Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike

poruka: 55
|
čitano: 4.827
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike".
16 godina
neaktivan
offline
Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike

sve je to divno i krasno, ali trenutno jos gore stanje nego kod plug-in elektromobila na baterije jer za razliku od struje koju imas prakticki svugdje, natocit vodik pod tlakom od 700bara skoro da nema nigdi... toyota ce, ukoliko zeli da stvar uspije, morat osobno poradit i na infrastrukturi... 

 
1 1 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
wifi kaže...

sve je to divno i krasno, ali trenutno jos gore stanje nego kod plug-in elektromobila na baterije jer za razliku od struje koju imas prakticki svugdje, natocit vodik pod tlakom od 700bara skoro da nema nigdi... toyota ce, ukoliko zeli da stvar uspije, morat osobno poradit i na infrastrukturi... 

Pa naravno, to se podrazumijeva...jednom davno nije bilo ni BP-a pa su ih napravili.

Ali osobno mislim da FC vozila imaju puno bolju budućnost od 100% el vozila. A i daleko su čišća ako gledamo kompletan ciklus proizvodnje i korištenja i samog vozila i energije.

Naravno logika ne mora na tržištu puno značiti, ali ja uvelike navijam za FC tehnologiju.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Po meni elektricni auti su bez veze. Evo, EU zabranila usisavac koji koristimo par minuta tjedno jer su zakljucili da ce tako smanjiti potrosnju struje. Najave fenova pa cak i smartphoneova!? A elektricni auto zdere struje ko blesav pri punjenju i ono sto je najveci problem stari auti mogu se bacit u smece!?
FC ili neko drugo gorivo kao zamjena benzinu/nafti koje bi koristilo postojece motore je jedina buducnost. Ali u ovom svijetu gdje je jedino vazan novac sve postaje upitno. Pogotovo ako pogledamo krizu onda sanse drasticno opadaju. Zamislite koja je to lova da narod mora kupovat nove aute? Drzava, auto industrija i banke koje su krcate lovom.
14 godina
online
Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike

Mene zanima koliko je energije potrebno da se napuni spremnik pod tim tlakom. Uz sve druge troškove skladištenja i transporta samog energenta i relativno slabu efikasnost koncepta motora s unutarnjim sagorjevanjem ispada da je stvar puno skuplja od el. energije. Ima li na forumu netko stručan da pojasni?

Moj PC  
0 0 hvala 0
13 godina
online
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
miki1981 kaže...

Ali osobno mislim da FC vozila imaju puno bolju budućnost od 100% el vozila. A i daleko su čišća ako gledamo kompletan ciklus proizvodnje i korištenja i samog vozila i energije.

 

FC je glupost.. na proizvodnju vodika se troši puno energije. a na to dodaj cijene skladištenja, transporta, izgradnje infrastrukture itd itd..

 

Jedina prednost u odnosu na električna vozila je domet, čisto iz razloga što ga možeš natočiti, nije potrebna pauza za punjenje.

the problem with my brain is the left side has nothing right in it, and the right side has nothing left in it.
12 godina
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Nine vidi se da se kužiš u tematiku ko Zoki u gospodarstvo.
14 godina
odjavljen
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Tristan kaže...
Nine vidi se da se kužiš u tematiku ko Zoki u gospodarstvo.

Ma je li?

 

Jel se i ovaj gospodin isto ne kuži?

 

http://www.theverge.com/2013/10/23/4946858/elon-musk-thinks-hydrogen-cars-are-bullshit

 

Nego reci ti nama koji se razumiješ (ing elektrotehnike ili kemije pretpostavljam), imaš struju; hoćeš li ju: a) potrošiti direktno u električnom autu s efiksnošću od 80%, ili b) s njom proizvesti vodik, i potrošiti ga u autu na gorive ćelije s ukupnom efikasnošću oko 20-30%? Da ne govorim još o izgradnji infrastrukture i svim opasnostima koje idu uz vodik.

Svi smo mi Mentalist.
14 godina
online
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Tristan kaže...
Nine vidi se da se kužiš u tematiku ko Zoki u gospodarstvo.

Obrazloži. Mene baš zanima što će reći netko tko se kuži.
Meni se čini da je upravo tako kako je Nine rekao. Vodik na kraju koristi motor s unutarnjim sagorjevanjem koji je u osnovi neefikasan. Punjenje spremnikom pod takvim tlakom sigurno traži još puno energije, a onda ispada da je tako sa svakom fazom transporta. Na kraju dođeš do iskoristivosti manje nego kod korištenja nafte, koja je dostupna i ima visoku specifičnu energetsku vrijednost.
Bolje da su se orijentirali na razvoj hibrida s mikroturbinama, ali tu nema nove infrastrukture i raznih državnih poticaja na kojima se može uzet lova. Ipak u tom  scenariju najgore od svega bi bilo to što potrošači ne bi ovisili o samo jednoj vrsti goriva.


P.S. malo sam zalutao - ovdje je riječ o FC dakle motor SUS izlazi iz jednadžbe što donekle popravlja situaciju, ali je ona i dalje loša. S on-site efikasnošću od teoretski max 55% naprema 90%+ za EV. 

Poruka je uređivana zadnji put pon 1.9.2014 11:06 (jozef).
14 godina
odjavljen
offline
Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike

Još moraš uračunati gubitke pri proizvodnji vodika, koji su ogromni.

Svi smo mi Mentalist.
 
1 2 hvala 0
11 godina
protjeran
offline
Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike

Pff oko cega se vi zamarate.Ocel biti iskoristiv 50 ili 90%.A to sto ima bombicu od 700 bara manje vise.Netrebaju ugradivati ni airbag u to jer kad se sudaris odma prelazis iz trece u cetvrtu dimenziju.

You will live to see man-made horrors beyond your comprehension - Nikola Tesla
 
5 5 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Vidim da mnogi ljudi ovdje misle da su automobili pogonjeni vodikom o kojima se ovdje prica motori sa unutarnjim izgaranjem. Fuel cell vodik prvo kemijskim procesom pretvara u elektricnu energiju koja pokrece elektricni motor. Druga stvar, ovo sto Elom Musk pise je cisto marketinska bedastoca. Pa nece najveci proizvodac baterijskih automobila hvaliti konkurentsku tehnologiju. 80% korisnosti kod baterihskih automobila? Ma od kamo to? Koji izvor elektricne energihe proizvodi struju sa 80% efikasnoscu? Koliko se energije disipira pri punjenju baterija? Da li te bateruje rastu na stablu? I baterije treba proizvesti a to nije nimalo energetski efikasan proces. Proizvodnja litija je sve samo ne energetski zanemariv pothvat. I gorive celije i baterije imaju svojih izrazenih prednosti i mana. Prema energetskoj ucinkovitosti, kada se sagleda cijeli proces proizvodnje tu su negdje, s time da napretcima u tehnologiji ta ucinkovitost nekad prede na jednu a nekad na drugu stranu. Ali razlike su zanemarive. 5% max. Velika prednost vodika je brzina punjenja. Da postoje i oni fast charge punjaci ali oni smanjuju trajnost baterije oko 5 puta i trenutnom tehnologijom je nemoguce bateriju u elektricnom autu napuniti ispod sat vremena a da se ne narusi njena specificirana trajnost. S druge strane, baterijski automobili su donekle sigurniji pri sudarima.
Poruka je uređivana zadnji put pon 1.9.2014 11:41 (Trickortreat).
 
5 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Jakovp kaže...

Još moraš uračunati gubitke pri proizvodnji vodika, koji su ogromni.

 

Nisu ogromni, sve prema zakonu o ocuvanju energije...
16 godina
offline
Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike

Ja čekam antimaterijske pretvarače energije. Na jednu tableticu veličine andola vozile bi se 4 generacije... A sudari bi bili ravni eksploziji nuklearke.

 

Taman negdje dok to dođe na tržište ću si radom u RH moći priuštiti automobil...

Poruka je uređivana zadnji put pon 1.9.2014 11:54 (lllnuclearlll).
Moj PC  
9 1 hvala 1
16 godina
neaktivan
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
T-55 kaže...

Pff oko cega se vi zamarate.Ocel biti iskoristiv 50 ili 90%.A to sto ima bombicu od 700 bara manje vise.Netrebaju ugradivati ni airbag u to jer kad se sudaris odma prelazis iz trece u cetvrtu dimenziju.

na stranu baterije vs. fuelcell, ali izjavljujes gluposti u rangu dice iz vrtica... da bi tank drza 700bara, konstrukcija mora bit takva da bi pri 200km/h ravno u zid od citavog auta jedino taj tank osta netaknut... 

pa imas masu videa na yt s bocoma lpg-a u autu, koji isto "genijalci" zovu bombama, koje su bile i u sudaru s vlakom, a boce su projektirane za 20tak bara, pa ne da prezive vec se sve savije oko njih, a one netaknute. Ovo je 35 puta veci tlak, i odgovarajuca boca, a ta je valjda najsigurniji dio auta... 

stoga, nemoj glumit 24sata, index i ostale populisticke i senzacionalisticke portale koje prenose poluvijesti, vec se prvo informiraj... 

14 godina
odjavljen
offline
Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike

Evo malo štiva:

 

http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=61153

 

Ukratko, proizvodnja vodika je neučnikovita, a ni gorive ćelije nisu baš idealne. Tako da se na kraju izgubi masa energije koja se ne bi izgubila da se radi o klasičnim električnim autima.

 

Nemojte zaboraviti da se vodik dobiva elektrolizom, i da je za to potrebna struja!

 

 

 

I samo da napomenem još jednu stvar, najjače mi je kada netko navodi kao manu el. auta gubitak energije pri punjenju baterija u baterijama. To je u biti najmanji gubitak energije u cijelom sustavu više manje, tako da nemojte se praviti pametni ako ne znate brojke. Najveći gubici su u prosjeku na punjaču, ili motoru, pogotovo ako nema brzina.

 

Svi smo mi Mentalist.
 
2 1 hvala 0
12 godina
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
T-55 kaže...

Pff oko cega se vi zamarate.Ocel biti iskoristiv 50 ili 90%.A to sto ima bombicu od 700 bara manje vise.Netrebaju ugradivati ni airbag u to jer kad se sudaris odma prelazis iz trece u cetvrtu dimenziju.

To sto ima 'bombicu' od 700 bara je najmanji problem, a ta 'bombica' bi vjerojatno jedina prezivjela bilo kakav sudar. Kao i plinska boca, kao i boca za metan. Mene vise smeta proizvodnja vodika iz metana i sto to donosi. 

9 godina
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Drazen kaže...
Po meni elektricni auti su bez veze. Evo, EU zabranila usisavac koji koristimo par minuta tjedno jer su zakljucili da ce tako smanjiti potrosnju struje. Najave fenova pa cak i smartphoneova!? A elektricni auto zdere struje ko blesav pri punjenju i ono sto je najveci problem stari auti mogu se bacit u smece!?
FC ili neko drugo gorivo kao zamjena benzinu/nafti koje bi koristilo postojece motore je jedina buducnost. Ali u ovom svijetu gdje je jedino vazan novac sve postaje upitno. Pogotovo ako pogledamo krizu onda sanse drasticno opadaju. Zamislite koja je to lova da narod mora kupovat nove aute? Drzava, auto industrija i banke koje su krcate lovom.

Zakljucit da su elektricni auti bez veze samo zbog te odluke je smijesno jer po meni smijesna je jedino sama ta odluka EU koji bi trebala donijet

ustede u potrosnji el. energije.

 

Promjena osnovnog pogona u automobilima  ce se kad tad desit i osobno navijam za elektro verzije jer ce se

lakse i jeftinije napravit mreza punionica za razliku od ostalih alternativa.

Poruka je uređivana zadnji put pon 1.9.2014 12:53 (Zemljanin).
13 godina
offline
Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike

Električni automobili imaju par slabosti zbog kojih ih vidim samo kao gradska vozila do daljnjeg tj. dok se ne riješi način skladištenja energije. Sadašnja baterija to očigledno nije jer je preteška, nepouzdana i malog kapaciteta.  U Njemačkoj je prije par godina prva hladnija zima pokazala sve ove slabosti. Baterije su brzo ispraznile zbog hladnoće i potrebe grijanja putničkog prostora (o čemu kod klasičnih motora ne razmišljamo jer je toplina nus produkt).

Vezano za količinu energije po volumenu još nema zamjene za klasično gorivo, no vodik bi mogao po meni dati "bezbolniji" prelazak na druge sustave. Svi veliki ozbiljni proizvođači automobila rade i na ovom sustavu.

Svaka zemlja koja ima dovoljno vode i sunca bi mogla imati svoje "rafinerije" vodika, a nafta bi ostala za kemijsku i ostalu industriju.

 

Inače pored silne reklame vozila Tesla , stalno se prešućuje da ima ozbiljnu manu (nama naviklima na europska i japanska vozila) - neudoban je kao i većina američkih vozila.  Nije logičan put -imam motor pa idem praviti auto , nego obrnuto. Zato očekujem rješenje od automobilske industrije a ne elektroničke.

 
0 0 hvala 0
14 godina
odjavljen
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
mr.potter kaže...

Električni automobili imaju par slabosti zbog kojih ih vidim samo kao gradska vozila do daljnjeg tj. dok se ne riješi način skladištenja energije. Sadašnja baterija to očigledno nije jer je preteška, nepouzdana i malog kapaciteta.  U Njemačkoj je prije par godina prva hladnija zima pokazala sve ove slabosti. Baterije su brzo ispraznile zbog hladnoće i potrebe grijanja putničkog prostora (o čemu kod klasičnih motora ne razmišljamo jer je toplina nus produkt).

Vezano za količinu energije po volumenu još nema zamjene za klasično gorivo, no vodik bi mogao po meni dati "bezbolniji" prelazak na druge sustave. Svi veliki ozbiljni proizvođači automobila rade i na ovom sustavu.

Svaka zemlja koja ima dovoljno vode i sunca bi mogla imati svoje "rafinerije" vodika, a nafta bi ostala za kemijsku i ostalu industriju.

Netočno. Danas je jedini problem možda cijena, ali to je možda.  Norveška je jedno od najvećih tržišta električnih auta, a tamo je itekako hladno. Misliš da se baterije ne mogu grijati?

 

 

Svi smo mi Mentalist.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Najveci problem elektrike je brzina punjenja. Kako god postavili ispod sat vremena zaboravite. Zamislite da dodjete na benzinsku i da cekate sat vremena na red pa jos sat na punjenje. Dobrodosli u srednji vijek.
Ima ideja sa zamjenom baterija ali ali.
Drugi problem je sto morate kupit novi auto. Kako god akui pojeftinili opet su skuplji od rezervara.
Sigurnost? Potrazite nedavne napise o prizemljenju Boingovih Dreamlinera. Radi se AVIONSKOJ tehnologiji! Sto cemo sa zapaljenjem mobitela, notebookova pa i Tesle S? Sve to bez sudara! Kada vas neko lupi tak svejedno dal bute explodirali, izgorili od vodika, benzina ili litija. Liti je inace vrlo reaktivan element i nema ga bas napretek.
Ima zamjena za benzin u algama, a diesel guta sve. Americka vojska na vozilima ima bio reaktore na sve sto je bio.
Trenutno je sav razvoj zakocen dok naftna industrija drma svijetom (pogledajte 10 najbogatijih firmi). I korumpirani politicari (vecina njih) nece dozvolit promjenu jer je previse love u pitanju. A budite sigurni da zamjena postoji. Dok sam bil klinac, prije cca 25 godina, jedan nas gastic koji je sef u Mercedesu je rekao da imaju motor koji trosi koju litru i da ih voze trgovacki putnici.
16 godina
offline
Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike

Obozavam ove tzv strucnjake kojima google pomaze da ispadaju pametniji u bilo kojoj raspravi, pa se sve pretvori u natjecaje tko ce naci bolji link.

 

Bit cile price je domet i to je srz.

 

Elektricna auta mogu biti fenomenalna ali dok se cijela baterija automobila ne napuni unutar dvije minute (koliko prakticki treba da napunite tank auta gorivom) nece biti nista od siroke primjene elektricnih auta. Tu je FC u debeloj prednosti. Jest FC infrastruktura skupa, ali sta mislite da je infrastruktrua benzina ili ti ga fosilnih goriva u pocetku bila jeftina?!

Sve to dodje na svoje standardizacijom u industriji i kad prodje onih prvih 5-6 godina u kojoj se otkrivaju problemi ili poteskoce u samome sistemu distribucije. Elektricni auti su po mome misljenju svoju sansu propustili, prakticki su 10 godina na trzistu a jedino ko ih manje-vise vozi su ekipa iz Hollywood-a.

 

Osobno mi je ironicno sto su velika vecina ljudi koji "navijaju" za elektricnie automobile i teski dusebriznici za nas planet tj okolis. Ironija lezi u tome da elektricni auti dobijaju struju (guess what children) prije svega od nuklearnih elektrana koje isti ti "ekolozi" pokusavaju zatvoriti i zamijeniti solarnim elektranama ili vjetrenjacama, dok svi mi koji radimo u energetskoj industriji se mozemo samo tome posprdno nasmijati. Nemojte mi spominjati Njemacku jer ako je ko vidia lukava Merkelica je ipak zatvorila samo stare nuklearke dok nove rade jos uvijek i radit ce jos dugo. Alternativna energija (bio to solar ili vjetar) jos ne moze niti prismrditi efikasnoscu jedne nuklearne elektrane a nece se tome pribliziti niti u sljedecih 50ak godina. Gledajuci globalno, trziste alternativne energije (pogotovo vjetroelektrane tj vjetrenjace) je unistila porast eksploatacije LNG-a. Iako nije nekakav argument spominjati vladu RH, ali izgleda da su i oni dobili nekakve signale od ekipe iz EU jer su poticaji za same vjetroelektrane zaustavljeni. Sami se zapitajte zasto...

Po nekim strucnjacima izgleda da ce glavni izvor energije za 21 stoljece biti ugljen. Glavni problem ugljena su naravno plinovi izgaranja koje on otpusta a velika vrlina ugljena je sta ga ima nenormalno mnogo. Kinezi su u suradnji sa amerima razvili sistem skladistenja tih plinova izgaranja, i takva prva elektrana se smatra danas najvaznijom u energetskom sektoru.

 

Međutim malo sam odluta od teme. Dosta ovde ljudi je spominjalo neefikasan motor sa unutrasnjim izgaranjem: to je teska floskula. Da je motor sa unutrasnjim izgaranjem toliko neefikasan ne bi ni isao u siroku primjenu vec bi elektricni automobil od samoga pocetka preuzeo dominaciju. Svaka industrija ili bilo koji inzenjer ili proizvodjac se drzi par jednostavnih pravila koje prakticki postoje od same industrijske revolucije, a zeleni su to ponovno otkrili i prisvojili u zadnjih 20 god, a to je: kako napraviti nesto sto efikasnije a da ne kosta puno (ovde nastupaju svima dragi ekonomisti).

 

Sve se danas gleda po tome koliko kosta 1kWh. Jos uvijek je cijena na strani fosilnih goriva.

I dok god to tako bude bilo mi cemo jos biti na "neefikasnom" motoru sa unutrasnjim izgaranjem, od kojih btw nekih imaju cak tlak ubrizgavanja goriva od 1000 bara pa gle cuda ne eksplodiraju motori svaki dan.

Prilicno dobro za jedno neefikasno govno.

Osim toga Toyota je najveci proizvodjac automobila na svijetu, a Japanci nisu bas glupav i brzoplet narod (znam to osobno jer radim za jednu japansku firmu), ta odluka se izvagala i sagledala i svih mogucih kuteva i sumnjam da bi donili pogresnu odluku.

Computers will never take the place of books. You can't stand on a floppy disk to reach a high shelf. -- Sam Ewing
 
9 2 hvala 1
11 godina
neaktivan
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
J-man kaže...

Bit cile price je domet i to je srz.

 

Elektricna auta mogu biti fenomenalna ali dok se cijela baterija automobila ne napuni unutar dvije minute (koliko prakticki treba da napunite tank auta gorivom) nece biti nista od siroke primjene elektricnih auta

 

Osobno mi je ironicno sto su velika vecina ljudi koji "navijaju" za elektricnie automobile i teski dusebriznici za nas planet tj okolis. Ironija lezi u tome da elektricni auti dobijaju struju (guess what children) prije svega od nuklearnih elektrana koje isti ti "ekolozi" pokusavaju zatvoriti i zamijeniti solarnim elektranama ili vjetrenjacama, dok svi mi koji radimo u energetskoj industriji se mozemo samo tome posprdno nasmijati. 

 

Međutim malo sam odluta od teme. Dosta ovde ljudi je spominjalo neefikasan motor sa unutrasnjim izgaranjem: to je teska floskula. Da je motor sa unutrasnjim izgaranjem toliko neefikasan ne bi ni isao u siroku primjenu vec bi elektricni automobil od samoga pocetka preuzeo dominaciju. Svaka industrija ili bilo koji inzenjer ili proizvodjac se drzi par jednostavnih pravila koje prakticki postoje od same industrijske revolucije, a zeleni su to ponovno otkrili i prisvojili u zadnjih 20 god, a to je: kako napraviti nesto sto efikasnije a da ne kosta puno (ovde nastupaju svima dragi ekonomisti).

 

 

 

1/ Mislim da domet nije toliki problem, tesla model S ima domet od 300tinjak kilometara (ili je čak milja). Koliko prosječan vlasnik automobila pređe kilometara na dan? Veći je problem skupa cijena tih vozila i činjenica da će ti trebat 10-20godina iznadprosječne dnevne kilometraže da otplatiš auto "uštedom". Ušteda je 30-40% naspram goriva jer "guess what" i struja se plaća. To mnogi izbace iz računice.

 

Također možemo i uzet u obzir da se Tesla model S natječe sa luksuznim autima i markama a ne ovim našim "smrtničkim" vozilima.

 

2/ Moderne nuklearne elektrane su odlične, ne zagađuju zrak/okolinu i naspram tradicionalnih rješenja stvaraju minimalane količine nuklearnog otpada

 

3/ Motor sa unutrašnjim izgarenjem je dosta napredovao u proteklom stoljeću, efikasnost se drastično povećala kao i sam dizajn motora. Međutim dolazimo do tačke kada je ovaj tip pogona na vrhuncu i jednostavno nema više gdje da ide, ne očekujem neka značajna poboljšanja.

 

13 godina
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Jakovp kaže...
mr.potter kaže...

Električni automobili imaju par slabosti zbog kojih ih vidim samo kao gradska vozila do daljnjeg tj. dok se ne riješi način skladištenja energije. Sadašnja baterija to očigledno nije jer je preteška, nepouzdana i malog kapaciteta.  U Njemačkoj je prije par godina prva hladnija zima pokazala sve ove slabosti. Baterije su brzo ispraznile zbog hladnoće i potrebe grijanja putničkog prostora (o čemu kod klasičnih motora ne razmišljamo jer je toplina nus produkt).

Vezano za količinu energije po volumenu još nema zamjene za klasično gorivo, no vodik bi mogao po meni dati "bezbolniji" prelazak na druge sustave. Svi veliki ozbiljni proizvođači automobila rade i na ovom sustavu.

Svaka zemlja koja ima dovoljno vode i sunca bi mogla imati svoje "rafinerije" vodika, a nafta bi ostala za kemijsku i ostalu industriju.

Netočno. Danas je jedini problem možda cijena, ali to je možda.  Norveška je jedno od najvećih tržišta električnih auta, a tamo je itekako hladno. Misliš da se baterije ne mogu grijati?

 

 

 Grijati baterije sa ... strujom !? (iz baterija).

El. automobil je puno jednostavniji od klasičnog sa stanovišta pogona (jednostavan motor(i), nema ulja, vode, sustava za gorivo , hlađenje samo zrakom) , no puno je skuplji samo radi baterije.

Nitko ne zna koliko točno km može preći sa punom baterijom starom npr. godinu dana jer to ovisi o stanju baterije, vremenskim uvjetima i sl.

 

Dakle kao ozbiljno obiteljsko auto u obzir dolazi (u ovom trenutku) samo hibrid tako da se mogu dovući do prvog nastanjenog mjesta bilo kako osim guranjem. Pa ima i članak u Bugu gdje vlasnik Tesle ide starom cestom iz Splita do ZG (cca 400 km)  jer ga mora puniti na putu.

 

Ukratko jesam za električni motor, ali napajan gorivim ćelijama ili nekim drugim izvorom. Po meni je postojeća baterija (kao i postojeći solarni paneli) tehnologija koja će izumrijeti jer predstavlja slijepi rukavac u tehnologiji.

 

 

 

11 godina
protjeran
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
wifi kaže...

pa imas masu videa na yt s bocoma lpg-a u autu, koji isto "genijalci" zovu bombama, koje su bile i u sudaru s vlakom, a boce su projektirane za 20tak bara, pa ne da prezive vec se sve savije oko njih, a one netaknute. Ovo je 35 puta veci tlak, i odgovarajuca boca, a ta je valjda najsigurniji dio auta... 

 

F10EXX kaže...

To sto ima 'bombicu' od 700 bara je najmanji problem, a ta 'bombica' bi vjerojatno jedina prezivjela bilo kakav sudar. Kao i plinska boca, kao i boca za metan. Mene vise smeta proizvodnja vodika iz metana i sto to donosi. 

 

 

How yes no.Koliko ce trebati stjenke boce biti debele da bi izdrzale sudar.Vodik pod tlakom je vrlo tesko skladistiti jer su njegove molekule toliko malene da prolaze kroz metal i cine ga poroznim.

Te vase price o sigurnosti boce mozete objesiti macku o rep.

 

1

 

2 Boca za ronjenjenje

 

3


Ako se ovo usvoji buduci sudari bi mogli vako izgledati.

You will live to see man-made horrors beyond your comprehension - Nikola Tesla
14 godina
odjavljen
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
mr.potter kaže...

 

 Grijati baterije sa ... strujom !? (iz baterija).

El. automobil je puno jednostavniji od klasičnog sa stanovišta pogona (jednostavan motor(i), nema ulja, vode, sustava za gorivo , hlađenje samo zrakom) , no puno je skuplji samo radi baterije.

Nitko ne zna koliko točno km može preći sa punom baterijom starom npr. godinu dana jer to ovisi o stanju baterije, vremenskim uvjetima i sl.

 

Dakle kao ozbiljno obiteljsko auto u obzir dolazi (u ovom trenutku) samo hibrid tako da se mogu dovući do prvog nastanjenog mjesta bilo kako osim guranjem. Pa ima i članak u Bugu gdje vlasnik Tesle ide starom cestom iz Splita do ZG (cca 400 km)  jer ga mora puniti na putu.

 

Ukratko jesam za električni motor, ali napajan gorivim ćelijama ili nekim drugim izvorom. Po meni je postojeća baterija (kao i postojeći solarni paneli) tehnologija koja će izumrijeti jer predstavlja slijepi rukavac u tehnologiji.

 

 

 

 

Daj molim te, ljudi prerađuju vozila na el. pogon već skoro 20 godina, i ti kažeš da nitko ne zna šta će biti s baterijom nakon godine dana? 

 

Evo ti malo pa pogledaj:

 

http://www.evalbum.com/

 

A to grijanje baterija troši jako malo energije jer se baterije nakon nekog vremena same dovoljno zagriju, pa iako potrošiš to malo energije, imaš ukupno duži domet je baterijama pada napon više po zimi.

 

Ovo je gore od rasprave s vjernicima - ignorancija čini čuda!

Svi smo mi Mentalist.
Poruka je uređivana zadnji put pon 1.9.2014 14:45 (Jakovp).
13 godina
online
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
J-man kaže...

Međutim malo sam odluta od teme. Dosta ovde ljudi je spominjalo neefikasan motor sa unutrasnjim izgaranjem: to je teska floskula. Da je motor sa unutrasnjim izgaranjem toliko neefikasan ne bi ni isao u siroku primjenu vec bi elektricni automobil od samoga pocetka preuzeo dominaciju. 

 

Da ponovimo.. motor sa unutarnjim izgaranjem nije efikasan, nego je postao popularan zbog količine iskoristive energije po volumenu goriva, čitaj benzina.

BTW električni automobili su postojali prije onih sa električnim izgaranjem {#} Auti sa motorima na unutarnje izgaranje su postali popularni tek sa pojavom anlasera (mislim da ih je GM prvi ugradio).. do tada su čak popularniji bili parni i električni.

 

što se FC-a tiče, ne kažem da je kao tehnologija loša stvar, ali je teško provediva i ima puno više gubitaka energije u čitavom procesu nego kod električnog auta. (kao što je jakov rekao) {#}

the problem with my brain is the left side has nothing right in it, and the right side has nothing left in it.
Poruka je uređivana zadnji put pon 1.9.2014 16:42 (nine).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
T-55 kaže...

How yes no.Koliko ce trebati stjenke boce biti debele da bi izdrzale sudar.Vodik pod tlakom je vrlo tesko skladistiti jer su njegove molekule toliko malene da prolaze kroz metal i cine ga poroznim.

Te vase price o sigurnosti boce mozete objesiti macku o rep.

 

1

 

2 Boca za ronjenjenje

 

3


Ako se ovo usvoji buduci sudari bi mogli vako izgledati.

da vidimo... metak vs. plinska boca http://science.howstuffworks.com/33060-mythbusters-exploding-propane-tank-video.htm

metalni stup vs. plinska boca 

 

1. NOx - faulty pressure valve

2. samo slika, ne pise uzrok

3. tank za zrak - the bottle was quite old with different numbers/dates, cila ruzinava, a ruzina ne drzi ni auto u komadu, a kamoli nesto pod tlakom

4. acetilenska boca - consequences of a leaking acetylene bottle...

dakle, neispravan ventil, pretpotopna boca (koju zakonski ne mos imat u autu) i boca s neispravnim ventilom... dakle, niti jedan sudar koji je za posljedicu dovea do eksplozije, a sve redom same neispravnosti... po tome si moga uzet i golfa jedinicu kojeg na okupu drzi pitura i kit, i onda promatrat kako se isti pretvara u prah kod crash testa. 

14 godina
neaktivan
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Jakovp kaže...
Nemojte zaboraviti da se vodik dobiva elektrolizom, i da je za to potrebna struja!

Ne, industrijski se vodik trenutno proizvodi obradom ugljikovodika (fosilnih goriva, jel). Gotovo sav vodik trenutno na planetu se proizvodi na taj način. Ali postoji doslovno cijela hrpetina alternativnih metoda za dobivanje vodika. Elektroliza je zapravo jedna od najgorih (ali najjednostavnija).

 

Glede elektrolize i njene ekonomičnosti, ideja je zapravo vršiti elektrolizu tamo gdje se može doći do "besplatne" električne energije, odnosno tamo gdje imaš prirodnih potencijala (sunce, vjetar, geo toplina). I zapravo je lako zamisliti postrojenje slično Andasolu koje svu svoju dobivenu energiju troši isključivo na elektrolizu vode.

 

Dobivanje vodika je najmanji problem, problem je učinkovito skladištiti vodik.

A C program is like a fast dance on a newly waxed dance floor by people carrying razors.
14 godina
odjavljen
offline
Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike

Ako se radi od nafte onda je to bezveze i neće još dugo, a ako se radi od struje onda je bolje iskoristiti ju za klasične el. aute. Jer ju nisi trećinu bacio u zrak.

Svi smo mi Mentalist.
 
0 2 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Toyota smije proizvoditi tlačne spremnike
Jakovp kaže...

Ako se radi od nafte onda je to bezveze i neće još dugo

Hoće, jer postoje ogromne industrijske potrebe za vodikom i potrebna je ekonomična proizvodnja, ovo je potpuno nevezano za hipotetska vozila pogonjena vodikom.

A C program is like a fast dance on a newly waxed dance floor by people carrying razors.
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice