Za razliku od popularnih igara kao što su Rust ili Sea of Thieves, međusobne borbe igrača za sada nisu fokus Valheima. Opcija za PvP postoji, ali je po defaultu isključena. Nema potrage za serverima koji jesu ili nisu PvP. Valheim stoga ponekad više podsjeća na klasični RPG kojega možete igrati samostalno ili kooperativno.
Iako Valheim trpamo u isti koš s igrama preživljavanja, same mehanike preživljavanja su dosta blage i nezahtjevne. Primjerice, kad vam u drugim igrama počne kruljiti želudac, a u blizini nemate hrane (ili vam je sva hrana trula) – znate da ste u nevolji. U Valheimu se također hranite, ali hranjenje nije stalna obaveza koliko način poželjnog podizanja energije. Ne hranite se zato što morate, nego zato što je hrana izravno vezana uz (životnu) energiju vašeg lika.
U Valheimu hrana ne trune i ima je u izobilju. Svoju opremu i oružje možete popraviti „besplatno“ bez potrebe za ikakvim materijalima. U bilo kojem trenutku na mapi možete vidjeti gdje se koji igrač nalazi. Nema razine umora koja vas tjera na spavanje, nema trajnih posljedica koje trebate liječiti. Kad nešto krivo izgradite, rušenjem vam se vraćaju svi materijali koje ste uložili u objekt. Kod craftinga nema kojekakvog kemijanja i zasebnog otkrivanja recepata – kako pronalazite resurse, tako vam se pojavljuju i novi recepti za craftanje.
Valheim je ponešto drugačije strukture od ostalih igara sličnoga tipa. Ovdje imate pet boss protivnika koje morate poraziti, ali se za bitke s njima uglavnom pripremate svojim tempom. Odnosno, bossove prizivate kad mislite da ste spremni za okršaj s njima, a za svakog vam treba određeni „poklon“ da biste ga prizvali. Pri tome nisu svi igrači na mapi obavezni boriti se s bossom pa može doći i do sporazumne podjele uloga.
Igra minimalno usmjerava igrača po svojoj ogromnoj mapi, a premda se sve nasumično generira i nema neke sulude raznovrsnosti u materijalima/okolišu, istraživanje je odlično. Lokacije se otkrivaju organski tako da naletite na njih, postoji opcija bilježenja markerima po mapi, a definitivno ima i dosta misterija u otkrivanju raznoraznih spilja, spomenika s porukama i sl.
Znači igra od 125kn sa tonom sadržaja, igra koja nije imala nikakvu kampanju, nikakve vrhunske trailere, gotovo nikakve najave za izlazak, samo je izašla i svakim danom broj igrača joj raste drastično, kvaliteta sigurno postoji. Netko igra? Planira igrati? Probao, sviđa mu se ne sviđa mu se?