Firma sa tolikim iskustvom koja pravi avione "od stoljeca sedmog" odjednom da napravi avion koji ne valja do te mjere da padne... I to u danasnje vrijeme uz svu dostupnu naprednu tehnologiju.
Ne mogu se dovoljno nacuditi
Firma sa tolikim iskustvom koja pravi avione "od stoljeca sedmog" odjednom da napravi avion koji ne valja do te mjere da padne... I to u danasnje vrijeme uz svu dostupnu naprednu tehnologiju.
Ne mogu se dovoljno nacuditi
cak ako i FAA da zeleno svjetlo, EASA je rekla da nece olako dati dozvolu.. zanimljivo u svakom slucaju
Firma sa tolikim iskustvom koja pravi avione "od stoljeca sedmog" odjednom da napravi avion koji ne valja do te mjere da padne... I to u danasnje vrijeme uz svu dostupnu naprednu tehnologiju.
Ne mogu se dovoljno nacuditi
Niie problem napravit avion koji nece (puno) padat, problem je kad imas konstantni pritisak napraviti ga sve jeftinije i jeftinije, do ovog mora doc... Sad nek zbrajaju hoce li tim nagomilanim ustedama pokrit ovu financijsku katastrofu...
cak ako i FAA da zeleno svjetlo, EASA je rekla da nece olako dati dozvolu.. zanimljivo u svakom slucaju
Što je najgore, ne samo EASA već brdo agencija po svijetu neće samo C/P dozvolu.
A već je više od 9 mjeseci od prvih zabrana i "brzo smo nazad u zraku"...
Firma sa tolikim iskustvom koja pravi avione "od stoljeca sedmog" odjednom da napravi avion koji ne valja do te mjere da padne... I to u danasnje vrijeme uz svu dostupnu naprednu tehnologiju.
Ne mogu se dovoljno nacuditi
Niie problem napravit avion koji nece (puno) padat, problem je kad imas konstantni pritisak napraviti ga sve jeftinije i jeftinije, do ovog mora doc... Sad nek zbrajaju hoce li tim nagomilanim ustedama pokrit ovu financijsku katastrofu...
Ideja je načelno bila dobra, uzmi Golfa dvojku i samo mijenjaj motore, pojednostavi sve ostalo, od održavanja do edukacije.
Funkcioniralo skoro 50 godina.
To je kao da kažeš da VW prestane proizvoditi i prodavati Golfa jer je to prastara tehnologija. Prvi 737 i ovaj Max je kao Golf mk1 i Golf mk8
Komercijalni zrakoplovi se proizvode desetljećima, u raznim varijantama, motori se mijenjaju, revizija koliko hoćeš, no sve ima svoje granice. U trenutku kad više nisu bile moguće modifikacije na trupu šefovi su rekli: ajmo još jednom, nemamo para za sasvim novo, a i bonus će mi bit manji. 737max ima pomaknuta krila u odnosu na normalne varijante 737 i to je navodno korijen svih problema.
Inače zanimljivo je to kako oni štede, teško im ide, teška su vremena, kriza, opstanak upitan, državo pomozi... a pogledajmo cijene zrakoplova nekad i sad:
1975: B747 $24M (130M deflatio)
Caravelle $5M (25M deflatio)
2019: B747 $420M
A319 $100M
Ako ne znaju gdje će s njima dat ću 50k dolara da mi jednog spuste na gradilište.
Ovo je malo i ocekivano.
Slicno tako je i propao de Havilland Comet, prvi komercijani mlaznjak (meni osobno najljepsi putnicki zrakoplov ikada). Jednostavno vise ga nitko nije htio kupiti iako su rijesili gresku kvadratnih prozora.
Što je najgore, ne samo EASA već brdo agencija po svijetu neće samo C/P dozvolu.
A već je više od 9 mjeseci od prvih zabrana i "brzo smo nazad u zraku"...
S druge strane, isto bi moglo biti i najbolje općenito za zračni promet jer će možda ipak postrožiti kontrolu na način da ipak svaka agencija malo detaljnije pogleda što odobrava, a manje se vodi logikom da bi druge agencije primjetile da nešto ne štima.
pa nisu ti bojngi niš posebno: na svakom aerodromu najčešće se čuje riječ "terminal".
Baš sam se s ovim prisjetio:
"Tko leti, vrijedi, tko vrijedi, leti, tko ne leti, ne vrijedi."
by Grunf
To je kao da kažeš da VW prestane proizvoditi i prodavati Golfa jer je to prastara tehnologija. Prvi 737 i ovaj Max je kao Golf mk1 i Golf mk8
VW je odavno prestao proizvoditi jedinicu. Današnja osmica nije karoserija jedinice s novim motorima i elektronikom već potpuno novo vozilo, za razliku od 737.
Tu se upravo to dogodilo: 737 je zastario, nekadašnja prednost (mali razmak od tla) je doveo do strukturne promjene smještaja motora, potrebe uvođenja MCAS-a i fušarenja s njim.
Slicno tako je i propao de Havilland Comet, prvi komercijani mlaznjak (meni osobno najljepsi putnicki zrakoplov ikada). Jednostavno vise ga nitko nije htio kupiti iako su rijesili gresku kvadratnih prozora.
Ako Boeing nešto ne promijeni nestat će i 737.
Što je najgore, ne samo EASA već brdo agencija po svijetu neće samo C/P dozvolu.
A već je više od 9 mjeseci od prvih zabrana i "brzo smo nazad u zraku"...
S druge strane, isto bi moglo biti i najbolje općenito za zračni promet jer će možda ipak postrožiti kontrolu na način da ipak svaka agencija malo detaljnije pogleda što odobrava, a manje se vodi logikom da bi druge agencije primjetile da nešto ne štima.
Pa logika jest bila "što ću ja testirati ako je testirao FAA".
Sad se sve korumpiralo - Boeing, FAA, proces.
Sto je najbolje, dionice Airbusa idu gore, a bez nekog pretjeranog smisla (iako sam ja bull EADSY) jer Airbus nece moci kapitalizirati od ovoga.
Airbus ima prepun backlog i preko proizvodnog kapaciteta je. Isporuke ce sigurno masovno kasnit ako se kompanije i leasing agencije prebace na A320 Neo i A350.
Uglavnom najvise gube frequent flyeri jer ce cijene ici gore, a flota jednaka...
Pa logika jest bila "što ću ja testirati ako je testirao FAA".
Sad se sve korumpiralo - Boeing, FAA, proces.
FAA prvotno nije testirao nego je testiranje prepušteno Boeingu. To je dio prevladavajuće ideologije navodne samoregulacije i samokontrole aktera na tržištu gdje navodno samo tržište tjera aktere da sami sebe prisile biti što bolji bez intervencije nadležnih tijela.
FAA, kao i druge savezne agencije u SAD-u još od kraja 80-tih, imaju sve manje ljudi i sve manji budžet tako da FAA zapravo i nije mogao smisleno provjeriti i certificirati 737 Max jer jednostavno nisu imali ljudi ni resursa za to.
Nakon ove dvije tragedije FAA je navodno uzeo aktivniju ulogu u testiranju i (re)certificiranju, dakle, ono što su trebali uraditi prije 3-4 godine, manje zbog ove hrpe mrtvih u međuvremenu, a više zbog ekonomskog udara koji na Boeing ima prizemljenje i embargo na kupovinu novih 737Max.
Dakle, FAA nije korumpiran, nego je nedovoljno financiran i nema dovoljno ljudi za obavljanje posla koji im nominalno pripada.
Boeing (uprava) jest korumpirana.
Sto je najbolje, dionice Airbusa idu gore, a bez nekog pretjeranog smisla (iako sam ja bull EADSY) jer Airbus nece moci kapitalizirati od ovoga.
Airbus ima prepun backlog i preko proizvodnog kapaciteta je. Isporuke ce sigurno masovno kasnit ako se kompanije i leasing agencije prebace na A320 Neo i A350.
Uglavnom najvise gube frequent flyeri jer ce cijene ici gore, a flota jednaka...
Klasičan odgovor tržišta jer situacija je problematična, posebno iz kineske perspektive.
No možda oni "ubrzaju"...
Dakle, FAA nije korumpiran, nego je nedovoljno financiran i nema dovoljno ljudi za obavljanje posla koji im nominalno pripada.
Boeing (uprava) jest korumpirana.
Yup, istina.
Krucijalna greška je što se senzori temeljem kojih radi ta automatika za korekciju nisu izveli redundantno , da se nebi moralo ponovo certificirati cijeli avion što košta puno i neki menađer je to odlučio i napravio sr....