Početak u 3D modeliranju

poruka: 17
|
čitano: 18.329
|
moderatori: pirat, Lazarus Long, XXX-Man, vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
13 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju

Pozdrav ekipa,

 

razmišljam početi se baviti 3D modeliranjem ovo ljeto pa me zanima, budući da sam laik šta se tiče dotične teme, da mi pomognete s kojim alatima je najbolje početi? Na par stranica dižu u nebesa Blender, na nekim pak 3ds max, a negdje da je Maya bog bogova za 3D. Jedina stvar koju znam oko 3D modeliranja jest matematička pozadina i okvirni način izvedbe takvih programa u kojima se to sve radi. Al to mi u ovom slucaju bas i ne pomaze haha :D

Hvala vam :D 

Divide et Impera! ( :
 
0 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju

pocni s google sketchupom, cisto zato da bi shvatio neke zakone i pravila fizike, a jako je jednostavno.... onda dalje kreni s autocad-om, mayom,.. ili tako nesto ovisi sta zelis modelirat. Građevine, ljudska lica...

nothing is true, everything is permitted
Moj PC  
1 0 hvala 1
13 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju

Bolje mu je da ne gubi vrijeme na sketchup...poslje mu to znanje ni za jedan ozbiljan program neće koristit.

Kreni odma sa 3ds max..ima tutoriala hvala Bogu...

 

 

Moj PC  
7 0 hvala 1
14 godina
offline
Početak u 3D modeliranju

Probaj sve ozbljnije programe(cinema4d, 3ds max, maya, lightwawe, blender....) i sa svakim pređi par tutoriala. Onda odluči koji ti se najviše sviđa.

 

EDIT: Najjednostavnije: Otiđi na youtube. Pogledaj sučelje u svakom od programa u kojima želiš raditi. Onaj program koji te najviše privuče, uzmi njega i počni učiti na njemu.

Open Source!
Poruka je uređivana zadnji put uto 14.6.2011 21:37 (captain_soap_McTawish).
 
0 0 hvala 1
15 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju

Evo , savjetujem ti 3ds max ... . ima puno tutova , ali možeš probat u cinemi , mayi ..

http://soksa.3dhr.net/
Poruka je uređivana zadnji put uto 14.6.2011 21:37 (nixXxa).
Moj PC  
2 0 hvala 1
14 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju

Prvo vidi sto te zanima. Ako su organski modeli (ljudi, zivotinje...) veoma ce pomoci poznavanje anatomije i nekakav umjetnicki background (profi ili samouk). Program za 3D modeliranje je na kraju krajeva samo alat koji pomaze tvoje umotvorine pretociti u racunalnu grafiku.

 

Nemoj u pocetku skakati sa aplikacije na aplikaciju. Uhvati se jedne za koju mozes naci najvise tutorijala u kojima se radi ono sto te zanima, i radi u njoj dok ne ovladas materijom. Kasnije kada skupis dovoljno iskustvo i znanje lako ces se prebaciti na neki drugi alat ako se budes osjecao ogranicen sa postojecim. Od popularnih imas 3D studio max, Lightwave, Cinema 4D, Maya, Softimage, Modo, Zbrush... to su komercijalni (i veoma skupi) programi.

 

Od besplatnih tu su ti Wings 3D, Blender i TrueSpace

So then I typed GOTO 500 - and here I am!
Poruka je uređivana zadnji put uto 14.6.2011 21:46 (rustweaver).
 
3 0 hvala 1
13 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju

Što mi je uvijek zanimljivo gledat kad netko novi dođe pitati za učenje 3d-a, uvijek se jave korisnici pojedinih programa i nameću njihov program kao najbolji.  Ustvari je stvar subjektivne procjene, odaberi što ti najbolje leži i uhvati se učenja...

 

P.S. - ne mislim na sve korisnike u ovoj temi

http://mayahotspot.blogspot.com/
 
1 0 hvala 1
13 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju

Google sketchup mi je previše početnički. Radio u njemu i istina je da se u vrlo malo poteza može načiniti lude stvari. Program je ludilo sam po sebi.

Ne, ne zanima me gradnja bića jer mi se neda proučavati anatomiju istih. Više cu se orijentirati na stvari, objekte itd. Ovo sam samo htio pitat da dobijem nekakav osjećaj s kojim početi, iako Tale3D dobro govori da je to subjektivne naravi, ali "ideja velikih brojeva" u većini slučajeva pomaže, većini.  Umjetnicki "background", fala bogu imam. Za sada kako stvari stoje 3ds max je u prvom redu. :D

Inače moj način ucenja novih programa i novih tehnologija je sljedeci:
1) sam čačkam po programu nekih 4,5 dana jer to sta tada narpavim sam, najbolje zapamim
2) onda krecu tutoriali, gdje zapravo popravljam greske iz 1. koraka i ucim nove stvari
3) i onda dolaze knjige, cisto radi ponekih detalja na koje je teze naletiti u tut.

 Inače, hvala svima na prijedlozima. Sad se čeka zavrsetak ispita pa krecem lagano :D

Divide et Impera! ( :
 
0 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Re: Početak u 3D modeliranju
BolestanUm kaže...

Google sketchup mi je previše početnički. Radio u njemu i istina je da se u vrlo malo poteza može načiniti lude stvari. Program je ludilo sam po sebi.

Ne, ne zanima me gradnja bića jer mi se neda proučavati anatomiju istih. Više cu se orijentirati na stvari, objekte itd. Ovo sam samo htio pitat da dobijem nekakav osjećaj s kojim početi, iako Tale3D dobro govori da je to subjektivne naravi, ali "ideja velikih brojeva" u većini slučajeva pomaže, većini.  Umjetnicki "background", fala bogu imam. Za sada kako stvari stoje 3ds max je u prvom redu. :D

Inače moj način ucenja novih programa i novih tehnologija je sljedeci:
1) sam čačkam po programu nekih 4,5 dana jer to sta tada narpavim sam, najbolje zapamim
2) onda krecu tutoriali, gdje zapravo popravljam greske iz 1. koraka i ucim nove stvari
3) i onda dolaze knjige, cisto radi ponekih detalja na koje je teze naletiti u tut.

 Inače, hvala svima na prijedlozima. Sad se čeka zavrsetak ispita pa krecem lagano :D

Preporucio bih ti da revidiras svoje korake.....

 

svaki 3D software dolazi s dokumentacijom i tu vrijedi zlatno pravilo "RTFM"....i to je prvi korak, pa onda prckanje pa tek tada web tutoriali.

 

Svaka dokumentacija ima i osnovne primjere.....

 

ako imas iskustva u 3D (cca 5+ godina) onda bi mogao ici redosljedom kojeg si spomenuo.....

 

To pogotovo vrijedi za Maya-u.....

 

npr: 3DSMAX i Maya su nebo-i-zemlja

 

12 godina
protjeran
offline
Re: Početak u 3D modeliranju
BolestanUm kaže...

Pozdrav ekipa,

 

razmišljam početi se baviti 3D modeliranjem ovo ljeto pa me zanima, budući da sam laik šta se tiče dotične teme, da mi pomognete s kojim alatima je najbolje početi? Na par stranica dižu u nebesa Blender, na nekim pak 3ds max, a negdje da je Maya bog bogova za 3D. Jedina stvar koju znam oko 3D modeliranja jest matematička pozadina i okvirni način izvedbe takvih programa u kojima se to sve radi. Al to mi u ovom slucaju bas i ne pomaze haha :D

Hvala vam :D 

 

Et kažeš ovo ljeto. Evo šta predlažem. Prvo šta želiš konkretno modelirati i baviti se time, kao što je rekao @rustweaver ali on ne reče koji 3d alat. Ako te zanima anatomija idi na Modo ili Zbrush jer to su alati predviđeni za to. Normalno anatomski modeling je moguć i u ostalima ali su ovi napravljeni da to olakšaju. Što se tiče ostalih alata, po meni to ti je jako slično. Izuzev što neko gore prozva sketchup, taj alat preskoči, jer bi bio bezvezno trošenje vremena. Meni od ostalih koji malo iskače od ostalih jeste cinema4D samo zato jer mi se čini kao pojednostavljena verzija ostalih. Tj. za malo brže modeliranje, ne znam tačno za sve funkcionalnosti jer sam je prebao na dan. E sada mislim da je svejedno za ostale. A da. Imaš vue striktno namijenjen za okolinsko modeliranje ili generisanje terena, realflow za simuliranje tečnosti i čestica ali i to je kao ubrzano i izdvojeno iz ovih velikih alata i  da poser.  Ja sam prije 4+ godine počeo iz ničega učiti mayu. Tako da poslije toga blender i 3dmax su mi izgledali jako slični, više blender, 3dmax mi je nekako isto uprošćena verzija. Danas pogotovo, mi je krivo, mada se manje bavim modelingom, koliko je maya pojednostavljena i neke funkcije su ujedinjene u odnosu na meni najdražu maya07 pa mi i nije nešto jer volim da imam veliki izbor opcija, a ne sintezu više njih u jednoj opciji, npr. ne znam šta su radili i mijenjaju sa curves ali mi nikako više ne djeluju i funkcionišu kao na 07 verziji, ubrzane su i nekako neprecizne pri crtanju. Stupidno mi izgleda spomenuti neku razliku između posljednjih verzija 3dmaxa i nje. Te razlike su postojale prije i bile su baš izražene, ponovo oko brzine rada na njima i nekim mogućnostima. Maya je bila bog i više orjentisana nekoj ajde 3d industriji najviše filmskoj upravo zbog tone funkcija, a 3dmax gamingu zbog jednostavnosti, manje opcija, brzine. A danas mi je to gotovo isto a onaj koje postao krnjav jeste maya. Nadam se da ih neće u budućnosti još samo ujediniti u jedan alat. Ovo je kako meni izgledaju dešavanja u svijetu 3d alata.

 

Konkretno na osnovu čega sam ja učio i što sam probao ili poznajem da bih ti predložio:

 

Početnik si, ako te interesuje anatomija uzmi modo ili zbrush, ako možeš zbrush jer ti je modo kao 3dmax u odnosu na mayu.

 

Ako te zanima ostalo u modeliranju uzmi mayu ili blender, čak možda bih ti sad preporučio više blender jer rekoh kakva mi se čini maya, uglanvom nećeš  fulat ni u jednom od ova dva. Kao što rekoh ostali alati su manje više slični ako se skontaš sa nekim od ovih ostali bi bili samo upoznavanje s njihovim interfejsom i rad na njima.

 

A tutoriala ima na netu.

Poruka je uređivana zadnji put sri 15.6.2011 16:06 (whoah).
15 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju

Ja radim u cinemi 4d jednu godinu , program je odličan brzo se mogu pohvatat sve opcije , sučelje je jednostavno , ali kad sam probao u maksu več sam vidio neka poboljšanja npr . kod izrade utora , dodavanje smotha , nekako mi se  čini da je max precizniji . Naravno kad neki početnik upali max onda se preplaši onog sučelja , ali ako ima bar malo iskustva u ostalim programima prilagodba će manje trajati , zapravo sve je to slično . Samo treba naučit sc-keye i odmah je lakše . A za organsko modeliranje naravno zbrush .. .

http://soksa.3dhr.net/
Poruka je uređivana zadnji put sri 15.6.2011 16:02 (nixXxa).
Moj PC  
0 0 hvala 1
14 godina
odjavljen
offline
Re: Početak u 3D modeliranju

Osobno već oko 10 godina modeliram u Rhinocerosu i za tehničke stvari mi je savršen, iako sam nedavno počeo raditi sa ProE-om i Solidworksom (važem koji mi je prikladniji)... ali kao što su mnogi već rekli, jako je bitno što želiš modelirati i definitivno nemoj šarati po 5-6 programa odjednom, jer onda nikad nećeš ništa naučiti... odaberi jedan i kreni sa njime, posveti mu se, skini tutoriale, knjige i udri... samo strpljivo i polako... korak po korak... ne ići odmah na nešto teško... osnove i dobro prouči sam princip rada aplikacije, jer kada se u aplikaciji osjećaš kao doma, onda si na konju, onda ćeš strelovito napredovati.

 

A najbolji način za učenje je, barem sam se ja tako vježbao, pogledao sam oko sebe, vidio neki zanimljiv predmet i išao ga izmodelirati i onda razbijanje glave: a kako izmodelirati ovo... kako ono... i tako učiš... na pravim modelima....

 

Pitanje koji alat koristiti za to... onaj za koji se odlučiš :)

Naj mi ga mam deti, daj me prvo malo lubi...
14 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju
Ja preporučam Blender.
"I've seen things you people wouldnt believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate"
 
1 0 hvala 1
14 godina
odjavljen
offline
Re: Početak u 3D modeliranju
woodgamesfx kaže...
Ja preporučam Blender.

je preporučujem:

 

- Rhinoceoros

- 3D Studio Max

- Maya

- Lightwave

- XSI

itd....

 

Nije ovo rasprava koja je aplikacija najbolja... to neka sam donese odluku...

Naj mi ga mam deti, daj me prvo malo lubi...
8 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju

Moze preporuka tko se bavi sa 3D modelima, 3D ilustracijom odnsono 3D modeliranjem? Hvala unaprijed

 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Početak u 3D modeliranju
decko1987 kaže...

pocni s google sketchupom, cisto zato da bi shvatio neke zakone i pravila fizike, a jako je jednostavno.... onda dalje kreni s autocad-om, mayom,.. ili tako nesto ovisi sta zelis modelirat. Građevine, ljudska lica...

 Okani se Sketchup-a ako se misliš ozbiljno bavit 3D-om. Bavim se 3D-om skoro 20 godina i isprobao sam hrpetinu programa, a i podosta stvari sam radio i u Sketchupu; program ima nekih mana koje nekome tko radi striktno u njemu ne predstavljaju problem, ali mogu postati veliki problem ako to treba prenjeti negdje drugdje (nije mi se jednom dogodilo da sam modele ili cijele scene koje je netko napravio u sketchupu, morao raditi kompletno ispočetka, koliko su modeli bili "sj***ni). Osim tih problema, ono što je možda najveći problem, je to što te rad u Skechupu uči totalno krivim metodama rada, koje ne možeš iskoristiti nigdje drugdje. Ostali ozbiljniji programi za 3D (3ds max, Maya, Cinema, Blender, itd), koriste više-manje slične metode i principe rada, te ako i počneš radit u jednome, neće ti biti kasnije veliki problem prebacit se u drugi (čisto primjera radi, kolega koji radi kod mene je počeo sa Blenderom i sad radi bez problema u 3ds maxu nakon relativno kratkog vremena prilagodbe).
Dakle, da rezimiram; Sketchup nipošto nije dobar "početnički" program iako je jednostavan, ali ta jednostavnost stvara probleme kod prelaska na našto drugo i uči onog koji ga koristi krivim metodama i principima rada. Sketchup je više program koji se može koristiti kao pomočni program ili program za specifične namjene, ali nikako kao "primarni" alat.



A što se tiće ostalih programa; više-manje su isti, tako da ne možeš puno fulati. Možda bi tu izdvojio 3ds max i Blender, ali čisto radi toga što prvi postoji već jaaakoooo dugo, te ima puno dokumentacije, tutoriala i ljudi koji ga koriste (tako da je možda lakše naučiti neke stvari), a sl. situacija je i sa Blenderom, te je pored toga Blender i potpuno besplatan (možeš i 3ds max dobiti besplatno legalno; Autodesk ima studentske verzije svojih programa koje su besplatne za studente).

P.S. Sad tek vidim da odgovaram na temu staru 5 godina 

Darko11Novak kaže...

Moze preporuka tko se bavi sa 3D modelima, 3D ilustracijom odnsono 3D modeliranjem? Hvala unaprijed

Nadam se da će ovaj moj post gore biti dovoljna preporuka... 

http://dejankober.com/, http://dd3d.hr/
Poruka je uređivana zadnji put pon 25.7.2016 11:46 (Berko).
12 godina
neaktivan
offline
Početak u 3D modeliranju

Već 3 godine koristim Blender za 3D modeliranje i u tom periodu sam zaključio sljedeće:


-Bilo koji program (3ds Max,Blender,Maya,...) ili neki drugi sličan njima po snazi je dobar
||Svaki je drugačiji u izgledu
||Svaki ima podosta tutoriala na netu


-Poslodavci na Upworku i Freelanceru traže ljude sa znanjem u jednom od gore navedenih programa(najčešće max ili maya)
||Odabir programa im nije bitan koliko i kvaliteta tvojih modela

-Od tri navedena,samo je Blender free
||Jako bitna stavka kada radiš modele za nekoga(može dovesti do tužbi i sličnih problema)

-Pošto je Blender free open source,ima puno add-onsa koji su često besplatni
||Add-ons su iznimno korisni u određenim situacijama

E sad,ja koristim Blender i mogu reći da je sa svakim updateom sve bolji i pruža veće mogućnosti.Što se tiče izgleda,on se moze mijenjati(boje).Koristio sam ga za stvaranje realističnih scena,simulacije,animacije,rigganje(povezano s animacijom iako je posebna grana) i stvaranje game-ready modela i sve od navedenog je relativno lako i brzo se shvati i pohvata.

Za koji god da se odlučiš,trebaš imati volje za rad.

Jedan od vrhunskih Blender umjetnika je Andrew Price,pogledaj koji njegov video da vidiš što se sve može s Blenderom postići i koliko je jak program

https://www.youtube.com/user/AndrewPPrice/videos





 

It's not about the money...It's about sending a message
Moj PC  
0 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice