Nebude tehnološki napredak takav.
A za cijene pa prvo sta ce odvaliti kupnju 9600x i 9700x je 7800X3D koji je između njih cijenom a jako blizu novog R5, pa onda i jeftini intel jer ga nece prestici ni u gamingu a pogotovo ne u MT
Nebude tehnološki napredak takav.
A za cijene pa prvo sta ce odvaliti kupnju 9600x i 9700x je 7800X3D koji je između njih cijenom a jako blizu novog R5, pa onda i jeftini intel jer ga nece prestici ni u gamingu a pogotovo ne u MT
Nisam mogao zamislit da će intel biti jeftiniji.
Kako ne skaliras, smnajivanje detalje utjece na GPU usage i samim time na CPU usage pod uvjetom da procesor nije mega jak pa da na full tjera grafu i na manjim detaljima i manjoj rezoluciji.
ne skaliraš direktno kao za grafu
ti kao korisnik imaš isključivo grafičke postavke kojima možeš prilagoditi igru grafičkoj kartici od prastare gtx 1060 do najnovije rtx 4090
za cpu nemaš baš nikakvih alata u opcijama da smanjiš zahtjevnost prema cpu, osim tako posredno preko gpu (eventualno broj npc na ulici)
zato su masovno korišteni low end cpu poput i3 ograničavajući faktor za developere, nekad su to bili 2core procesori, danas su to 4core
Kako ne skaliras, smnajivanje detalje utjece na GPU usage i samim time na CPU usage pod uvjetom da procesor nije mega jak pa da na full tjera grafu i na manjim detaljima i manjoj rezoluciji.
ne skaliraš direktno kao za grafu
ti kao korisnik imaš isključivo grafičke postavke kojima možeš prilagoditi igru grafičkoj kartici od prastare gtx 1060 do najnovije rtx 4090
za cpu nemaš baš nikakvih alata u opcijama da smanjiš zahtjevnost prema cpu, osim tako posredno preko gpu (eventualno broj npc na ulici)
zato su masovno korišteni low end cpu poput i3 ograničavajući faktor za developere, nekad su to bili 2core procesori, danas su to 4core
Naravno da skaliras direktno jer ti je to i pokazano u testu. To sta se to zovu grafičke (grafika tj prezentacija igre pa je nazivno u skladu sa imenom GPU) a ne procesorske postavke ne mijenja nacin na koji funkcioniraju na ostali hardver a ne samo CPU nego i na RAM i VRAM.
Smanjivanje detalja je isto kao i smanjivanje rezolucije, jedno te istu stvar radi po hardver.
Upravo zato se smanjuju detalji i rezolucija kada se testiraju procesori a dizu kada se testiraju graficke.
A developeri nemaju nikave brige oko kupca jer i za grafe bez problema preporučuju one od 1000+e, dok je CPU sitnis za usporedbu sa tim ciframa, i par desetaka eura razlike izmedu 6c i 8c.
Developeri cak neznaju dan danas ni preporucene zahtjeve za igru napisati kako treba pa tako što vecu rezoluciju spominju navode sve jaci procesor.
Nisam mogao zamislit da će intel biti jeftiniji.
Pa i nije jeftiniji, ako recimo uzmeš u obzirom procove koji imaju osnovni iGPU.
AMD je jeftiniji, ili i5 13400 vs R5 7600 ili sudar Box pakiranja.Samo i5 vs R5, to je dosta za zgodnu usporedbu u praksi.
https://www.protis.hr/products/details/amd-am5-ryzen-5-7600-box-40ghz-maxboost-52ghz-6xcore-12xthreads-38mb-65w-wraith-stealth-cooler/208754
https://www.protis.hr/products/details/intel-core-i513400-box-processor/207144
Ako hočeš ili ciljaš na samo APU iGPU gejming, tu Intel opet nema što tražiti dakle samo AMD 8000G serija.
ttps://www.protis.hr/products/index/procesori/87?filter=d2OQAzADUAfAB-AHwAMQA1ADQAOAA0ADIAfAB-AHwAQQBNADUAfAB-AHwAUwBvAGMAawBlAHQA
Dalje znaš, i to je veliki problem za Intel kojeg su oni itekako svijesni.
- AM5 socket, trenutno Zen4 pa Zen5 pa Zen6 itd
- Intel 1700 socket je na izlazu, novi socket dolazi kad hm pod kraj 2024 ili u 2025 itd."Ako sad ili danas svijesno ugaziš u 1700", ubuduče ti ne gine nova matična ako hočeš nekaj novo ili bolje!
Procjena za budučnosti, AMD bude gotovo sigurno opet debelo rastegnul AM5 podršku što dulje u budučnost.
Naravno da skaliras direktno jer ti je to i pokazano u testu. To sta se to zovu grafičke (grafika tj prezentacija igre pa je nazivno u skladu sa imenom GPU) a ne procesorske postavke ne mijenja nacin na koji funkcioniraju na ostali hardver a ne samo CPU nego i na RAM i VRAM.
ne, grafičke postavke mijenjaš prema tome kakvu grafu imaš i to je neposredno smanjivanje zahtjeva za grafikom
za cpu nemaš direktnih postavki kojima smanjuješ zahtjeve
video koji prikazuješ pokazuje upravo obrnuto, obrati pozornost dolje na usage cpu i gpu
kako povećavaš postavke max usage grafe se ne mijenja, ali pada fps, što znači da ti treba jača grafa da to izgura
no obrnuto od ovoga što tvrdiš - povećanjem postavki pada cpu usage, ne povećava se kako ti tvrdiš
to je zato jer većina postavki u igricama smanjuje ili povećava opterećenje na grafu, ne na cpu, a tek povećanjem fps-a vidi se i udar na cpu
da u tom testu ograničiš fps na 30, vidio bi da se povećanjem postavki mijenja samo usage grafe, ne cpu
Naravno da skaliras direktno jer ti je to i pokazano u testu. To sta se to zovu grafičke (grafika tj prezentacija igre pa je nazivno u skladu sa imenom GPU) a ne procesorske postavke ne mijenja nacin na koji funkcioniraju na ostali hardver a ne samo CPU nego i na RAM i VRAM.
ne, grafičke postavke mijenjaš prema tome kakvu grafu imaš i to je neposredno smanjivanje zahtjeva za grafikom
za cpu nemaš direktnih postavki kojima smanjuješ zahtjeve
video koji prikazuješ pokazuje upravo obrnuto, obrati pozornost dolje na usage cpu i gpu
kako povećavaš postavke max usage grafe se ne mijenja, ali pada fps, što znači da ti treba jača grafa da to izgura
no obrnuto od ovoga što tvrdiš - povećanjem postavki pada cpu usage, ne povećava se kako ti tvrdiš
to je zato jer većina postavki u igricama smanjuje ili povećava opterećenje na grafu, ne na cpu, a tek povećanjem fps-a vidi se i udar na cpu
da u tom testu ograničiš fps na 30, vidio bi da se povećanjem postavki mijenja samo usage grafe, ne cpu
Povecanjem postavki naravno da pada CPU usage upravo to sam i rekao, a smanjivanjem raste ukoliko kako kažem CPU nije toliko jak da izgura max GPU usage i uz smanjivanje postavki, ali impact na CPU u tom slučaju upravo vidis i po potrošnji koja uvelike raste bez RT u ovom primjeru jer CPU mora dati vise snage da izgura grafu.
To sta sa tim "grafičkim" postavkama utjeces na grafu kako ti kazes utjeces i na sve ostalo, i CPU i RAM i VRAM sta se jasno vidi po monitoringu.
Sa lock fps na 30 sta pričaš ce u ovom slucaju past GPU usage, ali ce oasti i CPU usage i potrošnja jer ni CPU nece trebati puno snage da nahrani grafu, zapravo sa tim lock na 30fps simuliras istu stvar po pitanju CPU kao da dignes rezoluciju i detalje na recimo 8K gdje bi CPU također trebao minimalno raditi ali bi u tom slučaju grafa morala raditi na max.
A ovo za developere ti kažem da igre u preporucenim specifikacijama odavno traže 8c procesore za određene postavke.
Ps. Testovi koje sam ti dao su svi na 4K sa razlogom da vidis kako iako GPU usage ostaje isti CPU mora vise raditi ovisno o detaljima sta se odrazi na potrošnju tako da iako imas dovoljno jak CPU da izgura grafu na max bili detalji na max ili ne on ce svakako trositi vise i imati veci usage da napuni grafu kada samnjis detalje.
Ps. Testovi koje sam ti dao su svi na 4K sa razlogom da vidis kako iako GPU usage ostaje isti CPU mora vise raditi ovisno o detaljima sta se odrazi na potrošnju tako da iako imas dovoljno jak CPU da izgura grafu na max bili detalji na max ili ne on ce svakako trositi vise i imati veci usage da napuni grafu kada samnjis detalje.
ja šumom, ti drumom
imaš primjer sa cpu zahtjevnom igrom poput tomb raider, gdje se fps ravnomjerno povećava s jačim procesorom
na dso gaming su fino pokazali - link
As you can clearly see, although Shadow of the Tomb Raider requires a high-end CPU in order to be enjoyed with constant 60fps, it can run smoothly even on a bit older quad-cores (that support Hyper Threading). Unfortunately, there aren’t any graphics settings that can improve CPU performance, meaning that there is nothing they can do in order to improve overall performance those that are CPU-limited.
zato stagniranje cpu jest ograničavajući faktor za razvoj igara, bio je dok nas je intel drkao u 2core i 4core, sad je opet tako jer predugo stagniramo
zašto gpu nije problem - zato jer isključiš sve kerefeke poput rt, smanjiš grafičke postavke na low i gejmaš s prastarom konfom, zato developeri mogu s grafičke strane radit što hoće, jer imaš način kako smanjiti zahtjevnost igre prema gpu
ako je cpu intenzivna, nemaš postavki kojima bi smanjio udar na cpu, zato 4core cpu kojih sada ima većina jesu ograničavajući faktor, jer ako će developeri radit igre optimizirane za 8core u kojima 6core radi donekle, a 4core nikako, prodat će manje igara - zato nam treba povećanje core count isto kao što nam je trebalo prije 7-8 godina
ja šumom, ti drumom
Tebe buni jednistavna stvar a to je sta se postavke u igri zovu "graficke postavke" pa mislis to je rezeevirano samo za grafu ali utjece na sve.
Vrlo jednostavno je objasniti sta pricam, utjecaj smanjivanja rezolucije na CPU je u tome da treba pripremiti vise FPS-a i samim time ima veci usage i potrošnju, međutim ako je CPU doboljno jak on može grafu napuniti i na 4K i na 1440p recimo, ali samnjivanjem rezolucije ces kad tada doci do toga da nece moci puniti graficku na max.
Isto tako utjecaj samnjivanja detalja kao i kod rezolucije je taj da CPU priprema vise FPS-a, on moze biti dovoljno jak da na ultra i low napuni graficku do kraja ali ce se to odraziti isto tako na njegov usage i potrošnju, međutim mozes staviti na njega graficku toliko jaku da ce sa smanjenim detaljima biti preslab da napuni graficku do kraja. Ili jednostavno u startu isprobas tu stvar na manjoj rezoluciji gdje ce na ultra puniti graficku do kraja ali kada smanjis detalje ce pistati preslab da ju do kraja napuni
U jednom i drugom slucaju kao sta vidis se radi o tome koliko FPS procesor treba pripremiti.
ako je cpu intenzivna, nemaš postavki kojima bi smanjio udar na cpu, zato 4core cpu kojih sada ima većina jesu ograničavajući faktor, jer ako će developeri radit igre optimizirane za 8core u kojima 6core radi donekle, a 4core nikako, prodat će manje igara - zato nam treba povećanje core count isto kao što nam je trebalo prije 7-8 godina
Pa možes podici detalje, pojacati antialiasing, povecati rezoluciju, upaliti RT, sve to ce nabiti load na GPU a smanjiti posao CPU.
Možeš i HDR upaliti koji isto uzme oko 20% FPS-a.
To je kalsično testiranje sneage procesora, kad pokušaš maknuti GPU BN. U multi igraju se sigurno osjeti 6 vs 8 jezgri, pogotovo u igrama sa puno igrača na mapi gdje CPU radi puno kalkulacija.
Tebe buni jednistavna stvar a to je sta se postavke u igri zovu "graficke postavke" pa mislis to je rezeevirano samo za grafu ali utjece na sve.
mislim da si ti taj koji je zbunjen, smanjivanjem grafičkih postavki možeš smanjiti zahtjeve za grafičkom karticom
kad gledaš video savjete kako optimizirati igru kad imaš slab komp, 99% postavki se odnosi na grafiku - smanjiš aa dobiješ 3% fps, smanjiš sjene dobiješ 5% veći fps, smanjiš preset sa high na mid dobiješ 20% viši fps itd. itd.
ako ti je procesor preslab, a hoćeš više fps jednostavno nemaš postavke kojima možeš smanjiti opterećenje na cpu
da ponovim ono što su testirali u dso gaming kod zahtjevnosti tomb raidera za cpu
As you can clearly see, although Shadow of the Tomb Raider requires a high-end CPU in order to be enjoyed with constant 60fps, it can run smoothly even on a bit older quad-cores (that support Hyper Threading). Unfortunately, there aren’t any graphics settings that can improve CPU performance, meaning that there is nothing they can do in order to improve overall performance those that are CPU-limited.
Objasnio sam ti precizno, neda mi se dalje ako jednostavno ne kužiš.
Suština igara i tih prepirucenih postavki i je vezana za veci fps jer tamo ni ne računaju da je CPU bottleneck, zato se i postavke tj smanjivanje detalja stavlja u kontekst graficke posto se ona uzima kao slaba tocka tj da je preslaba za veci fps sa svim detaljima.
Kada bi CPU bio BN ti sa samnjivanjem detalja nebi dobio nista jer ionako CPU nemoze vise dat, ali bi mogao sa dizanjem detalja micati BN sa procesora pa recimo imati jednak FPS na low i ultra.
Tipican primjer kako i sa rtx 4090 imas na 720p i 1080p jednak FPS
Edit
A u vezi igara i developera pa igre odavno imaju preporucene specifikacije sa procesorima od 8+ jezgri, ovisno za koju postavku se odlučis tako rastu zahtjevi.
Nemaju developeri nikakve brige oko toga za sta moraju optimizirati kada ce za neko obicno pokretanje igre u 30fps svaki moderan proc igru pokrenuti, a i oni podosta pregaženi vremenom.
Kada bi CPU bio BN ti sa samnjivanjem detalja nebi dobio nista jer ionako CPU nemoze vise dat, ali bi mogao sa dizanjem detalja micati BN sa procesora pa recimo imati jednak FPS na low i ultra.
o tome i pričam, ti jednostavno nemaš postavki kojima ćeš smanjiti udar na cpu, zato si developeri ne mogu dozvoliti da igra traži više nego što mogu podnijeti low end procesori na tržištu, a to su sad 4core procesori
za razliku od toga, u igrinim postavkama možeš na mnogo načina podesiti ako ti je grafa slaba i zato snaga grafe nije ograničavajući faktor za igre - jer možeš postavkama podesiti i za high end i za low end grafe
Još jedna AMD komedija u nizu, lažno oglašavanje i reklamiranje performansi koje godinama serviraju i podvaljuju kupcima
Stevo se također fino nasmijao na ovu lakrdiju, a uz to je rekao da nezna cemu je uopce AMD ovo izbacivao i sa kojom logikom osim da moze reci da su ponudili 10$ jeftiniju alternativu 5950x, a onaj tko ce kupovati za taj budžet procesor ima daleko boljih alernativa i iz Intela i AMD-a za svaku namjenu.
Ovi stvarno nemaju srama koliko mučki lažu ljude, znači 30% razlike je ryzen slabiji oni ga prezentiraju kao jačeg za gaming, kakav ološ, ovo je sudski gonjivo
Jedva čekam srijedu da i zen 5 recenzije da se pokazu i tu u punom svijetlu sa tvrdnjama da je r7 9700X brzi 2% od 7800X3D
Ryzen 7 5800XT Review, Better Than Core i5-13600K?
Ali kako to pa stevo je amd plačenik što stalno mantraju neki znalci ovde. Vjerovatno ga sad intel preplatio ili možda prijetili da će ga papat mrak.
To su samo CPU dodaci za stari besmrtni AM4 socket, nema tu baš nikakvih problema fučkaj ga sad.
Sve se vidi i testira, a dalje znaš ili ono najbitnije ili aktualno R7 7800X3D prodaje se kao šašav.
Ako im se izbacuje procesor za AM4, mogli su predstaviti jedan sa 10 jezgri tj. 20 "threadova". Pa eto, neka se zove Ryzen 7 5800XT. Barem bi pustili nešto novo na taj način.
To su samo CPU dodaci za stari besmrtni AM4 socket, nema tu baš nikakvih problema fučkaj ga sad.
Sve se vidi i testira, a dalje znaš ili ono najbitnije ili aktualno R7 7800X3D prodaje se kao šašav.
I ono najbitnije u ovoj priči, AMD procesori su ispravni i nema defekata za razliku od konkurentskog brenda. Nije mi problem platiti više ako znam da ću dobiti pouzdan i ispravan proizvod. Neću škrtariti i kupovati konkurentski proizvod pa se kasnije stresirati s garancijom i defektima. Za duševni mir, a i za vlasnike AM4 ploča, dobro je imati opciju nadogradnje. To je svakako jeftinije nego kupovati novu matičnu ploču i sve što ide uz nju.
Ako im se izbacuje procesor za AM4, mogli su predstaviti jedan sa 10 jezgri tj. 20 "threadova". Pa eto, neka se zove Ryzen 7 5800XT. Barem bi pustili nešto novo na taj način.
U situaciji kad im je konkurencija takva kakva je, nemaju potrebu raditi značajniji upgrade.
Ako im se izbacuje procesor za AM4, mogli su predstaviti jedan sa 10 jezgri tj. 20 "threadova". Pa eto, neka se zove Ryzen 7 5800XT. Barem bi pustili nešto novo na taj način.
Pa nisu trebali apsolutno nista izbacivati jer nema nikakve potrebe za time posto su im njihovi sopstveni zen 4 modeli koji su uveliko brzi znacajno jeftiniji od tih prastarih refrešanih zen 3 modela po turbo lošim cijenama. Izbacili su to sa jasnom namjerom da prevare kupca na temelju tog svog suludog marketinga, i ne postoji firma u povijesti HW koja je u toj mjeri namjestala rezultate ni blizu
Netko sa AM4 ce prije kupiti 5700X3D za gaming koji je osjetno jeftiniji a daleko brži, dok za MT potrebe se za 50e manje kupi ryzen 7900 koji pomete pod sa njime u apsolutno svakoj primjeni i na novoj platformi koja ce ispasti marginalno skuplja (oko 100e vise spram ulaganja u prastari spori 5900XT) prodajom postojece AM4 platforme.
Da ne pricam o jeftinim intelima koje je vrlo lako podesiti ako nisi od jucer na kompjuteru i uz to sa 5 godina jamstva koje ce intel rijesiti kao i sve ostale firme koje su između toga kao i AMD imale gafova sa odbijanjem jamstva, ali ce se sada dežurni flejmeri koristiti tim izoliranim slucajevima da šire požar po internetima.