A ja (naivno) mislio .... Rimac je leader te tehnologije
A ja (naivno) mislio .... Rimac je leader te tehnologije
je, za buseve, kamione, tenkove, dampere (bicikle? ) ... koji će to q u autu kad po cestama ne smiješ voziti brže od 130/140, odn. čemu plaćati nepotreban i neiskoristiv (nekažnjeno) višak?
Samo što nije, za dvije, petšest godina sigurno.. uvijek ista šema kod tih 'umjetnika'.
"..što ukupnu snagu postavlja na 880 kW, odnosno gotovo 2.000 ks.."
Ne baš.
1 (metrička) konjska snaga = 735,5 W
1 (mehanička) konjska snaga = 746,0 W
Mehanička (ili imperijalna) se često koristi za el. motore pa je snaga ovog auta ~ 1180 ks
Još da im ta glupost nije završila i u tiskanom izdanju.
Kolege Slovenci rade vrhunske motore - LINK.
Vjerojatno ce neka veca kompanija pred vlasnika staviti milijadru dolara i preuzeti monopol nad ovim dizajnom a obicnim smrtnicima nista nece biti bolje a pogotovo ne jeftinije
je, za buseve, kamione, tenkove, dampere (bicikle? ) ... koji će to q u autu kad po cestama ne smiješ voziti brže od 130/140, odn. čemu plaćati nepotreban i neiskoristiv (nekažnjeno) višak?
Bitan je način konstrukcije, lako se skalira motor na manju snagu.
Oni prvo počinju sa jakim izvedbama, jer su premala firma da bi imali masovnu proizvodnju, pa onda počnu prvo s dijelovima za superaute, jer tu mogu biti konkurentni, zato kaj se ne pita za cijenu.
Da idu na manje modele, za jeftine aute, tu onda treba masovna proizvodnja jer su marže male.
A oni imaju 30 ljudi, tak da budu zapravo vjerovatno živjeli od prodaje svojih patenata i tehnologije, i to je ok.
je, za buseve, kamione, tenkove, dampere (bicikle? ) ... koji će to q u autu kad po cestama ne smiješ voziti brže od 130/140, odn. čemu plaćati nepotreban i neiskoristiv (nekažnjeno) višak?
Kako neiskoristiv? Ako imaš motor veće efikasnosti (i bez mijenjača) kojom god brzinom voziš bit će ti jeftinija vožnja zbog manje potrošnje energije.
Kako neiskoristiv? Ako imaš motor veće efikasnosti (i bez mijenjača) kojom god brzinom voziš bit će ti jeftinija vožnja zbog manje potrošnje energije.
ali 2000 konja?! u autu ??! čemu?
@Ajar
Kao što je već rekao fer-de-lance - skalirat će se za auto, naravno. Uvijek se može skalirati, pitanje je samo isplativosti masovne proizvodnje.
je, za buseve, kamione, tenkove, dampere (bicikle? ) ... koji će to q u autu kad po cestama ne smiješ voziti brže od 130/140, odn. čemu plaćati nepotreban i neiskoristiv (nekažnjeno) višak?
vec su ti ostali komentirali za konje pa ti ja necu
ali posto su spoemuti neki rijetki materijali isto je pitanje i kad se skalira motor koja ce biti cijena i isplativost tog motora, kaj ne?
Kako neiskoristiv? Ako imaš motor veće efikasnosti (i bez mijenjača) kojom god brzinom voziš bit će ti jeftinija vožnja zbog manje potrošnje energije.
ali 2000 konja?! u autu ??! čemu?
Kakve 2000? Nije ni 1200.
A ja (naivno) mislio .... Rimac je leader te tehnologije
Broj TD-ova ti govori da se u svete krave Đikića, Rimca i Gajšaka ne dira.
Broj TD-ova ti govori da se u svete krave Đikića, Rimca i Gajšaka ne dira.
Od ova trojice navedenih podržajem Rimca i njegov concept je impresivan auto, a pravi vrhunske baterije
Svaki napredak je dobrodošao, ali treba vidjeti kako će ovo zaživjeti. Ako i za živi, onda je pitanje kakve će performanse pružati u praksi. Druga je stvar, što Equipmake radio testiranja sa svoje strane.
Elektromotor je i prije 100 godina bio superiorniji od ovog sa unutrašnjim izgaranjem, ali druge okolnosti su utjecale da tek danas počne biti cool.
Lajkam ove postotke što su postigli.
Kolege Slovenci rade vrhunske motore - LINK.
Pa baš sad da su vrhunski... nisu loši ali dizajn sa vanjskim rotorom je nešto najgluplje što postoji. Razumijem da je Romanu to bolje pasalo za njegove projekte elektro letjelica ali za ugradnju u vozila motori su katastrofa. Ima puno boljih motora s ovim tehnologijama.
Zanima me koliko su ti elektromotori efikasniji od klasičnog trofaznog indukcijskog motora (kojeg btw. koristi i Tesla za pogon svojih automobila, a koji su krajnje jednostavne izrade) i koliko su skuplji po jedinici snage/komada, s obzirom da se koriste specijalni neodimijski magneti koji su vjerujem skuplji od materijala potrebnog za izradu indukcijskog motora. Dobro je da ima napretka, ali nisam siguran koliko je ovo bolje. Ako netko zna, molio bih da mi objasni. Nekako mi se čini da kučište kao rotor nije neko super rješenje, poprilične mase se tu okreću, za razliku od rotora klasičnog indukcijskog motora koji mislim za istu snagu ima kompaktniji i lakši rotor.
kupuju oni ideje itekako, kinezi su među vodećim zemljama u svijetu po direktnim stranim investicijama - u razvijenim zemljama ulažu u visokotehnološke tvrtke upravo zbog ideja i know-how, u nerazvijene i zemlje u banani ulažu u strateške projekte kako bi povećali utjecaj - primjerice u grčkoj, španjolskoj i litvi gdje su pokupovali luke, a isto tako u brazilu gdje kupuju luke, telekome, poljoprivredu, u africi gdje upumpavaju ogromne kredite itd. itd.
i amerika i europa na to su posljednjih godina počeli odgovarati restrikcijama i blokadama za kineske investitore, što je rezultiralo drastičnim padom kineskih fdi (foreign direct investments) i kao primjer je bilo vidljivo u kupovini luke zadar, gdje je samo za prijenos novaca iz kine u hrvatsku zbog tih eu ograničenja trebalo nekoliko mjeseci
radi toga je nedavno reagirao i kineski ministar vanjskih poslova, upozoravajući da se time krše osnove slobodne trgovine i otvorenosti prema stranim investicijama, no juncker je svejedno poprilično otežao daljnji razvoj njihovih fdi u eu strateške sektore poput luka, energetike, telekomunikacija i slično - stvar je u tome da kineske fdi su sve pod konktrolom države, a to zabrinjava američku i europsku politiku
kineski fdi nije kao u americi gdje su te direktne investicije u rukama privatnih kompanija koje ponajprije tjera profit i konkurencija (najčešće međusobna)
a onda je interes tih fdi ponajprije neki nacionalni kineski interes koji opet određuje partija, isto kao što partija određuje i sve ostalo - primjerice, nedavno su se ovdje na forumu čudili kako je to neka relativno anonimna firma iz osijeka dobila zastupništvo za xiaomi za cijelu južnu europu i otvorila prvu xiaomi trgovinu u beču - meni je prvo na pamet pao stipe kao izuzetno jak lobist u kini i trebalo mi je čitave dvije minuta da izguglam ovu fotku koja je potvrdila to što sam pomislio - da bi surađivao s kinezima nije ti dovoljno biti najbolji, najveći ili najsposobniji, moraš ponaprije imati dobre veze u kineskoj kp
kina se širi kao pošast, krađom, kupovinom, investicijama ili utjecajem, sasvim svejedno
Kolege Slovenci rade vrhunske motore - LINK.
Pa baš sad da su vrhunski... nisu loši ali dizajn sa vanjskim rotorom je nešto najgluplje što postoji. Razumijem da je Romanu to bolje pasalo za njegove projekte elektro letjelica ali za ugradnju u vozila motori su katastrofa. Ima puno boljih motora s ovim tehnologijama.
Možeš malo elaborirati ovo, baš me zanima zašto tako misliš?