Rasprava o 3D printanju

poruka: 616
|
čitano: 279.009
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
16 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Kod resin printera ti je 90% zajeba kod slice-anja, tj. kod postavljanja supporta. Možeš naravno i automatiku koristiti, ali uvijek treba dorada jer ostane visećih dijelova. Srećom za to ima toolova koji preskeniraju slice-ani file (Photon validator ili UV Tools npr.) pa pokažu ako detektiraju probleme. Onda nazad u slicer i dodati potpornje i tako pimplaš. U pravilu ode mi barem 30 minuta na slice-anje.

Što se fail-ova kod printanja tiče tu zapravo i nisam imao problema. Dva puta je baš bio fail, ali je bila moja krivica jer sam zaboravio pritegnuti plate za Z os nosač pa se klimalo i pokakalo print...

Da se opere višak resina sa printa se kupa u alkoholu. Ja to radim u tekućini za dezinfekciju ruku, u konzumu je pola litre 24-25kn, 70% etanol. Pokazalo mi se kao dobro rješenje. Jeftinije nego izopropanol koji je 80 i nešto kuna za litru u chipoteci. Drugdje ga ni nisam našao. Imam staklenku sa gumenim poklopcem. Print bućnem u to, tu i tamo promiješam štapićem, i nakon nekih 5 minuta vadim van i stavljam u drugu staklenku sa alkoholom. U pravilu se rade dva kupanja, prvi pobere najviše, a ovaj drugi opere finije ostatke. Nekada zatvorim staklenke, nekada ne, ne ishlapi to baš tako brzo :). Mislim da sam prije dva mjeseca zadnji put mijenjao alkohol.

Imam UV LED žarulju sa aliexpressa, koštala je oko tri dolara, kupio sam i mali solarni turntable, mislim da je bio oko 4 dolara. Nakon pranja i sušenja stavim print na to, upalim lampu i to ga polagano vrti i prži do fajrunta :).

 

Zapravo overhang i bridge-ing su manji problem nego kod FDM-a. Glavni razlog je što se tu odjednom radi čitav sloj, ne vuku se linije, Tako da ako imaš "krajeve" i u na njih u slijedećem sloju stavljaš most to je to, nema panike oko povlačenja crte od jednog do drugog kraja jer se sve dogodi istovremeno, kao da si stavio dasku preko krajeva. Slično je i sa overhangovima, kod FDM-a mora dio biti na prijašnjem sloju da se ima za što uhvatiti, ovdje je tako po defaultu jer opet, čitav sloj se prži, nije problem da li će se jedna linija imati krajičkom za što uhvatiti. A i supporti su drugačijeg tipa nego na FDM-u, štapići, samo treba podbočiti dio koji visi, tj. tzv. otoke. Evo primjera od ovog Space Marine-a, noga mu je zapravo viseća no zato su tu supporti da ju pridrže dok se ne spoji sa ostatkom tijela, sloj po sloj.

 

 

Za tu lampu je daleko veći problem volumen, imaš praktički dva tipa printera, ovaj kao što je moj koristi 6" LCD kao masku i volumen im je cca 115 x 65 x 155 mm, neki imaju više po vertikali, ali X/Y im je svima tu negdje, razlika bude koji milimetar vamo-tamo. Drugi tip je npr. Anycubic Mono X i Elegoo Saturn (ima ih sigurno još, ovi su mi prvi pali na pamet) koji koriste 8,9" LCD ekran i volumen od cca 192 x 120 x 245 mm. Znači kugla bi na mom mogla promjera nešto većeg od 6 cm, a na ovim većima do 12 cm. Što zapravo isto nije veliko :D.

Morati ću jednom probati isprintati tu lampu. Vidio sam da na aliexpress-u imaju stalak i elektroniku za nju, postoji verzija sa vanjskim napajanjem i sa unutrašnjim i naravno daljinski za mijenjati boju kojom će svjetliti :).

Resin sam uglavnom kupovao na aliexpress-u, ima ih dosta koji imaju EU skladišta, tako da dođe za par dana i nema zezanja sa carinom. Imam i jednu flašu od 3D Jake-a, kupio za probu kada su imali božićni popust. Imam sada par litara resina na lageru pa će potrajati dok to potrošim. U pravilu printam sa jednim dok ga ne potrošim jer to u pravilu farbam.

Zavisi koliko ti se postwork-a da utrošiti možeš i veće stvari isprintati, evo još jednog primjera

Nešto preko 16 cm visine. Namrdao nešto na brzinu u Daz Studiu, exportao u obj, izbrisao neke dijelove mesh-a u blenderu. Nakon toga sam izrezao model u Meshmixer-u na tijelo, noge i glavu, isprintao dijelove posebno i slijepio kada je bilo gotovo. Za eksperiment čisto dobro ispalo. Bilo je nesavršenosti na spojevima, to sam malo zanježio, lijepio sam dijelove dvokomponentnim ljepilom pa sam ga stavio i u procijepe na spojevima gdje je bio razmak. To nije ispalo najbolje. Na nekim dijelovima sam uspio OK izbrusiti, a na nekima malo lošije. Sada bih to drugačije napravio, nakon ljepljenja bi glinamolom popunio rupe i onda samo prefarbao. sigurno bi bilo bolje ljepila :). Još jedna opcija je sa samim resinom, uzeti na čačkalicu, staviti u rupu i UV lampom osvjetliti da se stvrdne, i tako mic po mic.

*edit*

Izem ti forum i okretanje slika...

Poruka je uređivana zadnji put pon 22.2.2021 22:57 (Solo761).
Moj PC  
1 0 hvala 1
12 godina
offline
Re: Rasprava o 3D printanju
Solo761 kaže...

Kod resin printera ti je 90% zajeba kod slice-anja, tj. kod postavljanja supporta. Možeš naravno i automatiku koristiti, ali uvijek treba dorada jer ostane visećih dijelova. Srećom za to ima toolova koji preskeniraju slice-ani file (Photon validator ili UV Tools npr.) pa pokažu ako detektiraju probleme. Onda nazad u slicer i dodati potpornje i tako pimplaš. U pravilu ode mi barem 30 minuta na slice-anje.

Što se fail-ova kod printanja tiče tu zapravo i nisam imao problema. Dva puta je baš bio fail, ali je bila moja krivica jer sam zaboravio pritegnuti plate za Z os nosač pa se klimalo i pokakalo print...

Da se opere višak resina sa printa se kupa u alkoholu. Ja to radim u tekućini za dezinfekciju ruku, u konzumu je pola litre 24-25kn, 70% etanol. Pokazalo mi se kao dobro rješenje. Jeftinije nego izopropanol koji je 80 i nešto kuna za litru u chipoteci. Drugdje ga ni nisam našao. Imam staklenku sa gumenim poklopcem. Print bućnem u to, tu i tamo promiješam štapićem, i nakon nekih 5 minuta vadim van i stavljam u drugu staklenku sa alkoholom. U pravilu se rade dva kupanja, prvi pobere najviše, a ovaj drugi opere finije ostatke. Nekada zatvorim staklenke, nekada ne, ne ishlapi to baš tako brzo :). Mislim da sam prije dva mjeseca zadnji put mijenjao alkohol.

Imam UV LED žarulju sa aliexpressa, koštala je oko tri dolara, kupio sam i mali solarni turntable, mislim da je bio oko 4 dolara. Nakon pranja i sušenja stavim print na to, upalim lampu i to ga polagano vrti i prži do fajrunta :).

 

Zapravo overhang i bridge-ing su manji problem nego kod FDM-a. Glavni razlog je što se tu odjednom radi čitav sloj, ne vuku se linije, Tako da ako imaš "krajeve" i u na njih u slijedećem sloju stavljaš most to je to, nema panike oko povlačenja crte od jednog do drugog kraja jer se sve dogodi istovremeno, kao da si stavio dasku preko krajeva. Slično je i sa overhangovima, kod FDM-a mora dio biti na prijašnjem sloju da se ima za što uhvatiti, ovdje je tako po defaultu jer opet, čitav sloj se prži, nije problem da li će se jedna linija imati krajičkom za što uhvatiti. A i supporti su drugačijeg tipa nego na FDM-u, štapići, samo treba podbočiti dio koji visi, tj. tzv. otoke. Evo primjera od ovog Space Marine-a, noga mu je zapravo viseća no zato su tu supporti da ju pridrže dok se ne spoji sa ostatkom tijela, sloj po sloj.

 

 

Za tu lampu je daleko veći problem volumen, imaš praktički dva tipa printera, ovaj kao što je moj koristi 6" LCD kao masku i volumen im je cca 115 x 65 x 155 mm, neki imaju više po vertikali, ali X/Y im je svima tu negdje, razlika bude koji milimetar vamo-tamo. Drugi tip je npr. Anycubic Mono X i Elegoo Saturn (ima ih sigurno još, ovi su mi prvi pali na pamet) koji koriste 8,9" LCD ekran i volumen od cca 192 x 120 x 245 mm. Znači kugla bi na mom mogla promjera nešto većeg od 6 cm, a na ovim većima do 12 cm. Što zapravo isto nije veliko :D.

Morati ću jednom probati isprintati tu lampu. Vidio sam da na aliexpress-u imaju stalak i elektroniku za nju, postoji verzija sa vanjskim napajanjem i sa unutrašnjim i naravno daljinski za mijenjati boju kojom će svjetliti :).

Resin sam uglavnom kupovao na aliexpress-u, ima ih dosta koji imaju EU skladišta, tako da dođe za par dana i nema zezanja sa carinom. Imam i jednu flašu od 3D Jake-a, kupio za probu kada su imali božićni popust. Imam sada par litara resina na lageru pa će potrajati dok to potrošim. U pravilu printam sa jednim dok ga ne potrošim jer to u pravilu farbam.

Zavisi koliko ti se postwork-a da utrošiti možeš i veće stvari isprintati, evo još jednog primjera

Nešto preko 16 cm visine. Namrdao nešto na brzinu u Daz Studiu, exportao u obj, izbrisao neke dijelove mesh-a u blenderu. Nakon toga sam izrezao model u Meshmixer-u na tijelo, noge i glavu, isprintao dijelove posebno i slijepio kada je bilo gotovo. Za eksperiment čisto dobro ispalo. Bilo je nesavršenosti na spojevima, to sam malo zanježio, lijepio sam dijelove dvokomponentnim ljepilom pa sam ga stavio i u procijepe na spojevima gdje je bio razmak. To nije ispalo najbolje. Na nekim dijelovima sam uspio OK izbrusiti, a na nekima malo lošije. Sada bih to drugačije napravio, nakon ljepljenja bi glinamolom popunio rupe i onda samo prefarbao. sigurno bi bilo bolje ljepila :). Još jedna opcija je sa samim resinom, uzeti na čačkalicu, staviti u rupu i UV lampom osvjetliti da se stvrdne, i tako mic po mic.

*edit*

Izem ti forum i okretanje slika...

Sad su mi stvari puno jasnije. Osobno su mi zanimljiviji veliki. Tko zna... dok si posložim u glavi sve, možda i upiknem resin.

 

e, kad ovo sranje od lockdowna završi, imaš večeru za sve savjete koje si, barem meni, podijelio.   I usput ti donesem printer da ga namjestiš 

 

 

16 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Sjetio sam se da sam zaboravio najbitniju stvar .

Resin je toksičan i dok sve ovo radiš treba biti u rukavicama. Nije dobro dirati sirovi resin golim rukama. I rukavice bi trebale biti nitrilne, obične lateks nisu dobre, resin ih otopi.

Drugi problem je sa odlaganjem otpada, tj. tog alkohola kada bude previše zasićen resinom. Zbog toksičnosti ga se ne bi smjelo bućnuti u WC i pustiti vodu, zagaditi će okoliš i to žestoko. Trebalo bi ga ili odnijeti u reciklažno dvorište koje prima toksične kemikalije, mada ne znam da li toga ima kod nas .
Alternativa je staviti pod UV lampu da se aktivira polimerizacija i da resin više nije sirov. Nakon toga će biti kao usiren, nešto kao jogurt (forbidden yoghurt) i još uvijek ga nije dobro samo frknuti u smeće nego bi ga trebalo staviti u neku posudu i ostaviti na zraku i suncu da ispari, da ostane samo suhi resin. Nakon toga ga ljudi frknu u smeće.
Još jedna alternativa je nakon što dobijemo onaj jogur procijediti alkohol tako da ga možemo dalje koristiti. Probao sam to jednom i mislim da je to isto proces koji traje, taj jogurt prilično dobro drži alkohol u sebi. Vjerojatno ću slijedeći put probat sa ovim

 

https://www.thingiverse.com/thing:4760844

 

izgleda zgodno, našarafim na bocu, stavim filter za kavu i ostavim da se cijedi. Jedino ću vjerojatno napraviti neki poklopac za taj lijevak tako da smanjim isparavanje alkohola prema van.

Još jedan problem je smrad samog resina dok se printa. Još uvijek traju diskusije da li su ta isparavanja isto toksična ili ne. Sada preko zime printam u sekundarnom WC-u, i imam složen ventilator sa crijevom koje vodi ta isparavanja direktno u ventilator od WC-a da izbaci van. Funkcionira prilično dobro :). Tako da ne znam da li je i koliko i to opasno, ali da smrdi, smrdi. Baš kemijski smrad. Tu su čak i bolji printeri koji imaju poklopac nego vrata koja se otvaraju. Ovi sa poklopcem bolje dihtaju tako da su ta isparavanja praktički zatvorena dok ne skineš poklopac. Ovi sa vratima u pravilu em imaju ventilator koji to izbacuje van (genijalno...), a i ta vrata ne dihtaju pa i ako ugasiš vent opet se osjeti (isprobao, moj Photon ima vrata). Ima nekih koji se hvale da imaju filtere na ventilatorima, ali banana, npr. Photon S ima dva venta sa "filterima", kada su to ljudi otvorili da vide te filtere unutra su bila dva paketića kao oni silica gel paketići za vlagu iz filamenta sa osvježivaćima mirisa :D. 


Ma nema problema, drndam po tome jer me zanima "what does this button do" pa da podijelim što sam saznao :). Zato i nisam nabavljao drugi resin printer, za moje zezancije je i ovaj dobar, mada su ovi novi printeri sa mono ekranima puno brži. Da zarađujem sa tim onda da, ali ovako za moje zajezancije je dovoljno.

Moj PC  
1 0 hvala 2
11 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

SFF zamjena za limiće

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 24.2.2021 9:21 (ICT).
 
1 0 hvala 0
16 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

To sam i ja radio, no naopako. Tj. zrcalnu verziju toga jer je utor bio sa druge strane rupe od kućišta pa da se može učvrstiti trebalo je biti "naopako"

 

Kućište je isto printano, model je sa thingiverse-a. Jedino je ispao zajez sa matičnom. Kućište je za ITX, a matična je ispala maaaalo veća, valjda DTX standard (za kojega nisam ni čuo do ovog problema). Tako da sam odrezao stranicu na kućištu, na 3D modelu odrezao i naduštukao taj dio pa isprintao i zalijepio  tu gdje je prije bila stranica pa je matična stala. Zato je sa prednje strane ova vertikalna crvena crta. Originalno je bila samo horizontalna, no dodao sam ovu vertikalnu da sakrijem spoj . Proširio poklopac i stavio prorez iznad CPU ventilatora i nakon printa zalijepio mrežicu da potencijalne sitnice ne mogu upasti u kutiju.

 

 

Matična je kineska sa aliexpressa, reklamirana kao ITX (pa vidi kako je ispalo, četiri milimetra predugačka da stane u ITX kućište...), no caka je da je to matična za mobilne sandy i ivy bridge procesore. Tj. imao sam Core i5-3230M procesor pa sam mu za 40 dolara nabavio matičnu :D, stavio 2x8 GB DDR3, 120 GB SSD i USB 3.0 PCIe karticu (za nju sam trebao naopaki "limić". Napajanje je pico psu od 160w, mada ovo sve zajedno je max 50w tako da ima lufta.

 

 

Fercera OK, praktički se ni ne čuje jer se procesor slabo grije, pogotovo uz desktop cooler :). Trenutno mislim da je na njemu složen WinUAE kao kvazi OS. Tj. instalirani Windowsi 10, složen WinAUE (Amiga emulator) kao Amiga 1200 sa HDD-om i onda u registry-u windowsa promjenjeno da kao shell umjesto explorer.exe pokreće winuae.exe sa parametrima koji startaju tu Amiga konfiguraciju. Rezultat je da se komp upali kao Amiga koja automatski diže workbench .

Moj PC  
5 0 hvala 0
11 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

MBO/RIG - Reset /Power/HDD led/Power Led 

 

 

 
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Pozdrav ekipa, napokon da sam našao neku temu u vezi 3D printera, inace znam jako malo o 3D printerima i 3D printanju, završio sam studiji mehatronike, nesto smo malo pricali o tome. 

No sad kako radim u jednoj firimi u kojoj imamo jako puno strojeva, te na jednom stroju konstatno odlaze plastični stoperi, pala mi je ideja na pamet da bi se ti stoperi mogli raditi da 3D printeru.

Želio bih si uzeti 3D printer i recimo da sam probam raditi te stopere a nakon nekog vremena i ostale stvari koje bi mi trebale, pošto imam iskustva u crtanju i 3D modeliranju. 

Gledao sam da bi si za početak uzeo sljedeći 3D printer Creality 3 3D printer, zanima me dali bi to bio dobar odabir za početak? Koji filament koristit za početak i neke smjernice da mi pokažete, bio bih jako zahvalan

Te bih volio da me usmjeriti šta je najbitnije dali ima neki strani forum koji je dobar za podršku i ostalo.

Nadam se da sam pogodio dobru temu, hvala unaprijed

 
0 0 hvala 0
5 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Da dam svoj input: bio sam nesto kratko (par mjeseci) u svijetu 3D printanja: usao sam s hobi namjerom da printam stvari za po kuci, igracke, modele i sl. Kupio sam si Creality Ender 5 Pro jer je bio malo jaci i noviji model od trojke, uz stabilniji frame i neka bolja rjesenja. Odmah sam kupio Pro verziju (ne obicnu peticu) jer nudi tihe stepper drivere, nadogradenu maticnu, brand name napajanje, metalni ekstruder i generalno stvari koje bi ionako kupio kad tad. 

 

S tim printerom od prvih dana samo sranja. Prvo quality control: Creality je poceo isporucivati 32bitne ploce umjesto 8bitnih, medjutim to ej totalno random i iako platis printer isto kao i netko tko je dobio 32bitnu plocu, ne znas hoces li dobiti tu ili zastarjelu 8bitnu. Ajde, to po strani. Bugovi u firmwareu (Marlin 1.1.8 je bio gore): s odredenim verzijama Cure postoji bug da se nozzle random zabije tijekom printanja u print bed, pri cem moze doci do ostecenja (glass beda, nozzlea ako imate neki meksi ili rubinski i sl). 

 

Tu sam presao na Prusa slicer. Medjutim,  Marlin1.1.8 (jos od verzije 1.1.5) ima bug u konbinaciji s odredenim slicerima da jednostavno u nekom trenu, na oko 90% printa, prestane raditi Y os. Dakle printer nastavlja ekstrudirati filament, nastavlja pomak po Z i X osima, ali po Y osi nista. Naravno, zbog toga je print upropasten, a problem se da reproducirati (nije slucajno) tako da opet posaljes na print isti GCode. 

 

Rjesenje: Creality slicer ili flashanje firmwarea. 

 

Flashao sam na Marlin 2.0.x, tog buga vise nema, medjutim sad mi je otisao termistor. Termistor koji je dosao s printerom i koji je ionako ako se pazljivo pogleda heating block bio vrlo labavo za njega pricvrscen i oblijepljen nekim trakama kao da ih je lijepio 12-godisnjak za svoj skolski projekt, a ne komercijalni printer (koji usto nije dno ponude). 

 

Zamijenio sam termistor, medjutim opet mi se pali Thermal runaway protection (printer pokusava zagrijati heatbed, medjutim ne ide). Sta je sad? 

 

Imam sto vidjeti: heating block ne radi. Jedna zica koja ide iz maticne u Heating cartridge (kapsulu za zagrijavanje po naski) je pukla. 

 

Da ne kazem da sam kupio printer za Black Friday pa su me zavlacili 3 tjedna jer su prodali vise komada nego sto su mogli isporuciti pa su mi nudili Ender 3, povrat i sl sve dok nisam otkazao narudzbu. Creality je po mom iskustvu cisto smece sto se tice hardvera, softvera (slicer), kombinacije toga dvoje (bugovi u firmwareu), podrske i quality controla: bazicno svega sto ces koristiti 

 

Nisam koristio ostale printere, ali ako cu se ikad vratiti ovom hobiju, to nece biti preko crealitya. 

 

Kako bi rekli: nema besplatnog rucka. To sto mislis da prolazis jeftinije naplatit ce se u zivcima i izgubljenom vremenu, troubleshootanju, istrazivanju, flashanju, postanju po forumima ima li tko tvoj opskurni problem i sl.

 

Da napomenem: 3D printanje (posebice FDM) je aktivni hobi. Tehnologija jos nije na razini Plug and Play, da kliknes model koji zelis i dobijes to van. Moras poznavati svoj printer, princip funkcioniranja FDM-a, dijelove, igrati se sa kalibracijom, cistiti nozzle, nadogradivati i sl. Svega toga bi trebali biti svjesni kada ulazite u ovaj hobi (kao sto sam bio i ja). To je neka vrsta Do It Yourself hobija gdje gradis nesto svojim rukama. Medjutim, problemi s Crealityem nadilaze to: nemas prostora za "igranje" i kalibraciju ako imas bugove u softveru, ako se printer fizicki raspada, a korisnicka podrska je nepostojeca. 

 
2 0 hvala 2
12 godina
offline
Re: Rasprava o 3D printanju
encoding kaže...

Da dam svoj input: bio sam nesto kratko (par mjeseci) u svijetu 3D printanja: usao sam s hobi namjerom da printam stvari za po kuci, igracke, modele i sl. Kupio sam si Creality Ender 5 Pro jer je bio malo jaci i noviji model od trojke, uz stabilniji frame i neka bolja rjesenja. Odmah sam kupio Pro verziju (ne obicnu peticu) jer nudi tihe stepper drivere, nadogradenu maticnu, brand name napajanje, metalni ekstruder i generalno stvari koje bi ionako kupio kad tad. 

 

S tim printerom od prvih dana samo sranja. Prvo quality control: Creality je poceo isporucivati 32bitne ploce umjesto 8bitnih, medjutim to ej totalno random i iako platis printer isto kao i netko tko je dobio 32bitnu plocu, ne znas hoces li dobiti tu ili zastarjelu 8bitnu. Ajde, to po strani. Bugovi u firmwareu (Marlin 1.1.8 je bio gore): s odredenim verzijama Cure postoji bug da se nozzle random zabije tijekom printanja u print bed, pri cem moze doci do ostecenja (glass beda, nozzlea ako imate neki meksi ili rubinski i sl). 

 

Tu sam presao na Prusa slicer. Medjutim,  Marlin1.1.8 (jos od verzije 1.1.5) ima bug u konbinaciji s odredenim slicerima da jednostavno u nekom trenu, na oko 90% printa, prestane raditi Y os. Dakle printer nastavlja ekstrudirati filament, nastavlja pomak po Z i X osima, ali po Y osi nista. Naravno, zbog toga je print upropasten, a problem se da reproducirati (nije slucajno) tako da opet posaljes na print isti GCode. 

 

Rjesenje: Creality slicer ili flashanje firmwarea. 

 

Flashao sam na Marlin 2.0.x, tog buga vise nema, medjutim sad mi je otisao termistor. Termistor koji je dosao s printerom i koji je ionako ako se pazljivo pogleda heating block bio vrlo labavo za njega pricvrscen i oblijepljen nekim trakama kao da ih je lijepio 12-godisnjak za svoj skolski projekt, a ne komercijalni printer (koji usto nije dno ponude). 

 

Zamijenio sam termistor, medjutim opet mi se pali Thermal runaway protection (printer pokusava zagrijati heatbed, medjutim ne ide). Sta je sad? 

 

Imam sto vidjeti: heating block ne radi. Jedna zica koja ide iz maticne u Heating cartridge (kapsulu za zagrijavanje po naski) je pukla. 

 

Da ne kazem da sam kupio printer za Black Friday pa su me zavlacili 3 tjedna jer su prodali vise komada nego sto su mogli isporuciti pa su mi nudili Ender 3, povrat i sl sve dok nisam otkazao narudzbu. Creality je po mom iskustvu cisto smece sto se tice hardvera, softvera (slicer), kombinacije toga dvoje (bugovi u firmwareu), podrske i quality controla: bazicno svega sto ces koristiti 

 

Nisam koristio ostale printere, ali ako cu se ikad vratiti ovom hobiju, to nece biti preko crealitya. 

 

Kako bi rekli: nema besplatnog rucka. To sto mislis da prolazis jeftinije naplatit ce se u zivcima i izgubljenom vremenu, troubleshootanju, istrazivanju, flashanju, postanju po forumima ima li tko tvoj opskurni problem i sl.

 

Da napomenem: 3D printanje (posebice FDM) je aktivni hobi. Tehnologija jos nije na razini Plug and Play, da kliknes model koji zelis i dobijes to van. Moras poznavati svoj printer, princip funkcioniranja FDM-a, dijelove, igrati se sa kalibracijom, cistiti nozzle, nadogradivati i sl. Svega toga bi trebali biti svjesni kada ulazite u ovaj hobi (kao sto sam bio i ja). To je neka vrsta Do It Yourself hobija gdje gradis nesto svojim rukama. Medjutim, problemi s Crealityem nadilaze to: nemas prostora za "igranje" i kalibraciju ako imas bugove u softveru, ako se printer fizicki raspada, a korisnicka podrska je nepostojeca. 

 

Moj, valjda sam sretnik, nema hardverskih problema. To što ga ja ne znam kalibrirati (pa je radio one linije), je već druga stvar. Zabijanje koje spominješ mi je dogodilo samo jednom kad sam instalirao TH3D firmware.

A da im je podrška koma, tu se slažem.... Niš' koristi!

A i postavlja se pitanje, što uzeti za hobi? Jer ne znam koliko se isplati izvaliti 10k kn za printer, kojim ćeš printati igračke, kvake, vješalice i ostale pi*darije

 

 

 

 

5 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Kad vidim sto ljudi sve rade s moddanim Enderom 3 

 

Da budemo jasni, mogao sam ja zamijeniti jos i termistor i grijanu kapsulu, kao sto samv ec zamienio PTFE tube, nozzle, heated bed, flashao firmware, promijenio slicer itd. Ali to mi je bila kap koja je prelila casu. Jebiga, nisam student vise pa nemam toliko vremena.

 

Kad imam popodne 3h za igranje s printerom, nemrem 2.5 provesti ne printajuci. Osobno bih otisao na Prusu MK3S+ ili Prusu mini, posto za njih znam da su provjereni (mada ima i Anycubic i ostalih valjda dobrih, nisam istrazivao), meni bi bilo vrijedno tih novaca

 

Kao sto npr netko bi uzeo dron za hobi snimanje od 800kn, ja ne bih isao ispod DJI Mavica kojem je opet cijena 3x veca. Nekome ce taj jeftiniji biti jebena vrijednost, ali netko drugi nemre riskirati da naide na losiji primjerak pa onda cupa kosu. Na kraju dana mozda ne bih maldem bratu od 18 godina inzistirao da kupi Prusu , ali bih mu rekao barem u sto ulazi kad kupuje Endera pa nek procijeni za sebe (kao i kolega gore).

 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Rasprava o 3D printanju
ERROR1911 kaže...

Pozdrav ekipa, napokon da sam našao neku temu u vezi 3D printera, inace znam jako malo o 3D printerima i 3D printanju, završio sam studiji mehatronike, nesto smo malo pricali o tome. 

No sad kako radim u jednoj firimi u kojoj imamo jako puno strojeva, te na jednom stroju konstatno odlaze plastični stoperi, pala mi je ideja na pamet da bi se ti stoperi mogli raditi da 3D printeru.

Želio bih si uzeti 3D printer i recimo da sam probam raditi te stopere a nakon nekog vremena i ostale stvari koje bi mi trebale, pošto imam iskustva u crtanju i 3D modeliranju. 

Gledao sam da bi si za početak uzeo sljedeći 3D printer Creality 3 3D printer, zanima me dali bi to bio dobar odabir za početak? Koji filament koristit za početak i neke smjernice da mi pokažete, bio bih jako zahvalan

Te bih volio da me usmjeriti šta je najbitnije dali ima neki strani forum koji je dobar za podršku i ostalo.

Nadam se da sam pogodio dobru temu, hvala unaprijed

 Vidio sam ovaj post i na FB-u u grupi "3D print stručnjaci Hrvatska" :).

 

Ender 3 bi bio OK, sasvim OK printer out of the box. Jedino imaš izbor da li Ender 3, Ender 3 Pro ili Ender 3v2. Ako novci nisu problem najbolje Ender 3v2, mislim da na Aliexpress-u košta oko $250 sa EU skladišta.

Ovo ostalo i ne znam za dedicirane forume. U pravilu ljudi ovako na forumima nađu temu ili na FB-u u par grupa. Ima tematskih po brandovima/modelima printera ili općenitih za 3D print, što stranih, što domaćih.

 

Što se tiče filamenta za uhodati se preporuka je PLA, on najviše toga tolerira. Mana mu je da je jako čvrst, možda ne zvuči kao mana, ali je, to znači da se baš i neda savijati pa puca. Ja u pravilu ukrasne stvari ili nešto tipa kutijica, stalak, postolje printam sa PLA, ali ako mi treba nešto što će biti pod opterećenjem i trebaju mi mehanička svojstva onda PETG. On je malo zeznutiji za print, mada je isto OK. Traži nešto višu temperaturu printanja (PLA printam na 205, a PETG na 225°C), ali ako je printer OK uštiman u pravilu nema nekih problema/tegoba.

 

Osim sa podlogom na koju se printa. Ako je staklo treba ju premazati sa nečim, ili ljepilo (ono najobičnije u sticku za papir, malo vode i tog ljepila da se napravi tanki film na staklu) ili npr. lak za kosu, najjeftiniji kojeg nađeš jer ne trebaš fancy kemiju, čak štoviše bolje je da je što "jednostavnija" kemija. Poanta je da se PETG uhvati k'o manijak za staklo i kada se hladi plastika se malo stisne, u slučaju PLA to pomogne da se odlijepi sa stakla, ali PETG ne pušta i počupa slojeve stakla.
Npr.


https://preview.redd.it/v7q81reofl111.jpg?width=576&auto=webp&s=6686c4fbac54bafe0af9f61bf5cc2baee6ab2ec4

Tako da je taj lak ili ljepilo ne da se bolje uhvati nego da slabije uhvati :D

16 godina
offline
Re: Rasprava o 3D printanju
encoding kaže...

Da dam svoj input: bio sam nesto kratko (par mjeseci) u svijetu 3D printanja: usao sam s hobi namjerom da printam stvari za po kuci, igracke, modele i sl. Kupio sam si Creality Ender 5 Pro jer je bio malo jaci i noviji model od trojke, uz stabilniji frame i neka bolja rjesenja. Odmah sam kupio Pro verziju (ne obicnu peticu) jer nudi tihe stepper drivere, nadogradenu maticnu, brand name napajanje, metalni ekstruder i generalno stvari koje bi ionako kupio kad tad. 

 

S tim printerom od prvih dana samo sranja. Prvo quality control: Creality je poceo isporucivati 32bitne ploce umjesto 8bitnih, medjutim to ej totalno random i iako platis printer isto kao i netko tko je dobio 32bitnu plocu, ne znas hoces li dobiti tu ili zastarjelu 8bitnu. Ajde, to po strani. Bugovi u firmwareu (Marlin 1.1.8 je bio gore): s odredenim verzijama Cure postoji bug da se nozzle random zabije tijekom printanja u print bed, pri cem moze doci do ostecenja (glass beda, nozzlea ako imate neki meksi ili rubinski i sl). 

 

Tu sam presao na Prusa slicer. Medjutim,  Marlin1.1.8 (jos od verzije 1.1.5) ima bug u konbinaciji s odredenim slicerima da jednostavno u nekom trenu, na oko 90% printa, prestane raditi Y os. Dakle printer nastavlja ekstrudirati filament, nastavlja pomak po Z i X osima, ali po Y osi nista. Naravno, zbog toga je print upropasten, a problem se da reproducirati (nije slucajno) tako da opet posaljes na print isti GCode. 

 

Rjesenje: Creality slicer ili flashanje firmwarea. 

 

Flashao sam na Marlin 2.0.x, tog buga vise nema, medjutim sad mi je otisao termistor. Termistor koji je dosao s printerom i koji je ionako ako se pazljivo pogleda heating block bio vrlo labavo za njega pricvrscen i oblijepljen nekim trakama kao da ih je lijepio 12-godisnjak za svoj skolski projekt, a ne komercijalni printer (koji usto nije dno ponude). 

 

Zamijenio sam termistor, medjutim opet mi se pali Thermal runaway protection (printer pokusava zagrijati heatbed, medjutim ne ide). Sta je sad? 

 

Imam sto vidjeti: heating block ne radi. Jedna zica koja ide iz maticne u Heating cartridge (kapsulu za zagrijavanje po naski) je pukla. 

 

Da ne kazem da sam kupio printer za Black Friday pa su me zavlacili 3 tjedna jer su prodali vise komada nego sto su mogli isporuciti pa su mi nudili Ender 3, povrat i sl sve dok nisam otkazao narudzbu. Creality je po mom iskustvu cisto smece sto se tice hardvera, softvera (slicer), kombinacije toga dvoje (bugovi u firmwareu), podrske i quality controla: bazicno svega sto ces koristiti 

 

Nisam koristio ostale printere, ali ako cu se ikad vratiti ovom hobiju, to nece biti preko crealitya. 

 

Kako bi rekli: nema besplatnog rucka. To sto mislis da prolazis jeftinije naplatit ce se u zivcima i izgubljenom vremenu, troubleshootanju, istrazivanju, flashanju, postanju po forumima ima li tko tvoj opskurni problem i sl.

 

Da napomenem: 3D printanje (posebice FDM) je aktivni hobi. Tehnologija jos nije na razini Plug and Play, da kliknes model koji zelis i dobijes to van. Moras poznavati svoj printer, princip funkcioniranja FDM-a, dijelove, igrati se sa kalibracijom, cistiti nozzle, nadogradivati i sl. Svega toga bi trebali biti svjesni kada ulazite u ovaj hobi (kao sto sam bio i ja). To je neka vrsta Do It Yourself hobija gdje gradis nesto svojim rukama. Medjutim, problemi s Crealityem nadilaze to: nemas prostora za "igranje" i kalibraciju ako imas bugove u softveru, ako se printer fizicki raspada, a korisnicka podrska je nepostojeca. 

 

Možda si dobio neki korišteni, kažeš da je bila frka sa dobavljivošću pa su ti možda spakirali nekog koji je bio vraćen. Samo mi je ćudno mi je da su se odlučili za Marlin 1.1.8 (vidim da i u review-u od All3dp-a isto kažu da je Marlin 1.1.8, što znači da je isto 8bit matična, ako je 32bit onda je Marlin 2.0 jer na njih ne ide 1.x). Osobno sam imao velikih problema sa Marlin-om 1.1.8, skoro sam bacio printer kroz prozor... Što god napravio ako je print bilo što kompliciranije od 2x2 cm testne kocke (a i to se jednom zbananiralo) bi se X ili Y os smrznula, kao da je stepper driver krepao, samo bi jedna os radila... druga čak nije bila zakočena kao kada driver ima kontrolu nego "mlitava". To je bilo sa MKS Gen L matičnom i TMC2208 driverima na Tornadu, kada sam vratio origigi matičnu (MKS Gen v1.6 sa integriranim A4866 driverima nema problema, čak i sa 1.1.8 Marlinom.
Na kraju je baš kada sam došao do odustajanja izašao Marlin 1.1.9, pa rekoh ajde da to još probam, stavio i više nijedan problem. Sve radi super... Ispalo je da je 1.1.8 imao neki bug kod korištenja TMC2208 drivera, našao sam u datasheetu od njih da spominju neku ključnu razliku i to valjda nije bilo dobro implementirano u 1.1.8 pa bi se randomly ugasili. Zato kažem da je čudno da su stavili 1.1.8, možda su napravili neka krpanja, a tko zna, možda je netko drugi reflashao matičnu i nešto sjebao pa si zato imao tih mehaničkih problema. No to je sve možda vamo, možda tamo, tko zna...

Imao sam Ender 2 (sada mi je žao što sam ga prodao, prinatao je super, ali sam nabavio Photon pa mi je trebalo mjesta i ostavio sam si Tornado, a Endera 2 prodao...) i bio je super. Istina, napravio sam nešto modifikacija na njemu, stavio "fang" za hlađenje ispisa, stavio 32bit matičnu sa TMC2208 steperima i brand name napajanje. No radio je dobro i prije ovih mojih mrdanja. Glavni razlog za to mrdanje mi je bio da bude tiši.

 

Podešavao sam i kolegi sa posla jedan Ender 3 i isto je bio OK. Mada nešto lošiji od ovog mog, ali nisam u uredu u firmi imao dijelova i toliko vremena za finetuning :D.

Naravno, kako kažeš, 3D print nije plug and play, bilo FDM, bilo (M)SLA. Kod (M)SLA imaš daleko manje prtljanja, ali i tamo treba levelirati ploču na kojoj izlazi print i tamo nema auto leveling alternative. Plus priprema modela za print je daleko zahtjevnija nego kod FDM-a (treba mi barem pola sata za pripremu neke figurice), a tu je i postwork, treba raditi u rukavicama jer je sirovi resin toksičan, pa kada skineš print treba ga oprati u alkoholu i na kraju još staviti pod UV da se zapeče "do kraja". Ukratko, kod FDM-a ima više mjesta za prtljati po hardveru, ali kada se uštima to je praktički plug and play (samo da dođeš do te faze treba eksperimentiranja i učenja), dok je kod (M)SLA malo prtljanja po hardveru (kada uštimaš level praktički to ne moraš više dirati osim ako ti plate i nosač ne zveknu na pod, u pola godine sam dva puta to radio, prvo put kada sam ga kupio, drugi put kada mi nosač je zveknuo na pod . Možda čak ni to nije smrdalo level, ali sigurno je sigurno , no zato imaš više prtljanja po modelu i printu.

A ovo ostalo, ako su te žice tako popucale to mi je jako sumnjivo, vrlo lako da je to bio već korišteni printer i da ga je netko nestručan sjebao pa su ga prepakirali i poslali tebi. U tri - četiri godine koliko se zajebavam sa printerima mi nije otišao nijedan grijač ili thermistor (u Tornadu su već 2 godine isti).
Do sada sam jedino sje*ao thermistor u heatbedu kada sam slučajno napravio kratki spoj sa 220V AC (na Tornadu je bed 220V AC, nije na DC kao na Enderima) pa je drmno. No stavio sam drugi i vozi dalje. I dvije SKR v1.3 matične. Prva je prdla u tom 220V kratkom spoju, zadjeno sa par stepper drivera (procesor ima rupu u sredini i par vodova na matičnoj je odletilo .
I baš prekjuče sam nešto čačkao i isprobavao. Imam već neko vrijeme problem sa z bandingom, po vertikali mi se pojavljuju zadebljanja, svašta sam mehanički mijenjao i isprobavao i što god napravio ne mijenja se. Na kraju sam popi*dio i rastavio control box i stavio onu origigi matičnu sa početka, okinuo test print i toga više nema... Uglavnom, ispalo je da je problem u steppinzima, na ovoj 32bit matičnoj sam podesio Z os da radi u 1/128 modu, dok ova stara radi na 1/16. I izgleda da se tu nešto ometa i prc. Pa sam išao preštimati jumpere i same drivere i okreno drivere naopako pa kada sam stvar sastavio i upalio iz procesora na matičnoj se zadimilo, plus pojavile dvije male rupice . I tako je prdla još jedna SKR v1.3 matična i sa sobom ponjela i drivere koji su bili na njoj (tri TMC2208 i jedan LV8729)...
No imam za takve slučajeve rezerve pa je sada u Printeru MKS SGen L v1.0 koja je ekvivalent ovim SKR matičnima plus zadnje zalihe TMC2208 drivera .


Što se peripetija sa trgovinim tiče to je nekako standardno za njihove web shopove, od stranaca isto čujem da imaju takve probleme i sa Creality-em i sa Anycubic-om, ja za sada nisam, naručivao sam uvijek sa Aliexpress-a sa EU skladišta i dobio bi paket za 2-3 dana.

Poruka je uređivana zadnji put sri 17.3.2021 0:31 (Solo761).
10 godina
offline
Re: Rasprava o 3D printanju

Evo da se i ja javim..kupio sam Ender3 pro prije nekih godinu dana...imao sam svega par problema koja sam riješio istraživanjem i "igranjem".

Ali svi ti problemi su bili minorni...dakle zapravo bih rekao da skoro pa i nisam imao problema. E sad, možda me pogodilo tako a možda sam i sve to dobro složio/upgrejdao (matična) i namjestio.

Generalno printam isključivo PLA, nisam PETG niti probao za sada, ali imam namjeru i to probati.

 

Problem je što sad imam novorođenče doma pa nije baš da mogu printat nekaj po 12h.

Žena zna prebacit u dnevnu sobu (gdje je printer, mali stan, don't ask) pa tamo nahranit malu i čekat da zaspi.

"Zujanje" (iako je silent matična) je dosta glasno navečer, pa vjerujem da bi to malo teže išlo.

 

Za sad sam par stari za po doma isprintao, ali generalno sam to kupio da se igram i da printam figure (tipa gambody) i za sad ide super.

Evo sad nisam printao nekih 4mj ništa...tj išao sam nakon 3mj nerada isprintati (prvi puta) kalibracijsku kocku i isprintalo se savršeno bez ikakvog poštelavanja.

Steam ID: MasterG ; Origin ID: MasterGCro
3 godine
neaktivan
offline
Re: Rasprava o 3D printanju
Pozdrav,
Tek sam počeo istraživati o 3D printanju, mislio sam si uzeti neki printer koji će biti ispod 4500kn (600e). Gledao sam marku Creality, točnije modele: ender 3 v2 (kao najjeftinije rješenje), ender 5 pro i cr-10s PRO (kao najskuplje i vjerojatno najmanje moguće rješenje).
Ako ima netko tko bi me savjetovao u vezi ovakvih stvari bio bi mu jako zahvalan. Printanje će mi biti hobi ali možda i nekakav mini biznis ako se pruži prilika za to. Vjerojatno bi printao neke predmetne male ili srednje veličine.
 
0 0 hvala 0
10 godina
offline
Re: Rasprava o 3D printanju

za 4500kn...mislim da bih ipak otišao na Prusa printer umjesto Endera

Steam ID: MasterG ; Origin ID: MasterGCro
11 godina
offline
Re: Rasprava o 3D printanju
MasterG kaže...

za 4500kn...mislim da bih ipak otišao na Prusa printer umjesto Endera

 Podržavam 

 1Glas za Prusu

 

11 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Fan adapter za cijev 110mm

Poruka je uređivana zadnji put sub 3.4.2021 10:05 (ICT).
 
1 0 hvala 0
11 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

PTG

Poruka je uređivana zadnji put sub 10.4.2021 12:26 (ICT).
 
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Poštovani,

 

nisam upućen u područje 3D pritanja pa mi kao laiku treba vaše mišljenje.

 

Koliko bi koštao poklopac sa sljedeće slike? Znači, koliko bi se vremena potrošilo na 3D model, vremena na pritanje i na cijenu materijala? Promjer je fi 12cm.

Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Ljudovi pozz,

 

Dugo nisam niš komentirao ovdje,što malo zbog vremena,što malo zbog nekih zdrastvenih situacija ...

 

Naime svoj kineski A8 sam uspio zamijeniti za Lotmaxx SC-10 ...

 

Na izgled odličan,robusan,za sastavljanje sa 2 šrafa, idealan ...

 

ALI ...

 

Kad krenem printati (osim kaj mu 3D touch baš i ne radi), izniveliram BED sa papirom,ono da teško ide, ali mi kod printanja ipak ne ostavi donji dio,nego ga kao da kupi glavom ...

 

To se događa random,znači u pravilu rubove napravi,a kad dođe u sredinu,onda se tak ponaša ... sredina je bez obzira dal je predmet lijevo,desno na podlozi,znači radi se baš o sredini podloge ...

 

Da li je moguće da je to do same skice (slicea) predmeta koji nije 100% stavljen na podlogu ili do nečega drugoga ...

 

Probano i špricati lakom za kosu,makar je podloga od SC-10 dosta "gruba" da bi se trebalo i po njoj samoj hvatati ...

 

Temperature 60 stupnjeva za BED i 200 za print ...

 

Savjeti ???

 

Imam i staklo jedno koje je ostalo sa A8,pa ću i s njime probati ....

Poruka je uređivana zadnji put sub 24.4.2021 10:03 (nbdy32).
Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Rasprava o 3D printanju
Koji slicer koristis? Imas u Cura opciju da ti ga polegne pa pogledaj da nije do toga. Koji materijal za printanje koristis, meni je PLA+ na 60 bed i 210 hotend
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Sa 3D jakea,mislim da je pla+ ....

 

probam sa 210 ...

 

cura je slicer,prebačen za lotmaxx ...

Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Ako ti je na rubovima OK, a u sredini nije to mi miriši da ti je bed neravan. Nisam iz "kupi glavom" skužio da li to znači da je glava preblizu pa pokupi što je isprintano, ili da kada printa pokupi ono što je ostavila u prvom prolazu. Prvi slučaj bi bio da je krevet konveksna, tj. ispupčen, u sredini, a drugi da je konkavan pa tamo nije bio dobro "stisnut" na bed da se uhvati. Ti niveliraš na rubovima, ali ako imaš ovaj problem na sredini to više ne vrijedi.

Nakon što papirom izniveliraš kuteve dovedi glavu na sredinu pa vidi što je tamo, da li zapinje ili uopće nema kontakt sa papirom.

Ako je udubljeno jedno rješenje bi bilo staviti staklenu ploču na bed, ona bi trebala biti ravna (ili barem "ravnija") pa ćeš tako riješiti problem. Ili osoposobi BLTouch, on kada mjeri podlogu će izmjeriti i tu nepravilnost pa kompenzirati. Mada osobno BLTouch, tj. generalno taj "autoleveling" ne volim jer to nije rješenje problema, samo sakrivanje. Da, print će onda uspjeti, ali će dno printa će ti biti nepravilno kao i podloga...

Moj PC  
0 0 hvala 1
12 godina
offline
Re: Rasprava o 3D printanju
Kao sta kolega kaze, imas cak i na thingiu STL koji ti napravi pet kruzica na ploci pa ces vidit ako ti je ploca neravna
11 godina
offline
Rasprava o 3D printanju
PLA 3D Printer Filament APPLE GREEN
GST3D
Prusa MK3S
Battery Holder
 
3 0 hvala 0
11 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

https://www.thingiverse.com/thing:4845871

Filament filter za Prus MK3/MK3S

 
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Rasprava o 3D printanju
Poruka je uređivana zadnji put sub 1.5.2021 21:59 (ICT).
 
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

GST3D Filament different colors
Prusa MK3S
Tape Holder

 
0 0 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Rasprava o 3D printanju

Pozdrav, 

Imam problem s prvim slojem kod printanja. Gear ostaje slijepljen i nepomican. Ne znam u cemu je problem, ali pretpostavljam da je u bed levelu. 

Steam: marinacsmrad
Moj PC  
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Rasprava o 3D printanju

Uff, meni ovo izgleda kao overextrusion, puno više filamenta izlazi nego bi trebalo pa se slijepi. Pogotovo sudeći po top layer-u.

Koliko ti je naštimano steps/mm za extruder? To možeš vidjeti na samom printeru u konfiguraciji/opcijama printera.

Moj PC  
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice