Reklamacija matične ploče -LAN port mrtav

poruka: 9
|
čitano: 2.880
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
11 godina
offline
Reklamacija matične ploče -LAN port mrtav

Pozdrav.

 

Zanima me da li tko ima iskustva sa reklamacijom matične ploče sa riknutim LAN portom?

 

Matična je Gigabyte B550 Aourus Elite V2.

 

Razlog je vjerojatno udar groma,nisam bio doma pa ne znam,samo ujutro ne dela (i ruter je također riknuo).

 

LP

Moj PC  
0 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Reklamacija matične ploče -LAN port mrtav

Viša sila (udar groma, poplava...) u pravilu ne spada u garanciju. Probaj ali ne vjerujem.

 

PCI-Express gigabitna mrežna košta 70-100kn... 

16 godina
offline
Reklamacija matične ploče -LAN port mrtav

-točno, to su razlozi za opravdano odbijanje po osnovi jamstva.. (osim ako je takvo jamstvo da i to uključuje-pokriva a to piše u jamstvenim uvjetima kao i sve ostalo..) :)

.. zato se pod jamstvom ne 'trči' u servis dan poslje grmljavine :) .. čeka se par dana normalnog vremena, no i serviseri (iskusniji to znaju)..

-ali, nije važno što znamo ili mislimo, nego tko-što može dokazati, tko je 'jači' .. pa je tako moguće svašta.

-ako nema vidljivog oštečenja (pregoreno-spaljeno..) tj 99% je tako, jer nije to direktan udar groma nego 'samo' ofrlje.. negdje u mreži, kvart, zgrada.. možda crkne bojler, luster.. može pola mrežene opreme crknuti pola preživjeti, ovisno o sreći, uzemljenju itd..

-crknut modem i mrežna.. tj to je jasan trag, opis, ali ako nema vidljivog oštećenja, proći će kvar-reklamaciju .. tj nije ni servis svemoćan, priče iz csi filmova su priče. Ako odbiju to nije zato što to znaju nego iskustvo i takvo znanje.. tj ipak nagađanje, tj nešto što je pravno dubiozno, jer mada smo svi znali da je npr alcapone kriminalac, za sud treba dokaz-činjenica, ne misliti ili 'znati'.. tad je to pitanje kako bi servis dokazao uzrok (grmljavinu). No s druge strane ovlašteni-stručni servis je jedini relevantan-kvalificiran izvor činjenica (dokazivih) za sud, kao npr sudski vještak, tj njihov iskaz je relevantan, nešto kao dokaz (u nedostatku boljeg-jačeg) tj može se pobiti-osporiti samo jednako relevantnom expertizom takvog drugog servisa ili vještaka.. dok kupac koji reklamira može samo reći da je računalo bilo isključeno, isključena mreža i da zato nije grmljavina uzrok.. tj može to reći-izjaviti a to može (i ne mora) biti činjenica... :)

 

-s treće strane, u takvim slučajevima postoji odgovornost treće strane, kao hep-mreža.. izvođač radova na uzemljenju kuće-zgrade.. poneki slučaj kad se to po toj osnovi od njih naplati, no to je promil recimo jackpot dobitka pa radije igrajte loto.. bolje šanse.

 

-realno kupac može reklamirati, probati APP metoda, pametno šutjeti :) .. čak servis nema poseban razlog odbiti, tj ovisi o trošku, veličini firme-trgovine-servisa.. njima to ne mora biti neki bitan trošak i mogu recimo biti nježni-dobri prema kupcu, popraviti o trošku jamstva, zamijeniti.. tj sve to je već platio proizvođač pa servis ako želi, može.. pomoći kupcu na štetu proizvođača (koji mu je i posodavac u tom lancu)... no ne mora se to tumačiti kao na štetu proizvođača, može kao pozitivna reklama, najbolja, čak jeftina u odnosu na tv-panoe i sl. .. tj kupac koji je sretan je i proizvođaču važna stvar, kupit će opet.. plaćaju reklame, pa tako plate i ovo jer je to njima zanemariv trošak, odlična reklama. .. može biti svašta, može biti happyend.

 

-da nema jamstva? operateru se prijavi kvar opreme-modema, on zamjeni.. mrežna kartica se kupi-ugradi-zamjeni (onboard isključiti u biosu..) .. tj za računalo je pitanje koliko ima (ne)sreće tj možda je takav kvar da neće smetati ostatku, možda će smetati, smrzavati.. možda će za koji dan crknuti sve, možda će raditi godinama.. kvar je stvar koja nije predvidljiva dok je statistika ipak samo statistika.

 

-tako da sve scenarije možemo smatrati točnima ili mogućima.. pa kupac treba probati, možda prođe. Čak nije neka velika prevara jer biz je to uračunao u trošak, reklama.. dok se ne treba ljutiti ako odbiju reklamaciju, no ni njima to nije baš lako, ako kupac prijavi inspektoratu, ovi nešto čačkaju.. neće biti problema no čak je i to ponekad dovoljno, tj ovisi kakva je firma, koliko im je taj trošak problem, koliko snosi netko treći itd.. jer ponovo i to može biti 'pozitivna reklama'.. neovisno što realno kupac nema pravo po osnovi jamstva u slučaju strujnog udara (osim da je strujni udar stvar uređaja, neispravnosti komponente-punjača i sl.).

-ako se vrijeme smiri, reklamirati za tjedan ili idući mjesec :) .. šanse su recimo 50-50..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 3.8.2022 12:20 (ihush).
 
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Reklamacija matične ploče -LAN port mrtav
Nuclear_Phoenix kaže...

Viša sila (udar groma, poplava...) u pravilu ne spada u garanciju. Probaj ali ne vjerujem.

 

PCI-Express gigabitna mrežna košta 70-100kn... 

 

Ma znam,čitao sam. Već sam kupio wifi stick i radi snjime.

 

ihush kaže...

-točno, to su razlozi za opravdano odbijanje po osnovi jamstva.. (osim ako je takvo jamstvo da i to uključuje-pokriva a to piše u jamstvenim uvjetima kao i sve ostalo..) :)

.. zato se pod jamstvom ne 'trči' u servis dan poslje grmljavine :) .. čeka se par dana normalnog vremena, no i serviseri (iskusniji to znaju)..

-ali, nije važno što znamo ili mislimo, nego tko-što može dokazati, tko je 'jači' .. pa je tako moguće svašta.

-ako nema vidljivog oštečenja (pregoreno-spaljeno..) tj 99% je tako, jer nije to direktan udar groma nego 'samo' ofrlje.. negdje u mreži, kvart, zgrada.. možda crkne bojler, luster.. može pola mrežene opreme crknuti pola preživjeti, ovisno o sreći, uzemljenju itd..

-crknut modem i mrežna.. tj to je jasan trag, opis, ali ako nema vidljivog oštećenja, proći će kvar-reklamaciju .. tj nije ni servis svemoćan, priče iz csi filmova su priče. Ako odbiju to nije zato što to znaju nego iskustvo i takvo znanje.. tj ipak nagađanje, tj nešto što je pravno dubiozno, jer mada smo svi znali da je npr alcapone kriminalac, za sud treba dokaz-činjenica, ne misliti ili 'znati'.. tad je to pitanje kako bi servis dokazao uzrok (grmljavinu). No s druge strane ovlašteni-stručni servis je jedini relevantan-kvalificiran izvor činjenica (dokazivih) za sud, kao npr sudski vještak, tj njihov iskaz je relevantan, nešto kao dokaz (u nedostatku boljeg-jačeg) tj može se pobiti-osporiti samo jednako relevantnom expertizom takvog drugog servisa ili vještaka.. dok kupac koji reklamira može samo reći da je računalo bilo isključeno, isključena mreža i da zato nije grmljavina uzrok.. tj može to reći-izjaviti a to može (i ne mora) biti činjenica... :)

 

-s treće strane, u takvim slučajevima postoji odgovornost treće strane, kao hep-mreža.. izvođač radova na uzemljenju kuće-zgrade.. poneki slučaj kad se to po toj osnovi od njih naplati, no to je promil recimo jackpot dobitka pa radije igrajte loto.. bolje šanse.

 

-realno kupac može reklamirati, probati APP metoda, pametno šutjeti :) .. čak servis nema poseban razlog odbiti, tj ovisi o trošku, veličini firme-trgovine-servisa.. njima to ne mora biti neki bitan trošak i mogu recimo biti nježni-dobri prema kupcu, popraviti o trošku jamstva, zamijeniti.. tj sve to je već platio proizvođač pa servis ako želi, može.. pomoći kupcu na štetu proizvođača (koji mu je i posodavac u tom lancu)... no ne mora se to tumačiti kao na štetu proizvođača, može kao pozitivna reklama, najbolja, čak jeftina u odnosu na tv-panoe i sl. .. tj kupac koji je sretan je i proizvođaču važna stvar, kupit će opet.. plaćaju reklame, pa tako plate i ovo jer je to njima zanemariv trošak, odlična reklama. .. može biti svašta, može biti happyend.

 

-da nema jamstva? operateru se prijavi kvar opreme-modema, on zamjeni.. mrežna kartica se kupi-ugradi-zamjeni (onboard isključiti u biosu..) .. tj za računalo je pitanje koliko ima (ne)sreće tj možda je takav kvar da neće smetati ostatku, možda će smetati, smrzavati.. možda će za koji dan crknuti sve, možda će raditi godinama.. kvar je stvar koja nije predvidljiva dok je statistika ipak samo statistika.

 

-tako da sve scenarije možemo smatrati točnima ili mogućima.. pa kupac treba probati, možda prođe. Čak nije neka velika prevara jer biz je to uračunao u trošak, reklama.. dok se ne treba ljutiti ako odbiju reklamaciju, no ni njima to nije baš lako, ako kupac prijavi inspektoratu, ovi nešto čačkaju.. neće biti problema no čak je i to ponekad dovoljno, tj ovisi kakva je firma, koliko im je taj trošak problem, koliko snosi netko treći itd.. jer ponovo i to može biti 'pozitivna reklama'.. neovisno što realno kupac nema pravo po osnovi jamstva u slučaju strujnog udara (osim da je strujni udar stvar uređaja, neispravnosti komponente-punjača i sl.).

-ako se vrijeme smiri, reklamirati za tjedan ili idući mjesec :) .. šanse su recimo 50-50..

 

Ma to se je desilo prije cca 3-4 tjedna,bio sam na moru i tada zadnji put imao komp upaljen,i kad se vratio nije delalo ništa.Druga 2 kompa rade normalno i ništa im nije bilo.

 

Ja sam isto mislio ako prođe prođe,jedino moram vidjeti da nije port spaljen jer mi se onda ni ne isplati nositi.

9 godina
offline
Re: Reklamacija matične ploče -LAN port mrtav
Nema potrebe za nagadjanjem i kompliciranjem, nazovi trgovinu ili posalji mail, reci sto ne radi, pa ces cuti sto kazu.....

Samo, nadam se da ljudi kuze da je otvaranje ovakvih tema kontraproduktivno..... I ljudi koji rade po trgovinama/servisima citaju ovaj forum.....
Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
2 0 hvala 0
3 godine
protjeran
offline
Re: Reklamacija matične ploče -LAN port mrtav
Imao sam istu situaciju. Jeftinije ti je uzet PCIe kartu i tjt.
 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Reklamacija matične ploče -LAN port mrtav

-nisu to takve struje da bi bilo spaljeno-vidljivo.. tj par volti-par desetaka.. dovoljno da imaš volt viška i sve crkne no u pravilu nema tragova. .. tj svaki čip može progoriti, recimo cpu i on stvara parsto stupnjeva temp.. rastopi ploču, no to nema veze s gromovima, praktički nikad.. 99% mrežna jer je to dio koji nema adekvatnu zaštitu, uzemljenje.. dok ostatak el.mreže ima pa ti nije crkao bojler npr.. 

-kad grom udari u kuću, tad može nešto više, .. kad udari u mrežne žice, npr na stupovima (zato se ukopava, bolje..) tad se statički nabije, dovoljno iskra od desetak volti.. (jer sve radi na 3-5-12v..) itd. i zato je 99% kvarova na mrežnoj opremi, ne na eletko-strujnom dijelu, npr napajanje.. + otpornost svakog dijela ovisno na kojim naponima radi tj koliko više struje mora doći da stvori kvar-pregaranje... +osigurači+zaštita, praktički ništa neće proći PSU..

 

-šanse za reklamaciju su onako.. da nije grmljavina nego neki drugi kvar bilo bi podjednako, ovisi više o trgvcu-servisu nego uzroku. Ako su oni pokriveni, tad riješe pozitivno, ako žele odbiti tad traže i nađu razlog.. tad je vjerojatnije to direktno njihov trošak ili pitanje pravog supporta proizvođača koji sve to pokrije, tj iz prve-druge ili koje ruke roba stiže do kupca..

 

**

edit.. nije 'kontraproduktivno' tj i servisiranje je stvar učenja, iskustva.. pa je ok da ga i oni steknu + opis o pozitivnom razlogu u interesu reklame i sl.

-tj postoji situacija gdje serviser to zna-kuži i pogledom ili suptilnim razgovorom to da do znanja kupcu.. i napravi zamjenu-popravak. Ljudi su čudna bića, ako se može pomoći, ako nije direktan trošak.. može se svašta, kao što u slučaju npr potresa nekome nepoznatom pošalješ pomoć.. tj može to ovisiti o tome koliko ti je osoba simpatična ili svadljiva kad reklamira, može i serviser ili bilo tko biti recimo altruistično raspoložen, može se svašta ako posotji volja. .. problem je 'samo' kad posotji pravo, kad jamstvo stvarno pokriva no servis to ne želi, nego se moraš natezati i izguravati pravdu.. nije problem ako netko zna uzrok kvara, nije problem ako želimo pomoći-riješiti.. problem je kad radimo suprotno bez razloga, recimo iz inata ili smo loše volje.. a mogli bi bolje. Osoba ti nije simpatična, vrućina.. nešto deseto.. ljudi su čudne biljke. Serviseri su također ljudi, kao i kupci, svi.. pri tome možemo biti dobri-loši... pomagati ili otežati, koristiti (ne)znanje.. itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 3.8.2022 12:57 (ihush).
9 godina
offline
Reklamacija matične ploče -LAN port mrtav

Ovisno o "tipu" trgovca ovisi i nacin rjesavanja reklamacije....

 

Dakle, imamo slucaj A, gdje je onaj koji je robu prodao, i kome se roba reklamira, ujedno i glavni uvoznik robe - mozda je to neki njegov brend, mozda je neki "njegov" proizvod, u tom slucaju trgovac ima daleko vise mogucnosti, i moze, ukoliko to zeli, zbog nekog svog imagea, dobih odnosa s kupcem i kuloarskih pricica zamjeniti proizvod, bez ikakvih dodatnih pitanja, utvrdjivanja i istrazivanja.

 

Znaci, dodje kupac, dobar dan, razbio sam cekicem "proizvod", nema problema, mjenjamo vam za novi, znate, evo vam dva komada, ako i ovaj unistite, da ne morate ponovo dolaziti.

 

To je situacija gdje trosak tih proizvoda - ovog neispravnog i reklamiranog koji se baca u smece, te trosak zamjenskog, spada iskljucivo na teret tog trgovca, i iz njegovog djepa - dakle, moze kako hoce u smislu odobravanja. Naravno, moze se drzati i zakona, prava i obaveza, pa odbiti reklamaciju.

 

Slucaj B je kad je trgovac obicni preprodavac, dakle, on prvo kupi robu od nekoga, pa je prodaje u svojoj trgovini. Tu on NEMA slobodu da priznaje garancije, mjenja, popravlja bilo sto, OSIM ako to ne zeli raditi iz vlastitog djepa, pa kupcu jednostavno dati novi proizvod, pa on onda reklamirati to dobavljacu, i rizikovati da on odbije rekmalaciju. To se ne radi bez dobrog razloga.

 

Dakle, ako ja kao trgovac kupcu zamjenim proizvod, moj dobavljac odbije reklamaciju iz xy razloga - ja sam popusio te novce.....

 

Kako rekoh, rijetki su slucajevi gdje se to radi, prvo se ili konzultira s dobavljacem, ili mu se salje reklamirani proizvod..... Sto nije idealno, cak suprotno, nebi se tako trebalo raditi, cak i zakon kaze da se ne smije, no eto, vecina bas tako radi.

 

Dakle, lokalni ducancic moze zbog dobrosusjedskih odnosa prihvatiti "lupio cekic", pa pristati dati novi proizvod o svom trosku (trenutnom), ili isti reklamirati dobavljacu, no sigurno NECE u sluzbeni zapisnik o reklamaciji prema dobavljacu napisati - udario cekic. Jer ce mu to ovaj odmah odyebati.

 

Znaci, ide se igra "lud,zbunjen,normalan", gdje nitko nema pojma o nicemu, svi znaju da ne radi, ali niko nezna zasto, i sto je vise koraka u toj igri (dobavljac,uvoznik), veca je sansa da ce zapeti negdje. Najcesce ovo prodje, jer, nema neoborivog nacina da se dokaze da je korisnik (grom,cekic) uzrokovao kvar, najcesce....

 

No opet, nazovi to paranojom, nebih pisao o udaru groma i kvaru ploce PRIJE nego je odnesem na servis i dobijem novu, lako je kasnije pohvaliti ducan i trgovca koji je odradio sve na korist i zadovoljstvo kupca, iako postoji sansa da nije morao.....

 

 

Its just the way of it, son. We all sell our souls sooner or later.
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Reklamacija matične ploče -LAN port mrtav
Damir22 kaže...

..

 

No opet, nazovi to paranojom, nebih pisao o udaru groma i kvaru ploce PRIJE nego je odnesem na servis i dobijem novu, lako je kasnije pohvaliti ducan i trgovca koji je odradio sve na korist i zadovoljstvo kupca, iako postoji sansa da nije morao.....

 

 

- opet.. nije važno što mislimo ili 'znamo' nego što je dokazivo-činjenica.. odbiti reklamaciju moraš imati razlog, ne možeš samo tako odbiti, tad si 'kriv' tj prijava nadležnima i vjerojatno se tad riješi.

-druga primjedba.. ako servis mora čitati tu o toj temi-problemu da bi se informirao (znao..) tad je u lošem stanju.. početnici, oni koji znaju već znaju sve potrebno, ne treba im čitanje teme, odnosno moguće kao neki argument kad bi postojala neka direktna poveznica, no za sad beskorisno-besmisleno.. servis već sve to mora znati ili nije servis nego dječji vrtić za učenje pisanja-čitanja.. osnovnih koraka u radu. Servis (ili bilo koji posao) ako nešto zna tad to ne traži recimo googlanjem.. tj tad ne zna, zemljopis, povijest, matematiku.. isto je. Tad se to ne naziva servis nego škola-vrtić.. i nisu serviseri nego učenici-đaci. :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice