Stvar je neke stvari su teoretski moguće.
Teoretski moguće=/=nemoguće.
Teoretski je moguće da ovaj tjedan dobim na lotu.
Meni nikad ne bi palo na pamet čačkat' po avionu u kojem letim...
Ja bi rekao da je tražio svojih 5 minuta slave. Dobio ih je ali na koji način? Postoji hrpa ljudi koja se nelagodno osjeća u avionima a mora ih koristiti. Ovakvom zafrkancijom je pridonio još pokojem čiru na želucu i povećanom nivou stresa.
Pa dosta ovoga u clanku nije tocno. On i kumpic su napravili "simulator" sistema u avionima na osnovu manuala i softwarea kojeg su dobili od avio kompanija i proizvodjaca infotainment sustava. Trebalo im je dosta vremena za to. Tamo su razradili kaj se da i kaj se na napraviti pa i to povecanje snage motora. Naime, niti FBI niti bilo koja avio kompanije nije prijavila tako nesto, iako da su znali dal bi prijavili? Ili dal su uopce mogli skuziti.
Njegov tweet je bio reference na njegove prijasnje radove s kojima je dosta poznat, pogotovo oxygen on tweet iz clanka koji je tip napisao o tome. Vrlo puno "pokvarenog telefona" ovdje.
ako je to tako jednostavno (kako kome, doduše), zbog čega nisu na daljinu preuzeli upravljanje onim airbusom kojeg je zrušil austrijanac?
Pročitaj svibanjski Bug pa ćeš znati.
Istina, ja sam procitao vlastitim rukama. Spojio sam se sa RS232 kablom na COM1 (to je onaj kod lijevog motora s desne strane), dodao gas i napravio tri lupinga, srusio 2 MIG29, jedan F18, jedan F19 i jedan F37 (nevidljivi). I to sve lijevom nogom, vicuci berlusconi i bunga-bunga ekber
Pročitaj svibanjski Bug pa ćeš znati.
pročitao sam no .... elem, nešto je ili moguće (makar i uvjetno) ili nije. a ovo bi trebalo biti pa se ne bi dogodio austrijanac kamikaza i njegov banzaiii. ako mogu voditi kojekakve bespilotne i orbitalne brodove, mogu i avione. čisto kao sigurnosna mjera, kao u vlaku (ak strojovođa ne stisne gumb u određenom razmaku, vlak koči). ne vidim ikakve tehničke/tehnološke zapreke tome. i sigurnosni "problem" je riješen.
Ako nekog treba uhapsit, to su inzenjeri koji su i u teoriji dozvolili bilo kakvo spajanje na upravljacke sustave preko infotainment sustava.
A to da upravljanje nije moguce preuzeti pomocu pokazanog mi je nevjerovatno naivna izjava nekog iz info branse - pa valjda je moguce proracunati sve stvari na koje imas utjecaj i napisati fly-by-wire-like soft koji ce uzeti u obzir vise faktora odjednom da bi utjecao na let u zeljenom smjeru.
Ne znam što je više 'scary'; pitanje iz naslova članka ili činjenica da pošalješ s leta bilo kakav tweet, a ekipa fbi te dočeka pri slijetanju..
Pročitaj svibanjski Bug pa ćeš znati.
Koji suptilni marketing..
od cijelog texta ja jedino skonto reklamu za apple
znaci da akeri danas akiraju sa ipoda.jbn
E baš zbog ovoga naslova neću kupiti novi BUG....
Reklama zlata vrijedna, pa ti kupuj
-ja sam 'čuo'.. da je moguće preko bilo koje žice, npr 220V (mreža preko struje) .. a s wlanom i bez žice, dakle ako žica (neka šarena, crvena je obično ona za rezanje kad bomba (ne)eksplodira u zadnjoj sekundi), ide od sjedala s hackerom, do bilo kojeg dijela eroplana (a ide, jer inače žica nebi bi ni postojala), tad pravi hacker može. Pa čak i kad je u pitanju samo USB punjač-priključak.
Sad se razvija sigurnosni USB standard, 3.0/1.c koji će uključiti NSAov rsa tajni key i dozvoliti baypass samo ovlaštenim agentima bez autorizacije, svi ostali će morati dva puta potvrditi unos pina (za sad dvije znamenke, 0-i-1) a root pristup se dobija unošenjem 00 (kao jamesbond 007 bez 7). Naravno to je tajni experimentalni projekt i zabranjeno je svako širenje informacija ili utipkavanje tajne pristupne šifre.
Pošto se sam USB lako može ugraditi bez promjene stajnog trapa ili logoa avio kompanije (nije veliki zahvat na eroplanu, uređaj kao klemerica ga zabije u sic osobe prednjeg reda, još se rješava kako prvi red.. prijedlog da pilotski sic bude u prostoru s putnicima.. pa bi se iskoristio za to), za bežični. Žični komplicira jer žica u pravilu mora nekud voditi a kanalice bi narušavale dojam. Bežična oprema pak treba dobiti odobrenje (jer navodno ruši avione.., zato je obavezno gašenje mobača) pa je tu tehničko-pravni spor s designerskim problemima. Dodatno, žice (pogotovo bakar) imaju težinu, a težina je neprijatelj letenja.. quickfix je vađenje baterije mobača kao kompenzacija težine i bacanje iste kroz prozor (kao što su nekad cepelini/baloni bacali pijesak), ali tu ideju blokira iPhone.. i zeleni, jer se baterije moraju baciti u posebne kante..
Tako da rješenje nije na vidiku, mada teh.uvijeti već postoje.
Jedino mi nije jasno, zašto bi netko dao hackeru priključak koji je spojen na npr 'crveni button' s naptisom 'sruši eroplan', ako to nije intencija. Nije li lakše ne spojiti ga na npr motor ili bilo koji vitalni sustav, npr spojiti ga na internet pa nek hackira petntagon ili playtosy na tportalu... Zašto bi žica (bežična) išla do sistema za kontrolu leta? Odgovor jednako kao kokoš i cesta. Zato jer može, a kokoš ne razmišlja zašto. Tako je ovaj naš hacker (iz lakonoćne priće) malo throtlao jedan od motora... možda na FS-2000? Poznatom talibanskom alatu by MS...
Svaki grad uz naše more ima svoga lera
Lero lero lero lero lero lero leroo...
Ne opravdam ga uopce, ali..
Scenario #1.) Avion neke avio-kompanije se srusi zahvaljujuci njihovoj neodgovornosti bilo zbog tog sto zele ustedit na sve moguce nacine pa pretjeraju ili su jednostavno nesto predvidjeli, ugl - njihovom greskom.. (piloti sigurno nisu krivi u svih 100% slucajeva). Avion se srusi, stotine ljudi izgube zivote.. Posljedice: nista, tvrtka nastavlja s radom, istraga svjejedno traje predugo tako da se ne isplati nakon x godina posebno puno dizat prasinu ili se jednostavni okrivi pilot koji je svejedno mrtav.. win-win(mozda neke novcane naknade? uputite me)
Scenario #2.) Wannabe celebrity tweeta da je upao u sustav aviona, (nije dokazano da jest, sama tvrtka kaze da nije) nista nije promijenio( ili jest, svejedno), nitko nije izgubio zivot, sigurno 99% njih nije naletjelo bas na njegov tweet odmah nakon objave, tako da su povecani otkucaji srca zabrinutih putnika tek poceli kucat kad su sletjeli.. Posljedice: perm ban letenja, 4satni intervju sa FBI-om, umalo zatvor, pljuvanje sa svih strana, UMJESTO da se napadne i tvrtka koja mozda ima propust u sigurnosti.
Kada je software u pitanju, neprobojnost ne postoji... Sve se moze hakirat,i na svakom softwareu je moguce preuzet kontrolu hardwareom kojim taj SW upravlja... Pitanje je samo tko ima dovoljno znanja i volje da se kaci sa time?...
Tko je izvor? Kotromanović, Kolinda, Karamarko ili Zoki?
Tko je izvor? Kotromanović, Kolinda, Karamarko ili Zoki?
- nitko od šestoslovne kratice, (nego onih 6 krila oluje koji su odlepršali).
.. piše u novom broju Lastana.
A ja sam uvijek mislio da su za let dovoljna dva krila. Nikako ne kužim zašto Oluja ima 6 krila?
-klasična rezervna guma, ali u avijaciji moraš imati i rezervu za rezervu.. (3 para). Najlogičnija matematika. (baš se svemu čudiš...)
-klasična rezervna guma, ali u avijaciji moraš imati i rezervu za rezervu.. (3 para). Najlogičnija matematika. (baš se svemu čudiš...)
Naporan mjesec, zaredalo me (pričest, krizma, pričest, krizma...) pa od velikog priljeva kg teško mogu biti koncentriran.
-ja kompenziram odljevom novčanih sredstava.. uvjek je stvar u balansu, uči od prirode (samo ne na mom primjeru ... )
btw, zatrolali temu.. nema insidera, pilota, jamesbondova?!
Stvarno, čemu služi ovakva twiterska vijest? Kao facer je sjedio i onda su ga pokupili.. a nešto je bilo pa možda je on nešto, tako dođemo do A51 i marsovaca kao vrlo vjerojatnih suučesnika u pokušaju rušenja zrakoplovaka.
E sad si ga i ti ukakio. kako, zašto? Pa ljudi vole avione i sve što je vezano uz njih a i znanstveno je dokazano da povećanjem vijesti o avionima se smanjuje broj komaraca po kvadratnom km. Daj se informiraj.
.. , ali, .. ali.. pa ne, nije smanjen broj komaraca. (?) ili možda je? Vid' stvarno, nema komaraca.
Kad trijezan čovjek razmišlja o avionu (kao nečemu od čelika, materijala koji je teži od zraka..) i posljedicama pada, letenje postane nešto kao bungee ali bez tregera. Ja ne vidim tad baš nekog smisla u kupnji povratne karte, pa ni vezanju pojasa. Pitam se .. zašto uopće aerodromi/avioni imaju uporabnu dozvolu. Zar samo zato da bi Obamini Zmajevi (poznata letačka skupina, koja nastupa samo jednom) osvajali djevice ili ovakvi hacker teroristi bili twitani/lajkani štoveć...
Zašto ih ne rade od perja, zašto nisu reciklabilni/EKO npr bez plastike i benzina.. na pedale. Mislim da tu naftni loby ima prste (i masoni).
Ali me najviše intrigira (u ovoj priči), zašto su spojeni, ako jesu, mišnkritikl stvari s putničkim sicem? Jesu li?... i zašto je nebo plavo.
Tko je izvor? Kotromanović, Kolinda, Karamarko ili Zoki?
Zaboravio si da su Karamarko i Kolinda jedno te ista osoba.
- ateist? .. nemaš blage veze, nikad dvije, uvjek su tri osobe u jednoj. Trojstvo se čak vidi u trokutu K-Z-K (Zoki je standardno čudo od deteta, može biti i duh sveti, dok je ŽalosnaSova više golubica s grančicom, za 'Njega' se već neko vrijeme tvrdi da je zapravo žena, sad u liku predcjednice..)
.. Kotromanović je višak/statist/publika..
Stvar je neke stvari su teoretski moguće.
Teoretski moguće=/=nemoguće.
Teoretski je moguće da ovaj tjedan dobim na lotu.
Vrhusnka izjava: Sve je moguće ako ne znaš o čemu govoriš! Pametnom ovaj boldana rečenica jedna dosta.
Pa dosta ovoga u clanku nije tocno. On i kumpic su napravili "simulator" sistema u avionima na osnovu manuala i softwarea kojeg su dobili od avio kompanija i proizvodjaca infotainment sustava. Trebalo im je dosta vremena za to. Tamo su razradili kaj se da i kaj se na napraviti pa i to povecanje snage motora. Naime, niti FBI niti bilo koja avio kompanije nije prijavila tako nesto, iako da su znali dal bi prijavili? Ili dal su uopce mogli skuziti.
Njegov tweet je bio reference na njegove prijasnje radove s kojima je dosta poznat, pogotovo oxygen on tweet iz clanka koji je tip napisao o tome. Vrlo puno "pokvarenog telefona" ovdje.
Konačno da je netko malo i dublje analizirao 'vijest' što se desilo, a ne Komentare IT vijesti.
Istina, ja sam procitao vlastitim rukama. Spojio sam se sa RS232 kablom na COM1 (to je onaj kod lijevog motora s desne strane), dodao gas i napravio tri lupinga, srusio 2 MIG29, jedan F18, jedan F19 i jedan F37 (nevidljivi). I to sve lijevom nogom, vicuci berlusconi i bunga-bunga ekber
Džaba ti sve, ako nisi F22 Raptora daljinski 'provozao' nisi ništa .P
Ako nekog treba uhapsit, to su inzenjeri koji su i u teoriji dozvolili bilo kakvo spajanje na upravljacke sustave preko infotainment sustava.
A to da upravljanje nije moguce preuzeti pomocu pokazanog mi je nevjerovatno naivna izjava nekog iz info branse - pa valjda je moguce proracunati sve stvari na koje imas utjecaj i napisati fly-by-wire-like soft koji ce uzeti u obzir vise faktora odjednom da bi utjecao na let u zeljenom smjeru.
Fly-by-wire je odavno uveden u avione (ne baš odavno) i svi skoro noviji veliki putnički avioni se automatski dižu i spuštaju (dovoljno je, banaliziram, puno toga je potrebno) unijeti gdje si (4 slovni INternacionalnu iznaku za aerodrom) i gdje rebaš da sletiš. Piste su u milimetar ubačene u mape.
I tu dolazimo zbog čega se igrati avionom ako si u njmu uopće? Pod uslovom da je lako izvodljivo (gornja izjava "sve je moguće ako ne znate o čemu govorite) netko jednostavno želi da umjesto prekoatlantskog leta koji košta $1300 dolara skrene jućnu na Francusku Polineziju (Bora Bora i more sve-ljepši-od-ljepših rajeveva na Zemlji) čiji let košta $3500 iz Zagreb-Amsterdam-Atlanta a on jednostavnim hakiranjem promjeni rutu u Zagreb-Amsterdam-Bora Bora.
-ja sam 'čuo'.. da je moguće preko bilo koje žice, npr 220V (mreža preko struje) .. a s wlanom i bez žice, dakle ako žica (neka šarena, crvena je obično ona za rezanje kad bomba (ne)eksplodira u zadnjoj sekundi), ide od sjedala s hackerom, do bilo kojeg dijela eroplana (a ide, jer inače žica nebi bi ni postojala), tad pravi hacker može. Pa čak i kad je u pitanju samo USB punjač-priključak.
Sad se razvija sigurnosni USB standard, 3.0/1.c koji će uključiti NSAov rsa tajni key i dozvoliti baypass samo ovlaštenim agentima bez autorizacije, svi ostali će morati dva puta potvrditi unos pina (za sad dvije znamenke, 0-i-1) a root pristup se dobija unošenjem 00 (kao jamesbond 007 bez 7). Naravno to je tajni experimentalni projekt i zabranjeno je svako širenje informacija ili utipkavanje tajne pristupne šifre.
Pošto se sam USB lako može ugraditi bez promjene stajnog trapa ili logoa avio kompanije (nije veliki zahvat na eroplanu, uređaj kao klemerica ga zabije u sic osobe prednjeg reda, još se rješava kako prvi red.. prijedlog da pilotski sic bude u prostoru s putnicima.. pa bi se iskoristio za to), za bežični. Žični komplicira jer žica u pravilu mora nekud voditi a kanalice bi narušavale dojam. Bežična oprema pak treba dobiti odobrenje (jer navodno ruši avione.., zato je obavezno gašenje mobača) pa je tu tehničko-pravni spor s designerskim problemima. Dodatno, žice (pogotovo bakar) imaju težinu, a težina je neprijatelj letenja.. quickfix je vađenje baterije mobača kao kompenzacija težine i bacanje iste kroz prozor (kao što su nekad cepelini/baloni bacali pijesak), ali tu ideju blokira iPhone.. i zeleni, jer se baterije moraju baciti u posebne kante..
Tako da rješenje nije na vidiku, mada teh.uvijeti već postoje.
Jedino mi nije jasno, zašto bi netko dao hackeru priključak koji je spojen na npr 'crveni button' s naptisom 'sruši eroplan', ako to nije intencija. Nije li lakše ne spojiti ga na npr motor ili bilo koji vitalni sustav, npr spojiti ga na internet pa nek hackira petntagon ili playtosy na tportalu... Zašto bi žica (bežična) išla do sistema za kontrolu leta? Odgovor jednako kao kokoš i cesta. Zato jer može, a kokoš ne razmišlja zašto. Tako je ovaj naš hacker (iz lakonoćne priće) malo throtlao jedan od motora... možda na FS-2000? Poznatom talibanskom alatu by MS...
Neću ništa skratiti sve potpisujem do riječi samo bi ovaj gornji boldani dio objasnio.
Dakle sve je moguće iz utičnice od 220[v]. Dakle svaki put kada vi stisnete jednos slovo, primjercie 'M' pa onda 'L' na tastaturi, bljim osciloskom možete vidjetiti sinusoidu (ili kosinuidu) kako se mjenja, odatle keylogeri za koje se se pričali da ih NSA pravi... ali opet kao što rekoh moguće je, ali ako ne znate o čemu govorte.
Ali da dodam i ja comentar na ovaj post: Na sigurnost kompanije neki dan je bila vijest da će za 10 godina ako se ne varam (lupam) koštati firme oko 2.000 milijardi (ili na našem 2 biliona, na eng je biolion kao kod nas milijarda) i to je neminovno. Iz rupe gdje sam ja traže 2 Cisco CCNA ili CCNP Security (ne R&S koji je kao nativni CCNA prijašnji kurs) inžinjera.
Samo činjenica je da će se na sigurnost trošiti više novaca, a napada biti sve manje i manje... ako se netko sjeća prije 15-tak godina bio je trend da hackeri prave viruse samo da bi preko istih mogli ratovati sa drugom skupinom hackera. Toga više nema, ali para na sigurnost sve više i više ima.
Inače prije 12 godine svake 4 godine tehničko znanje se udvostruči (prije par tisuća godina trebalo je stoljeće da se znanje udvostuči). Danas je ta procjena na 2,5 godine. I tu dolazimo opet do startnog problema: teorija da, praksa da li?
Dakle, sve je moguće ali samo ako ne znate o čemu govorite!