ako danas naručim nešto iz Kine i paket stigne nakon 1.7., hoću li morati platiti pdv?
Potvrđeno nam je - povrh PDV-a na male pakete, od
- poruka: 107
- |
- čitano: 21.128
- |
- moderatori:
vincimus
Naručio 18.05. stiglo danas. Iznenađen, poštari danas rade, nisu spajali, kao mi, običan puk.
Čak i Carina pušta pakete malo iznad 200kn. Svi s nestrpljenjem očekuju srpanj.
Ja čekam paket već 38 dana trenutno a zadnji update je bio "Ready To Departed From Railway Station" prije 19 dana, tako da polako imam osjećaj da ako slučajno stigne poslije 1.7 ja ga vraćam nazad ne pada mi napamet plaćati nikakve dodatne troškove za nešto što putuje 2 mjeseca
Pa to sam i napisao.
Na pakete do 150 EUR vrijednosti i ubuduće se neće naplaćivati carina (samo PDV).
-u slučaju da to obavi kinez-sustav.. ovako plaća se, sve je roba (i to je problem za takvu robu male vrijednosti jer su fixni troškovi tad previsoki-isplativost.. a carina tad naplaćuje čisto svoj posao kontrole + papire što je 57+57kn..)
-čim carina nešto mora odratiti, tad će to i naplatiti (netko u lancu, pošta..) tj jedino 'pravo' riješenje je da to obavi kinez sustavno i time olakša svima život, no kinez od tog nema ništa, nema interesa osim same prodaje što bi moglo biti dovoljno kao razlog.. vidjet ćemo :)
Ne bih se baš složio da Kinez od toga nema ništa.
Naime, i poreznim upravama država članica EU, i kupcima i Kinezima je jasno da bi standardni postupak carinjenja (čitaj naplata PDV-a) paketa male vrijednosti doveo do višestrukog uvećanja troškova, i drastičnog produženja vremena primitka paketa (zbog velike količine takvi paketa u uvozu), što bi s druge strane onda demotiviralo kupce iz EU da kupuju takve prozivode, i posljedično, drastično smanjilo promet (i zaradu) Kineskih trgovaca.
Jedini način za ibjegavanje takvog scenarija za Kineske trgovce je:
- otvaranje EU skladišta i carinjnje velike količine robe odjednom, što bi fiksne troškove znatno umanjilo, i drastično ubrzalo isporuku kupcima u EU
- prodaja pute IOSS sustava
Ali svako od riješenaj ima i svoje mane, za ovo prvo, treba investirati u izgradnju/kupnju/najam sladišta, i potrošiti unaprijed novac za robu koja još nije prodana, i upitno je kada će se prodati, a a za ovo drugo također trebaju dodatne investicije i izmjene u sustavu prodaje, ali ne moraju riskirati sa odabirom robe koju će poslati na skladište, ali je i dostava jednako spora kao i prije izmjene (za robu koja nije bila carinjena).
Naravno, motiviranost Kineskog trgovca biti će proporionalna udjelu njegovog prometa sa zemljama EU, oni koji prodaju dobar dio svog prometa zemljama EU, bii će jako motivirani za jedno od dva gornja riješenja, a oni koji samo marginalni dio svog prometa rade sa EU će vjerojatno ostati na dosadašenjem sustavu.
Pretpostavka je da će se većina prometa tih paketa prebaciti na EU skladište ili IOSS, tako da će carina imati otprilike istu razinu posla kao i do sada.
Također postoji mogućnost da će treća opcija (određivanje PDV-a na carini) ići po nekom novom postupku, sa nešto nižim troškovima (ali opet ne toliko nižim da bi ugrozilo ove prve dvije opcije), ali to su za sada samo nagađanja.
-da, tehnički je riješenje IOSS .. i poslovnim interesima (opisano u postu) će vjerojtano kinezi to napraviti-željeti.. no postoji i drugi 'problem' npr izdani račun, kontrola, porezi.. tj nitko u bizu ne voli kad ne može malo zamračiti-izbjeći.. a kao s fiskalizacijom tad imaš 'problem' ili je bunkerov model nemoguć upravo zato.. tj s obje strane može postojati interes za nastavak sive ekonomije, kao što neko skladište u poljskoj-nizozemskoj.. radi bez carine-poreza, jer ih ekšli boli kiki za to, tj država zaradi prometom dok špediter (ne 'pravi' uvoznik' nego više švercer..) posluje lakše, samom cijenom.. i vrti lovu, koji je recimo partner kinezu i posao već ide uhodano godinama.. nitko od postojećih ne želi to mijenjati, ne žele uvođenje reda pa ni mi kao kupci, mada želimo uređenu državu, poštivanje zakona itd.. tj ta 'dualnost' etike-pravila i interesa pa osim datuma i novog papira možda se ništa ne promijeni, osim što recimo pošta iskoristi za dodatno podizanje cijene dostave koje u paketu prođe neprimjetno i opet su na kraju svi sretni, jer država zarađuje prometom pošte, švercera, ljudi.. svi tj u eu je problem što nismo jedna država pa ne naplaćen porez u jednoj državi ne doživljavamo kao osobno krađu, npr google-irska i presuda eu od čega se odustalo.. da je to interno je jednoj državi jednostavno ne bi moglo tako proći + uk+usa s druge strane trgovinsko-poreznog rata.
-pravila su jedno, interesi nas kao kupaca drugo, posrednika, proizvođača, pa i svih zajedno.. npr usa zabrana za kineze i utjecaj na nas.
-podsjetnik kad je hr ušla u eu, pao nadan vidošević, jer je tad spajanjem sustava otkrivena operacija remorker.. misliš da je to jedini takav primjer? nije... a to se desi kad stvoriš sustav ili kad postaviš granicu-kontrolu.. i to dio biznisa ne želi, kao ni dio država koje mada ne ubiru porez u punom iznosu kao irska-google ipak zarađuju + mito .. a to što eu ne dobije svoj dio kolača nikog ne zanima, tj upravo za toliko je roba jeftinija i slađa svima jer i ja bi kao bunker želio jeftinije pa i đabe ako može.. :)
Pa to sam i napisao.
Na pakete do 150 EUR vrijednosti i ubuduće se neće naplaćivati carina (samo PDV).
-u slučaju da to obavi kinez-sustav.. ovako plaća se, sve je roba (i to je problem za takvu robu male vrijednosti jer su fixni troškovi tad previsoki-isplativost.. a carina tad naplaćuje čisto svoj posao kontrole + papire što je 57+57kn..)
-čim carina nešto mora odratiti, tad će to i naplatiti (netko u lancu, pošta..) tj jedino 'pravo' riješenje je da to obavi kinez sustavno i time olakša svima život, no kinez od tog nema ništa, nema interesa osim same prodaje što bi moglo biti dovoljno kao razlog.. vidjet ćemo :)
Izgleda da je carina bolji biznis od proizvodnje.
Izgleda da je carina bolji biznis od proizvodnje.
Za državu definitivno. Jedan od ozbiljnijih prihoda proračuna. Iako, pod carinu ide puno toga.
najbolji biz je biti država ili pdv..
U Mađarskoj drastično režu carinske troškove na samo 8kn za vrijednosti do 10 eura.
Mogućnost plaćanja online carine tj pdv-a i carinskih troškova, inače je duplo veća naknada ako se plaća direktno poštaru.
Naplaćuju 8kn čak i ako je već plaćen pdv na stranici trgovca.
Što si to točno naručio?
Znači, naručio si robu, razdvojili su jednu stvar u dva paketa i nije išla pravilna papirologija oko toga?
Jesi li ti bio obaviješten da dolazi u dva paketa?
https://bit.ly/3iQSRlR
Što si to točno naručio?
Znači, naručio si robu, razdvojili su jednu stvar u dva paketa i nije išla pravilna papirologija oko toga?
Jesi li ti bio obaviješten da dolazi u dva paketa?
Kamere i monitor za velika vozila.... Nije za mene i prijatelj je reko da se nezajebavam i platim i drugo i amen.. Ali svejedno katastrofa je ta posta.... nije bilo obavijesti da je u 2 paketa... do Nizozemske je bilo sve pod jednim brojem i onda razdvojeno na 2 djela kako sam rekao...
Malo mi je čudno da je to NL pošta razdvajala, ipak pošta samo prevozi pakete, ne bavi se pakiranjem i/ili prepakiranjem paketa. Tu će prije bit da je pošiljatelj nešto zeznuo.
Inače, neki kineski seler imaju više skladišta na više lokacija, pa znaju istu narudžbu slati u više paketa, ali je tada jasno naznačeno da se radi o različitim pošiljkama (svaka ima svoj tracking number), i točno vidiš koji item je u kojem paketu, a na stranicama prodavača naznačena je i vrijednost svakog paketa i poštarine (običo poštarinu prdoaju samo jednom paketu, a na ostalima je samo ukupna vrijednost robe.
U tvom slučaju, netko je očito zeznuo, a i carinik je trebao primjetiti da u prvom paketu nisu sve stavke navedene na računu (a i u paketu je trebala biti popis sadržaja paketa).
Ja sam jednom ili dva puta primio takve pakete, i nije bilo problema,