Hyper Threading - opširno

poruka: 16
|
čitano: 29.509
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
15 godina
offline
Hyper Threading - opširno

Evo, dao sam si truda i opširno napisao što je Hyper Threading, nadam se da će Vam pomoći!

 

Hyper-Threading je Intelov termin za simulantnu multiprocesorsku(multijezgrenu) provedbu u njihovim Pentium 4, Atom i Core i7 procesorima.
 
Hyper-Threading (službeno nazvan Hyper-Threading Technology iliti HTT) je Intelova vlasnička tehnologija koja se koristi za poboljšanje paralelizma i računanja (izvršavanje više zadataka od jednom) na PC mikroprocesorima. Procesor sa Hyper-Threadingom omogućen je tretirati procesor od strane operativnog sustava kao dva procesora(kod i7 procesora, umjesto 4, prepozna 8) umjesto jednog. To znači da je samo jedan procesor fizički prisutan, ali da operativni sustav vidi dva virtualna procesora, te rad između njih. Hyper-Threading zahtjeva da operativni sustav podržava višestruke(višejezgrene procesore), a Intel preporučuje onemogućiti Hyper Treading pri korištenju operacijskih sustava koji nisu optimizirani za tu tehnologiju.
 
 
 
 
Prednosti Hyper-Threadinga su navedene kao: poboljšana podrška za multi-procesorski kod, omogućavajući više zadataka/procesa izvoditi istovremeno, poboljšana reakcija i vrijeme odgovora neke naredbe ili zadatka.

Prema prvim Intelovim testovima na Pentium procesorima, postigli su samo 5% bolje performanse pomoču Hyper Threadinga, zato su se neki kupci odlučivali za jeftinije procesore, koji dakako nisu imali Hyper Threading.

Intel tvrdi da su performanse nakon izlaska i7 procesora 30% poboljšane performanse (zato što se radilo o procesorima(Nehalem) koji su imali 4 jezgre) u odnosu na brzinu i performanse koje su postizali kod Pentium procesora. Intel također tvrdi da su  značajno poboljšane performanse sa Hyper Threadingom u radu sa algoritmima također u odnosu na Pentium procesor koji nije davao dobre rezultate kod algoritamske umjetne inteligencije. Poboljšanje performansi vidio se jako utjecajno u aplikacijama, međutim, neki programi su zapravo bili sposobni "usporiti" Hyper Threadingtehnologiju za 10-15%. To je zbog takozvanog replay sustava koji je postojao i kod Pentiuma i on, ako se radi o zahtjevnom programu, uspori svoje mogućnosti no to je riješeno kod dodatnih Pentium Presscot 4 procesora. Međutim, kod i7 procesora performanse u degradaciji su gore od performanasa koje su posignute kod Pentiuma(zbog različitih arhitetonskih nijanasa).
Naravno, HyperThreading uz sve silne mogućnosti, može dijeliti jezgre i cache memoriju.
 Hyper Threading kod single core procesora
a.k.a MindFreak MSN: ivan_babic_95@hotmail.com - E-Mail: ivan.stoposto@gmail.com
Poruka je uređivana zadnji put ned 4.10.2009 17:40 (4ucker).
Moj PC  
35 0 hvala 29
15 godina
neaktivan
offline
Hyper Threading - opširno

Svaka cast na trudu ovo je mog bratica puno zanimalo pa sam mu prenjeo

gdje je završilo oko halida beslica? -u reklami za coca-colu. XD
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
protjeran
offline
RE: Hyper Threading - opširno

ovo je mene i zanimalo:D extra i ja imam jednojezgreni   Pescott proc i upravo mi je ovo i trebalo:D imam Hyper threading.Sminka:D

http://s3.ba.battle-knight.org/index.php?loc=hire&ref=MjAzNA==
15 godina
neaktivan
offline
Hyper Threading - opširno

Da HT je jedna močna stvar, ali mislim da si fulao podforum (ipak ovo spada pod procesore, pa da imamo sve na jednom mjestu)

 

No već sam kliknuo na Hvala, pa ti moram reći da si se potrudio Namigiva

Atomska bubamara - Last known good rank
Poruka je uređivana zadnji put uto 6.10.2009 16:00 (Oly_E3).
Moj PC  
1 0 hvala 1
15 godina
offline
RE: Hyper Threading - opširno

-vrlo uredno složeno (thumbs up), samo treba paziti (deklarativno), ne miješati više-procesorski i više-jezgreni, i logički naspram fizički procesor/jezgru. Do izlaska multicore procesora (C2D...) to nije (deklarativno) bilo važno. Jer su windowsi povezani licencom koja podržava 1-2 CPU. Višejezregni nije ogreničenje, ali više od dva CPUa je. Neznam dali je ta lienca izmijenjena uz skori izlazak windows-7...

-dakle, vezano uz HT, treba govoriti o jezgrama, ne o procesorima.

-same razlike u perfomansama ovise o aplikaciji i njenoj optimizaciji, kao što neće u svim slučajevima quad dati bolje rezultate naspram dual. Svaka aplikacija se optimizira (pri kompiliranju) za određeni procesor i sl.. Generalno, HT bi trebao dati prednost ali daleko manju nego pravi dualcore u odnosu na singlecore, također u slučaju quad ili six corea (i7, xeon) uz HT koji daje i 12 logičkih jezgri x2 CPU... to je iskoristivo (samo) kod takvih recimo serverskih potreba. Ali razvoj igara obično ide (manje-više) uz razvoj HWa. Dok paralelizam daje osjetno ubrzanje (dvojica lakše rade od jednog) dotle će razvoj ići u tom smijeru. Kad kao kod PATA paralelizam (zbog sinkronizacije) postane usko grlo, SATA preuzima vodstvo (kao suprotni primjer)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
offline
Hyper Threading - opširno

Hvala na podrsci ljudovi! :D

a.k.a MindFreak MSN: ivan_babic_95@hotmail.com - E-Mail: ivan.stoposto@gmail.com
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Hyper Threading - opširno

Mogu li zamoliti moderatore da prebace ovu temu u podforum Procesori, jer ja sam fulao.

MSN: ivan_babic_95@hotmail.com - E-Mail: ivan.stoposto@gmail.com
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Hyper Threading - opširno

svaka čast na objašnjenju.

Mislim da bi bilo još dobro dodati koji sve programi i alpikacije koriste HT, tj. koji ga programi u potpunosti iskorištavaju.

Npr. koliko znam u igrama ne koristi?

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
RE: Hyper Threading - opširno
repel kaže...

svaka čast na objašnjenju.

Mislim da bi bilo još dobro dodati koji sve programi i alpikacije koriste HT, tj. koji ga programi u potpunosti iskorištavaju.

Npr. koliko znam u igrama ne koristi?

- pogrešno je tako razmišljati...

HT samo 'emulira' dvrostuki broj jezgri koje vidi OS, pa kroz njega ostale aplikacije. Aplikacije se optimiziraju za odeđeni hw. tj za količinu RAMa, tip VGA (shaderi i sl..) kao i za CPU tj, funkcije koje ima (ili nema) kao SSE/Mx, količinu keša, ... povezano i s brojem jezgri. Jer je aplikacija koja je u startu predvidjela takav paralelni način rada u pravilu bolje iskorištava takav CPU, ili se o svemu brine OS koji balansira opterećenje jezgara. Kad to radi sam OS, možemo reći da je XP dobar do 2 jezgre, iznad tog nije optimalan, ali to ne znači da će program sporije radit nego na sedmici. Isto kao količina RAMa.

S današnjom količinom RAMa i pokrenutim procesima (AV, mreža, razni dodatni programi kao Skype, TeamSpeak, Fraps...) koji rade u pozadini zajedno s glavnom aplikacijom (govorimo o igri) recimo na 4-core možeš snimati TVkarticom (recimo jedna jezga), druga jezgra se brine za igru, treća za OS.. četvrta služi kao amortizer koji uskaće po potrebi.

To je karikiran prikaz, jer nije tako konkretno podjeljeno, samo kao primjer. U ovakvoj kombinaciji bi najuži dio bio HDD, jer istovremono snima TV, učitava igru, možda i OS radi swap, snima tempove... pa u tom slučaju i 24 jezgre mogu biti besposlene ili jednako efikasne kao 4.

Igra sama nemora uopće koristiti više jezgara, ali će imati koristi jer OS lakše diše. ... Pošto je HT samo software trik, on ni približno ne pomaže kao stvarne jezgre. Samo bolje dijeli posao, ravnomjernije između navedenih potreba u gornjem primjeru.

Razlika u igri koja je optimizirana za više jezgrene CPU je u tome da recimo u igri glasovnu komunikaciju može odvojiti kao poseban thread i tako poslati zahtijev OSu, drugi zahtijev za mrežu, za audio...

Vrlo jednostavan primjer je prastari WinAmp, koji je u tadašnje vrijeme koristio 'puno' threadova (mislim 9-13). Upravo zato je mogao istovremeno playati i raditi ostale efekte... na jednoj 'niti' bi bilo problem vremenski sve sinkronizirati jer audio ne trpi kašnjenje, svaki prekid se čuje. Igre su slična stvar. ... za glađi FPS.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sub 2.10.2010 16:51 (ihush).
14 godina
neaktivan
offline
Hyper Threading - opširno

Hvala na iscrpnom odgovoru. Nisam baš sve skroz shvatio pošto se ne razumijem u PC- ove toliko.

Uglavnom zaključak je da je bolje imati HT , pogotovo za CAD, Artlantis, photoshop, i ostale grafičke programe i programe za renderiranje.

Znači te operacije bi brže/bolje/ravnomjernije radio jedan i7 860 od i5 760 ? namjerno sam uzeo 1156 socket.

-

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
RE: Hyper Threading - opširno
repel kaže...

Hvala na iscrpnom odgovoru. Nisam baš sve skroz shvatio pošto se ne razumijem u PC- ove toliko.

Uglavnom zaključak je da je bolje imati HT , pogotovo za CAD, Artlantis, photoshop, i ostale grafičke programe i programe za renderiranje.

Znači te operacije bi brže/bolje/ravnomjernije radio jedan i7 860 od i5 760 ? namjerno sam uzeo 1156 socket.

-

 :)) , opet -ne. Bolje je imati nego nemati ali...

 

HT je iz vremena jednojezgrenih CPUova. To je malo pomoglo OSu u rasporedu poslova.

S novim generacijama imamo fizičke jezgre, 1-2-4-6-8, uz HT to se duplira u logičke, govorim o intelovim CPUima.

- intel...usporedba ova dva i xeona. Xeon ima 24MB keša, 8/16 jezgri i podržava sve tehnologije (nisu navedene..) kao i recimo do 288GB RAMa, dok ova dva do 16GB.

Sami xeoni su skoro identični običnima, ali puno stroža kontrola kvalitete i obično neke specifične funkcije. Recimo da bi na približno istom taktu ako program to zna iskoristiti moga biti dvostruko jaći. Ali navedeni programi neće iskoristi tolike jezgre, recimo da je x4 dovoljno. Onda ostaju posebne funkcije kao virtualizacija ili količina RAMa, ... koje ako ti nisu potrebne možeš uzeti i5 i imati iste rezultate kao i7 ili xeon. Ipak, zbog HTa (koji se može uključiti/isključiti u BIOSu) i7 može više stvari istovremeno obaviti bez vidljivog 'zastajkivanja', jer će OS imati 'više jezgri' na raspolaganju. Ponekad je uz HT sistem sporiji, upravo zato postoji opcija u BIOSu. Možda je za navedeno optimalniji i5. Tek kad zbrojiš sve, cijenu MBO+RAM+CPU, potreban OS i software koji planiraš vrtiti, možeš preciznije izračunati (po specifikacijama programa). Ali, kako se svake godine nešto mijenja, kroc recimo godinu dana će na tržištu biti normalan (recimo) x8 jezgreni CPU, vjerojatno će tad nova verzija programa biti optimizirana upravo za njega, pa i7 ima tu prednost u odnosu na i5. Ali to je samo teoretska prednost.

Previše stvari se mijenja uz CPU, tako da treba sad uzeti sitem koji optimalno radi (recimo i5), za par giodina uzme se novi itd.. umjesto da se ulupa novac u predviđanje i kupnju 'potencialno jačeg'.

 

Svi ovi programi koje si naveo, dosta ovise o snazi CPUa (najviše), ali ima i RAM, VGA, MBO svoj udio, pogotovo HDD kao najsporiji. (SSD ili RAID..)

Recimo da je AfterEffect kao program koji sve jezgre može dobro iskoristiti Kod njega se stvarno vidi rezultat, u Photoshopu puno manje. Za vrijeme korištenja tako zahtjevnih programa razlika se može vidjeti kad pokreneš još nešto sa strane, recimo browser ili word... više jezgri će ipak pokazati svoju prednost, pa makar i HT...

Trebaš vidjet ukupni buđet za računalo i približno ravnomjerno (kvalitetno) rasporediti po komponentama, dok samo jedan dio 'viška' orjentiraš prema onom što može biti usko grlo. Za igranje je to VGA, za server HDD, za ovakav slučaj (možda) CPU. (Zadnja dva mogu zamijeniti mjesta, je server može koristiti puno više jezgri, dok za recimo obradu video materijala može disk biti važniji)

Razlika u nabavnoj cijeni i5 - i7 =80$, kad se kupuje 'zvjer' onda to nije bitna razlika. Vidi xeona za 3.838$. Dali je jači, recimo da je ali ne toliko kolika je cijena, dok operacije kojima je dovoljan manji broj jezgri neće imati koristi, ali su onda i5-i7 brži, 2.8GHz naspram 2.2GHz. + Turbo.. U tim slučajevima ova dva mogu biti 50% brži.

Sad Uzmi kombinaciju da si potrošio novac za kupnju Xeona, i zato kupio jeftikaner MBO i samo 512MB RAMa, windowsi bi se vukli k'o magla, programi itd... ili da na takav PC staviš mali disk recimo 80GB (pola ode na OS). Mora biti i ostatak sistema dobar, recimo pouzdano napajanje, kućište itd. Za CAD ti možda treba neki tablet itd.

Logičnije je u toj kombinaciji kupiti i5 i sve ostalo nego xeon. Bez obzira na jezgre i HT.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
14 godina
neaktivan
offline
Hyper Threading - opširno

hm,hm, sad si me bacio u duboko razmišljanje sa ovim tekstom. Sramim se

matična  Asrock P55 deluxe3, 4gb ripjaws 1333 mhz - cl7, grafička ili 5550 (pasivna zbog tišine, jedino ako je usko grlo onda 5770 vapor X), tišina mi je ajmo reć prioritet., SSD intel G2, to bi bilo to od ostalog.

860 i 760 mogu kupiti za istu cijenu, i tu konfiguraciju neću mjenjat sigurno 5 godina. Znači pitanje je HT ili ne ? i5 vs. i7 za programe koje sam naveo?

 

 

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
RE: Hyper Threading - opširno

-u toj kombinaciji/cijeni svakako i7.

-VGA nema puno koristi, za profi upotrebu su Fire/Quadro koje su u osnovi iste ali... zbog interesa proizvođača nisu.

-najmanje mi se sviđa Asrock, razlika između Gigabyte/ASUS nemože biti velika u istoj kategoriji 100-200kn. Postoji razlog. Za radnu stanicu nikad netreba štedjeti na MBO ili napajanju... štedi na mišu/tipkovnici za 20kn jer njih možeš lako zamijeniti.

-SSD je lijepa igračka, ipak kapacitet i cijena... no ako je to opravdano nekim poslom, tad nikako ne štedjeti na MBO i sl. (bilo bi zgodno usporediti isti PC sa HDDom ili SSDom za takav posao).

 

-5 godina? budi realan...usporedi današnji CPU/RAM/HDD/VGA.. s nekim od prije 5g. u idućih 5g.će se sve komponente izmijeniti, USB/SATA/napajanje/utor za memoriju, procesor itd.. ako ti je garancija 2-3 godine nakon tog očekuj da će do pete godine zapravo biti kompletno izmjenjen PC.

Vista je izašla prije 3g., tad je prosjek RAMa bio 512, jedna jezgra, HDD-80GB... (jedva je vrtilo OS), danas je jeftini notebook s 2-3-4GB. ima 250GB HDD, ima celerona s dvije jezgre, ili atom..koji tadašnje PCje jedu bez kruha za doručak. Što će bit za iduće tri godine? Današnji top model (recimo ovo što slažeš) će bit jeftikaner, možda u mobitelu? Iste apetite imaju i programi (igre...). Nemoj tako daleko planirati.

 

(ovo dalje je slikovit opis..)

- primjer/objašnjenje kako neke stvari rade...

 

Logično, više ljudi mogu prenjeti više tereta za kraće vrijeme. To je samo dok govorimo o neodređenoj količini (ljudi, tereta i vremena).

Ako uzmemo npr običnu ciglu, samo jednu. Tad je jedna osoba zapravo najbrža, jer je lakše trčati s tom ciglom nego zajedno s drugom osobom samo držati je. U tom slučaju ako je samo jedna cigla, recimo imaš 100 ljudi, jedan je brz dok ostali zapravo smetaju, rade gužvu. Prevedeno sistem samo nepotrebno troši vrijeme na sinkronizaciju podataka i preraspodjelu, kontrolu...

Situacija se mijenja kad imamo više cigli, barem za svakog po jednu, onda izmislimo DDR :) pa nose u svakoj ruci po jednu=dvije. I dalje ostaje problem sinkronizacije ali je i brzina daleko veća, jer bez obzira koliko brzo jedan radnik trčao nemože tako brzo prenjeti sve (auto-kamion...) samo nisu ostali brži, nego rade paralelno. Tu je najveći problem da dolazi do ''sudara'' -grešaka, promašaja, odbačenih cigli i ponovnih nošenja. Ipak u pravilu je veća korist od više radnika negošto je usporenje izazvano gužvom.

 

Za gužvu je zadužena MBO-propustnost, kao i količina RAMa -recimo da je to tovarni prostor za koristan teret. itd...

Kad već podatci stignu od diska do CPUa, treba ih što brže pruzeti, obraditi, poslati nazad... samo tu je CPU presudan (recimo i keš) kao istovarni prostor-parking....

 

HT bi u toj priči bio jedna ruka, normalno čovjek ima dvije, ali ako je jednoruk i ima džep, može jednu cigu nositi u džepu. Gubi vrijeme kod uzimanja prve cigle i stavljanja u džep, kao i kod istovara i za vrijeme nošenja je malo sporiji jer nije dobro balansiran. Dakle nije to kao da ima dvije ruke, malo je sporije... ali ipak pomaže.

 

Paralelizam je vrlo jednostavan za iskoristiti do neke granice. Kao PATA i SATA HDD, vidimo da je noviji standard Serial brži. Dakle postalo je lakše podići brzinu, nego sinkronizirati 80 staza podataka.

 

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
14 godina
offline
Hyper Threading - opširno

Znaci ako imas Intel Pentium 4 3.0Ghz i Intel Pentium 4 HT 3.0ghz za igrice je skoro isto, HT jaci za 5%, je li tako?

PS. Pitam jer ja nisam bas sa velikim budzetom pa kupujem polovne dijelove i nadogradjujem racunar...

http://www.speedtest.net/result/1987106167.png
Moj PC  
0 0 hvala 0
10 godina
offline
Hyper Threading - opširno

ispricavam se zelio bih ukljuciti ht na svom laptopu imam cpu i5 2540m mozete mi pomooci

Bero
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Hyper Threading - opširno

U čemu je problem?

Moj PC  
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice