Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla

poruka: 10
|
čitano: 2.211
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla".
4 godine
offline
Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla

Mogli bi ga koristiti za ekološki prihvatljivo gorivo?

Moj PC  
1 0 hvala 0
10 godina
offline
Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla

Kad se razvije ovaj način proizvodnje vodika, što je ukupno jeftinije (na period od 10 ili 20 godina) koristiti vodik u motoru s unutarnjim izgaranjem, u hibridu ili elektročnom autu s vodikovim gorivim ćelijama ?

U svim varijantama više od pola energije odlazi u toplinu. motor ima pokretne dijelove, gorive ćelije imaju ograničen broj paljenja i vijek trajanja i naravno visoku proizvodnu cijenu...  

 
1 0 hvala 0
5 godina
offline
Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla

Bilo je mnogo pokušaja da se vodik koristi u motoru s unutrašnjim izgranjem, no vodikove ćelije imaju više prednosti, prije svega zato što pokreću elektronotor, koji je po svim karakteristikama bolji od motora s unutrašnjim izgaranjem. Osim toga, visoka temperatura pri kojoj izgara vodik stvara dušikove okside, dakle nije točno da iz takvog motora izlazi samo čista voda. Istina, dušikovi se oksidi daju pročistiti katalizatorom, ali...  Evo,  i u nas  je neki naš čovjek napravio auto na vodik i to tako da je vodik  proizvodio elektrolizom u samom autu te ga dodavao gorivu (ili tako nekako). Perpetuum mobile! Vodik u svakom slučaju ne može biti primarni energetski izvor, nego samo način se energija na prihvatljiv način pohrani i poslije upotrebi. Ima mnogo problema, ali - evo - već se prodaje auto na vodikov pogon s 1600 km autonomije. Malo, pomalo, pa će nešto i biti. 

 
8 0 hvala 1
12 godina
offline
Re: Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla
danen kaže...

 Ima mnogo problema, ali - evo - već se prodaje auto na vodikov pogon s 1600 km autonomije. Malo, pomalo, pa će nešto i biti. 

 tak su govorili i za hindenburg (D-LZ 129) . usput, struja možda i jest najbolje rješenje ALI tek kad se suvislo riješi proizvodnja (najbolje bi bilo on d fejs ov d plejs) i osobito uskladištenje, bez ovisnosti o vanjskim izvorima. time se nitko ne bavi jer ... nema profita. svi bi bili i jebeni i ono prosto. even stara baba doesn't give you džaba. ekologija ali i lova. a to neeeeeeeejde. 

 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Poruka je uređivana zadnji put sub 15.8.2020 16:07 (Ajar).
11 godina
offline
Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla

A šta je s onim likom koji je napravio auto na vodu? Je li to prevara ili je neshvaćeni genije?

Idi i radi nešto korisno!
 
0 0 hvala 0
5 godina
offline
Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla

Ma to je, naravno, neshvaćeni genije. Čovjek kojem nije jasan zakon o neuništivosti energije. Vrlo je uvjerljiv. No riječ je jednostavno o tome da se vodik dobiva elektrolizom vode, a struju za elektrolizu daje preko generatora istosmjerne struje benzinski motor. Imamo dakle gubitak energije pri elektrolizi (omski otpor) i u motoru pri sagorijevanju vodika koji u njega ulazi. Prema tome bilanca može biti samo negativna: više se električne energije potroši za elektrolizu vodika nego što se dobije kinetičke energije njegovim izgaranjem. Može biti da s vodikom motor radi s većim stupnjem korisnog djelovanja, a možda se i motor štogod pročisti, ali sve skupa... Evo, vidio sam oglase za čišćenje motora tako da se neko vrijeme pogone vodikom. Ima logike, no ipak su mjerodavni to zabranili. Bit će da su imali razloga. (Vodik pri visokim temperaturama reagira s ugljikom iz željeza pa ga tako korodira. To je bio problem s kojim se suočio njemački kemičar Carl Bosch kod sinteze amonijaka. Za rješenje tog problema dobio je Nobelovu nagradu.)

Inače, vodik je jače gorivo od benzina. Energetska mu je vrijednost 120,8 MJ/kg, a benzinu oko 50  MJ/kg. No gustoća u tekućem stanju mu je jako mala (0,07 kg/m3), pa litra vodika ima 8,5 MJ, a benzina 31 MJ. Dodajte tome da spremnik za tekući vodik mora biti čvršće građen, pa stoga i teži od spremnika za benzin, jasno je gdje leži problem. Nešto se sigurno dobije time što je motor na vodik (gorivne ćelije plus elekromotor) lakši i ima veći stupanj korisnog djelovanja, pa se pri nekim uvjetima dođe do optimuma za određenu vrstu vozila. 

 
7 0 hvala 0
10 godina
offline
Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla

Fenomenalni Raos!
Bravo na textu!

 

 
3 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla

Inače, ta muljaža zvana HHO generator ne ubacuje u motor vodik, već plin praskavac - vodik i kisik. S obzirom da današnji automobili imaju sve fino regulirani elektronikom, kojoj je glavni ulazni podatak onaj s jedne ili više lambda sondi (senzora udjela kisika), uvođenje praskavca poremeti rad motora, pa onda to genije riješi dodavanje otpora lambda sondi kako bi prevario elektroniku. Vjerojatno bi se gotovo jednaka ušteda postigla samo tim otporom, bez uvođenja praskavca, jer otpor mijenja zasićenost mješavine zraka i goriva na način da se podiže efikasnost, ali se zato povećava temperatura (što dugoročno može oštetiti motor) i smanjuje efikasnost katalizatora (što povećava zagađenje).

 

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
9 godina
offline
Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla

Ima li podatak kolika je efikasnost prozivodnje vodika na ovaj nacin?

 
1 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Vodik iz vode i – Sunčeva svjetla
Keso kaže...

A šta je s onim likom koji je napravio auto na vodu? Je li to prevara ili je neshvaćeni genije?

 

Kojim točno?

U biti, to su automobili koji idu na vlastiti motor - jer aluminij iz stijenke motora, magnezij i natrij-borohidrid reagiraju s vodom da proizvedu vodik koji se u gorivim ćelijama ponovo spaja s kisikom i proizvodi vodu i struju, pri čemu se motor polako dezintegrira. Koliko je to kratkotrajan i neefikasan sistem, valjda ne treba posebno objašnjavati. 

Iako zapravo postoji ideja da bi aluminijsko gorivo koje radi na tom principu i imalo neku svoju primjenu (samo bez kanibalizacije vlastitog motora).
https://www.techbriefs.com/component/content/article/tb/pub/techbriefs/energy/28719

Poruka je uređivana zadnji put čet 10.9.2020 3:15 (Al Crane).
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice