A disi sad Galiću Drago? :)
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Ajmo malo čitati s razumijevanjem:
Vozači UberX-a će do 2020. godine morati prijeći na potpuno električna ili hibridna vozila
Da mi je viditi taksi koji u smjeni napravi par stotina kilometara kako će to napraviti na bateriji.
S druge strane, hibrid će na tih par stotina kilometara napraviti značajnu uštedu ako se radi o gradskoj vožnji, ali ne i ako se ide van grada.
"Nakon toga, cilj je da do 2025. godine cijela njihova londonska flota vozila bude 100% električna ili hibridna."
Jel samo meni ovo nema smisla?
"Nakon toga, cilj je da do 2025. godine cijela njihova londonska flota vozila bude 100% električna ili hibridna."
Jel samo meni ovo nema smisla?
Zaboravljaš da Uber osim UberX-a ima i UberVan, UberXL, UberExec, UberLux, UberPool...
Mislim da će nam brzo zafaliti litija...
Ajmo malo čitati s razumijevanjem:
Vozači UberX-a će do 2020. godine morati prijeći na potpuno električna ili hibridna vozila
Da mi je viditi taksi koji u smjeni napravi par stotina kilometara kako će to napraviti na bateriji.
S druge strane, hibrid će na tih par stotina kilometara napraviti značajnu uštedu ako se radi o gradskoj vožnji, ali ne i ako se ide van grada.
Dezurni dizelas se odmah nasao uvrijedjen. Sto se tice taksija kad prosire dostupnost punjaca, elektricna vozila ce biti idealna za gradsku (stani kreni) voznju. Inace da li si mozda sofer?
Mislim da će nam brzo zafaliti litija...
O tom svi pricaju iz nekog razloga, a nitko ne prica o tom da se veliki dio litija nalazi pod zemljom (jos uvijek ne rudarimo litij). Ima ga i mnogo vise nego sto nam treba ili bi nam trebalo...
Dezurni dizelas se odmah nasao uvrijedjen. Sto se tice taksija kad prosire dostupnost punjaca, elektricna vozila ce biti idealna za gradsku (stani kreni) voznju. Inace da li si mozda sofer?
1.) Vozač sam za osobne potrebe (ne vozim taxi ako to pitaš)
2.) Vozim benzinca koji na eko testu pokazuje sve optimalne vrijednosti. Sve jedno, za sljedećeg bih gledao hibrida. Električnog jedino ako se standardizira i dovoljno raširi sustav zamjene baterije i ako pri tom trošak rentanja baterije ne bude toliki da mi pojede uštedu. Mislim da je to daleko izglednije rješenje od nekog super brzog punjenja.
Eventualno, ako zažive gorive čelije, onda idem na vodik.
3.) Taksistima nije problem nedostupnost punjača, već vrijeme punjenja. Recimo, šahistima ne bi bio problem da im je auto spojeno na struju dok igraju šah, ali taksistima koji za život zarađuju vožnjom, a ne suludom tarifom punjenje znači dug downtime, više vozila, a time i veći trošak poslovanja, te veća logistika.
P.S. Kako bi bilo da umjesto prozivanja "uvrijeđenih dizelasa" i "retrogradnih snaga", jednom napišeš post koji sadrži argumente? Ili si samo dežurni troll?
Dezurni dizelas se odmah nasao uvrijedjen. Sto se tice taksija kad prosire dostupnost punjaca, elektricna vozila ce biti idealna za gradsku (stani kreni) voznju. Inace da li si mozda sofer?
1.) Vozač sam za osobne potrebe (ne vozim taxi ako to pitaš)
2.) Vozim benzinca koji na eko testu pokazuje sve optimalne vrijednosti. Sve jedno, za sljedećeg bih gledao hibrida. Električnog jedino ako se standardizira i dovoljno raširi sustav zamjene baterije i ako pri tom trošak rentanja baterije ne bude toliki da mi pojede uštedu. Mislim da je to daleko izglednije rješenje od nekog super brzog punjenja.
Eventualno, ako zažive gorive čelije, onda idem na vodik.
3.) Taksistima nije problem nedostupnost punjača, već vrijeme punjenja. Recimo, šahistima ne bi bio problem da im je auto spojeno na struju dok igraju šah, ali taksistima koji za život zarađuju vožnjom, a ne suludom tarifom punjenje znači dug downtime, više vozila, a time i veći trošak poslovanja, te veća logistika.
P.S. Kako bi bilo da umjesto prozivanja "uvrijeđenih dizelasa" i "retrogradnih snaga", jednom napišeš post koji sadrži argumente? Ili si samo dežurni troll?
Samo trol.
Ne znam za ostale, ali Tesla (na superchargeru) se napuni:
20 minuta do 50%
40 minuta do 80%
75 minuta do 100%
Problem je sto jos nije dovoljno rasiren, a i Tesla prodaju jako malo automobila.
Znači, u jednoj smjeni bi taxi trebao provesti cca sat vremena na punjaču? Nije baš malo, a da ne govorimo o tome da brzo punjenje pojačano stari baterije.
Znači, u jednoj smjeni bi taxi trebao provesti cca sat vremena na punjaču? Nije baš malo, a da ne govorimo o tome da brzo punjenje pojačano stari baterije.
Odeš na 'benzinsku' koju će zvati 'strujna' za 15 godina , izvade ti praznu bateriju, stave punu, platiš i voziš dalje...
Pa to sam gore i napisao - da električni ima smisla samo ako se takve baterije standardiziraju i budu dostupne na svakoj "strujnoj". Međutim, u takvom rješenju kućno punjenje predstavlja problem - ti nisi vlasnik baterije, već je rentaš, pa ako je puniš, ti zapravo stariš rentanu bateriju. Vjerojatno će imati neki counter, pa ćeš plaćati rentu na broj kućnih punjenja između dvije zamjene, a u cijeni zamjene neće biti samo struja, već i cijena baterije / očekivani broj ciklusa.
Međutim, takvo rješenje ima dodatni problem - u optjecaju treba biti znatno više baterija, a to znači i više litija.
Dodatni problem je vlasništvo nad baterijama. Recimo, ti imaš bateriju rentanu na INA-i kojoj je ostalo 60% kapaciteta. Zamijeniš na Luk-u i dobiješ bateriju sa 90% kapaciteta, a Luk-u ostane lošija čiji je vlasnik INA. Nešto slično plinskim bocama, samo je trošak daleko veći. Onda još tu ubaciš međunarodni promet...
a u cijeni zamjene neće biti samo struja, već i cijena baterije / očekivani broj ciklusa.
+trošarina
+naknada za ceste
+naknada za okoliš
+marža
+naknada za uhljeba
+spomenička renta
Volio bih da se samo zafrkavam, al tak bude i bilo...