Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

poruka: 94
|
čitano: 11.122
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje".
15 godina
neaktivan
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

Ovo sam rijesio pred neki dan i moj stav je jasan i, vjerujem, moralan:

robot mora uciniti ono sto bi prosjecan covjek ucinio i sam, ali bolje. Dakle, zastiti vozaca pod svaku cijenu, nakon toga ostale sudionike u prometu.

To znaci da su direktive:

- vozac ziv

- zakon postivan

- ne mijenjanje smjera (da se sprijeci proklizavanje i jos gora situacija)

 

Nebitno ako dijete prelazi cestu na crveno, a neki deda s druge strane na zeleno - gazi bebu :-D

Ako ispred tebe pretrcava neki atleta, a na drugoj strani debeljuco koji je dva koraka od infarkta, oboje na zeleno - nema skretanja, gazi atleticara.

 

 

Takodjer - uopce nije fer stavljati Teslu u isti kos sa autonomnim vozilima.

Tesla vrlo jasno u manualu naznacava da cruise zahtijeva da vozac kontinuirano drzi ruke na volanu.

Are you looking at me? Why do you keep looking at me? Am I not merciful? Am I not - merciful...
 
17 1 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

Moje mišljenje je da bi prioriteti trebali ići redom:

1.) Zaštiti osobe

2.) Nemoj aktivno ugrozit nevinog
3.) Zaštiti nevinog
4.) Zaštiti imovinu

 

Znači, ako ti istrči pješak na crveno, automobil bi trebao napraviti sve da ga izbjegne dok to ne ugrožava vozača, putnike ili treće osobe (primjerice druge pješake), te bi kod više opcija koje imaju jednaku vjerojatnost izbjegavanja trebao odabrati onu koja ne ugrožava imovinu. 

 

Ako vozač napravi grešku, pa sustav korigira njegovu grešku, sustav bi trebao izbjegavati ugrozu drugih sudionika.

 

Ako je greška u sustavu, sustav bi je trebao pokušati ispraviti na način da ugrozi što manje sudionika.

 

Sporna situacija bi bila da sustav u izbjegavanju drugog vozila (koje je primjerice prešlo na njegovu stranu) mora pokupiti pješaka. Iako bi to spasilo sve putnike u vozilu po cijenu jednog pješaka, sustav to ne bi smio napraviti (prioritet stavke 2 nad prioritetom stavke 3). U slučaju vozača koji pokupi pješaka za izbjeći nalet vozila, isti bi u većini država bio proglašen krivim, uz olakotne okolnosti.

 

 

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
 
0 1 hvala 0
9 godina
protjeran
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

Nepotrebne filozofije forumasa i americkih zakonodavaca. Ako je vozilo moje onda treba da zastiti prvo mene, a onda ostale ako moze. Znaci ako je moj zivot ugrozen i jedini nacin da prezivim je da auto zgazi nekoga, onda neka gazi djecu, babe, mame i zeceve, u suprotnom necu kupovati takav auto.

 
15 3 hvala 0
15 godina
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

jasno da je kriv pješak.

ČVARCI = ČIPS OD SVINJE
Moj PC  
4 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

Ima tu dosta filozofije, ali kako da auto zna tko je tu nedužan, tko je poželjnija žrtva - svest će se na to skreni ili ne skreni. Ubij vozača ili pješaka. Jebiga

https://www.flickr.com/photos/141524195@N04/
Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

Mislim da je problem krivo postavljen. Samoupravljivi automobil treba uvijek imati vise opcija za negdje sigurno skrenuti kako nikog nebi ugrozio. U slucaju da je nemoguce skrenuti treba smanjiti brzinu kako bi mogao sigurno zakociti. 

 
1 2 hvala 0
8 godina
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

jednostavno...robot bi uvijek pratio  i stroko poštivao sva pravila kao u autoškoli ,znaci vozio se brzinama na kojima bih mogao reagirati i stati ,medjutim gazenjem pjesaka itd bi se krivilo pjesaka jer robot vozi "skolski"  i po pravilima a pjesak je taj koji je odstupio od svojih pravila

Moj PC  
5 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

Zar nije već ovdje bila ta tema?

 
2 0 hvala 0
14 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Bryon kaže...

Mislim da je problem krivo postavljen. Samoupravljivi automobil treba uvijek imati vise opcija za negdje sigurno skrenuti kako nikog nebi ugrozio. U slucaju da je nemoguce skrenuti treba smanjiti brzinu kako bi mogao sigurno zakociti. 

 Da ugradimo neki jarak na svaki autonomni auto u koji da sleti za slučaj nesreće?

 

 

https://www.flickr.com/photos/141524195@N04/
15 godina
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

dilema je nosnsens.. odnosno, kao po kriteriju maloljetnik, samo svjesna-odgovorna osoba.. time i mogućnost kažnjavanja. Ako bi robot/AI bio suđen, tad može upravljati, bez tog ne, tj ostaje osoba (vlasnik-vozač) koja je odgovorna (ne nužno kriva). Dodatni problem, tvorci softwarea oduvijek izbjegavaju odgovornost (i prirdžavaju pravo vlasništva), to je također nespojivo, ili-ili... od kvalitetnog rješenja smo jako daleko, no to ne znači da (nekvalitetno) neće biti, interesi, loby, .. pa i patenti kao najnoviji appleov papirnata vrečica. Bit će loše, odnosno, neće biti kao ST (bajka-savršeno). No dok se problemi ne počnu stvarno dešavati, neće ni biti razmotreni. Koliko god je učenje na tuđim greškama preporučljivo, povijest nas uči da tako ljudski rod ne funkcionira (osim u poslovicama).

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
 
1 0 hvala 1
13 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Ili bi mozda bilo zgodno da se samo razvijanje voznog AI-a obogati s dodatnim uredajima koji bi se razvijali s razvojem iste tehnologije. Tipa kamera/senzor na semaforu ocitava okolne podatke te mjeri brzinu pristupanja pjesaka u smjeru ceste. Iste podatke salje vozilu koji moze koristiti iste podatke.

Dosta slicnu ideju imaju proizvodaci elektrcnih automobila. Sto se tice moralnih odluka smatram da vozilo mora biti skoro pa perfektno isprogramirano po pitanju odluka, odnosno da sve te situacije treba odluciti covjek(prema zakonima), te onda iste odluke vozilo provoditi. Malo je suludo ocekivati da racunalno bez osjecaja nosi krivicu odluku s losim ishodom. Sto onda? Zakljucati HDD AI-a u zatvor?
keepir.blogspot.com
Moj PC  
1 0 hvala 0
8 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Ne nego ako je računalo krivo naplatiti kaznu proizvođaču. Naravno, samo ako policijska istraga utvrdi da računalo doista i jest krivo.
https://en.wikiquote.org/wiki/Mikhail_Bakunin
8 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Uostalom čemu mi autonomno vozilo ako ja i dalje trebam položen vozački i nemogu jednostavno gledati film u autu dok auto vozi.
https://en.wikiquote.org/wiki/Mikhail_Bakunin
Moj PC  
7 0 hvala 0
15 godina
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

kriva je budala koja je uopće izmislila (zamislila) "samoupravljive" automobile a onda i "bizniser" koji ih prodaje. nije za guske sijeno. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
1 1 hvala 0
15 godina
odjavljen
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
JokeKralj kaže...
Dosta slicnu ideju imaju proizvodaci elektrcnih automobila. Sto se tice moralnih odluka smatram da vozilo mora biti skoro pa perfektno isprogramirano po pitanju odluka, odnosno da sve te situacije treba odluciti covjek(prema zakonima), te onda iste odluke vozilo provoditi. Malo je suludo ocekivati da racunalno bez osjecaja nosi krivicu odluku s losim ishodom. Sto onda? Zakljucati HDD AI-a u zatvor?

Recimo da imaš Samsung Note 7 i puniš ga u kafiću dok piješ kavu. Note 7 eksplodira i zapali kafić. Tko je odgovoran i tko treba nadoknaditi štetu vlasniku kafića:

- ti

- tvoj mobitel

- Samsung

 

Ok, u konkretnom slučaju bi vlasnik tužio tebe, a ti Samsung. Međutim, da u tom požaru netko pogine, tko će ići u zatvor? To je razlika između materijalne i krivične odgovornosti.

 

 

Međutim, čitava ova priča o samoupravljanim automobilima bi mogla imati još jedan pozitivan pomak - recimo u Hrvatskoj je dashcam ilegalan jer se snima javna površina (smiješ snimati iz ruke na način da se vidi da snimaš, ali za postaviti kameru koja će automatski snimati trebaš posebne dozvole), isto tako neki zakoni u prometu idu na štetu vozača jer rade kompromis između dokazivosti i pravednosti. Takve stvari će se morati korigirati da bi ovakvi auti mogli na cestu.

Big wheel keep on turning, Proud Mary keep on burning, Trolling, trolling, trolling on the river.
15 godina
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

upit je skroz krivo postavljen:

1. kao "neupitna" se nameće činjenica da će takvi auti i prijevoz zamijeniti postojeći a postojeći sustav prometa je potpuno zastario. kao prvo i osnovno trebalo bi izbaciti aute iz gradova jer gradovi budućnosti su povezani naprednim gradskim prijevozom u obliku podzemne i nadzemne željeznice. odličan primjer sam doživio u Beču u kojem da živim NIKAD nebih kupio auto. dakle gradove se treba vratiti ljudima tj. u sustav kakav je bio prije neg ga je masovna proizvodnja autiju izobličila u ovog monstruma

2. prometnice se treba unaprijediti sustavima za obavješćivanje vozila o stanju na cesti a tamo gdje toga nema uvijekje kriv samovozeći auto. koliko god je simpa da imaš robota koji te vozi, taj robot je slijepac na današnjim cestama koje bi trebale biti unaprijeđene sustavima radara, lidara te ostalih senzora koji bi javljali autu da na vrijeme prilagodi brzinu uvjetima na cesti

tek onda dolazimo na 3. a to su ove dileme jel prije gazi bebu, babu, ubija vozača itd. a te su da se vozač uvijek mora zaštititi, da pješak gine ako je izletio na cestu a ako ga je auto čak i slučajno ubio onda je vozač kriv. mislim tako je i po sadašnjem zakonu, dapače čak je i gore: ako vam istrči pješak, bez obzira jel on u pravu ili krivu UVIJEK je vozač kriv jer nije prilagodio brzinu uvijetima na cesti (a uvijet je bio pješak koji je izletio na cestu). dakle vozač je uvijek kriv bez obzira da li upravlja ili ne i samo je pitanje hoće li auto gledati da ubije vozača

Poruka je uređivana zadnji put čet 22.9.2016 9:16 (Ges).
 
5 0 hvala 0
13 godina
neaktivan
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

Iako postoje mogućnosti da autonomno vozilo uzrokuje prometnu nesreću, uvođenjem takvih vozila u širu upotrebu broj nesreća na cestama bi se smanjio za 95% (prema mojim računicama). :)

Moj PC  
1 0 hvala 0
16 godina
protjeran
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
bmikic kaže...

Iako postoje mogućnosti da autonomno vozilo uzrokuje prometnu nesreću, uvođenjem takvih vozila u širu upotrebu broj nesreća na cestama bi se smanjio za 95% (prema mojim računicama). :)

 

Smanjio bi se za 99.9%. Najviše sranja na prometnicama rade blago mentalno retardirani pojedinci, a takvih je 50%. Sa druge strane smanjio bi se i broj liječnika na hitnoj. :D Uštede bi bile višestruke, od potrošnje goriva koja bi bila daleko manja, do manjih investicija u nove prometince (zbog patmetnijeg korištenja istih), do manje zagađenja, manje vozila na parkingu (jer bi se mnoga vozila iznajmljivala, ergo .. manje mrtvog kapitala), etc etc

Poruka je uređivana zadnji put čet 22.9.2016 10:09 (Mayo).
16 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Najjači su mi psihopati sa stavom 'moj auto - gazi sve da ja preživim, jer tako bih i ja'.

U realnom svijetu bit će problem kad autonomna i neautonomna vozila budu istovremeno u prometu. Vozači će vrlo brzo upoznati algoritme po kojima AI vozi, pa će to koristiti za stjecanje prednosti. AI će te uvijek pustiti kada bezobrazno pretičeš kolonu i ubacuješ se prije semafora (hint Horvaćanska) i slično, što će biti dosta frustrirajuće za putnike u zemljama s 'opuštenim mentalitetom'.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
6 2 hvala 2
8 godina
offline
Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi pje

Meni ovdje nema previše dileme. Auto mora prije svega štititi sebe i svoje putnike. Ta logika vrijedi i za kapetana ratnoga broda kojemu je dužnost otkloniti svaku prijetnju brodu i njegovoj posadi, pa i uz upotrebu sile. To je nužno pravo samoobrane.

U prikazanoj situaciji pješaci imaju šansu da se automobilu izmaknu, putnici u automobilu to nemaju. Oni su ostavljeni na milost i nemilost stroju koji ih vozi i koji, konačno, odgovara za njihove živote.

Tko je u tom slučaju kriv? Odlučit će sud. No ni živ vozač ne bi imao boljeg izbora.

 

 
2 1 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Taj isti kapetan kada sjedne u auto ako mu se na cesti ispriječi kamion ne smije skrenuti na nogostup ako su tamo pješaci.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
2 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Visak kaže...
Najjači su mi psihopati sa stavom 'moj auto - gazi sve da ja preživim, jer tako bih i ja'.

U realnom svijetu bit će problem kad autonomna i neautonomna vozila budu istovremeno u prometu. Vozači će vrlo brzo upoznati algoritme po kojima AI vozi, pa će to koristiti za stjecanje prednosti. AI će te uvijek pustiti kada bezobrazno pretičeš kolonu i ubacuješ se prije semafora (hint Horvaćanska) i slično, što će biti dosta frustrirajuće za putnike u zemljama s 'opuštenim mentalitetom'.

 asolutnovito. običnim i neobičnim autima nema istodobno mjesta na istoj cesti. autonomni bi mogli prometati svojim putovima, neovisno od "fosilnih" sve dok svi ne budu "autonomni" ili (u osnovi idiotska) "samoupravna" zamisao neslavno ne propadne. ovo me podsjeća na sraz konjskih zaprega i prvih automobila. nije išlo. no ovo bi se moglo dopasti amišima 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
8 godina
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi

Što znači da ne smije? Radije će poginuti nego nekoga ubiti.  Takvi se razgovori u Engleskoj zovu "armchair discussion", filozofiranje bez pravog uživljavanja u situaciju. Kada je život u pitanju, svatko radi sve da ga spasi.

Kad smo već kod nesreća sjestimo se kompozitora i pjevača Ivčića, koji je izazvao frontalni sudar, ubio sebe i još dvoje u drugom autu da bi izbjegao gaženje pješaka (koji je na kraju poginuo). Da nije reagirao srcem nego mozgom prošao bi mnogo bolje - i ubio jednoga (koji si je sam kriv), a ne četvero. Automatski vozač takvu pogrešku ne bi počinio.

 

16 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Ne smije znači da mu nije dozvoljeno. Postoje pravila, zvana zakoni, koja to reguliraju. Čovjek će u svom subjektivizmu reagirati suprotno zakonu, no računalo ne smije tako biti programirano.

'Normalno' je da čovjek koji broji glasačke listiće 'pogriješi' u korist svoje stranke, no nećemo valjda tako programirati računala koja ih zbrajaju?
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
0 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
danen kaže...

Što znači da ne smije? Radije će poginuti nego nekoga ubiti.  Takvi se razgovori u Engleskoj zovu "armchair discussion", filozofiranje bez pravog uživljavanja u situaciju. Kada je život u pitanju, svatko radi sve da ga spasi.

Kad smo već kod nesreća sjestimo se kompozitora i pjevača Ivčića, koji je izazvao frontalni sudar, ubio sebe i još dvoje u drugom autu da bi izbjegao gaženje pješaka (koji je na kraju poginuo). Da nije reagirao srcem nego mozgom prošao bi mnogo bolje - i ubio jednoga (koji si je sam kriv), a ne četvero. Automatski vozač takvu pogrešku ne bi počinio.

 

 možda ova parabola nije nasretnija za usporedbu, jer "automatski vozač" ne loče k'o krava. da je Ivčić ("

") reagirao mozgom, ne bi pijan sjeo za volan. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
10 godina
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Ajar kaže...

 možda ova parabola nije nasretnija za usporedbu, jer "automatski vozač" ne loče k'o krava. da je Ivčić reagirao mozgom, ne bi pijan sjeo za volan. 

 a nebi ni vozio preko stotke Branimirovom pa bi stigao zakočiti i na iskakajuće pješake 

Come out, come out wherever you are. So lost in your sea. Give in, give in for my touch. For my taste for my lust
12 godina
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Visak kaže...
Najjači su mi psihopati sa stavom 'moj auto - gazi sve da ja preživim, jer tako bih i ja'.

U realnom svijetu bit će problem kad autonomna i neautonomna vozila budu istovremeno u prometu. Vozači će vrlo brzo upoznati algoritme po kojima AI vozi, pa će to koristiti za stjecanje prednosti. AI će te uvijek pustiti kada bezobrazno pretičeš kolonu i ubacuješ se prije semafora (hint Horvaćanska) i slično, što će biti dosta frustrirajuće za putnike u zemljama s 'opuštenim mentalitetom'.

 Svatko normalan se nece gurati nego pustiti debila koji ide preticati kolonu. Ako ga ne pustis, debil si kao i on.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
On je taj koji se gura, ti se voziš u svojoj traci i nemaš obavezu pustiti ga. Pristojnost kaže da se pusti vozač koji ne može bez toga ući, ali on je svojim postupkom izbacio pristojnost iz jednadžbe.

Nije problem jedan takav, ali kad ih desetak krene onda se glavna kolona produžuje, pa sve više vozača kreće u pretjecanje i na kraju imaš kaos i gužvu.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
 
2 0 hvala 0
8 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Ges kaže...

2. prometnice se treba unaprijediti sustavima za obavješćivanje vozila o stanju na cesti a tamo gdje toga nema uvijekje kriv samovozeći auto. koliko god je simpa da imaš robota koji te vozi, taj robot je slijepac na današnjim cestama koje bi trebale biti unaprijeđene sustavima radara, lidara te ostalih senzora koji bi javljali autu da na vrijeme prilagodi brzinu uvjetima na cesti

tek onda dolazimo na

 Vrlo jednostavno rješenje koje svi i pokušavaju primijeniti: Umjesto da čekaš 3 stoljeća da se sve ceste na svijetu nadograde(a da ne govorim o šljunčanim cestama i raznim seoskim putevima), nećeju ugrađivati radare na cestu, neg će ugrađivati radare na sam auto.

A auto će za razliku od pravih vozača voziti približno onako kako se uči u autoškoli. (Kada ste zadnji puta pogledali mrtvi kut na običnom skretanju?)

https://en.wikiquote.org/wiki/Mikhail_Bakunin
15 godina
neaktivan
offline
Re: Tko je kriv ako samoupravljivi automobil zgazi
Visak kaže...
Najjači su mi psihopati sa stavom 'moj auto - gazi sve da ja preživim, jer tako bih i ja'.

Najjaci su mi prosjeci koji ne shvacaju da nemaju dovoljno inteligencije za ista drugo osim forumskog laprdanja.

 

Edit:

ma ne mogu probaviti ni 1/10 gluposti koje si nalupao u par postova, a nemam vise ni vremena diskutirati s takvom ekipom. Moje vrijeme je rezervirano za inteligentne diskusije.

Block, bye bye.

Are you looking at me? Why do you keep looking at me? Am I not merciful? Am I not - merciful...
Poruka je uređivana zadnji put čet 22.9.2016 16:50 (Deus ex machina).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice