Jos jednom bajna kombinacija startup i 3D renderi. Jos kada tome damo Virginov (ne)uspijeh iako je velika kolicina novca ulozena i gdje je postojao kakav takav prototip, vrlo tesko da ce ovo ikada zazivjeti.
Pokrenut projekt izgradnje kanadskog Hyperloopa iz
- poruka: 19
- |
- čitano: 10.432
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
¨Sada za putovanje automobilom među njima treba oko tri sata, a avionom 45 minuta¨ ovo ne da nije točno već je zavaravajuće.Automobilom zbilja trebate vremena tj.sjednete ispredkuće u auto vozite se 3 sata i to je to.Avionom kada idete vozite se cca 30 minuta do Aerodroma,10 minuta vadite prtljagu iz taksija,20 minuta Check in u najboljim uvijetima ako nemate kakvo zabranjeno sredstvo ,Ukrcaj u avion 15 minuta,Rulanje po pisti 10 minuta,Napokon let 45 minuta,Sletanje i izlazak iz aviona 15 min,Check out 15 min,izlazak s aerodroma i zvanje taksija 20 min i šlag na tortu 30 min do tamo gdje trebate doći a može biti i 2 sata.Tako da aj let u biti traje matematički 210 minuta.Tako da onaj tko je na taj put krenuo autom već ladi jaja na destinaciji dok Vi izlazite iz aviona.
Ali što da se radi kada bogate države imaju slobodnih milijardi na bacanje pa neke od njih uvode i stazu za ljude koji idu i bulje u telefon.
Ja da sam Elon Musk, ja bih vama Hrvatima platio jedan takav od Osijeka do Splita da se više ne mučite vlakom voziti 22 sata. Ipak je to udaljenost Vladivostok - Moskva.
Ali što da se radi kada bogate države imaju slobodnih milijardi na bacanje pa neke od njih uvode i stazu za ljude koji idu i bulje u telefon.
Pa HyperLook jest Maglev vlak, ali koji troši 10+ puta manje energije, jer mu je smanjena količina čestica zraka u "kontorliranom zatvorenom sustavu", na čiji otklon, pri npr brzini 400km/h, odlazi preko 95% utroška energije "običnog" Maglev vlaka. (na većim brzinama npr 900km/h, standardni maglev vlak bi trošio struje kao manja država, a da ne spomenem da bi gotovo nemoguće bilo konstruirati "šasiju vlaka" koja ne bi impldirala pod pristiskom zraka (enormni downforce) sa gornje strane i magneta koji ne dopuštaju da se šasija spusti (na kojima levitira).
Osnove aerodinamike.
Neka se igraju ako imaju love s time, netko će krenuti prije i kasnije.
A koji smo mi šupa** civilizacije, govori da bi mi bili presretni da ovi novi HŽ vlakovi mogu doći barem do maksimalne brzine (da se pruge obnove barem do 160km/h) :(
Pa HyperLook jest Maglev vlak, ali koji troši 10+ puta manje energije, jer mu je smanjena količina čestica zraka u "kontorliranom zatvorenom sustavu", na čiji otklon, pri npr brzini 400km/h, odlazi preko 95% utroška energije "običnog" Maglev vlaka. (na većim brzinama npr 900km/h, standardni maglev vlak bi trošio struje kao manja država, a da ne spomenem da bi gotovo nemoguće bilo konstruirati "šasiju vlaka" koja ne bi impldirala pod pristiskom zraka (enormni downforce) sa gornje strane i magneta koji ne dopuštaju da se šasija spusti (na kojima levitira).
Osnove aerodinamike.
Samo što Maglev postoji i koristi se ponegdje, a Hyperloop nema ni naznake od funkcionalnog prototipa ni na udaljenostima manjim od kilometra.
A i unatoč tome što Maglevi postoje, rijetko tko ih gradi jer su neisplativi.
japanci izgleda jedini rade long distance maglev, i to je konkretan projekt
https://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen
fascinantno da ce prepolovit vrijeme tokyo<>osaka sa ~2.5hrs na jedva 60ak minuta.
hrvatske zeljeznice izgledaju ko magarece kocije iz doba egipta u odnosu na ovo.
japanci izgleda jedini rade long distance maglev, i to je konkretan projekt
https://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen
fascinantno da ce prepolovit vrijeme tokyo<>osaka sa ~2.5hrs na jedva 60ak minuta.
hrvatske zeljeznice izgledaju ko magarece kocije iz doba egipta u odnosu na ovo.
Cijena prava sitnica: ~61.5 milijardi eura. Nadam se da će im to skraćivanje zaista vrijediti toliko.
vlasti u minhenu su bile spremne financirat maglev od centra do aerodroma za 1.85mlrd prije 20 godina.
ako je ~2mlrd ok za jedan grad (dodaj inflaciju za danasnju cijenu), onda 65mlrd nije problem za nacionalni interes.
ovisno kolko ce se siriti mreza, avioni ce u japanu postat nepotrebni (vec su i sad za vecinu shinkansen linija).
funfact, cijena karte ne bi trebala previse odstupati od trenutne cijene shinkansena na istoj liniji.
vlasti u minhenu su bile spremne financirat maglev od centra do aerodroma za 1.85mlrd prije 20 godina.
ako je ~2mlrd ok za jedan grad (dodaj inflaciju za danasnju cijenu), onda 65mlrd nije problem za nacionalni interes.
ovisno kolko ce se siriti mreza, avioni ce u japanu postat nepotrebni (vec su i sad za vecinu shinkansen linija).
funfact, cijena karte ne bi trebala previse odstupati od trenutne cijene shinkansena na istoj liniji.
Može za sve reći da je nacionalni interes i tako opravdati visoku cijenu ulaganja. Hoće li tih 60 milijardi uloženih u skraćivanje putovanja biti vrijedno, vidjet ćemo tek kad se to izgradi (ako se izgradi) i nakon toga prođe nekoliko godina. Njemačke vlasti su bile "spremne" dati, ali nisu dale jer su procijenjeni troškovi postajali sve veći i veći.
Ja jesam za gradnju željeznica i širenje moderne željeznice u Hrvatskoj, uz naravno državne subvencije i ulaganja jer je to vrlo učinkovit i jeftin način javnog prijevoza. No gradnja magleva koji idu 300+ km/h su, pogotovo za Hrvatsku, najobičnija egzibicija.
Ovo me upravo brine. Valjda znaš da postoji Maglev od aerodroma do centra gradau u Šangaju.
japanci izgleda jedini rade long distance maglev, i to je konkretan projekt
https://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen
fascinantno da ce prepolovit vrijeme tokyo<>osaka sa ~2.5hrs na jedva 60ak minuta.
hrvatske zeljeznice izgledaju ko magarece kocije iz doba egipta u odnosu na ovo.
Nisam ovo znao, hvala na info.
vlasti u minhenu su bile spremne financirat maglev od centra do aerodroma za 1.85mlrd prije 20 godina.
ako je ~2mlrd ok za jedan grad (dodaj inflaciju za danasnju cijenu), onda 65mlrd nije problem za nacionalni interes.
ovisno kolko ce se siriti mreza, avioni ce u japanu postat nepotrebni (vec su i sad za vecinu shinkansen linija).
funfact, cijena karte ne bi trebala previse odstupati od trenutne cijene shinkansena na istoj liniji.
Prednost Magleva jeste da doslovce može strogim centrom bilo kojeg grada da se zaustavi. A budući da mu brzina može ići i do avionske 700-900 km/h ima sve prednosti Aviona i niti jednu manu tipa odlazak iz grada do Aerodroma, Check In-- obo ono.. pa sve obratno.
Ali da je skupa investicija - jeste.
Daleko je jeftinija i prilično brza "klasična" brza željeznica koja se koristi u Francuskoj i Italiji (a sada i u Kini). Istina je da se izvan glavnih kolodvora koristi posebna pruga samo za brzu željeznicu i da je dobrim dijelom na vijaduktima, ali su zato brzine do 500 km/h (zbog sigurnosti i potrošnje struje komercijalno se vozi do 350 km/h) dakle ovih 300 km ti bi vlakovi prešli za tih istih 45min do 60 min...
Sto se Japanskog magleva tice valja uzeti u obzir i kulturoloski aspekt. U Japanu je kultura voznje vlakovima vrlo izrazena tako da financijski nece biti problema. Originalni shinkansen je bio ogromno kockanje, ali se ulog isplatio. U drugim zemljama, pogotovo u sjevernoj Americi javni prijevoz koji nije avion je "za sirotinju" i "nemas slobodu koju ti automobil pruza".
Vec sam prije pisao usporedbu maglev vs hyperloop i iako su to slicne tehnologije, mana hyperloopa je kapacitet (L0 u jednoj kompoziciji prevozi do 1000 ljudi) i tuneli tj. odrzavanje niskog tlaka sto je sa sadasnjom tehnologijom tesko do nemoguce izvesti, a da bude ikakve financijske dobiti.
vlasti u minhenu su bile spremne financirat maglev od centra do aerodroma za 1.85mlrd prije 20 godina.
ako je ~2mlrd ok za jedan grad (dodaj inflaciju za danasnju cijenu), onda 65mlrd nije problem za nacionalni interes.
ovisno kolko ce se siriti mreza, avioni ce u japanu postat nepotrebni (vec su i sad za vecinu shinkansen linija).
funfact, cijena karte ne bi trebala previse odstupati od trenutne cijene shinkansena na istoj liniji.
Može za sve reći da je nacionalni interes i tako opravdati visoku cijenu ulaganja. Hoće li tih 60 milijardi uloženih u skraćivanje putovanja biti vrijedno, vidjet ćemo tek kad se to izgradi (ako se izgradi) i nakon toga prođe nekoliko godina. Njemačke vlasti su bile "spremne" dati, ali nisu dale jer su procijenjeni troškovi postajali sve veći i veći.
Ja jesam za gradnju željeznica i širenje moderne željeznice u Hrvatskoj, uz naravno državne subvencije i ulaganja jer je to vrlo učinkovit i jeftin način javnog prijevoza. No gradnja magleva koji idu 300+ km/h su, pogotovo za Hrvatsku, najobičnija egzibicija.
nigdje nisam rekao da hrvatskoj treba maglev.
uspredjujem zeljeznicu jedne razvijene zemlje, i zemlje koja ima neku razvojnu viziju, sa sramotom zvanom hrvatska koja nemre ni prugu kotoriba<>zagreb obnovit (ne izgradit, obnovit!).
btw, ako je Frecciarossa (brzi vlak u Italiji) poprilicno doprinijeo bankrotu Alitalije, i pojednostavio putovanja izmedju vecih populacijskih centara u italiji, onda zamisli kakav tek utjecaj ima linija koja spaja tokyo metro area od ~40M ljudi sa Kansai regijom (kyoto, osaka, kobe, ~20M populacija), a izmedju njih Nagoya od ~10M ljudi u metropolisu. dakle linija spaja gotovo 70M ljudi, to je skoro duplo vise od Northeastern Metropolisa u USA koji ima tragicno losu javnu infrastrukturu (za cca 5h dodjes od Bostona do Philapelphie ako ima srece, manje od 500km udaljenost) i ameri vape za ovak necim. al ne, njima je lakse prodat hyperloop snove.
postojeca Tokaido Shinkansen linija izmedju tih gradova je u 50 godina postojanja prevezla skoro 5.5 milijardi ljudi (kumulativno), kapacitet pruge/linije je poprilicno utiliziran, vlakovi idu svakih 15min ili cesce ovisno o doba dana.
infrastruktura u ovo doba kosta, da su isli i povecat kapacitet postojece trase pitanje kaj bi dobili.
ovak potices svoju ekonomiju na razvoj, gradnju, imas kasnije tech i IP koji mozes prodat, svima dobro, lova se pere, yakuze sretne, u krajnjem slucaju jos manje aviona u zraku i autiju na cesti.
a i postojece shinkansen linije (do prije korone jel) su bile solidno profitabilne.
JR Central's intention was to build the Chuo Shinkansen maglev entirely through private financing. Taxpayer money only came into the picture when the national government offered loans to speed up construction, believing that the line would bring wider economic benefits (Japan Rails su inace privatne kompanije, ne drzavne)
btw, jos jedan subjektivan dojam.
vozio sam se i u shinkansenu (4 razlicite linije), ICE i TGV.
shinkansen je stvarno stepenicu iznad po pitanju udobnosti i ugodnosti voznje.
ICE npr dijeli prugu sa regio vlakovima a pretpostavljam da i teretni rokaju po istim tracnicama, ista stvar i sa TGV.
shinkansen ima infrastrukturu iskljucivo za sebe, vlak i pruga su 120% kompatibilni, nema drugih koji bi mogli iskoristavat tracnice pa da se trosak prelije i na njih.
nijemci pizde kaj je ICE gen 4 (250-265kmh) tehnicki sporiji i korak unazad u odnosu na ICE gen 3 (320kmh).
poprilicno putujem poslovno po srednjoj Europi (DACH a i sire), 50ak letova godisnje, i jedva cekam kad cu se moc rijesit aviona.
Minhen<>Berlin mi je 4h ako imam srece, taman toliko da mi se let avionom jedva (vremenski isplati), sve preko toga je naporno yebanje po aerodromima.
kad i ako Main Line for Europe bude gotov, zivot ce postat svima laksi (koji moraju putova), jedino da bar idu malo brze.
500kmh vlakovi apsolutno nikome ne donose stetu.
Samo jedna sitnica , na Talijanskoj brzoj prugi pored koje se povremeno vozim nisam vidio nikad niti jedan drugi vlak osim brzih (poput TGV-a), za Francusku nisam siguran...
Ovo me upravo brine. Valjda znaš da postoji Maglev od aerodroma do centra gradau u Šangaju.
vlasti u minhenu su bile spremne financirat maglev od centra do aerodroma za 1.85mlrd prije 20 godina.
ako je ~2mlrd ok za jedan grad (dodaj inflaciju za danasnju cijenu), onda 65mlrd nije problem za nacionalni interes.
ovisno kolko ce se siriti mreza, avioni ce u japanu postat nepotrebni (vec su i sad za vecinu shinkansen linija).
funfact, cijena karte ne bi trebala previse odstupati od trenutne cijene shinkansena na istoj liniji.
Prednost Magleva jeste da doslovce može strogim centrom bilo kojeg grada da se zaustavi. A budući da mu brzina može ići i do avionske 700-900 km/h ima sve prednosti Aviona i niti jednu manu tipa odlazak iz grada do Aerodroma, Check In-- obo ono.. pa sve obratno.
Ne samo da znam, već sam veeeelikom igrom slučaja bio jednom i na test vožnji tog istog DB vlaka u Lathernu (iako taj dan nije išao više od 340 km/h). A to je identični vlak koji je DB prodao i ugradio u Shangaiu. (za sada jedini "čisti Maglev vlak" - koji nema uopće kotače)
No problem je da maglev kao takav NIKADA ne bude dostigao 600+ km/h, jednostavno bit će preskup za vožnju, a pri još višim brzinama trošit će struje kao četvrtina Zagreba. (ovo drugo dokazali su Japanci kada su jurili 560km/h na testiranju, jer fizika kaže da otpor zraka raste sa kvadratom brzine)
Votio se u CH sa nekakvim Turbom vlakom koji ima dva sprata i dva razreda (Premium i Ekonomični).
120 km/h je ograničenje za automobile u CH (tih 10 km/h) manje uveli su da se smanji (valjda za taj procenat) manje saobračajnih nesreća. Projekat je FAIL, jer statistika kaže da se isti broj nesreća događa tamo i u EU gdje je ograničenje na Autoputu 130 km/h.
Vlak ide već malo više tj. 130 km/h i ovaj turbo iako je na tračnicama - dosloce sam se vozio kao na oblaku. Avionu su "zaprežna kola" naspram ovog Turba koji je primjerice BMW Serije 7.
A i ne samo taj Turbo, i ostali su top. I prevoze sve.. od Šljunka, preko Bagera do Ljudi.
Po meni najveća prednost vlakova jeste da se mogu parkirati u centru grada kao npr. u CH u St. Gallenu.