Koristio sam Dropbox, zato i kazem. Datoteke u Cloudu su na "necijem" serveru,
te sam integritet i tajnost nisu zagarnatirani od strane Dropboxa, i smiju ih koristiti u svrhu "istrazivanja".
A offline datoteke lokalno, kad korisnik izmjeni, drugi korisnici te izmjene ne vide, dok se te iste "offline" datoteke ne stave na cloud i sinkroniziraju sa svim racunalima.
Radije platiti pravi Cloud, koji omogucuje vracanje predhodnih verzija datoteka, garantira integritet i tajnost podataka.
Primjerice Box.Com (nekadasnji Box.Net) je jedna od boljih solucija. Cak i u "free" verziji se moze vratiti, ako se dobro sjecam,
3 zadnje izmjene datoteka, te se biljezi i dalje svaka izmjena istih - a ono najvaznije, za razliku od vecine drugih "free" cloud solucija,
datoteke se nece brisati, ako se njima ne pristupi duze od 12 mjeseci, nego su one trajno pohranjene.
Osobno koristim Box.Com za duplikaciju i backup vaznih osobnih dokumenata, ukupno manje od 4Gb.
Ali da bi Cloud soluciju koristio za vazne uredske podatke - nikad.
Ako vec nekome treba Cloud, vecina NAS-ova moze posluziti kao Cloud server, ogranici se velicina prostora,
dodjele se korisnici i to u firmama funkcionira dobro.
Rezime - naj "dzabe" opcija - shareati sa diska u grupi racunala. Sigurnost podataka? U ovom slucaju - ne postoji.
Backup solucija sa boljim Cloud serverom - da, ali ne za obradu podataka, nego samo za backup.
Prava solucija - Data storage u obliku NAS-a, ili Data servera.
Ako je firma profitabilna, onda 1000€ nije trosak, nego ulaganje. A kad nesto krene po zlu, onda je to isto ulaganje
velika stednja. Ili je nekom draze placati recovery podatak sa neispravnih diskova, corruptanih ili izbrisanih datoteka,
i u najgorem slucaju, cryptolockanih datoteka.