Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

poruka: 58
|
čitano: 9.096
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob".
15 godina
odjavljen
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Uz pretpostavku noćnog punjenja i pretpostavku da se u režimu manje snage elektrodistribucijska mreža pogoni strujom proizvedenom ekološki prihvatljivijima elektranama, ipak ekologija (dodatno) prevagnjuje na stranu električnih.

 

Međutim, čak i kad prevage ne bi bilo i kad bi električni imali jednak ekološki utjecaj kao i benzinski, opet bi i po pitanju zagađenja električni bili prihvatljiviji. Gradski promet proizvodi ispušne plinove u razini zemlje u velikim gradovima gdje je cirkulacija zraka daleko manja, a gustoća naseljenosti veća. To rezultira velikim lokalnim zagađenjem koje truje ogromni broj ljudi.

 

Električna energija se proivodi van gradova, u otvorenom i prozračnom prostoru, a malom gustoćom naseljenosti. Dimnjaci su visoki i plinovi se brzo raspršuju u velikim visinama.

 

 

Dakle, čak i ako bi globalni ekološki efekt bio isti, utjecaj na kvalitetu života i zdravlje je i dalje daleko manji kod električnih automobila.

 

I na kraju, motori s unutarnjim izgaranjem se približavaju teoretskoj granici korisnog djelovanja za taj tip motora, dok na području elektrana imamo daleko veći prostor za napredovati.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
 
30 0 hvala 1
10 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Članak pretpostavlja trenutni prelazak sa benzinca na električne automobile uz korištenje trenutnih goriva ili načina dobivanja te energije. U jednu ruku možemo to tako gledati, ali dugoročno to nije istina i kao takvo se ne može govoriti da su električni automobili veći zagađivači (ne primarno), jer ne možemo pretpostaviti da će tehnologija i proizvodnja energije ostati ista.

Samomrzeći hrvat
Moj PC  
5 0 hvala 0
12 godina
odjavljen
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

A gorive ćelije?

Professional Case and PC modder. Sponsored by: CoolerMaster,Inter-tech,ASBIS, LD Cooling, MG Vrbanus , iShop,Noiseblocker,Shuttle,In Win, Enermax, EKWB, ASUS,Lamptron, Aquatuning
Poruka je uređivana zadnji put sub 28.3.2015 0:29 (Pranja).
Moj PC  
0 2 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Nanotehnologija moze (i hoce) rijesiti problem pohrane el. energije, a proizvodnja se moze rijesiti fuzijskim nuklearnim elektranama. No, s obzirom da smo od kontrolirane fuzije (po nekim procjenama?) udaljeni 50-ak godina, a od baterija/ultrakondenzatora nove generacije, ne znam bubnut cu, 10 godina, motori s unutrasnjim izgaranjem ce jos neko vrijeme biti s nama. Ako ne budemo prisiljeni na alternativu.

Perhaps today IS a good day to die. PREPARE FOR RAMMING SPEED!
 
3 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

"Dr. Zdenko Šimić je Profesor za rizik i pouzdanost izvora energije na FER-u. Član je stručne udruge SRA, IEEE, ENS i suradnik Akademije tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ)......."

 

Znanstvenik (" ") s ovakvim referencama u tematici s kojom se bavi napiše jednu rečenicu od četiri riječi u članku i obezvrijedi cijeli svoj rad na članku, a vjerojatno i više:

 

"Mi ne koristimo ugljen"

 

Termoelektrana Plomin  cca 15 - 20% el. energije RH.

 

Uostalom, i o nekim djelovima članka bi se dalo raspravljati ali ovo  gore navedeno je neoprostivo

 

 

.

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put sub 28.3.2015 3:00 (maximilian).
 
4 9 hvala 0
15 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

vožnja biciklom dobro djeluje na probavu i pospješuje emitiranje stakleničkih plinova. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
12 0 hvala 0
10 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Ovaj tekst samo potvrdjuje tezu da pokusavamo s pogresne strane pristupiti ekologiji. Nedavno je na HRTu bio dobar dokumentarac Klimatski zlocini koji prikazuje da gradnjom hidrocentrale ce biti potopljeno stotine hektara sume ili kad se krci prasuma da bi se dobile vece povrsine za usjeve za biodizel. Zakljucak je bio da mi ne mozemo nastaviti sa danasnjim tempom iskoristavanja resursa da bi nastavili zivjeti suvremenim zivotom, npr. da svatko ima svoj auto. Vec bi morali smanjiti potrosnju resursa, citaj struje, nafte ugljena,...npr. tako da se vise ulaze u javni prijevoz ili biciklisticke staze,... Ali na zalost nitko se ne zeli odreci luksuza ili komocije (vlastitgog auta) pa nastanu ovakva rijesenja kao el. auto koji na prvi pogled pomazu ekologiji a u stvari samo pomazu industriji da nastaviti proizvoditi novi proizvod i jos vise zaraditi.

 
3 2 hvala 0
13 godina
offline
Re: Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim aut
maximilian kaže...

"Dr. Zdenko Šimić je Profesor za rizik i pouzdanost izvora energije na FER-u. Član je stručne udruge SRA, IEEE, ENS i suradnik Akademije tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ)......."

 

Znanstvenik (" ") s ovakvim referencama u tematici s kojom se bavi napiše jednu rečenicu od četiri riječi u članku i obezvrijedi cijeli svoj rad na članku, a vjerojatno i više:

 

"Mi ne koristimo ugljen"

 

Termoelektrana Plomin  cca 15 - 20% el. energije RH.

 

Uostalom, i o nekim djelovima članka bi se dalo raspravljati ali ovo  gore navedeno je neoprostivo

 

 

.

 

 

 

 

Jučer je bila emisija Otvoreno o Plominu. Rečeno je da je udio ugljena u proizvodnji struje za Hrvatsku do 6%.

 

 

13 godina
offline
Re: Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim aut
10alex kaže...

Ovaj tekst samo potvrdjuje tezu da pokusavamo s pogresne strane pristupiti ekologiji. Nedavno je na HRTu bio dobar dokumentarac Klimatski zlocini koji prikazuje da gradnjom hidrocentrale ce biti potopljeno stotine hektara sume ili kad se krci prasuma da bi se dobile vece povrsine za usjeve za biodizel. Zakljucak je bio da mi ne mozemo nastaviti sa danasnjim tempom iskoristavanja resursa da bi nastavili zivjeti suvremenim zivotom, npr. da svatko ima svoj auto. Vec bi morali smanjiti potrosnju resursa, citaj struje, nafte ugljena,...npr. tako da se vise ulaze u javni prijevoz ili biciklisticke staze,... Ali na zalost nitko se ne zeli odreci luksuza ili komocije (vlastitgog auta) pa nastanu ovakva rijesenja kao el. auto koji na prvi pogled pomazu ekologiji a u stvari samo pomazu industriji da nastaviti proizvoditi novi proizvod i jos vise zaraditi.

 Upravo bi u budućnosti autonomna vozila koja bi bila u sustavu carsharing, mogla smanjiti potrebu za povećanjem proizvodnje vozila.

11 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

mislim da se nije uzelo u obzir sve zagađenje koje stiže od benzinaca i dizelaša, jer u proizvodnji/prijevozu sirove nafte i kasnije preradi/prijevozu dodaju se značajne brojke, negdje sam čitao/gledao - ustvari čak i do trostruko više zagađenja

Moj PC  
5 0 hvala 0
13 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Poštovani čitatelji i komentatori, najprije isprika za glupost oko korištenja ugljena u Hrvatskoj. Mogao bih se pravdati da je trebalo pisati da mi ne koristimo puno ugljena i da sam to bio javio Dragi sinoć odmah nakon sto je stvar objavljena. No, ostaje da je to glupost.

Medutim, šteta bi bila da zbog tog trivijalnog lapsusa strada osnovna poruka rezultata istraživanja koje sam kratko opisao.  Najprije, to ne mijenja zaključke vezane za našu zemlju. Nadalje, vjerujem da, kao što su neki već primjetili, su opisani nalazi logični. Na okoliš utječe uz vožnju i proizvodnja, a hibridi i električni su skuplji i imaju baterije. Koristi li netko električni auto npr.  u Poljskoj to apsolutno nije zeleno. 

Komentari da je ovo statičan zaključak su u pravu, ali stvari se u proizvodnji električne energije ne mijenjaju preko noći.

Zdenko Šimić

(autor teksta)

 
24 1 hvala 1
9 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Neki dan sam u IT vijestima pročitao iznimno neutemeljen, nepotpun manipulirajući  tekst o uštedi el energije kupnjom novog računala, danas ovaj. Prije svega poruka autorima bi bila da daju izvor ovih naklapanja kako bi čitatelji koje više interesira tematika mogli provjeriti izvore i metodologiju kojom je autor došao do zaključaka.

Ako se u emisuju  stakleničkih plinova ubrajate onu u proizvodnji el. energije tada bi svakako trebalo ubrajati emisiju stakliničkih plinova u preradi fosilnih goriva, transportu i te svega što je potrebno da se fosilno gorivo isporuči krajnjem korisniku.

 

 

 

 
0 0 hvala 0
13 godina
offline
Re: Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim aut

Više je izvora korišteno za ovaj tekst, ali primarno su korištena ova dva dolje. Prvi za onečišćenje okoliša i smrtnost, a drugi za emisije stakleničkih plinova. Oba su rada dostupna na webu, a ukoliko imate problema dohvatiti ih ili ste zainteresirani za više izvora slobodno se javite. 

 

1. Tessum, Christopher W., Jason D. Hill, and Julian D. Marshall. "Life cycle air quality impacts of conventional and alternative light-duty transportation in the United States." Proceedings of the National Academy of Sciences 111.52 (2014): 18490-18495. (The Economist graf je temeljen na ovom radu.)

2. Hawkins, Troy R., et al. "Comparative environmental life cycle assessment of conventional and electric vehicles." Journal of Industrial Ecology 17.1 (2013): 53-64.

16 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Jel svaka država energetski izolirani otok?

 

Npr. Poljska najviše el.energije izvozi u Njemačku i Češku, a najveći uvoz ima iz Švedske i Ukrajine.

 

Dok god nam je primarni izvor energije ugljen i nafta, nemamo što pričati o 'ekološkim' proizvodima.

 

 

 

BTW

Hrvatska ima 7 termoelektrana.

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Moj PC  
2 1 hvala 0
12 godina
offline
Re: Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim aut
zdenkos kaže...

Poštovani čitatelji i komentatori, najprije isprika za glupost oko korištenja ugljena u Hrvatskoj. Mogao bih se pravdati da je trebalo pisati da mi ne koristimo puno ugljena i da sam to bio javio Dragi sinoć odmah nakon sto je stvar objavljena. No, ostaje da je to glupost.

Medutim, šteta bi bila da zbog tog trivijalnog lapsusa strada osnovna poruka rezultata istraživanja koje sam kratko opisao.  Najprije, to ne mijenja zaključke vezane za našu zemlju. Nadalje, vjerujem da, kao što su neki već primjetili, su opisani nalazi logični. Na okoliš utječe uz vožnju i proizvodnja, a hibridi i električni su skuplji i imaju baterije. Koristi li netko električni auto npr.  u Poljskoj to apsolutno nije zeleno. 

Komentari da je ovo statičan zaključak su u pravu, ali stvari se u proizvodnji električne energije ne mijenjaju preko noći.

Zdenko Šimić

(autor teksta)

 Naravno da nije zeleno koristiti elektricni automobil u poljskoj, no pitanje je je li zelenije od benzinca i dizela. Kao prvo, koja je iskoristivost proizvodnje benzina iz sirove nafte + iskoristivost motora, a koja  iskoristivost termoelektrane na ugljen? Drugo, Poljska nije, odnosno ne mora biti energetski otok, a u Francuskoj npr. nuklearke koriste (i) za vrsna opterecenja, sto se na europskom nivou sigurno moze bolje rjesiti. 

15 godina
neaktivan
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Ovo su vam sve pusta naklapanja. Kad zbrojite sve, ali baš sve što je potrebno za napraviti automobil i usporedite te rezultate čak ni onda niste dobili pravu sliku. Uzmite u obzir to da se unatoč naftnom lobiju "elektrifikacija" automobila dogodila, pa im dajte slobodne ruke i poticaje idućih desetak godina i onda usporedite rezultate. Isto tako je vjerojatno bilo rasprava u ono doba - konj protiv automobila. Nisam siguran jeli rasprava bila na BOL forumu, ali nebitno. Uglavnom vode se rasprave u kojima nitko nema sve činjenice i ne poznaje kompletnu istinu pa tako ni zaključci ne mogu biti ispravni. Tehnologije za proizvesti automobil koji je siguran, udoban, nepokvarljiv.... postoje ali kome je to u cilju. Veći nam je problem danas stvar da se proizvodi namjerno degradiraju da bi održali neku umjetnu ekonomiju, dok se na korisnika gleda kao na ovcu koja će uvijek dati vune kad zatreba. 

Nuklearna energija je budućnost isto kao što je nekada bilo zrakoplovstvo. Uz naravno to što se morati ponašati racionalnije. Ne samo prema prirodi već i prema društvu.

 

X
 
5 1 hvala 0
13 godina
offline
Re: Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim aut

Brojne sveobuhvatne analize pokazuju da su benzinci i dizelaši bolji od električnih kada se u proizvodnji koristi previše ugljena.

Za hibridne je to bolje, ali ipak ovisi o tehnologiji (pune li se ili ne, koliko ima baterija te kako su dobro napravljeni i kako se koriste). Sasvim osobni primjer: nakon skoro godinu dana vožnje hibridne Honde Civic (2010. 1,3l) mislim da baš i nije nešto puno štedljivija od mog jako starog (1996. 1,6l) benzinskog Civica.

Imate pravo skoro niti jedna zemlja nije izolirana, ali i na globalnoj razini koristimo preko 40% ugljen za proizvodnju el. en. Postavi li netko privatno  dovoljno fotonapona za punjenje EV-a je posve specifična situacija koja se u tekstu ne opisuje.

(Edit: korekcije i opi vlastitog hibridnog iskustva.)

Poruka je uređivana zadnji put sub 28.3.2015 9:48 (zdenkos).
16 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Danas na Zemlji 1,3 milijardi ljudi uopće nema pristup el. energiji i nema šanse da ih opskrbite u slijedećih 50 godina. Ni sa konvencionalnim, a kamoli sa 'eko' energetskih izvorima.

 

Kompletna zamjena primarnih izvora energije drugim će trajat barem par sto godina, osim ako nam ET inteligencija ne donese nešto na zlatnom pladnju.

You are like the Michael Jordan of being a son of a bitch.
Moj PC  
0 4 hvala 0
13 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Da li je u procjenu uzet i proces prerade i dostave nafte? Naftu je još uvijek potrebno dostavljati u cisternama, dok je električnu energiju daleko lakše dostaviti. Štoviše, mislim da će se sa širenjem punionica proširiti i oni koji bar dio energije dobivaju na licu mjesta od sunca.

Također, njemačka je nakon Fukushime napravila 3 koraka nazad u proizvodnji električne energije odmakom od nuklearki, apsolutno nevjerojatno glupa i populistička odluka. Ne znam jel su promijenili mišljenje u međuvremenu. Ali generalno se može zaključiti da će sve veća količina energije dolaziti iz obnovljivih i čistih izvora.

A onda imamo Plomin 3, koji je tragedija sama za sebe...

Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Clanak govori o "cijelovitom" pristupu sto uopce nije istina. Cijelovit pristup obuhvaca sve, od proizvodnje do reciklaze. Recimo, elektricni auto koristi bakar za motor dok drugi koriste aluminij. E sad, sto je ekoloskije? Reciklaza LiIona je daleko gora nego komada pleha rezervoara. Ako se ne varam reciklaza solara jos nije zazivjela, ali su problemi poprilicni. A tek nuklearke. Itd...

Na kraju mislim da krave proizvode vise CO2 nego auti.

 

 

I druga strana medalje - pohlepa drzave. HR je dobila lovu od EU za subvencije i bila je na to prisiljena. Prije uopce o subvencijama nisu razmisljali. U glavama drzava je samo novac, a zabole ih za ekologiju (sutra nece bit na vlasti). Dal je tako velik problem odreci se PDVa i trosarina, prisilit auto salone na min marzu i omogucit ljudima kupit EURO6(7) automobile? To je ekologija! No u glavama su samo kune i svaka lipica zivot (korupciju) znaci.

 

A s trece strane, ajde da vas vidim elektricnim autom ic na put. I da imate punionice svako malo, vjerujte mi, vrlo brzo bi vam dop.... cekat sat vremena na punjenje. I tako nekoliko puta. A kada krepaju akui onda je jeftinije kupit novi auto nego ovaj popravljat - reciklaza.

Drugim rijecima, dok se ne nadje kulturan izvor struje nista od elektrike. No u cijelovitom pogledu gledamo i zamjenu starog na novo sto je ogroman problem (osim za drzave, proizvodjace  i banke koje bi profitirale).

Jedino dobro rijesenje je ekoloskija zamjena za fosilna goriva. Npr alge umjesto benzina. Ili sto su ameri iz morske vode uspjeli dobit vodik po nizoj cijeni od benzina.

 

 
1 3 hvala 0
10 godina
neaktivan
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Od kad je bug.hr preuzeo naftni lobi?! 

 

Možda bi bilo korisnije da se znanstvenici sa fakulteta poput FER više brinu kako napraviti automobile sa solarnim panelima da oni sami sebe pune i pogone umjesto da bacaju lošu sliku na električne automobile. 

MPLAB C18
Moj PC  
0 8 hvala 0
16 godina
offline
Re: Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim aut

izgleda da još uvijek mnogi misle da struja dolazi iz utičnice  

16 godina
moderator
offline
Re: Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim aut
maximilian kaže...

 

 

"Mi ne koristimo ugljen"

 

Termoelektrana Plomin  cca 15 - 20% el. energije RH.

 

Uostalom, i o nekim djelovima članka bi se dalo raspravljati ali ovo  gore navedeno je neoprostivo

 

 

 

Zapravo ispod 10%, a ne ni 15 ni 20%. Od sedam termoelektrana koje imamo (http://www.hep.hr/proizvodnja/osnovni/termoelektrane/default.aspx) samo je Plomin na ugljen (ostale su lož ulje, plin i ekstra lako lož ulje) i daju 17% ukupne potrošnje električne energije u Hrvatskoj (17 TWh).

 

Od ukupne proizvodnje termoelektrana Plomin sudjeluje ispod polovice, oko 6% ukupne proizvodnje el. energije u Hrvatskoj (http://www.hep.hr/proizvodnja/osnovni/termoelektrane/plomin.aspx). 

This space for rent!
Poruka je uređivana zadnji put sub 28.3.2015 14:03 (Drago).
16 godina
moderator
offline
Re: Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim aut
zhUPer_C18 kaže...

Od kad je bug.hr preuzeo naftni lobi?! 

 

 

 

Jedan trol tvrdi da je ovo "lobiranje za nuklearke", drugi da je "bug.hr preuzeo naftni lobi"... čarolije interwebza...

 

 

This space for rent!
15 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

evo, zaboravio sam. što sad? 

I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
0 0 hvala 0
12 godina
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Da sve statistike u proizvodnji govore u korist benzinskih motora, mislim da bi se mogle kompenzirati sa karakteristikom elektromotora da im je ućinkovitost preko 95%.
Odnosno da je uložena energija u potpunosti pretvorena u korisnu kinetićku za koju su i namjenjeni.
Druga stvar je da dok stoji ne troši gotovo ništa.
Unesite statistiku potrošnje energije za prijevoz u Zagrebu za vrijeme špice. Zanima me koliko bi elektrićni automobil izbijao iz đepa za razliku od benzinskog.

 
1 0 hvala 0
15 godina
neaktivan
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Da CO2 se promovira kao bauk a veći je problem što se uništavaju resursi koji obnavljaju kisik nego što se proizvodi CO2 a to su tropske šume, pa zagađivanje mora...

Uglavnom nije se poanta pos*** već guzicu obrisati - a svi nešto forsiraju više dalje brže bolje .. da bude više hrane, više energije .. a zašto? Da bi nas bilo više, ovak pametnih?

Treba raditi na kvaliteti a ne kvantiteti.

 

I na koncu konca te baterije u elektro autima su stvarno pušiona, zar nije lakše provuć sajlu iznad ceste pa nek elektro auti funkcioniraju kao tramvaji:)

 
0 3 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim aut
10alex kaže...

Ali na zalost nitko se ne zeli odreci luksuza ili komocije (vlastitgog auta) pa nastanu ovakva rijesenja kao el. auto koji na prvi pogled pomazu ekologiji a u stvari samo pomazu industriji da nastaviti proizvoditi novi proizvod i jos vise zaraditi.

 

Evo, ja bih se prvi odrekao, ali auto mi je potrebno za vožnju van grada (putovanje od cca 1:20 bi mi trajalo javnim prijevozom 3:30 - 5:00 sati, ovisno o presjedanjima).

 

Spreman sam dok sam u gradu auto sparkirati u garažu i voziti se javnim gradskim prijevozom, ali benzine potrošim oko 330 - 350 kuna mjesečno (ako ne i manje), a mjesečni pokaz mi dođe 380 kn. Mreža lokalnih autobusa je očajna i nepraktična, a cijena pokaza veća od troška benzina. Uz ovakvu ekonomsku računicu, ispada da su u Hrvatskoj najveći zagađivači nesposobni uhljebi.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
11 godina
neaktivan
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Elektricni auti su sadasnjost i buducnost samo zbog nedostatka goriva..

Origin ID:Draksides,Steam ID:drakul101,Xfire-Darksides
Moj PC  
0 2 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Zaboravite bajke o "ekološkim" električnim automob

Čudan tekst za portal koji se bavi naprednim tehnologijama.

Ovakve sam tekstove već čitao po američkim portalima. Uglavnom ih plasiraju naftni lobiji, a nedavno su ih često koristile razne udruge auto-dilera kada su se borili protiv Teslinih prodajnih salona.

 

Zanima me jeli autor upoznat i sa ovakvim studijama:

http://www.nature.com/srep/2015/150319/srep09213/full/srep09213.html

 

Istraživanje je provedeno u Kini, a Peking je uzet za primjer.

Ukratko tu se radi o tome kako je uočeno da EV manje zagrijavaju svoj okoliš nego klasični auti.

A tijekom ljetnih mjeseci dolazi do stvaranja toplinskog otoka u gradovima koje je pojačano korištenjem auta.

Tako bi se korištenjem EVa, tijekom ljetnih mjeseci mogla temperatura tog otoka spustiti za čak jedan stupanj Celzija, što bi DNEVNO! reduciralo potrošnju struje na klimatizaciji okolnih zgrada od 14.4 milijuna KWh, a također bi smanjilo i emisiju CO2 za oko 10500 tona dnevno.

 

 
8 0 hvala 4
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice