Kako će umrijeti PC gaming

poruka: 687
|
čitano: 138.147
|
moderatori: DrNasty, pirat
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
online
Re: Kako će umrijeti PC gaming
tnakir kaže...
..Inace, za pohvalu je sta pola skola ima ilegalne windowse, autokedove i ostale sw pakete. Stvarno za pohvalu.

 -bubaš napamet? Država plača paušal (osim što se nađe smeća... ali to je stvar discipline i vlasnika ili BSA). -npr MS ima student-huntere isto kao i nogometni manageri... škole su im omiljene.

tnakir kaže...

..Inace, ja sam za open source u skolama :)

 -open čega? Ili samo jer dobro zvuči? ajd da si rek'o za Mac.... ovako je samo promašaj. Isto kao da ih učimo potkivanju konja (stolječima traženo zanimanje).. -gledajući postotak OSova koja je to veza s open sourcem? Misliš na licencu, cijenu? ...

Sinatra kaže...

Ako je tako, informatiku u školama treba suspendirati na par mjeseci, te poslati državni inspektorat da ustanovi legalnost softvera u školama. Ukoliko se ustanovi da imaju ilegalan softver, ustanoviti je li za to kriv profesor informatike ili uprava škole (tj. ravnatelj), te odgovornu osobu kazniti, otpustiti i zamijeniti pedagoški odgovornom i moralno osviještenom osobom.

 -tu se slažem. ali to vrijedi za sve državne službe, za sve nadzorne odbore, za svaku odgovornu osobu.. (ne samo za soft i škole). Previše aljkavosti, ... ili premalo zatvora.

 

naxeem kaže...
...Postoje uspješni i manje uspješni kriminalci. Jaca valjda spada u uspješne.

 -nevjerujem da je u ičemu uspješna, možda samo podobna... (čak je i Ava Kara-batić lingvistički potkovanija od naše Jace-odlikašice....)

Ah, da.. uspjeh se mijeri i statusom-poslom, pošto je premijerka valjda je uspješna... kao poveznicu s ovcama, ja joj nebi dao svoje stado, sumnjam da bi ostala ijedna ovca.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 11:26 (ihush).
17 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
ihush kaže...

-nevjerujem da je u ičemu uspješna, možda samo podobna... (čak je i Ava Kara-batić lingvistički potkovanija od naše Jace-odlikašice....)

Ah, da.. uspjeh se mijeri i statusom-poslom, pošto je premijerka valjda je uspješna... kao poveznicu s ovcama, ja joj nebi dao svoje stado, sumnjam da bi ostala ijedna ovca.

Ja sam uvjeren da je Jaca uspješna. Ne kao robijaš Sanader, ali sigurno jest. - {#} - vratimo se na temu o umiranju PC igranja.

Pravi znak inteligencije nije znanje, već mašta - Albert Einstein
15 godina
protjeran
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
tnakir kaže...
Commodore kaže...

Inace, ja sam za open source u skolama :)

donekle. ucenicima kojima informatika nije osnovni predmet moras bar windowse priblizit jer ce se s njima sretat u 99% situacija. takodjer office. microsoft je to dobro rijesio (ulaganje u vlastitu buducnost) tako da skole (ministarstvo)  danas skoro besplatno imaju MS software. Nije MS jedini. Graphisoft recimo za Archicad daje besplatnu licencu svim ucenicima i studentima i jedino ogranicenje je da se prilikom plota/printa otisne i watermark da je rijec o softwareu koji nije za komercijalnu upotrebu. (isto pise i u EULA). to je dobar sistem no nekad nije bilo tako a skole su jedvo (na entuzijazam pojedinih profesora) iz vlastitog proracuna odvajale za hardware a software je koristen piratski jer open sourcea nije ni bilo. eto ti paradoksalne situacije. profesor lopov nikakvu korist od piratiziranja nema a cini pravu stvar. da ja nisam imao takvog profesora danas bi mozda bio konobar.

16 godina
online
Re: Kako će umrijeti PC gaming
naxeem kaže...

..Ja sam uvjeren da je Jaca uspješna. Ne kao robijaš Sanader, ali sigurno jest. - {#} - vratimo se na temu o umiranju PC igranja.

 -neću na temu, jer bi morao biti đavolji odvjetnik.. pa bi morao navodit primjere da je piratizacija bila osnovni pokretač čitave PC industrije, posebno gaminga... -kao pitanje koje si postavio.

-zato neću govoriti da su pirati imali pozitivnu ulogu u razvoju, ili da ne utječu na ''gubitke'' EA.

Možda samo po raznim teoretičarima zavjera, pitanje u vezi likanja bete verzije, pitanje bi moglo biti dali je ukradeno ili namjerno pušteno. Pa bi to poteglo pitanje, dali je iza raznih pirata neki distributer... i pitanje zašto pirati nisu iskorjenjeni.

-pa neću na temu o umiranju, pogotovo PC igranja, jer je hipotetska kao i recimo Jacina sposobnost.{#}

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
17 godina
online
Re: Kako će umrijeti PC gaming
naxeem kaže...

Vidi ga što se uvrijedio. Ali zašto podupireš piratstvo ako nisi konzument?

Tko plaća razvojni tim? Na Steamu Valve ne uzima sve.

Ne pretpostavljam da lažeš, samo mi nije jasno gdje ti vidiš korist od piratstva za bilo koga osim pirata? - Autor teme je napisao da (između ostalog, ali čini se da svaka takva tema završi na ovome) je piratstvo jedan od uzroka desetogodišnjeg umiranja PC igranja, s čime se ja ne slažem, ali ti tvrdiš da je piratstvo dobro za društvo? Kako? Možeš li objasniti taj dobar efekt? Elaborirati to nekim primjerom?

Zašto uvrijedio, pa samo sam se sveo na zadanu razinu komunikacije.

Mislio sam da je furka da mijenjamo moj citat kako kome paše :)

 

Ne mogu vjerovati da smo nakon devet strana glupiranja došli do stadija da možemo ekčuali razgovarati, pa sada postavljaš normalna pitanja, umjesto da upireš prstom. Osim ovoga što priča komodorac, razvila se kompletna industrija DRM-a, antivirusa i sličnog softvera. Ako to nisu radna mjesta i hrana ljudima na stol, onda ne znam što je. Međutim, to BSA neće uvrstiti u izvještaj, jer to nije ono na što su mislili...

 

A najkraći mogući odgovor na sva tvoja pitanja - samo karikiram situaciju.

 

Mislim, kvragu sve, ako Sinatra može u državi gdje se 43% mjesečnih prihoda izdvaja za hranu (čime smo svrstani u siromašne zemlje - baš neki dan sam čitao - dok je prosjek EU 13% a razvijenih zemalja 5-7%) prozivati Hrvatske pirate za propast PC igraće industrije bez da ga ljudi zaskoče da priča gluposti, onda i ovi moji stavovi o radnim mjestima proizvedenim kriminalom (ne samo piratstvom) drže vodu. Ako tnakir može meni napisati da tko mi je kriv što ne naplatim posao, onda zašto istu rečenicu ne napiše i nekom programeru koji propada zbog piratiziranja?

 

Zašto uopće radimo bilo što, što radimo? Zato što možemo (forumaši i pirati) i zato što volimo, kako bi vlado rekao, razvlačiti raspravu u ekstreme (forumaši). Znam da je ovo samo forum i da ne možeš očekivati sa svima normalno razgovarati, ali neki minimum civilizirane komunikacije s barem nekim individuama mislim da je realno očekivati. Odnosno lažem, očito nije, jer se ovdje dogodio totalni debakl zdravog razuma - ljude se optužuje da kradu. No shit, sherlock! Pa to je valjda jasno svakome tko ima imalo mozga u glavi.

 

Ali kradu i korporacije i države, samo što je onda priča obratna - Sony ima pravo zahtijevati da se na njihove konzole, uredno plaćene, ne stavlja modificirani firmware (Sinatra), iako je zakonom točno uređeno pravo vlasništva. Ili je pak normalno da države špijuniraju druge države, jer je to valjda nekakav prirodni tok stvari (Oleg). Gle, stari, pa jednako je toliko 'normalno' da čovjek pokušava tebe okrasti, što se čudiš?! Jednostavno ne razumijem pojedinca koji brani ovakve glomazne sustave, koji su i ovako i onako bez kontrole. Pojedinac je ionako dovoljno nemoćan i ranjiv i svaki ovakav stav je ne samo kontraproduktivan, nego jednostavno idiotski.

 

Jednu jedinu pravu stvar si rekao pred koji post gore - bojkotiraj, ne kradi. Eto, ako možemo normalno razgovarati, umjesto da upiremo prstima, vilama i žaračima i ako nećemo plakati kao curice nad time što nas sustav guzi, onda možemo pričati o nekim konstruktivnim stvarima, pa bi ja to naglasio i ponovio - bojkotiraj, ne kradi! I rekao da je to moj stav. Postovi tipa: 'nije u redu krasti' su jednostavno neracionalno trošenje resursa, od vremena do bandwidtha.

 

U tom smislu pojedinac ima moć - ako ne platiš, poslao si poruku. Zato i kažem da PC gaming neće uništiti pirati, nego konzolaši (dobro, neće niti oni, ali tim gore po prvotnog postera). Volio bi vidjeti popis najpiratiziranijeg softvera na svijetu, prilično sam uvjeren da bi MS sa Windozama i Officeom bio negdje pri vrhu. Propada li MS zbog toga? Naravno da da, već zadnjih 30 godina...

 

Nemoj me krivo shvatiti, ne govorim samo o izdavačima igara, nego i ostalima - glazba, film, knjige, svi oni su robovi izdavača. Zato skidam kapu Appleu koji, koliko god ja mislio da svojom filozofijom maltretira vlastite korisnike, istovremeno donosi i odlične i jasne pomake na tržištu, posljednji je taj što su preuzeli ulogu izdavača i odredili si relativno normalan postotak - 30%. Više nego dovoljno za ozbiljnu zaradu, čak i po bagatelnim cijenama po kojima se pojedini naslovi prodaju (softver, glazba, knjige - svejedno).

 

PS sry na podužem i lako moguće nečitkom postu, ali pišem ga još od gableca a glupi Posao me prekida. Ne znam što mu je danas, non-stop traži pažnju...  :)

Gledam te!
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 15:44 (Veliki Brat).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Veliki Brat kaže...
naxeem kaže...

 

 

). Volio bi vidjeti popis najpiratiziranijeg softvera na svijetu, prilično sam uvjeren da bi MS sa Windozama i Officeom bio negdje pri vrhu. Propada li MS zbog toga? Naravno da da, već zadnjih 30 godina...

 

 

MS živi od Win/Office licenci za korporativni sektor. Mi kućni korisnici smo za njih sitne ribe. Misliš da se oni maksimalno ne trude da se njihov softver u poslovnom svijetu ne piratizira? Da su samo digli ruke, ne bi sigurno imali takav profit kojim hrane i Win/Office diviziju i one druge koji troše novac od ovih prvih (MSN, Xbox, LIVE i sl.). 

Pa onaj cirkus od e-sjednica vlade koji je počeo 2001 je zapravo bio gratis dodatak Microsofta nakon što su sklopili veliki ugovor o licencama za državne ustanove i firme. 

 

 

17 godina
online
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Tvrdy kaže...
Veliki Brat kaže...
). Volio bi vidjeti popis najpiratiziranijeg softvera na svijetu, prilično sam uvjeren da bi MS sa Windozama i Officeom bio negdje pri vrhu. Propada li MS zbog toga? Naravno da da, već zadnjih 30 godina...

MS živi od Win/Office licenci za korporativni sektor. Mi kućni korisnici smo za njih sitne ribe. Misliš da se oni maksimalno ne trude da se njihov softver u poslovnom svijetu ne piratizira? Da su samo digli ruke, ne bi sigurno imali takav profit kojim hrane i Win/Office diviziju i one druge koji troše novac od ovih prvih (MSN, Xbox, LIVE i sl.). 

Pa onaj cirkus od e-sjednica vlade koji je počeo 2001 je zapravo bio gratis dodatak Microsofta nakon što su sklopili veliki ugovor o licencama za državne ustanove i firme. 

Slažem se u potpunosti. Jedini je problem što to ostavlja otvorenim pitanje koristi li onda piratiziranje kućnih korisnika MS-u (jer na taj način stvara pogodnu bazu korisnika kada odrastu) ili ne i, ako ne, zašto MS ne napravi nešto u tom smjeru (a znamo svi da ima i resursa i zakonskih mogućnosti). Ne zanima me zaključak, samo kažem...  :)

Gledam te!
16 godina
online
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Veliki Brat kaže...
Tvrdy kaže...
Veliki Brat kaže...
). Volio bi vidjeti popis najpiratiziranijeg softvera na svijetu, prilično sam uvjeren da bi MS sa Windozama i Officeom bio negdje pri vrhu. Propada li MS zbog toga? Naravno da da, već zadnjih 30 godina...

MS živi od Win/Office licenci za korporativni sektor. Mi kućni korisnici smo za njih sitne ribe. Misliš da se oni maksimalno ne trude da se njihov softver u poslovnom svijetu ne piratizira? Da su samo digli ruke, ne bi sigurno imali takav profit kojim hrane i Win/Office diviziju i one druge koji troše novac od ovih prvih (MSN, Xbox, LIVE i sl.). 

Pa onaj cirkus od e-sjednica vlade koji je počeo 2001 je zapravo bio gratis dodatak Microsofta nakon što su sklopili veliki ugovor o licencama za državne ustanove i firme. 

Slažem se u potpunosti. Jedini je problem što to ostavlja otvorenim pitanje koristi li onda piratiziranje kućnih korisnika MS-u (jer na taj način stvara pogodnu bazu korisnika kada odrastu) ili ne i, ako ne, zašto MS ne napravi nešto u tom smjeru (a znamo svi da ima i resursa i zakonskih mogućnosti). Ne zanima me zaključak, samo kažem...  :)

 -... to bi čak i naxeem prihvatio -ili ipak ne? Koliko znam, MS dijeli šakom i kapom, pametno. U suprotnom bi ljudi bili prisiljeni na legalno ili alternativu. Za usporedbu je recimo linux i OO.

Ipak, linux suxa za gaming, koji joystick npr ima drivere za linux da ne nabrajam dalje. MS i čitava zabavna ind. su pametne korporacije koje znaju kako zaraditi. Nije im potreban neki dežurni dušebrižnik koji bi ronio suze nad njihovom zlom sudbinom.

Ako je tema o propasti gaminga na PCu, ima li osim same te izjave, nekih konkretnih pokazatelja.

Uz gaming je povezano ATI, nVidia, intel, AMD, Logitech, Razor, ThermalTake, ... pa sve do ISPa, WoWa i PDVa koji države ubiru na taj način.

Dali je sama igra plaćena ili ne i koja cijena... -kao primjer je akcija za par funti. Kako im se to isplati? - odgovor je u velikim brojevima i zaradi. ko time propadne izdavački studio, ipak će svi ostali zaraditi na ostalim vezanim artiklima.

Još jedna važna stvar je franšiza. Ona je daleko vrijednija nego pojedina igra, zarada je u licencama, dolar po dolar...

Povezano s tim je i ZAMPova zarada na medijima, milijunska bez obzira na pra primjeraka prodanog CDa, netko u lancu može strpati dobar dio kolača u džep.

 

Svaka firma se brine za sebe, preživljavanje (osnova tržišta, za razliku od brodogradilišta). Država ne pomaže utjerati moja potraživanja, ni EA ili BSA, zašto bi ja pomagao njima i osuđivao korisnike-igrače kad istovremeno sam MS dozvoljava.

Samo sam protiv pirata, njih treba (kao i prostitutke, nogometne managere, članove raznih NO, političare...) dobro oporezovati, tj. naplatiti im i kazniti ih (ali to nisu korisnici-klinci).

Istovremeno Sony, koji uz Philips, MS, Apple i sl. drži većinu licenci, do sad je imao dumping cijenu, to im nije smetalo? Legalni rootkit? Koja je obaveza proizvođača soft.? Dali je barem obaveza da radi? itd.

Koji pokazatelj-dokaz o propasti? Pa gaming je glavni pokretač industrije (bez obzira na količinu piraterije).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 16:46 (ihush).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Veliki Brat kaže...

Slažem se u potpunosti. Jedini je problem što to ostavlja otvorenim pitanje koristi li onda piratiziranje kućnih korisnika MS-u (jer na taj način stvara pogodnu bazu korisnika kada odrastu) ili ne i, ako ne, zašto MS ne napravi nešto u tom smjeru (a znamo svi da ima i resursa i zakonskih mogućnosti). Ne zanima me zaključak, samo kažem...  :)

Ne mozes bas usporedjivati Windowse kao operativni sustav i igre - to su donekle kruske i jabuke.

 

Takodjer, i ti i nax ne uzimate tocne okolnosti prilikom svojih stavova... za naxa, svi su 'mali developeri', a za tebe su svi korporacije. Cinjenica je da kad se neka igra okrade, nije nadrapao publisher nego taj studio - pa nece se managere kriviti sto je implementacija zastite napravljena krivo, nego ce security dev team dobiti otkaz, svi skupa. Nedavno sam se uvjerio u tu politiku, naime, cijeli QA odjel je pred nekih 2 mjeseca dobio otkaz u EA Mobileu, jer nisu uhvatili neki bug koji je bio podosta ocit.

 

Dakle, ako bas zelis voditi svoju borbu, pa onda biraj sto ces krasti a sto ces platiti.

Problem piratstva je taj da kad netko krade, krade sve... ne samo ono sto bi moralno trebao i ne trebao, nego cak i fizicki. Krade se i ono sto nam uopce ne treba, tek tako 'da se ima'.

 

Imaju pravo svi oni koji kazu, da nisam downloadirao nikad ne bi kupio tu igru. Pa jasno. Ali pritom zaboravljas da si tih 10-16 sati igranja ipak nekako potrosio, i sta bi igrao da nisi to skinuo? Neku staru igru koju imas? Ili bi mozda razmislio, pa kupio neku novu igru?

I am Jack's dubious choice of one-way roads
16 godina
online
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Deus ex machina kaže...

..naime, cijeli QA odjel je pred nekih 2 mjeseca dobio otkaz u EA Mobileu, jer nisu uhvatili neki bug koji je bio podosta ocit...

 -dobili otkaz jer nisu obavili svoj posao? Kakve to veze ima s porpašću gaminga na PCu zbog piratizacije?

(Ok, karikiram, jer razumijem na što misliš, ipak... o nečemu se mora raspravljati). Ipak, bottom line, nisu dobili otkaz zbog propasti firme piratizacijom, nego vlastitom greškom.

Što misliš, dali se na mojem mjestu tolerira greška? Da, soft firma. Ne štiti me BSA od neplaćanja i godinu dana. Što je to nego krađa?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
15 godina
neaktivan
offline
Kako će umrijeti PC gaming

Da nema pirata ja ne bi uzeo novi kompjuter i par originala....

Uzeo sam prije 3-4 mjeseca novi kompjuter samo za igranje igara vecinom pirata, imam samo 2 orginal igre koje sam uzeo od kada sam kupio kompjuter, a da nema uopce pirata ne bih niti kupovao kompjuter i te orginale...

Ja cu uzimat originalne igre koje mi se bas jako svide, a ostalo piratice cu igrat.....

Tako da nema pirata nebi niti jednu orginal igru uzeo,a ovako vec imam 2 orginala tako da mislim da pirastvo nije neki veliki problem

 
0 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
ihush kaže...
Deus ex machina kaže...

..naime, cijeli QA odjel je pred nekih 2 mjeseca dobio otkaz u EA Mobileu, jer nisu uhvatili neki bug koji je bio podosta ocit...

 -dobili otkaz jer nisu obavili svoj posao? Kakve to veze ima s porpašću gaminga na PCu zbog piratizacije?

(Ok, karikiram, jer razumijem na što misliš, ipak... o nečemu se mora raspravljati). Ipak, bottom line, nisu dobili otkaz zbog propasti firme piratizacijom, nego vlastitom greškom.

Što misliš, dali se na mojem mjestu tolerira greška? Da, soft firma. Ne štiti me BSA od neplaćanja i godinu dana. Što je to nego krađa?

Lol, bas si devil's advocate.

 

No dobro, zagrist cu:

u svakoj temi o piratstvu (pogotovu u onoj o PS3 zastiti) nadje se 'pametnjakovica' koji kazu: "Ko im kriv kad nisu napravili dobru zastitu".

 

Oni koji pisu uzvisene poruke u stilu: "Sve sto je napravljeno, bit ce razbijeno" su nazalost u pravu - ne postoji savrsena zastita cisto iz jednog jedinog razloga: s jedne vrlo visoke perspektive, svaki covjek koji je kupio igru je dobio source sa njom. Doduse, ne u jeziku u kojem je igra pisana, ali eto ga tamo - a ako imas source, mozes sto god te volja.

 

I cisto da bacim bombicu - mene u biti pirati nerviraju iz samo jednog razloga: vecina njih propagira neke tupaste ideologije koje veze nemaju sa crackerima koji su taj crack napravili, i da slucajno crackiranje neke igre trazi veci posao od 'iskopiraj ovaj file na ovo mjesto', pola ljudi bi na forumima jaukalo 'kako da cracknem ovo'.

Dakle, pod jedan, nemaju ni priblizne ideje o tome koliki trud, znanje i MUKA odlaze u izradu jednog AAA naslova, i zbog svoje ignorancije ne osjecaju griznju savjesti kad piratiziraju (zbog cega ih ponekad smatram sreckovicima - ignorance is strength, jel?).

Pod dva, o tome sto odlazi u izradu jednog cracka za Securom ili Starforce ne mogu ni sanjati.

 

No svejedno - dokle god je dostupno na obican dvoklik (hvala Billy), izmislit cu neku parolu u stilu "Informacija zeli biti slobodna", nositi majicu sa logoom Pirate Baya i osjecati se kao da cinim veliku uslugu svijetu.

Dok je jednostavna istina u pravilu - glup sam, tup sam i pojma nemam o tome sto je potrebno da se to sto sam duplicirao (da ne kazem ukrao) napravi i snimi na master disc, i nemam pojma o posljedicama koje ce to, na dugi rok, izazvati.

 

Disclaimer, kao sto sam naveo, ovo se ne odnosi na svaku mogucu granu piratstva, iako bi neki to voljeli tako zguziti sve skupa, ali to tako ne ide, jer za razlicite branse umjetnosti, igraju razlicita pravila i sasvim razlicita znanja.

Istina, bendovi zaradjuju najvise od turneja, ali netko treba platiti studio, snimanje spota, producenta, pa i turneju. A i ono, da budem blunt, ako muzika danas nije jeftina, onda se j*bite svi odreda :-D

Filmovi najvise zaradjuju kinima, no kako ces 'piratizirati' osjecaj kina? Kupiti kilometarsko platno i IMAX 3D kameru, i THX sound system? Pustati 2satni overdub na kojem je snimljeno suskanje, ljubavno saputanje i puckanje kokica kao background uz film? Uostalom, tu je videoteka, pa 7-8 kuna za neki dobri klasik? Sta to je puno? A neke online videoteke ne uzimaju naknadu po filmu, nego mjesecno pa iznajmljuj koliko te volja.

 

Kako to da se nitko ne buni da kad treba kupiti knjigu od 160 kuna (Dune, tvrdo ukoriceno), ili "It" od Stephena Kinga za 250 kn (dvije knjige, sveukupno 1500 stranica, tvrdo ukoriceno)?

 

Pf... samo dokaz za ono sto sam rekao prije. Ignorance is strength. Prosjecni pirat nema inteligencije vidjet dalje od dvije brojke (share ratio i download speed) i pokreta rukom koji ukljucuju dvoklik, wsad i masturbaciju.

 

 

@VelikiBrat: Uf, pa ovo je lijek za dusu! Trebao sam te poslusat prije :-D :-D :-D

I am Jack's dubious choice of one-way roads
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 17:32 (Deus ex machina).
17 godina
online
Re: Kako će umrijeti PC gaming
ihush kaže...
Za usporedbu je recimo linux i OO.
Deus ex machina kaže...
Ne mozes bas usporedjivati Windowse kao operativni sustav i igre - to su donekle kruske i jabuke.

@Deus - A sad si se uključio, jel'? A nisi htio prije, kad smo se šamarali svi skupa? :D

 

@ obojica - Ma ne samo to; Autodesk ima jednu simpa i sasvim OK spiku - ako na poslu koristiš ACAD, legalno je instalirati isti proizvod, s istim ključem i doma. Zapravo je i logično, jer se u principu radi o jednoj te istoj osobi, samo o različitim lokacijama.

 

Ako tako shvatimo MS-ovu politiku, oni ništa ne gube kada korisnik ugasi legalne Windoze na poslu i upali neku pirateriju doma. Nategnuto, znam, ali je sasvim u kontekstu Home and Student licenci, nema neke velike razlike (uz sitnu ogradu što je prvo samo neprovedeni sustav).

 

Deus ex machina kaže...
Takodjer, i ti i nax ne uzimate tocne okolnosti prilikom svojih stavova... za naxa, svi su 'mali developeri', a za tebe su svi korporacije. Cinjenica je da kad se neka igra okrade, nije nadrapao publisher nego taj studio - pa nece se managere kriviti sto je implementacija zastite napravljena krivo, nego ce security dev team dobiti otkaz, svi skupa. Nedavno sam se uvjerio u tu politiku, naime, cijeli QA odjel je pred nekih 2 mjeseca dobio otkaz u EA Mobileu, jer nisu uhvatili neki bug koji je bio podosta ocit.

 

Dakle, ako bas zelis voditi svoju borbu, pa onda biraj sto ces krasti a sto ces platiti.

Problem piratstva je taj da kad netko krade, krade sve... ne samo ono sto bi moralno trebao i ne trebao, nego cak i fizicki. Krade se i ono sto nam uopce ne treba, tek tako 'da se ima'.

 

Imaju pravo svi oni koji kazu, da nisam downloadirao nikad ne bi kupio tu igru. Pa jasno. Ali pritom zaboravljas da si tih 10-16 sati igranja ipak nekako potrosio, i sta bi igrao da nisi to skinuo? Neku staru igru koju imas? Ili bi mozda razmislio, pa kupio neku novu igru?

Istina, to su skroz suprotne strane i nisu stvari sigurno tako crno-bijele kako ih u ovakvim raspravama pokazujemo, ali realno... Krađa, čak niti od korporacija, nije način. Ne zato što mislim da korporacije na to imaju pravo (krasti a ne biti okradene), nego zbog samog sebe. Hoću-neću, ipak mi je majka bila katolkinja i ne mogu danas pobjeći od toga. A koristio ja piratizirano ili ne, ne nanosim štetu nikome, jer ionako ne zarađujem na tom softveru. Umjesto toga, za mene je opensource, što me to košta? OK, priznajem, meni je lako jer sam se pred puno godina naigrao dovoljno i danas mi je u tom smislu malo potrebno. A tada je još klima bila takva da su pirati bilo ako ne normalna, a ono bar uobičajena pojava (iako, istini za volju ima sasvim dovoljno F2P naslova danas, ako tko želi).

 

Ali ne mislim da onaj tko krade, krade sve, to mi dođe kao generalizacija na razini Amerikanci su glupi. Evo npr. imam doma nešto MP3ca skinutih s neta, bez originala. Downloadani su davno, ali originala - nema. U međuvremenu sam kupio neke od tih CDova u originalu, ali je zatim došao ZAMP, pa sad više uopće nisam siguran što moram a što ne moram kupovati.

 

Iskreno vjerujem Musicwoman kada kaže da koristi piratske programe jer si ne može priuštiti legalan softver (sad ide onaj dio o 43% mjesečnih prihoda), a ne zato jer ju zaboli jedna stvar za sve... Pa žena je obrazovni djelatnik, da se mene pita, plaća bi se djelila po odgovornosti, gdje bi to zanimanje bilo pri vrhu, uz liječnike. Dok to nije tako, od mene bi dobivala besplatno što joj treba da lakše obavlja posao. Da imam para ko blata, možda bi i ja kupovao softver i zabolila bi me jedna stvar za OSS (zapravo ne bi, no nije bitno), ali nemam za više od hrane i kredita za stan. I onda se uklopim u dane okvire. No, kao što sam rekao - meni je lako, ja nemam potrebu za najnovijim AAA naslovima :)

 

Nisu ljudi tek tako lopovi, ne treba ih olako napadati, pogotovo ne kada si tek jedan od mnogih. Uostalom, znaš kako kažu - prilika čini lopova, a u softverskoj industriji bar prilika imaš na svakom koraku. Okej, vrijedi se boriti protiv tog stava da je u redu maznuti, ali treba si također i naći mjeru - nije svaki pirat ubojica, zaboga. Što je radio ako nije igrao 16 sati? Pa mogao je kao ja u srednjoj - od love koju zaradi na praksi kupiti si knjigu o ACAD-u - na tom davnašnjem potezu danas gradim život i otplaćujem onaj isti kredit, pametniju stvar nisam učinio niti prije, niti poslije. Na piratskom AutoCAD-u, za ne povirovat! :D

 

Obrazovanje je valjda najbitnija stvar u ičijem životu - kruh i softver za učenje bi svakom besplatno dao, čak i Jaci. Od toga ne može postati lošija, već samo bolja osoba. Neće nakon toga odrasti u nekoga tko ne cijeni tuđi rad, to se uči na drugim stvarima i čim naučiš koliko cijeniš svoje vrijeme, ako si imalo dobro odgojen, cijeniš i tuđe. Jednostavno je tu previše varijabli da bi se samo napadalo bez mozga.

Gledam te!
16 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Veliki Brat kaže...
@Deus - A sad si se uključio, jel'? A nisi htio prije, kad smo se šamarali svi skupa? :D

Ma ja ti nisam neki fan grupnjaka :-D

 

Veliki Brat kaže...
Ako tako shvatimo MS-ovu politiku, oni ništa ne gube kada korisnik ugasi legalne Windoze na poslu i upali neku pirateriju doma. Nategnuto, znam, ali je sasvim u kontekstu Home and Student licenci, nema neke velike razlike (uz sitnu ogradu što je prvo samo neprovedeni sustav).

 

Nece ici, razlika je u strategiji. Windowsi se ne mijenjaju drasticno iz verzije u verziju, dugotrajna strategija MS-a je oduvijek bila naviknuti ljude na svoju platformu (jer OS je upravo to), pa ce onda oni lako zaraditi.

A kod igara? Ako ti je slijedeca igra slicna prethodnoj, nadrapao si. Dakle... kod igara je cilj prodati svoj naslov cim vise, a ne pomalo graditi nishu ljudi (iako su 3000AD i Bioware dobar primjer da i to funkcionira, katkad)

 

Veliki Brat kaže...
Iskreno vjerujem Musicwoman kada kaže da koristi piratske programe jer si ne može priuštiti legalan softver (sad ide onaj dio o 43% mjesečnih prihoda), a ne zato jer ju zaboli jedna stvar za sve... Pa žena je obrazovni djelatnik, da se mene pita, plaća bi se djelila po odgovornosti, gdje bi to zanimanje bilo pri vrhu, uz liječnike. Dok to nije tako, od mene bi dobivala besplatno što joj treba da lakše obavlja posao. Da imam para ko blata, možda bi i ja kupovao softver i zabolila bi me jedna stvar za OSS (zapravo ne bi, no nije bitno), ali nemam za više od hrane i kredita za stan. I onda se uklopim u dane okvire. No, kao što sam rekao - meni je lako, ja nemam potrebu za najnovijim AAA naslovima :)

Ma, njezina situacija je totalno retardirana jer bi joj ustanova u kojoj radi trebala pruziti potrebne alate za rad, a ne da zena scavengea okolo sama.

No ako me sjecanje ne vara, njezin opis situacije je ukljucivao i nekakvo prepisivanje nota u programu, te onda naplacivanje tih prijepisa. Moguce da sam krivo procitao/upamtio, ali to mi je sasvim cist primjer zarade od necijeg proizvoda.

 

No, na kraju krajeva, gle... stvar je i u stavu. NIJE tesko napisati mail developeru i lijepo reci: "Slusaj, mlada sam, zaradjujem skoro nista, radim u prosvjeti, TREBA mi vas software, ucim svoje studente njemu - jel mozemo IKAKO dobiti nekakav popust na 10 licenci za nasu ustanovu?"

Devovi nisu tupani, itekako ce radije prodati 10 licenci za 10% cijene, nego ne zaraditi apsolutno nista jer ce im software biti piratiziran.

 

Veliki Brat kaže...
Nisu ljudi tek tako lopovi, ne treba ih olako napadati, pogotovo ne kada si tek jedan od mnogih. Uostalom, znaš kako kažu - prilika čini lopova, a u softverskoj industriji bar prilika imaš na svakom koraku. Okej, vrijedi se boriti protiv tog stava da je u redu maznuti, ali treba si također i naći mjeru - nije svaki pirat ubojica, zaboga. Što je radio ako nije igrao 16 sati? Pa mogao je kao ja u srednjoj - od love koju zaradi na praksi kupiti si knjigu o ACAD-u - na tom davnašnjem potezu danas gradim život i otplaćujem onaj isti kredit, pametniju stvar nisam učinio niti prije, niti poslije. Na piratskom AutoCAD-u, za ne povirovat! :D

Pa ono.... lopov...

Ne volim ni tu rijec, niti rijec ukrao, jer dvije su cinjenice tocne:

a) ne krades, nego dupliciras

b) oni koji kazu da igru ne bi nikad kupili, u biti i ne bi, vjerujem im

 

Piratizira se zato jer se moze. Obijest, rekao bih.

Tako da bi ja to sve nasamarao i streljao i odrezao jaja i muda i lobotomizirao, pa se nece piratizirati, jer se ne moze vise.

 

Veliki Brat kaže...

Obrazovanje je valjda najbitnija stvar u ičijem životu - kruh i softver za učenje bi svakom besplatno dao, čak i Jaci. Od toga ne može postati lošija, već samo bolja osoba. Neće nakon toga odrasti u nekoga tko ne cijeni tuđi rad, to se uči na drugim stvarima i čim naučiš koliko cijeniš svoje vrijeme, ako si imalo dobro odgojen, cijeniš i tuđe. Jednostavno je tu previše varijabli da bi se samo napadalo bez mozga.

Meh.

Gledaj dovoljno dugo u sivi kvadrat, s vremenom ces shvatiti da je sastavljen od malih bijelih i crnih kvadratica.

Nije problem u kolicini varijabli, problem je sto u ovim raspravama sudjeluju tri grupe ljudi, tupavi ljudi, ljudi koji zele pobijediti sa svojim argumentom, i ja.

Mene nitko ne slusa, a znam sve i najpametniji sam od svih skupa samnom.

I am Jack's dubious choice of one-way roads
17 godina
online
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Deus ex machina kaže...
Veliki Brat kaže...
@Deus - A sad si se uključio, jel'? A nisi htio prije, kad smo se šamarali svi skupa? :D

Ma ja ti nisam neki fan grupnjaka :-D

E, jesi i ti protratio vrijeme u nordijskim zemljama...

Gledam te!
14 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Veliki Brat kaže...
Iskreno vjerujem Musicwoman kada kaže da koristi piratske programe jer si ne može priuštiti legalan softver (sad ide onaj dio o 43% mjesečnih prihoda), a ne zato jer ju zaboli jedna stvar za sve... Pa žena je obrazovni djelatnik, da se mene pita, plaća bi se djelila po odgovornosti, gdje bi to zanimanje bilo pri vrhu, uz liječnike. Dok to nije tako, od mene bi dobivala besplatno što joj treba da lakše obavlja posao. Da imam para ko blata, možda bi i ja kupovao softver i zabolila bi me jedna stvar za OSS (zapravo ne bi, no nije bitno), ali nemam za više od hrane i kredita za stan. I onda se uklopim u dane okvire. No, kao što sam rekao - meni je lako, ja nemam potrebu za najnovijim AAA naslovima :)

Ma, njezina situacija je totalno retardirana jer bi joj ustanova u kojoj radi trebala pruziti potrebne alate za rad, a ne da zena scavengea okolo sama.

No ako me sjecanje ne vara, njezin opis situacije je ukljucivao i nekakvo prepisivanje nota u programu, te onda naplacivanje tih prijepisa. Moguce da sam krivo procitao/upamtio, ali to mi je sasvim cist primjer zarade od necijeg proizvoda.

 

No, na kraju krajeva, gle... stvar je i u stavu. NIJE tesko napisati mail developeru i lijepo reci: "Slusaj, mlada sam, zaradjujem skoro nista, radim u prosvjeti, TREBA mi vas software, ucim svoje studente njemu - jel mozemo IKAKO dobiti nekakav popust na 10 licenci za nasu ustanovu?"

Devovi nisu tupani, itekako ce radije prodati 10 licenci za 10% cijene, nego ne zaraditi apsolutno nista jer ce im software biti piratiziran.

 

@Veliki Brat:

 

Hvala... {#}

 

@Deus ex machina:

 

Sve O.K., ali te sjećanje ipak malo prevarilo... {#} Ja te note jesam prepisivala u Sibeliusu, ali ih nisam naplaćivala jer su sve bile za potrebe škole i nastave... Već rekoh nekoliko puta i ponovit ću još jednom - ne pada mi na pamet koristiti nelegalan software i onda putem njega zarađivati, nisam toliko luda... {#}

 

Vjeruj mi, dobili smo kao škola ponudu o kupnji Sibeliusa za školu, ali ravnateljica o tome nije htjela ni čut... Mogla sam ja pisat nakon toga njima koliko god sam htjela, ali dok ravnateljica ne da zeleno svijetlo, ništa od toga... {#} Zašto? Jer i to košta, a za njene pojmove, previše...

 

Osim toga, više ne pišem u Sibeliusu jer sam se s vremenom navikla na ForteFree koji je, istini na volju, kompliciraniji, ali je sasvim O.K....

 

Toliko o tome, ne želim ići u dublji {#}...

Garfield - Život je kao Ferrari, prolazi prebrzo... Ali to je u redu, jer ionako nemaš dovoljno novaca za njega...
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 18:55 (MusicWoman).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Veliki Brat kaže...
E, jesi i ti protratio vrijeme u nordijskim zemljama...

Kopiram svoj post s teme "Sto se dogadja s nasim drustvom":

Meni se doslovce dogodilo... sa frendom Svedjaninom pijem u engleskom baru u Oslu (Andy's Sport pub u centru), oko ponoc i pol je i kod skandinavaca to obicno znaci, ako ne zelis spavati sam nocas, sad kreni u agresivni lov. Netko me zgrabi za dupe, okrenem se, plavusa mi namiguje... pocnemo pricati, u startu je skuzila da imam naglasak, pitala me otkud sam, kad sam rekao "Kroatisk", samo se okrenula i otisla dalje...

Znas ono, iznimka ne cini pravilo, ali...

 

MusicWoman kaže...
 

Sve O.K., ali te sjećanje ipak malo prevarilo... {#} Ja te note jesam prepisivala u Sibeliusu, ali ih nisam naplaćivala jer su sve bile za potrebe škole i nastave... Već rekoh nekoliko puta i ponovit ću još jednom - ne pada mi na pamet koristiti nelegalan software i onda putem njega zarađivati, nisam toliko luda... {#}

 

Vjeruj mi, dobili smo kao škola ponudu o kupnji Sibeliusa za školu, ali ravnateljica o tome nije htjela ni čut... Mogla sam ja pisat nakon toga njima koliko god sam htjela, ali dok ravnateljica ne da zeleno svijetlo, ništa od toga... {#} Zašto? Jer i to košta, a za njene pojmove, previše...

 

Osim toga, više ne pišem u Sibeliusu jer sam se s vremenom navikla na ForteFree koji je, istini na volju, kompliciraniji, ali je sasvim O.K....

M'da, ispricao sam se u startu jer sam i sumnjao sam sa sobom da je bilo ipak nesto za skolu, ali kad sam vec zapoceo cijeli post u ZeroPunctuation stilu, rekoh, pa da dovrsim cijelu sonatu u istom tonalitetu, pardon the pun ;-)

No, svaka cast za promjenu na besplatni software, iako da ti iskreno kazem, ja bi na tvom mjestu bas pisao developeru, objasnio situaciju i zamolio ih za neki popust ili 'profesorsku licencu'...

I am reflection of Jack's life, violently changing
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 19:20 (Deus ex machina).
15 godina
protjeran
offline
Kako će umrijeti PC gaming

zaista mislis da bi to urodilo plodom ili zelis da njihov odgovor potvrdi neke stavove koje si ranije pisao?

 

 

i moram pitati, pa nije valjda da te jedno odbijanje u skandinaviji obeshrabrilo ili ti pokvarilo vecer?

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 20:04 (Commodore).
 
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming

@Deus ex machina:

 

Ma apsolutno sve O.K., nisam ni mislila da je to u nekom ''napadačkom'' stilu... {#}

Hvala... {#} Hmmm, da, znam... Ali i ja da tebi iskreno kažem ( ne mislim ovo arogantno ), ne mislim još dugo ostati u ovoj školi u kojoj trenutno radim, ne zbog ravnateljice, nego želim upisat magisterij i još jedan smjer ( flauta ili nešto drugo, ne znam ) i to van Hrvatske npr. Salzburg, gdje imaju daleko kvalitetnije obrazovanje i pogled na obrazovanje putem kompjutera, što automatski za sobom ''vuče'' pitanje legalnog softwarea... {#}

Garfield - Život je kao Ferrari, prolazi prebrzo... Ali to je u redu, jer ionako nemaš dovoljno novaca za njega...
15 godina
protjeran
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
MusicWoman kaže...

@Deus ex machina:

 

Ma apsolutno sve O.K., nisam ni mislila da je to u nekom ''napadačkom'' stilu... {#}

Hvala... {#} Hmmm, da, znam... Ali i ja da tebi iskreno kažem ( ne mislim ovo arogantno ), ne mislim još dugo ostati u ovoj školi u kojoj trenutno radim, ne zbog ravnateljice, nego želim upisat magisterij i još jedan smjer ( flauta ili nešto drugo, ne znam ) i to van Hrvatske npr. Salzburg, gdje imaju daleko kvalitetnije obrazovanje i pogled na obrazovanje putem kompjutera, što automatski za sobom ''vuče'' pitanje legalnog softwarea... {#}

salzburg?

 

tamo se da svasta vidit :)

14 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Sinatra kaže...

Ako je tako, informatiku u školama treba suspendirati na par mjeseci, te poslati državni inspektorat da ustanovi legalnost softvera u školama. Ukoliko se ustanovi da imaju ilegalan softver, ustanoviti je li za to kriv profesor informatike ili uprava škole (tj. ravnatelj), te odgovornu osobu kazniti, otpustiti i zamijeniti pedagoški odgovornom i moralno osviještenom osobom.

Nećeš vjerovati, apsolutno se u svemu slažem, jedino što bi to bilo vrlo dugotrajno zbog količine ustanova i samih kompjutera... {#}

Ne želim napadati, ali da te podsjetim da sve ustanove, od odgojno - obrazovnih preko velikih firmi pa do privatnih tvrtki, imaju svog vlastitog informatičara ( ili više njih ) koji se brine da informacijski sustav radi kako treba tj. da nema nelegalnog softwarea te je automatski on odgovoran za ono što se nalazi u kompjuteru/kompjuterima, a potom i ravnatelj/direktor...

 

 

@Commodore:

 

Hehehe, da, uključujući i Sanadera... {#}{#}{#}

Garfield - Život je kao Ferrari, prolazi prebrzo... Ali to je u redu, jer ionako nemaš dovoljno novaca za njega...
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 20:17 (MusicWoman).
15 godina
offline
Kako će umrijeti PC gaming

PC gaming neće nikad umrjeti dok izlaze igra kao Battlefield, Fallout,The Sims, Command & Conquer...

www.facebook.com/Battlefield3.Info
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
online
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Deus ex machina kaže...
..Lol, bas si devil's advocate.

...

-mora netko i to biti. Usporedi me s RobinHoodom ili SuperHikom... ali po službenoj dužnosti. Interesantno da sherif u toj priči nije pozitivac.(?)

 

Primjećujem samo jedan proglem, (jer se slažem s tvojim pogledima..) -miješaš termine.

Pirati nisu korisinici, pirat je lopov koji dila tuđe i na neki način zarađuje ili već neki drugi cilj... Pirate treba kazniti, onemogućiti.

Također dobijam proljev od klinaca koji misle da je vrhunac filmskih hakera kliknuti na crack C/P dok je idući post, ne radi mi ... (nešto) ili igra se kreša. Kukajući o cijeni od par sto kuna, dok se kupuju turbo-VGA i vodena hlađenja.. -nema kriterija i licemjerstvo.

Ponajmanje se može nekome prigovarati na pravo određivanja cijene. Izdavač (proizvođač) ima pravo svojoj robi odrediti proizvoljnu cijenu. Kupac (tržište) odlučuje dali je prihvatljivo. Tu pirat i korisnik piratskih sadržaja 'nema pravo glasa' jer nije dio jednadžbe.

 

Čak niti ne dijelim stavove s V.B. -previše lijevo, previše open-free- (free as in spič) ... klasični hippijevac. {#}

Ali u konkretnoj temi nevidim nikakave osnove (naslov), mislim upravo suprotno da je piratizacija direktan uzrok razvoja.

Drugi dio, zarada, vidi kako se mlati lova, franšize, slika CocaCole, Ronalda ili MarlboroMana  kako jaši u suton..

Vidi kako google nezna što će s parama (''najobičniji'' adds) ili fb i lajkanje. -Dali postoji nešto gluplje? -i lupanje glavom o zid što se JA nisam sjetio.... (glupan!).{#}

Vidi kako Apple zarađuje po dolar (30c) što je vjerojatno više nego Kerum s jeftinim blagajnicama.

Za MS kažeš, ...  ali nije isto s igrom. Da i ? Mislim da ni rad u rudniku dijamanata nemora osigurati bolju zaradu nego spomenuti google. (na običnom klik-addsu, cent po cent...).

U čemu je problem, dali u piratima kad neko blebne (u neznanju) da je škola na pirtskoj verziji windowsa? Kad MS daje školama licence, država plaća, klasična licenca pokriva poslovni i kućni PC.. i MS tu vidi svoj interes, dijeli free licence. Dok sama cijena nema veze s realnom cijenom. Kao ni za gorivo, sex itd.

Tržište samo regulira sve, dok su lopovi dio toga, uračunati rizik.

 

Blizzard? -komentar? Cijena igre ili je stvar zaštiti ili u 10$ per month? Propadaju li ili zarađuju? Kako to da nisu već propali ako je piratizacija takva kako se u naslovu prikazuje.

Po kokoj legalnoj logici (plaćenoj licenci za distribuciju)  neki film ili audio CD ili igra.. može koštati npr 168kn, dok je recimo u Konzumu 9.90kn ili 39kn na kiosku ili igra na akciji par funti. Pazi, to nije pirat, legalno je obračunat dio naknade (aka-ZAMP).

-Preciznije, kupac nemože znati dali je trgovac legalan, to može znati samo inspektor (u kontekstu i BSA). .. pojašnjenje, dali je trgovac dao izdavaču ili tebi kao developeru određeni dio prodanog materijala? U čemu je razlika ako to trgovac nije platio (=pirat?). Ali kako to kupac može znati? Pa poveži s internetom, online shopingom i sl... I početkom posta, tj određivanjem cijene i kukanja da je skupo... ja ne govorim da je skupo-jeftino ili odmjereno, nego kako recimo ti kao izdavač možeš kontrolirati koliko je trgovac tebi dužan platiti? Što ako kupiš u HG spotu, ili u istom tom HG spotu za vrijeme happy houra? Ili proda 1000 kopija igre a prijavi 100. Tko tad tebe kao izdavača štiti, tj. garantira da si ti dobio svoj dio od prodane igre (ili nekog drugog proizvoda)?

Koji dokaz vjerodostojnosti ima kupac da je igra na akciji za 5€ legalna kad mu istu možda i skuplje skuplje prodaje pirat? -dali je to dumping itd..

Znaš li kolika je carina na software? Zašto? Što je onda vrijednost i koja cijena?

 

Po kojoj tržišnoj osnovi, Office može koštati 444kn ili 1.600kn (ista stvar minus outlook) ili windowsi pogotovo starter. Ako znamo da je i to zabranjeno (recimo za struju se mora izjednačiti industrijska i za kućanstva  jer je osnova jednakost..).

Po kojoj logici postoji regija za DVD ili ograničenje za muziku, film, igru. Kad količina emitiranja npr Bejonce na radiju određuje koliki postotak će kroz ZAMP preko praznog medija otići toj dotičnoj pjevačici (tj. izdavaču), dok mi istovremeno neki server može odbiti pravo na gledanje spota jer sam u HR. itd. itd...

U slučaju tužbe (potrebna je konkretna tužba vlasnika protiv poznate osobe) recimo MSa za Office za korištenje bez licence. Koja je vrijednost spora pred sudom? Koliko instalacija smije ili nesmije imati? Koji je razlog da uopće ne postoje takve tužbe?

Podsjetnik da je ustavni sud poništio ZG-parkingu mogućnost naplate kazne (300kn), oni to pak zaobilaze naplatom dnevne karte za 200kn, recimo nakon isteka ograničenog vremena, nemogu produljiti, ali mogu platiti dnevnu kartu i to dvostruko od cijene da sam platio 24 sata? To je očigledno izvrtanje i ismijavanje zakonodavca - sankcija? -nema. dok istovremeno jedan pravni stručnjak kaže '' da se takva dnevna karta ima smatrati poklonom jer korisnik nije tražio-naručio-konzumirao tu uslugu'' (i on karikira do bola, ali to su sve pravna pitanja na koja nema odgovora).

Kažnjavati može samo država (pravna) tj sud. Oštećena strana može tražiti odštetu u visini nanesene štete (dokazane), može biti pribrojena i kamata.

Baci malo pogled na pravne definicije, terminologiju kao: ugovor, EULA, roba (goods vs product i materijalna vs nematerijalna dobra i usluge), First-Sale, ... uz autorska prava C i R i TM.. to je potrebno u ovakvoj temi jer se nabacuje pojam krađe bez kriterija.

Pošto si dev. razmisli u kontekstu legalnosti emulatora i ROMova (uvijet je da ROM nesmije biti distribuiran, ostalo smije), kao i kompiliranja sourcea. Kao i recimo kršenje autorskog prava ukoliko se konvertira audio CD u mp3 jer dolazi do izmjene djela, koje nije identično originalu. Tim postupkom je pirat s copy-paste legalniji nego korisnik koji ima pravo napraviti kopiju.

Tisuće zakona, akata... ovisi o trenutnoj dobroj volji sudca kako će presuditi (kao slučaj RIAA 20mil$ po mp3ci 80k -dobra cifra).

 

Podsjetnik za usporedbu EULA i Disclaimera. Kao i USA sudske prakse da na 'čačkalici' mora pisati upozorenje... ili će proizvođač u sporu platiti odštetu. Soft. ind. želi dobiti status robe, istovremeno ne žele preuzeti obaveze. -tako nemože.

-Npr. kolike odštete bi mogle iznositi za propust antivirusnog soft., propusta u OSu, gubitka nekog poslovnog dokumenta ili slike djetetovog rođendana?

Ja svoju robu prodajem, naplaćujem i garantiram za nju, kao što i štitim svoje interese. Tako rade sve ostale djelatnosti, nek tako radi i EA i ostali izdavači.

 

Dakle ne slažem se s nekim stavovima, pogledima, tumačenjima, s nekim drugim se slažem. No to najmanje znači da imam pravo (jer da sam vizionar smislio bi fb), jedino nebi kukao da su svi drugi krivi, pogotovo tamo neki digitalni lopov (uz naše čuvare ovaca, netrebaju nam pirati).

 

Nisu sva pitanja za tebe (niti su pitanja koja traže odgovor, samo moguća razmišljanja između crno-bijelog spektra), ali recimo Blizzard, u kontekstu naslova, komentiraj? Za duljinu -sorry. {#}

 

-ako pak netko misli da podržavam pirate zbog podjele lijevo-desno u temi, ponovo disclaimer, ne, ja sam protiv pirata. Ja sam za zakon i provođenje zakona. Jednako mislim da je Berlusconi odavno trebao biti osuđen, kao i Banditić i Urar iz Salzburga, kao što ubojica nije smio biti pušten odlukom ustavnog suda...

 

Krađa je krađa. -korištenje softwarea, download, kopiranje... možda jesu krađa, pravno dok se ne dokaže - nisu. Samo se treba držati zakona. (ili termina kao pirat).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
16 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Commodore kaže...

zaista mislis da bi to urodilo plodom ili zelis da njihov odgovor potvrdi neke stavove koje si ranije pisao?

i moram pitati, pa nije valjda da te jedno odbijanje u skandinaviji obeshrabrilo ili ti pokvarilo vecer?

95% sam siguran da bi urodilo plodom.

Obeshrabrilo, pokvarilo vecer, nimalo - na kraju sam zavrsio s 36godisnjom milficom :-)

 

ihush kaže...
<<megametar teksta>>

Pa nisi normalan, a nisam ni ja jer sam isao citati sve sa razumijevanjem.
No dobro, kako dajem, tako sam i primio - pisem nadugo i nasiroko, posteno je da i procitam to natrag.

 

Malo te je tesko citati uz sva ta pitanja na koja ne znam odgovor, a na njih se vezuju druga pitanja koja pretpostavljaju da znam :-)

ROMovi - razmisli o AbandonWareu... neke sadrzaje nije moguce vise nabaviti. Vrijedi i za filmove i za knjige (recimo zbirka Lovecraftovih pricica je u public domainu).

Blizzard - nije pravedna usporedba. MMORPG je igra koja se konstantno nadogradjuje. Unatoc tome, postoje piratstki serveri. Vecina ljudi ne igra na piratskim serverima jer ugodjaj nije ni priblizno jednak kao na pravom, napucenom serveru. Zamisli da piratska verzija Crysisa izgleda kao HalfLife2, dok originalna verzija izgleda kao Crysis. To ti je neka dobra usporedba.

 

Sve ostalo sto si naveo - nisam odvjetnik, ne razumijem sav taj njihov mumbo-jumbo, no cinjenica je - u izradu mastera ulozen je ogroman trud i jos veci novci. Jednom kad je master gotov, odlika je ta da ga je jednostavno duplicirati i resursi za to ne kostaju mnogo. Nesto slicno kao projektiranje motora za vrhunski bolid, jednom kad si ga projektirao i napravio postrojenje, to je to, stancaj (uz iznimku da celik kosta vise od plastike za CD, ali u globalu i jedan 10second engine kosta kao kuca).

 

Sad, zamisli da je pipeline kompletno odvojen.

Tu su devovi, koji trose neke imaginarne novce da bi napravili projekt. I sad oni zavrse taj projekt, snime master, i trebaju ga prodati nekom. Njihova cijena je 40 000 000$ (sasvim uobicajena cijena za singleplayer AAA naslov), i apsolutno ih ne briga da li ce netko razbiti taj master nakon sto ga kupi.

Recimo da ga kupi neki bogatas i zadrzi za sebe. Fair & square.

Recimo da netko smisli kako bi mogao duplicirati taj disk i onda prodati kopije, da otplati tih 40 000 000$ koje je platio. S obzirom da umnozavanje kosta, a nekako se moraju vratiti ti novci, taj Netko ce naplatiti uslugu umnozavanja mastera uz procjenu da je materijal dovoljno kvalitetan da bi se prodao u XY broju.

Netko se zove Publisher.

 

E, kako u realnom svijetu pipeline nije odvojen, i ne postoji takva stvar kao sto je Imaginarni Novac, stvar je ovakva:

publisher placa 40 000 000$ developeru, uz procjenu da je Developer A sposoban izbaciti naslov kvalitete B. Developer isporucuje igru. Publisher multiplicira master, i planira zaraditi dovoljno da otplati ulozenih 40 000 000$ da bi imali love za jos jedan projekt, plus naravno profit koji mora pokriti novi hardware, nove ljude u teamu, etc etc etc...

Recimo da publisher zbog piratstva to ne uspije napraviti (uobicajen slucaj).

Tko ce ovdje nastradati? Publisher, koji je u praksi samo money dispenser koji se moze okrenuti bilo kojem drugom (gladnom) studiju?

Ili studio, koji bez pocetnih 40 000 000$ ne bi bio nigdje?

 

Your turn.

 

 

I am reflection of Jack's life, violently changing
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 21:39 (Deus ex machina).
17 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Deus ex machina kaže...
Sad, zamisli da je pipeline kompletno odvojen.

Tu su devovi, koji trose neke imaginarne novce da bi napravili projekt. I sad oni zavrse taj projekt, snime master, i trebaju ga prodati nekom. Njihova cijena je 40 000 000$ (sasvim uobicajena cijena za singleplayer AAA naslov), i apsolutno ih ne briga da li ce netko razbiti taj master nakon sto ga kupi.

Recimo da ga kupi neki bogatas i zadrzi za sebe. Fair & square.

Recimo da netko smisli kako bi mogao duplicirati taj disk i onda prodati kopije, da otplati tih 40 000 000$ koje je platio. S obzirom da umnozavanje kosta, a nekako se moraju vratiti ti novci, taj Netko ce naplatiti uslugu umnozavanja mastera uz procjenu da je materijal dovoljno kvalitetan da bi se prodao u XY broju.

Netko se zove Publisher.

 

E, kako u realnom svijetu pipeline nije odvojen, i ne postoji takva stvar kao sto je Imaginarni Novac, stvar je ovakva:

publisher placa 40 000 000$ developeru, uz procjenu da je Developer A sposoban izbaciti naslov kvalitete B. Developer isporucuje igru. Publisher multiplicira master, i planira zaraditi dovoljno da otplati ulozenih 40 000 000$ da bi imali love za jos jedan projekt, plus naravno profit koji mora pokriti novi hardware, nove ljude u teamu, etc etc etc...

Recimo da publisher zbog piratstva to ne uspije napraviti (uobicajen slucaj).

Tko ce ovdje nastradati? Publisher, koji je u praksi samo money dispenser koji se moze okrenuti bilo kojem drugom (gladnom) studiju?

Ili studio, koji bez pocetnih 40 000 000$ ne bi bio nigdje?

 

Your turn.

 

 

Misliš da će ovo netko shvatiti? :)

Pravi znak inteligencije nije znanje, već mašta - Albert Einstein
16 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
naxeem kaže...

Misliš da će ovo netko shvatiti? :)

A pred dva tjedna mi se mama smijala na Skyepu kako sam pokupio naglasak :-( Zar i ti sine brute? Nije vrag da vise ne znam sloziti ni hrvatski tekst?

Ajde budi ljubazan pa skompiliraj sto sam rekao u nesto citljivije...

*clicks on "Add Sarcasm" checkbox"

*clicks compile*

I am reflection of Jack's life, violently changing
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 22:37 (Deus ex machina).
16 godina
online
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Deus ex machina kaže...
... - na kraju sam zavrsio s 36godisnjom milficom :-)

..Your turn.

 

 

 ne, sad je na redu milfica. {#}

- ipak u pauzi, {#} dok gospođa u godinama napudra nos... evo par redaka.

 

- Blizzard je loš primjer? Daj bolji... Recimo ako se neki dev. zamjeri EA to je puno rizičnije nego da ga piratiziraju. Recimo ako nisi dobar sa šefovima u ZAMPu, nećeš se vrtiti na radiju, pa nećeš dobiti kuniće od medija. Ako si pak dobar, podoban, onda se tvoje pjesme vrte (mada ih nitko nesluša, ne želi i pogotovo ne kopira..) i kunići samo kaplju.

Ima dovoljno primjera, igara, OSeva, filmova... koji zarađuju. Popularnost je direktno vezana s kopiranjem-plagijatima-piratizacijom.. ipak svi oni jako dobro zarađuju, dok oni koje se ne kopira u pravilu propadaju (jer nisu interesantni).

Interesantno da ti kao dev. ništa ne poduzimaš, tj. trebaš osnovati udrugu (pandan ZAMPu) i sve brige nestaju. Puno efikasnije od Starforcea ili DRMa.

Ako pak netko koristi software (igru) protivno zakonu, zašto nema podignutih tužbi? Što radi BSA? ... nije valjda jedina RIAA koja koristi svoje pravo?

Misliš de EA nebi barem za primjer podigao tužbe?... neobično mi je to. Razlog?

- Propadanje zbog pirata bi bio ultimativni razlog za podizanje tužbi.

 

-ostavljam te 36godišnjakinji.. ili je razmijeni za dvije po 18. Samo reci Niht koejšan, Ante, niht Darinka...{#}

 

naxeem kaže...

Ja sam uvjeren da je Jaca uspješna. Ne kao robijaš Sanader, ali sigurno jest. - {#} - vratimo se na temu o umiranju PC igranja.

- politički (ne)korektno, nije robijaš, to može bit tek nakon pravomoćne presude. (nadajmo se..) {#}Drug dio primjedbe je na izbor termina robija, to inače označava teško uzništvo, koliko ja to pratim on će samo biti u ustanovi zatvorenog tipa s ograničenim kretanjem i menuom, uz izlaz vikendom u lov. Uz dobro vladanje, možda se rehabilitira, napiše knjigu-memoare, naplati autorska prava i opet stane na noge. Sve to nebili opet imao satove i Bukovca na zidu....

 

Trenutno je na specijalizaciji, kao što je u Lepogravi čipka, tako je u Saltzburgu poznata Mozartova kugla..

 

psssst,  on radi novi recept kroaten verziju, koja će se zvati Mozatova ili Ivina kocka (kao logo vatrenih-kockice..) bit će dvije verzije, crvena i bijela..., pravi vođa, predstavnik  naroda uvijek s brigom za domovinu i kako je promovirati. Svak bi ga za zeta htio! (osim njegovog tasta...).

 

i podsjetnik teme, 'umiranje' se vidi po -čemu? Broju mrtvih u GTA?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 16.2.2011 23:19 (ihush).
17 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming

Ma dobro si napisao; mislio sam na poantu...{#}

Pravi znak inteligencije nije znanje, već mašta - Albert Einstein
16 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
ihush kaže...

ne, sad je na redu milfica. {#}

Milfica je dobila svoju dozu masiniranog bozanstva, i ostala u Oslu mjeriti sve te plavokosaste komedijase obrijanih prsa koji se zovu vikinzima (dok im se preci okrecu u grobu) prema hrvatima :-P

Ja sam svoj doprinos imigracijskom uredu odradio {#}

 

ihush kaže...
- Blizzard je loš primjer? Daj bolji... Recimo ako se neki dev. zamjeri EA to je puno rizičnije nego da ga piratiziraju. Recimo ako nisi dobar sa šefovima u ZAMPu, nećeš se vrtiti na radiju, pa nećeš dobiti kuniće od medija. Ako si pak dobar, podoban, onda se tvoje pjesme vrte (mada ih nitko nesluša, ne želi i pogotovo ne kopira..) i kunići samo kaplju.

Ima dovoljno primjera, igara, OSeva, filmova... koji zarađuju. Popularnost je direktno vezana s kopiranjem-plagijatima-piratizacijom.. ipak svi oni jako dobro zarađuju, dok oni koje se ne kopira u pravilu propadaju (jer nisu interesantni).

Izgleda da cemo ja i nax morati napraviti majice s popisom: Demigod. Machinarium. World of Goo. The longest journey. Mafia 2. Daj, stvarno me nije volja smisljat i nabrajat sve te naslove.

Ne spada sve u istu grupu. EA je toliko velik da si moze dozvoliti da financira projekte koji su, po njima, vrlo riskantni (nezgodan fun fact, The Secret World je medju njima :-D)

Masu studija je zavrsilo unisteno dok je EA rastao i kupovao ih, jer se nisu mogli pokriti prodajom svojih naslova (Westwood, Bullfrog, Origin...)

 

ihush kaže...
Interesantno da ti kao dev. ništa ne poduzimaš, tj. trebaš osnovati udrugu (pandan ZAMPu) i sve brige nestaju. Puno efikasnije od Starforcea ili DRMa.

Ako pak netko koristi software (igru) protivno zakonu, zašto nema podignutih tužbi? Što radi BSA? ... nije valjda jedina RIAA koja koristi svoje pravo?

Misliš de EA nebi barem za primjer podigao tužbe?... neobično mi je to. Razlog?

- Propadanje zbog pirata bi bio ultimativni razlog za podizanje tužbi.

A sto bih trebao poduzeti? Specijalizirao sam se za kodiranje, jer to volim. Da sam htio biti Ally McBeal, isao bi na pravni fax :-)

Za tuzbu ti treba osnova, i treba ti ciljna skupina. Sta ces tuziti? Mozes napraviti primjer na pojedincu, i to je donekle ocito funkcioniralo u US i Kanadi (recimo, obje zemlje nemaju koncept flat rate interneta). Ali koliko je meni poznato, kad sudis hrvatu u hrvatskoj, sudis mu po hrvatskim zakonima.

Ili to, ili poslat tenkove, a sad.. koliko je vjerojatno da ce US poslati tenkove na balkan ili igdje drugdje zbog piratstva... pa ono...

 

ihush kaže...
-ostavljam te 36godišnjakinji.. ili je razmijeni za dvije po 18. Samo reci Niht koejšan, Ante,niht Darinka...{#}

 

Sredio sam Norvesku, sad radim na Kanadi... ja sam tajni agent u sluzbi nezadovoljnih hrvata - otvaram nam vrata za imigraciju svagdje po svijetu. Is, da otvaram - lomim kao icebreaker ;-)

(tj. barem tamo gdje imigracijske urede vode zene :-D)

I am reflection of Jack's life, violently changing
17 godina
neaktivan
offline
Re: Kako će umrijeti PC gaming
Deus ex machina kaže...

Izgleda da cemo ja i nax morati napraviti majice s popisom: Demigod. Machinarium. World of Goo. The longest journey. Mafia 2. Daj, stvarno me nije volja smisljat i nabrajat sve te naslove.

Ne spada sve u istu grupu. EA je toliko velik da si moze dozvoliti da financira projekte koji su, po njima, vrlo riskantni (nezgodan fun fact, The Secret World je medju njima :-D)

Masu studija je zavrsilo unisteno dok je EA rastao i kupovao ih, jer se nisu mogli pokriti prodajom svojih naslova (Westwood, Bullfrog, Origin...)

Ne kuže neki da je to povezano i da su, igrom slučaja, sve te igre bile inovativne, dobre i skoro redovito produkt malih studija osjetljivih na piratstvo, koji su zatim ili potpuno propali ili ih je kupila veća firma koja može progutati gubitke zbog loše prodaje uslijed dostupnosti torrenta.

 

Piratstvo indirektno, ali oštro šteti industriji na način da gazi inovaciju i kvalitetu koje proizlaze iz rizičnih pokušaja koji neće dobiti stotine tisuća preordera, a podupire nemaštovito, ofucano štancanje onoga što sigurno prolazi i nosi lovu zbog širokih masa prodaje u kojima će se gubici na piratstvu lakše utopiti.

Pravi znak inteligencije nije znanje, već mašta - Albert Einstein
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice