Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

poruka: 42
|
čitano: 4.969
|
moderatori: DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
9 godina
offline
reklamacija seasonic focus gold+ 850w

Pozdrav svima.

 

Evo riknulo je navedeno napajanje pa me zanima kome najbolje slati za reklamaciju.Kupljen je na forumu od kolege koji je kupio to vani u Proshopu.Imam navedeni račun.

 

Hvala unaprijed

Poruka je uređivana zadnji put sri 29.9.2021 12:25 (funny games).
Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

Šalješ tamo di si i kupio.

 
2 0 hvala 0
4 godine
offline
Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

Kontaktiraj ih mailom, meni je Corsair organizirao pickup / return.

NULL!=NULL
 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
Texpi kaže...

Šalješ tamo di si i kupio.

 Odbili su,samo 2 godine daju garancije kupljeno 2018.Seasonic daje 10 godina garancije pa sam se njima obratio.

12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
funny games kaže...
Texpi kaže...

Šalješ tamo di si i kupio.

 Odbili su,samo 2 godine daju garancije kupljeno 2018.Seasonic daje 10 godina garancije pa sam se njima obratio.

 -jamstvo ne daje maloprodaja-trgovina nego proizvođač-distributer (uvoznik za tržište).. i piše na deklaraciji. Trgovac se izvlači.. 'mora' zaprimiti, no ako nemaš mogućnost 'pritsnuti' ga (izvan hr) tad..

-materijalni nedostatak je nešto drugo, eu-2god, tj ovisi po kojoj osnovi reklamiraš kvar, ako je po jamstvu i ako je jamstvo 10g ta imaš 10g jamstva a trgovac ako mu to ne odgovara, ne treba prodavati takvu robu.. no da bi ga pravno pritisnuo moraš prijaviti nadležnima, kod nas mingo.hr (inspektorat) .. ili barem zatraži knjigu žalbi, žali se.. jer tek kad nešto stvarno tražiš možda i dobiješ.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
ihush kaže...

 -jamstvo ne daje maloprodaja-trgovina nego proizvođač-distributer (uvoznik za tržište).. i piše na deklaraciji. Trgovac se izvlači.. 'mora' zaprimiti, no ako nemaš mogućnost 'pritsnuti' ga (izvan hr) tad..

 opet ti truješ s istijm glupostima

jamstvo u rh daje onaj tko mu je prodao robu ili proizvođač, ali proizvođač kojeg rh ima kao takvog u registru pravnih osoba (to pravno može biti i uvoznik)

kolegi na jamstvu piše tko ga je izdao i to jamstvo se smatra obvezujućim u rh po uvjetima po kojima je dano

 

jamstvo koje je dao seasonic ne obavezuje nikoga jer jednostavno ne postoji u hrvatskoj kao pravna osoba, a samim time i njihovo jamstvo ne postoji pravno gledajući

sasvim je druga stvar što će seasonic zaprimiti zahtjev kupca i odraditi zamjenu

9 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
ihush kaže...
funny games kaže...
Texpi kaže...

Šalješ tamo di si i kupio.

 Odbili su,samo 2 godine daju garancije kupljeno 2018.Seasonic daje 10 godina garancije pa sam se njima obratio.

 -jamstvo ne daje maloprodaja-trgovina nego proizvođač-distributer (uvoznik za tržište).. i piše na deklaraciji. Trgovac se izvlači.. 'mora' zaprimiti, no ako nemaš mogućnost 'pritsnuti' ga (izvan hr) tad..

-materijalni nedostatak je nešto drugo, eu-2god, tj ovisi po kojoj osnovi reklamiraš kvar, ako je po jamstvu i ako je jamstvo 10g ta imaš 10g jamstva a trgovac ako mu to ne odgovara, ne treba prodavati takvu robu.. no da bi ga pravno pritisnuo moraš prijaviti nadležnima, kod nas mingo.hr (inspektorat) .. ili barem zatraži knjigu žalbi, žali se.. jer tek kad nešto stvarno tražiš možda i dobiješ.

 

Prestani siriti dezinformacije. Molim te.  

Looser ID: ID10T
10 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
ihush kaže...
picajzla0707 kaže...
ihush kaže...

 -jamstvo ne daje maloprodaja-trgovina nego proizvođač-distributer (uvoznik za tržište).. i piše na deklaraciji. Trgovac se izvlači.. 'mora' zaprimiti, no ako nemaš mogućnost 'pritsnuti' ga (izvan hr) tad..

 opet ti truješ s istijm glupostima

jamstvo u rh daje onaj tko mu je prodao robu ili proizvođač, ali proizvođač kojeg rh ima kao takvog u registru pravnih osoba (to pravno može biti i uvoznik)

kolegi na jamstvu piše tko ga je izdao i to jamstvo se smatra obvezujućim u rh po uvjetima po kojima je dano

 

jamstvo koje je dao seasonic ne obavezuje nikoga jer jednostavno ne postoji u hrvatskoj kao pravna osoba, a samim time i njihovo jamstvo ne postoji pravno gledajući

sasvim je druga stvar što će seasonic zaprimiti zahtjev kupca i odraditi zamjenu

 -gluposti? pa gle, glup si.

-tko daje jamstvo? -jamstvo daje proizvođač, uvoznik-distributer za tržište ne trgovac-malopordaja, on to ne radi, ne smije, to je roba + deklaracija i može se prodavati u raznim trgovinama ili kisoku tiska. To što trgovac može biti uvoznik, vele-malo prodaja .. može, može biti vegeterijanac, može biti marsovac, no to su poslovno-pravno dvije odvojene stvari a maloprodaja, zakon o zaštiti potrošača, jamstvo itd su stvar maloprodaje, ne to što nešto može biti jer nije tj uvoznik ili bilo što osim maloprodaje s kranjim kupcem nema ništa.

-jamstvo nije važno tko daje, no kad postoji-vrijedi pri čemu zakon ne kaže da mora postojati, nije uvijet i zato postoji u eu druga osnova materijalni nedostatak.

-brand primarno štiti svoje ime-brand-reputaciju ili reklamu, tad nije važno što mali perica kao trgovac misli da je svemoguć, nije.. npr na kutiji-ambalaži imaš nešto napisano, recimo dimenzije, strujni priključak, pa i recimo na logiteč miševima recimo trajanje jamstva npr 3-ili-5god.. ili na ssd-u.. i kad to piše, tad to vrijedi, tj ako to nije ta roba tad ne smije biti u takvoj ambalaži + deklaracija a to ne piše trgovac (maloprodaja) nego proizvođač-uvoznik (distributer za tržište) tj on je taj koji izdaje deklaraciju i sve prateće što uključuje i jamstvo (proizvođaća..) .. ako želi trgovac može dati neko svoje (dodatno-neovisno) jamstvo koje s tim nema nikakve veze i u pravilu ne daje, čisto praktično zašto bi, ne mora.. osim ako iz nekog razloga baš želi.

.. tako da, stvarno, dosta s glupostima, dezinformacijama, odnosno ako imaš ispravak -navedi, ako imaš argument jednako, + pošto su stvari prava osoba, potrudi se osim 'mišljenja' imati i neki članak zakona, pravila, itd.. tj ako nešto nije točno, navedi, ispričat ću se.. itd. ili uvredljivo, pogotovo dezinformaciju, prijavi, traži od moderatora ispravak, jer to je u ovom slučaju važno, tj pravo jamstva i za razliku od ostalih tema, tad je opravdano da modovi moderiraju tj eliminiraju dezinformacije koje mogu nekome naštetiti, kao kupcu po osnovi jamstva ili nekog sličnog prava..

-pa nastavi :)

 

KrpaZG kaže...
ihush kaže...
funny games kaže...
Texpi kaže...

Šalješ tamo di si i kupio.

 Odbili su,samo 2 godine daju garancije kupljeno 2018.Seasonic daje 10 godina garancije pa sam se njima obratio.

 -jamstvo ne daje maloprodaja-trgovina nego proizvođač-distributer (uvoznik za tržište).. i piše na deklaraciji. Trgovac se izvlači.. 'mora' zaprimiti, no ako nemaš mogućnost 'pritsnuti' ga (izvan hr) tad..

-materijalni nedostatak je nešto drugo, eu-2god, tj ovisi po kojoj osnovi reklamiraš kvar, ako je po jamstvu i ako je jamstvo 10g ta imaš 10g jamstva a trgovac ako mu to ne odgovara, ne treba prodavati takvu robu.. no da bi ga pravno pritisnuo moraš prijaviti nadležnima, kod nas mingo.hr (inspektorat) .. ili barem zatraži knjigu žalbi, žali se.. jer tek kad nešto stvarno tražiš možda i dobiješ.

 

Prestani siriti dezinformacije. Molim te.  

 - jednako, gore..

 

+ upravo zbog dezinformacija.. ovakve stvari treba prijaviti, riješiti.. može?

Gluposti melješ opet, evo i ja radim u trgovini, i ako meni distributer i ovlašteni servis(tipa msan grupa) veli da je jamstvo na nešto 2 godine onda je 2 i ja ti nemogu tu ništa napraviti makar je u drugim državama 10 godina jamstvo ili čak lifetime kao na neke memorije npr nisu uvijeti isti za sve države.

Reci tko u HR daje lifetime warranty na RAM module?Cijela Hrvatska je u prekršaju onda jel?

Naravno da možeš slati direktno proizvođaču i u većina slučajeva će ti oni zamjeniti bez problema al to ideš na svoju ruku i prodajno mjesto ti tu nema ništa za napraviti i sve je regularno i 100% po zakonu.

Poruka je uređivana zadnji put pet 24.9.2021 15:35 (ivicask).
 
1 1 hvala 0
12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
ivicask kaže...
..

Gluposti melješ opet, evo i ja radim u trgovini, i ako meni distributer i ovlašteni servis(tipa msan grupa) veli da je jamstvo na nešto 2 godine onda je 2 i ja ti nemogu tu ništa napraviti makar je u drugim državama 10 godina jamstvo ili čak lifetime kao na neke memorije npr nisu uvijeti isti za sve države.

Reci tko u HR daje lifetime warranty na RAM module?Cijela Hrvatska je u prekršaju onda jel?

Naravno da možeš slati direktno proizvođaču i u većina slučajeva će ti oni zamjeniti bez problema al to ideš na svoju ruku i prodajno mjesto ti tu nema ništa za napraviti i sve je regularno i 100% po zakonu.

 ili si glup ili ne znaš čitati? .. (odnosno, možemo i bez riječi glup? .. probaj, npr nekim argumentom..)

-ok, trgovac si i što kažeš? .. ako tebi distributer kaže da je jamstvo.. točno, što piše gore u mom postu? -isto, identično, tj to nije stvar maloprodaje. Jasnije?

-tko izdaje deklaraciju, jamstvo? Tko to određuje? Ne maloprodaja-trgovina. .. to i sam kažeš u prvoj rečenici.

.. sad tu rečenicu pretvori u to da taj distributer daje 10g jamstva, što se tad mijenja? .. ništa.

 

 

edit: .. ili ponovo 'trgovački lobi' ima neku svoju istinu, zakon-pravila? .. do kad?

 

zakon: citat, pa ako imate primjebi, zadržite ih za sebe, .. ili podnesite prijedlog izmjene zakona, sve ostalo što nije u skladu sa zakonom je recimo nezakonito ili dezinformiranje, direktno šteta potrošaču jer mu se pokušava uskratiti pravo ostvarivanja jamstva po zakonu.. za što je (pogađate) zakonom obvezan upravo TRGOVAC.

 

ZAKONO ZAŠTITI POTROŠAČA

Svrha i sadržaj Zakona

Članak 6 .. ispravak..

Obveza trgovca

Članak 5.

(6) Trgovac je dužan, u tijeku jamstvenog roka, popraviti u primjerenom roku neispravan proizvod potrošaču koji je predao jamstveni (garancijski) list, ili, ako to nije moguće, umjesto istoga predati mu proizvod koji je ispravan.

 

.. što će reć, zakon obvezuje trgovca, ne servis, distributera, nego baš trgovca da to mora riješiti dok kupac-potrošač ima pravo-izbor hoće li reklamirati u trgovini (mjestu kupnje) ili ovlašteni servis, direktno distributer-proizvočać itd.. ako želi, kupac bira, ne trgovac koji mora.

- i zakon kaže u tijeku jamstvenog roka ne ulazeći u trajanje tog roka, odnosno u eu je iz tog razloga uveden minimum 2god.. dok jamstvo nije uvijet, no tad je sve na teretu trgovca (ne lanca-distributera) po osnovi materijalnog nedostatka..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 24.9.2021 16:06 (ihush).
10 godina
offline
Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

Neznam koji su detalji neznaš ih ni ti tko mu je odbio trgovina ili distributer niti kakvi su uvjeti.

 

Al poanta je bila da jamstvo može biti totalno drugačije(trajanje) vani i kod proizvođača nego recimo kod nas u HR.

 

Pa nije ni čudno da su mu rekli 2 godine dok je inače 10god...Nema tu nikakvog prekršaja(najvjerojatnije) makar bi ti volio stalno neku pravdu tjerat po bug forumu sa zakonima, licenciranjima i čime već ne..

Poruka je uređivana zadnji put pet 24.9.2021 15:53 (ivicask).
 
0 1 hvala 0
12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
ivicask kaže...

Neznam koji su detalji neznaš ih ni ti tko mu je odbio trgovina ili distributer niti kakvi su uvjeti.

 

Al poanta je bila da jamstvo može biti totalno drugačije(trajanje) vani i kod proizvođača nego recimo kod nas u HR.

 

Pa nije ni čudno da su mu rekli 2 godine dok je inače 10god...Nema tu nikakvog prekršaja(najvjerojatnije) makar bi ti volio stalno neku pravdu tjerat po bug forumu sa zakonima, licenciranjima i čime već ne..

 -detalji? trgovina je odbila zaprimiti reklamaciju po osnovi jamstva, .. zakon je tu, hr je uvela pristupnim pregovorima prije ostalih eu država, dok već neko vrijeme imamo na nivou eu upravo zato zakon i materijalni nedostatak kao supsitut jamstva, slično ali različito.. jer roba ne mora imati jamstvo (proizvođača, kad je uvoz, tad uvoznika-distributera za tržište, koji je kao pravna osoba dužan osigurati servis itd.. i svu logistiku, reklamacije pa i jamstvo i temeljem tog distributer za tržište ima sukladnu deklaraciju..)  ... provjeri što ti piše na deklaraciji, moraš je imati na svakom artiklu u maloprodaji, što piše? .. što s robom koja ima duže od 2god jamstva? .. što ti kao trgovac kažeš? .. jedini dodatni problem što je to neka treća država, njihovi zakoni.. i praksa, pa to što bi ti ili netko deseti možda drugačije riješio ne znači ništa.

 

-to što su mu rekli 2god je 'izmišljanje' tj ako u jamstvu piše 10g tad ne može trgovac reći neki drugi broj osim 10 .. tj u ovom slučaju ne osporavaju jamstvo-kvar nego obvezu posredovanja, zaprimanja, kao nije njihov problem a dodatno je problem druga država. -za domaće mingo.hr .. 

 

-neku pravdu tjerati? .. ne postoji neka pravda, moja-tvoja ili neka, postoji zakon, pravila a pravda je 'slijepa' (nosi povez preko očiju..). ili primjećuje se mala 'nesigurnost' kad kažeš da nema nikakvog prekršaja zagradom- (najvjerojatnije) tj ili znaš ili nagađaš? .. nisi siguran? .. ali jesi da ja tjeram neku pravdu i da recimo nisam u pravu? .. uozbilji se :)

btw, u postu iznad ti je čl. zakona.. čitaj, tj ako si trgovac tad si to već morao znati..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 24.9.2021 16:06 (ihush).
9 godina
offline
Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

evo update...seasonic je u jednom danu prihvatio reklamaciju te zamolio slanje napajanja u Njemačku gdje će ga testirati i onda ako se utvrdi kvar poslati novo. Ovakvu brzu korespodenciju nisam doživio još,od ljubaznosti,uslužnosti i brzine.Moji šefovi u Hep-u se mogu ugledati na ovakvav nqčin poslovanja. Ugl napajanje je riknilo radi krivog spoja koji je nastupio radi lošeg razmještanja trofaznog priključka te je prilikom rada par uređaja u dnevnom došlo do sranja.Sve u svemu na kraju je dobro ispalo i srećom što napajanje  ima u sebi nekakvu zaštitu pa je poštedilo ostale komponente havarije.Danas je poslano sve prema njemačkoj putem GLS-a po trošku od 150 kn i sada ostaje  pričekati.Hvala Vam svima na odgovorima i naravno napišem update kada ova dark saga završi.

Moj PC  
4 0 hvala 1
12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
picajzla0707 kaže...
ihush kaže...

-što reć nego da si glup? čitati znaš?

 nisam niti sumnjao da nemereš priznat vlastitu pogrešku

 

ihush: jamstvo daje proizvođač, ne trgovac

zakon:  Ako trgovac daje jamstvo za ispravnost prodane robe

 

pa ti sad reci tko je glup i ne zna čitat  

 -ti. (ako ne vjeruješ, ponovi.. pročitaj i zaključi..) :)

 

edit: ili ako je to iznad tvojih kognitivnih mogućnosti.. zakon, jamstvo može dati bilo tko, tko god poželi, može i trgovac. OK? .. ali i dalje ti nije jasno? :)

-jamstvo daje proizvođač, (kao točka s nastavkom) .. u slučaju uvoza, tad proizvođač nije tu, nije jurisdikcija, tad pravno to obavlja-zastupa uvoznik-distributer, predstavnik proizvođača kako god to urediš, tj zakonski je uvoznik=proizvođač tj onaj tko u pravilu daje jamstvo recimo kao reklama-image branda, dok postojanje jamstva nije obavezno .. kao i to da jamstvo može uključiti razne stvari koje s kvarovima nemaju veze kao i kriterije što je ili nije kvar .. sve to određuje onaj tko daje jamstvo, ne zakon.. ne trgovac, tj miješaš maloprodaju s uvoznikom-veleprodajom.. tj znaš tko radi deklaraciju, čije je to što piše.. ne maloprodaja nego distributer.. čak i kad ti fizički printaš lijepiš naljepnice, to dobiješ od distributera i na njemu piše njegovo ime firme, ne trgovine-maloprodaje koja može karikirano biti i kiosk tiska..

 

-rasčisti malo sam sa sobom, bit će ti bolje, lakše.. u životu ili barem u ovakvim temama ..

+ ... i kao btw, vidiš, ja mogu pisati post bez riječi glupo .. no ako to radiš ti, tad ćeš svakako dobiti istom mjerom nazad, što se mene tiče, može bez.. pa biraj. :)

 

edit-2 .. i najvažnije, kad netko drugi, ne trgovac, da jamstvo, nitko to ne može osporiti-ukinuti, tj najmanje trgovac odnosno tad krši pravila igre (kazna) tj deklaracija za robu.. trgovac (malorpodaja) je samo posrednik u lancu do kranjeg kupca, ne može mijenjati uvijete ili prava, može samo ako želi dati svoje jamstvo i tad on o tom svom jamstvu odlučuje.. no ne odlučuje o tuđem.

-drugi dio, trgovac nekad nije imao ništa s jamstvom, .. ali tad se igrao ping-pong, trgovina-servis.. i distributer, tko je za što odgovoran, pa je tad eu-zakon rekao, odgovoran je trgovac-maloprodajni koji je u kontaktu s kupcem i na njega je pao teret logistike.. on mora, ne može reći 'neću'.. jer to kaže zakon. Ako mu to ne odgovara tad ne prodaje takvu robu, ako prodaje, tad je pristao na pravila-zakon, npr kao 14dana povrata na daljinu .. take it or leave it.. a s reklamacijama, ovlaštenim servisima.. lako je za robu koja ima ovlašteni servis, npr auti, bijela tehnika i sl. .. no ostale robe nemaju, nemaš servis za sandale, žlicu, .. u glavnom nema ni za pc-komponente, tj može biti neki brand kao hp-lenovo, može kao asus-gigabyte (oem-komponente).. no prošla su vremena recimo 'predstavništva'.. i stvar je tržišta, veličine, broja kupaca .. pa kod nas nemaš ništa od tog.. i pošto servis može biti bilo gdje unutar eu, tad je zakon rekao da je to problem-trošak trgovca, tj kupac reklamira u trgovini gdje je kupio, dok ostalo radi logistika bez troška za kupca, trgovac to mora.. ne može ne htjeti.. nismo djeca pa da kažeš 'neću!'.. :))

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put pet 24.9.2021 20:24 (ihush).
 
1 0 hvala 0
10 godina
offline
Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

@ihush Vrlo si poseban lik, volio bi te uživo upoznat da se na pričamo malo nakon par piva, bez ikakve ljutnje fakat si nepresušan izvor informacija:)

 

Legit ne trollam. 

 
1 0 hvala 1
8 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
ihush kaže...

-tko daje jamstvo? -jamstvo daje proizvođač, uvoznik-distributer za tržište ne trgovac-malopordaja, on to ne radi, ne smije

ihush kaže...

zakon, jamstvo može dati bilo tko, tko god poželi, može i trgovac. OK? .. ali i dalje ti nije jasno? :)

i ti imaš nešto za reć o tuđim kognitivnim sposobnostima 

Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
picajzla0707 kaže...
ihush kaže...

-tko daje jamstvo? -jamstvo daje proizvođač, uvoznik-distributer za tržište ne trgovac-malopordaja, on to ne radi, ne smije

ihush kaže...

zakon, jamstvo može dati bilo tko, tko god poželi, može i trgovac. OK? .. ali i dalje ti nije jasno? :)

i ti imaš nešto za reć o tuđim kognitivnim sposobnostima 

 -što piše na deklaraciji? Tko daje deklaraciju? tko daje jamstvo?

 

-trgovac-maloprodaja u pravilu ne daje jamstvo, može ali nema potrebe. Sva pc-roba kao i većina ostale ima jamstvo proizvođača ili uvoznika za tržište kao i osiguran servis i ostalo što zakon predviđa. Maloprodaja nabavi od uvoznika, prodaje, isključivo takvu robu. Ne miješaj to s time da može i taj trgovac biti uvoznik, ne miješaj malopordaju, zakon-pravila poslovanja, kao i zakon o zaštiti potrošača koji recimo nema veze s veleprodajom jer tad nije u pitanju mali-kranji-potrošač (kupac).. itd.

-roba na polici malopordaje mora imati deklaraciju. Ono što tamo piše to vrijedi za to tržište, neovisno u kojoj fizičkoj trgovini se roba nalazi, ako je navedeno jamstvo 0-2-5-godina tad je upravo takvo, može bez, može s 2, 3, 5 god.. i to taj maloprodajni trgovac ne može mijenjati, tj ako mijenja to je druga roba, deklaracija ili prekršaj.

-za sve je odgovoran trgovac, kaže zakon, jer trgovac ima jedini direktni kontakt s kupcem pa recimo mora zaprimiti reklamaciju i bez daljnjih troškova za kupca po osnovi jamstva ili mat.nedostatka riješiti kvar mada je to stvar uvoznika (ili proizvođača) tj onog tko daje jamstvo, onaj tko je naveden na deklaraciji .. upravo ona firma-uvoznik od koje maloprodaja nabavlja robu, koja čak može biti ista firma, no odvojeno, uvoz-veleprodaja-maloprodaja, kao što sva roba mora biti odvojena, knjižena itd..

-možeš li razlikovati zakon, maloprodaju od skupne riječi trgovina, kao promet roba i usluga svih oblika? Maloprodaja i kranji-mali kupac koji ne kupuje za daljnju prodaju ili proizvodnju nego za konzumaciju-upotrebu. Zakon o zaštiti potrošača se odnosi isključivo na taj maloprodajni dio trgovine-biza.

 

-daje li maloprodajna trgovina jamstvo? može ako želi, može bilo tko dati jamstvo za bilo što.. ako želi, ne mora, u pravilu ne daje.

-zakon, neovisno o postojanju jamstva, kaže na području eu, minimum 2god, može više tj to je ono što davatelj odlučuje, ali ne može manje tj i kad jamstva nema, ostaje zakon i do 2god tad kvar ide na teret trgovca-lanca tj ako si trgovac tad je tvoja interna stvar kako ćeš urediti odnos s distributerom i recimo podjelu troška, kompenzacije tj logistiku, jednako kao što naručuješ novu robu i plaćaš.. to je tvoja poslovna stvar no ako to nemaš ugovoreno-riješeno tad si loše ugovorio.. tj u slučaju kad postoji jamstvo proizvođača-uvoznika, tad za trgovca troška nema, osim logistike posredovanja što je opet samo dio klasičnog lanca slanja robe od-do dobavljača-skladišta tj roba putuje svaki dan kamionom i jednako se na povratku u prazni kamion može staviti reklamirano (nema potrebe izmišljati recimo trošak dostave dhl-om i sl.) .. tj upravo to je ono što zakon stavlja na teret maloprodaji, konkretnom mjestu kupnje robe, tj kupac reklamira, trgovina zaprimi i dalje svojom logistikom obavi ostalo.. tj može kupac ako želi, recimo ako je brže direktno ovesti do distributera ili servisa, može ako želi, ako mu je bliže-brže-jeftinije.. no trgovac mora zaprimiti reklamaciju jer to kaže zakon. (i ove godine trgovački lobi traži pravo da sve prvo šalje u ovlašteni servis, no to je obična patka-otezanje jer ovlašteni servis za većinu roba ne postoji... tj jasno je da maloprodaja ne želi tu obvezu, no mora, kao dio posla).

 

-najvažnije, kad netko da jamstvo, kao uvoznik i to napiše u jamstvu, deklaraciji robe.. tad ne može netko treći kao trgovac to ukinuti-osporiti.. a to je ono što između tvrdiš.. ili se čudiš na gornja dva citata-navcda .. jer ne želiš čitati-razumjeti nego si 'suprotna strana' jednostavno trgovački kriterij umjesto zakon-pravila.. ne možeš iz svog malog okvira, 'jače od tebe'.

-mantraj malo.. ne daje tgovac jamstvo, minimum 2god nego zakon. Ono što da netko drugi, ne može netko treći osporiti-ukinuti-uvjetovati. Može tko god poželi dati neko jamstvo, pa i trgovac-maloprodaja, ako želi.. no to ne radi osim kad postoji poseban razlog. U slučaju pc-robe i sl. takav razlog ne postoji i nitko ne daje jamstvo iz čista mira. .. to nema veze s recimo 'proizvodnjom' npr kad trgovac složi svoj-brand-računalo (zdelanac od komponenti) i prodaje ga kao računalo. To tad nije pojedina komponenta, nego računalo, na koje možeš ako želiš dati jamstvo, tj tad si proizvođač koji u pravilu daje jamstvo. Jasnije? Nisi maloprodaja, tj maloprodaja je maloprodaja, nije nabava, nije proizvodnja, nije onaj tko to formalno radi čak i u sučaju da si firma od jedne osobe, koja je istovremeno direktor i čistač, .. pravno odvojeno, poslovno odvojeno, računi-stanje robe na polici kao i deklaracija itd itd. ... ako si trgovac i ako to sve ne znaš tad si zalutao, ako znaš.. o čemu tad trkeljaš?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

Sretno i javi!!!

8 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
Tebi nije jasno da garancija proizvođača koji nije pravna osoba u rh ne vrijedi ništa, a da ti jedinu iskoristivu garanciju daje uvoznik ili trgovac i ako trgovac ili uvoznik kao davatelji garancije kažu da imaš dvije godine gare, onda ih nemereš zakonski prisiliti da nakon isteka tih dvije godine poštuju seasonicovu garu od deset godina.
Za tu seasonicovu garu moraš se obratiti direktno seasonicu, eventualno ako ti trgovac/uvoznik daje istih deset godina, onda njima. To je sve, sva mudrost za koju ne treba pisat traktate
12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
picajzla0707 kaže...
Tebi nije jasno da garancija proizvođača koji nije pravna osoba u rh ne vrijedi ništa, a da ti jedinu iskoristivu garanciju daje uvoznik ili trgovac i ako trgovac ili uvoznik kao davatelji garancije kažu da imaš dvije godine gare, onda ih nemereš zakonski prisiliti da nakon isteka tih dvije godine poštuju seasonicovu garu od deset godina.
Za tu seasonicovu garu moraš se obratiti direktno seasonicu, eventualno ako ti trgovac/uvoznik daje istih deset godina, onda njima. To je sve, sva mudrost za koju ne treba pisat traktate

 -tebi nije jasan zakon?

-što radi uvoznik? Zakon o jamstvu govori o proizvođaču ili uvozniku (kad je proizvođač izvan eu..), kao prvanoj osobi, upravo zato uvoznik mora biti pravna odgovorna osoba na području eu.. itd. i na tom temelju imaš deklaraciju na svakom artiklu, kao i jamstvo (i ostalo, servis itd..).

-za malog kranjeg kupca, potrošača, ne postoje ostali nego samo maloprodaja, mala-trgovina, ne zbirna imenica 'trgovina-trgovac' nego maloprodajna, dok trgovac može biti malo-vele-uvoz-izvoz itd.. jer sve to je pod riječi trgovina.

-u malporodaji je roba s deklaracijom, bez tog ne smije biti, porezni prekršaj.. to ispisuje i odgovara uvoznik, ne trgovac maloprodaje koji prodaje malom kupcu, to ne određuje trgovac maloprodaje, mada to može biti ista osoba tj može biti uvoznik-vele-malo-prodaja.. može biti i vegeterijanac, može biti marsovac.. ali za kupca i ostvarivanje zakonskih prava kao i jamstva kupcu je važan samo maloprodajni-trgovina, mjesto kupnje robe i upravo ta trgovina mora zaprimiti reklamaciju u jamstvenom roku, dok ga ona me može svojevoljno mijenjati ili skratiti.. maloprodaja to ne radi, to radi uvoznik. Koliko puta ti treba nacrtati isto?

-ako na deklaraciji robe piše 10god tad je jamstvo na području te države ili eu 10 god, ne nešto što maloprodaja kaže nego ono što piše kao što piše i tko je uvoznik, provjeri, pročitaj.. što piše na deklaraciji? To je jamstvo, ne ono što ti kao mali švercer misliš.. nauči se već jednom pravilima igre, poštivanju zakona, odnosno nisi ti taj koji ih tumaći, nisam ni ja, to radi nadležna institucija kao mingo pa pitaj.. ili država-zakon.

 

edit: pa ponovimo..

ihush kaže...

ZAKONO ZAŠTITI POTROŠAČA

..

Obveza trgovca

Članak 5.

(6) Trgovac je dužan, u tijeku jamstvenog roka, popraviti u primjerenom roku neispravan proizvod potrošaču koji je predao jamstveni (garancijski) list, ili, ako to nije moguće, umjesto istoga predati mu proizvod koji je ispravan.

 ..

 -trgovac je dužan.. a jamstveni rok ne određuje maloprodaja nego uvoznik (ili proizvođač.. onaj tko izdaje deklaraciju, onaj tko je pravno odgovoran za sadržaj deklaracije, to nije maloprodaja..).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 26.9.2021 10:16 (ihush).
7 godina
suspendiran
offline
Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

Meni nije jasno kako ekipa misli da je trgovina ta koja daje garanciju.

Mislite da trgovina iz svog djepa mjenja pokvarene uredaje?wtf ljudi. I onda kaze da radi u prodaji.

 
1 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
ihush kaže...

.. i na tom temelju imaš deklaraciju na svakom artiklu, kao i jamstvo (i ostalo, servis itd..).

 

-u malporodaji je roba s deklaracijom, bez tog ne smije biti, porezni prekršaj.. to ispisuje i odgovara uvoznik, ne trgovac maloprodaje 

 

 -trgovac je dužan.. a jamstveni rok ne određuje maloprodaja nego uvoznik (ili proizvođač.. onaj tko izdaje deklaraciju, onaj tko je pravno odgovoran za sadržaj deklaracije, to nije maloprodaja..).

 brkaš deklaraciju i jamstvo, te ih potpuno bezveze vežeš jedno uz drugo

deklaracija kao takva ne postoji u zakonu o zaštiti potrošača, a isti propisuje da se na proizvodu moraju nalaziti sljedeći podaci

 

(1) Proizvodi koji se na području Republike Hrvatske nude potrošačima moraju na ambalaži, privjesnici, naljepnici ili na samom proizvodu sadržavati najmanje:

1. osnovna obilježja proizvoda u mjeri koja je potrebna da bi potrošač donio odluku o kupnji kao što su naziv proizvoda, tip i model proizvoda, naziv pod kojim se proizvod prodaje, sastav proizvoda, svojstva i tehnička obilježja proizvoda

2. naziv i sjedište proizvođača ili uvoznika koji ima sjedište na području Europske unije.

(2) Podaci iz stavka 1. ovoga članka moraju biti jasni, vidljivi i čitljivi te napisani hrvatskim jezikom i latiničnim pismom, što ne isključuje mogućnost istodobne uporabe drugih jezika, a mogu uključivati znakove i piktograme lako razumljive potrošaču.

(3) Ako su napisani na više jezika, podaci iz stavka 1. ovoga članka moraju biti napisani na isti način.

(4) Odredbe ovoga članka ne primjenjuju se na proizvode čije je označavanje uređeno posebnim propisom.

dakle onaj koji stavlja 'deklaraciju' ne mora biti isti koji daje jamstvo, a jamstvo može izdati trgovac ili proizvođač (proizvođačem se može smatrati i uvoznik u smislu odgovornosti za materijalne nedostatke i jamstva)

ako je kupcu dano jamstvo na dvije godine od strane trgovca ili uvoznika, kupac se nemere pozivati na jamstvo seasonica koji uopće ne postoji u hrvatskoj kao pravna osoba

 

ZOO

Proizvođač

Članak 1076.

(1) Proizvođač je osoba koja je izradila gotov proizvod, osoba koja je proizvela sirovinu, samostalni ili nesamostalni dio ugrađen u gotov proizvod, kao i osoba koja se, obilježavanjem proizvoda svojim imenom, žigom ili kakvim drugim znakom raspoznavanja, predstavlja kao proizvođač.

(2) Ako je proizvod uvezen, uzima se da je proizvođač osoba koja je uvezla proizvod radi prodaje, davanja u zakup ili bilo kojega drugog oblika stavljanja proizvoda u promet i odgovara solidarno s osobama navedenim u stavku 1. ovoga članka.

(3) Ako nije moguće utvrditi tko je proizvođač, proizvođačem se smatra svaka osoba koja proizvod stavlja u promet, osim ako ta osoba u razumnom roku ne obavijesti oštećenika o osobi od koje je nabavila proizvod.

(4) Odredba iz stavka 3. ovoga članka primjenjuje se i kad se ne može utvrditi tko je uvezao proizvod, pa i onda ako su ime, tvrtka ili naziv proizvođača navedeni na proizvodu.

još jednom - dobio si jamstvo na proizvod koji je stavljen na prodaju u hrvatskoj, dobio si jamstvo trgovca ili uvoznika na dvije godine i to je to, za sve više od toga možeš se obratiti seasonicu direktno, no zakon ne obavezuje trgovca da poštuje jamstvo tvrtke (seasonica) koja u hrvatskoj uopće ne postoji kao pravna osoba i na koju se hrvatski propisi uopće ne odnose

 

12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

-ne brkam ja ništa, ti brkaš sve.. tj klasičan mali švercer koji misli da može sve .. zakon je zakon, možeš ga kršiti dok te ne dohvati ili poštivati.

-npr muči te proizvođač.. piše ti u zakonu (i sam daš citat..) proizvođač daje jamstvo (proizvođača), ako je izvan države (ili eu) tad se proizvođačem smatra uvoznik. .. u daljnjem textu zakona se riječ proizvođač jednako pravno odnosi na obje riječi-značenja, proizvođač=uvoznik za tržište na području neke države (ili eu, jer zakon je od prije ulaska u eu..). .. odnosno, ako je nepoznata osoba, tad se smatra ona osoba koja robu stavlja u promet, na tržište.. tj trgovac. ..

 

-pogledaj bilo koju deklaraciju, recimo neke domaće trgovine-uvoznika kao msan-hgspot-fenix-links.. što piše na deklaraciji?

-što su obveze uvoznika za tržište? .. uz carinsku deklaraciju, svaka roba u prometu mora imati svoju deklaraciju, točnu.. svaka netočnost je kažnjiva. .. mora osigurati jamstvo, servis, logistiku za dostavu kako pri kupnji tako i reklamaciji tj kupac kupi u trgovini i na istom mjestu može reklamirati, dok to taj trgovac mora prihvatiti i logistikom prosljedi dobavljaču-servisu-uvozniku .. nekom centralnom skladištu koje to riješava.

-može kupac sam osobno ako želi, ali ako reklamira trgovcu gdje je kupio robu taj trgovac to mora zaprimiti i riješiti, tome služi račun, kao dokaz mjesta kupnje (pri čemu čak ni račun ili jamstveni list nisu uvijet, samo poželjni za imati.. jer sve mora biti u postojećim podatcima kao kopija u knjigama trgovine.. i za svaki račun se mora moći dobiti kopija računa na zahtijev kako kupca tako i inspektorata.. kao i fisklaizacija itd.).

 

-jamstvo može dati bilo tko za bilo što.. može. -ali uvoznik mora osigurati jamstvo i servis, ne da može nego mora..

-ti kao maloprodaja možeš dati neko svoje 'osobno' jamstvo, možeš prodati tri dodatna jamstva-osiguranja.. možeš dati časnu pionirsku.. no to nema veze sa pravilima-zakonom tj onim što se mora.

... ali, ako daš neko jamstvo, tad to također vrijedi i moraš ga ispoštovati-ispuniti, dok kupac može birati ako ima više jamstava koje će i po kojoj osnovi iskoristiti.. može sve ili jedno, ne mora .. može baciti neispravno i ne reklamirati.. može jer on odlučuje .. no to bi bilo nelogično, jednako kao da trgovac daje neko jamstvo koje ne mora dati (odnosno, ono što miješaš u zakonu koji opisuje sve robe i usluge, građevinu, paradajz, tehniku, aute..) i zato zakon opisuje široko-različite grane dok se u pc-it branši to već odavno zna, uhodano, kao npr +2god jamstva kao minimum, često 3-5g, čime je duže od materijalnog nedostatka, dok je u UK recimo 6 god. Jamstvo pri tome nije obavezno, ne mora posotjati.. tj imaš recimo ajfon s 12mj.. no i dalje tad vrijedi materijalni nedostatak tj zakon koji kaže 2 god.. ne može kraće, može duže i to trgovac ne može uskratiti ili osporiti jer ne odlučuje ne daje on.. a kranje nelogično bi bilo da daje neko svoje/dodatno jamstvo ako ne mora, ali može ako želi.. recimo kao neka reklama-bonus za izgradnju imagea prema kupcu..

 

-jednako ti kao trgovac možeš bilo što dati kupcu, dodatno kao poklon, recimo miša ili vrećicu.. možeš, ne moraš. Možeš li shvatiti tu razliku?

 

-svaka roba koja se uvozi na eu tržište, mora imati jamstvo, servis, deklaraciju.. ono što obavi uvoznik robe za tržište.

-ista roba može imati više uvoznika, tj ako vidiš neki artikal-robu različite cijene u istoj trgovini (ili različitima) .. tad je to vjerojatno roba iz različitih izvora-distributera i vjerojatno s različitim jamstvom, recimo jeftinija 2g, skuplja 5g.. + to često piše i na samoj ambalaži, kao za ssd, flash-stikiće i sl.. i tad takva roba u takvoj ambalaži ne može imati drugačiju deklaraciju tj recimo kraće jamstvo, tj ako na ambalaži imaš 5god tad ne može u jamstvu pisati 2god .. tj to je tad pogrešna ambalaža koja ne smije na tržište, odnosno pogrešna deklaracija.. a roba bez deklaracije ne smije na policu maloprodaje (može u skladište-veleprodaju, ne u maloprodaju, ne u promet roba i usluga..).

 

-provjeri, uvjeri se.. ili nauči svoj posao.

 

edit: .. ili vidim što te muči tj na što se pokušavaš koprcajući izvlačiti.. pa možemo i to rasčistiti :)

-proizvođač.. kako ti zakon zoo kaže, ako je izvan države, tad je to uvoznik, ako je nepoznat tad je to trgovac.. in tad jamči, ne zato jer nešto svojevoljno daje, nego jer mora, jer to kaže zakon, pa čak i kad ne daješ jamstvo, daješ ga po sili zakona, 2god.

-točno, proizvođač iz kine nije pravna osoba u hr-eu.. i nema pravne odgovornosti, jurisdikcija. .. ali, upravo zato uvoznik mora biti firma registrirana u državi hr-eu, koja je tad odgovorna za tu robu na tom tržištu. .. to je ono što ti zakon kaže, proizvođač=uvoznik, tj pravno odgovorna osoba a pošto govorimo o jamstvu jasno je da se odnosi upravo na jamstvo, ne na kikiriki ili prometni prekršaj.. + sve što uvoznik mora obaviti pri uvozu robe kao atesti-sukladnosti, što čini sadržaj deklaracije neke robe... može to biti wc-papir, može vunene čarape.. ako pogrešno napišeš sastav vune, to je tad netočna deklaracija=kazna itd..

 

-ponovo, rezime.. maloprodaja ne daje jamstvo, malopordaja je kranja točka-mjesto gdje se roba i kupac susreću i mjesto koje je zakon odredio za odgovorno upravo iz tog razloga, sve ostalo trgovac riješava s distributerom-uvoznikom ili proizvođačem internim ugovorima i odnosima koji nisu dio zakona zaštite potrošača i ne tiču nas se u temi o jamstvu. To što može ista osoba biti uvoznik i malopordaja pravno nisu iste, pravno je jedna osoba uvoznik, dok maloprodaja može biti neka treća.. pa ćeš tako u navedenim trgovinama (sman, hgspot, fenix, links..) vidjeti robu drugih distributera tj tih trgovina ali to nije maloprodaja nego uvoz-distributer i piše distributer dok mjesto maloprodaje može teoretski biti kiosk tiska, benzinska ili neki trgovački lanac.. to je tad fizičko mjesto prodaje, maloprodaja s pravilima kao račun+fisklaizacija+pdv.. ne veleprodaja koja nije za potrošače (mali kupac) itd.. i ne miješaj više maloprodaju s ostalim dijelovima trgovine-biza.. nauči razliku i razlikovati, čak i kad je ista riječ već po kontekstu rečenice na što se odnosi, na pojam trgovine robama ili na maloprodaju ..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 26.9.2021 11:16 (ihush).
8 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
Neću se niti truditi odgovarati na ovoliku količinu nebuloza i tvrdnji koje veze nemaju s regulativom zaštite potrošača

EDIT
i ajde prestani s vrijeđanjem, nikad u životu se nisam bavio prodajom ičega u smislu trgovine, a kamo li da bi bio švercer
Poruka je uređivana zadnji put ned 26.9.2021 12:08 (picajzla0707).
12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
picajzla0707 kaže...
Neću se niti truditi odgovarati na ovoliku količinu nebuloza i tvrdnji koje veze nemaju s regulativom zaštite potrošača

EDIT
i ajde prestani s vrijeđanjem, nikad u životu se nisam bavio prodajom ičega u smislu trgovine, a kamo li da bi bio švercer

 -isprika.. moja greška, pogrešan post-osoba. (drugi post..).

 

+ a tad ti je jasno da ako se ne baviš nisi dovoljno upućen-upoznat, barem mogućnost da nisi u pravu? ostalo je zakon, čitaj.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
ihush kaže...

+ a tad ti je jasno da ako se ne baviš nisi dovoljno upućen-upoznat, barem mogućnost da nisi u pravu? ostalo je zakon, čitaj.

 ma što čitaj kad brkaš uzduž i poprijeko

zakon o zaštiti potrošača tiče se isključivo zaštite fizičkih osoba i samim time kupoprodaje između fizičke osobe i pravne, a ta pravna osoba je trgovac

dakle prvi obveznik zakona o zaštiti potrošača je onaj koji posluje direktno s potrošačem, a to je trgovac u maloprodaji i on je taj koji je obavezan prodati robu po pravilima koja propisuje zakon o zaštiti potrošača, ne uvoznik

 

trgovac je obavezan dati jamstveni list, obvezan je prodati robu s 'deklaracijom', uvoznik može njemu prodat napajanja u rifuzi, natrpana na kamion, bez kutije, deklaracije i jamstva, ali trgovac ako hoće to prodat fizičkoj osobi mora poštovati pravila zakona o zaštiti potrošača i on mora ta napajanja opremiti 'deklaracijom' i jamstvom

primjerice, ledo nabavlja iz nizozemske mrkvicu i grašak u rifuzi, eventualna obaveza uvoznika o deklaraciji uopće ne mora biti na paketu u kojoj su mrkvica i grašak, može biti u popratnoj dokumentaciji, no da bi ledo izbacio to u maloprodaju mora prepakirati u vrećice na kojima je sve navedeno na hrvatskom, a tako i radi - radio sam kod njih kao student i trpao bijele 20-kila vreće mrkvice i graška bez ikakvih oznaka u ogromnu miješalicu iz koje se pakirao završni proizvod

 

dakle to je prva stvar koju brkaš, druga je da trgovac može proslijediti jamstvo uvoznika (proizvođača), ako je takav njihov međusobni dogovor ili dati vlastito jamstvo, no isto tako to nisu jamstva seasonica

dakle i uvoznik i trgovac kad daju jamstvo za seasonic napajanje, mogu samostalno odrediti jamstveni rok na dvije ili pet ili ako baš hoće i deset godina, a ako si dobio jamstvo od dvije godine pri kupovini seasonic napajanja, ne postoji zakonski način kojim ćeš natjerat trgovca ili uvoznika u rh da ti daju više od te dvije godine

nema 'više jamstava' između kojih kupac bira ono koje mu paše, ima jamstvo koje je dobio uz proizvod i niti jedno drugo, jer mu je trgovac obavezan izdati jamstvo i to je jamstvo dobio prilikom kupovine, nema drugog i trećeg, niti postoji nekakvo 'privatno jamstvo' trgovca, postoji samo jedno - ono koje si dobio prilikom kupovine

 

masu drugih nebuloza nema niti volje komentirat, jer si toliko nepovezan i zbrkan da sam sebi skačeš u usta

 

 

  

12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

-netočno.. tj iskrivljeno-polutočno itd.. pokušavaš nekako prikazati trgovca kao onog tko odlučuje o jamstvu-uvjetima pa i zakonu, varaš se, dezinformiraš itd.

 

npr, da, trgovac ti je dužan dati uz račun i jamstveni list, kao i sve što se tiče kuporodaje i odnosa s kupcem u maloprodaji, on to fizički daje (prodaje) kao što to indirektno radi proizvođač-uvoznik-veleprodaja.. tj maloprodaja je mjesto fizičkog kontakta trgovine (zbirno) i kupca i naravno na je maloprodaja mjesto gdje se tad daje papir-jamstvo, ali ga ne izdaje, ne daje trgovac u maloprodaji nego proizvođač-uvoznik (čitaj ponovo zakon, taj dio) dok trgovac može ako želi dati i neko svoje (dodatno) jamstvo.. ali naravno neće to raditi bez razloga.

 

-nešto sasvim drugo je ako trgovac (pc) od komponenti složi računalo i proda ga kao novi proizvod-robu-artikal, on je tad postao proizvođač tog računala i tad upravo on daje jamstvo tj i ako ne želi dati, zakon to kaže u minimumu od 2god.. neovisno želi li to trgovac, mora.

 

edit: + ako trebaš 'dokaz' tko daje jamstvo, deklaraciju, kupi neku robu, nešto od komponenti-računala.. i pogledaj naljepnicu-etiketu tj deklaraciju.. što piše? piše uvoznik (davatelj jamstva za tržište) kao i trajanje jamstva, to je deklaracija, uz ostale teh.podatke to malorpodaja ne može mijenjati tj bez tog komada papira koji se naziva deklaracija, roba ne smije biti u maloprodaji (prekršaj).

-pročitaj što piše.. i vidjet ćeš da to jamstvo nije ona maloprodaja nego uvoznik, pri čemu to može biti i ista fitma no dvije odvojene stvari, pravno i fizički, uvoz-veleprodaja i maloprodaja + zakon o zaštiti potrošača uz ostale zakone u eu-hr..

 

ili se informiraj ili odskakući.. čitaj.

vidi ovo kao primjer, apple daje jamstvo 12mj, trgovac ne prihvaća 2god.. odgovor inspektorata, zakon-2god.

vidi zakonsko jamstvo, 2god, ono što kaže zakon, neovisno što ti ili trgovac kaže-misli.. tj možeš ako želiš dati isključivo duže jamstvo, ne može kraće tj ne moraš ga ni dati, zakon je takav da ga tad trgovac snosi a u uređenom poslovanju to snosi proizvođač-uvoznik (ne sam trgovac-maloprodaja, lanac distributera i njihovi ugovorni odnosi..).

 

u cijeloj eu minimalno 2 god.. može duže, ovo je minimum-zakon. Sve probleme kupac može riješavati s trgvcem, koji to mora riješiti, kupac bira ako ima izbor kako osnovu reklamacije tako i mjesto.. dok trgovina koja je prodala robu ako kupac reklamira mora tu robu i prihvatiti i prosljediti dalje bez troška za kupca po osnovi reklamacije.

 

picajzla0707 kaže...
.., a ako si dobio jamstvo od dvije godine pri kupovini seasonic napajanja, ne postoji zakonski način kojim ćeš natjerat trgovca ili uvoznika u rh da ti daju više od te dvije godine

..

 

  

 -točno, ako si dobio jamstvo 2 god.. jednako točno je ako si dobio jamstvo 10god. U čemu je problem? Koliko je jamstvo? Ako je jamstov 10god tad je kupac kupio i dobio upravo takvo jamstvo i upravo to piše na papiru-jamstvo-rok.

-gdje to netko traži duže od navedenog roka ili gdje ja tvrdim da je to drugačije? jamstvo je minimalno 2g, može biti duže.. ako je duže, vrijedi i trgovac s time nema baš ništa, tj ne može uskratiti-osporiti postojeće izdano jamstvo, ne može ga svojevoljno srkatiti ako je navedeno duže itd.. jasnije?

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put ned 26.9.2021 20:03 (ihush).
8 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
ihush kaže...

-netočno.. tj iskrivljeno-polutočno itd.. pokušavaš nekako prikazati trgovca kao onog tko odlučuje o jamstvu-uvjetima pa i zakonu, varaš se, dezinformiraš itd.

 

npr, da, trgovac ti je dužan dati uz račun i jamstveni list, kao i sve što se tiče kuporodaje i odnosa s kupcem u maloprodaji, on to fizički daje (prodaje) kao što to indirektno radi proizvođač-uvoznik-veleprodaja.. tj maloprodaja je mjesto fizičkog kontakta trgovine (zbirno) i kupca i naravno na je maloprodaja mjesto gdje se tad daje papir-jamstvo, ali ga ne izdaje,ne daje trgovac u maloprodaji nego proizvođač-uvoznik (čitaj ponovo zakon, taj dio) dok trgovac može ako želi dati i neko svoje (dodatno) jamstvo.. ali naravno neće to raditi bez razloga.

 imaš problemčić što uporno trubiš iste nebuloze, kojih nema u zakonu

dakle, u zakonu imaš jasno određeno što je jamstvo, tko ga izdaje i tko je odgovoran za ispunjenje ugovora

čitaj dolje - odgovornost je na trgovcu, ne uvozniku, jamstvo izdaje ili trgovac ili uvoznik (proizvođač), dakle ili-ili

 

Pojmovi

Članak 5. (NN 110/15)

Pojedini pojmovi u smislu ovoga Zakona imaju sljedeće značenje:

4. »jamstvo za ispravnost prodane stvari« je svaka obveza trgovca ili proizvođača koju, osim odgovornosti za materijalne nedostatke stvari, oni preuzimaju, a temeljem koje su dužni izvršiti povrat plaćenog ili zamijeniti, popraviti odnosno servisirati robu ako roba ne odgovara specifikacijama ili zahtjevima postavljenima u ispravi o jamstvu, odnosno u oglašavanju dostupnom prije ili u vrijeme sklapanja ugovora

 

Ispunjenje ugovora

Članak 43. (NN 14/19)

(1) Trgovac je dužan potrošaču ispuniti ugovor u skladu s odredbama ugovora, ovoga Zakona i Zakona o obveznim odnosima.

(2) U slučaju materijalnog nedostatka na robi na odnose potrošača i trgovca primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke stvari.

(3) Ako trgovac ili proizvođač daje jamstvo za ispravnost prodane robe dužan je ispuniti obveze propisane Zakonom o obveznim odnosima o jamstvu za ispravnost prodane stvari, kao i obveze preuzete jamstvom.

dakle, gdje točno piše ova nebuloza podcrtana žutim, da jamstvo ne izdaje trgovac nego uvoznik i da ga trgovac samo prosljeđuje, a da trgovac daje neko 'svoje' odatno jamstvo ako želi 

 

EDIT:

da bi malo razjasnili ovo pitanje, treba vidjeti što kaže i zakon o obveznim odnosima, kojem mora biti prilagođen i zakon o zaštiti potrošača

 

3. Jamstvo za ispravnost prodane stvari (garancija)

Odgovornost prodavatelja i proizvođača

Članak 423.

(1) Ako proizvođač jamči za ispravnost stvari u tijeku određenog vremena, računajući od njezine predaje kupcu, kupac može, ako stvar nije ispravna, zahtijevati kako od prodavatelja tako i od proizvođača, da stvar popravi u razumnom roku ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda ispravnu stvar.

(2) Ako prodavatelj jamči za ispravnost stvari u tijeku određenog vremena, računajući od njezine predaje kupcu, kupac može, ako stvar nije ispravna, zahtijevati od prodavatelja da stvar popravi u razumnom roku ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda ispravnu stvar.
(3) Jamstvo obvezuje pod uvjetima pod kojima je dano bez obzira na oblik u kojem je dano (jamstveni list, usmena izjava, popratno reklamiranje i sl.), ali je kupac ovlašten zahtijevati da mu jamstvo bude izdano u pisanom obliku ili u nekom drugom, njemu dostupnom, trajnom mediju.

(4) Ova pravila ne isključuju primjenu pravila o odgovornosti prodavatelja za nedostatke stvari.

(5) U jamstvu moraju biti navedena prava iz jamstva koja pripadaju kupcu, te jasno navedeno da jamstvo ne utječe na ostala prava koja pripadaju kupcu po drugim pravnim osnovama.

(6) Jamstvo mora sadržavati pojedinosti koje su potrebne kupcu za ostvarivanje njegovih prava, a posebno trajanje jamstva i teritorijalno područje važenja, te ime, odnosno naziv i adresu osobe koja je izdala jamstvo.

(7) Neispunjenje obveza iz stavka 5. i 6. ovoga članka ne utječe na valjanost jamstva.

 

dakle, imaš dva slučaja

a) kad jamstvo izdaje proizvođač (uvoznik) onda kupac može tražiti od trgovca i/ili proizvođača popravak u razumnom roku

b) kad jamstvo izdaje trgovac, kupac zahtjeva od njega popravak u razumnom roku 

 

obrati pozornost da je opet situacija ili-ili, dakle jamstvo izdaje proizvođač (uvoznik) ili trgovac, a zakonski su jednakovrijedna, odnosno radi se o istom jamstvu, jednom jedinom - onom koje si dobio kod kupovine, a trgovac je taj koji odlučuje hoće li ati svoje jamstvo ili proslijediti proizvođačevo

kupac ne bira ništa, dobije jamstveni list sa žigom proizvođača ili uvoznika i po tome zna tko je izdavatelj

ono što bira i to samo u slučaju da je izdavatelj proizvođač, jest hoće li popravak tražiti od trgovca ili proizvođača, PAZI SAD - ako je davatelj jamstva trgovac, kupac prema proizvođaču nemere tražiti ništa, nego samo prema trgovcu (stavak 2)

Poruka je uređivana zadnji put ned 26.9.2021 21:33 (picajzla0707).
12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

-pogrešno tumačenje, iskrivljeno do karikature, obrnuto.

npr trgovina kao pojam, maloprodja kao konkretno mjesto prodaje potrošaču, malom-kranjem kupcu i zakon koji se primjenjuje. Nije ti jasna razlika između trgovca-uvoznika i trgovca-maloprodaje, mjesta gdje kupac kupuje robu, mjesto gdje roba mora imati sve uvijete tržišta kao deklaraciju-jamstvo (pa i istaknutu cijenu, popust jasno odvojeno od ostale robe itd.. tisuće pravila koja ignoriraš). Roba ne smije biti na polici bez deklaracije, provjeri, vidi na svakom artiklu.. a tu deklaraciju ispunjava uvoznik-distributer za tržište, koji je kao preduvijet morao osigurati servis-jamstvo i logistiku za reklamacije-rješavanje.. dok je maloprodaja samo dio tog lanca i ne dira, ne određuje to, tj miješaš mogućnost da jedna osoba radi više poslova, a to su pravno odvojeni poslovi.. može trgovac biti uvoznik, veleprodaja, malprodaja.. može biti jedno od tog, može biti i autopraona, pikado klub..

 

-što kaže zakon, tko daje jamstvo, kaže proizvođač odnosno uvoznik za tržište, ta rečenica-stavak ti kaže da jamstvo ne daje maloprodaja, jer naprosto nije proizvođač ili uvoznik, može biti ali nije u poslovno-pravnoj podjeli posla. On ne daje jamstvo, ali može ako želi.. tj dio gdje zakon kaže tko daje jamstvo je ono što čitaj kao tko mora dati damstvo, mora, ne može ako želi..

-ako netko da jamstvo, tad je to obveza, tad ga moraš ispuniti, pri čemu nije obvezno postojanje jamstva, ali ako si ga dao tad je osnova tog pravnog odnosa-zakona i tad je 'zakon'.

-ne moraš uopće dati jamstvo, sam zakon ga već propisuje kao minimum, 2god.. tj to nije nešto što daješ po svojoj želji, nego poslovni-pravni preduvijet za poslovanje kao što poslovnica mora imati prijavljeno radno vrijeme, knjigu žalbi itd.. tj ako jamstvo proizvođača ne postoji, tad teret jamstva zakonom jamčenog 2g pada na onog trgovca koji robu stavi u promet, maloprodaju... dok u urednom poslovanju to kroz lanac distribucije uređuju maloprodaja-nabava-uvoznik/distributer tj on je taj koji snosi taj trošak jer je uvoznik ta pravna osoba koja je za tržište osigurala jamstvo-servis i potrebnu logistiku za taj dio posla kao i distribuciju same robe.

-jamstvo, kao komad papira je upakiran u kutiji, u ambalaži ili naljepnica na kutiji. To nije nešto što radi maloprodaja, ne smije, jer ta roba ne smije biti u prostoru maloprodajne trgovine ako nema deklaraciju, tj to se radi u veleprodjanom skladištu uvoznika (koji može to svaliti na tvoja leđa kao fizički posao tko će i kad to poljepiti.. pa ti poneki uz robu isporuči naljepnjice ili ih čak sam isprintaš .. no to što naljepnicu lijepi osoba 'pero' a ne 'ivo' nema pravne veze s time tko to izdaje.

-provjeri, pa vidi da na toj deklaraciji piše ime uvzonika kao i trajanje jamstva, .. npr konkretan primjer lost doo, jamstvo 24mj.. lost je uvzinik, maloprodaja je recimo links, može uvoznik biti msan, može bilo tko od većih koji se time bave i upravo su uvoznici navedeni na deklaraciji i upravo na tom komadu papira piše jamstvo-trajanje, minimum 24mj, jer i s kraćim su jednako zakonski odgovorni za ispravnost robe, dok može biti duže i tad vrijedi koliko piše..

 

-ako piše 36mj .. tad vrijedi 3 god.. ako piše 5god, tad vrijedi 5god.. jednostavno, a to nije nešto što određuje trgovac-maloprodaje nego uvzinik + zakon. Trgovac maloprodaje ako želi može dati neko svoje dodatno jamstvo, ne mora, može.. a tad vrijede oba jamstva i tad potrošač ima izbor koje će iskoristiti.

-mjesto reklamacije? maloprodaja je zakonom prisiljena riješavati reklamacije, ostalo kao ovlašteni servis su stvar izbora potrošača.. tj potrošač može predati trgovcu koji će dalje bez dodatnog troška po kupca logistikom prosljediti robu do servisa-skladišta tj maloprodaja je konkretno mjesto gdje kupac i roba postoje pravno-zajedno, u slučaju zamjene, povrata itd.. jer neće servis izdati zamjenu jer servis nema lager robe, neće servis isplatiti iznos računa u slučaju povrata nego trgovina-maloprodaja jer ona ima taj novac, ne servis.. itd itd.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
8 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W
ihush kaže...

-pogrešno tumačenje, iskrivljeno do karikature, obrnuto.

 

1. npr trgovina kao pojam, maloprodja kao konkretno mjesto prodaje potrošaču, malom-kranjem kupcu i zakon koji se primjenjuje. Nije ti jasna razlika između trgovca-uvoznika i trgovca-maloprodaje, mjesta gdje kupac kupuje robu, mjesto gdje roba mora imati sve uvijete tržišta kao deklaraciju-jamstvo (pa i istaknutu cijenu, popust jasno odvojeno od ostale robe itd.. tisuće pravila koja ignoriraš). Roba ne smije biti na polici bez deklaracije, provjeri, vidi na svakom artiklu.. a tu deklaraciju ispunjava uvoznik-distributer za tržište...

 meni govoriš da pogrešno tumačim, o majko mila

 ajmo probat bar donekle rasmrsit ovu tvoju papazjaniju

 

gdje si u člancima koje sam naveo o jamstvu vidio pojam deklaracije i zašto je neprestano uvaljuješ u raspravu kad je potpuno nevezana uz jamstvo

za deklaraciju imaš jedan jedini članak zakona, nigdje se ne spominje maloprodaja, veleprodaja, distributer i ostala sranja o kojima lupetaš

stoji isključivo ovo:

Članak 6.

(1) Proizvodi koji se na području Republike Hrvatske nude potrošačima moraju na ambalaži, privjesnici, naljepnici ili na samom proizvodu sadržavati najmanje:

1. osnovna obilježja proizvoda u mjeri koja je potrebna da bi potrošač donio odluku o kupnji kao što su naziv proizvoda, tip i model proizvoda, naziv pod kojim se proizvod prodaje, sastav proizvoda, svojstva i tehnička obilježja proizvoda

2. naziv i sjedište proizvođača ili uvoznika koji ima sjedište na području Europske unije.

(2) Podaci iz stavka 1. ovoga članka moraju biti jasni, vidljivi i čitljivi te napisani hrvatskim jezikom i latiničnim pismom, što ne isključuje mogućnost istodobne uporabe drugih jezika, a mogu uključivati znakove i piktograme lako razumljive potrošaču.

(3) Ako su napisani na više jezika, podaci iz stavka 1. ovoga članka moraju biti napisani na isti način.

(4) Odredbe ovoga članka ne primjenjuju se na proizvode čije je označavanje uređeno posebnim propisom.

POANTA ČLANKA - proizvod mora imati 'deklaraciju' kad se nude potrošačima, dakle u trgovini potrošač mora vidjeti na proizvode te podatke

apsolutno nigdje se ne navodi jel na 'privjesnici, naljepnici ili samom proizvodu' tražene podatke mora ispuniti distributer ili trgovac

apsolutno nigdje se ne navodi jamstvo vezano uz 'deklaraciju', jamstvo rješava sasvim drugi dio zakona nevezano uz ovo

NE PIŠE NIGDJE ONO ŠTO TI TVRDIŠ, U SUPROTNOM NAVEDI TOČAN ČLANAK ZAKONA GDJE TO PIŠE

 

i dosta više o faking deklaraciji koja neme veze s jamstvom

 

ihush kaže...

-što kaže zakon, tko daje jamstvo, kaže proizvođač odnosno uvoznik za tržište, ta rečenica-stavak ti kaže da jamstvo ne daje maloprodaja, jer naprosto nije proizvođač ili uvoznik, može biti ali nije u poslovno-pravnoj podjeli posla. On ne daje jamstvo, ali može ako želi.. tj dio gdje zakon kaže tko daje jamstvo je ono što čitaj kao tko mora dati damstvo, mora, ne može ako želi..

-ako netko da jamstvo, tad je to obveza, tad ga moraš ispuniti, pri čemu nije obvezno postojanje jamstva, ali ako si ga dao tad je osnova tog pravnog odnosa-zakona i tad je 'zakon'.

-ne moraš uopće dati jamstvo, sam zakon ga već propisuje kao minimum, 2god.. tj to nije nešto što daješ po svojoj želji, nego poslovni-pravni preduvijet za poslovanje kao što poslovnica mora imati prijavljeno radno vrijeme, knjigu žalbi itd.. tj ako jamstvo proizvođača ne postoji, tad teret jamstva zakonom jamčenog 2g pada na onog trgovca koji robu stavi u promet, maloprodaju... dok u urednom poslovanju to kroz lanac distribucije uređuju maloprodaja-nabava-uvoznik/distributer tj on je taj koji snosi taj trošak jer je uvoznik ta pravna osoba koja je za tržište osigurala jamstvo-servis i potrebnu logistiku za taj dio posla kao i distribuciju same robe.

-jamstvo, kao komad papira je upakiran u kutiji, u ambalaži ili naljepnica na kutiji. To nije nešto što radi maloprodaja, ne smije, jer ta roba ne smije biti u prostoru maloprodajne trgovine ako nema deklaraciju, tj to se radi u veleprodjanom skladištu uvoznika (koji može to svaliti na tvoja leđa kao fizički posao tko će i kad to poljepiti.. pa ti poneki uz robu isporuči naljepnjice ili ih čak sam isprintaš .. no to što naljepnicu lijepi osoba 'pero' a ne 'ivo' nema pravne veze s time tko to izdaje.

-provjeri, pa vidi da na toj deklaraciji piše ime uvzonika kao i trajanje jamstva, .. npr konkretan primjer lost doo, jamstvo 24mj.. lost je uvzinik, maloprodaja je recimo links, može uvoznik biti msan, može bilo tko od većih koji se time bave i upravo su uvoznici navedeni na deklaraciji i upravo na tom komadu papira piše jamstvo-trajanje, minimum 24mj, jer i s kraćim su jednako zakonski odgovorni za ispravnost robe, dok može biti duže i tad vrijedi koliko piše..

 izvoli ti majstore svoje tvrdnje potkrijepiti točnim člancima zakona

ja sam ti gore naveo članke koji se tiču jamstva - apsoutno nigdje se ne navodi ovo što ti tvrdiš, nigdje se uz jamstvo ne spominju pojmovi maloprodaja, veleprodaja, deklaracija

ne spominju se poslovno-pravne podjele, ne spominje se da 'ako jamstvo proizvođača ne postoji' da tek onda to daje trgovac - taj dio si kompletno izmislio, toga nigdje nema

 

DAJ FAKING ČLANAK ZAKONA ZA STVARI KOJE TVRDIŠ

ali točno da vidimo gdje to piše, dakle kad tvrdiš da 'maloprodaja' ne smije davati jamstvo nego da to radi 'veleprodaja', navedi točan članak zakona koji to propisuje kao obavezu za jamstvo 

 

ihush kaže...

-ako piše 36mj .. tad vrijedi 3 god.. ako piše 5god, tad vrijedi 5god.. jednostavno, a to nije nešto što određuje trgovac-maloprodaje nego uvzinik + zakon. Trgovac maloprodaje ako želi može dati neko svoje dodatno jamstvo, ne mora, može.. a tad vrijede oba jamstva i tad potrošač ima izbor koje će iskoristiti.

 GDJE TO PIŠE MAJSTORE U ZAKONU, NAVEDI TOČAN ČLANAK

 

imaš ove članke zakona, koji kažu točno ovako:

 

Članak 423. ZOO

(1) Ako proizvođač jamči za ispravnost stvari u tijeku određenog vremena, računajući od njezine predaje kupcu, kupac može, ako stvar nije ispravna, zahtijevati kako od prodavatelja tako i od proizvođača, da stvar popravi u razumnom roku ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda ispravnu stvar.

(2) Ako prodavatelj jamči za ispravnost stvari u tijeku određenog vremena, računajući od njezine predaje kupcu, kupac može, ako stvar nije ispravna, zahtijevati od prodavatelja da stvar popravi u razumnom roku ili, ako to ne učini, da mu umjesto nje preda ispravnu stvar.

 

Članak 43. ZZP

(3) Ako trgovac ili proizvođač daje jamstvo za ispravnost prodane robe dužan je ispuniti obveze propisane Zakonom o obveznim odnosima o jamstvu za ispravnost prodane stvari, kao i obveze preuzete jamstvom.

 

 

u članku 423 zoo imaš dva slučaja - prvi kad jamstvo izdaje proizvođač, a tad proizvođač i trgovac solidarno odgovaraju za njega, te drugi slučaj kad jamstvo izdaje trgovac i tada on sam odgovara za njega

u članku 43 zzp jasno kaže da su proizvođač ili trgovac kad daju jamstvo dužni ispuniti obveze koje jamstvo donosi

 

apsolutno nigdje ne piše "to nije nešto što određuje trgovac-maloprodaje nego uvzinik + zakon. Trgovac maloprodaje ako želi može dati neko svoje dodatno jamstvo, ne mora, može.. a tad vrijede oba jamstva i tad potrošač ima izbor koje će iskoristiti"

nema toga što ti tvrdiš, imaš slučaj kad jamstvo daje prodavatelj i slučaj kad ga daje trgovac, nigdje ne piše da prodavatelj ne smije davati jamstvo i da 'to određuje veleprodaja'

nigdje ne piše da imaju dva jamstva i da potrošač bira koje će koristiti

 

za kraj, ako želiš dalje raspravljati izvoli točno za svaku tvrdnju naći članak zakona koji to potvrđuje

dakle kad lupaš da uvoznik mora dati jamstvo, a trgovac ne, onda nađi točan članak koji to propisuje jer zakon potpuno jednako propisuje da jamstvo daje prodavatelj ili proizvođač, dakle ili jedan ili drugi, bez uvjeta i ako ovo ili ako ono, bez ovih tvojih 'tumačenja' i dodataka

nađi i točan članak koji propisuje da mogu biti dva jamstva i da onda kupac bira čije će koristiti

 

 

12 godina
offline
Re: Reklamacija napjanja Seasonic Focus Vold 850W

-ti baš ništa ne možeš razumjeti.. tko daje, tko mora dati jamstvo i tko može ako želi ali ne daje..

-što opisuje zakon koji opisuje sve robe-usluge, generički .. i što se u pojedinim različitim granama može provoditi, kako, što se ne primjenjuje itd.

 

-tko izdaje jamstvo? zakon, proizvođač, uvoznik. .. može i trgovac. Ako nitko drugi nije izdao jamstvo, tad neovisno što ga nitko nije dao pada na teret trgovca koji prodaje robu i tad je 2god zakon-minimum.

-normalna uredna roba je prošla uvoz, kriterije koji uključuju i ovlašteni servis kao i jamstvo, bez tog ne možeš uvesti robu na tržište eu za daljnju prodaju.. to je uvjet.

-taj uvoznik izdaje deklaraciju za tu robu, drugi uvoznik može uvesti identičnu robu paralelno.. on izdaje svoju deklaraciju, .. jedna može imati jamstvo 2g, druga 3, treća 5god.. za istu robu, različiti uvjeti, jamstva time i recimo cijena. Sve to riješava uvoznik kao i ambalažu na kojoj može biti navedeno recimo jamstvo kao što mora biti na nekom od službenih jezika, kao što deklaracija mora biti na lokalnom jeziku pa do tog da mora biti čitljiva i inspektorat čak propisuje minimalnu veličinu fonta, kao i što sve mora biti navedeno na deklaraciji robe. Roba bez deklaracije ne smije u maloprodaju-tržište, bile to čarape, wc papir, mobitel, šibice.. to sve prije dolaska na policu trgovine roba mora imati .. to ne radi maloprodaja-trgovac-prodavač, nego uvoznik, kao i ateste za robu, potvrda sukladnosti itd.. dok malopordaja može biti kiosk diska koji će prodati recimo vrećicu kave ili cigarrete ili tablet.. tj različiti dobavljači različitih roba i različitij jamstava po istom zakonu koji se primjenjuje na sve ... a to te muči, nerazumiješ-miješaš.

 

-izvrćeš, pogrešno, nerazumiješ.. kad kažem da maloprodaja ne izdaje jamstvo, .. jamstvo izdaje prizvođač ili uvoznik za tržište, to ti kaže i sam zakon, dok trgovac može.. odnosno ako jamstvo ne postoji tad je trgovac taj koji snosi trošak-popravak reklamacije, .. neovisno daje li on formalno jamstvo jer to kaže zakon minimum 2god i kaže jednako zakon da je za riješavanje reklamacije obvezan trgovac, mjesto prodaje, ne uvoznik-distributer koji može biti na drugoj strani svijeta (unutar tržišta kao eu ili države kao hr..).

-nije ti jasno da roba ne može ući u prostorije maloprodaje ako nema odgovarajuće 'papire'.. a ti papiri uključuju i deklaraciju-jamstvo.. znaš ili ne znaš to? .. roba koja bi bila bez tog 'papira' je trenutna kazna za maloprodaju. .. provjeri-uvjeri se.. jel ti jasno što tad znači rečenica da to ne radi maloprodaja? .. pri čemu to može biti ista pravna ili fizička osoba, može biti osoba-pero-stipe-ivo.. koji to radi, no tad je na radom mjestu uvoznika, ne maloprodaje, ne u prostoriji maloprodaje nego u skladištu iz kojeg ta roba ne smije izaći bez papira jer je porezni-carinski prekršaj .. dovoljno da vozač nema uredan teretni list ..

 

tražiš-zahtijevaš da ti odgovorim gdje u zakonu piše.. što? ako je jamstvo 24-36-60mj da tad toliko vrijedi? -smiješno.. tj zakon propisuje minimum 24mj.. ne propisuje više, ali ako postoji tad vrijedi, ne manje, više može. .. tražiš da ti se citira članak zakona u kojem će pisati jamstvo 60mj? .. ne postoji, jer se zakoni ne pišu tako, ne pišu se brojke kao ni cijena robe nego pravilo pri čemu postoji samo zakonski minimum 2god-24mj .. kao minimum-donja granica, ne gornja.

-jednako, zakon propisuje da uvoznik pri uvozu mora riješiti-osigurati sve potrebno za uvoz robe na tržište po zakonima koje to tržište propisuje.. a to uključuje i ovlašteni servis i jamstvo. Tad to mora uvoznik obaviti, bez tog nema uvoza robe .. a tad ni maloprodaja nema od kud nabaviti robu .. čak kad je to jedna osoba-firma, odvojeno je knjiženje-djelatnost, uvoz, veleprodaja, skladište itd.. i maloprodaja. Pomješaj robu i eto ti kazne..

-maloprodaja jednostavno ne može imati uvezenu robu prije nego je netko obavio uvoz, kauzalnost, slijed. Zakon ti ne govori kako ćeš voditi svoj posao kao trgovac kao ni kako ćeš voziti auto, zakon je okvir pravila i sankcije..

 

-ne razlikuješ fizičku ili pravnu osobu, koja može biti jedna osoba-ista, koja može raditi više poslova ali su to pravno odvojene stvari + u podjeli poslovanja, specijalizaciji ne rade svi-sve, pa tako maloprodaja konzuma nema veće veze s njihovom nabavom i veleprodajom dok će se ista kava ili tablet prodati u konzumu ili trećoj trgovini .. jedina razlika kad je to jedna firma što se interno ubrza stvar-protok tj sama papirologija no zakonski su to odvojene stvari kao što su i fizički odvojeni prostori maloprodaje od veleprodaje, servisa, skladišta itd. i recimo na ulanim vratima imaš istaknuto radno vrjeme kao i to da vrata maloprodaje moraju biti otvorena za kupca, ako nisi otvorio na vrijeme ili zatvoriš prije navedenog kraja, kazna.. itd. a to je samo radno vrjieme na vratima, kao i par lipa razlike u kasi-kazna ili pomješane cijene na artiklima i kasi.. kazna jer takva su pravila-zakon, kao i fiskalizacija pa ako ti nešto ne štima s računom, kazna .. jer je to sve zabranjeno zakonom, kažnjivo.

 

-točno.. ako proizvođač, uvoznik ili trgovac. ... ili bilo tko, daje jamstvo, tad je dužan po tom jamstvu ispuniti obvezu koju je jamstvom dao. To je zakon, to citiraš.. no tumačiš kako želiš, suprotno...

.. odnosno, ako je netko dao jamstvo recimo 5god tad je jamstvo 5god i tad ga trgovac ne može osporavati, čak i ako ga je on dao jer ga je dao.. a nikako ne može osporavati nešto trećoj strani tj ono o čemu ne odlučuje. Ne može trgovac reći da on ne priznaje jamstvo (proizvođača-uvoznika) jer upavo to je ono što zakon u eu regulira, tj uvoznik je taj koji to daje, mora.. a trgovina-maloprodaja je samo logističko mjesto susreta robe i kupca, dio kraja lanca, koji ne može mijenjati kako želi te uvjete-zakon tj može samo poštivati zakon ili platiti kaznu.

-citriaš iste članke, ali ne čitaš .. ne s razumijevanjem ili s nakaradnim 'novo-normalnim' tumačenjem.. pri čemu nismo ja-ti tumači zakona, nego je to država-nadležni.. tj ako se sporimo oko tumačenja tad će nam netko iznad rastumačiti i tad ćeš neovisno što ja-ti mislimo-tumačimo biti prisiljen tumačiti-provoditi onako kako to nadležni tumači, ne ja-ti .. i sad, što ako tumačiš pogrešno? što ako griješiš? .. možda ja, možda ti?

 

-čitaj, zaključi .. ili provjeri, pitaj treću osobu, pogledaj barem deklaracije na svakom pc-komponenti-artiklu (jer je ovo ipak pc-računalni forum, ne govorimo o traktorima i grincajgu..).. i pročitaj što piše, tko je uvoznik, tko ispunjava sadržaj deklaracije, tko daje jamstvo i koliko to jamstvo traje .. tj ono osvnovno što ti tvrdiš, da trgovac (maloprodaja) može osporiti jamstvo.. -ne može.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice