Baš sam išao provjeriti i za Boeing 777 bi trebalo 23 takva motora da ga drže u zraku...
Na MIT-u razvijaju lagani elektromotor za zrakoplo
- poruka: 4
- |
- čitano: 3.403
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Baš sam išao provjeriti i za Boeing 777 bi trebalo 23 takva motora da ga drže u zraku...
i ne puno više za polijetanje. Ako je pista dovoljno duga 30MW bi bilo dosta da se vine u zrak. Problem je što bi krajnja brzina leta i climb rate bili opasno mali. Ali za nekakav commuter od 40 putnika 2-3 takva motora bi omogućila sasvim normalnu funkciju. Uz dobru aerodinamiku (lift vs drag) i skromnu brzinu 1MW je dovoljno za 10t MTOW.
U ovom dijelu teksta sve je objašnjeno;
"Kako bismo to ostvarili, moramo pogurati granice u materijalima, proizvodnji, upravljanju toplinom, strukturama i dinamici rotora te elektronici", zaključio je voditelj projekta i istaknuo kako je najveći izazov stvoriti snažan elektromotor dovoljno malene mase.
Dakle, sve je u povojima, tek sljedi razvoj, napredak.
Ne treba odmah sahraniti ideje.
Ovo su ideje kao one ideje o solarno pokretanim autima, pa smo imali tisuće "proof of concept" vozila, neke ležeće bolide tricikle za jednog čovjeka koji brzinom od 13 km/h za sunčanog dana u Australiji prevale put od Adelaidea do Brisbanea, a tip unutra se kuha na +50 i prati ga kolona pomoćnih vozila jer se stalno nešto kvari.
Jedna PT6A 34 turbinica za turboelisne zrakoplove (dvije takve pokreću DHC-6 Twin Otter koji ne može prenijeti 30-40 putnika već 16-17) proizvodi 750 KS, a ima masu od 150 kilograma - kao neki motor iz automobila iz donje srednje klase.
U pravu je jozef - ti s većim krilima, dovoljno dugom pistom itd. možeš i s motorima male snage podići u zrak bilo što. Avioni ne lete zbog motora nego zbog krila.
Međutim, u stvarnosti tebi je snaga motora jamstvo sigurnosti.
Svi današnji putnički zrakoplovi dvomotorci mogu nakon potpunog otkaza jednog motora samo s jednim motorom i pod maksimalnom poletnom masom nastaviti penjanje nakon polijetanja i vratiti se na aerodrom, a da putnici u avionu ni ne znaju da se išta dogodilo.
I to se nije dogodilo preko noći nego su bila potrebna desetljeća da se naprave dovoljno jaki i pouzdani motori koji su zvijeri koje osiguravaju sigurnost zračnog prometa.
Smanjivanjem snage motora, povećanjem potrebne duljine piste, smanjivanjem nosivosti, smanjivanjem maksimalne brzine i raspona radne brzine od brzine uzleta do brzine koju zrakoplov nikada ne smije prijeći (Vne) ti ne samo da smanjuješ ekonomičnost takvog zrakoplova, već i bitno smanjuješ sigurnost zračnog transporta.
A sve to uz ideju da će sve trenutno apsolutno nepostojeće tehnologije koje idu uz turbinu od 1 MW biti dostupne da je učine iskoristivom u stvarnosti.