Iako jos uvijek smatram da mu nije mjesto u osobnim automobilima, staviti ga na brodove uz sustav za proizvodnju vodika iz morske vode se cini kao savrseno rjesenje. Nadam se da ce se pokazati uspjesnim te revolucionizirati brodski pogon!
Toyota priprema prvo plovilo s pogonom na vodik ko
- poruka: 12
- |
- čitano: 2.710
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Malo za razmišljanje: takvi bi brodovi mogli davati (jer elektroliziraju morsku vodu) kao nusprodukt natrijevu lužinu i klor, ili pak varekinu (natrijev hipoklorit). Možda bi se takva proizvodnja isplatila... Vodik ja za brodove dobar izvor energije zbog više razloga: (1) prostora za skladištenje vodika ima napretek, (2) vodik nije osjetljiv na grube uvjete (trešnja, vlaga, sol) kao litij-ionske baterije i (3) iz gorivnih ćelija se može povući veća snaga nego iz baterija.
pa Bill Gates navodno je bacio oko na takvu...
https://automania.hr/bill-gates-je-narucio-super-jahtu-aqua-koju-ce-pokretati-vodik/
dakle, kreće se....
Malo za razmišljanje: takvi bi brodovi mogli davati (jer elektroliziraju morsku vodu) kao nusprodukt natrijevu lužinu i klor, ili pak varekinu (natrijev hipoklorit). Možda bi se takva proizvodnja isplatila... Vodik ja za brodove dobar izvor energije zbog više razloga: (1) prostora za skladištenje vodika ima napretek, (2) vodik nije osjetljiv na grube uvjete (trešnja, vlaga, sol) kao litij-ionske baterije i (3) iz gorivnih ćelija se može povući veća snaga nego iz baterija.
Profesore, ako može jedno offtopic pitanje?
Zanima me kućna primjena kemije. Npr. nedavno sam ima začepljene odvode u kupaonici pa sam gledao različita sredstva. Zanima me što vi preporučujete za takve vrste nevolja?
Also, vidjeh da ima kupiti i 98% sumporna kiselina za odčepljivanje odvoda (to valjda nije isto što i solna kiselina) , pa me zanima koliko je štetna ta sumporna kiselina za čovjeka a i prirodu?
Ako je previše offtopic da Vam pošaljem pp ili da otvorim novu temu?
Najjednostavnije, najjeftinije i najjbezopasnije sredstvo za odštopavanje je obična sol, NaCl. Dakle, saspite u odvod krupne morske soli koliko god stane. Postom pustite da neko vrijeme (barem pola sata) "radi" uz možebitno dolijevanje malo vode i dosipavanje soli. Nakon toga sve isperite jakim mlazom vode. Tumačenje: odvodi se zaštopavaju zbog nastajanja kalcijevih sapuna, a ti se sapuni otapaju u natrijevom kloridu, jer nastaju topljivi natrijevi sapuni (Ca(RCOO)2 + 2NaCl --- 2Na(RCOO) + CaCl2). Usto, krupna sol djeluje i kao abraziv. Stoput isprobano u mojoj kupaonici!
Kod solarnih panela je najveći problem baterija,zašto onda nebi koristili za spremanje viškova vodik...znači kad imaš viškove da bezveze ne propadaju onda elektrolizom vode dobijaš vodik.
Sve u svemu postoje rješenja samo se nema političke volje da se to riješi.Evo kod nas uporno žele potrošiti 3 milijarde kuna za borbene zrakoplove...koliko bi se samo moglo solarnih panela kupiti s tim parama???
Sve sol otapa. Naime, dlake i sl. začepljuju odvod zato što ih povezuje kalcijev sapun. Kada se on otopi, voda može lako sve to isprati. Još bih rekao da otapanjem kalcijeva sapuna nastaje običan sapun, koji je emulgator, ili - jednostavno rečeno - on pere. To bi bila teorija. No u praksi je, kao što rekoh, ta metoda vrlo učinkovita. Nikad, barem kod mene, nije zakazala.
Kod solarnih panela je najveći problem baterija,zašto onda nebi koristili za spremanje viškova vodik...znači kad imaš viškove da bezveze ne propadaju onda elektrolizom vode dobijaš vodik.
Sve u svemu postoje rješenja samo se nema političke volje da se to riješi.Evo kod nas uporno žele potrošiti 3 milijarde kuna za borbene zrakoplove...koliko bi se samo moglo solarnih panela kupiti s tim parama???
Nije sve tako jednostavno:
https://science.howstuffworks.com/environmental/green-science/pros-and-cons-of-hydrogen-energy.htm
Najjednostavnije, najjeftinije i najjbezopasnije sredstvo za odštopavanje je obična sol, NaCl. Dakle, saspite u odvod krupne morske soli koliko god stane. Postom pustite da neko vrijeme (barem pola sata) "radi" uz možebitno dolijevanje malo vode i dosipavanje soli. Nakon toga sve isperite jakim mlazom vode. Tumačenje: odvodi se zaštopavaju zbog nastajanja kalcijevih sapuna, a ti se sapuni otapaju u natrijevom kloridu, jer nastaju topljivi natrijevi sapuni (Ca(RCOO)2 + 2NaCl --- 2Na(RCOO) + CaCl2). Usto, krupna sol djeluje i kao abraziv. Stoput isprobano u mojoj kupaonici!
Hvala na savjetu!
Baš sam koristio to sredstvo koje je 98% sumporna kiselina. Mogu reći da me dobro prepao zvuk kad sam ulijevao u odvod. A usput je i dimilo malo (možda vodena para?).
Sada znam da mogu koristiti običnu sol!
No nisam očekivao da će pogon biti dizelski! Izgleda da gorive ćelije trenutno nemaju dovoljno snage za pogon velikih brodova.
Malo za razmišljanje: takvi bi brodovi mogli davati (jer elektroliziraju morsku vodu) kao nusprodukt natrijevu lužinu i klor, ili pak varekinu (natrijev hipoklorit). Možda bi se takva proizvodnja isplatila... Vodik ja za brodove dobar izvor energije zbog više razloga: (1) prostora za skladištenje vodika ima napretek, (2) vodik nije osjetljiv na grube uvjete (trešnja, vlaga, sol) kao litij-ionske baterije i (3) iz gorivnih ćelija se može povući veća snaga nego iz baterija.
Iz gorivih celija se ne moze povuci vise snage nego iz baterije, zato automobili na gorive celije imaju bateriju