NVIDIA Blackwell 50xx izdvojena tema

poruka: 4.506
|
čitano: 791.081
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
7 tjedana
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
Izzy kaže...

Te slike izgledaju očajno, posebno prva. Mutnjikavo. Stvar je još gora kada se uzme u obzir kakav je hardver u pitanju. Sramotno za industriju igara.

 Inače prva slika je Star Wars Survivor, druga je Steel Rising (souls like) malo manje poznata igra. Kaj se tice konkretno prve slike od SW, radi se o takvoj lokaciji a i inace igra generalno ima dosta magle, i taj neki fog filter manje vise je uvijek prisutan da "zamuti" grafiku. Inače igra dobro izgleda ali po meni ni blizu starijih Battlefornt naslova koji su vise bili fotorealizam, a u ovim novijima su otišli na "cartoonish" grafiku.

Evo ovdje jos par slika pune kvalitete  klikklik2klik 3  znači igra em dere vram, em čupa i 70% CPU usage-a i po 110w iz 9800X3D na 4k max, a ima takvih igara vec nekoliko šta sam prešao, šta bi se tek desilo na manjoj rezoluciji 

picajzla0707 kaže...

 

pokazivanje trenutne alokacije vrama ne znači da je toliko nužno i potrebno da bi igrica radila normalno

 

zato postoji memory management da u ram posprema ono što trenutno nije nužno za glatko izvođenje, a u vramu zadržava ono što je nužno

što ti grafa ima veći vram, to se igrica 'pruža' preko više vrama bez previše memory managementa samo zato jer može, ne zato jer joj toliko treba

Slike su ti sa Dedicated i Allocated prikazom vrama, znaci to je to sta vidis od potrosnje na ovoj desnoj valuti.

A kaj se tice sistemskog RAM-a, tu vam je i 16GB dan danas uvrh glave jer ja ne vidim gdje to igra uzme preko 12GB od masu igara sta sam prešao. Također na monitoringu i za RAM imate Dedicirani i alocirani usage.

Poruka je uređivana zadnji put ned 9.11.2025 19:56 (Digitale Maximale).
12 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
Digitale Maximale kaže...

Slike su ti sa Dedicated i Allocated prikazom vrama, znaci to je to sta vidis od potrosnje na ovoj desnoj valuti.

A kaj se tice sistemskog RAM-a, tu vam je i 16GB dan danas uvrh glave jer ja ne vidim gdje to igra uzme preko 12GB od masu igara sta sam prešao. Također na monitoringu i za RAM imate Dedicirani i alocirani usage.

taj prikaz dedicated i allocated opet ne znači da toliko i toliko vrama igra treba da funkcionira normalno

to ti pokazuje, kad imaš viška vrama, da se igra pruži više nego joj treba, a da bi vidio koliko doista minimalno igra treba vrama morao bi testirati sa sve manje i manje vrama dok ne dođe do stutteringa, kad management memorije više to ne može hendlati dovoljno brzo da izbjegne vidljive probleme

11 godina
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

Vram leak je bolest a ne potreba

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
ZGamer kaže...

Vram leak je bolest a ne potreba

 ne govorim o leakanju, nego o onome kako se hendla u memoriji što je potrebno i što nije u datom trenutku

niti jedna grafa nema dovoljno vrama da bi sve što će joj u igrici trebati odjednom učita u vram i da bude mirna

 

moraju se stvari neprestano premještati iz vrama u ram, kad imaš 'viška' vrama igrica se pruži i zauzme više vrama nego joj zapravo treba da bi radila bez problema

jednostavno u tom trenutku memory menagament ne radi punom parom, jer ne treba

da mu grafa ima (bubam) 10gb manje vrama opet bi imao isto iskustvo igranja na istim postavkama, jedino što bi tada memory management radio punom parom u pozadini

7 tjedana
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
picajzla0707 kaže...

taj prikaz dedicated i allocated opet ne znači da toliko i toliko vrama igra treba da funkcionira normalno

to ti pokazuje, kad imaš viška vrama, da se igra pruži više nego joj treba, a da bi vidio koliko doista minimalno igra treba vrama morao bi testirati sa sve manje i manje vrama dok ne dođe do stutteringa, kad management memorije više to ne može hendlati dovoljno brzo da izbjegne vidljive probleme

 To znači točno to šta pokazuje, koliko igra rezervira  (to se odnosi na ono da sa grafom sa više memorije bude veca rezrvacija,), i stvarna potrošnja koliko igra točno koristi.

 

A to da ti u slučaju da imas grafu sa nedovoljno memorije za stvarnu potrebu igre, ne znači da se nužno mora desiti stutter ili negi veliki lag, kod Nvidije je situacija takva da ti jednostavno ne očita sve teksture, ne prikaže sve detalje ali te recimo spasi stuttera na taj način. E sad ovisi u kolikom si deficitu, ako se radi od 1-2GB neče biti neki strašan problem.

Poruka je uređivana zadnji put pon 10.11.2025 11:21 (Digitale Maximale).
12 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
Digitale Maximale kaže...

 To znači točno to šta pokazuje, koliko igra rezervira  (to se odnosi na ono da sa grafom sa više memorije bude veca rezrvacija,), i stvarna potrošnja koliko igra točno koristi.

 

A to da ti u slučaju da imas grafu sa nedovoljno memorije za stvarnu potrebu igre, ne znači da se nužno mora desiti stutter ili negi veliki lag, kod Nvidije je situacija takva da ti jednostavno ne očita sve teksture, ne prikaže sve detalje ali te recimo spasi stuttera na taj način. E sad ovisi u kolikom si deficitu, ako se radi od 1-2GB neče biti neki strašan problem.

 ne znači, to pokazuje onoliko koliko ti koristiš zato jer je memory management na godišnjem odmoru i ne radi punom parom, obzirom da imaš grafu s puno memorije

da imaš manje memorije prikazivalo bi ti manju potrošnju, a da to ne bi vidio u perfomansama

ofkors do određenog momenta kad je vrama stvarno premalo i bez obzira koliko memory management bioo dobar, dolazi do vidljivih problema, najčešće sttuteringa

 

7 tjedana
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

Kakav memory managment, to ti je allocated vram tamo se radi rezrvacija, dedicated je ono točno iskorišteno od igre, a to koliko ces ti vidjeti problema ovisi o više faktora sta sam ti vec objasnio.

 

Nauči tematiku

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
Digitale Maximale kaže...

Kakav memory managment, to ti je allocated vram tamo se radi rezrvacija, dedicated je ono točno iskorišteno od igre, a to koliko ces ti vidjeti problema ovisi o više faktora sta sam ti vec objasnio.

 

Nauči tematiku

 ako nisi čuo za memory management, o čemu onda raspravljat s tobom

7 tjedana
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

Pa to sam ti objasnio, memory managment ti spada pod allocated usage, znači Nvidia ce možda rezervirati manje vrama od Radeonke, ali ce stvarna potrošnja (dedicated) ostati ista, igra sama zahtjeva koliko joj treba za rad, a Nvidia i Radeon koliko ce rezervirati.

 

I druga stvar, memiry managment između ostalog i utječe na to da Nvidia kad nema dovoljno memorije prvo krene sa nepokazivanjem svih tekstura i detalja, a onda pod zadnje ide stutter.

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
Digitale Maximale kaže...

Pa to sam ti objasnio, memory managment ti spada pod allocated usage, znači Nvidia ce možda rezervirati manje vrama od Radeonke, ali ce stvarna potrošnja (dedicated) ostati ista, igra sama zahtjeva koliko joj treba za rad, a Nvidia i Radeon koliko ce rezervirati.

 

I druga stvar, memiry managment između ostalog i utječe na to da Nvidia kad nema dovoljno memorije prvo krene sa nepokazivanjem svih tekstura i detalja, a onda pod zadnje ide stutter.

 ne, program koji ti koristiš za praćenje niti približno ne može vidjeti što se sve događa, to što u njemu imaš podjelu na allocated i dedicated je drek, jer taj program niti izbliza ne prati sve što se događa ispod površine

memory management se odvija na više razina, u samoj igri, operativnom sustavu i konačno u drajverima

pritom se koriste raznorazna rješenja poput kompresiranja tekstura, upravcljanja memorijom na više razina, dinamičkim loadingom itd.

 

u memory managementu se složenim algoritmima prati i manipulira količinom vrama na raspolaganju i podacima koji su potrebni za normalno odvijanje igre, bile to teksture, geometrija, shaderi ili drugi podaci koji koriste vram, što više vrama imaš to algoritmi rade manje i dozvoljavaju više stvari odjednom da se učitavaju u vram

što je vrama manje, memory management radi više kako bi osigurao da grafička na vrijeme dobije sve što joj je potrebno za rendering, u određenom trenutku kad je vrama doista premalo, dolazi do vidljivih problema - sttuteringa, tearinga slike i drugih manje ili više vidljivih problema

 

problem je u tome što ti misliš da tvoj program kojim pratiš temperaturu, fps, zauzeće procesora, gpu i memorije pokazuje sve što se događa, što je krivo

to što ti vidiš je na površini, ispod toga se odvija cijelo vrijeme niz procesa na više razina

 

ono što je tebi bitno da bi shvatio bar osnove, je da memory management ne radi jednako na grafi koja ima 24gb vrama i onoj od 20

perfomanse mogu izgledati isto, smo što će tvoj program na jednoj bilježiti veću potrošnju

 

evo ti zanimljiv video od danijela, koji ti pokazuje kako izgleda razlika između radeonki i nevidije

ono što danijel vidi je šturi podatak u programu koji prati količinu podataka u vramu, ne i algoritme i procese koji se odvijaju ispod toga

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 10.11.2025 12:21 (picajzla0707).
7 tjedana
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

Odakle tebi da monitoring app nemože vidjeti stvarnu situaciju kada on direktno iz sustava očitava podatke LOL... Baljezgas napamet bez pokrica.

 

Kod monitoring sistema je jedino ta stvar da uzme malo performansi (unutar 5%) koje sistem gubi zbog prosljeđivanja tih informacija.

 

Sva zauzeca kao i CPU i RAM možes točno pratiti prema tome šta pokrečes i dodavati pozadinske procese pa pratiti kako raste zauzeče. Kod sistemskog rama ti je najlakse vidjeti da to radi tako da jednostavno upalis igru i recimo otvaras tabove u Chrome, palis aplikacije itd pa ces vidjeti kako se mijenja rezervacija i sama potrošnja u igri tokom monitoringa. Isto tako i vram monitoring radi, ocitava sve, jer kad bi očitavao samo dedicated usage iz igre bio bi u banani jer bi onda stvarna potrošnja bila jos veca ako nebi uračunao i pozadinske procese, šta i nema smisla jer monitoring učitava sve šta vidi nebitno njemu odakle je razdijeljeno.

 

Ps

 

Preko MSI AB možes spojiti HWinfo direktno pa preko njega izvlacitii monitoring u igru, pa imas jos vise informacija za učitati.

 

Čak i win task manager ima utilizaciju rama, allocated i dedicated koja isto radi kao ovo iznad.

Poruka je uređivana zadnji put pon 10.11.2025 12:45 (Digitale Maximale).
Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
Digitale Maximale kaže...

Odakle tebi da monitoring app nemože vidjeti stvarnu situaciju kada on direktno iz sustava očitava podatke LOL... Baljezgas napamet bez pokrica.

 naravno da ne može vidjeti sve, monitoring app vidi samo sirove podatke o količini podataka koji su trenutno u vramu

sve ono što rade algoritmi da hendlaju između textura, shadera, geometrije i drugih podataka, kompletni memory management taj app ne vidi

 

on vidi samo trenutno zauzeće i ništa drugo

8 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx

 Onda si me rješio muke oko čekanja SUPERI-ice, gledam sad akcije pa ubodem 5070ti kad zamiriše ta prava!

7 tjedana
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
picajzla0707 kaže...

 naravno da ne može vidjeti sve, monitoring app vidi samo sirove podatke o količini podataka koji su trenutno u vramu

sve ono što rade algoritmi da hendlaju između textura, shadera, geometrije i drugih podataka, kompletni memory management taj app ne vidi

 

on vidi samo trenutno zauzeće i ništa drugo

 Jel ti razumiješ da MSI AB radi na bazi OS-a znaci preko njega isčitava sve od procesa do svega i mjeri sve zajedno pod ukupnu potrošnju, isto tako vec sam ti rekao preko preko MSI AB možes povuči HWinfo i onda direktno iz HWinfo očitavati monitoring na ekran, koji također radi na bazi OS-a ne igara ili aplikacija koje pokrečeš!

Po toj tvojoj nelogičnoj teoriji zavjere onda ni jedan app za nadgledanje sistema nije ispravan jer si ti umislio da postoji neka magija koja je nevidljiva očitavanju procesa, i onda ni jednu stavku bilo GPU, CPU, RAM, disk ustvari nemožemo izmjeriti 

I po tvojoj logici funkcioniranja tek onda sve ovo sta je očitao monitoring je u stvari manje od stvarne potrošnje jer po tome procesi nisu uračunati u priču, pa si u još večoj banani 

Tupiš nešto šta si eto ti sebi postavio u glavi i boriš se protiv cijelog interneta koji tvrdi drugačije.

Evo ti iz HW info statistika iz IDLE za GPU vram, jasno vidis da se mjeri sve i dok GPU ništa ne radi, znači imas ukupan vram, alocirani, dedicirani....

Evo ti i iz MSI pod IDLE

nikonja kaže...

 Onda si me rješio muke oko čekanja SUPERI-ice, gledam sad akcije pa ubodem 5070ti kad zamiriše ta prava!

Pa nemaš kaj čekat, Super modeli ce svako biti i skuplji, a dok izađu garantirano ce zbog cijele strke oko AI i memorije skočiti i cijene trenutnih modela.

5090 su vec krenule gore, 2800e je prosječna cijena brzo ce se podici na 3K

12 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
Digitale Maximale kaže...

 Jel ti razumiješ da MSI AB radi na bazi OS-a znaci preko njega isčitava sve od procesa do svega i mjeri sve zajedno pod ukupnu potrošnju, isto tako vec sam ti rekao preko preko MSI AB možes povuči HWinfo i onda direktno iz HWinfo očitavati monitoring na ekran, koji također radi na bazi OS-a ne igara ili aplikacija koje pokrečeš!

Po toj tvojoj nelogičnoj teoriji zavjere onda ni jedan app za nadgledanje sistema nije ispravan jer si ti umislio da postoji neka magija koja je nevidljiva očitavanju procesa, i onda ni jednu stavku bilo GPU, CPU, RAM, disk ustvari nemožemo izmjeriti 

 o bože, nisam niti ja game developer ili inžinjer za grafičke kartice, ali brate tvoje znanje je toliko površno da nema smisla rasprava

7 tjedana
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

Ma naravno da, ti si glavni pametnjaković a nema jedan argument za svoju tvrdnju 

Za početak provjeri na koji način radi MSI AB, HW info i ostali appovi za monitoring sistema, i koje točno sve stvari isčitavaju prije nego ides raspravljat i tvrdit kontra. 

Moj PC  
0 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
Digitale Maximale kaže...

Ma naravno da, ti si glavni pametnjaković a nema jedan argument za svoju tvrdnju 

Za početak provjeri na koji način radi MSI AB, HW info i ostali appovi za monitoring sistema, i koje točno sve stvari isčitavaju prije nego ides raspravljat i tvrdit kontra. 

 A i ti se natezes sa likom koji od hladnjaka gamingX 1070 razvio teoriju da su ga ovi skinuli sa hladnjaka nuklearnog reaktora nosaca klase Nimitz, i montirali ga direkt na njegovu 1070 🤣

7 tjedana
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

A skužil sam kasno da je ko Stjepanj kad krenes s njim raspravljat, nek misli da je tak kak si je zacrto.

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

mmm, stiže podrška od još jednog nemapojmića... sad ste jači 

 

evo bar nešto osnovnog štiva da se obrazujete kako stvari funkcioniraju - link

 

Gamers often cite the “VRAM usage” metric in On Screen Display performance measurement tools. But this number isn’t entirely accurate, as all games and game engines work differently.

In the majority of cases, a game will allocate VRAM for itself, saying to your system, ‘I want it in case I need it’. But just because it’s holding the VRAM, doesn’t mean it actually needs all of it. In fact, games will often request more memory if it’s available.

Due to the way memory works, it’s impossible to know precisely what’s being actively used unless you’re the game’s developer with access to development tools. Some games offer a guide in the options menu, but even that isn’t always accurate.

pa još malo osnovnih pojmova na osnovu kojih možete dalje guglati, ako vas uopće zanima - link

 

Memory management is the efficient allocation and deallocation of memory resources on a graphics card to ensure optimal VRAM usage and consistent GPU access to data required for rendering. Memory management techniques involve keeping track of how much VRAM is currently in use, which data is actively needed by the GPU, and which data can be safely released to free up space. Memory management also includes strategies like prioritizing critical assets, swapping data between VRAM and system RAM when necessary, and employing cache systems to reduce data access latencies. Effective memory management ensures smoother performance, reduces load times, and prevents graphical glitches caused by running out of VRAM.

Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

Nude mi iz servisa Asus Dual 5060ti 16gb, ja im reko, budem ja radije pričekao neku sa 3 venta, a inače to ruglo samo sebi mogu u računalo ugradit. .  Zbljuv od dizajna.

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

Dobro pa to je razina prva dva razreda gaming hardverske škole, zbilja se ne trebamo baviti takvim trivijalnostima 

 

Ja bi da se vratimo na nvidija dx 12 driver overhead.

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
forumaš kaže...

Dobro pa to je razina prva dva razreda gaming hardverske škole, zbilja se ne trebamo baviti takvim trivijalnostima 

 

Ja bi da se vratimo na nvidija dx 12 driver overhead.

 očito je to problem koji ne mogu riješiti, tamo gdje su imali prednost kod dx11 igrica, sad je obrnuta situacija

međutim, niti je onda taj cpu overhead bio najbitnija stvar - jer da jest svi bi kupovali gtx1050ti umjesto rx580 kad vidiš da ista može imati i veći fps iako je duplo slabija, niti je sad kritična stvar jer isto u samo pojedinim slučajevima imaš sa slabijom radeonkom isti ili čak veći fps... u velikoj većini slučajeva taj overhead ne dolazi do izražaja

 

jedina je razlika što je onda digital foudry jašio po toj temi, a hu se pravio grbav, dok je sad obrnuto 

7 tjedana
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
picajzla0707 kaže...

mmm, stiže podrška od još jednog nemapojmića... sad ste jači 

 

evo bar nešto osnovnog štiva da se obrazujete kako stvari funkcioniraju - link

 

Gamers often cite the “VRAM usage” metric in On Screen Display performance measurement tools. But this number isn’t entirely accurate, as all games and game engines work differently.

In the majority of cases, a game will allocate VRAM for itself, saying to your system, ‘I want it in case I need it’. But just because it’s holding the VRAM, doesn’t mean it actually needs all of it. In fact, games will often request more memory if it’s available.

Due to the way memory works, it’s impossible to know precisely what’s being actively used unless you’re the game’s developer with access to development tools. Some games offer a guide in the options menu, but even that isn’t always accurate.

pa još malo osnovnih pojmova na osnovu kojih možete dalje guglati, ako vas uopće zanima - link

 

Memory management is the efficient allocation and deallocation of memory resources on a graphics card to ensure optimal VRAM usage and consistent GPU access to data required for rendering. Memory management techniques involve keeping track of how much VRAM is currently in use, which data is actively needed by the GPU, and which data can be safely released to free up space. Memory management also includes strategies like prioritizing critical assets, swapping data between VRAM and system RAM when necessary, and employing cache systems to reduce data access latencies. Effective memory management ensures smoother performance, reduces load times, and prevents graphical glitches caused by running out of VRAM.

Ajde sad si barem nesto zakeljio da si napravis uporiste iz čega mozemo raspravljat, a ne da ti je jedini argument "ne to nije tako".

Pa da počnemo...


Kaj se tiče prvog članka:

Barem 4 puta sam ti objasnio da je allocated vram usage rezervacija koja može na grafi sa vise vrama biti veca ali to nije stvarno iskoristenje vrama (i sada mi to ponavljas) koje gledamo pod Dedicated vram usage koji je realna potrošnja.

Nama je nebitno koliko je od tog stvarno potrošenog vrama (Dedicated usage) došlo od igre a koliko od pozadisnkih procesa jer nas zanima jedino ukupna potrošnja, apsolutno nam je nebitno kako se točno izbrojala jel to 90% od igre a 10% od ostalih procesa u OS-u ili driveru, ili je kontra, jer kako god bilo tolika bude potreba za vramom koliko pokaže dedicated usage. Znači monitoring bilježi apsolutno sve procese koji troše vram i bilježi, a nama je na kraju nebitno u kojem postotku točno je došlo od čega, neznam kako to nemozes shvatiti 

U vezi drugog članka:

Znači skačeš sam sebi u želudac jer u tom članku upravo navode da koristiš monitoring software, ili pogledas preporučene zahtjeve hardvera za igru koja te zanima.

 
A u vezi Radeon vs Nvidia funkcioniranja, tu ovisi i o driverima koliko su "teški" po sistem, tj kako sistem hendla potrebu za vramom, može biti da Radeon ima manje optimizirane drivere koji sami po sebi uzimaju vise resursa.

12 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
Digitale Maximale kaže...

Ajde sad si barem nesto zakeljio da si napravis uporiste iz čega mozemo raspravljat, a ne da ti je jedini argument "ne to nije tako".



Znači skačeš sam sebi u želudac...

 pa mislio sam da znaš barem osnove, zato i nisam 'lijepio' linkove

ti si uporan u tome da ti vidiš u monitoring app sve i da taj app vidi sve, a vidite samo jedan layer upravljanja vramom, kešom i ostalim resursima

ono što razlikuje radeon od nevidije, je što različito upravljaju tim resursima i to je oduvijek bilo tako, taj layer niti ti niti monitoring app ne vidite

 

vadiš iz konteksta jedan detalj za koji se hvataš ko pijan plota, a ignoriraš sve ostalo i sad ja sam sebi skačem u želudac

 

što je sa ovim, to ćeš ignorirat i dalje?

Gamers often cite the “VRAM usage” metric in On Screen Display performance measurement tools. But this number isn’t entirely accurate, as all games and game engines work differently.

In the majority of cases, a game will allocate VRAM for itself, saying to your system, ‘I want it in case I need it’. But just because it’s holding the VRAM, doesn’t mean it actually needs all of it. In fact, games will often request more memory if it’s available.

Due to the way memory works, it’s impossible to know precisely what’s being actively used unless you’re the game’s developer with access to development tools. Some games offer a guide in the options menu, but even that isn’t always accurate.

 

 

 

 

7 tjedana
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
picajzla0707 kaže...

 

ti si uporan u tome da ti vidiš u monitoring app sve i da taj app vidi sve, a vidite samo jedan layer upravljanja vramom, kešom i ostalim resursima

ono što razlikuje radeon od nevidije, je što različito upravljaju tim resursima i to je oduvijek bilo tako, taj layer niti ti niti monitoring app ne vidite

 

vadiš iz konteksta jedan detalj za koji se hvataš ko pijan plota, a ignoriraš sve ostalo i sad ja sam sebi skačem u želudac

 

što je sa ovim, to ćeš ignorirat i dalje?

Gamers often cite the “VRAM usage” metric in On Screen Display performance measurement tools. But this number isn’t entirely accurate, as all games and game engines work differently.

In the majority of cases, a game will allocate VRAM for itself, saying to your system, ‘I want it in case I need it’. But just because it’s holding the VRAM, doesn’t mean it actually needs all of it. In fact, games will often request more memory if it’s available.

Due to the way memory works, it’s impossible to know precisely what’s being actively used unless you’re the game’s developer with access to development tools. Some games offer a guide in the options menu, but even that isn’t always accurate.

Ti štekaš na jednoj osnovnoj stvari i to je da neznas sta znaci Dedicated vram usage ili ne želiš prihvatiti tu činjenicu da je to stvarna ukupna potrošnja iz samo tebi znanog razloga, a to je ono jedino bitno a to znači stvarna ukupna potrošnja video memorije koja je došla što od igre, što od OS-a, što od drivera i svih pozadinskih procesa zajedno. I sad kad upališ monitoring i vidis dedicated usage 15GB nama skroz nebitno jel tu 10gb od igre, 3gb od OS-a, 2GB od drivera ili kontra redosljed, bitno je da tolko trebas.

A za ovo ispod sam ti vec objasnio ali očito ne shvačaš sta pisem...

"Gamers often cite the “VRAM usage” metric in On Screen Display performance measurement tools. But this number isn’t entirely accurate, as all games and game engines work differently."

- Znači još jednom cu ponoviti, ti nemozes tocno znati kolko u postotku je otislo na ukupnu potrošnju od igre, od OS-a, od drivera i ostalih pozadinskih procesa ali ti to nije ni bitno, bitna ti je ta ukupna potrošnja koja određuje kad upalis igru jel imas dovoljno memorije ili ne a upravo to ti pokazuje dedicated vram usage!

In the majority of cases, a game will allocate VRAM for itself, saying to your system, ‘I want it in case I need it’. But just because it’s holding the VRAM, doesn’t mean it actually needs all of it. In fact, games will often request more memory if it’s available.

- Znači igra če alocirati/rezervirati (allocated usage -rezervacija)i to je ono šta sam 5 puta objasnio da nije stvarna potrošnja koja nas zanima, nas zanima dedicated usage.

Due to the way memory works, it’s impossible to know precisely what’s being actively used unless you’re the game’s developer with access to development tools. Some games offer a guide in the options menu, but even that isn’t always accurate."


- Znači vec sam objasnio, nemožes znat kolko točno od te potrošnje otpada od same igre, a koliko od OS-a, drivera i ostalih pozadinskih procesa ali ti nije ni bitno, bitno je da ti sistem troši toliko koliko ti dedicated usage pokazuje, znači stvarna ukupna izmjerena potrošnja!

Neke igre kao Resident Evil recimo imaju u postavakama kada palis koliko uzimaju vrama, i to naravno isto nemora biti točno nego okvirno da se developer osigura da imas sigurnog lufta a ne da si na samoj granici pa navede možda i vecu potrošnju u opisu.

Znači prihvati činjenicu da je deicated usage stvarna ukupna potrošnja i da je tu sve uračunato i jedino to nas zanima, nema nista iza toga da je ostalo neupisano.


Poruka je uređivana zadnji put pon 10.11.2025 22:09 (Digitale Maximale).
12 godina
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx

Sve si krivo shvatio, guglaj sam kako to fercera, ja više nemam volje

hint - nije opterećenje na vram zbog toga što rade drajveri, nego na procesor

 

EDIT

uhvatio sam malo vremena, pa ću probat još jednom, jer se ne radi o nikakvim teorijama zavjere i magijama kako ti zamišljaš

 

Digitale Maximale kaže...

Ti štekaš na jednoj osnovnoj stvari i to je da neznas sta znaci Dedicated vram usage ili ne želiš prihvatiti tu činjenicu da je to stvarna ukupna potrošnja iz samo tebi znanog razloga, a to je ono jedino bitno a to znači stvarna ukupna potrošnja video memorije koja je došla što od igre, što od OS-a, što od drivera i svih pozadinskih procesa zajedno. I sad kad upališ monitoring i vidis dedicated usage 15GB nama skroz nebitno jel tu 10gb od igre, 3gb od OS-a, 2GB od drivera ili kontra redosljed, bitno je da tolko trebas.

 evo, ovo je jasni pokazatelj koliko nemaš pojma...

u vram nejde nikakvih 3gb od os-a niti 2gb od drajvera niti 10gb od igre, vram je isključivo posvećen podacima koje gpu treba za rendering, za razliku od rama

 

os, game engine i drajveri se vrte u ramu, vram se koristi za ono što je potrebno gpu za renderiranje - shaderi, geometrija, mesh, teksture itd.

 

drajveri, game engine i nevidia ili amd alati koji su na raspolaganju developerima ne troše vram, dapače, oni smanjuju potrošnju vrama hendlajući podatke koje gpu treba za renderiranje

ono što os, game engine, alati i drajveri troše je - procesor i to za sve procese i tehnologije kojima upravljaju podacima koje šalju u vram i natrag (glavne su kompresija tekstura, dinamičko loadanje i memory menagament, uz niz drugih tehnologija)

 

zašto se igra pruža preko više vrama kad ga ima više nego dovoljno za osnovno funkcioniranje igre - zato jer se time smanjuje korištenje procesorski intenzivnih tehnologija koje sam nabrojao gore

primjerice, ako imaš viška vrama, kompresija tekstura ne mora biti toliko intenzivna i smanjuje se pritisak na procesor, ali zato su teksture manje kompresirane i zauzimaju više vrama - igra se 'pruži' više nego joj treba, isto je i sa ostalim podacima

to je ono što se određuje na razini game engina i nvidia ili amd alata, a provodi na razini niže preko drajvera... i to os (i tvoj monitoring app) ne razlikuje

 

tvoj operativni sustav i monitoring app vide to kao dedicated vram usage, bez obzira bile teksture manje ili više kompresirane

- kad vrama ima manje, kompresiranje je intenzivnije (i pritisak na procesor kod kompresije te na gpu kod dekompresije), ali teksture zauzimaju manje prostora i ti vidiš manji dedicated vram usage

- kad vrama ima više, kompresiranje je manje intenzivnije (manji je pritisak na cpu i za dekompresiju na gpu), ali se teklsture pruže na više vrama i dedicated usage je veći, isto je i sa svim ostalim tehnologijama hendlanja podacima koji odlaze u vram

 

nije to nikakva magija, to su tehnologije koje se koriste u hendlanju podataka sa rama u vram, kako bi gpu na vrijeme dobio sve što mu treba za renderiranje

i nisu to nikakve teorije zavjere, nego to tako fercera, nisam ja to izmislio nego pročitao jer me zanima ta tematika već 30 godina koliko se bavima računalima, još od vremena kad su i nevidija i radeon optuživali 3dfx da neke od tih tehnologija koristi za 'varanje', a kasnije ih i sami počeli koristiti (pogotovo nvidia)

Poruka je uređivana zadnji put jučer u 3:42 (picajzla0707).
2 godine
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx

"u vram nejde nikakvih 3gb od os-a niti 2gb od drajvera niti 10gb od igre, vram je isključivo posvećen podacima koje gpu treba za rendering, za razliku od rama"

 

znaci na svakoj GPU ima 500injak MB rama koji je sistem reserved i uopce nije dostupan u startu, znaci tvrdnja ti je kriva, jer ima stvari koje su zauzele VRAM osim podataka za rendering...

 

Optuzujes druge za neke teorije zavjere, a covjek je samo pojasnio banalne pojmove dedicated i allocated VRAMA kod monitoring programa, dok ti razglabas o stvarima koje si "procitao jer te zanima ta tematika". 

Procitao sam i ja kako se operira mozak, ali ne daje mi to pravo da drugima solim pamet o istome, jer su i oni procitali isto sto i ja  

 

Uglavnom naceo si raspravu i postavio si se kao da si developer game enginea, a drugi pojma nemaju... kad si tako strucan mogao si tocno pojasniti konkretnim primjerima i brojkama gdje je greska kod ocitanja dedicated usagea, potkrijepiti to sa nekim konkrentim primjerom da svi vidimo i naucimo... razvijas teorije o nekim stupnjevima manje intenzivne i intezivne  kompresije, ne kazem da su krive teorije ali nisu nesto sto je ovu raspravu razjasnilo u trazene detalje, osim sto sebe guras u prvi plan i na temelju onog sto si "procitao jer te zanima ta tematika" druge omalovazavas 

 

 

 

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put jučer u 7:32 (profesor_okultis).
16 godina
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

Sa picajzlom nema raspre jer ime mu sve kaže. Zaludu si krečio.

DarthMarkus kaže... Normalno da radi fluidnio kad ti fali pol galaksije hehe
Moj PC  
3 0 hvala 0
7 tjedana
offline
Re: NVIDIA Blackwell 50xx
picajzla0707 kaže...

 

u vram nejde nikakvih 3gb od os-a niti 2gb od drajvera niti 10gb od igre, vram je isključivo posvećen podacima koje gpu treba za rendering, za razliku od rama

 

os, game engine i drajveri se vrte u ramu, vram se koristi za ono što je potrebno gpu za renderiranje - shaderi, geometrija, mesh, teksture itd.

 

drajveri, game engine i nevidia ili amd alati koji su na raspolaganju developerima ne troše vram, dapače, oni smanjuju potrošnju vrama hendlajući podatke koje gpu treba za renderiranje

ono što os, game engine, alati i drajveri troše je - procesor i to za sve procese i tehnologije kojima upravljaju podacima koje šalju u vram i natrag (glavne su kompresija tekstura, dinamičko loadanje i memory menagament, uz niz drugih tehnologija)

 

zašto se igra pruža preko više vrama kad ga ima više nego dovoljno za osnovno funkcioniranje igre - zato jer se time smanjuje korištenje procesorski intenzivnih tehnologija koje sam nabrojao gore

 

tvoj operativni sustav i monitoring app vide to kao dedicated vram usage, bez obzira bile teksture manje ili više kompresirane

- kad vrama ima manje, kompresiranje je intenzivnije (i pritisak na procesor kod kompresije te na gpu kod dekompresije), ali teksture zauzimaju manje prostora i ti vidiš manji dedicated vram usage

- kad vrama ima više, kompresiranje je manje intenzivnije (manji je pritisak na cpu i za dekompresiju na gpu), ali se teklsture pruže na više vrama i dedicated usage je veći, isto je i sa svim ostalim tehnologijama hendlanja podacima koji odlaze u vram

 

 Naravno da u vram ide dio rezervacije od OS-a koji sam ti vec pokazao u monitoringu pod IDLE u HWinfo i MSI AB, opet pričas o ne nečemu šta nisi dovoljno upučen. A brojke koje sam naveo sam napisao hipotetski jer kako sam rekao nemozes na kraju znati točno koliko je od lega ali znas ukupnu potrošnju koja ge zanima.

 

I ulaziš u dubioze koje jednostavno nemožes dokazat jer je tako nešto praktički nemoguce točno izračunat, i nemožeš ni reci koliko kad vec nesto pričas o monitoring alatima koliko to fulaju. Činjenica koju sam naveo da sam monitoring uzme 5% performansi sistema da ti pokaže sve resurse je jasno istaknuta i od inženjera tog alata.

 

A ono još bitnije je da prema monitoringu i dedicated usage ti svakako možes znati čim nastane problem od čega je, čim dedicated usage preraste potrebu za vramom na grafi nastaju manji ili veci problemi ovisno koliko je vrama zafalilo.

8 godina
offline
NVIDIA Blackwell 50xx

A da si otvorite svoju temu i nastavite tamo, jer zadnje 2 stranice nemaju veze sa temom?

Moj PC  
0 0 hvala 1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice