaj tip smislio.
Godinama(rekao bih čak i desecima godina) se raspreda i razglaba o raznoraznim baterijama ali još uvijek nema komercijalnog rješenja i bolje baterije od Li-Ion ili Li-Po za široke mase. Nevjerojatno ili namjerno?
Do nedavno sam mislio da je pojavljivanje novih, boljih baterija od LiIon zato što novu nisu još smislili, ali sada sam pomalo skeptičan oko toga. Sjetio sam se mog profesora s faksa koji nam je onda (prije cca 40 godina) pričao o tome zašto se ne proizvode električni automobili mada su po svim pokazateljima bolji od benzinaca/dizelaša. Ispričao nam je kako je neki tip iz Norveške (ili Švedske, ne sjećam se točno) izumio neku bateriju prema kojoj bi i LiIon izgledao jadno. Jednog lijepog dana došli su kod njega tipovi iz nekog američkog automobilskog koncerna i ponudili mu hrpu $ da odustane od svoje baterije, a ako neće, pa, olova na svijetu ima u dovoljnim količinama. Tip je bio pametan i pokupio lovu, a bateriju su pokupili Ameri i tutnuli je u neko ćoše da je nitko nepozvan ne može naći. Kada bude povoljna situacija, ugledati će svjetlo dana. Do tada se moraju isplatiti svi ti troškovi oko LiIon baterija. Ova protonska sigurno nije ta baterija koju je onaj tip smislio.
Uvijek je toga bilo i bit će. Ali, nitko nije toliko pametan da izumi nešto čega se nitko drugi nije ni sjetio, a da je za red veličine bolje. Uzgred, prije 40 godina litijske baterije su bile u povojima, nikome nije ni palo na pamet da ih koristi za ručne alata a kamoli automobile. Laptopi i mobiteli su, zapravo, omogućili električne automobile. I tako je uvijek, da nije bilo atomske bombe, ti ne bi pekao jajca na teflonskoj tavi.
Što se tiče baterija, u laboratiriju i na računalima ima čuda neviđenih. Problem je "samo" u tome što je proizvodnja milijardi komada po prihvatljivoj cijeni, a konzistentne kvalitete, trajnosti i performansi - uglavnom uvijek -NEMOGUĆA. U teoriji, fuzijske elektrane mogu opskrbiti čovječanstvo idućih nekoliko milijuna godina neazmislim količinama energije. Ostao je samo mali problem kako plazmu zadržati na mjestu a da ne pojede par milijardi vrijedno postrojenje u roku nekoliko sati.