No, kada ćemo vidjeti još? :)
DirectX kroz C++ || Tutorial ||
- poruka: 56
- |
- čitano: 18.559
- |
- moderatori:
Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
Čim škola popusti... Ovaj tjedan u gimnaziji ( i sljedeći ) je bombardiranje kod nas. Prvo pucaj, pa pitaj pitanja :D
raydx, ustedio bi si puno vremena i obraza da si umjesto prevođenja jednostavno linko site pravog autora tutoriala.
da si ga uzeo kao referencu pri pravljenju svog, oke ali ovo puko prevođenje od rijeci do rijeci
(cak i reminderi u kodu :D ) je samo sramotno kicenje tudjim perjem.
nego, da ne duljim....
http://www.directxtutorial.com/
raydx, ustedio bi si puno vremena i obraza da si umjesto prevođenja jednostavno linko site pravog autora tutoriala.
da si ga uzeo kao referencu pri pravljenju svog, oke ali ovo puko prevođenje od rijeci do rijeci
(cak i reminderi u kodu :D ) je samo sramotno kicenje tudjim perjem.
nego, da ne duljim....
http://www.directxtutorial.com/
samo ti nastavi postat ovakve stvari, nemam baš volje za programirat, ali je zanimljivo čitat
U svakom slučaju hvala na tut.
Nema problema, radim u zadnje vrijeme na DX10 tutorijalima pa ću malo oko sredine mjeseca nastaviti sa dx9 tutorijalima, a kasnije ću napisati i kako apstraktirati dx9 i dx10 da se mogu koristiti po mogućnosti sustava (čitaj. ima vistu i dx10 hardver - dx10, u suprotnom radi inicijalizaciju dx9ke). Od sljedećih stvari koje ćemo pokriti biti će koncentracija na programabilni pipeline što je definitivno bolja taktika od korištenja pretjeranog fixed function pipelinea. Ukoliko mislite da prepisujem, iskreno, to je vaš problem. Ja ću i dalje pisati, tko želi, može mi vjerovati da ja nisam plagijator, a u suprotnom imate druge izvore koji su svi na isti kalup zapravo, tako da smo svi plagijatori zapravo. Radit ćemo na temema poput loadanja 3d modela, specifično napisat ćemo importer koji je sposoban učitati .fbx file format (razvijen od Autodeska) i interpretirati ga u softveru, jednostavan terenski generator koji ćemo kasnije proširiti, primijenit ćemo octrees, kd trees možda i quad trees za organizaciju scene, BSP je zasad prekompleksan, nakon čega ćemo prijeći na teksturiranje, osvjetljenje dinamično, a između svega toga bavit ćemo se programabilnim pipelineom što naravno podrazumijeva HLSL.
No, neću ništa kakiti... Zna se ona dobra stara latinska... "Res, non verba". No mogu reći da ću se potruditi.
Alo, evo ja baš sada zadnje vrijeme rasturam po onoj knjizi "Demistificirani C++" i mislim da če mi ona pružiti odlično temelje za nastavak učenja c++, ali jednom kad je završim što neće biti skoro (ima oko 800 stranica) planiram nataviti sa programiranjem 3d grafike. Ova tema mi se činila najprikladnijom za ovo pa pitam: Kako dalje? Dakle koji bi bio najboliji način za savladati directx 10 koji mi se najviše sviđa, postoji li neka knijga (na hrvatskom po mogućnosti) i ako bi mi neki od ovih "guru programera" mogao otkriti kako je on savladao directx 10.
P.S. Objasnite mi što je to API (onako lajičkim jezikom).
Alo, evo ja baš sada zadnje vrijeme rasturam po onoj knjizi "Demistificirani C++" i mislim da če mi ona pružiti odlično temelje za nastavak učenja c++, ali jednom kad je završim što neće biti skoro (ima oko 800 stranica) planiram nataviti sa programiranjem 3d grafike. Ova tema mi se činila najprikladnijom za ovo pa pitam: Kako dalje? Dakle koji bi bio najboliji način za savladati directx 10 koji mi se najviše sviđa, postoji li neka knijga (na hrvatskom po mogućnosti) i ako bi mi neki od ovih "guru programera" mogao otkriti kako je on savladao directx 10.
P.S. Objasnite mi što je to API (onako lajičkim jezikom).
Dobro, ali za DX 10 mi i onako treba Vista a još ću se morati strpiti do novog kompa pa me zanimalo kolika je razlika između API-a za DX10 i DX 9. Jer sam mislio nabaviti neku literaturu za DX 9 koja prati taj API na C++ -u (naravno preporuke su dobrodošle), pa onda da se samo prebacim na DX 10 kad dođe vrijeme.
Mislim pa nije valjda sa DX 9 na DX 10 jednako teško kao da se mjenja programski jezik.
Prije nego se uhvatiš DirectX-a uopće, budi siguran da si master za linearnu algebru i guru C++a. Tek kada si siguran da vladaš jezikom tako dobro da možeš reći Bjarneu gdje je zabrljao i kada možeš držati repeticije iz algebre za one koji žele 5, tek onda se uhvati DirectX-a i to desetke jer je razlika pozamašna. Naravno, najbitnije je da se uhvatiš opet matematike, jer će ti trebati i za shadere.
E, hvala, vidim da se trudis objasniti mi. ali pojmovi poput linearna algebra, repeticija iz algebre, to mi je sve nejasno (ne moraš mi to objašnjavati).
Evo kako stojim:
- sa c++ sam na pokazivacima, pratim po knijzi "Demistificirani c++".
- sa matematikom stojim kao dobar(3) učenik elektrotehničke škole, 2. razred. To su kompleksni brojevi i kvadratne jednađbe. Tako da je čudno od mene očekivati neku višu sajns fikšn matematiku za Einsteina i ekipu.
Za razliku između DX 9 i 10 rekao si da je pozamašna, pa mi rađe kaži koliko je tebi vremena trebalo da se prebaciš sa devetke na desetku.
E, hvala, vidim da se trudis objasniti mi. ali pojmovi poput linearna algebra, repeticija iz algebre, to mi je sve nejasno (ne moraš mi to objašnjavati).
Evo kako stojim:
- sa c++ sam na pokazivacima, pratim po knijzi "Demistificirani c++".
- sa matematikom stojim kao dobar(3) učenik elektrotehničke škole, 2. razred. To su kompleksni brojevi i kvadratne jednađbe. Tako da je čudno od mene očekivati neku višu sajns fikšn matematiku za Einsteina i ekipu.
Za razliku između DX 9 i 10 rekao si da je pozamašna, pa mi rađe kaži koliko je tebi vremena trebalo da se prebaciš sa devetke na desetku.
Ok evo još jedno pitanje. Kad budem bio spreman uhvatiti se DX, gdje da krenem, dali da surfam po forumima ili postoji li neka literatura, neka knjiga koju bi mi preporučio, ali naravno da prati DX unutar c++ jer nemam vremena učiti još jedan jezik.
Google je tvoj najbolji prijatelj uz, naravno, i DirectX SDK.
"Beginning DirectX 10", od Wendy Jones ---- kako da to nabavim, imali li to u hrvatskim knjižarama i postoi li nešto bolje?
Nema, barem nisam vidio. Možeš naručiti izvana (preko webshopova, ili jednostavnije preko Algoritma).
Knjiga je dosta loša, ali neznam postoji li bolja (za DX10).
A šteta. Onda ću se morati osloniti na Google i na tu i tamo koji link od naxeem-a.
Usput koliko košta to čudo, pa možda još razmislim.
210 kuna preko Algoritma.
Mislim da je ipak bolje i sa takvom knjigom raditi, nego preko tutova... ali na tebi je izbor.
Kakva je točno razlika između win32 API i DX API ili je to jedna te ista stvar.
Čuo sam da je MFC rađen u API kao i svi framework-ovi, pa ček i programski jezici, ali u kojem API kad ih ima nekoliko i sad koji bi mi bio pravi izbor da naučim raditi win aplikacije a ujedno i zvuk, kontrole (miš, tipkovnica) i 3d grafiku.
Volio bi da se netko tko znam malo raspiše i objasni mi ove stvari jer bi mi puno pomogao.
Kakva je točno razlika između win32 API i DX API ili je to jedna te ista stvar.
Čuo sam da je MFC rađen u API kao i svi framework-ovi, pa ček i programski jezici, ali u kojem API kad ih ima nekoliko i sad koji bi mi bio pravi izbor da naučim raditi win aplikacije a ujedno i zvuk, kontrole (miš, tipkovnica) i 3d grafiku.
Volio bi da se netko tko znam malo raspiše i objasni mi ove stvari jer bi mi puno pomogao.
jeb..mu fakat sam noob. Nemam baš puno vremena unatoč jakoj volji, pa ipak spadam u one "weekend programere".
Mislim da kužim. Znači kad bi naprimjer htio napraviti program koji učitava neku .wmv datoteku te ju reproducira, koristio bi DirectX API, ali Instalaciski dio tog programa koji ga smješta u npr. program files mapu bi napravio uz pomoć Win32 API. -- nadam se da sam u pravu
Znači kad bi naprimjer htio napraviti program koji učitava neku .wmv datoteku te ju reproducira, koristio bi DirectX API, ali Instalaciski dio tog programa koji ga smješta u npr. program files mapu bi napravio uz pomoć Win32 API. -- nadam se da sam u pravu
"Beginning DirectX 10", od Wendy Jones ---- kako da to nabavim, imali li to u hrvatskim knjižarama i postoi li nešto bolje?
E fala, sad imam plan. Prvo neki osnovni koncepti proramiranja za Win32 i onda cu se bacit na DX 10 (vjerovatno Wendy Jones).
Sad i nisam neki fan od Googlanja (posljedica dugogodišnje modem-veze), pa ako postoji kakva knjiga za Win32 API.
I naprimjer ja sad to znaje želim primjeniti sa Microsoft Visual C++ Express Edition 2008, ali kod koji se piše dok ja slažem buttone po formi prozora, jeli on Win32 API ili MFC ili nešto treće?
Mislim da nema form designera za najobičniji Win API (znam da ima za .NET, odnosno za aplikacije koje se pokreču na CLRu). Možda se varam...
Što se tiće knjige, ima na netu brdo ebookova, samo progooglaj ;)