Frende, nije mi se dalo čitati ovih par strana komentara, al interesira me kakvo kučište imaš? Ja sam ti slične probleme znao imati sa ljudima na starim kompovima, pa tako i na novima što kupe "kučišta" koja izledaju prekrasno od pitaj boga kojeg prozivođaća, natrpaju unutra pile od komponenata i onda se čude što im se sve to pregrijava. Današnji kompovi razvijeju jako velike temperature, koliko god se proizvođaći to trudili smanjiti. Recimo, graficke kartice koje nemaju opicju dual slota po kojem bi izbacivale ugrijani zrak van iz kućišta nego ga ubacuju u njega temperatura u kučištu ti se zna podosta dizati, pogotovo dok opterečućeš komp. Svi prozivođaći rade krivo te stvari. To je problem. Nitko od recimo prozivođaća komponenata se nije sjetio kako bi bilo super da se zrak iz kućišta izbacuje direktno sa hladnjaka te komponente. Recimo proc uvlaći zrak sa strane ventilatora i vruči zrak šiša po matičnoj, što dodatno zagrijava matičnu, grafičke pušu zrak u kučište što još dodatno zagrijava sve ostalo...znaći za novija računala nij na odmet potrošiti par stotina kuna više jer su projektirana za pravilan protok zraka. I moraš paziti kod kučišta ludih marki, zna ti se dogoditi da zadnji cooler vuće previše zraka van i do proca ne dolazi dovoljna količina za hlađenje.
Poslao sam email, ADM-u, sinoć, još nisu odgovorili, pitao sam bi li moga vratit da zamjene ili nesto, i koliko ce to trajat i jeli moguća zamjena procesora uz zamjenu, imate iskustva sa tom zamjenom?
Samo izgubio sam racun, ali imam na njihovoj stranici da sam narucio komp, i da je isporučeno, pa valjda ce to bit uredu!
Inače Kućište je ANTEC 300, koji ima ugrađene ventilatore!
meni je max temperatura 105 C je to previse
Je to je puno previše!! Koji cooler, kada si stavljo pastu...
Je to je puno previše!! Koji cooler, kada si stavljo pastu...
Nisam ga nikako clocka, znaci sve je na default, pastu sam mjenjao mozda ima par mjeseci, kompjutor je kupljen u 1 mjesecu!
STOCK COOLER!!!
Je to je puno previše!! Koji cooler, kada si stavljo pastu...
1. senzor
2. neravna baza na cpu-u
3. neravna baza na cooleru
4. neravna baza na cpu-u i neravna baza na cooleru
5. tvornička greška
6. nema protoka zraka + previše paste + stock cooler + matična koja se grije + vruća grafička.
Također može biti previše paste,ali to nije razlog za 100C. Pastu ubuduće stavljaj jako malo, samo zrno riže na sredinu baze cpu-a i coolera i razmaži prstom i stavi cooler na proc.
Dakle, djelomično se slažem sa nekim tvrdnjama, ali da su temperature u razlici u ovisnosti od godišnjeg doba uvijek iste ne stoji iz prostog razloga što na temperaturu kućišta direktno utječe temperatura okoline u kojem se nalazi kućište. Tko zimi grije sobu na 35°C? Ako vrući zrak iz vana fan uvlači u kućište, onda je postotak smanjenja temperature procesora manje nego u proljeće ili jesen, kada smo za kompjuterom a ne grijemo sobu jer je vanjska temperatura još uvijek podnošljiva pa ne zahtijeva dodatno grijanje prostorije. Zato su, bar kod mene, proljeće i jesen, dva godišnja doba u kojima je temperatura mog procesora po pravilu za 10°C manja nego ljeti ili zimi kad je soba zatvorena i kada radi grijanje. Nedavno sam uspio spustiti temperaturu jednog procesora AMD Athlon sa bartonovom jezgrom sa 58°C u standby-u na 46°C. Oni koji imaju takav procesor znaju da je to jako puno (12 stupnjeva razlike).
Podsjetimo se još iz osnovne škole. Topli zrak nalazi se u gornjem dijelu prostorije (čitaj kućišta), a hladan zrak pri dnu prostorije (čitaj kućišta). Veliki je potez napraviti sa gornje strane kućišta rupe kroz koje će topli zrak strujiti van. Ubrzanje strujanja zraka u pravilnim smjerovima van kućišta i uvođenje hladnijeg zraka u kućište dobit ćemo tako da izbacimo van dodatne fanove koji se nalaze, jedan s prednje strane koji uvlači zrak u kućište i drugi na zadnjoj strani koji izbacuje topli zrak van. Ti ventilatori, osim buke, proizvode slab efekat na samo hlađenje kućišta. Probajte napraviti sljedeće. Zaljepite papir na stražnju stranu kućišta na mjestu gdje su rupe fana koji izbacuje topli zrak van. Grafitnom olovkom lagano pod koso švrljajte po papiru da biste dobili otisak rupa, nadam se da znate na što ciljam. Kada ste dobili na papiru sve nacrtane rupice, lagano odljepite papir sa sejlotepom i zaljepite ga na gornju stranu kućišta. Prvo tanjim borerom izbušite po prilici po sredini svake nacrtane rupe na papiru. Kad ste gotovi, uzmite borer osmicu i povećajte te rupe na tu veličinu (ne zaboravite izbušiti i one četiri rupe malo dalje koje drža ventilator). Prije nego ste počeli sa probijanjem gornje strane kućišta, nažalost, mora matična ići van, kako metalni dijelovi pri bušenju dobi došli u dodir sa dijelovima na matičnoj i kasnije izazvali kvar. Nakon što ste završili sa bušenjem rupa, usisajte kućište. Nakon toga vratite matičnu, obnovite po potrebi pastu, izgladite cooler sa doljnje strane po potrebi vodobrusnim papirom npr. 2800 sve dok se odraz vašeg lica ne odražava na donjem dijelu coolera koji će biti u dodiru sa procom. Kad ste gotovi, izvadite ona dva ventilatora koja su na kućištu, ako ih imate naravno, i ostavite ih bez ventilatora. Sad imamo kućište koje je otvoreno sa prednje, zadnje i gornje strane. Ostala su nam eventualno dva ventilatora, jedan na cooleru od proca i jedan na cooleru od grafičke i eventualno na novijim matičnim i ventilator od northbridge-a.... Sada na bočnu stranicu stavimo sa vanjske strane fan dvanaesticu, i flomasterom ocrtam unutarnji krug istog, vodeći računa da nam centar strujanja zraka kojeg će taj ventilator proizvoditi bude negdje po prilici ispod coolera CPU-a odnosno da puše po nortbridgeu. Maknemo ventilator sa stranice, malo doradimo krug i malo flaksericom sa okruglom šajbom napravimo okruglu rupu. Nakon obrade rupe i njezinog brušenja, izbušimo i četiri rupe za šarafe. Pričvrstimo ventilator sa unutarnje strane bočne stranice i spojimo žice na jedan od naponskih izlaza. Tu si sami odaberemo brzinu vrtnje ventilatora, a da nam za to ne treba potenciometar. Imamo na izboru tri mogućnosti: +5V, +7V i +12V. Sad kad smo upalili kompjuter, stavimo ruku na sve izlaze i uživamo u strujanju toplog zraka van iz kućišta sve dok se ne onesvijestimo od sreće. Ne možete vjerovati koliko jedan ventilator od promjera 12cm može napraviti čuda. Sve ove sitnice gore navedene, zbrojeno zajedno imaju za rezultat smanjenu buku uz veće hlađenje (provjetravanje) samog kućišta, a time i produženi vijek trajanja samog kompjutera. Cijela se stvar odnosi zapravo na to, da se iz kućišta izvlači topli zrak VAN, a ne da isti srlja u krug po konfi. Isti ventilator na toj poziciji hladit će i samo napajanje. Rezultati će itekako biti vidljivi. Odvojite jedan dan za to i kompu ste produžili vijek trajanja za bar tri-četiri godine. Kako zbog velike snage samog ventilatora kojeg smo ugradili na za to predviđeno mjesto, nuspojava je i prašina koja zajedno sa zrakom dolazi te je potrebnije češće propuhivanje kućišta kompresorom kojeg možemo naći u skoro svakom auto servisu ili ga imamo doma. Oni koji imaju traktore, imaji i kompresor.
Novija kućišta već imaju ugrađene takve cake, pa je dovoljna eventualno samo ugradnja jednog većeg ventilatora.
Jel ima netko pozitivna iskustva s vodenim hlađenjem? Ja sam nešto razmišljao o tome zadnjih mjeseci..
1. senzor
2. neravna baza na cpu-u
3. neravna baza na cooleru
4. neravna baza na cpu-u i neravna baza na cooleru
5. tvornička greška
6. nema protoka zraka + previše paste + stock cooler + matična koja se grije + vruća grafička.
Također može biti previše paste,ali to nije razlog za 100C. Pastu ubuduće stavljaj jako malo, samo zrno riže na sredinu baze cpu-a i coolera i razmaži prstom i stavi cooler na proc.
2.-3.-4. (bas i nerazumijem, podloga u krivo)
5. Mozda je i to
6. Nije 100%
Graficka mi u loadu ima temp. oko 50°C, u idle ima od 30-43°C.
Maticna u Everestu mi piše da je 41°C (sad pogledao)
Do paste nije, jer sam 2-3 puta stavljao, mjenjao, (cistio sa rakijom, vata) i mislim da nije do toga
@kalea
A ufffff, napisao si ROMAN, ma gle imam ovo kuciste (VIDI SLIKU) nemam s tim problema!
Bio sam ventilator stavio da puse u kuciste (tocnije cooler), i temperatura se jedne jezgre smanjila za samo 1 °C, tj. 88 i 89 C.
Nesto nece da slike prebaciva, evo linkovi:
IZ VANA
I možeš vidjeti da ima jedan ventilator gore na vrhu, i sa zade (stražnja strana) i ima ostavljeno za fan s prijeda i sa strane !
@kalea
A ufffff, napisao si ROMAN, ma gle imam ovo kuciste (VIDI SLIKU) nemam s tim problema!
Bio sam ventilator stavio da puse u kuciste (tocnije cooler), i temperatura se jedne jezgre smanjila za samo 1 °C, tj. 88 i 89 C.
Nesto nece da slike prebaciva, evo linkovi:
IZ VANA
I možeš vidjeti da ima jedan ventilator gore na vrhu, i sa zade (stražnja strana) i ima ostavljeno za fan s prijeda i sa strane !
A te informacije koje si napisao vezi kucista ("Roman") koristit ce i meni, mislim mom bratu, jer ce mu trebati jer ima staro kuciste koje samo s traga ima za fan, al zatu mu držim skinutu onu jednu stranicu, inace thanks!
Ma joj, pa tu je sve jasno. Senzor je crko. To se moglo zakljucit odmah, a ne nakon 4 str raspredanja... ;)
Ma joj, pa tu je sve jasno. Senzor je crko. To se moglo zakljucit odmah, a ne nakon 4 str raspredanja... ;)


(hvala, Kelea) da moje tipkanje nebi nekog zavaralo, nisam stručnjak, pogotovo za termo/fiziku itd. (samo se nakupilo znanja/iskustva)
-Tako da se moj (inače svačiji) savijet treba uzeti sa zrnom soli u glavi, može/nemora biti točno, dok u IT-bizu, danas vrijedi a sutra .... (pogotovo u kontekstu marketinga, reklame su nešto što nema veze sa životom i trgovaca koji to prodaju)
-Važno je samo da ovakvi topici neidu prema flamanju, prema diskusiji-DA. A možda onda i nečem korisnom.
Što se tiče temperatura, dovoljno je osnova fizike, da se shvati zašto niti jedan hladnjak nije od npr. plastike. Što se tiće promjena temperatura ovisno o klimi, -OK (zato tamo kažem ''tvrda tvrdnja''-ne apsolutno točna), ali onda i zamah leptirovih krila ima utjecaja. -Kad je utjecaj nečeg recimo manji od 3% onda je zanemariv, s te strane kao '0' (nula). HDD u plastičnoj ladici (znate na što mislim) se 'skuhaju' bez obzira na godišnje doba. Aluminijska ladica je zato bolja, sam kontakt metala je dovoljan za hlađenje-odvođenje topline.
Zato, imaš pravo, za kompijuter u cijelini, lakše diše... ali CPU je toliko 'izoliran' i vruć da nema bitne razlike nakon što se upali. (Kao automobilski motor). Naravno letlampa uperena u CPU (za razliku od obične klime) bi napravila 'bijeli dim' - duša procesora....
(nadam se da je konstuktivno)
edit:
-ako netko ima želje napraviti za spomenuti topic ili neki drugi (za sticky) slobodno me može pp ili copy pastati.. ali mislim da je brojnost forumskih tema prevelika (i naslova) da se itko uopće trudi tražiti već gotova rješenja, pa se pitanja/postovi ponavljaju bez obzira na postojanje istih tema. Tu bi 'vojska modova' mogla preslagavati teme danima -sizifovski.
pozz
neznam dali je tema jos aktivna posto je zadnji post od pred 4 mjeseca ali...
Imam e8400 clockan na 3.4 (za sad :P) i temp su mi 39-45 a pod 100% opterecenjem stoji na 66-69 prva i 63-65 druga jezgra u realtemp-u, testao sam 2 sata i 40 min sa prime95, dali je to ok? prije nego sam ga clockao temp su bile iste...
maticna je GA ep45-ud3r i stock cooler je s org pastom sa coolera....
imao sam neke probleme kad sam stavljao cooler tako da me je strah da cooler nije dobro pricvscen jer je skoro pa hladan
kad probam sa prstom, makar mislim da bi temperature bile puno vece da cooler ne dodiruje proc...
Za stock hladnjak tak negdje i idu temperature, ne mozes previse ocekivat od njega... Mozes probat jos mrvicu clockat ali bez dizanja napona, jer ce se previse grijat, pa kolko ide ide... A za temperature, probaj ih drzat ispod 75C (makar je i to vec dosta), ali za neki veci overclock trebal bi uzet bolji hladnjak. Freezer 7 Pro je recimo nelos, a nije ni tolko skup, ili ako imas 350-400kn viska uzmes SCYTHE Zipang ili nekaj slicno :))
Ja imam e8400 i scythe zipang, odličan hladnjak, nečujan. Temperature oko 38 do 42 u loadu oko 47. Uz to što imam lošu termo pastu. S zipangom je išao stabilno do 4.7 GHz. Moja preporuka
Hvala na brzim odgovorima!
Probao sam ga jucer stavit na 3.6 ali se poceo previse grijat...kad je temp dosla do 76 odma sam restart u bios i natrag stavio na 3.4 mislim da cu za veci OC kupit neki bolji hladnjak
i da zasto je hladnjak kad probam s prstom hladan, mislim nije doslovno hladan nego mozda 25-30c ali ako je proc zagrijan na 65c onda bi i hladjak trebao biti vruci ili?
Pogledaj i provijeri da su ti svi push-pinovi dobro ugurani i na svojem mjestu. Obično su visoke temperature zbog male dodirne površine između procesora i hladnjaka.
Scythe Katana 3 je odličan cooler za taj procesor i dosta je jeftin.
Ja imam e8400 i scythe zipang, odličan hladnjak, nečujan. Temperature oko 38 do 42 u loadu oko 47. Uz to što imam lošu termo pastu. S zipangom je išao stabilno do 4.7 GHz. Moja preporuka
Bla,bla,bla i još jednom bla!
Stabilnih 4.7ghz?
Testirano sa cime?
Boot windowsa?
Nema teoretske da si ga na sigurnim voltažama(1.3625V) držao stabilnog na tom taktu.
Sve iznad dovodi do degradiranja procesora i visokih temperatura.
Ja imam e8400 i scythe zipang, odličan hladnjak, nečujan. Temperature oko 38 do 42 u loadu oko 47. Uz to što imam lošu termo pastu. S zipangom je išao stabilno do 4.7 GHz. Moja preporuka
mrak taj scythe
s vodom sam dobio stabilnih 4,41@1,42v i 48° idle, ali me bilo malo strah
Ma prodaju price za malu djecu il ljude koji taj proc nikad nisu imali il još uvijek voze Athlon XP :)
Ma prodaju price za malu djecu il ljude koji taj proc nikad nisu imali il još uvijek voze Athlon XP :)
Potpuno se slažem sa ovime LUXX....
Mislim da ih barem 20% na ovom forumu predstavlja lažne konfiguracije...ako ne i više...
ili kažu da im proc radi na neznam ni ja koliko...a zapravo ga drže na stock taktu...jer se ne usude clockat...ili neznaju....
po meni je to stvarno jadno...