Khm, kad pogledam onaj naš "novi" ZG tramvaj u kojem nemre sjedit 50 ljudi kak spada radi glupog dizajna stolica...
Da, ak imaju klimu.
naši tramvaji su za klinac jer kako je netko gore napisao imaju katastrofalan dizajn prostora i stolica.
Malo sjedaćih mjesta, ali malo i stajaćih mjesta zbog uskih unutrašnjih "hodnika" (dobar dio prostora odnose bezvezni prostori za prtljagu sa strane sjedala), malo rukohvata tamo gdje ih mora bit (kod vrata), visoki rukohvati tamo gdje ih ima (pa su mogući i padovi za naglog kočenja)
Uz to, predugi su tramvaji, čemu to? bolje napraviti 5 nešto kraćih tramvaja no 3 predugačka koji će biti smetala u prometu a i troma.
Stari tramvaji su daleko bolje dizajnirani (nisu naši naravno), s time da imaju visok prag ulaska i kilavo izvedena vrata, pa je to jedino (osim klimatizacije) što mi se sviđa kod novih tramvaja.
bit će mi drago ako Rusi pokažu kako se rade tramvaji, ovaj njihov tramvaj zvuči jako obećavajuće
I mi bi prodavali ove svoje nove starudije strancima, buaaa LOL, pa naš tramvaj je jedino dobar za 90-te godine.
1. ruzan je kao smrt
2. Nema potrebe za aerodinamikom jer vozi samo 24km/h? To ne znaci da ne trosi vise u odnosu na aerodinamicnu verziju. Vidi se da Rusi imaju nafte i plina na bacanje.
3. antibakterijski rukohvati!! To bi trebalo ugraditi u sve tramvaje, vlakove, brodove, avione, WC, supermarkete (gdje god je potrebno da masa ljudi nesto dira).
Sto se tice ZG tramvaja, da imaju jako malo mjesta, ali ako ce biti niskopodni i koristiti tradicionalne kotace (a ne maglev) tako mora biti.
A za Uljanovsk nema planova? :(
ovo je zgodno da im tramvaj ima "skupljač pješaka" ispod sebe na nosu, po uzoru na kombajn. teško je na tračnicama loviti jednoga po jednoga na cesti ...
Sto se tice ZG tramvaja, da imaju jako malo mjesta, ali ako ce biti niskopodni i koristiti tradicionalne kotace (a ne maglev) tako mora biti.
? kakve veze ima to što su niskopodni sa organizacijom već postojećeg unutarnjeg prostora?
Kako su stavili naslov mislio sam da je neznan sta a ono oni udrili klimu i wi-fi u tramvaju i sad je on visokotehnološki
Došla je i nova Lada Niva prije mj dana, no za razliku od ovog tramvaja Lada niva se nije uopče promjenila u posjednih 25 godina. Pustili su dvije Lade Nive u prodaju, Običnu Ladu Nivu i Sportsku Ladu Nivu. Znače li po čemu se razlikuju te dvije Nive ? Sportska ima na kuki tenisku lopticu :D
Sto se tice ZG tramvaja, da imaju jako malo mjesta, ali ako ce biti niskopodni i koristiti tradicionalne kotace (a ne maglev) tako mora biti.
? kakve veze ima to što su niskopodni sa organizacijom već postojećeg unutarnjeg prostora?
Sto se tice previsoko postavljenih rukohvata, nista. Sto se tice "prostora za prtljagu kraj sjedala", loseg rasporeda sjedala, uskih hodnika i malog broja sjedecih mjesta - sve! Dok su bili stari tramvaji, moglo je biti sjedala na bacanje jer su kotaci i njima pripadajuci mehanizmi (sustavi kocenja, amortizacije i tko zna cega jos) bili ispod razine poda u prostoru za putnike. No tada je bilo poprilicno tesko penzicima (najbrojniji korisnici ZET-a) popeti se u takav tramvaj. Upravo se iz tog razloga odlucilo na tzv "niskopodnu" varijantu. S druge strane, zbog razloga sto tramvaji jos uvijek za kretanje po tracnicama moraju koristiti kotace (da ne povjerujes!), upravo oni zauzimaju to dodatno mjesto u unutrasnjosti koje bi u protivnom bilo iskoristeno za sjedala. Poanta je da svaki dizajn ima prednosti i mane.
Khm, kad pogledam onaj naš "novi" ZG tramvaj u kojem nemre sjedit 50 ljudi kak spada radi glupog dizajna stolica...
Može. Stolicana ništa ne fali. U praksi su se pokazale odličnima na vandalske ispade pojedinaca.
naši tramvaji su za klinac jer kako je netko gore napisao imaju katastrofalan dizajn prostora i stolica.
Malo sjedaćih mjesta, ali malo i stajaćih mjesta zbog uskih unutrašnjih "hodnika" (dobar dio prostora odnose bezvezni prostori za prtljagu sa strane sjedala), malo rukohvata tamo gdje ih mora bit (kod vrata), visoki rukohvati tamo gdje ih ima (pa su mogući i padovi za naglog kočenja)
Uz to, predugi su tramvaji, čemu to? bolje napraviti 5 nešto kraćih tramvaja no 3 predugačka koji će biti smetala u prometu a i troma.
Stari tramvaji su daleko bolje dizajnirani (nisu naši naravno), s time da imaju visok prag ulaska i kilavo izvedena vrata, pa je to jedino (osim klimatizacije) što mi se sviđa kod novih tramvaja.
bit će mi drago ako Rusi pokažu kako se rade tramvaji, ovaj njihov tramvaj zvuči jako obećavajuće
Sa strane nisu prostori za prtljagu nego elektromotori i kotači. A gdje bi ih ti smjestio?
? kakve veze ima to što su niskopodni sa organizacijom već postojećeg unutarnjeg prostora?
Ponavljam pitanje, a gdje bi ti u niskopodnom tramvaju smjestio motore?
Sto se tice ZG tramvaja, da imaju jako malo mjesta, ali ako ce biti niskopodni i koristiti tradicionalne kotace (a ne maglev) tako mora biti.
? kakve veze ima to što su niskopodni sa organizacijom već postojećeg unutarnjeg prostora?
Sto se tice previsoko postavljenih rukohvata, nista. Sto se tice "prostora za prtljagu kraj sjedala", loseg rasporeda sjedala, uskih hodnika i malog broja sjedecih mjesta - sve! Dok su bili stari tramvaji, moglo je biti sjedala na bacanje jer su kotaci i njima pripadajuci mehanizmi (sustavi kocenja, amortizacije i tko zna cega jos) bili ispod razine poda u prostoru za putnike. No tada je bilo poprilicno tesko penzicima (najbrojniji korisnici ZET-a) popeti se u takav tramvaj. Upravo se iz tog razloga odlucilo na tzv "niskopodnu" varijantu. S druge strane, zbog razloga sto tramvaji jos uvijek za kretanje po tracnicama moraju koristiti kotace (da ne povjerujes!), upravo oni zauzimaju to dodatno mjesto u unutrasnjosti koje bi u protivnom bilo iskoristeno za sjedala. Poanta je da svaki dizajn ima prednosti i mane.
sorry ali kenjaš. dokaz da kenjaš je ovdje : http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1461384
da "visokotehnološki" trajvan iz rusije, ahahahahaha
a jedina "visoka" tehnologija koju su spomenuli u članku je "ulaganje u aerodinamiku nije bilo potrebno jer je prosječna brzina tramvaja 24 km/h" - (bem ti visokotehnološko rješenje po kojem i sve aute i ostala prometala možemo ograničiti na 24 km/h) i điđe-miđe šminkeraj u unutrašnjosti - ledice, glazba, gps i wifi
Sto se tice ZG tramvaja, da imaju jako malo mjesta, ali ako ce biti niskopodni i koristiti tradicionalne kotace (a ne maglev) tako mora biti.
? kakve veze ima to što su niskopodni sa organizacijom već postojećeg unutarnjeg prostora?
Elektromotori, kotači. hlađenje i amortizacija zauzimaju mjesta putnicima. U tom je veza, nizak pod mora tražiti kompromis u guranju u podvozje i pogonski sklop.
..........
No činjenica je da su naši tramvaji preteški, loše dizajniranog rasporeda unutrašnjosti, prerastrošni (niska efikasnost zastarjelih motora), prebučni za električni pogon,
ali kad mi moooramo podržati domaću industriju. To nam doduše nije uspjelo... uglavnom su u gubicima i predstačejnim cirkusima.
http://www.tportal.hr/vijesti/hrvatska/14736/Od-107-novih-tramvajac-73-s-greskom.html
http://www.tportal.hr/biznis/gospodarstvo/13523/Crotram-dosad-nije-prodan-niti-jednoj-zemlji.html
Sto se tice ZG tramvaja, da imaju jako malo mjesta, ali ako ce biti niskopodni i koristiti tradicionalne kotace (a ne maglev) tako mora biti.
? kakve veze ima to što su niskopodni sa organizacijom već postojećeg unutarnjeg prostora?
Sto se tice previsoko postavljenih rukohvata, nista. Sto se tice "prostora za prtljagu kraj sjedala", loseg rasporeda sjedala, uskih hodnika i malog broja sjedecih mjesta - sve! Dok su bili stari tramvaji, moglo je biti sjedala na bacanje jer su kotaci i njima pripadajuci mehanizmi (sustavi kocenja, amortizacije i tko zna cega jos) bili ispod razine poda u prostoru za putnike. No tada je bilo poprilicno tesko penzicima (najbrojniji korisnici ZET-a) popeti se u takav tramvaj. Upravo se iz tog razloga odlucilo na tzv "niskopodnu" varijantu. S druge strane, zbog razloga sto tramvaji jos uvijek za kretanje po tracnicama moraju koristiti kotace (da ne povjerujes!), upravo oni zauzimaju to dodatno mjesto u unutrasnjosti koje bi u protivnom bilo iskoristeno za sjedala. Poanta je da svaki dizajn ima prednosti i mane.
sorry ali kenjaš. dokaz da kenjaš je ovdje : http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1461384
Ne razumijem. Koji dokaz za što je na linku koji si postavio? Njihovi niskopodni tramvaji nemaju pogon i motore u kabinama ili što si htio postići tim linkom,
osim da Europski gradovi imaju jednako moderne tramvaje kao dotični rusi ili naša malenkost?
Pa imaš i trodjelni TMK 2200-K koji je kraći, ali iz nekog razloga ovaj petodijelni je popularniji.
"Niskopodni tramvaj tipa TMK 2200 je u redovnoj upotrebi u gradu Zagrebu od svibnja 2005. godine. Od 2005. do 2010. godine za grad Zagreb je isporučeno 140 petodijelnih i 2 trodijelna moderna niskopodna tramvaja."
http://www.koncar-kev.hr/hr/proizvodi_i_usluge/tramvaji
Btw. gledam skyscrapercity što je netko linkao i Zagreb nije jedini grad sa kilometarskim tramvajima... :D
Voze dva su trodijelna tramvaja. Jedan je na liniji 13, a drugi na liniji 9.
Nema mi goreg kada idem negdje sa tramvajem i onda babe zauzmu veći dio tramvaja sa većicama i onda me još traže da im se dignem.
Hm, ovo ne kontam... smatraš da si vrijedniji od "babe" koja je išla po namirnice ili što?
To je javni prijevoz, i dok god se "babe" ne švercaju, imaju pravo kao i ti (ako se ne švercaš).
A sad, ako smatraš da si slabiji i bolesniji od jedne "babe sa vrećicama", a ti sjedi.
Najbolji i najjeftiniji i najzdraviji lijek za to u bilo kojem našem gradu gdje su gužve u tramvajima je:
uzmeš lijepo bicikl i slobodan si ko ptica. Jasno za Moskvu je to malo teže, mrvicu je veća. No opet,
ako im tramvaj stvarno ide tih max(?) 24 kmh, a onda neznam što fali biciklu:)
Uredio sam poruku. Uglavnom, ide mi na živce kada je tramvaj pun i onda se još babe guraju sa vrećicama. Pa ako vide da je tramvaj pun, neka pričekaju drugi.
Elektromotori, kotači. hlađenje i amortizacija zauzimaju mjesta putnicima. U tom je veza, nizak pod mora tražiti kompromis u guranju u podvozje i pogonski sklop.
..........
No činjenica je da su naši tramvaji preteški, loše dizajniranog rasporeda unutrašnjosti, prerastrošni (niska efikasnost zastarjelih motora), prebučni za električni pogon,
ali kad mi moooramo podržati domaću industriju. To nam doduše nije uspjelo... uglavnom su u gubicima i predstačejnim cirkusima.
JASNO MI JE gdje se nalaze elektromotori, amortizacija, dokle dopiru kotači - nisam budala. No od ostatka unutarnjeg prostora se napravilo dizajnersko sranje. Na onim mjestima gdje sada sjedi četvero ljudi (znaš ona mjesta šta gledaju jedni u druge) može bez problema sjediti šestero ljudi; prostor za cekere je uvijek bio ispod nogu, ili na vješalici sjedala ispred. Ogromni prostori su neiskorišteni jer nema rukohvata; jedini optimizirani prostor je onaj skroz otraga, gdje može sjediti četvero ljudi.
Obzirom da se tramvaj kreće i ne drnda, očito je da su kotače, amortizere i pogon postavili kak spada, i u taj dio ne zadirem. No unutrašnjost je grozna.
Uredio sam poruku. Uglavnom, ide mi na živce kada je tramvaj pun i onda se jošbabe guraju sa vrećicama. Pa ako vide da je tramvaj pun, neka pričekaju drugi.
Ti pričekaj drugi tramvaj. Ako nisi mlađi, onda barem imaš prazne ruke. I ne boj, i ti ćeš ostariti.
Ovaj prednji dio je potpuni promašaj. Netko se opasno i bespotrebno zaigrao.
sorry ali kenjaš. dokaz da kenjaš je ovdje : http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1461384
Ne kenja. Širina tračnica u Zagrebu je 1 m, a standard u Europi je 1.45 m. Zbog toga zagrebački tramvaji imaju generalno skoro pola metra manje manevarskog prostora u prolazu između kotača. Prolaz je širok 70 cm, što znači da za svaki kotač ostaje 15 cm od vanjskog ruba kotača do vanjskog ruba plastike. Ne da je potpuno pogrešno reći da je dizajn tramvaja zbog toga loš, nego trebamo biti sretni što nemamo još uži prolaz.
Uski prolazi naravno nisu problem Končara, nego grada koji ustupa tračnice široke 1 m. Grad se vuče na jednometarskim tračnicama jer nisu htjeli ulagati u proširenje tračnica i preinaku postojećeg voznog parka prije konstrukcije TMK 2200/2300.
Što se tiče ruskog tramvaja; osim vanjskog izgleda, ne izgleda impresivno.
Ti pričekaj drugi tramvaj. Ako nisi mlađi, onda barem imaš prazne ruke. I ne boj, i ti ćeš ostariti.
Nitko nije spomenuo stare babe, ima i mnogo mladih baba koje to rade. I da, vrlo rado bih izašao iz tramvaja ali u nekim trenucima to nije moguće npr. kada sam daleko od vrata, a gužva je.
Ti pričekaj drugi tramvaj. Ako nisi mlađi, onda barem imaš prazne ruke. I ne boj, i ti ćeš ostariti.
Nitko nije spomenuo stare babe, ima i mnogo mladih baba koje to rade. I da, vrlo rado bih izašao iz tramvaja ali u nekim trenucima to nije moguće npr. kada sam daleko od vrata, a gužva je.
Kažem ti, stvari u ruksak, na bicikl i uživancija.
http://www.jutarnji.hr/u-kisnom-reliju-do-trga-marsala-tita-bicikl-za-sobom-ostavio-auto-i-tramvaj/388411/
http://www.jutarnji.hr/budi-se-istok-i-zapad-grada--novinarska-ekipa-juri-na-posao-biciklom--autom---/384021/
Dakle, kad nema kiše sve ide još i brže i bezbolnije:)
Kažem ti, stvari u ruksak, na bicikl i uživancija.
http://www.jutarnji.hr/u-kisnom-reliju-do-trga-marsala-tita-bicikl-za-sobom-ostavio-auto-i-tramvaj/388411/
Dakle, kad nema kiše sve ide još i brže i bezbolnije:)
Idem ja često na bicikl ali da se baš u školi mogu pojaviti s njim, nisam siguran. :D
Kažem ti, stvari u ruksak, na bicikl i uživancija.
http://www.jutarnji.hr/u-kisnom-reliju-do-trga-marsala-tita-bicikl-za-sobom-ostavio-auto-i-tramvaj/388411/
Dakle, kad nema kiše sve ide još i brže i bezbolnije:)
Idem ja često na bicikl ali da se baš u školi mogu pojaviti s njim, nisam siguran. :D
Moralo bi se moći :/ Probajte se dogovoriti sa razrednikom da preko ravnatelja dogovori neko
bezbjedno mjesto za biceve, sjećam se da smo mi dogovorili. I naravno, za školu najbolje
neki vrlo vrlo jeftini model, tzv "kramp" :)
Gdje god da staviš bic ne valja, a ako ga ostavim vani velike su šanse da će mi netko od prolaznika probušiti gume (čuo sam da se to već par ljudi dogodilo) :)
Ušli smo u Off-Topic.