Mouser svakako, ali probaj naći nekog ili neku firmu koja uzima komponente
Elektronika - pitanja, odgovori, tutoriali
- poruka: 7.593
- |
- čitano: 1.841.596
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Mouser svakako, ali probaj naći nekog ili neku firmu koja uzima komponente
Ili jednostavno iskombinira od par otpornika tu vrijednost...
Imamo iste bijele SMD LEDice: If 15mA, Vf 3V, ista leća, isti nm i kut. Ali jedna je 0603, jedna 1206, a jedna 5050
Koju odabrati?
Uglavnom, radim PCB za svjetlo pa me zanima koliko razlike ima u LEDicama istih specki, zbog površine.
Pozdrav svima
da li mi netko moze pomoci, da li je ova shema primjenjiva za led žarulje?
http://elteh.net/images/Sheme/Upravljanje/Upravljanje_rasvjetom/upravljanje_rasvjetom_v.gif
Nije.
Odnosno, možda i je, ovisno kakav driver ima žarulja.
Edit: sorry, nisam gledao uopće.
Nemoj spajati tu shemu jer ti bude izbacilo i fidovku i osigurače i kondići i diode budu eksplodirali.
Ako želiš takav sistem upravljanja, izbaci kondenzatore i otpornike, samo dioda u seriju sa žaruljom.
Ne treba nikakvu simulaciju.
Kad stisne prekidač ima direktno prazni kondić u seriji s dvije diode na 220V, to je direktni kratki spoj.
Pad napona na diodi ti je 1V, a kondić ima impendanciju od par mikroohma.
Znači u trenutku uklapanja imaš kad dođeš do vrha poluperiode cca.
300V/0.000001 ohm, kaj ti je jako puno milijuna ampera struje, naravno u stvarnosti nije nego imaš impendanciju trafostanice i kabela do tvoje kuće, pa potegne samo nekih par tisuća ampera, izbaci ti osigurač i fidovku i ostatku naselja na trenutak zatrepere svjetla, i ti kondići i diode koje si spojio se razlete u milijun komadića.
A "otpor" kondića ti ne može tak brzo porasti na bi limitirao struju na prihvatljive razine zato kaj ima preveliki kapacitet, tj. ni ne može nikako, treba nekaj u seriju da mu ograniči.
Kad želiš koristiti kondić za ograničenje struje onda ga i stavljaš u seriju s uređajem, ali to je onda druga stvar (kapacitivni dropper), ali i onda imaš jedan otpornik u seriji s uređajem baš zato kaj u početku je kondić bez obzira na kapacitet uvijek kratki spoj, i potegne ogromnu peak struju ako mu ne ograničiš.
shema je jednostavna, laka za izvest, i s obzirom na postojanje osiguraca u kuci nema razloga ne testirat... sa sigurne udaljenosti, hehehehe
Hvala svima na odgovorima, a imate li kakv savjet kako preko 2 žice upravljat sa 2 žarulje?
Možeš ovak kao an shemi, samo izbaci kondenzatore i otpornike.
Trebaš samo 4 diode i dvostruki prekidač.
Da ali onda na žarulje dolazi samo pola periode napona odnosno pola od vrijednosti 230 . A koliko vidim ove led žarulje traže 210-240 , da li ce sbiti pogubno po elektroniku unutra tako nizak napon
Ideja je da kondezator to malo popegla, ali, moglo bi biti flickeringa.
Međutim, ovakva shema je zabranjena - dok je uključena samo jedna žarulja, ovakav spoj proizvodi velike smetnje u mreži i DC offset, što nije u skladu s današnjim standardima elektromagnetske kompatibilnosti.
Da ali onda na žarulje dolazi samo pola periode napona odnosno pola od vrijednosti 230 . A koliko vidim ove led žarulje traže 210-240 , da li ce sbiti pogubno po elektroniku unutra tako nizak napon
Zato i kažem da ovisi o driveru u žarulju.
U većini slučajeva bude sve ok, a kod nekih bi moglo upola smanjiti snagu svjetla, kod nekih bi moglo početi naočigled treperiti, a neke bi se mogle paliti-gasiti konstantno.
Za probu spoji diodu u seriju s jednom od tih žarulja pa budeš vidio kaj se događa.
Imam jedan problem vezan uz izmjeničnu struju pa se nadam da neće bit offtopic, ali nisam našao primjereniju temu.
Imam dva stana u kući i želim da oba mogu neovisno kontrolirati centralno grijanje (zajednički kotao i pumpa za taj kat). Trenutno je napravljeno da svaki kat kontrolira svoju pumpu preko prekidača unutar stana, a kotao se pali ručno na gumb. Tako je izvedeno jer se nije moglo izvest da se pali i kotao i odgovarajuća pumpa preko jednog prekidača jer bi se automatski palila i pumpa za drugi kat te bi radilo grijanje u cijeloj kući umjesto na jednome katu (shema 1).
Znači shema 1 je moja osnovna shema iz kojem moram napraviti da su pumpe odvojene (da se sa jednom ne pali automatski i druga), ali da oba stana mogu paliti zajednički kotao.
Pošto sam većinom radio istosmjernu slabu struju, prva ideja mi je bila neke diode. To naravno pada u vodu kod izmjenične struje. Sljedeća ideja mi je bila staviti releje i tako odvojiti strujne krugove (shema 2). Pošto ne vidim baš puno releja za 230V u dućanima (većinom su 12/24V), moje pitanje je je li to ispravan način za rješiti ovaj problem ili ima neko drugo rješenje prikladnije izmjeničnoj struji?
Prvo pitanje je kakav je kotao i ima li to smisla raditi - ako se kotao ohladi, produljuje se vrijeme do početka grijanja, a ako se stigne ohladiti između dva paljenja pumpe, regulacija je troma.
Jedan pristup je paralelno s pumpom spojiti po jedan relej na 220 V čije sklopke su spojene paralelno, te pale kotao. Takvih releja imaš kupiti, samo su skuplji. Možda bi ti bio najpraktičniji za montažu na DIN šinu, pa u kotlovnicu staviš razvodnu kutiju u kojoj to sve spajaš.
Modificirani pristup je koristiti reley s vremenskom zadrškom umjesto običnih. Tako bi kotao moga biti upaljen još neko vrijeme nakon što se pumpa ugasi.
Altenativa je prebaciti kontrolu na niski napon. Tu ti u najjednostavnijoj varijanti trebaju dva releja na nižem naponu koji imaju duple kontakte (za pumpu i za kotao, kontakte za kotao s oba releja spajaš zajedno), ili tri obična jednostruka releja + dvije diode.
U toj varijanti, ovisno o vlastitoj vještini, možeš sebi dati oduška, pa napraviti zadršku releja od pumpe preko 555 sklopa za zadršku, ili ići na neke arduino varijante koje bi regulirale temperaturu kotla tako da temperatura kotla u stand by bude 30-40 °C za brzi start, a u radu da ovisi o tome koliko pumpi radi i koja je vanjska temperatura, ovisno o vlastitoj vještini.
Mehanički termostat možeš ostaviti u seriju za dodatnu sigurnost i na njemu namjestiti max temperaturu do koje nikad ne bi smio doći.
Šta se tiče kotla, njegovo paljenje sa pumpama bi bilo prihvatljivo rješenje jer se svakako gasi kad postigne neku temperaturu tako da nije problem kad bi se gasio i palio.
Ovaj pristup releja paralelno sa pumpama, to je ova moja shema 2 jel tako? 2 releja koji pale kotao?
Relej sa vremenskom zadrškom je isto zanimljivo rješenje, ali mislim da ne bi bilo potrebe za njim, dovoljan bi bio i obični relej (ukoliko je jeftiniji).
Spajanje na niski napon mi nije trenutno opcija jer se ne osjećam pouzdano da idem u toliki projekt i eventualne probleme koje to donosi. Zasad tražim neko jednostavno (donekle jeftino) rješenje.
Trebaju ti 2 releja 220V i obavezno da podržavaju snagu potrošaća (o tome im ovisi veličina i cijena) i 2 prekidača - prvi pali pumpu 1 i kotao, drugi pali pumpu 2 i kotao (kotao ako je upaljen ostaje upaljen kod drugog ukapčanja
Jednostavno
Možeš i ugraditi termo prekidać da sam pali i gasi kad je upaljeno (kao kod vešmašine)
Ne, tvoja shema ne znači ništa - prvo, namotaj releja ti nije spoje nigdje, pa ti se relej neće ni paliti. Drugo, u takvom spoju kotao ne možeš napajati s termostata od pumpe. Zamisli da su obe pumpe upaljene istovremeno. Imaš dva problema s tim spojem:
- ako se termostati ne napajaju iz iste točke, može se dogoditi da su termostati na različitim fazama ili da su okrenuti faza i nula, pa imaš kratki spoj
- čak i ako se termostati napajaju iz iste točke, pogledaj što se događa kad su obe pumpe upaljene - upaljena su i oba releja. Ako se jedna pumpa ugasi, taj relej ostaje upaljen jer struja i dalje dolazi s termostata druge pumpe kroz njen relej i drži relej upaljen, pa na kraju imaš isti efekt kao i bez releja.
Namotaj releja spajaš paralelno s pumpom, a na kontakte releja dovodiš napon direktno s utičnice ili osigurača ako je u razvodnoj kutiji.
Ultrazvučni otpada.
Ultrazvučni otpada.
Trebaš točnu udaljenost ili samo prisutnost? Koja je max. udaljenost?
A i da nije skup, jer mi treba četiri komada(dva iza, dva naprijed).
Ne treba u milimetar bit točna udaljenost
Znaci ovako bi se trebalo spojiti? Namotaji releja paralelno sa pumpama, a oni propustaju odvojenu fazu za kotao?
Na toj shemi namotaj nisi ni nacrtao - nacrtao si da R1 pali kotao i prvu pumpu, a R2 kotao i drugu pumpu.
M1 i M2 su pumpe, M3 kotao, S1 i S2 su termostati.
Prva shema prikazuje s dva releja, mogu biti bez NC kontakta.
Druga prikazuje s jednim relejem, NC kontakt je spojen na S2, a NO i namotaj su spojeni na S1. Mana druge sheme je što pri uključenju prve pumpe kotao na par ms ostane bez struje (kraće nego tipični UPS prebacuje). Također, ako imaš trofaznu struju, u slučaju različitih faza, kotao može dobiti impuls napona, pa je bolje izbjeći.
Treća je najsigurnija varijanta - tu su V1, V2 i V3 različite utičnice ili razvodne kutije. U ovom spoju se i pumpe i kotao napajaju s utičnice/razvoda u kotlovnici, a termostati služe samo za slanje pobude relejima. Ne može se dogoditi da netko nešto okrene, pa da nastane kratki spoj ili da nešto prestane raditi. Ako ti je išta na utičnici,, ova shema je obavezna.
Još jedna napomena, ako kotao ima izvode za kontrolu koji idu preko njegovog kontrolnog modula, onda druga shema otpada, a u prvoj i trećoj ne za kontakte na kojima je kotao umjesto dovoda faze koristiš onaj koji je na kotlu za to namijenjen.
A i da nije skup, jer mi treba četiri komada(dva iza, dva naprijed).
Ne treba u milimetar bit točna udaljenost
Možda neki laserski senzor? Iskreno ne znam da li bi radio kroz pleksiglas... https://www.aliexpress.com/i/33035807395.html
Ali koliko vidim ovaj senzor na izlazu zapravo ima UART sklopovlje tako da bi trebao možda neki mcu da generiraš analogni signal ovisno o tome što primiš preko serijske komunikacije.
Možda kompliciram ali nemam iskustva s time što tražiš pa samo pričam što mi pada na pamet.
Previše je to za jedan senzor. Mislim da ništa od te ideje, pre nerealna je.
Bez bušenja jedino elektromagnetski ide, ali mislim da s njim nećeš uspjeti na 10 metara ništa detektirati. Za 10 metara ti treba ili laser ili radar.