Mislim da je negdje sredina diamond lige otprilike granica gdje rase postaju stvarno balansirane - svi igrači imaju speglan macro, jeftini trikovi više ne pale, metaigra je konzistentna a ima se dovoljno APM-a za multitasking i micro. Kako ideš niže tako su razlike sve očitije.
Po meni se dosta toga svodi na failsafe-ove, tj. mehanizme igre koji kompenziraju lošu igru i pomažu kad zabrljaš. To je ono što pro i semi-pro igrači ne koriste a niti vide kao prednost a što jako olakšava život lošijim igračima. Npr. Stalker i Marine su tipične failsafe jedinice, jer su svestrane i učinkovite u svim fazama igre; loš igrač može uopće ne scoutati i raditi gotovo isključivo te jedinice i naizgled igrati "dobro" (u smislu onoga što se u nižim ligama smatra "dobrim"). Onda npr. dok je Observer u višim ligama rizik i nešto što ti oduzima dragocjeno Robo Bay vrijeme, u nižim je maltene maphack. Isto i Orbital Command - u višim ligama Terran energiju drži na nuli i mora pažljivo procijeniti scan vs mule, u nižim igrač ionako stalno zaboravlja na tu energiju što mu omogućava da je gotovo potpuno imun na uništenje radilica, cloaked napade i supply block. Baš zbog svih tih stvari Zerg je možda "teži" što se spuštaš niže; uz vrlo zahtjevan zadatak stalnog vaganja "drones vs. army" ta rasa ima jaako malo fail-safeova.
Ali sve u svemu Blizzard ipak radi dobar posao barem utoliko što se fokusira na balans top-level igre. Ne možeš izbalansirati asimetričnu igru kroz sve skill-level-e, nema šanse. SC:BW je to donekle postigao više zbog ograničenja sučelja nego što je igra bila stvarno tako jako dobro balansirana. Jedino na subjektivnoj razini ipak smeta kad gubiš od igrača koji je očigledno lošiji od tebe, ali sve je to dio igre, koga stvarno smeta nek dođe do Mastera i uživa u balansu..