Što će biti s Boeingom 737 Max?

poruka: 18
|
čitano: 2.687
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Što će biti s Boeingom 737 Max?".
11 godina
offline
Što će biti s Boeingom 737 Max?

Money makes the world go around... 

 
8 0 hvala 0
3 godine
offline
Što će biti s Boeingom 737 Max?

U cijelom priči je zastrašujuće što nitko neće kazneno odgovarati. Svjesno su pustili u opticaj software za koji su znali koje su mu mane...I u cijeloj toj priči se utvrdilo koliko je FAA porozna agencija sa nadasve labavim kriterijima. 

 

Al' jbg, Boeing zapošljava na tisuće ljudi, mora se oprezno s njime. 

 
16 0 hvala 0
12 godina
offline
Što će biti s Boeingom 737 Max?

Mene čudi da nitko ne podiže privatnu tužbu.

Gledam te!
 
4 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Što će biti s Boeingom 737 Max?
Veliki Brat kaže...

Mene čudi da nitko ne podiže privatnu tužbu.

 Izvan sudske nagodbe vecinom, a ostali su sirotinja jbg

12 godina
offline
Što će biti s Boeingom 737 Max?

znači, najpametnije je tražiti natrag kaparu za onih 10 komada od proljetos? 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
1 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Što će biti s Boeingom 737 Max?
dok umiru braća i sestre iz Indonezije i Etiopije...koga briga:(

Da se desilo da poginu Američani...onda bi od tužbi i isplatu odštete...Boing otišao u stečaj

Ne samo što nismo jednaki za života...nego ni u smrti:(
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
 
18 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Što će biti s Boeingom 737 Max?
HCMAA kaže...
dok umiru braća i sestre iz Indonezije i Etiopije...koga briga:(

Da se desilo da poginu Američani...onda bi od tužbi i isplatu odštete...Boing otišao u stečaj

Ne samo što nismo jednaki za života...nego ni u smrti:(

 Bas to, zalosno...

10 mjeseci
offline
Re: Što će biti s Boeingom 737 Max?
HCMAA kaže...
dok umiru braća i sestre iz Indonezije i Etiopije...koga briga:(

Da se desilo da poginu Američani...onda bi od tužbi i isplatu odštete...Boing otišao u stečaj

Ne samo što nismo jednaki za života...nego ni u smrti:(

 Bez brige, tu su američki privatni odvjetnički uredi koji će u zamjenu za dio odštete zastupati oštećene. Boeing neće u stečaj jer je nakon što se sve ovo počelo događati Trump naručio 2 nova Air Force One-a za 4 milijarde dolara. Debelo preplaćeni avioni su zapravo subvenicija firmi u problemu. I to je povrh nelegalnih poticaja koje su im davali svih ovih godina a koji su dokazani na sudu.

7 tjedana
offline
Što će biti s Boeingom 737 Max?

Postalo je važnije da stvari štimaju na papiru nego u praksi. To je začarani krug - jednom kad je Boeing uvjerio FAA da je avion ispravan, sve nakon toga je praktički namještena igra jer Boeing na svaki eventualni upit uvijek može odgovoriti "šta hoćete, zar ne vidite da je i FAA to odobrio". Stvari su tako vjerovatno funkcionirale desetljećima jer tek u slučaju neke velike nesreće i FAA autoritet dolazi u pitanje, što se sa B737 MAX i dogodilo.

 

Drugim riječima, apsolutni prioritet je odraditi birokratski dio posla tj. obrlatiti državnu agenciju, a nakon toga se lako šlepate na autoritet iste. U takvim uvjetima najbolje prolaze muljatori i općenito ljudi bez čvrstih moralnih skrupula, ali i inžinjere je lako pridobiti na takvu igru jer im se uvijek može prodati priča "dok FAA to odobri, ti preostali problemi će ionako biti riješeni i svi smo na dobitku".

Poruka je uređivana zadnji put pet 2.10.2020 11:59 (Jim_Owens).
 
1 0 hvala 0
3 godine
offline
Re: Što će biti s Boeingom 737 Max?
Veliki Brat kaže...

Mene čudi da nitko ne podiže privatnu tužbu.

 Ako se ne varam, Boeing je odmah nakon nesreće ponudio 100+ milijuna naknade obiteljima poginulih. Na takav način spriječavaju privatne tužbe. No da su žrtve državljani SAD-a tu ih ništa ne bi spasilo od privatnih tužbi. 

12 godina
offline
Što će biti s Boeingom 737 Max?

A tako to ide u kapitalizmu...guglajte "ford pinto", a možete i pogledati Fight Club

Moj PC  
0 0 hvala 0
2 godine
offline
Re: Što će biti s Boeingom 737 Max?
@ segregator

Mda, i onda je socijalizam usrano društveno uređenje (u kojem su svi nesposobni i stalno se nekoga/nešto subvencionira). Aha.
Kapitalizam je socijalizam za bogate.
Pis on ju :P
Poruka je uređivana zadnji put pet 2.10.2020 15:07 (Antiseptik).
10 godina
offline
Što će biti s Boeingom 737 Max?

Problem je da i nije problem u softveru, već hardware-u , točnije nedostatak redundantnog senzora...

A redundantni senzor nedostaje jer je to bila odluka managmenta kako bi se izbjeglo novo certificiranje aviona - ovako su se koristili certifikati od redovnog 737...

I koliko vidim oni još uvijek pokušavaju to izbječi softverom... 

 
2 1 hvala 0
12 godina
offline
Re: Što će biti s Boeingom 737 Max?
Byron kaže...

Problem je da i nije problem u softveru, već hardware-u , točnije nedostatak redundantnog senzora...

A redundantni senzor nedostaje jer je to bila odluka managmenta kako bi se izbjeglo novo certificiranje aviona - ovako su se koristili certifikati od redovnog 737...

I koliko vidim oni još uvijek pokušavaju to izbječi softverom... 

1. 737 MAX je opremljen s dva AOA senzora, jedan s lijeve, a drugi s desne strane pilotske kabine, kao i ranije 737-ice.

2. U slučaju da se mjerenja dva senzora razlikuju više od 10 stupnjeva tijekom 10 sekundi, mora se pojaviti AOA disagree upozorenje. AOA disagree je ugrađen kao standardna oprema, budući da je standardan na ranijim 737-icama, a i uputstva pokazuju da avion ima to upozorenje.

3. Budući da 737 MAX ima glass cockpit, upozorenje je u obliku teksta na PFD-u.

4. Prikaz vrijednosti AOA (AOA indicator) moguć je na PFD-u (Primary Flight Display), ali je odlukom vodstva Boeinga taj indikator opcionalna softverska nadogradnja koja se dodatno plaća, što je slučaj i kod ranijih 737-ica.

5. Zbog softverskog buga, AOA disagree upozorenje se ne prikazuje ako nije kupljen i aktiviran AOA indicator paket (oko 80% isporučenih aviona nije imalo taj paket). Boeing je za to saznao 2017. godine, proveo analizu i zaključio da neprikazivanje upozorenja nema utjecaja na sigurnost i upotrebljivost aviona (. FAA i kupci aviona nisu bili obaviješteni o problemu. (ipak, neki su znali za taj problem, spominje se American Airlines). Odlučeno je da će se bug ispraviti kroz update softvera koji je planiran za 2020. godinu.

 

Toliko o AOA senzorima. Preporučam da pročitate slijedeće članke za više informacija o problemima s 737 MAX-om i generalnom Boeingovom FUBAR-u - prvi članak za pozadinu problema koji su doveli do rušenja dvaju aviona, a druga dva za promjenu kulture u Boeingu nakon spajanja s McDonnell Douglasom:

 

How the Boeing 737 Max Disaster Looks to a Software Developer - Design shortcuts meant to make a new plane seem like an old, familiar one are to blame

 

The Long-Forgotten Flight That Sent Boeing Off Course - A company once driven by engineers became driven by finance.

 

The 1997 merger that paved the way for the Boeing 737 Max crisis

 

Položaji dva AOA senzora na 737 MAX Položaji dva AOA senzora na 737 MAX
Opis AOA Disagree upozorenja u uputstvima Opis AOA Disagree upozorenja u uputstvima
AOA Indicator na PFD-u AOA Indicator na PFD-u
4 AOA senzora na Airbusu 350 - jedan samostalni i 3 u sklopu MFP 4 AOA senzora na Airbusu 350 - jedan samostalni i 3 u sklopu MFP
It doesnt matter how beautiful your theory is, it doesnt matter how smart you are. If it doesnt agree with experiment, its wrong. - Richard P. Feynman
10 godina
offline
Što će biti s Boeingom 737 Max?

Da budem precizniji, avionom upravlja pilot, ali ne direktno , već preko jednog od dva računala koja UVIJEK nadziru komande i odlučuju da li je to što pilot radi ok ili nije.

Problem je što samo jedno računalo radi aktivno i vidi samo svoje senzore i po njima sudi - znači iako svih senzora ima najmanje dva računalo koje je aktivno vidi samo po jedan - dakle nema redundancije.

to se moglo riješiti razgovorom između dva aktvna računala, ali bi to tada moglo i loše završiti (u praksi se drastično manje "kvari" uređaja s jednim upravljačkim modulom nego s dva aktvna koja si ponekad međusobno proturječe).

Ili s duplim vezama od svakog senzora do svakog računala.

Istina možda bi rješenje bilo i u tome da kad pilot primjeti da mu avion "divlja", odnosno njegovo računalo ima krive podatke sa senzora, ugasi to računalo i istog časa preda komande kopilotu i time kopilotovo računalo ulazi u igru i njegovi senzori...

Naravno nitko za tako nešto nije bio treniran ...

 

 

"MCAS is implemented in the flight management computer, even at times when the autopilot is turned off, when the pilots think they are flying the plane. In a fight between the flight management computer and human pilots over who is in charge, the computer will bite humans until they give up and (literally) die."

 

"In the 737 Max, only one of the flight management computers is active at a time—either the pilot’s computer or the copilot’s computer. And the active computer takes inputs only from the sensors on its own side of the aircraft.

When the two computers disagree, the solution for the humans in the cockpit is 
to look across the control panel to see
 what the other instruments are saying and then sort it out. In the Boeing system, the flight
 management computer does not “look 
across” at the other instruments. It 
believes only the instruments on its side. It doesn’t go old-school. It’s modern. It’s software."

 
0 0 hvala 0
5 mjeseci
offline
Što će biti s Boeingom 737 Max?

Ukratko rečeno,

 

bolje ne kročiti nogom u ono što je upravljano softverom.

 
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Što će biti s Boeingom 737 Max?
plimp kaže...

Ukratko rečeno,

 

bolje ne kročiti nogom u ono što je upravljano softverom.

 Dakle u nijedan avion unazad par desetljeća?

Demokracija je, također, kada dva vuka i jedna ovca glasuju što će biti za večeru.
2 mjeseca
offline
Što će biti s Boeingom 737 Max?

Najbolji Boing je Boing Bumm Tschak

 

 
2 0 hvala 1
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice