Vežete li pojaseve u autu?

poruka: 85
|
čitano: 16.036
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Vežete li pojaseve u autu?".
7 godina
protjeran
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
Feudalac kaže...
rambox kaže...

 

Tipičan domači vrlo popularni Švapski ljes na kotačima. Na papiru znatno bolji auto od Kia Pride, ali u realnom sudaru niti od pojasa hm nema previše koristi.

 

 

 Što je popularno u golfu 3? Nema ih više na cestama. U svoje vrijeme je bio solidan automobil i svakako na n-tu bolji od kie pride. Sigurnosti što se tiče, teži je za nekih 300 kg što je automatski dva razreda bolje od lakšeg vozila. Vrlo važan faktor koji ama baš nitko ne percipira. 

 

Usput odgovor onom dolje što pita za autobuse - autobus ima masu s kojom razbija sve tipične prepreke, problem je frontalni sudar s vozilima jednake mase ili masivnim, ali zbilja masivnim objektima što je ekstremno rijedak događaj ionako. Autobusi ne postižu brzine kao osobni automobili i njima ne upravljaju nedo*ebani tinejdžeri.

 Busevima u HR upravljaju krkani, voznja busom je ruski rulet.

13 godina
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
kekecrekec kaže...
ja se vozikao u busevima zadnjih 10-tak g. i svi imaju pojaseve na svim sjedalima, one oko pojasa, ne kao auti... ali naravno- ekipa me samo gledala kaj radim odn. smijuckali se... dakle, ili se nisi vozil linijskim busevima u zadnji 10g. ili si se vozil ali nisi primjetil da imaju pojaseve...
sve u svemu kaj se tice busa ak se dogodi prevrtanje, sudar i sl. kak je neko rekel ladno pol busa gine, ili vise, pa se vi i dalje zajebavajte s tim, meni se ne ostavljaju kosti bas na taj nacin, ak ne moram

 Al đabe i vezanje u busu ak drugi nisu pa ti leteća baba otkine glavu...jbg

 

 

 

A logika frenda, kaj se vežeš idemo tu na kratko, nemoraš se vezat. Ja reko ja se uvijek vežem i ti se veži. Onda on kaže neću se vezat da mi se ne zgužva majica. O bokte neće.

 

EDIT: A i stariji putnici iza kad se voze na dulje rute, kad ih je 3 pogotovo iza, pa kad im kažeš 5 put da se vežu oni ništa, il se vežu preko k*rca, il kažu kako ćemo nema mjesta iza stisnuti smo. Il drži pojas kao da je vezan a zapravo nije. Mislim wtf. Ma nema jednostavno im treba reć, nema vožnje ako se ne mislite vezat svi.

Poruka je uređivana zadnji put pon 29.4.2019 14:50 (DiRT).
15 godina
offline
Vežete li pojaseve u autu?

Nalijepiti ću naljepnicu straga, da vide putnici koji sjede otraga: "VEŽITE SE - KOČIM BEZ RAZLOGA" i par puta zakočio onako, da zube malo nabiju i da ih pitam jesu li pročitali.

 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
kekecrekec kaže...
dok sam ja vozac, ne vozim nikoga tko nije vezan, svima govorim da moj auto ima blokadu pokretanja ako pojasevi nisu vezani...
a kad se vozim, vezem se uvijek i svugdje, npr. i u busu - kaj je za sve balkanjezere znanstvena fantastika...
uglavnom, za sve koji imaju izgovore za nevezanje, uveo bih funkciju u autu da isti ne moze krenuti ako pojasevi nisu vezani na sjedalima gdje su putnici, bez mogucnosti varanja... jer to je jedini nacin da nauce, milom nece sigurno, samo silom

Pa to i većina auti ima, ali nitko ne uključi da tako radi. (svi novi imaju senzore u sjedalima da prepozanju da li je netko sjeo i onda zavjetli lampica da je netko na sjedalu a nema pojas). Samo treba onemogućit paljenje bez da su svi vezani (a za slučaj da senzori štekaju napravit neku kompliciranu proceduru da se to može ignorirat, ali toliko kompliciranu da uvijek bude jednostavnije nekom reć da se veže)
Za pametnjakoviće koji ne vezu pojas, ukinuo bi im vozačke pa neka idu pješke, postavio kamere na bitnijim cestama i lijepo jednom po jednom oduzimao vozačke dok kao pravi balkanjezeri ne nauče osnove batinom. (kako su uveli u UK na sekundarnim cestama)

"To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering." Friedrich Nietzsche
16 godina
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
MrBlc kaže...

Pojas u dvije točke više štiti druge od toga da ih ozlijediš kad poletiš nego što tebe štiti od ozljeda. Točnije, efikasnost mu je ograničena na jako uski raspon brzina i tipova nesreća, dok s druge strane možeš završiti u kolicima u nesreći u kojoj bi inače završio s nekoliko prijeloma ekstremiteta i potresom mozga.

Izvaljuješ gluposti da to nije istina.
Pojas u 2 točke je lošiji nego biti bez pojasa? Ajde si to ponovi još jedno deset puta.

U autobusu koji je pun stakla i lagano se prevrne (i ti ispadaš van da te on u prevrtanju pregazi), je bolje biti bez ikakvog pojasa da te zadrži koliko toliko na sjedalu, umjesto da svi ko špekule se razbacaju i zavšre ispod autobusa ili s glavom deformiranom na nekom kamenu na putu u provaliju.
Ili ako je forntalni sudar, najgore što će biti jest da ćeš dobit potres mozga i možda sjeb* nos ili slično, jer će ti ipak donji dio tijela zaustavit pojas.

Naravno da je 3 point pojas bolji, na n-tu potenciju bolji, ali da je bolje bez pojasa nego običan 2 way pojas je neboloza teških razmjera. Šansa da se ne ozljediš je preko 90% manja s tim pojasom nego bez njega.

"To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering." Friedrich Nietzsche
Poruka je uređivana zadnji put pon 29.4.2019 16:34 (gkelekov).
11 godina
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
https://m.24sata.hr/news/nesreca-kraj-bjelovara-mladic-sletio-autom-s-ceste-i-poginuo-626859

Evo imamo friški primjer što se dogodi kad se ne vežete i dođe do nesreće. Čak i kad se vozi polako postoji mogućnost da ispadneš iz auta ako si ne vezan u slučaju prometne nesreće. Ne razumijem zašto je takav problem prebacit i zakačit pojas, cijela radnja traje 3 sekunde najviše.
 
1 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?

Koliko se često bu prevrne, a koliko često se sudari bez prevrtanja? U prevrtanju ćeš s pojasom u dvije točke imati veću šansu za preživjeti, ali ćeš vjerojatno ostati invalid, a u svim ostalim sudarima u kojima ne dolazi do prevrtanja, ako je sila tolika da se nećeš zaustaviti na naslonu sjedala ispred, pojas u dvije točke neće spriječiti ni da pogodiš glavom i slomiš vrat, dok će pri nekim nižim brzinama doprinjeti vjerojatnosti da ostaneš paraliziran.

 

U konačnici, ako kvalitetu života nakon sudara cijeniš više od vjerojatnosti preživljavanja, bolje se ne ne vezati ako je pojas u dvije točke.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
11 godina
protjeran
offline
Vežete li pojaseve u autu?

Ne vezem se skoro nikad, jedino kad idem van grada, na more ili neki dalji put a to je mozda jednom u 2 mj

 
0 2 hvala 0
16 godina
offline
Vežete li pojaseve u autu?

Treba svima koji ovdje napišu da se ne vežu policija poslati kazne doma.

https://www.gamingtribe.com/giveaway/limitless/191x7
Moj PC  
3 1 hvala 0
7 godina
protjeran
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
MrBlc kaže...

Koliko se često bu prevrne, a koliko često se sudari bez prevrtanja? U prevrtanju ćeš s pojasom u dvije točke imati veću šansu za preživjeti, ali ćeš vjerojatno ostati invalid, a u svim ostalim sudarima u kojima ne dolazi do prevrtanja, ako je sila tolika da se nećeš zaustaviti na naslonu sjedala ispred, pojas u dvije točke neće spriječiti ni da pogodiš glavom i slomiš vrat, dok će pri nekim nižim brzinama doprinjeti vjerojatnosti da ostaneš paraliziran.

 

U konačnici, ako kvalitetu života nakon sudara cijeniš više od vjerojatnosti preživljavanja, bolje se ne ne vezati ako je pojas u dvije točke.

 Odakle vadis to, ima li kakvo istrazivanje ili je to kao i obicno iz guzice.

7 godina
protjeran
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
191x7 kaže...

Treba svima koji ovdje napišu da se ne vežu policija poslati kazne doma.

 Drago treba da proslijedi IP adrese Mupu. Ugroza zivota i ostale stvari.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
O_O_O kaže...

 Odakle vadis to, ima li kakvo istrazivanje ili je to kao i obicno iz guzice.

 nastrano svestran. nema veze jel NASA treba inžinjera za neki zahtjevniji program ili se radi o uzgoju ružmarina i lovora na antarkici..kad bude natječaj, prolazi.

expert za istrazivanje ruda i gubljenje vremena na Bol-u.. WindowsPhone die hard fanboy koji ne napušta brod.
16 godina
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
191x7 kaže...

Treba svima koji ovdje napišu da se ne vežu policija poslati kazne doma.

 A zašto? Ja ne bih uopće kažnjavao nevezanje pojasa... Ako si toliko lud da se ne svežeš u autu tko ti kriv... Nije da ćeš nekog drugog ubit, u 99% slučajeva samo ćeš sebe. Da su ljudi normalni kazna za pojas ne bi uopće postojala, jer bi se obvezno vezali svi sa zrnom graška u glavi... Nažalost hrpa ih nema to zrno graška.

Poruka je uređivana zadnji put pon 29.4.2019 21:22 (lllnuclearlll).
16 godina
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
lllnuclearlll kaže...
191x7 kaže...

Treba svima koji ovdje napišu da se ne vežu policija poslati kazne doma.

 A zašto? Ja ne bih uopće kažnjavao nevezanje pojasa... Ako si toliko lud da se ne svežeš u autu tko ti kriv... Nije da ćeš nekog drugog ubit, u 99% slučajeva samo ćeš sebe. Da su ljudi normalni kazna za pojas ne bi uopće postojala, jer bi se obvezno vezali svi sa zrnom graška u glavi... Nažalost hrpa ih nema to zrno graška.

 Nevezanje pojasa ugrožava i druge sudionike prometa, čak ni ne moraju biti u automobilu. Čak ne mora netko drugi nastradati, ali može završiti u zatvoru ili narušene psihe. Zamisli ne vežeš se jer si budala, izletiš iz auta pri izlijetanju automobila s ceste, padneš na cestu i pokupi te netko (nedužan ali te nije vidio jer je mrak ili jer nije stigao zakočiti), ti si mrtav pa ti se **** ali čovjek nastrada jer si ti pred njega pao.

https://www.gamingtribe.com/giveaway/limitless/191x7
9 godina
neaktivan
offline
Vežete li pojaseve u autu?

Postujte prometne znakove. 

 
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
MrBlc kaže...

Koliko se često bu prevrne, a koliko često se sudari bez prevrtanja? U prevrtanju ćeš s pojasom u dvije točke imati veću šansu za preživjeti, ali ćeš vjerojatno ostati invalid, a u svim ostalim sudarima u kojima ne dolazi do prevrtanja, ako je sila tolika da se nećeš zaustaviti na naslonu sjedala ispred, pojas u dvije točke neće spriječiti ni da pogodiš glavom i slomiš vrat, dok će pri nekim nižim brzinama doprinjeti vjerojatnosti da ostaneš paraliziran.

 

U konačnici, ako kvalitetu života nakon sudara cijeniš više od vjerojatnosti preživljavanja, bolje se ne ne vezati ako je pojas u dvije točke.

I ja bi volio vidjeti neke analize. Malo sam sad guglao pa nisam našao nikakvu takvu referencu.

Eno recimo ono u Portugalu, čini se da ih je dosta poginulo radi ispadanja. Zato su i odmah išli dizati bus vidjeti ima li tijela ispod.

lllnuclearlll kaže...
191x7 kaže...

Treba svima koji ovdje napišu da se ne vežu policija poslati kazne doma.

 A zašto? Ja ne bih uopće kažnjavao nevezanje pojasa... Ako si toliko lud da se ne svežeš u autu tko ti kriv... Nije da ćeš nekog drugog ubit, u 99% slučajeva samo ćeš sebe. Da su ljudi normalni kazna za pojas ne bi uopće postojala, jer bi se obvezno vezali svi sa zrnom graška u glavi... Nažalost hrpa ih nema to zrno graška.

Tvoja život ili smrt nije samo tvoja. Svaki pripadnik društva je ovisan o istom, društvo ulaže u njega i nije mu cilj izgubiti pojedinca, a još manje da postane invalid i samim time ogroman trošak.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
O_O_O kaže...

 Odakle vadis to, ima li kakvo istrazivanje

Prvo, da ne bude zabune, pošto postoje dva tipa pojasa u dvije točke, pričam o onom koji ide preko krila. Postoji još i dijagonalni u dvije točke koji se neko vrijeme koristio, a kako on ne štiti od klizanja iz sjedala, često se koristio u kombinaciji s prostorom za noge dizajniranim tako da se koljenima zaustaviš na prednoj tabli ili sjedalu ispred, zbog čega bio bliže efikasnosti pojasa u tri točke po pitanju zaštite glave, abdomena i kralježnice, ali su češće stradale noge, kukovi i zdjelica. Njega u praksi još nisam vidio.

 

Drugo, čitava priča je krenula prvenstveno s autobusima koji donedavno u pravilu nisu imali pojas u tri točke.

 

Dosta sam čačkao oko toga i nisam naišao na direktnu usporedbu pojasa u dvije točke i nekorištenja pojasa iz nekog novijeg doba. U vrijeme kad su uvedeni su svakako imali smisla i sigurno su bili bolja opcija od nevezanja, međutim, ne moraš biti prometni stručnjak za znati da je prosječna brzina i u gradu i van grada od tada znatno veća, kao i gustoća prometa i težina nesreća. Upravo sam to gore i napisao - pojas u dvije točke ima jedan raspon deceleracija u kojem je sigurniji od nevezanja, a iznad toga je vezanje vs nevezanje = gotovo sigurna paraliza donjih ekstremitata vs kockanje sa životom, pa ti biraj. Pri još većim deceleracijama se dodatno povećava vjerojatnost ozljeda abdominalnih organa.

 

Ono što sam svakako našao jest da su pucanja lumbalne kralježnice i ozljede abdominalnih organa zbog pojasa u dvije točke poznati i dokumentirani problem, a bilo je slučajeva i da crash test dummy-i puknu po pola. Pri tome sam naišao na mnoga svjedočanstva bolničara i patologa koji dijele moje mišljenje. Naravno, ima i onih koji ne dijele to mišljenje, međutim, ni jedni ni drugi nisu podržani konkretnim istraživanjima. Ona istraživanja koja sam pronašao, u zaključcima navode da je pojas u dvije točke odgovoran za većinu ozljeda uzrokovanih pojasom, ali je i on sigurniji od nevezanja zbog toga što spriječava ispadanje pri prevrtanju, te su ozljede od njega u pravilu nešto manje od ozljeda nastalih od udarca u vjetrobransko staklo, instrument tablu i volan. Primjeti da niti jednu od tih točaka ne osporavam:

- za prevrtanje sam napisao - uopće ne osporavam. Prevrtanje autobusa je najčešće kad je poledica ili jak vjetar, što su uvjetim za koje unaprijed znaš i tu se bolje vezati.

- za vozačko i suvozačko sjedalo bih se također složio, međutim, automobili koji na prednjim sjedalima imaju pojas u dvije točke su danas relikt prošlosti. Nije baš logično očekivati slične ozljede pri udarcu u bliže postavljenu tapeciranu plohu.

 

 

Inače, novi međugradski autobusi u EU moraju imati pojas u tri točke, a brzine na nekim prigradskim prometnicama se približavaju brzinama na autocesti (na kojoj je bus opet ograničen). Na ostalim gradskim prometnicama su ionako busevi koji pojas imaju samo na sjedalima za starije i teže pokretne osobe, a inače imaju i stajaća mjesta, pa je čitava priča o pojasu na njih neprimjenjiva.

 

O_O_O kaže...

ili je to kao i obicno iz guzice.

Imaš li ti neki stav koji bi tu iznio i potkrijepio makar razmišljanjima, ili će ti, kao i obično, čitav doprinos temi biti pljucanje po sugovornicima?

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
offline
Vežete li pojaseve u autu?

Kolega slažem se da ne ne trebamo biti bezobrazni jedni prema drugima.

Generalno mislim da, bez obzira na tvoje utrošeno vrijeme na anallizu, donosiš zaključke, bez argumenata. (daj neke linkove koje si proučavao i arguemntirano kažu da je vjerovatnost ozljede abdomena jednaka sa i bez pojasa u 2 točke i bez pojasa, a npr maknemo iz igre mogućnost ozljeda glave - što se gotovo uvijek pretvori u biljku ako nisi vezan.)

Razlika u pojasu sa 2 točke danas (koji se koriste zadnjih 20 godina) i ono što je bilo prije je velika. I u busevima imaju odpuštanje i zatezanje u slučaju sudara (znači nisi statički zavezan - radi mogućih trzajnih ozljeda doljeng dijela kralježnice).
Da ne spomenem da ti kao nevezan sa sudarom od 50km/h odletiš u neku drugu osobu i doslovno ju ubiješ na licu mjesta (jer imaš popriličnu energiju).
Također noviji autobusi imaju "crumple" zone, pa se dio energije sudara prenosi na to, ne direktno na putnike. 
Na kraju idemo na fiziku. Autobus ima i do 20 tona, pa samim time moment zaustavljanja je manji (osim naravno ako ne naleti na drugi autobus ili kamion, zid), znači da će energija busa biti veća i da će se prenijeti na udaren auto (na žalost po ljude u njemu).
Sve to zajedno čini pojase u 2 točke dobrim (nikako vrlo dobrim ili kvalitetnim), ali definitivno puno puno puno boljim nego biti u sudaru bez njih.

Također ako si čačkao o tome vidio si da i pojasi u 3 točke isto imaju mana, identičnih mana što se tiče bočnog sudara kao i pojasi u 2 točke (ili bilo kojeg sudara koji nije čisti, ravni frontalni), jer radi jako zaustavljanje dijagonalno po torzu, pa time opet imaš mogućih ozljeda kralježnice. Jedino što se pokazalo najboljim je vezivanje u 5 točaka (kao što imaju trkaći auti), i to bi se kao takvo trebalo koristit.

Meni, ovako ko laiku, matematika moguće teške ozlijede ili smrti u autobusu bila sljedeća:
Bez pojasa = mogućnosto smrti ili teške ozljede = 99%
Pojas u 2 točke = mogućnost smrti ili teške ozljede = 50%

Pojas u 3 točke = mogućnost smrti ili teške ozljede = 30%
Pojas u 5 točaka = mogućnost smrti ili teške ozljede = 10%

Možeš imati sve pojase svijeta ako zaustavljaš tijelo sa npr 100 na sat, unutarnji organi će se pretvorit u kašu, no postotak preživljavanja je definitino veći sa bilo kakvim pojasom, u "normanlim" sudarima. 

"To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering." Friedrich Nietzsche
Poruka je uređivana zadnji put uto 30.4.2019 10:39 (gkelekov).
Moj PC  
1 0 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?

Sve to stoji, međutim, ako se dobro sjećam (otvarao sam na drugom računalu pa nemam history), 2/3 sudara autobusa uključuje drugi autobus ili teretno vozilo. Što se tiče samih pojasa u dvije točke, već pri brzinama na brzoj cesti mu je najveći doprinos olakšavanje traženja tijela, a već pri nešto manjim brzinama imamo uredno gradske autobuse sa stajaćim mjestima. Inače, studije su pokazale da se pri manjim brzinama, pri kojima pojas u dvije točke čini razliku, daleko najveći utjecaj na sigurnost ima dizajn interijera.

 

Na kraju, da zaključim priču, ja vjerojatno nastupam s biasom - moj bias je temeljen na stavu da je stopa preživljavanja, zasebno gledana, zapravo jako loše mjerilo jer ne uzima u obzir kvalitetu života. Primjerice, radije bih izabrao vjerojatnosti 25% preživljavanje, uz 5% šanse invalidnitet (od ukupnog broja, ne samo preživjelih) odnosno, da ima 20% ostati živ i zdrav, te 5% živ i invalid, nego 50% preživljavanje uz 45% invalidnitet (od ukupnog broja, ne samo preživjelih) odnosno, da imam 45% šansu ostati invalid, a samo 5% preživjeti bez trajnih posljedica. Ili primjerice, mjesec dana kvalitetnog života i dva mjeseca na morfiju nego 2 godine na kemoterapiji s nikakvom kvalitetom života ako je šansa preživljavanja manja od 33%.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
15 godina
offline
Vežete li pojaseve u autu?

ova me rasprava podsjetila na: 

 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
2 0 hvala 0
6 godina
protjeran
offline
Vežete li pojaseve u autu?

vi sirotinjo još uvijek putujete busom ?

mi normalni se letimo aviončekom i ne treba nam pojas, osim kada pilot dojavi; vežite se slijećemo, a možda i nećemo.

O nama će pričat ka i mi o Atlantidi, a možda i neće, ma jebo nas, nemamo sreće
 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Vežete li pojaseve u autu?

Uživajte:

 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Vežete li pojaseve u autu?
https://www.gamingtribe.com/giveaway/limitless/191x7
Moj PC  
1 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
Anđeo bez falinge kaže...

mi normalni se letimo aviončekom i ne treba nam pojas, osim kada pilot dojavi; vežite se slijećemo, a možda i nećemo.

 Kaj pričaš gluposti, pa avion uvijek sleti. A sad, jel to polagano i glatko ili brzo i eksplozivno je druga stvar. 

Bolje biti ratnik u vrtu nego vrtlar u ratu!
8 godina
offline
Re: Vežete li pojaseve u autu?
MrBlc:

Evo, baš sam konzultirao statistike EU.

Kod nas na jednog stradalog u busu dolazi 150 drugih (pola od toga je u automobilima, jedna četvrtina pješaci druga dvokotači svih vrsta). Za cijelu EU, udio autobusa je još manji - jedan od 250.

Za cijelu hr to bi bilo 2-3 stradala godišnje u busu. Zanemarivo u odnosu na sve ostalo.

Ova slika govori sve:
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:Road_accident_fatalities_share_by_category_of_vehicles,_2016.png
Ja rekoh
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice