Cepelini su opet živi! Ole!
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
ne shvaćam koja je točno svrha izrade ovakve letjelice kad jedan transportni helikopter može sve to ali bez da mu treba 100m² površine za slijetanje.
ne shvaćam koja je točno svrha izrade ovakve letjelice kad jedan transportni helikopter može sve to ali bez da mu treba 100m² površine za slijetanje.
Tisina, visoka ucinkovitost, mirna voznja za krstarenje nebom.
Jel ovo dovoljno tesko da neki malo jaci vjetar ne otpuse, s obzirom na povrsinu cijele letjelice?
ne shvaćam koja je točno svrha izrade ovakve letjelice kad jedan transportni helikopter može sve to ali bez da mu treba 100m² površine za slijetanje.
Tisina, visoka ucinkovitost, mirna voznja za krstarenje nebom.
Koliko sam ja shvatio (možda se varam) ovo je primarno letjelica za prijevoz tereta a ne turistička krstarenja, dakle ni tišina tu nema baš neku ulogu.
Što točno misliš s ovim "visoka učinkovitost" ?
ne shvaćam koja je točno svrha izrade ovakve letjelice kad jedan transportni helikopter može sve to ali bez da mu treba 100m² površine za slijetanje.
Tisina, visoka ucinkovitost, mirna voznja za krstarenje nebom.
Koliko sam ja shvatio (možda se varam) ovo je primarno letjelica za prijevoz tereta a ne turistička krstarenja, dakle ni tišina tu nema baš neku ulogu.
Što točno misliš s ovim "visoka učinkovitost" ?
mozda ucinkovitost kaj se tice motora, helikopteri su jedno od najneucinkovitijih vozila uopce
ne shvaćam koja je točno svrha izrade ovakve letjelice kad jedan transportni helikopter može sve to ali bez da mu treba 100m² površine za slijetanje.
Tisina, visoka ucinkovitost, mirna voznja za krstarenje nebom.
Koliko sam ja shvatio (možda se varam) ovo je primarno letjelica za prijevoz tereta a ne turistička krstarenja, dakle ni tišina tu nema baš neku ulogu.
Što točno misliš s ovim "visoka učinkovitost" ?
Trosis jako malo goriva za lebdenje, prijevoz tereta i opcenito odrzavanje u zraku. Dok god je uzgon dovoljno velik mozes stavljat novi teret bez dodatnih troskova, za razliku od teretnog helikoptera gdje je potrosnja u svim slucajevima drasticno povecana.
Chinook sa 9400 KS ima limit od oko 9.5 tona tereta pa onda racunaj.
A sto se tice tisine spominjali su nadzor iz zraka. Kad god neki helikopter preleti preko zgrada poprilicno se cuje. Sad zamisli kako bi bilo da nesto tako leti 24h.
Eh da se mogu vratiti u zlatno doba 20. stoljeća (20-e godine)...
Izgleda mi jako ne praktično. Samo 48 putnika, tako da ne vjerujem da bude bilo od velike koristi za prijevoz putnika. Pretpostavljam da je i jako sporo.
Za prijevoz humanitarne pomoći je možda ok, ali ja bi radije helikopter...
Eh da se mogu vratiti u zlatno doba 20. stoljeća (20-e godine)...
To izgleda fora... ja bi napravio neku vrstu restorana s time :D pod bi bio s velikim prozorima. Nešto kao brodovi s staklemin dnom :D
Naime, one su uvijek na udaru bočnog vjetra, a posebice uzlaznim i silaznih zračnih struja. Te su struje uništile najveće američke dirižable
(punjenje helijem) koji su služili za mornarička izviđanja. (Bili su tako veliki da su na njih i s njih mogli slijetati izviđački avioni!)
Danas se problem uzgona rješava komprimiranjem helija i njegovom ekspanzijom, tako da je i taj problem barem donekle riješen.
Usto treba znati da je nosivost (uzgon) dirižabla određen gustoćom zraka, pa je stoga teoretski nemoguće da dirižabl nosi više od
1 g po litri (ili 1 kg po m3) balona.
Eh da se mogu vratiti u zlatno doba 20. stoljeća (20-e godine)...
U Friecrichshafenu u Njemackoj postoj tvrtka Zeppelin NT koja nudi mogucnost turistickih obilazaka s cepelinom, nisam siguran jel su trenutno jedini na svijetu koji nude tu mogucnost.
Ja sam imao srece to dozivjet i moram reci da je stvarno bilo nezaboravno iskustvo(makar cijena nije bas pristupacna).
Inace Friedrichshafen je grad gdje Graf Zeppelin izumio prvi cepelin i gdje je sve pocelo a u gradu postoji i vrlo zanimljiv muzej sa cepelinima, tako da ako se ikada put odvede tamo svakako preporucam muzej i voznju cepelinom :)
isis jedwa čeka
"...koji su izgubili na popularnosti nakon velike nesreće sredinom tridesetih godina prošlog stoljeća..." Uz sve tehnikalije i rasprave baš i nemam neko definirano mišljenje za/protiv cepelina, ali mi je nekako spontano iskrsnulo samo jedno pitanje: Helij... a što jamči da do zapaljenja i nesreće neće tako skoro doći kao što su se nadali u prošlom stoljeću?
"...koji su izgubili na popularnosti nakon velike nesreće sredinom tridesetih godina prošlog stoljeća..." Uz sve tehnikalije i rasprave baš i nemam neko definirano mišljenje za/protiv cepelina, ali mi je nekako spontano iskrsnulo samo jedno pitanje: Helij... a što jamči da do zapaljenja i nesreće neće tako skoro doći kao što su se nadali u prošlom stoljeću?
Helij ne gori.
Hindenburg je bio pun hydrogena jer im USA nije htjela prodat helium.
Because helium is lighter than air it is commonly used to fill airships, blimps and balloons. As it doesn't burn or react with other chemicals, helium is relatively safe to use for this purpose. While hydrogen is 7% more buoyant than helium it has a much higher fire risk.
Ako balon naprave od neke verzije kevlara ili nekog super jakog materijala onda ne vidim razloga za paniku. Dusu dalo za turisticke izlete ili restoran u zraku. Recimo da ima intervale od po dva sata, sjednes za stol, zepelin se digne i fino floata iznad grada dok ti jedes, a pogled do jaja.
Uf, što bi dao za neki dulji put zeppelinom.
U Friecrichshafenu u Njemackoj postoj tvrtka Zeppelin NT koja nudi mogucnost turistickih obilazaka s cepelinom, nisam siguran jel su trenutno jedini na svijetu koji nude tu mogucnost.
Ja sam imao srece to dozivjet i moram reci da je stvarno bilo nezaboravno iskustvo(makar cijena nije bas pristupacna).
Inace Friedrichshafen je grad gdje Graf Zeppelin izumio prvi cepelin i gdje je sve pocelo a u gradu postoji i vrlo zanimljiv muzej sa cepelinima, tako da ako se ikada put odvede tamo svakako preporucam muzej i voznju cepelinom :)
Sve je počelo u glavi izumitelja Davida Schwarza, neko vrijeme i zagrepčana, a prerana smrt ga je spriječila u usavršavanju svoga izuma. Njegov zračni brod sa krutom konstrukcijom je poletio čak 4 godine prije Zeppelinovog.
"Potaknut Schwarzovom idejom, grof Ferdinand von Zeppelin od Schwarzove udovice za 15 000 njemačkih maraka otkupio je projekt s nacrtima, na osnovi kojih je 1900. izradio svoj brod (cepelin), i njime nezasluženo stekao slavu tvorca prvoga zračnoga broda."
https://hr.wikipedia.org/wiki/David_Schwarz
Kako se ovaj snalazi ako je vod naoružan bajunetima?
Eh da se mogu vratiti u zlatno doba 20. stoljeća (20-e godine)...
U Friecrichshafenu u Njemackoj postoj tvrtka Zeppelin NT koja nudi mogucnost turistickih obilazaka s cepelinom, nisam siguran jel su trenutno jedini na svijetu koji nude tu mogucnost.
Ja sam imao srece to dozivjet i moram reci da je stvarno bilo nezaboravno iskustvo(makar cijena nije bas pristupacna).
Inace Friedrichshafen je grad gdje Graf Zeppelin izumio prvi cepelin i gdje je sve pocelo a u gradu postoji i vrlo zanimljiv muzej sa cepelinima, tako da ako se ikada put odvede tamo svakako preporucam muzej i voznju cepelinom :)
Samo što grof Zeppelin nije izumio zeppelin, nego David Švarc, koji nije imao dovoljno love, pa je išao raditi sa Zeppelinom zajedno. Nažalost, prije nego što su se sreli, Švarc je umro, a njegova žena je nacrte dala (prodala?) Zeppelinu, pa se tako pominje Zeppelin, a ne Švarc. Što ćeš, ne može neki samouki drvosječa ispred njemačkog grofa...